Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1025209 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S157431

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3420 : 16.05.15 - klo: 19.18 »
Osaisikohan joku auttaa tai löytyisikö selitystä mystiselle oireelle e-revo vxl 1/16 kanssa. Ajaessa veto pätkii siten että auto ei reagoi eteen tai taaksepäin ollenkaan kaasusta, pätkiminen on epäsäännöllistä ja kestää muutaman sekunnin. Pätkimisen aikana ohjaus kyllä toimii mutta kaasu ei vaan reagoi eteen tai taaksepäin. On todellakin epäsäännöllistä, välillä menee pitkän aikaa että ei pätki ollenkaan, mutta välillä muutaman minuutin välein. Käytössä vakiona tullut nopari, 2 x 3S lipot rinnan ja vakioharjaton moottori. Kiitos kaikista ideoista!

Osaisiko kukaan auttaa? Kiitokset jo etukäteen.

Tämä aihe linkittyy vahvasti vastaanottimeen, alkaa aina vilkuttamaan punaista kun meno hyytyy, aivan samoin kuin sammutettaessa lähetin. Toki lähettimessäkin voi olla vikaa, mutta siinä ei ainakaan valot vilku. Vastaanotin alkaa vilkuttelemaan punaista satunnaisesti, mutta näyttäisi siltä että antennin liikuttelulla voi olla jotain vaikutusta yhteyteen. ohjausservon pois ottaminen ei vakuta mitenkään.

Eli vahvimmaksi nousee tarve uuteen antenniin tai vastaanottimeen. Onko Antenneja mahdollista saada irralllisena ja juottaa kiinni vastariin, mistä? Jos niitä niin hyviä/edullisia lähteitä vastaanottimelle, malli 2218?
Kiitokset vinkeistä/neuvoista!!

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3421 : 17.05.15 - klo: 00.25 »
Omien kokemusten mukaan nuo Traxxas radiot on aikamoista p****a. Suosittelen vaihtamaan laatu merkkiin, esim futaba. 2pl radion saa jo alle satasella. Itellä pikku revossa juuri tuo 2pl. Pelannut monta vuotta ilman mitään ongelmaa.
Toki kannattaa hakea radiota myös täältä foorumilta. Saatat saada huippu radion pilkka hinnalla...
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3422 : 24.05.15 - klo: 08.47 »
Voipi löytyä vastauskin täältä jo, mutta kysymys : Voiko vakio säätimen ( VXL3M ) kanssa kytkeä 2 S lipot sarjaan ?
Tai tietysti voi, mutta kestääkö säädin  :grin:, eli NIHM akut 7,2 v voi kytkeä sarjaan ( 14,4 v ) , mutta 2 S lipot sarjaan  (14,8 v)
Oletettavasti ainakin lipo cut offin pitää kytkeä pois kytkeä pois.
Ps. Kyllähän Googlettamalla löytyy tietoa, että mahdollista, kunhan ei sulata moottoria.
Kokeilin: Ei onnistu 4 s lipolla ajaminen, lyö jonkin suojan päälle, vaikka ottaa lipo cut offin pois, olisiko  lämpösuoja , vaikka nopari ei päällepäin tunnu kuumalta ?
« Viimeksi muokattu: 24.05.15 - klo: 15.22 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa S157431

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3423 : 24.05.15 - klo: 11.31 »
Omien kokemusten mukaan nuo Traxxas radiot on aikamoista p****a. Suosittelen vaihtamaan laatu merkkiin, esim futaba. 2pl radion saa jo alle satasella. Itellä pikku revossa juuri tuo 2pl. Pelannut monta vuotta ilman mitään ongelmaa.
Toki kannattaa hakea radiota myös täältä foorumilta. Saatat saada huippu radion pilkka hinnalla...

Kiitos. Probleema korjaantui vastaanottimen vaihdolla, radio ei traxxasista vaihtunut, mutta pääasia että homma korjaantui. Ilmeisesti antenni oli syyllinen.

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3424 : 24.05.15 - klo: 12.44 »
Morjesta pöytään. Pienen tauon jälkeen tuli hommattua tollanen e-revo vxl. Auto odottelee puhtaana ja ajamattomana vielä tuossa pöydällä ku ajattelin päivittää sitä heti vähän kestävämmän.

Osat ajattelin tilata saksasta, siis tuolta www.monsterhopups.de

Mitä olette saaneet autosta heti rikki ja mitkä on ne osat mitkä ei mene millään rikki?
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa S157431

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3425 : 31.05.15 - klo: 10.00 »
Onko kukaan laittanut 1/16 e-revoon isompia renkaita, vastaavia kuin on 1/10 revossa tms.? Kestääkö tekniikka, sopiiko paikalleen ilman muutoksia tai mitä joutuu tekemään?
Onko jollain suositella rengas/vanne settiä joka menisi heittämällä paikalleen?

Poissa puzzle

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3426 : 01.06.15 - klo: 19.06 »
Morjesta pöytään. Pienen tauon jälkeen tuli hommattua tollanen e-revo vxl. Auto odottelee puhtaana ja ajamattomana vielä tuossa pöydällä ku ajattelin päivittää sitä heti vähän kestävämmän.

Osat ajattelin tilata saksasta, siis tuolta www.monsterhopups.de

Mitä olette saaneet autosta heti rikki ja mitkä on ne osat mitkä ei mene millään rikki?

Noniin, kiitoksia kaikille vastauksista  :tongue:

Näillä mennään:

-Hitec Servo HS-5086WP   
-(TRA7250R)Traxxas Stahl Center Driveshafts   
-(TRA7014)Traxxas Diff-Kit Center
-Integy Metall Spur Gear 53
-Pussillinen korisokkia
-Läjä hex meisseleitä
....viimeiset ratkaisut ovat aina parhaita.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3427 : 08.06.15 - klo: 07.58 »
Onkos tämä 1/16 Slash versio poistunut / poistumassa  VXL- mallina , kun ei tunnu enää liikkeissä olevan ?
Löytyy vain harjallinen versio.

Poissa leinmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3428 : 08.06.15 - klo: 10.57 »
E-revo vxl:n heikko kohta on myös alkuperäiset tukivarret joten suosittelen ostamaan eteen ainakin RPM:n valmistamat varret, kannattaa ostaa myös yksi ylimääräinen runko.
Baja 5b(sc) 29cc// E-Revo brushless//Axial scx10 full alu//Hpi Mini Recon

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3429 : 20.06.15 - klo: 03.41 »
Voipi löytyä vastauskin täältä jo, mutta kysymys : Voiko vakio säätimen ( VXL3M ) kanssa kytkeä 2 S lipot sarjaan ?
Tai tietysti voi, mutta kestääkö säädin  :grin:, eli NIHM akut 7,2 v voi kytkeä sarjaan ( 14,4 v ) , mutta 2 S lipot sarjaan  (14,8 v)
Oletettavasti ainakin lipo cut offin pitää kytkeä pois kytkeä pois.
Ps. Kyllähän Googlettamalla löytyy tietoa, että mahdollista, kunhan ei sulata moottoria.
Kokeilin: Ei onnistu 4 s lipolla ajaminen, lyö jonkin suojan päälle, vaikka ottaa lipo cut offin pois, olisiko  lämpösuoja , vaikka nopari ei päällepäin tunnu kuumalta ?
kahdella lipottimella kokeilematta. kahdella NIMH:llä paukautin noparin :/ vaatii kyllä suurta varovaisuutta ettei rasita liikaa. 3s lipo on oma henk. koht. maksimi.
« Viimeksi muokattu: 24.06.15 - klo: 07.15 kirjoittanut monsterman »
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa S157431

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3430 : 28.06.15 - klo: 21.32 »
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 24.05.15 - klo: 08.47
Voipi löytyä vastauskin täältä jo, mutta kysymys : Voiko vakio säätimen ( VXL3M ) kanssa kytkeä 2 S lipot sarjaan ?
Tai tietysti voi, mutta kestääkö säädin  :grin:, eli NIHM akut 7,2 v voi kytkeä sarjaan ( 14,4 v ) , mutta 2 S lipot sarjaan  (14,8 v)
Oletettavasti ainakin lipo cut offin pitää kytkeä pois kytkeä pois.
Ps. Kyllähän Googlettamalla löytyy tietoa, että mahdollista, kunhan ei sulata moottoria.
Kokeilin: Ei onnistu 4 s lipolla ajaminen, lyö jonkin suojan päälle, vaikka ottaa lipo cut offin pois, olisiko  lämpösuoja , vaikka nopari ei päällepäin tunnu kuumalta ?
kahdella lipottimella kokeilematta. kahdella NIMH:llä paukautin noparin :/ vaatii kyllä suurta varovaisuutta ettei rasita liikaa. 3s lipo on oma henk. koht. maksimi.

kahdella 3S:lläkin rinnan on todella kiukkuinen, ominaisuudet loppuu ennen kuin tehot ja vauhti.


Poissa Pekko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3431 : 28.06.15 - klo: 21.38 »
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 24.05.15 - klo: 08.47
Voipi löytyä vastauskin täältä jo, mutta kysymys : Voiko vakio säätimen ( VXL3M ) kanssa kytkeä 2 S lipot sarjaan ?
Tai tietysti voi, mutta kestääkö säädin  :grin:, eli NIHM akut 7,2 v voi kytkeä sarjaan ( 14,4 v ) , mutta 2 S lipot sarjaan  (14,8 v)
Oletettavasti ainakin lipo cut offin pitää kytkeä pois kytkeä pois.
Ps. Kyllähän Googlettamalla löytyy tietoa, että mahdollista, kunhan ei sulata moottoria.
Kokeilin: Ei onnistu 4 s lipolla ajaminen, lyö jonkin suojan päälle, vaikka ottaa lipo cut offin pois, olisiko  lämpösuoja , vaikka nopari ei päällepäin tunnu kuumalta ?
kahdella lipottimella kokeilematta. kahdella NIMH:llä paukautin noparin :/ vaatii kyllä suurta varovaisuutta ettei rasita liikaa. 3s lipo on oma henk. koht. maksimi.

kahdella 3S:lläkin rinnan on todella kiukkuinen, ominaisuudet loppuu ennen kuin tehot ja vauhti.

Niin, mutta kun nälkä kasvaa syödessä  :wink:
Vaihdoin sähköt 4 S kestäviin..nyt vasta liikkuu :shocked:

Poissa timhei

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3432 : 30.06.15 - klo: 21.08 »
Hankinnassa nyt e-revo 1/16 vxl ja kysyisinkin onko kellään kokemuksia seuraavien akkujen fyysisestä sopimisesta autoon kun akut näyttävät olevan aika kortilla Suomen maassa tällä hetekellä tähän autoon.
Eli sopiiko mitoiltaan 1/16 revoon.
LinnaPower Lipo 2250mAh 7,4V 35C
Näyttäisi olevan joitakin millejä liian pitkä mittojen mukaan mutta kysymys onkin että sopiiko vai ei.
Kiitokset etukäteen.

Poissa nbm

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3433 : 01.07.15 - klo: 20.05 »
Voi olla että ei ilman väkivaltaa mene paikalleen kannattaa vilkasta hobbyking:sta siellä myydään suoraan mini revoon sopivia 2s ja 3s akkuja ja ei ole pahaan hintaankaan 
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

Poissa S157431

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3434 : 13.07.15 - klo: 19.29 »
Pikku-revossa vetoakselit hyppii ristikoilta, onko hyviä vinkkejä paremmiksi vetoakseleiksi mutta kuitenkin kohtuuhintaisena?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3435 : 16.07.15 - klo: 11.06 »
Team Integyltä saa ihan samanlaiset teräs vetarit kuin Traxxasilta, mutta melkeen puolet halvemmalla :wink: En tiedä onko jotain laatueroja, en muista onko ne mulla jo kiinni revossa :grin: :grin: tästä on kuitenkin jo noin 4kk ku olen viimeksi pitänyt autoa kädessäni :roll:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXKU6&P=ML
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa S157431

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3436 : 10.08.15 - klo: 22.00 »
Asia ratkaistu yksinkertaisella tavalla, muillekin vinkkinä: tilattu stampeden vakio vetari jossa mukana sopiva ristikko mutta pidemmillä tapeilla, hienosti toimii.

https://www.youtube.com/watch?v=Cdu-RwCvxxI

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3437 : 12.08.15 - klo: 22.50 »
Onko kellään kokemuksia tämän sopivuudesta pikkurevoon? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26453__Turnigy_nano_tech_1500mah_3S_35_70C_Lipo_Pack.html

Korkeus on varmasti tiukka, mutta menisikö paikalleen?

Tää olis varmempi vaihtoehto, mutta näyttää olleen loppu jo jonkin aikaa. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20391__Turnigy_nano_tech_1400mah_3S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2823_Traxxas_compatible_1_16_.html

Jos jollain on hyvä ehdotus ohjausservoksi, laita linkki. Turnigy servo mykistyi yllättäen kesken ajon. Joku oikosulku varmaan.. Voi olla menny vettäkin, vaikka piirilevyssä ym ei kyllä hapettumaa näy. Rattaat on ehjiä.

Ostin auton käytettynä ja luulin että tässä ois keskidiffi. Mulla sitä ei kuitenkaan oo. Kuuluuko se olla vakiona? Vakio tukivarsien C-palat näyttää olevan aika kuraa. Tukivarren pallo pääsee heilumaan C-palan kuopassa, eikä sitä pysty millään kiristämään pois. Muilla samaa ongelmaa?

Poissa nbm

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3438 : 12.08.15 - klo: 23.58 »
Onko kellään kokemuksia tämän sopivuudesta pikkurevoon? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26453__Turnigy_nano_tech_1500mah_3S_35_70C_Lipo_Pack.html

Korkeus on varmasti tiukka, mutta menisikö paikalleen?

Tää olis varmempi vaihtoehto, mutta näyttää olleen loppu jo jonkin aikaa. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20391__Turnigy_nano_tech_1400mah_3S_40_80C_Lipo_Pack_TRA2823_Traxxas_compatible_1_16_.html
Voi olla siinä ja siinä mahtuuko leveyden puolesta. Tämän pitäisi mahtua kun akun pehmeä pääty antaa myöten ja kun akkuluukkun päädysta ottaa palan pois johtoja varten. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6307__ZIPPY_Flightmax_1500mAh_3S1P_20C.html


Ostin auton käytettynä ja luulin että tässä ois keskidiffi. Mulla sitä ei kuitenkaan oo. Kuuluuko se olla vakiona? Vakio tukivarsien C-palat näyttää olevan aika kuraa. Tukivarren pallo pääsee heilumaan C-palan kuopassa, eikä sitä pysty millään kiristämään pois. Muilla samaa ongelmaa?
Keskidiffiä ei mulla ollut vakiona (XL-5 malli) mutta sen voi ostaa esim. hobbypeoplesta. Tuota C-palan ongelmaa mulla ei ole ollut mutta nuo palat voi vaihtaa Integryn alumiinisiin tai RPM:n parempiin muovisiin.
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3439 : 11.10.15 - klo: 21.23 »
pikku summitti ennen ja jälkeen. muuntui revoksi.
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3440 : 05.12.15 - klo: 18.26 »
Riittääkö osanumero TRA-3064 rinnankytkentäjohdoksi mikäli haluaa ajella 2 lipo akulla pidempään, eli riittääkö johdon pituus vai vaatiiko lisäksi jotain lisäjohtoa? E revo mini vxl siis hankinnassa ja etukäteen kyselen.

Tarvitseeko lipo akkuja eristää tahi suojata erikseen? Huomiona todella lyhyt laturiin kiinnitettävä johto noissa lipoissa, eihän ne yletä kuin latauspussin suulle.
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3441 : 05.12.15 - klo: 19.16 »
Riittääkö osanumero TRA-3064 rinnankytkentäjohdoksi mikäli haluaa ajella 2 lipo akulla pidempään, eli riittääkö johdon pituus vai vaatiiko lisäksi jotain lisäjohtoa? E revo mini vxl siis hankinnassa ja etukäteen kyselen.

Tarvitseeko lipo akkuja eristää tahi suojata erikseen? Huomiona todella lyhyt laturiin kiinnitettävä johto noissa lipoissa, eihän ne yletä kuin latauspussin suulle.

Kyllä ainakin minulla on riittänyt kaikille akuille, onhan siinä noparin johdossakin pituutta, ja latauksesta; - voihan sen laturista tulevat johdot laittaa menemään latauspussin sisään, niin ei akkujen johdoilla ole merkitystä, siis ei niitä akkujen johtoja suoraan laturiin kiinnitetä, yleensä laturista lähtee johdot,  jotka kiinnitetään akkujen johtoihin, ja jos balanserijohdot on lyhyet , se tietysti aiheuttaa ongelmia, mutta niihin on  jatkojohtoja saatavilla , mikäli laturissa ei ole johtojen päässä olevaa balanserilautaa..

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3442 : 06.12.15 - klo: 08.56 »
Riittääkö osanumero TRA-3064 rinnankytkentäjohdoksi mikäli haluaa ajella 2 lipo akulla pidempään, eli riittääkö johdon pituus vai vaatiiko lisäksi jotain lisäjohtoa? E revo mini vxl siis hankinnassa ja etukäteen kyselen.

Tarvitseeko lipo akkuja eristää tahi suojata erikseen? Huomiona todella lyhyt laturiin kiinnitettävä johto noissa lipoissa, eihän ne yletä kuin latauspussin suulle.

Kyllä ainakin minulla on riittänyt kaikille akuille, onhan siinä noparin johdossakin pituutta, ja latauksesta; - voihan sen laturista tulevat johdot laittaa menemään latauspussin sisään, niin ei akkujen johdoilla ole merkitystä, siis ei niitä akkujen johtoja suoraan laturiin kiinnitetä, yleensä laturista lähtee johdot,  jotka kiinnitetään akkujen johtoihin, ja jos balanserijohdot on lyhyet , se tietysti aiheuttaa ongelmia, mutta niihin on  jatkojohtoja saatavilla , mikäli laturissa ei ole johtojen päässä olevaa balanserilautaa..
SK100081 rcm:ltä tuommoinen laturi. Siinä ei tullut mukana mitään muuta kuin virtajohto, joten akun laturiin tuleva nysäjohto on todella lyhyt. Mutta näillä mennään, kiitos vastauksesta.



« Viimeksi muokattu: 08.12.15 - klo: 14.04 kirjoittanut marzi69 »
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3443 : 06.12.15 - klo: 09.16 »
Latausjohdot pitää ostaa yleensä erikseen,koska niitäkin on eri liittimellä. Kannattaa ostaa sellainen,jossa useampi liitinpää tulevaisuutta varten, jos meinaa näitä harrastaa. Mutta omassa skyrc -laturissa tuli kyllä  "balanserilauta" mukana,mutta saahan niitäkin erikseenkin.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3444 : 06.12.15 - klo: 11.14 »
Latausjohdot pitää ostaa yleensä erikseen,koska niitäkin on eri liittimellä. Kannattaa ostaa sellainen,jossa useampi liitinpää tulevaisuutta varten, jos meinaa näitä harrastaa. Mutta omassa skyrc -laturissa tuli kyllä  "balanserilauta" mukana,mutta saahan niitäkin erikseenkin.

Minulla taasen on tullut laturin latausjohdot ( erilaisilla liittimillä aina laturin mukana ; Orion, Skyrc, Graupner )..Graupneriin jouduin ostamaan balanserilaudan , kun balanseriliitimet oli akuissani eri tyyppiä, siis riippuuriippuu varmaan laturin mallista , tuleeko latausjohdot mukana..

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3445 : 08.12.15 - klo: 16.08 »
Mistä tietää ettei vahingossa aja lipo akkuja liian tyhjiksi? Voiko auton cutoffiin luottaa? Käytössäni ei ole kuin yleismittari (mallia "motonet), enkä sitäkään osaa kunnolla käyttää. Miten sillä voi mitata vai voiko ja millä asetuksella?
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3446 : 08.12.15 - klo: 23.14 »
Mistä tietää ettei vahingossa aja lipo akkuja liian tyhjiksi? Voiko auton cutoffiin luottaa? Käytössäni ei ole kuin yleismittari (mallia "motonet), enkä sitäkään osaa kunnolla käyttää. Miten sillä voi mitata vai voiko ja millä asetuksella?

No jos et luota cutoffiin, laita lipo hälytin balanserijohtoon, maksaa muutaman euron, piippaa kun jännite laskee liian alas, yleensä hälytysraja on säädettävissä.
Niitä käytän isommissa 1/5 autoissa.

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3447 : 09.12.15 - klo: 18.42 »
Miten tuon revon antenni pitää laittaa oikeaoppisesti? Ohjeesta en oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan. Ruuvia löysätään että saa sen antenniputken hyvin kiinni ja sitten ruuvi kireälle. Mitäs sille päätytulpalle tehdään kun se antennin piuha tulee yli muoviputken? Survotaanko se paikalleen ja samalla taittuu se piuha? Leikkaminen kielletty, sentään sen ymmärsin.

Kuin kauas nuo vakioradiot pitäisi kantaa? Ihmettelin kun välillä pätki, välimatkaa ei ollut 20m enempää. Normaalia?

Uskaltaako tuon p*skaisen auton huuhtaista korin ollessa paikallaan suihkun alla vai miten putsaatte yleensä?

Onko renkaissa vakionaan jo reikä vedenpoistoa varten vai teenkö itse? Muutaman millin poralla riittänee?

Lipo akkujen johdot on paksummat kuin vakio akun, joten täytynee hieman suurentaa kulmassa olevaa koloa että mahtuu paremmin. Kori on hankala saada paikalleen kun on rinnankytkentäjohtokin siellä alla pursuamassa.

Minnekkäs lipohälytin voisi mahtua kiinni? Jos akut on rinnan kytketty, tajuaako hälytin molempien voltit kun raja-arvon asettaa?
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3448 : 09.12.15 - klo: 18.50 »
Miten tuon revon antenni pitää laittaa oikeaoppisesti? Ohjeesta en oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan. Ruuvia löysätään että saa sen antenniputken hyvin kiinni ja sitten ruuvi kireälle. Mitäs sille päätytulpalle tehdään kun se antennin piuha tulee yli muoviputken? Survotaanko se paikalleen ja samalla taittuu se piuha? Leikkaminen kielletty, sentään sen ymmärsin.

Kuin kauas nuo vakioradiot pitäisi kantaa? Ihmettelin kun välillä pätki, välimatkaa ei ollut 20m enempää. Normaalia?

Uskaltaako tuon p*skaisen auton huuhtaista korin ollessa paikallaan suihkun alla vai miten putsaatte yleensä?

Onko renkaissa vakionaan jo reikä vedenpoistoa varten vai teenkö itse? Muutaman millin poralla riittänee?

Lipo akkujen johdot on paksummat kuin vakio akun, joten täytynee hieman suurentaa kulmassa olevaa koloa että mahtuu paremmin. Kori on hankala saada paikalleen kun on rinnankytkentäjohtokin siellä alla pursuamassa.

Minnekkäs lipohälytin voisi mahtua kiinni? Jos akut on rinnan kytketty, tajuaako hälytin molempien voltit kun raja-arvon asettaa?

Kyllä radion pitäisi kantaa pätkimättä yli 20 m..ja akkuvahti mittaa jännitteen akkukohtaisesti/kennokohtaisesti, eli 2 kpl  akkuvahtia, ja niitä on todella pieniä , paikka kyllä löytyy , varsinkin jos laitat jatkojohdot balanserijohdoille.

Poissa marzi69

  • Jäsen
    • Profiili
Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3449 : 10.12.15 - klo: 11.02 »
Selvisi radion kantamattomuuskin. Autolla vedinmuutamat mukit ja huomasin että antennin yläpäästä katkennut se ohuin osa poikki siitä juuresta mistä alkaa vahvempi osuus. Mitäs nyt? Uutta antennia tilaamaan vai voiko koittaa tinata pientä pätkää sähköjohtoa lisäksi? Se katkennut osa oli juuri se minkä takia kuminen suojatulppa ei mahtunut päähän. Saisikos joltain asiasta tietävältä neuvoja?
- ex. FG monster truck + Futaba 3PM-FM 40 MHz, E-revo 1/16 vxl