Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1025318 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3210 : 21.05.14 - klo: 15.10 »
Tässä vähän nimityksiä:
Suspension arms = tukivarret
Tie rod/push rod = käännöstä en tiedä joten suomeksi sanotaan ihan push rod tai jousituksen linkki.
Toe link/steering link = sekin ihan vaa steering link tai ohjauksen linkki.

Sulla ilmeisesti kestäny hyvin nuo GPMn kamat? mclyllä ja mulla ollu paljon ongelmia kestävyyden kanssa. Ainakin niiden alumiini on täyttä p****a.

Jos sulta löytyy noi push rodit ylimääräisenä niin semmoset voisin tarvita?

Kiitos suomennoksista. GPM:n alukamoja mulla ei ole ollut.

Jep, laitan sinulle nuo sivuun.
« Viimeksi muokattu: 21.05.14 - klo: 20.28 kirjoittanut newbie78 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3211 : 26.05.14 - klo: 20.39 »
Tarvisko joku koria? Ite aattelin tilata amainista kolme mutta vielä yhen tarvii että saa halvat postit.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3212 : 12.06.14 - klo: 00.23 »
Tässä kuvaamaani Mini E-Revolla "driftausta": Traxxas Mini E-Revo 1/16 VXL drifting

Vähän turhan kaukana seisoin, joten videosta tuli mitä tuli.  :sad: Mutta puolustukseksi sanottakoon, että tuo on ensimmäinen video hankkimallani Denver AC-5000W -action-kameralla. Ko. Full-HD-laite maksoi CDON:ssa 65 € (!) ja sisältää auto- ja fillaritelineet, kypäräremmit, 3M:n tarrakiinnikkeet, kameran ja suojakotelon. GoPron kamat (ainakin kiinnikkeet) suoraan ovat yhteensopivia tuon kanssa. Kamerassa tarvikkeineen on [köhöm] pelottavaa yhdennäköisyyttä GP:n kanssa.  :shocked:

Mutta seuraavaksi lyön tuon E-Revon ja / tai SuperVee 27:n (=sähkövene) katolle.  :cool:
« Viimeksi muokattu: 01.07.14 - klo: 00.18 kirjoittanut newbie78 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3213 : 19.06.14 - klo: 10.47 »
Saisko suomesta mitään kestävänpiä axle carriersseitä 1/16 grave Diggeriin? Tuntuu nuo alkuperäiset väljistyjän tosi nopsaa ja muutenkia hajoavat.

Poissa sande555

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3214 : 19.06.14 - klo: 16.27 »
Ärsyttää kun mulla hajos servosta 1 ratas ja oli pakko ostaa kokonaan uus servo, koska missään ei myydä tohon pikkuservoon ratas sarjaa. No mut onneks ei ollu kallis :roll:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3215 : 19.06.14 - klo: 17.31 »
Jos noita vakio ohjaus servoja tarkoitat niin saa niihin ratas sarjan erikseen, 2082: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1232/products_id/139476/n/Traxxas-Gear-Set-For-2080-Micro-Waterproof-Servo
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa romulus1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3216 : 21.06.14 - klo: 20.37 »
Ärsyttää kun mulla hajos servosta 1 ratas ja oli pakko ostaa kokonaan uus servo, koska missään ei myydä tohon pikkuservoon ratas sarjaa. No mut onneks ei ollu kallis :roll:

2080 servoon saa kyllä ratassarjaa suomesta:
http://www.rcm.fi/traxxas-2082-gear-set-for-2080-micro-waterproof-servo.html

Rahat kannattaa tosin käyttää parempaan servoon kun ei noi muovirattaat kauaa kestä...
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3217 : 24.06.14 - klo: 18.39 »
Tuli sitten itsekin pitkän pohdinnan jälkeen liityttyä piku revon omistajaksi  :cool:

Tai no huomenna pitää noutaa tilaus. VXL versio. 2S Lipot 2kpl tuli otettua samalla sekä, diffi ja iskari öljyt, yms. pientä hilua.
Josko sitä huomenna pääsee akun latauksen jälkeen testailemaan iltasella  :grin:

Edit:
Ja tämmöinen setti tuli haettua tänään.


Iskareille ostin 70 öljyt lienee ok? Kovemmat jouset pitäis saada tai koko setti...
Diffeille meinasin 50k? 150k olis kanssa jos talveksi tai kura montulle joskus taakse. Tuolla saa vissiin ja aika "kireen" perän?

Ja 3S Lipoja pitäs 2 saada + rinnankytkentä haara. Ei ERC:llä ollut sopivia 3S lipoja eikä rinnankytkentä haaraa. Tuon kai voisi itsekin tehdä tuli liittimiä ostettua.

No tän auton topikkia pitkään lukeneena ja autosta haaveilleena se ois nyt kotona. Akkujen latausta ja koeajoa.  :cool:
« Viimeksi muokattu: 25.06.14 - klo: 14.24 kirjoittanut kepa »
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa romulus1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3218 : 26.06.14 - klo: 00.20 »
Tänään tuli kokeiltua 2 kpl 3S rinnan ja kyllä se antoi kyytiä versus yksi 3s. Meni tuo tekniikkalegoista rakennettu keulintatuki myös hajalle, johan se kestikin monta kuukautta, Ihan mahoton kone keulimaan 2x3S:lla huh huh.
« Viimeksi muokattu: 26.06.14 - klo: 09.06 kirjoittanut romulus1 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3219 : 26.06.14 - klo: 11.05 »
Hauskaa on kyllä ollut uutta autoa ajaessa  :laugh: kohtalaisen ripeäkin vs. stampede 1:10 2wd joka oli harjallisella motilla.

Mitään en _vielä_ saanut rikki. Mitä tuo takasiipi nyt kului reilusti kun nokka herkästi ilmassa 2S lipolla. 3S Lipot sitten kun saa alustaa vähän paremmaksi on kyllä tosi löysä omaan makuun tuo orkkis.
Seuraavaksi pakko saada jäykemmät jouset iskareihin. 70 öljy odottaisi asennusta samoten diffeille olisi öljyt.

Mitäs porukka on mieltä ylempänä oleviin kyssäreihini diffi öljyistä, yms?

Kannattaako hommata se keskidiffi vai taakse telinettä jotta ei ole nokka ilmassa kokoajan? Haluaisin kuitenkin tuota 4wd hyödyntää mahdollisimman paljon kun talvellakin tarkoitus ajaa.

Talveksi pitää jotkut laparenkaat vielä hankkia. Hauska peli siitä ei pääse mihinkään!  :tongue:
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3220 : 26.06.14 - klo: 12.31 »
Iskareista sen verran että itellä taitaa olla 60wt öljyt ja ne ainakin mun mielestä hyvät. Jousina mulla on nickel finish blue jouset, sitä ratea en nyt muista (oiskos ollu 2.9) mutta Amainista löytyy hakusanalla spring nickel blue. Ja sitten on myös blackit jotka kans tosi jäykät mutta niitä ei saa niklattuina. ja minusta niklatut paljo hienommat kuin ne maalatut joista se maali ropisee tosi nopee pois.

Myös rocker armit kannattaa vaihtaa long travel -malleihin, niillä saat maavaraa hieman enemmän eivätkä maksa montaa euroa.

Keskidiffi aivan loistava kesällä, jostain syystä ei kaadu läheskää niin herkästi mutta talveks kannattaa ottaa pois, varsinkii jos vain takana laparenkaat.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3221 : 26.06.14 - klo: 21.03 »
Onko mahdollista saada summitista tehtyä tuollaista rallya jotenkin viisaasti? Ei nyt huvittaisi alkaa ostelemaankaan kun pari auto tullu nyt äkkiseltään ostettua ja summitti olisi ylimääräinen.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3222 : 26.06.14 - klo: 21.18 »
Tietääkseni tarviit korin, renkaat, vetarit, puskurit ja tukivarret. jostain varmasti löytyy listä tähänkin konversioon. Tai sitten vain katot räjäytys kuvista erot.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3223 : 26.06.14 - klo: 21.25 »
No tuo ei mikään iso homma siis ole :smiley: Katoinkin jo noita kuvia niin ei niissä kyllä muita eroja ollutkaan.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3224 : 27.06.14 - klo: 07.56 »
Tuli tilattua:
- Keski diffi.
- "mustat" jouset.
- Y haara, että saa 2 akkua rinnan.
- vara pinjoni ja spurri.

Minkälainen homma (helpoin tapa) on purkaa ja lisätä etu/taka diffeille tuo diffi öljy? Keski diffin vaihtoon löysinkin netistä ohjeet. Moni netissä puhunut, että sekin kannattaa avata kun tehtaalta tullessaan diffi märkä ja kun avattu ni ei paljoa öljyä ole. Mulla olisi. 50k ja 150k diffi öljyt. Tuo 50k varmaan etu/taka ihan hyvä mut entäs keski?

Kitoos.
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3225 : 27.06.14 - klo: 09.21 »
Diffeihin öljyt maun mukaan. Itse suosin lukkoa takana joten sinne jotkuu 500k öljyt tai sinitarraa. Ja eteen 50-100k. Keskidiffiin... Se nyt on vähä et kuin paljo haluut sen toimivan. ite laittaisin jotkuu 100k öljyt.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3226 : 27.06.14 - klo: 09.47 »
Diffeihin öljyt maun mukaan. Itse suosin lukkoa takana joten sinne jotkuu 500k öljyt tai sinitarraa. Ja eteen 50-100k. Keskidiffiin... Se nyt on vähä et kuin paljo haluut sen toimivan. ite laittaisin jotkuu 100k öljyt.

Kiitoksia jelpistä. Iskareiden öljyt just vaihdossa. 70w laitoin ja mustat jouset tulossa.

Tyhjensin iskarit vanhoista öljyistä, putsasin vielä sisältä ja korkit vanupuikolla, että vanhaa ei jäisi, uudet öljyt noin 3/4 sisään ja pumppailin mäntää että ilmakuplat lähtee pois. Sitten täyteen ja tunnin annoin olla pystyssä ja korkki kiinni ja ylimääräiset pois. Tuntui ainakin onnistuvan ei ainakaan ilmaa ole. Ja jousien vaihto kunhan ne saapuu.
« Viimeksi muokattu: 27.06.14 - klo: 10.57 kirjoittanut kepa »
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3227 : 30.06.14 - klo: 23.35 »
Ärsyttää kun mulla hajos servosta 1 ratas ja oli pakko ostaa kokonaan uus servo, koska missään ei myydä tohon pikkuservoon ratas sarjaa. No mut onneks ei ollu kallis :roll:

2080 servoon saa kyllä ratassarjaa suomesta:
http://www.rcm.fi/traxxas-2082-gear-set-for-2080-micro-waterproof-servo.html

Rahat kannattaa tosin käyttää parempaan servoon kun ei noi muovirattaat kauaa kestä...

Just näin. Etenkin jos vähänkään tehdasrenkaita painavammat renkaat laitat alle, niin saa noita rattaita olla ostamassa koko ajan. Mulla kolmannet nyt pussissa varalta, mutta vaihdoin odotellessani tilalle HobbyKingistä tilaamani metallirattaisen servon: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11627__tgy_390dmh_high_performance_mg_digital_servo_extra_strong_5_4kg_11sec_22_5g.html

Tuo menee suoraan alkuperäisen paikalle ja edes servoarmia ei tarvitse vaihtaa.
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3228 : 30.06.14 - klo: 23.37 »
Hauskaa on kyllä ollut uutta autoa ajaessa  :laugh: kohtalaisen ripeäkin vs. stampede 1:10 2wd joka oli harjallisella motilla.

Mitään en _vielä_ saanut rikki. Mitä tuo takasiipi nyt kului reilusti kun nokka herkästi ilmassa 2S lipolla. 3S Lipot sitten kun saa alustaa vähän paremmaksi on kyllä tosi löysä omaan makuun tuo orkkis.
Seuraavaksi pakko saada jäykemmät jouset iskareihin. 70 öljy odottaisi asennusta samoten diffeille olisi öljyt.

Mitäs porukka on mieltä ylempänä oleviin kyssäreihini diffi öljyistä, yms?

Kannattaako hommata se keskidiffi vai taakse telinettä jotta ei ole nokka ilmassa kokoajan? Haluaisin kuitenkin tuota 4wd hyödyntää mahdollisimman paljon kun talvellakin tarkoitus ajaa.

Talveksi pitää jotkut laparenkaat vielä hankkia. Hauska peli siitä ei pääse mihinkään!  :tongue:

Täältä löytyy sit yks korkkaamaton keskidiffi, jos kiinnostaa.. :)
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3229 : 30.06.14 - klo: 23.45 »
Tuli tilattua:
- Keski diffi.
- "mustat" jouset.
- Y haara, että saa 2 akkua rinnan.
- vara pinjoni ja spurri.

Minkälainen homma (helpoin tapa) on purkaa ja lisätä etu/taka diffeille tuo diffi öljy? Keski diffin vaihtoon löysinkin netistä ohjeet. Moni netissä puhunut, että sekin kannattaa avata kun tehtaalta tullessaan diffi märkä ja kun avattu ni ei paljoa öljyä ole. Mulla olisi. 50k ja 150k diffi öljyt. Tuo 50k varmaan etu/taka ihan hyvä mut entäs keski?

Kitoos.

Ei ole helppoa tapaa, mutta täs on hyvä purkuvideo: https://www.youtube.com/watch?v=XvqD4cl9APQ. Tossa näytetään myös, miten tonne laitetaan shimmit väliin. Laitoin itse pari renkasta eteen ja taakse, niin pysyvät rattaat paremmassa kunnossa pidempään. Just tilasin toisen shim setin varalle (Team Associated Shim Set .324X.409X.005, osanumero 21141)

Jos tohon ryhtyy, niin kannattaa miettiä molempien tekemistä samalla keikalla.
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3230 : 30.06.14 - klo: 23.57 »
Tuore ja ensimmäinen video auton katolta otettuna muutamia tunteja sitten.  Huonovatsaiset älkööt katsoko, sillä kuva (auto) pomppii melkoisesti. Auto keulii soralla 3S-lipolla koko ajan ja täyskaasua ei voi antaa. Kameran asennnuksesta johtuen painopiste on turhan korkealla, joten auto on normaaliakin epävakaampi käännettäessä:

Traxxas Mini E-Revo 1/16 VXL onboard camera
« Viimeksi muokattu: 01.07.14 - klo: 00.19 kirjoittanut newbie78 »
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3231 : 01.07.14 - klo: 09.50 »
Tuli tilattua:
- Keski diffi.
- "mustat" jouset.
- Y haara, että saa 2 akkua rinnan.
- vara pinjoni ja spurri.

Minkälainen homma (helpoin tapa) on purkaa ja lisätä etu/taka diffeille tuo diffi öljy? Keski diffin vaihtoon löysinkin netistä ohjeet. Moni netissä puhunut, että sekin kannattaa avata kun tehtaalta tullessaan diffi märkä ja kun avattu ni ei paljoa öljyä ole. Mulla olisi. 50k ja 150k diffi öljyt. Tuo 50k varmaan etu/taka ihan hyvä mut entäs keski?

Kitoos.

Ei ole helppoa tapaa, mutta täs on hyvä purkuvideo: https://www.youtube.com/watch?v=XvqD4cl9APQ. Tossa näytetään myös, miten tonne laitetaan shimmit väliin. Laitoin itse pari renkasta eteen ja taakse, niin pysyvät rattaat paremmassa kunnossa pidempään. Just tilasin toisen shim setin varalle (Team Associated Shim Set .324X.409X.005, osanumero 21141)

Jos tohon ryhtyy, niin kannattaa miettiä molempien tekemistä samalla keikalla.

Roger. Ton sällin muitakin videoita tuli vkl. kateltua kun eksyin sen kokoelmaan. Hyvä nauru tolla.  :grin:

Nyt olisi mustat jouset / 70 iskariöljy setti autossa kiinni. Loota auki tuli toi keskidiffi myös eilen. Tehtaalta 50k öljyt, mut ei sitä juuri ollut kun avasin samaa luin jostain... no putsasin ja heitin kokeeksi 150k sisälle. Olisi ollut 50k. tossa myös mut kokeillaan tolla. Etu/takapään diffit laitella kuhan kerkeää saati jaksaa.

Nii ja surahti ne servonrattaat multakin sileeksi just ennen kun osia tilailin :laugh: kaksi varasettiä otin pitäs tänään tulla ni pääsis ajamaankin ja testaa keskidiffiä.

TQ radiolla tuo auto niin onko väliä onko tehokkaampi ohjaus servo digitaalinen tai semmosta? Ihan kun olisi jostain jenkkisaitilta tollanen jäänyt kummittelemaan.
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3232 : 01.07.14 - klo: 09.53 »
Tuore ja ensimmäinen video auton katolta otettuna muutamia tunteja sitten.  Huonovatsaiset älkööt katsoko, sillä kuva (auto) pomppii melkoisesti. Auto keulii soralla 3S-lipolla koko ajan ja täyskaasua ei voi antaa. Kameran asennnuksesta johtuen painopiste on turhan korkealla, joten auto on normaaliakin epävakaampi käännettäessä:

Traxxas Mini E-Revo 1/16 VXL onboard camera

Miksi et sitä keskidiffiä itse laittanut jos nokan nosto ongelmia?  :tongue: Öljyllä saa kyllä jäykäksi. Omassa 150k. ja on kyllä aika jämäkkä jo. 500k. sitten jos ei riitä. :)
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3233 : 01.07.14 - klo: 14.46 »
Lainaus
Miksi et sitä keskidiffiä itse laittanut jos nokan nosto ongelmia?  :tongue: Öljyllä saa kyllä jäykäksi. Omassa 150k. ja on kyllä aika jämäkkä jo. 500k. sitten jos ei riitä. :)

Mietin, etten halua "luopua nelivedosta", mutta ehkä tuon eilisen kokeilun jälkeen muutan mieltäni.  :smiley: Ilman keulintatukea en olisi noinkaan pitkälle päässyt. Mikä öljysetti toimii etu-keski-taka? Mulla on nyt tehdasvakiot alla, lisätty kertaalleen eteen ja taakse.
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3234 : 01.07.14 - klo: 15.12 »
Mikä on sen vakiona tulevan nimhin purkuarvo?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3235 : 01.07.14 - klo: 18.47 »
Pariin kertaan kuullut että nimhin purkuarvo noin 10c. Eli 1200mah = 1.2Ax10 = 12A. Ei siis paljoa mutta ehkä riittää.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3236 : 02.07.14 - klo: 08.31 »
Ärsyttää kun mulla hajos servosta 1 ratas ja oli pakko ostaa kokonaan uus servo, koska missään ei myydä tohon pikkuservoon ratas sarjaa. No mut onneks ei ollu kallis :roll:

2080 servoon saa kyllä ratassarjaa suomesta:
http://www.rcm.fi/traxxas-2082-gear-set-for-2080-micro-waterproof-servo.html


Rahat kannattaa tosin käyttää parempaan servoon kun ei noi muovirattaat kauaa kestä...

Just näin. Etenkin jos vähänkään tehdasrenkaita painavammat renkaat laitat alle, niin saa noita rattaita olla ostamassa koko ajan. Mulla kolmannet nyt pussissa varalta, mutta vaihdoin odotellessani tilalle HobbyKingistä tilaamani metallirattaisen servon: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11627__tgy_390dmh_high_performance_mg_digital_servo_extra_strong_5_4kg_11sec_22_5g.html

Tuo menee suoraan alkuperäisen paikalle ja edes servoarmia ei tarvitse vaihtaa.

Kuinkas nopeasti tuolta tavara tulee? Tuli nimittäin tuo servo tilattua. Omaan vakio servoon vaihdoin eilen rattaat ja yksi setti varalla. Kolmas ajokerta eikä mihinkään törmäilyä ja hajos joten josko tuo sitten kestäisi.
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa newbie78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3237 : 02.07.14 - klo: 12.12 »

Lainaus
Kuinkas nopeasti tuolta tavara tulee? Tuli nimittäin tuo servo tilattua. Omaan vakio servoon vaihdoin eilen rattaat ja yksi setti varalla. Kolmas ajokerta eikä mihinkään törmäilyä ja hajos joten josko tuo sitten kestäisi.

Viimeksi tilasin lipot tuolta ja tulivat n. viikossa. Tosin olivat Eurooppa-varaston tavaraa. International-varastosta (HongKongissa taitaa olla) ovat tulleet parissa kolmessa viikossa.

Tuo servo ei ole "vesitiiivis", kuten tehdasservosta väitetään, mutta YouTubesta löytyy ohjeita tiivistämiseen... tai sitten vain on ajamatta lätäköissä.  :smiley: Mutta sen verran katsoin, et jos näpertää jaksaa, nuo orkkisservon tiivisteet voisi saada tuohon laitettua. Ja rataspuolelle jotain speed greasea estämään veden sisäänpääsyä tms.?
Traxxas 1/16 E-Revo VXL Brushless // AquaCraft SuperVee 27 Brushless // Megatech Nirvana II // Walkera 4#3B Brushless // E-Sky Honey-Bee King 2

Poissa kepa

  • Jäsen
    • Profiili
    • RC - pulausta...
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3238 : 04.07.14 - klo: 13.59 »
Noniin.

Pääsi koittamaan kuivalla asvaltilla, ruoholla, ja hiekalla autoa sen jälkeen kun vaihdoin:
-Keski diffin (150k öljyillä). Toi 150k ei kyllä ole enää öljyä  :laugh: vaan sellasta tököttiä, että menee se 2-3min, kun se tippa tasoittuu diffiin, eli joku 500k on jo tosi tököttiä.
-Iskareiden öljyt (70) ja "mustat" jouset.
-2s Lipot 1800mah *2 rinnan.

Omastamielestä oli kyllä ihan erilainen nyt ajaa. Toi keskidiffi tuntuu tosi hyvältä noilla 150k öljyillä ainakin 2s lipolla. Tilattu 3s lipot katsoa sitten niillä. Täyskaasulla kyllä nostaa nokkaa lähtiessä mutta rauhoittuu hiljalleen.
Mutkat voi ajaa nopeammin kun ilman keskidiffiä. Silti soralla ja nurtsilla ruoho pölisee kyllä kaikista 4 kiekosta  :tongue:

Orkkis Keskidiffi tulee tehtaalta 50k öljyillä... no sitä ei ollu kyllä juuri yhtään kun omaan vaihdoin noi 150k tilalle... joku muukin siitä puhunut, et aika kuivat noi on. Tai oli siellä rasvaa, mutta aika nihkeesti. Voi olla, että 3S lipolla on sen verran ärhäkkä, että 100k vois olla hyvä, mutta pitää kokeilla tuolla 150k ensiksi.

Mites noi lämmöt?
Ajelin melkein putkeen kelloon katsomatta noi 1800Mah *2 rinnankytkettyinä, asvaltilla, nurtsilla, hiekalla ja aikalailla lapanen pohjassa. Sitten akut hiipui. Mittasin laser pistemittarilla lämmöt niin kone oli 64c ja nopari 55c. Ja jokunen tovi tosiaan tuli runtua annettua.

« Viimeksi muokattu: 04.07.14 - klo: 14.02 kirjoittanut kepa »
Traxxas E-Revo VXL 1/16.

Poissa AO68B

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3239 : 07.07.14 - klo: 19.32 »
Tosta diffien "shimmauksesta" mistä tietää pitääkö ne shimmata kun itellä ei ole yhtään tyhjää rattaiden välissä.
Toinen asia on että tilasin semmosen jäähdytyssiilin missä olis tuuletin. Mistä virrat tuulettimelle kun ei paikkaa sille esc:issä ole? Kukaan muu tälläistä viritellyt?