Kirjoittaja Aihe: Xray 808  (Luettu 84228 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #300 : 01.09.11 - klo: 21.52 »
Tuokin on hieman kaksipiippuinen juttu, eikä siis yhtä yksinkertaista kuin kyseinen ohje.

14 asteisella palalla auto menee hieman vähemmillä tökkimisillä pienissä pompuissa, mutta isommissa pateissa asia ei olekaan yhtä yksinkertaista.
Itse ajan 12 asteisilla paloilla, koska ovat toimineet paremmin nimenomaan mutkissa olevissa montuissa.
Pienemmällä kasterilla kun eturengas tulee isompaan pattiin, kääntyy renkaan kulma suhteessa pattiin, positiivisen puolelle, eli rengas menettää hieman pitoaan, eikä siis pidä pattia vasten yhtä paljon.
Jolloin siis eturengas ei tökkääkään yhtäpaljon pattiin, eikä siis auto kippaa niin herkästi.

Vuosi sitten Kauhavan radalla moni valitteli kippaamisesta kovavauhtisessa piiiiitkässä kaarteessa ennen pääsuoraa.
Itse kaadoin treenatessa samalla tavalla.
Päätin kokeilla 12 asteisia paloja ihan jo muutenkin radan mutkien takia... Huomasin välittömästi että kyseisen paikan pystyi ajamaan kovempaa, eikä auto enää pyrkinyt kippaamaan yhtä herkästi monttuihin osuessaan.
12 asteisilla paloilla auto oli vakaampi nimenomaan mutkien isommissa pateissa, eli juuri niissä pateissa missä auton helpoiten kaataa.
Eli parhaan tasapainon kyseiseen autoon on saanut 12 asteisella caster palalla.
14 on usiemmiten varsinkin suomen radoilla ollut liikaa... Auto on jopa menettänyt vakauttaan mutkissa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #301 : 02.09.11 - klo: 06.16 »
sun tarina aika linjassa kuitenkin ohjeeseen eli mutkassa 14 on huonompi, jos mentäis vain suoraan niin 14 olis hyvä (pomppuisella radalla). 12 lienee hyvä kompromissi molemmista (10 ja 14 siis)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #302 : 02.09.11 - klo: 08.23 »
No eihän se ihan suoraan linjassa ollu, kun kirjoitetaan että enempi caster lisää vakautta varsinkin poummuilella osuudella, mutta minä totesin että enempi caster saattaakin aiheuttaa epävakautta ja sitäkautta auton kaatumisen.

Enempi caster kyllä tekee näin, mutta riippuen hieman tilanteesta vain tiettyyn pisteeseen asti.
Ja toki siis pitää ottaa huomioon se minkälaista epätasaisuutta on kyseessä.
Isommalla casterilla auto on ollut vakaampi kun röykyt ovat olleet lähinnä vain röpelöä, mutta ei isohkoja monttuja ja kuhmuja jossa taas isompi caster on jopa aiheuttanut epävakautta.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #303 : 17.09.11 - klo: 17.51 »
Entäs minkälaista pituutta olet Hoke pitänyt noissa etu-ja takapään linkeissä? Ei tuota camber/aurausmittaa ole, mutta työntömitalla mitattuna omassa autossa on nyt etulinkit 38mm ja takana 41mm pituiset.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #304 : 17.09.11 - klo: 19.53 »
pitääpäs mittailla tuossa illemmalla kun kotiin pääsen.
Tosin tulokset eivät ole täysin vertailukelpoiset erilaisten takatukivarsien ja tukivarsikiinnikkeiden takia.
Noh... Sielläpäin kuitenkin... Eli palataan illalla

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #305 : 11.10.11 - klo: 19.12 »
Pääsitkö jo kotiin?  :grin:

Nuo mitat on sitten sen linkin teräksisen näkyvän osan mitta, eikä pallosta palloon.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #306 : 12.10.11 - klo: 12.23 »
Oho... joo kotiin on päästy jo monta kertaa.
Uusi yritys tänään.

Juu... nimenomaan mittaan aina sen vanttiruuvin näkyvän osan pituuden.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #307 : 13.10.11 - klo: 21.12 »
 :azn:
Ite kyllä ruuvailin noi aivan silmät ristissä jonnekkin päin. En radalla ehtinyt enää kokeilemaan, kun tuli jo kylmät kelit. Jää varmaan kevääseen, ennen kun pääsee tällä autolla taas ajamaan  :undecided:
Mutta onneksi on tuliterä asso sisäleikkejä varten  :tongue:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #308 : 24.12.13 - klo: 19.23 »
Herätelläänpäs täälläkin jonkun näköistä keskustelua auton muuttamisesta polttiksesta harjattomaksi! :cheesy: Eli millasia sähköjä he käytätte tässä autossa kun se on laitettu harjattomaksi? Millä akuilla ajatte? Millanen ajaa? Ite suunnittelen että tämmöisen voisi tehdä kun tulee kyseinen auto taloon  :afro: kerokaa omia kokemuksia, vinkkejä ja muita juttuja! Kuvat ja videotkin kiinnostaa! :wink:
-ville
Traxxas e-revo

Poissa el_guido

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #309 : 15.01.14 - klo: 15.19 »
Herätelläänpäs täälläkin jonkun näköistä keskustelua auton muuttamisesta polttiksesta harjattomaksi! :cheesy: Eli millasia sähköjä he käytätte tässä autossa kun se on laitettu harjattomaksi? Millä akuilla ajatte? Millanen ajaa? Ite suunnittelen että tämmöisen voisi tehdä kun tulee kyseinen auto taloon  :afro: kerokaa omia kokemuksia, vinkkejä ja muita juttuja! Kuvat ja videotkin kiinnostaa! :wink:
-ville

sähköautot ja sieltä polttis- sähköautoksi
http://rc10.fi/index.php?topic=33335.msg305170#msg305170
Team associated B6.2D

Poissa el_guido

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #310 : 15.07.14 - klo: 19.43 »
Onkos kellään tietoa mahtaako uuden XB8 tankki sopia 808?   :azn:
Team associated B6.2D

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #311 : 15.08.14 - klo: 12.46 »
Sähkö konversoista tänään hajosi koppa.ei voi sillä kopalla enää ajaa.käykö tähän jotkin muut kopat kuin omat.mistä kannattais hommata.jos löytyy kaapista leikkaamatonta koppaa niin voin ostaa.laittakaa tarjousta.