Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 513325 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jan

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1080 : 31.07.12 - klo: 22.35 »
Tänään saapui mun Summiti saksasta.  :grin: Nyt Stampedet näyttää pieniä ja autotalliprojekti tuli kiire kun vaimo ei halua lisää autoja taloon.  :tongue:

Traxxas Stampede 4x4 VXL (Castle MMP + Castle 1410-3800kv) | Traxxas Stampede VXL | Traxxas Summit 2012

Poissa jan

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1081 : 31.07.12 - klo: 22.44 »
Minkälaisia lipoja kannatta hankkia? Koeajoin tänään VXL stampeden 2S 5000mAh lipoja, mutta sais olla vielä vähän isoimmat. Alkuperäiset nimh akut ei kauan kestänyt  :angry:
Traxxas Stampede 4x4 VXL (Castle MMP + Castle 1410-3800kv) | Traxxas Stampede VXL | Traxxas Summit 2012

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1082 : 01.08.12 - klo: 00.32 »
Minkälaisia lipoja kannatta hankkia? Koeajoin tänään VXL stampeden 2S 5000mAh lipoja, mutta sais olla vielä vähän isoimmat. Alkuperäiset nimh akut ei kauan kestänyt  :angry:

Olisiko nämä sopivan kokoiset akut vxl stampedeen ?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21942__Turnigy_nano_tech_7600mah_2S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2869_Summit_E_Revo_E_Maxx_.html

Tai nämä ? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21944__Turnigy_nano_tech_12800mah_2S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2875_Summit_E_Revo_E_Maxx_compatible_.html

SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa tontza96

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1083 : 04.08.12 - klo: 14.57 »
Savo se vaihtaa autoo useammin kuin sukkia  :laugh:
Taas on auto myynnissä  :evil:
Traxxas summit tqi

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1084 : 04.08.12 - klo: 15.06 »
Savo se vaihtaa autoo useammin kuin sukkia  :laugh:
Taas on auto myynnissä  :evil:
Se on elämää se..  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1085 : 04.08.12 - klo: 16.38 »
Savo se vaihtaa autoo useammin kuin sukkia  :laugh:
Taas on auto myynnissä  :evil:

Hmm, menisköhän oma nopeasti kaupaksi ?
Tiger II

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1086 : 04.08.12 - klo: 21.23 »
Mikäs se on herkin kohta summitin voimansiirrossa, josta rattaat pettää?
Hommasin käytetyn Summitin hiljattain ja nyt kuulostaa siltä, että jarruttaessa hyppii hampaat yli.. Etudiffiä epäilen itse. Purkamaan ei ole vielä ehtiny, pitää tehdä muutenki pientä listaa kuluneista osista, suunnistaa Hobbylinnaan ja Sabeen.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1087 : 08.08.12 - klo: 10.43 »
Mikäs se on herkin kohta summitin voimansiirrossa, josta rattaat pettää?
Hommasin käytetyn Summitin hiljattain ja nyt kuulostaa siltä, että jarruttaessa hyppii hampaat yli.. Etudiffiä epäilen itse. Purkamaan ei ole vielä ehtiny, pitää tehdä muutenki pientä listaa kuluneista osista, suunnistaa Hobbylinnaan ja Sabeen.

Eipä sielä ole muuta kun spurri ja diffit mitkä voi tökkiä, toki jos lukot päällä on ajettu isoa kovaa nekin voi kärsiä.
Tiger II

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1088 : 09.08.12 - klo: 20.43 »
Jep,summitti meni harjattomana uudelle omistajalle mutta tuo vakio lipo cut-offilla varustettu EVX-2 combo jäi hyllyyn pyörimään.Eli jos joku tarvii niin tuolta löytyy:
http://rc10.fi/index.php?topic=68702.0
Hieno auto kaiken kaikkiaan mutta kun tuppaa ajan käyttö olemaan rajallista jne.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1089 : 19.08.12 - klo: 10.08 »
Oisko jollain heittää vinkkiä miten sais kestämään nuo hubien pallolinkkien kumisuojat? Ideoita voisko niihin tehä itse kestävämmät? Hajoavat turhan usein ja kun ostaa ne ni joutuu ostamaan samalla muuta turhaa osaa..
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1090 : 20.08.12 - klo: 15.57 »
Moi,

vaihdoin escin lipo-cut-offilla mun Summittiin, mutta kun laittaa akut kiinni ja lipo cut-offi päälle, niin pääsee vaan ajamaan jonkun matkaa ja sitten on taas punainen valo vilkkumassa, eli katkaisee sen liian aikaisin? Sama teki mun Stampede, onko vikaa missä (käyttäjässä kai :) ) ?? Voiko akku olla entinen jollain tapaa, että jännite laskee liikaa, samoilla akuilla olen kokeillut, täytyy varmaan vielä kokeilla toisilla, akkuina on 2s lipo. Vai onko mulla taas yksi rikkinäinen esci? ?????
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa andy98

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1091 : 21.08.12 - klo: 08.22 »
En kyseisestä noparista tiiä mutta eikös sen pysty säätämään oikeaksi?
hong nor x1

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1092 : 21.08.12 - klo: 09.01 »
En oikein osaa sanoa mitä siitä pitäisi säätää, täytyykö se jotenkin parittaa sen Summitin kanssa vai mitä? Modet ym. voi säätää mutta miten muuten?
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Kurayamino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1093 : 27.08.12 - klo: 18.31 »
Summitista meni osia nyt vasta ensimmäistä kertaa osia rikki. (renkaita ei tietysti lasketa)

Tilanne: etuakselin pyörät/tasauspyörästö tai vaihteisto ei ole kunnossa. eturenkaita vaikea pyörittää. Taka-akselin renkaat tuntuu pyörivän hyvin, ellei sitten akseli ole mennyt kokonaan väliltä poikki. Korvakuulo luulee kuulevansa muovirattaan rahinaa..

Vaihteisto varmaan kannattaisi avata aluksi jostain kohtaa ja katsoa tilanne tarkemmin. Saattaa olla että yksi syy rikkoon on se että olin laittanut lukot vahingossa päälle. Toinen syy voi olla että tuli useampi raju ja epäonnistunut hyppy.

Samalla voisi miettiä uusia jousia tai säätöä tiukemmalle, tuntuu että kori laahaa liikaa alustaan ja hypyt pohjaavat liian helposti. ..Toisaalta meneehän se noinkin vaikka "laahaa" ja kori keikkuu todella paljon nopeassa ajossa.

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1094 : 27.08.12 - klo: 20.37 »
Nimh vai Lipo?

Akkutopicci löytyy, tiedän. Jos kyseessä olisi tavallinen auto, niin valinta olisi helppo. Koska tämän auton henki ja rakenne poikkeaa merkittävästi valtavirrasta, niin kannattaako vakiosummitin ollessa kyseessä pitäytyä edelleen nimh akuissa, joilla on käsittääkseni ainakin parempi kosteuden ja kylmyyden kesto? Tuoko lipo-akut tähän autoon mitään sellaista, joka vaakakupissa painaisi niin paljon, että niihin kannattaisi ehdottomasti siirtyä, ja mahdollisesti jatkossa viritellä muovipussi tms. suojauksia?

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1095 : 27.08.12 - klo: 20.44 »
Nimh vai Lipo?

Akkutopicci löytyy, tiedän. Jos kyseessä olisi tavallinen auto, niin valinta olisi helppo. Koska tämän auton henki ja rakenne poikkeaa merkittävästi valtavirrasta, niin kannattaako vakiosummitin ollessa kyseessä pitäytyä edelleen nimh akuissa, joilla on käsittääkseni ainakin parempi kosteuden ja kylmyyden kesto? Tuoko lipo-akut tähän autoon mitään sellaista, joka vaakakupissa painaisi niin paljon, että niihin kannattaisi ehdottomasti siirtyä, ja mahdollisesti jatkossa viritellä muovipussi tms. suojauksia?
Ääneni annan ehdottomasti Lipolle! :tongue:
Ikinä en ole sen kummemmin noita suojaillut ja ongelmia ei ole ollut.Kunhan vaan muistaa keinolla tai toisella huolehtia ettei aja liian tyhjäksi.
Ja saahan saman kokoisesta liposta saman kokoiseen nimh akkuun verrattuna huomattavasti paremman hyötysuhteen eli tehoa ja ajoaikaa enemmän.Niin ja lipo kestää latauskertoja paljon enemmän.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1096 : 27.08.12 - klo: 22.38 »
Ei kyllä ole kiinnostanut NiMH:eillä ajaa yhtään sen jälkeen kun LiPot sai käteen. Ainakin mun vakio-NiMH-akuilla meno puutuu aivan liian nopeasti vaikka ne ois suoraan laturista. Enkä ole suojannut mitenkään. Tämmöisillä oon ajanut: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11938
Mini-Z Mad Force, Summit

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1097 : 28.08.12 - klo: 08.21 »
Samalla voisi miettiä uusia jousia tai säätöä tiukemmalle, tuntuu että kori laahaa liikaa alustaan ja hypyt pohjaavat liian helposti.
Juuri samaa olen miettinyt. En haluis tinkiä joustovaroista tai jäykentää jousia liikaa (taakse vaihdettu etupään jäykemmät jouset) jotta hidas möyriminen onnistuu, mutta iskunvaimennus vois olla hiukan tehokkaampi. Tarttis kai siis vaihdella öljyjä iskareihin vai mitä?
Mini-Z Mad Force, Summit

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1098 : 28.08.12 - klo: 08.37 »
Ei kyllä ole kiinnostanut NiMH:eillä ajaa yhtään sen jälkeen kun LiPot sai käteen. Ainakin mun vakio-NiMH-akuilla meno puutuu aivan liian nopeasti vaikka ne ois suoraan laturista. Enkä ole suojannut mitenkään. Tämmöisillä oon ajanut: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11938

Ok, kiitti linkistä, tilasin samanlaiset. Lueskelin siinä hetken aikaa akkujen teknisiä tietoja, niin ruutuun ponnahti joku "one time offer, just for you ($26,5)", jolloin etusormi sai jonkun ihme krampin. Liittimet noihin akkuihin nyt joutuu vaihtamaan, mutta muuten ne lienevät aika passelit.

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1099 : 28.08.12 - klo: 17.37 »
No niin, kiitos linkistä, minäkin tilasin akut HobbyKingiltä. Nyt toimii mus Summitti lipoilla, siis se ongelma mitä minulla oli escin vaihdon jälkeen taisi olla vanhat lipot, tai ei nyt kauhean vanhat, mutta kuitenkin käytetyt jonkin verran. Mulla oli samanlainen ongelma Stampedessa, kaivoin vielä vanhemmat lipot (Turnigy) esille ja niillä toimii molemmat autot, tuli sitten tilattua Stampedeen uusi esci ihan turhaan..... ei tullut ekaksi mieleen koska Stampedeen olin kokeillut 2 kpl 2 s ja yksi 3S lipo, ja kaikilla teki samaa, no samanmerkkiset ovat kaikki. Joskus oppii jotain uuttakin, oli vaan aika turhauttava tutkiskella näitä monet tunnit, ja vika oli sittenkin akussa, toivotaan ainakin niin. Stampedella ajettu 2 akullista ja Summitilla samoin, ja toimii!
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1100 : 28.08.12 - klo: 17.44 »
Tuli mieleen nyt kun summitti on myyty että aikas hyvin pitää tuo huippunopeus joka ilmoitettu (20mph/32kmh)
kun itse kokeilin joskus niin tasasella meni 2s lipoilla 32,7km/h ja 7cell nimh akuilla 33,4km/h
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1101 : 28.08.12 - klo: 21.06 »
Lainaus
Tuli mieleen nyt kun summitti on myyty että aikas hyvin pitää tuo huippunopeus joka ilmoitettu (20mph/32kmh)
kun itse kokeilin joskus niin tasasella meni 2s lipoilla 32,7km/h ja 7cell nimh akuilla 33,4km/h

Oliko sulla silloin vakio pinioni/spurri ? Tuntuu vaan että menee niin hiljaa......no kaikki mun muut autot menee hieman lujempaa, esim. Stampedellehän luvataan +60 mph, E-maxxi mamballa menee lujaa ym.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Toma98

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1102 : 29.08.12 - klo: 15.42 »
oli vakio pinjoni mutta katsos harjallinen summitti ei mene kun sen 20mph (vanha malli)  :undecided:
Traxxas E Revo 1/16 VXL & Kyosho Ultima DB

Poissa Kurayamino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1103 : 03.09.12 - klo: 21.28 »
Koitin aukoa vähän paikkoja molemmat servot ovat rikki. Avasin toisen ja siellä oli hampaanpalasia irrallaan.

Tutkin tätä videota:
REAL limited slip differential for traxxas summit HOW TO

Arvelen että tuolla lukossa saattaisi myös olla hammas tai pari rikki, tasauspyörästö toimii lähes yhtää sujuvasti kuin videossa. Kun yrittää rullata saman akselin renkaita samaan aikaan eteenpäin edessä tai takana, niin ei enää toimi normaalisti ja ääni on aika kova.

Onko tuosta kokemuksia?

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1104 : 04.09.12 - klo: 17.31 »
Koitin aukoa vähän paikkoja molemmat servot ovat rikki. Avasin toisen ja siellä oli hampaanpalasia irrallaan.

Tutkin tätä videota:
REAL limited slip differential for traxxas summit HOW TO

Arvelen että tuolla lukossa saattaisi myös olla hammas tai pari rikki, tasauspyörästö toimii lähes yhtää sujuvasti kuin videossa. Kun yrittää rullata saman akselin renkaita samaan aikaan eteenpäin edessä tai takana, niin ei enää toimi normaalisti ja ääni on aika kova.

Onko tuosta kokemuksia?


onko ohjaus servot rikki vai ne mini servot ?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa Kurayamino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1105 : 04.09.12 - klo: 18.06 »
Isommissa ohjausservoissa on rikki rattaat.

Pitävät meteliä niikuin tuossa muutama sivu sitten jperalalla piti uusi savoxi kun ei ollut säädöissä, oletan.

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1106 : 04.09.12 - klo: 21.15 »
Lipot tuli tänään, traxxas liittimet tilalle, akut laturiin ja wola - aivan jäätävät piiskat verrattuna nimheihin. Ei ne nimhit jaksa antaa tolle kuuden kilon puntille niin paljoa virtaa, kun se liipasin pohjassa ottaa. Slipperiä joutuu vielä hieman tiukkaamaan, saa sit kattoo kauan 775:ssa pysyy savut sisällä. Tähän kun vielä ympätään tuplaantunut ajoaika, niin ainakin tässä vaiheessa olen samaa mieltä teidän kanssa, että vakio-summittiinkin kannattaa ne lipot hankkia. Kosteuden ja kylmyyden kesto edelleen arveluttaa, mutta aika sen näyttää.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1107 : 05.09.12 - klo: 12.57 »
Lämpimästä viet akut aina ulos niin minulla ei ainakaan ollut viime talvena mitään ongelmia pikkupakkasilla.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Kurayamino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1108 : 10.09.12 - klo: 18.12 »
Millaista öljyä iskareissa vakiona?

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1109 : 17.09.12 - klo: 10.45 »
... saa sit kattoo kauan 775:ssa pysyy savut sisällä.
Hyvin on pysyny tähän asti ainakin mulla.

Kosteuden ja kylmyyden kesto edelleen arveluttaa, mutta aika sen näyttää.
Lipojen? Eipä ollut viimetalvena ongelmia, tuli kyllä ajettua pakkasillakin. Ajoaika tietysti lyhenee jonkin verran.
Mini-Z Mad Force, Summit