Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1028981 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RCM

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2730 : 09.04.13 - klo: 19.49 »
Jos servosta on elektroniikka palanut, niin todennäköisesti se menee takuuseen. Kannattaa siis lähetellä se vikaraportin kanssa liikkeeseen, josta se on ostettu, niin luultavasti paluupostissa saat uuden tilalle. Tällaiset ohjeet ainakin me olemme saaneet tehtaalta, muillakin kauppiailla lienee sama käytäntö.

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2731 : 10.04.13 - klo: 23.20 »
kyllä juuri näin kävi ja homma toimii kiitos ja kumarrus RCM :D

Poissa Tonppa1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2732 : 11.04.13 - klo: 23.09 »
Moi, 15 vuotta väliä rc-harrastuksessa ja kävin tänään ulkoiluttamassa 1/16 Ken Block Rally Fiestaa. Tuntuu mielettömän hankalalta ajaa. Harjattomalla liikaa tehoa painoon, ajo-ominaisuuksiin ja pitoon nähden. Onko vinkkejä, tai ostaja ehdokkaita? Yksi akullinen ajettu kuivalla asvaltilla.

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2733 : 12.04.13 - klo: 07.28 »
juu 1/16 revossa sama homma mut keulaan laitoin liimapainoja ni vähän rauhottu ja sit vähän ku opetteli sitä kaasun käyttöä ni helpottu ajaminen kummasti :D

Poissa JKo78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2734 : 12.04.13 - klo: 11.22 »
Uutena jäsenenä huutelen ja kyselen kuka pystyy toimittamaan suomesta käsin parhaiten mini revoon varaosia??? Koitin jenkeistä tilata osia mutta tuo minun kortti ei kelpaa maksuvälineeksi Suomen ulkopuolella.
Oon selaillut netti kauppoja mutta en tahdo löytää kunnollista sivua josta löytyisi vara-/viritysosia mini E-revoon.
Tässä kun olen puolivuotta harjoitellut auton käsittelyä sekä ulkoiluttanut sitä tuolla tunturin paljakassa sekä laskettelukeskuksen parkeissa hyppimässä niin alkaa hieman auto repsottaa sieltä täältä. Esim takatukivarret eivät kestä jos bäckflippi jää vajaaksi ja auto tämähtää takapyörilleen tantereeseen useamman metrin korkeudesta. 
Auto on uskomattoman kiva lelu vaikka sitä tehoa onkin hieman liikaa. Tällä hetkellä 2x2s lipot kiinni ja hieman jäykempää jousta laitettu iskareiden ympärille, eipä juuri muuta.
Mut nyt haluttais saaha kestävämpiä tukivarsia, parempia iskareita +jousia, kunnollinen ohjausservo (TGY) etc. KUKA MYY SUOMESSA? En pääse lähtemään täältä etelään ihan lähi aikoina pelkästään auton osien takia ja polte saada uusia osia on kova!
 
 

Poissa nbm

  • Jäsen
    • Profiili
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

Poissa JKo78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2736 : 12.04.13 - klo: 11.36 »
Iso kiitos ja kumarrus. Tälläistä olen etsinyt mutta en ole löytänyt!

Edit: Taitaa nyt lähteä Mini revon tuunaus hieman hanskasta... :D Ajan kanssa RTR auto vissiin muuttuu ihan itse rakennetuksi. On taas syy miksi tehdä töitä, kesä lomat on peruttu!
« Viimeksi muokattu: 12.04.13 - klo: 16.56 kirjoittanut JKo78 »

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2737 : 16.04.13 - klo: 20.40 »
nonii se olis sit revon pohjalevyn vaihto alkamassa :tongue: onko mitää mitä pitäs erityisesti varoa? tai mitää weemäistä? kun en oo tohon yhtää osaa joutunu viel vaihtaa ni nyt olis hyvät neuvot tarpeen  :cool:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2738 : 16.04.13 - klo: 21.13 »
no ite ehdottaisin et ruuvit kannattaa laittaa hyvään järjestykseen. itellä käy usein sillee kun E-maxxia, Summittia tai pikku Revoa purkaan niin ruuvit tulee laitettua pöydälle jossa jo ennestään on muitakin ruuveja. ja sit ku alkaa kasaamaan ni aluks menee ihan hyvin kun ruuvivalikoima on suuri mut sit lopuks ihmettelee et ei hemmetti eihän tää ruuvi sovi tänne ku on liian pitkä/lyhyt. ja usein kun auto on kasattu ni jää jotain ruuveja yli :azn:
esim. täs pari päivää sit ku vaihdoin pikku repolaiseen taka ring gearin ni jäi kaks ruuvia yli :roll: ja se johtuu ilmeisesti siitä että korvasin pari ruuvia RST ruuveilla, toivottavasti :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2739 : 16.04.13 - klo: 21.17 »
juu itse meinasin käyttää taktiikkana että puran ja kasaan ja puran ja kasaan ni ei unohdu mikä ruuvi mistäkin :D  tai ainakin yritän  :laugh:

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2740 : 16.04.13 - klo: 21.47 »
Ruuvit voi laittaa myös samaan osaan kiinni, kun se osa on irrotettu autosta. Ei tarvitse kiertää edes loppun asti, sen verran vain että pysyy reiässään. Näillä eväin pysyy ruuvit tallessa ja paikoillaan.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2741 : 17.04.13 - klo: 06.22 »
kiitos hyvistä neuvoista :shocked: 3-4h siinä meni mut nyt on auto kunnossa  :grin: joten tänään päivälle se on varmaan taas rikki  :roll:

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2742 : 19.04.13 - klo: 22.03 »
No kestihän se muutaman päivän nyt halennut taas samasta kohdasta!!!!! Onkohan kellään mitään vinkkiä millä tuon saisi kestämään??

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2743 : 21.04.13 - klo: 14.06 »
Moikka, mikä on paras nopari tälläiseen e-revo VLX 1/16 autoon? Olen katsellut tällästä Castle Creations SV2 Sidewinder, mutta miksi tästä noparista ei löydy mistään spekseistä maksimi ampeerilukuja? Olisiko mitään muita vaihtoehtoja jotka sopisivat kivasti pystyyn tai vaakatasoon tuohon omalle paikalle. Enkä myöskään löytänyt paljon antaa maksimissaan servolle jännitettä.
« Viimeksi muokattu: 21.04.13 - klo: 14.26 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2744 : 21.04.13 - klo: 14.26 »
mulla noparina just toi SV2 sidewinder ja hyvin on toiminut Hpi vektor 4000 kanssa ja tollee kiinni autossa:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2745 : 21.04.13 - klo: 14.27 »
Noni tuohan on nätti! Mahtuuko tuohon koteloon enää akkua?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2746 : 21.04.13 - klo: 14.33 »
ei, eli nopari on upotettu puoliks toiseen akkukoteloon. mutta eipä haittaa että voi käyttää vain yhtä akkua kun toi sidewinder kestää vaa 3s lipon. ja tuolla setillä, 3s lipolla ja 31/45t väleillä liikkuu ihan pirteästi eikä säädin tai kone lämpeä talvella edes kädenlämpöseks :wink:
tosin se castlen 5700kv kone vois olla parempi, pääsis vielä lujempaa :evil:


kumitarzan: tuossa muutama chassis vaihtoehto mitkä todennäköisesti kestävät, mutta ovat vain hieman kalliita: http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=15281&p_catid=257#.UXPNSqIqzvI
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8803&p_catid=257#.UXPNVKIqzvI
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8759&p_catid=257#.UXPNaaIqzvI
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2747 : 21.04.13 - klo: 14.38 »
Joo olisiko tuota mahdollista asentaa kuitenkin tuohon kotelon tasoon, kun itse käytän 2 akkua rinnakkain. Miksi tosiaan tuota servon jännitettä ja noparin tehoa ei löydy mistään?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2748 : 21.04.13 - klo: 15.48 »
Itse en ainakaan saannu sit tohon tasoon kii ku ottaa sit moottoriin kii. Ja toi oli hyvä ratkaisu ku ei se niin iso homma ole vaihtaa toista akkua ku edellinen menee tyhjäksi.
Itse ihmettelen kans et miksei mistään löydy ton nopan speksejä. Villi veikkaus on et ois joku 60-80A nopari?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2749 : 21.04.13 - klo: 20.32 »
kertokaas hyviä servo vaihtoehtoja tuon vakion tilalle kun ei se tunnu kestävän kun viikon ja sit on rattaat jumissa :( ilman rattaita kyllä pelaa mut ei rattaiden kanssa kerran kärsii kääntää ja sit menee jumiin!!!!
ihme P*S**A!!!!

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2750 : 21.04.13 - klo: 21.03 »
Tää servo kestää, kestää ja toimii hyvin.  :azn:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11630
BMS-390DMH High Performance Digital Servo (Extra Strong) 5.4kg / .11sec / 22.5g
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa lepispe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2751 : 24.04.13 - klo: 09.02 »
Pakko kysyä taas kokeneimmilta kun tuo englanti ei tahdo taipua millään. :embarrassed:
Postissa olisi tulossa sarjakaapeli ja sattui tuossa silmään tuo paketin (slash) mukana tullut ylimääräinen hammaspyörä, jossa joku varoitus:
 Pinion gear fo 50+mph with dual battery packs. 
This pinion gear MUST be installed when operating the model with dual batery packs.

Eli Pitääkö tuo asentaa  moottoriin sen alkuperäisen tilalle?
Saako tuo olla paikoillaan vain kun ajetaan sarjakaapelilla?
Eli toisinsanoen saapiko tuon jättää paikalleen vaikka ajelee yhdellä akulla tai rinnakkaiskaapelilla, onko siitä haittaa? Tulee kuitenkin itsellä enempi ajeltua yhdellä akulla / rinnan kun ei ole noita paikkoja kovin, missä pystyisi sarjakaapelilla rälläämään...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2752 : 24.04.13 - klo: 09.35 »
Pakko kysyä taas kokeneimmilta kun tuo englanti ei tahdo taipua millään. :embarrassed:
Postissa olisi tulossa sarjakaapeli ja sattui tuossa silmään tuo paketin (slash) mukana tullut ylimääräinen hammaspyörä, jossa joku varoitus:
 Pinion gear fo 50+mph with dual battery packs. 
This pinion gear MUST be installed when operating the model with dual batery packs.

Eli Pitääkö tuo asentaa  moottoriin sen alkuperäisen tilalle?
Saako tuo olla paikoillaan vain kun ajetaan sarjakaapelilla?
Eli toisinsanoen saapiko tuon jättää paikalleen vaikka ajelee yhdellä akulla tai rinnakkaiskaapelilla, onko siitä haittaa? Tulee kuitenkin itsellä enempi ajeltua yhdellä akulla / rinnan kun ei ole noita paikkoja kovin, missä pystyisi sarjakaapelilla rälläämään...
Jos alotetaan siitä, että kyllä se auto kulkee ihan millä pinion gearilla tahansa. Voi ajaa tolla vaikka ei olisi sarjakaapelia mutta kyse on näissä aina välityksien (spur/pinion) suhteista. Tietyt hammastukset tuottaa PALJON enemmän lämpöä koneelle joka sitten lopulta rikkoo sun konees. Joten aina muutenkin kun ajelet millä tahansa pinionilla/spurrilla niin hyvä on tarkastella niitä lämpöjä ettei käy hassusti  :smiley:

Hyvät välitykset voi varmaan kertoa s.heinonen tai toinen itse auton omistaja joka on todennut tiettyjen välitysten olevan hyvät bashaamiseen/speed runeihin.
« Viimeksi muokattu: 24.04.13 - klo: 09.43 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2753 : 24.04.13 - klo: 10.09 »
kertokaapas nyt sitten hyvät välitykset vakio revolle? sellaset jotka kestää kun tuntuu noita rattaita ja Differential Ring Gear & Differential Pinion Gear paketteja menevän tasaseen tahtiin  :undecided:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2754 : 24.04.13 - klo: 10.50 »
kertokaapas nyt sitten hyvät välitykset vakio revolle? sellaset jotka kestää kun tuntuu noita rattaita ja Differential Ring Gear & Differential Pinion Gear paketteja menevän tasaseen tahtiin  :undecided:
Jos noita menee niin millasessa tilassa sun slipperis on ? Yleensä jos slipperi on liian kireellä niin se pistää noita geareja rikki.. Onko sulla se täysin kiinni vai 1/4 auki ? Noihin ei pitäisi suoraan pinion/spur välitykset vaikuttaa..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2755 : 24.04.13 - klo: 11.03 »
Pakko kysyä taas kokeneimmilta kun tuo englanti ei tahdo taipua millään. :embarrassed:
Postissa olisi tulossa sarjakaapeli ja sattui tuossa silmään tuo paketin (slash) mukana tullut ylimääräinen hammaspyörä, jossa joku varoitus:
 Pinion gear fo 50+mph with dual battery packs. 
This pinion gear MUST be installed when operating the model with dual batery packs.

Eli Pitääkö tuo asentaa  moottoriin sen alkuperäisen tilalle?
Saako tuo olla paikoillaan vain kun ajetaan sarjakaapelilla?
Eli toisinsanoen saapiko tuon jättää paikalleen vaikka ajelee yhdellä akulla tai rinnakkaiskaapelilla, onko siitä haittaa? Tulee kuitenkin itsellä enempi ajeltua yhdellä akulla / rinnan kun ei ole noita paikkoja kovin, missä pystyisi sarjakaapelilla rälläämään...
Jos alotetaan siitä, että kyllä se auto kulkee ihan millä pinion gearilla tahansa. Voi ajaa tolla vaikka ei olisi sarjakaapelia mutta kyse on näissä aina välityksien (spur/pinion) suhteista. Tietyt hammastukset tuottaa PALJON enemmän lämpöä koneelle joka sitten lopulta rikkoo sun konees. Joten aina muutenkin kun ajelet millä tahansa pinionilla/spurrilla niin hyvä on tarkastella niitä lämpöjä ettei käy hassusti  :smiley:

Hyvät välitykset voi varmaan kertoa s.heinonen tai toinen itse auton omistaja joka on todennut tiettyjen välitysten olevan hyvät bashaamiseen/speed runeihin.

No mulla on 31/45t välit. Mutta mulla on tuo hpi:n vektor 4000 joka on siis 540 kokoluokan motti ja ei noilla väleillä vielä edes lämpene. Mutta sulla varmaan moottorina orkkis 380 velineon? Ja siihen aika sopivat välit on 28/50t jos ajaa 2s lipo akulla. Ja jos ajaa sarja nimheillä ni varmaa jotkuu 23/55t välit ois ok.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2756 : 24.04.13 - klo: 11.21 »
moottorina mulla toimii Velineon® 380 harjaton moottori
ja 2s lipoilla mennään
« Viimeksi muokattu: 24.04.13 - klo: 11.33 kirjoittanut kumitarzan »

Poissa lepispe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2757 : 24.04.13 - klo: 11.29 »
Pakko kysyä taas kokeneimmilta kun tuo englanti ei tahdo taipua millään. :embarrassed:
Postissa olisi tulossa sarjakaapeli ja sattui tuossa silmään tuo paketin (slash) mukana tullut ylimääräinen hammaspyörä, jossa joku varoitus:
 Pinion gear fo 50+mph with dual battery packs. 
This pinion gear MUST be installed when operating the model with dual batery packs.

Eli Pitääkö tuo asentaa  moottoriin sen alkuperäisen tilalle?
Saako tuo olla paikoillaan vain kun ajetaan sarjakaapelilla?
Eli toisinsanoen saapiko tuon jättää paikalleen vaikka ajelee yhdellä akulla tai rinnakkaiskaapelilla, onko siitä haittaa? Tulee kuitenkin itsellä enempi ajeltua yhdellä akulla / rinnan kun ei ole noita paikkoja kovin, missä pystyisi sarjakaapelilla rälläämään...
Jos alotetaan siitä, että kyllä se auto kulkee ihan millä pinion gearilla tahansa. Voi ajaa tolla vaikka ei olisi sarjakaapelia mutta kyse on näissä aina välityksien (spur/pinion) suhteista. Tietyt hammastukset tuottaa PALJON enemmän lämpöä koneelle joka sitten lopulta rikkoo sun konees. Joten aina muutenkin kun ajelet millä tahansa pinionilla/spurrilla niin hyvä on tarkastella niitä lämpöjä ettei käy hassusti  :smiley:

Hyvät välitykset voi varmaan kertoa s.heinonen tai toinen itse auton omistaja joka on todennut tiettyjen välitysten olevan hyvät bashaamiseen/speed runeihin.

No mulla on 31/45t välit. Mutta mulla on tuo hpi:n vektor 4000 joka on siis 540 kokoluokan motti ja ei noilla väleillä vielä edes lämpene. Mutta sulla varmaan moottorina orkkis 380 velineon? Ja siihen aika sopivat välit on 28/50t jos ajaa 2s lipo akulla. Ja jos ajaa sarja nimheillä ni varmaa jotkuu 23/55t välit ois ok.


Juu, mulla alkuperäinen moottori ja välitykset (en ole laskenut, mitä tuossa on). Lipoja ei ole käytössä vaan nimh-akuilla mennään.

Kiitos kovasti neuvoista. Itse siis ihan noviisi näissä hommissa ja kun tuota kielipäätä ei ole yhtään, niin pitää kaikki aina varmistaa. (varsinkin jos noissa ohjeissa lukaa caution  :azn:)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2758 : 24.04.13 - klo: 11.41 »
Hyvä siis, että CAUTION on jäänyt mieleen, että tarkoittaa jotain mitä kannattaa lukea  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2759 : 24.04.13 - klo: 12.28 »
En ole nyt ihan sata varma mutta muistaakseni vakio välit on just noi 28/50t. Jos ajaa just kahdella nimhillä sarjassa ni noi välit voi olla hieman liian raskaat, ottaa moottori helposti lämpöä.
Traxxas Summit / HPI Savage