Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1025294 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SgtPepper

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #240 : 23.08.09 - klo: 16.43 »
Vaikka Lipo akut tuntuvatkin olevan tällä forumilla suuremmassa suosiossa kuin NiMH akut, niin kysympä kuitenkin, että osaisiko joku suositella hyviä isompia NiMH akkuja, sekä nopeaan lataukseen sopivaa laturia mini e-revoon. Itse pidän Lipo akkuja vielä liian vaarallisena pojalleni.

Eli jotku tämän kaltaiset akun olisi hakusessa: http://www.maxamps.com/proddetail.php?prod=MA-1600-6Cell-ERevo-Pair&cat=221

Laturissa olisi plussaa se, että sillä voisi ladata usemman kuin yhden akun kerrallaan. Vai onko tämä kyseinen ominaisuus turha, jos omistan ennestään Traxxasin rinnakkaisadapterin?

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #241 : 23.08.09 - klo: 17.46 »
Miten tästähttp://images.amainhobbies.com/images/large/tra7034.jpg saa nämä osat irti?
http://images.amainhobbies.com/images/large/tra7154.jpg
http://images.amainhobbies.com/images/large/tra7150.jpg

Ja vielä ehyenä :lol:


eikäs noi hexit lähe kun kampee talttapäämeisselil .
ja muut lähtee kuusiokoloavaimel ainakin isos revos. ja stummitis.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa iskä ajaa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #242 : 25.08.09 - klo: 15.24 »
Vaikka Lipo akut tuntuvatkin olevan tällä forumilla suuremmassa suosiossa kuin NiMH akut, niin kysympä kuitenkin, että osaisiko joku suositella hyviä isompia NiMH akkuja, sekä nopeaan lataukseen sopivaa laturia mini e-revoon. Itse pidän Lipo akkuja vielä liian vaarallisena pojalleni.

Eli jotku tämän kaltaiset akun olisi hakusessa: http://www.maxamps.com/proddetail.php?prod=MA-1600-6Cell-ERevo-Pair&cat=221

Laturissa olisi plussaa se, että sillä voisi ladata usemman kuin yhden akun kerrallaan. Vai onko tämä kyseinen ominaisuus turha, jos omistan ennestään Traxxasin rinnakkaisadapterin?

Ihan tervettä varovaisuutta ja autokin kestää paremmin noilla Nimheillä.

Maxampsin akuista on vielä aika lyhyet kokemukset, mutta ne vaikuttavat ihan laadukkaille, johdotukset on tehty kunnon johdolla ja riittävällä poikkipinnalla, saa valmiina traxxas liittimillä, kennot on toki tehty kiinassa, mutta niin taitaa olla nykyisin kaikki!? Eli suosittelen kyllä maxampseja.

Akkuja ei voi ladata rinnakkaisadapterilla, laturi kun valvoo nimhiakun täyttymistä dV-toiminnolla, eli jännite lähtee putoamaan kun akku tulee täyteen ja laturi osaa lopettaa lataamisen. Rinnakkaiset akut sotkevat tuon valvonnan ja menee helposti ylilatauksen puolelle joka on se vaarallisempi vaihtoehto akun eliniän kannalta. Vaikka laturi osaisi katkaista latauksen ajoissa (toinen akku täynnä), niin toinen akku voi olla vielä vajaa.
Kova ylilataus aiheuttaa myös selkeän palovaaran.

Kaksikanavaisista latureista löytyy ainakin Graupner ultra duo plus 50, lataa kaikki mahdolliset akkutyypit, tosin hintaakin taitaa olla 250€ paremmalla puolella, mutta hintansa väärti. Joku Hyperion on hieman edullisempi, ja muitakin varmasti löytyy.
Traxxas Summit, Mini Inferno - huolto ja korjaus
e-Revo MMM

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #243 : 26.08.09 - klo: 00.32 »
Vaikka Lipo akut tuntuvatkin olevan tällä forumilla suuremmassa suosiossa kuin NiMH akut, niin kysympä kuitenkin, että osaisiko joku suositella hyviä isompia NiMH akkuja, sekä nopeaan lataukseen sopivaa laturia mini e-revoon. Itse pidän Lipo akkuja vielä liian vaarallisena pojalleni.

Eli jotku tämän kaltaiset akun olisi hakusessa: http://www.maxamps.com/proddetail.php?prod=MA-1600-6Cell-ERevo-Pair&cat=221


Ihan tervettä varovaisuutta ja autokin kestää paremmin noilla Nimheillä.

Maxampsin akuista on vielä aika lyhyet kokemukset, mutta ne vaikuttavat ihan laadukkaille, johdotukset on tehty kunnon johdolla ja riittävällä poikkipinnalla, saa valmiina traxxas liittimillä, kennot on toki tehty kiinassa, mutta niin taitaa olla nykyisin kaikki!? Eli suosittelen kyllä maxampseja.

Ajettuani yhden akullisen minirevon mukana tulleella akulla ajokokemus oli todella laimea. Ainakaan ajettaessa yhdellä akulla ei auto edes kiihtynyt huippunopeuteen. Tänään ajettuani 2S lipoilla auto muuttui täysin ja ajoajat olivat silti melko ruhtinaalliset.

Maxampsin akkuja pidetään laadukkaina, mutta ilmeisesti nykyään eivät ole niin hyviä kuin ennen ovat olleet. Vertailun vuoksi kiinasta saa samalla rahalla 5.5 akkua (ilman posteja), kun maxampseja saa yhden. Eroa maxampsiin voi olla toki ajoajassa ja tehoeroa sen verran että sen havaitsee. Jos yksi kiinasta tulleista akuista sattuu kokemaan ennen aikaisen laukeamisen tai on alusta asti sökö niin tilataan lisää - vähemmän se 12 USD akku harmittaa kuin yksi 65 USD akku.
« Viimeksi muokattu: 26.08.09 - klo: 00.42 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #244 : 26.08.09 - klo: 15.55 »
Mitäs mitäs? Katselin tuota puolikasta E-Revoa sillä ajatuksella että jos ostaisi sellaisen ja tuli vastaan "1/16 E-Revo VXL Brushed 4WD RTR" -malli. Ensin katsoin, että no kylläpä on edullinen tuo, kunnes huomasin, että nimessä lukee harjallinen, eikä harjaton. Tarkkana saa näköjään olla ettei tule kusetetuksi noilla harjakoneilla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #245 : 26.08.09 - klo: 17.10 »
Mitäs mitäs? Katselin tuota puolikasta E-Revoa sillä ajatuksella että jos ostaisi sellaisen ja tuli vastaan "1/16 E-Revo VXL Brushed 4WD RTR" -malli. Ensin katsoin, että no kylläpä on edullinen tuo, kunnes huomasin, että nimessä lukee harjallinen, eikä harjaton. Tarkkana saa näköjään olla ettei tule kusetetuksi noilla harjakoneilla.

n. 251 EUR tuli maksamaan kotiin harjaton vehe, jos ois tulli ollu mun paikkakunnalla hinta ois piirun pienempi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #246 : 27.08.09 - klo: 17.23 »
Matto kausi lähestyy ja pikku revo on saanut uudet renkaat ja keskidiffin. Iskarin laitto on vielä vaiheessa mutta jos vaikka ensviikolla pääsis tyypittään.
Auto on nähtävillä Nokialla Nirkissä (Nokian Indoor Racing Klub) mun pöydällä, saa hiplata kunhan ei hukkaa pöydällä lojuvia iskarin osia.

Vertailun vuoksi 1/10 asso B4 on vain 7mm leveämpi kuin 1/16 pikku revo. Kun saan setupin kohdalleen veikkaan että revo menee matollakin aika kivasti.



*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #247 : 28.08.09 - klo: 12.44 »
Kuvanlaatu paranenee ajan myötä. Kannattaa kattoo video kokonaan, vaikka voi olla tylsä. :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KTEYBQBMyh0[/youtube]
« Viimeksi muokattu: 28.08.09 - klo: 18.29 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #248 : 28.08.09 - klo: 18.04 »
Ny se on sitten tännekkin tilailtu 1/16 e-revo.
Ehkä hieman edesauttoi et sai vanhoja autoja yms myytyä. (lue, saa vaimon pidettyä tyytyväisempänä  :roll:)

Harmi kun noita bling bling osia ei vielä ollut tullut.
mm. keskidiffi, teräsvetari (mitkä on suhteessa aivan hiton kalliit).

Tuli otettua silver, niinkuin isoveljensä.
son loppu ny.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #249 : 28.08.09 - klo: 18.20 »
Harmi kun noita bling bling osia ei vielä ollut tullut.
mm. keskidiffi, teräsvetari (mitkä on suhteessa aivan hiton kalliit).

Tuli otettua silver, niinkuin isoveljensä.

Teräsvetareita sai kai thetoyzilta ainakin miniin ja keskidiffiä liquidrc:stä. Hmmh. Mun mielestä kannattaa ensin ajella vaikka keskidiffin kanssa ja sitten punnita mitenkä auto kestää. :) Jos vetareita rupee paukkuun niin jos muovinen vetari maksaaa 5-6 eur kipaleelta niin kannattaako ostaa kalliita vetareita:

http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=11822&cat_name=MINI%20SLASH
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_categories.lasso?cat_id=1420&cat_name=MINI%20E%20REVO&action=list
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #250 : 28.08.09 - klo: 18.29 »
Tuskin niillä meijän firmassa ois kuitenkaan suuresti ollut käyttöä, siis diffillä/vetareilla.
Mut ois nyt hyvin tullut samaan syssyyn.

Etupäässä piha/monttu bashinkia poika kuitenkin vetelee.
son loppu ny.

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #251 : 29.08.09 - klo: 00.00 »
Meillä n. 10h ajotiimaa nyt 2kk aikana takana. Ei ole hajonnu mitään osia. Renkaat on irronneet tehdasliimauksista, muuten on pysynyt tuoreena.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #252 : 29.08.09 - klo: 08.35 »
Matto kausi lähestyy ja pikku revo on saanut uudet renkaat ja keskidiffin. Iskarin laitto on vielä vaiheessa mutta jos vaikka ensviikolla pääsis tyypittään.
Auto on nähtävillä Nokialla Nirkissä (Nokian Indoor Racing Klub) mun pöydällä, saa hiplata kunhan ei hukkaa pöydällä lojuvia iskarin osia.

Vertailun vuoksi 1/10 asso B4 on vain 7mm leveämpi kuin 1/16 pikku revo. Kun saan setupin kohdalleen veikkaan että revo menee matollakin aika kivasti.


Jes, et joku menee tällä sisärataa kiertämään. Laita auvo ihmeessä kokemuksia
sitten kun niitä on. Meikäläistä ainakin kiinnostaa tämän auton edesottamukset radalla.
« Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo: 09.00 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #253 : 29.08.09 - klo: 08.40 »
Kannattaa ottaa ne kuvien linkit pois kun lainaa tekstiä jossa on kuvia, siitä tulee sanomista kuiteski  :roll:. Sorioff-t -Sami
Jeps

Poissa Addikti

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #254 : 29.08.09 - klo: 10.21 »
Terve ja päivää, avaanpa minäkin sanaisen arkkuni autosta. Innostuin pikku-Revosta, kun kaveri osti jesin vinkistä itselleen sellaisen, ja pelkkä yhden NiMHin koeajo vakuutti minut laitteen hauskuudesta, ja ostin sitten jesin joutovehkeen pois. Hankinnan jälkeen tuli koeajettua se vakioNiMHi tyhjäksi tupakkia poltellessa, ja sen jälkeen on ajettu pelkästään LiPoilla. Normaaliajossa on 2S2P eli tasapainon ja ajoajan vuoksi lipot molemmin puolin rinnankytkettynä, ja muutama 4S-rykäisy sarjaankytkennällä on tehty kokeilumielessä.

Ollaan edellämainitun kaverin kanssa kummatkin aika amatöörejä, ja kaikki vähäiset vanhat taidot on pahasti ruosteessa, joten siinä mielessä auton pieni koko, keveys ja em. tekijöihin suhteutettu kestävyys ovat ihan omiaan. Tämän vuoksi tosin ei ollakaan säälitty näitä vehkeitä yhtään, ja jotain olen saanut hajallekin:

  • Takadiffin hammaskehä on sliipattu luistokuntoon kaksi kertaa, kummallakin kerralla 4S-kiihdyttelyjen yhteydessä. Ekalla kerralla rasvan seassa ei ollut muuta kuin metallisilppua, tokalla kotelossa oli reilusti hiekanjyväsiä, vaikka puolikkaat olikin tiivistetty alapuolelta. Hiekkajäljet johtivat yläpuolen aukkoon, joka tulee rungon huulia vasten. Takapinjoni puolestaan on kestänyt naarmuitta, vaikka vaihdoin senkin samalla varmuuden vuoksi (tulee samassa paketissa diffirungon kanssa).
  • Edit tähän: ensimmäinen diffiongelma tappoi takaa myös vasemman puolen poskilaakerin. Ensi hätään ei paikallisesta laakerikaupasta saanut kuin metallisuojattuja (jotka eivät kestä vettä), joten tilasin samalla sitten Acer Racingin polyamidisuojalla varustetut kuulikset, ja sellaiset ovat nyt edessä ja takana alkup. kumitiivisteisten poskilaakereiden paikalla.
  • Keulan kori/puskurimountti katkesi siitä kohtaa, jossa se tulee kahdella todella surkealla lipareella rungon ja etudiffikotelon väliin. Syynä oli viime viikolla pidetty hyppysessio, jossa sinkautettiin muutaman metrin korkuisia loikkia ja kun tähtäys meni pieleen, niin alas tultiin asfaltille. Välillä keula edellä. Leikkasin ja taivuttelin korvaavan liitännäisen pellistä, mutta tarkoitus on vaihtaa tilalle alkuperäinen osa, joka saa toimia mieluusti sulakkeena esimerkiksi korin sijaan. Pussi, jossa on sekä etupään että takapään kannakkeet ja koritolpat maksaa jänkkilässä kuutisen taalaa.
  • Katollaan ajaminen asfaltilla yli 80 km/h nopeudella ei tee hyvää koritolpille.
  • Em. syystä myös antenniputki kului korin korkeudelta puhki ja antennipiuhasta tulivat karvat näkyviin, joten jouduin juottamaan vastariin jo uuden antsapiuhan. Kaverilla vastaava ongelma, mutta selvisi ilman piuhan kuoriutumista. Koriin istutettiin jouset antenniputken läpivientiin.
  • Iskarit oksentavat herkästi öljyt pihalle kunnon rankaisun yhteydessä. Aiemmin mainittu hyppysessio tyhjensi allekirjoittaneen takaiskarit kokonaan. Männänvarren ympärille tuleva tulppa siis pullahtaa herkästi auki kun se on kerran löystynyt, vaikka kasatessa saisi öljynjämät kuinka hyvin poistettua.
  • Korisokat hukkuvat räpätessä noin sekunneissa, mikä ei tietysti ole räppäysautolle mitenkään ihmeellistä. Laitoin yhteen Liquidin tilaukseen huvikseni kuminauhoilla varustetun koriin kiinnitettävän sokkasatsin, ihan vaan elvistelysyistä. Käytännössä siitä ei ollut juuri iloa, kun etupäässä kuminauhat kuluivat poikki alta aikayksikön. Nyt kuminauhat on korvattu ihan perinteisellä yksisäikeisellä johtimella ja kutistesukalla ja sokat pysyy paremmin kyydissä.
    • Viikon vinkki: paperiliittimet ovat halkaisijaltaan aivan täydellisiä ja kestävät kyydissä merkittävästi oikeita sokkia paremmin.
  • Kun sokat sai pysymään kyydissä, niin ne söivät itsensä korista läpi etupäässä.
  • Kaverin autosta on tipahdellut hyppiessä takakardaani pariin otteeseen ja etukardaani kertaalleen.
  • Samasta autosta etudiffirungon pyörä on menettänyt sen verran metallia, että alkoi äännellä.
  • Edelleen samasta autosta: viimeisin uhri oli servo, joka hajotti hampaan hyppysessiossa ja antautui myöhemmin lopullisesti.
  • Renkaat on luonnollisestikin joutunut liimaamaan uudestaan.
  • Vanteet ovat ottaneet osumaa, mutta halkeamisen sijaan on tullut lähinnä monttuja.

Näistä kolhuista huolimatta auto tuntuu olevan kestävä juuri niistä perinteisistä ongelmapaikoista, eli tukivarsissa, raidetangoissa ja sen sellaisissa ei ole merkkiäkään väsymisestä.

Tältä auto näyttää nyt (klik):



Towerista ja Liquidista on tullut pari satsia osia, ja aiemmin mainittujen korjausten lisäksi alkuperäisien jousten tilalle on kokeiltu eri pinnoille erilaisia Hot Racingin halpisjousia, jotka ovat osoittautuneet ihan kelvollisiksi. Iskareihin on tankkailtu vakioöljyä ja kokeiltu huvikseen jäykkää diffiöljyä, joka toimii yllättävän hyvin asfaltilla, mutta pehmeillä ja epätasaisilla pinnoilla ei tietysti ollenkaan. Takaperään on testailtu erilaisia öljyjä, 50k tekee autosta tosi äkäisen asfaltilla mutta - ei liene yllätys - hirmu hankalasti pideltävän hiekalla. Kuvassa näkyvä moottorin siili on lähinnä show-juttu, eikä se juuri siirrä nyt lämpöä kun lämmönsiirtoteippikin oli hukassa. Alsateippi takasiiven sivuissa auttaa erottamaan hämärässä kummin päin auto on. :grin:

Tällä hetkellä on menossa kokeilu, jossa yritän panostaa enemmän auton ohjattavuuteen kuin maksimaaliseen hyppykiihtyvyyteen, ja edessä ja takana on 10k, etutolpissa reilusti ulosjoustoa ja umpijöötin jakopyörän tilalle on laitettu keskidiffi (valmis öljy huuhdeltu veks ja laitettu itse 30k siltä varalta että öljy olisi jotain muuta kuin luvattu). Kiihtyvyydessä on nyt menetetty jonkun verran, mutta auto ei tietystikään enää yritä keulia, ja kuten arvata saattaa, ohjattavuus ja sitä myöten kuvitteelliset kierrosajatkin ovat ihan eri planeetalta. Myös röykyissä auto pyrkii kulkemaan varsin suoraan, kun ilmassa olevat pyörät pääsevät purkamaan väännön.

Tässä vielä muutama videopätkä, joiden tarkoitus ei ole elvistellä ajotaitojen tai auton kanssa, vaan ihan reilusti näyttää kuin se skulaa ja miten se kestää parin rähmäkäpylän aikamiehen käsittelyä. En laita näitä nyt embedded-toiminnolla, ettei soopaa tule sivukaupalla.

Ajantappoa melko tuoreeltaan, yritetään hyppiä ja pomppia ja ajetaan ihan miten sattuu.

Ensimmäinen 4S-testi, jossa hajotetaan autoja.

Toinen 4S-testi, jossa kiihdytellään backflippejä, yritetään pitää autoja tiellä ja saadaan aikaiseksi muutama kunnon vetokin. Lelututkalla ei kuitenkaan saatu tähtäiltyä niin tarkasti, että olisi saatu oikeita nopeuslukemia: osa 1 ja osa 2.

Kaveri innostui noista minun videosätöksistäni niin paljon, että osti HD-videokameran, ja nyt odotellaan, että se ehtisi editoida sen loikkasession materiaalin.
« Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo: 11.30 kirjoittanut Addikti »
1/16 E-Revo VXL | Kysohosososo PureTen Alpha räkädrifteri

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #255 : 31.08.09 - klo: 12.50 »
Hetken mielijohteesta tilasin tänä aamuna 1/16 Slash VXL pirssin junioreille Towerista, kun sattu vielä oleen 60$ alennuskoodi mailissa. Samalla tilasin Liquid Rc:stä keskidiffin. Keskiviikkona ilmeisesti pitäis olla auton täällä, kun otin UPS:n kautta.

Kertokaas te jotka tiedätte, että mitkä lipot käy akkutilaan suoraan?

Auvo, mitkä fillarit sul on tossa mini revossa kiinni?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #256 : 31.08.09 - klo: 14.20 »
Tuossa qazun videossa näkee selvästi miksi aloittelijan autot pitää kulkea ja kiihtyä kuinka kulkutautinen koira.
Jos kisailija olis ostanut kyseisen auton ja olis samassa paikassa ollut ajamassa hän olis tehnyt siihen kohtaan rata eikä ajannut edestakas kuten nuo harrastelijat yleensä ajaa. Ei sillä autolla tarvitse lainkaan olla mitään ajo ominaisuuksia kunhan kulkee KOVAA :grin:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #257 : 31.08.09 - klo: 16.01 »
Tuossa qazun videossa näkee selvästi miksi aloittelijan autot pitää kulkea ja kiihtyä kuinka kulkutautinen koira.
Jos kisailija olis ostanut kyseisen auton ja olis samassa paikassa ollut ajamassa hän olis tehnyt siihen kohtaan rata eikä ajannut edestakas kuten nuo harrastelijat yleensä ajaa. Ei sillä autolla tarvitse lainkaan olla mitään ajo ominaisuuksia kunhan kulkee KOVAA :grin:
Jerzi

Auton käyttäytyminen voi olla parempaa kuin mitä videosta selviää. Videoinnin jälkeen on säädetty, mutta toki kyse ei rata-autosta olekaan vaan kaikenlaiseen bashingiin sopiva auto. Ajaminen toki olisi helpompaa lisäksi jos olisi kuvaaja mukana. Ja btw 2S:llä ajetaan ja autoa pystyisi halutessa käskyttämään 3S tai 4S.

http://qazu.hetkonen.net/pic/rc/kuvausajoasento.jpg

Vertailuajoneuvoja ei taida nyt radalla olla, mutta tietty jollain tavalla auton saa käyttäytymään radallakin:
http://rc10.fi/index.php?topic=30827.msg357244#msg357244
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo: 16.17 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #258 : 31.08.09 - klo: 16.15 »
Tuossa qazun videossa näkee selvästi miksi aloittelijan autot pitää kulkea ja kiihtyä kuinka kulkutautinen koira.
Jos kisailija olis ostanut kyseisen auton ja olis samassa paikassa ollut ajamassa hän olis tehnyt siihen kohtaan rata eikä ajannut edestakas kuten nuo harrastelijat yleensä ajaa. Ei sillä autolla tarvitse lainkaan olla mitään ajo ominaisuuksia kunhan kulkee KOVAA :grin:
Jerzi

Kerrankin Jerry on oikeassa/puhuu asiaa.  :grin: Mitä enempi tehoo ja enempi auto kulkee sen parempi.  :lol:

Jankalle: Itse sain tämmöistä informaatioo akun suhteen. Tilaus lähtee kans heti kun tulee varastoon.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6540
son loppu ny.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #259 : 31.08.09 - klo: 16.27 »
Juu, pistin tilauksen kahdesta kyseisestä akusta sisään, tulevat sitten joskus =D

Täytyy jostain metsästää sopivat foami fillarit sisäkäyttöön, tommoset jotka Auvolla on kiinni tai vastaavat kyl kiinnostais.

Poissa Addikti

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #260 : 01.09.09 - klo: 22.15 »
Jankalle: Itse sain tämmöistä informaatioo akun suhteen. Tilaus lähtee kans heti kun tulee varastoon.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6540

Noi on itelläkin käytössä. Natsaa täydellisesti akkukoteloihin, ainoastaan luukkujen takareunasta tarvitsee vuolla siivu pois, että saa piuhat ulos.
1/16 E-Revo VXL | Kysohosososo PureTen Alpha räkädrifteri

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #261 : 02.09.09 - klo: 06.59 »
... jos jollakin on yksi alkuperäinen kunnossa oleva akku myydä, niin voisin ostaa sen pois kuleksimasta, et junnut pääsis ajaan parin akun voimin.

Pistäkää vaikka privana hintapyyntöö ja yms.

Edit: Ostettu jo, ... kiitoksia Lumikko.
« Viimeksi muokattu: 02.09.09 - klo: 09.02 kirjoittanut Jankka »

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #262 : 03.09.09 - klo: 16.53 »

Täytyy jostain metsästää sopivat foami fillarit sisäkäyttöön, tommoset jotka Auvolla on kiinni tai vastaavat kyl kiinnostais.

Katso PRCA:n foorumilla RikuRassi nimimerkkin yhteystiedot, foamin kovuudella on myös suuri merkitys, omien renkaiden kovuutta en tiiä. Riku oli niitä tilannut läjän briteistä, se tietää!
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #263 : 03.09.09 - klo: 21.04 »
ok, kiitti Auvo.

.. pikku släshistä on nyt savut otettu. Kivasti tuntui liikkuvan jo 2s lipolla, ... täytyy keskidiffiä vielä odotella ja sit alkaa vääntään setuppia pitävälle alustalle.


Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #264 : 04.09.09 - klo: 10.38 »
Pistetään nyt pari kuvaa omasta mini-slashista topicin piristämiseksi  :shock:





VTR renkailla:



Turisti foameilla:


Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #265 : 04.09.09 - klo: 10.43 »
Sit vielä pikku vinkki, jos joku ei ole aiemmin jo maininnut. En lukenut koko topiccia läpi.

... eli diffikotelot kannattaa tiivistää pohjapanssarin alta, koska siellä on pieni rako josta pääsee vesi, hiekka, pöly ja yms. sisään. Itse tiivistin silikonilla, joka on helppo poistaa jos/kun kotelot tarvii avata diffin huoltoa varten.

Alla pari kuvaa asian havainnollistamiseksi:

ennen:


jälkeen:



Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #266 : 04.09.09 - klo: 15.59 »
Itse asiassa oli jotain jo puhetta tuosta tiivistämisestä.
Ja "joku" oli tullut siihen tulokseen et täytyy tiivistää ympäriinsä.
Pelkkä alapuoli ei kuulemma riittänyt, et ylhäältäkin menee jotain skeidaa sisuksiin.
Meinasin vetästä bulkin kokonaan ympäri tiivistyssilokeenilla.

edittiä: Pläjäytetään ny meijänkin revon kuvatukset tiskiin.




« Viimeksi muokattu: 04.09.09 - klo: 16.11 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #267 : 04.09.09 - klo: 17.02 »
...täytyy kattoo noi diffikopat sit ympäriinsä samalla kun laitan keskidiffin.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #268 : 06.09.09 - klo: 17.28 »
Hätänen kun olen, en malttanut ootella et HC sais noita fligthmaxseja varastoon.
Menin kokees tilaamaan 2.2ah 3s lipoja 4kipaletta SwangHobbystä.
Aika rajoilla et meneekö, mut kokeillaan.
Eli näitä -> http://www.bydico.com/flyermate-m-series-111v-2200mah-20c-li-polymer-battery-c-204-p-1-pr-1600.html
son loppu ny.

Poissa retR0

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autoja tulossa! -mini e-revo ja e-slayer
« Vastaus #269 : 06.09.09 - klo: 18.08 »
Se on aika hilkulla. Uskosin että mahtuu, mutta  kerrohan sitten miten kävi. vaikuttaa aika hyvältä paketilta ja edukkaalta.