Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 511445 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1590 : 23.09.16 - klo: 09.42 »
Jos tästä ois yhtään apuja:

" I'm not sure exactly what "40 series" means... They are both taller and wider than a standard Maxx size wheel. The 40 series wheels are 3.8" tall and the maxx size wheels are 3.2". Here's a couple pics of a 40 series beside a maxx size. The 40 series wheel has a Panther Python mounted on it, and the maxx wheel is wearing a Pro-line Badlands. The Badlands is a MT size tire. It's made for maxx size wheels but it's narrower than a normal maxx size tire. "


Ps. Hiukan lisää googletessani , se tarkoittaisi "profiilia" ihan niinkuin autoissakin.
Esim:

30 series = Tire height is 30% of tire width

40 series = Tire height is 40% of tire width
« Viimeksi muokattu: 23.09.16 - klo: 09.45 kirjoittanut BawDuwHie »
-

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1591 : 23.09.16 - klo: 10.09 »
Ehkä se pitää vain laittaa tilaukseen ja tutkia sitten meneekö ne paikalleen. Jossain videoissa ainakin näytti että jotkut 3,8 vanteet ovat leveämpiä kun tuo rengas, eli joutuu venyttämään.

Jos ei noille vakiovanteille istu niin vaikka tuosta sitten laittaa uudet vanteet: http://www.ebay.com/itm/1-8th-monster-Truck-3-8-Beadlock-Wheels-2pcs-fit-Pro-Line-RC4WD-40Series-/271314905649?var=&hash=item3f2ba0ea31:m:mz6508-nlGAhUywGAnbQFdw

edit.

Laitoin suosiolla nuo vanteetkin tilaukseen kun ei nuo nyt mahdottomia maksa. Jääpähän sitten tuo vanha rengas/vannesetti varalle, jos vaikka innostuis piikkirenkaat tekemään. Tuo yksi rengas oli tyhjän tuntuinen ja avaamalla paljastui se että foami oli aivan reikaleina, tavaraa hävinny vaikka kuinka ja revennytkin yhdestä kohtaa.

edit. 2

No nytpä tuli renkaat, kyllä nuo menis jollain tapaa noillekin alkuperäisille vanteille mutta odotellaan nyt että nuo toiset vanteet tulee ja liimaan niille. On nuo renkaat kyllä vaikuttava ilmestys  :grin:

« Viimeksi muokattu: 30.09.16 - klo: 13.31 kirjoittanut Nenolanjones »
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1592 : 16.10.16 - klo: 13.44 »
Vanteita vieläkin odottelen, yks kiinanpaketti tuli tällä viikolla jonka olin ihan jo unohtanut; tilasin tuollaisen "valoraudan".

Helppo asennus, ilmoituksen mittojen mukaan valon piti olla matalampi että olis mahtunu tuon korin häkkimuovin alle mutta ei. Ihan hyvä noinkin mutta ei niin hyvin suojassa.

Sähköt ryöstin etuvaloilta, valoissa oli perus kolminapainen vastariin käypä liitin, joten tinasin sellaisen naaraskappaleen noihin auton etuvalojen sähköihin kiinni.



Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1593 : 16.10.16 - klo: 19.49 »
Mistä sä tilasit ton valoraudan?

Nuo renkaat näyttää kyllä erittäin maasto kelpoisilta ja vielä tosi korkee kuvio niissä :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1594 : 17.10.16 - klo: 08.50 »
Valorauta on ebaysta:

http://www.ebay.com/itm/152233977076

Lisää valikoimaa hakusanoilla "rc light bar" tms.

Juu innolla kyllä odottelen että pääsee testaamaan noita renkaita, siitä asti noita himoinnu kun nuo näin jossain videolla. Jotkut on muokanneet noita niin että leikkaavat nuo kapeammat palat kumia tuolta kuviosta pois mutta en taida ite viittiä sitä tehdä jos meneekin huonommaksi.

Jospa ne vanteet tässä lähiaikoina tulee, tilattu 25.9, arvioitu toimitus 13.10-16.11, sen siitä saa kun yrittää säästää  :grin:
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1595 : 19.10.16 - klo: 10.28 »
Ei ollu enää pitkä odotus, vanteet tuli eilen postiin.

Pakattu asiallisesti, vaahtomuovirinkulat molemmissa reunoissa jokaista vannetta ja paketti sullottu täyteen vielä pehmustetta.

Vanteet vaikuttaa kestäviltä, hexin ympärillä on riittävän näköisesti muovia ja muutenkin ainevahvuus hyvä.

Ruuveja riittävästi mukana, vajaa 10 kpl jäi vielä ylikin.

Ainoat miinukset tulee yhdestä viallisesta ruuvista ja siitä että vanteet eivät ole mustaa muovia, vaan maalatut. Alta paljastuu pirteän valkoinen muovi. Toivottavasti pinta kestää käytössä.

Ennen kasausta tein renkaisiin vedenpoistoreiät ja karhensin vanteista ja kumeista reunat paremman kiinnityksen toivossa. Kasasin ilman liimaa, saa nähdä kestääkö kumit vanteilla. Jos ei niin laitetaan liimalla vielä lisäksi. Armotonta ruuvaustahan tuo kasaus on, olisinpa hommannut sen ruuvinvääntimen mikä on ostoslistalla  :grin: Tosin viimeinen kiristys kannattaa tehdä käsin, pullistelee siihen malliin tuo muovi ruuvien ympärillä että hajoaa jos liikaa kiristää.

Niin ja tosiaan kun näin massiivisista renkaista on kyse niin se paino; tuo vakiorengas vanteineen painaa n. 340g ja tämä Mud Slinger tuolla vanteella n. 600g, joten melkoinen painonlisäys tulee.

Löpinät sikseen ja kuvat kehiin:





Kyllä ne vähän siltä näyttää että voisi kapeammatkin vanteet olla, sentin tai pari. Mutta tuskinpa tuolla niin isoa merkitystä on että kannattaa yöuniaan sen takia menettää. Nyt vain innolla odottelemaan ekaa testiajoa!
« Viimeksi muokattu: 19.10.16 - klo: 11.35 kirjoittanut Nenolanjones »
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa einsteinium

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1596 : 23.10.16 - klo: 14.52 »
Pitäisi tässä ruveta laittamaan Summittia myyntikuntoon kun kiinnostus alkanut jo hiipua. Muut ongelmat saan korjattua itse, mutta yksi asia jäi ihmetyttämään. Jostakin kohdasta voimansiirtoa kuluu rutinaa kun kiihdyttää kovemmin tai muuten vain tarvitsee enemmän vääntöä. Varmaan siis joku ratas pomppii yli siellä jossain. Takadiffin aukaisin ja katselin rattaiden kulumaa, mutta ei näyttänyt siellä olevan se syy. Takapuolelta se kuitenkin kuulostaisi enempi tulevan, joten voisiko se olla sitten keskellä oleva vaihteisto.  :sad:

Saa tietysti ostaa jo poiskin jos kiinnostaa jotakuta....   :roll:
Rustler VXL 2WD

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1597 : 24.10.16 - klo: 22.48 »
Aukaisitko koko diffin ihan osiin? Kuulostaa siltä että vika ois siellä diffin sisällä olevissa pikku rattaissa. Kuuluuko lukko päällä kans rutinaa? Ja kuuluuko rutina molemmilla vaihteilla? Harvemmin vaihteistosta hajoo mitään mut kaikki on mahdollista :roll:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1598 : 25.10.16 - klo: 21.13 »
Ja onko pinjonin ja spurrin välys sopiva? Voisi sieltäkin hyppiä yli, tosin taitaa äkkiä olla muovispurri entinen jos hyvin monesti pääsee pomppaamaan eli enempi rutisee, sitten loppuis meno kokonaan.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1599 : 25.10.16 - klo: 23.02 »
Joo se on spurri kyl samantien sit sileenä jos pääsee yhtään hyppii yli :grin: Mut tosta tuli mieleen että ettei vaan olis kytkin ku luistaa? Vai minkälaista rutinaa se niinku pitää?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1600 : 26.10.16 - klo: 16.03 »
Vaihdelaatikon päätylaakeri voi olla lopussa, aiheuttaa väljyyttä pinjonin/spuriin väliin. Kerrasta se spurri menee kun hyppää

Poissa rysäkoijari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1601 : 27.10.16 - klo: 12.31 »
No nyt on summittiin ruuvattu hobbywing MAX8 2200kv combo paikalleen. Vakio välit ja kulkua aikas paljon vakioon verrattuna. Otin vielä varulta 17t pinionin, mutta ei sitä taida tarttea. Hitaalla puolella ei nykimistä havaittavissa vaikka ryömimällä menee.
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

Poissa einsteinium

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1602 : 03.11.16 - klo: 11.45 »
Aukaisitko koko diffin ihan osiin? Kuulostaa siltä että vika ois siellä diffin sisällä olevissa pikku rattaissa. Kuuluuko lukko päällä kans rutinaa? Ja kuuluuko rutina molemmilla vaihteilla? Harvemmin vaihteistosta hajoo mitään mut kaikki on mahdollista :roll:
En ihan kokonaan avannut joo... Niihin pienimpiin rattaisiin en siis päässyt käsiksi. Pitäisi niitä kurkata sitten vielä. En muista miten sen lukon kanssa meni, pitää kokeilla. Molemmilla vaihteilla kuuluu ääni. Pinjonin ja spurrin väli on varmaan ihan hyvä, kun olen tuolla jo jonkun verran ajellut tuollaisenaan ja ei mikään ole muuttunut.
Mut tosta tuli mieleen että ettei vaan olis kytkin ku luistaa? Vai minkälaista rutinaa se niinku pitää?
Niin, en tiedä tuosta kytkimestä. Ääni kuulosta siltä kuin kaksi muovista ratasta laittaisi yhteen ja pyörittäisi samaan suuntaan, niin että hampaat putoilee pois.  :undecided: Ja tämä tosiaan vain kun kiihdyttää tai nousee vaikka kiveä ylös.

Edit.
Rutina kuuluu vain lukot päällä, ja koska edessä lukot ei toimi, niin takadiffissä se ongelma nyt sitten varmaan on?
« Viimeksi muokattu: 13.11.16 - klo: 13.28 kirjoittanut einsteinium »
Rustler VXL 2WD

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1603 : 13.11.16 - klo: 19.33 »
Joo siellä on mitä luutavammin ne diffin pikkurattaat menossa p*skaks. Vetääkö molemmat takapyörät kuitenkin hyvin lukot päällä?
Niin tai sitten on menossa p*skaks se joka lukitsee diffin kun se diffi kuppihan on muovia..
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa rysäkoijari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1604 : 14.11.16 - klo: 10.46 »
No nyt on summitilla ajettu liukkailla ja on kyllä ihan älyttömän mukava peli tuolla hobbywingin combolla, muuttui aivan toiseksi autoksi tuon combon jälkeen. vakio renkaillakin saa hyvin vauhtia verrattuna esim stampeden taloneihin. tästähän tais tulla ykköstalviauto! törkeästi kerää lunta sisäänsä, tilasinkin jo tuon dusty motorsin pussukan, onko muilla sitä talvikäytössä?
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1605 : 14.11.16 - klo: 11.29 »
No nyt on summitilla ajettu liukkailla ja on kyllä ihan älyttömän mukava peli tuolla hobbywingin combolla, muuttui aivan toiseksi autoksi tuon combon jälkeen. vakio renkaillakin saa hyvin vauhtia verrattuna esim stampeden taloneihin. tästähän tais tulla ykköstalviauto! törkeästi kerää lunta sisäänsä, tilasinkin jo tuon dusty motorsin pussukan, onko muilla sitä talvikäytössä?

Mulla on tuo pikku-summit ja on loistava talviauto renkaidensa, alustansa ja combon (vxl) vuoksi.

Mulla oli tuollainen vastaava pussukka traxxas rallyssa, mutta ei toiminut. Pölyt ja hiekat tuli silti sisään. Mielestäni hankala ja vaivaivalloinen käyttää. Nykyään suhuttelen kompuralla liiat lumet / hiekat pois ja talviaikaan sen jälkeen auto " katolleen" saunaan kuivumaan.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa rysäkoijari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1606 : 14.11.16 - klo: 12.16 »
No nyt on summitilla ajettu liukkailla ja on kyllä ihan älyttömän mukava peli tuolla hobbywingin combolla, muuttui aivan toiseksi autoksi tuon combon jälkeen. vakio renkaillakin saa hyvin vauhtia verrattuna esim stampeden taloneihin. tästähän tais tulla ykköstalviauto! törkeästi kerää lunta sisäänsä, tilasinkin jo tuon dusty motorsin pussukan, onko muilla sitä talvikäytössä?

Mulla on tuo pikku-summit ja on loistava talviauto renkaidensa, alustansa ja combon (vxl) vuoksi.

Mulla oli tuollainen vastaava pussukka traxxas rallyssa, mutta ei toiminut. Pölyt ja hiekat tuli silti sisään. Mielestäni hankala ja vaivaivalloinen käyttää. Nykyään suhuttelen kompuralla liiat lumet / hiekat pois ja talviaikaan sen jälkeen auto " katolleen" saunaan kuivumaan.

Joo olen ymmärtänyt että pitää kuitenkin lumen suht hyvin, pölytiivishän se ei ole, pienent reiät sinne johonkin varmaan jää. mutta esim stampeden sisäkori, vaikka ei ole täysin tiivis, pitää kyllä erinomaisesti lumen pois. onhan nuo vedenkestäviä kumpikin, stampede vxl ja summitissa nyt tuo HW MAX8 2200kv. mutta kuitenkin katsoin järkeväksi tilata sen pussukan, näköjään siitä tuli mitä parhain talviauto.
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1607 : 14.11.16 - klo: 14.17 »
No nyt on summitilla ajettu liukkailla ja on kyllä ihan älyttömän mukava peli tuolla hobbywingin combolla, muuttui aivan toiseksi autoksi tuon combon jälkeen. vakio renkaillakin saa hyvin vauhtia verrattuna esim stampeden taloneihin. tästähän tais tulla ykköstalviauto! törkeästi kerää lunta sisäänsä, tilasinkin jo tuon dusty motorsin pussukan, onko muilla sitä talvikäytössä?

Mulla on tuo pikku-summit ja on loistava talviauto renkaidensa, alustansa ja combon (vxl) vuoksi.

Mulla oli tuollainen vastaava pussukka traxxas rallyssa, mutta ei toiminut. Pölyt ja hiekat tuli silti sisään. Mielestäni hankala ja vaivaivalloinen käyttää. Nykyään suhuttelen kompuralla liiat lumet / hiekat pois ja talviaikaan sen jälkeen auto " katolleen" saunaan kuivumaan.

Joo olen ymmärtänyt että pitää kuitenkin lumen suht hyvin, pölytiivishän se ei ole, pienent reiät sinne johonkin varmaan jää. mutta esim stampeden sisäkori, vaikka ei ole täysin tiivis, pitää kyllä erinomaisesti lumen pois. onhan nuo vedenkestäviä kumpikin, stampede vxl ja summitissa nyt tuo HW MAX8 2200kv. mutta kuitenkin katsoin järkeväksi tilata sen pussukan, näköjään siitä tuli mitä parhain talviauto.

No Rallyssä se ei ainkaan toiminut, mutta kannattaa varmaan kokeilla, sittenhän sen tietää. Tiedän että osa tykkää pussukoita käyttää ja osa ei. Auton mallihan siihen varmaan myös vaikuttaa.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa rysäkoijari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1608 : 15.11.16 - klo: 13.58 »
No nyt on summitilla ajettu liukkailla ja on kyllä ihan älyttömän mukava peli tuolla hobbywingin combolla, muuttui aivan toiseksi autoksi tuon combon jälkeen. vakio renkaillakin saa hyvin vauhtia verrattuna esim stampeden taloneihin. tästähän tais tulla ykköstalviauto! törkeästi kerää lunta sisäänsä, tilasinkin jo tuon dusty motorsin pussukan, onko muilla sitä talvikäytössä?

Mulla on tuo pikku-summit ja on loistava talviauto renkaidensa, alustansa ja combon (vxl) vuoksi.

Mulla oli tuollainen vastaava pussukka traxxas rallyssa, mutta ei toiminut. Pölyt ja hiekat tuli silti sisään. Mielestäni hankala ja vaivaivalloinen käyttää. Nykyään suhuttelen kompuralla liiat lumet / hiekat pois ja talviaikaan sen jälkeen auto " katolleen" saunaan kuivumaan.

Joo olen ymmärtänyt että pitää kuitenkin lumen suht hyvin, pölytiivishän se ei ole, pienent reiät sinne johonkin varmaan jää. mutta esim stampeden sisäkori, vaikka ei ole täysin tiivis, pitää kyllä erinomaisesti lumen pois. onhan nuo vedenkestäviä kumpikin, stampede vxl ja summitissa nyt tuo HW MAX8 2200kv. mutta kuitenkin katsoin järkeväksi tilata sen pussukan, näköjään siitä tuli mitä parhain talviauto.

No Rallyssä se ei ainkaan toiminut, mutta kannattaa varmaan kokeilla, sittenhän sen tietää. Tiedän että osa tykkää pussukoita käyttää ja osa ei. Auton mallihan siihen varmaan myös vaikuttaa.

Joo jospa se lumen pitäs ainakin suurimmaks osaksi ulkopuolella. täytyy ilmottaa kun saan vaan pussukan käsiin ja pääsen testaamaan. viikon on jo pussi tehny tuloaan, jospa se tällä viikolla saapuisi.
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1609 : 15.11.16 - klo: 19.12 »
Mulla on joka autossa ne Dustyn pussit ja käytän niitä pääosin talvella koska kesällä tulee sitten se ongelma juurikin että hiekka ja pöly menee sisään mutta ei pääse ulos. Talvella kyllä loistava lumisuoja :cool:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1610 : 15.11.16 - klo: 22.37 »
Mulla on joka autossa ne Dustyn pussit ja käytän niitä pääosin talvella koska kesällä tulee sitten se ongelma juurikin että hiekka ja pöly menee sisään mutta ei pääse ulos. Talvella kyllä loistava lumisuoja :cool:

Pussukasta varmaan hyötyä enemmän  talvella, mutta mini-summitissa lumi on vain ollut hyvästä -ei päästä lämpöjä ihan karkaamaan. :afro:

Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa rysäkoijari

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1611 : 17.11.16 - klo: 07.57 »
Pussi oli ollu jo postissa pari päivää! hyvin istui summittiin ja muutenkin vaikutti laadukkaalta. muutama tarra tuli mukana ja suojapussia iskareihin noin puolenmetrin pätkä. Täytyy testata jos ei se nyt sulata kaikkia lumia pois!
Stampede 4x4 vxl, Slash 4x4 vxl

Poissa einsteinium

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1612 : 18.11.16 - klo: 14.13 »
Joo siellä on mitä luutavammin ne diffin pikkurattaat menossa p*skaks. Vetääkö molemmat takapyörät kuitenkin hyvin lukot päällä?
Niin tai sitten on menossa p*skaks se joka lukitsee diffin kun se diffi kuppihan on muovia..
Joo, ihan hyvin vetävät lukot päällä. Ei mitään ongelmia lukkojen kanssa. Diffiä sitten vaan availemaan...  :azn:
Rustler VXL 2WD

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1613 : 20.11.16 - klo: 13.04 »
Yleensä jos diffin pikku rattaat on menossa p*skaks niin lukot päällä ajaessa toinen pyörä ei vedä kunnolla koska se lukko perustuu siihen että ne diffin pikku rattaat lukitaan ulkoa päin. Ja jos ne on p*skana niin lukot päällä vain  toinen pyörä vetää..
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa einsteinium

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1614 : 13.12.16 - klo: 11.38 »
Yleensä jos diffin pikku rattaat on menossa p*skaks niin lukot päällä ajaessa toinen pyörä ei vedä kunnolla koska se lukko perustuu siihen että ne diffin pikku rattaat lukitaan ulkoa päin. Ja jos ne on p*skana niin lukot päällä vain  toinen pyörä vetää..
Joo, ne rattaathan siellä oli muussina. Kaksi pientä ratasta, joista molemmista lähes puolet hampaista irronnut ja ympäri sitä kammiota. Nyt on uudet tilalla. Pitää käydä vielä vähän testiajolla niin näkeepi miten kulkee.  :roll:

Edit. Taitaa siellä diffin koteloissa ja rattaissa olla jotain moskaa sen verran että välillä pitää vääntää vähän kovempaa että ne pyörii ollenkaan. Yhden moottorin jo poltin kun se olis sen verran raskas pyörittää.
« Viimeksi muokattu: 08.05.17 - klo: 09.02 kirjoittanut einsteinium »
Rustler VXL 2WD

Poissa Harvester

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1615 : 24.06.17 - klo: 21.17 »
Terve,

Uusi Summitin omistaja ilmoittautuu.
Heti alkoi pienillä ongelmilla tuo Summitin ura tässä talossa. Ongelmana on lukkojen kytkeytyminen, tai oikeastaan se että etu eikä taka lukko ei mene päälle ohjaimesta. Sen verran sain kokeiltua ja tutustutta autoon että lukkojen servot on kunnossa. Vaihdoin vuorotellen lukot toimimaan tuosta vaihteiden kanavasta ja näin lukot toimi.
Olen yrittänyt ohjeiden mukaan resetoida lähettimen ja parittaa lähettimen ja vastaanottimen uudestaan. Mitään ei tapahdu?
Tämä kun on ensimmäinen oikea rc-auto, on vähän homma hukassa että mitäs seuraavaksi?
Eli oisiko neuvoja tai suoraan tietoa mitä pitäisi tehdä tai mitä on rikki?

Vanhalla omistajalla on ilmeisesti ollut se bluetooth palikka jolloin asetukset saa tehtyä älypuhelimella/padilla? Vaikuttaako tämä asiaan?

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1616 : 08.07.17 - klo: 18.54 »
En ole tuohon BT hommaan tutustunut mutta kyllä se pitäisi resetointien jälkeen toimia ilman BT säätöjä, onhan servojen johdot oikeinpäin vastarissa?
Paritus ja kalibrointi varmaan tehtävä niin että kaikkien lisäkanavien kytkimet nolla asennossa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Harvester

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1617 : 13.07.17 - klo: 23.26 »
Tuli tuo bluetooth-palikka ostettua. Sieltä saa vaihdettua servojen suunnan, joten normal=lukot pois ja reverse=lukot päällä. Ainakaan en äkkiseltään löytänyt mitään kohtaa jossa varsinaisesti ohjataan lukkoja.

Mitä tarkoitat tuolla servojen johdot oikeinpäin vastarissa? Ei tuo johto miusta käy kuin yhdellä tapaa?

Ollut lomalla vähän muuta tekemistä, niin ei ole ehtinyt tuon kanssa pelailemaan. Pitänee tehdä vielä kerran resetointi ja paritus uudelleen. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että ohjaimessa ei toimi tuo kytkin jolla lukkoja ohjataan.

Poissa Harvester

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1618 : 16.07.17 - klo: 18.52 »
No niin. Nyt tais tulla savut ulos vakiomoottorista. Kai hommattava harjatonta tilalle. Vielä en vaan tiedä mitä.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1619 : 17.07.17 - klo: 12.55 »
Ryömiskelyn kannalta hinta-laatu suhde on paras tehdaskoneella, joka on vedessä sisäänajettu jo enne ajeluita. Ison vaihteen maku on rauhallinen , ja siksi ajelu halpaa.
Jos harjattomiin lähdet ni minimissään kone ja nopari vaihtuu. 6 kiloisen auton saaminen liikkeelle tarvitsee vääntöä, ja se hommataan pitkällä kannulla, jossa iso halkaisijainen akselin roottori. Tehon hallinta tarvitsee ohjailuun voimaa, ja bec ei saa hyytyä leveän kumin tökkäsyissä.

Tehonkäytöllisesti alapäässä se mitä kyoshon monsterikokosessa on.
40mm *78mm kone ja 4s nopari. Taisi olla Team orion sarjaa. Ei kovin kivan tuntunen ryömiessä. Kaahailuun.

Välitehona se mitä traxxas listaa
http://traxxas.fi/traxxas-sahkoosat/nopeudensaatimet/castle-creations-mamba-monster-2-brushless-combo-2650kv.html
Noi kirjaa out 6s akut, joilla tuo noppa vasta näyttää todella smoothit lähtökykynsä.

Mulla oli taas tehonkäytön maximoivaa settiä.
Mamba monster2 Wp esc, ja Leopard 4282 (2000kv) kone, käyttäen 6s lipoilla.
Ehdottomasti pehmein lähtö, ja ryöminnän hallinta harjattomaksi ilman arkaa anturijohtoviidakkoa risujen raavittavana. Ihan kilpailukykyistä harjalliseen vakiokoneeseen nähden.
Järjettömin teho tarvittaessa. Tälläinen setti tarvitsee epa kaasun rajoituksen oikeastaan aina.
Vahvasti suosittelen reiluhkoja vahvistuksia muuallekkin pitkin autoa. Aloittaen vaikka et voimalinjaan LEM aludiffit, niitten karkastua kokoterästä olevilla sisuksilla. Miljoonaista limaa diffeihin jos ajelee enempikin  isolla vaihteella, muuten kumit ehtii repeämään. Kopan taka-ylä-kulmaan kulutuksen kestävää suojaa ;)
Sitten min 1kpl 40 kilonen servo noiden kahden 9 kilosen tilalle, ja 10A bec sitä ruokkimaan.
Jos aikoo loikkkia ni päätybulkit, kardaani- ja veto-akselit metallisiin. Ehkä superstrong servosaverin jousi.
Ja koska toi lähtee ku lentokone ni joko wp hakupiippari, tai tehokkaammat valot, et sen löytää vaikka se olis katollaan "taivaanrannassa" tienoon ainoan syvän ojan pohjalla, kokemusta etsiskelystä syssypimeessä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2