Kirjoittaja Aihe: Xray 808  (Luettu 84041 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #60 : 08.02.11 - klo: 23.30 »
Nonih nyt olis tulossa Reiska XB808... Saa nähdä kuinka ruoska se on ja tuleeko lopulta uuden hintaseksi ennen kesää :shocked:

Olikos Reiskassa milliset vai tuumaset ruuvit?
Olis tuumaset työkalut ja rosterisuuveja, mut ne ei tietysti käy, kun on 50/50 mahdollisuus :tongue:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Thusberg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #61 : 08.02.11 - klo: 23.32 »
Milliset...
HOBBYWING, GM,NOVAROSSI,ASSO SC10,SANWA MX3FG X2,SAVOX,SPEED PASSION,XRAY 808,ASSO B4, TRAXXAS SLASH

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #62 : 08.02.11 - klo: 23.41 »
No yllätys :sad:
Kai niitä uusi ruuveja pitää sit pummata kavereilta alkuun...
Jaahas että uudet työkalutkin sitte. Hyvästi halpa auto näin se alkaa (ennenkö alkaa) :huh:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #63 : 09.02.11 - klo: 01.10 »
Ei tullu halvaks mullekkaan. Eka funtsin et tosta auto, servot ja motti 500e ja se on siinä. Mutta pitihän sitten ostaa vielä vastariakku, laturi, starttiboksi, radiot, meisselit ym. Ja laturi pitää vaihtaa vielä 6 volttiseen. Ainiin ja sit kesäks vois hommata sen kompuran putsaamiseen...  :roll:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #64 : 09.02.11 - klo: 01.37 »
Olis tuumaset työkalut ja rosterisuuveja, mut ne ei tietysti käy, kun on 50/50 mahdollisuus :tongue:

Rosteri ruuvit saa sitten samantien pistää syrjään polttisten kanssa.

12.9 terästä niin kestää...

Pehmeillä rosteri ruuveilla saat vain harmia aikasiks.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #65 : 09.02.11 - klo: 11.53 »
Olis tuumaset työkalut ja rosterisuuveja, mut ne ei tietysti käy, kun on 50/50 mahdollisuus :tongue:

Rosteri ruuvit saa sitten samantien pistää syrjään polttisten kanssa.

12.9 terästä niin kestää...

Pehmeillä rosteri ruuveilla saat vain harmia aikasiks.
No kyllä ne LST:ssä on kestäny paremmin ku alkuperäset...
Tiä sitte mitä tinaa ne on alkuperäsis ruuveis käyttäny :tongue:

Titaanisethan olis hienot, mutta näky olevan niitäki vaan tuumasia tarjoukses...
Onhan niis omat kierteetkin tuumasissa ja millisissä niin ei voi vaihtaakkaan.

Taidan hankkia työkalutkin vaan kunnolliset vaihtoterät ja kaveri tekee töissä mulle kahvat ilmaseksi
(talk about sentinvenytys :laugh:), jostakin ne eurot pitää säästellä ja huonoja meisseleitä ei kannata
kuitenkaan hankkia :tongue:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #66 : 09.02.11 - klo: 13.14 »
Mitkä kuusiokolo koot tarvin tähän autoon, esim: 1mm, 1.5mm, 2mm ja 3mm?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #67 : 09.02.11 - klo: 14.18 »
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11048
Noilla pärjää, eikä tule konkurssia. Valitettavasti ovat loppu tällä hetkellä.
Liikaa Kyoshoja

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #68 : 09.02.11 - klo: 14.24 »
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11048
Noilla pärjää, eikä tule konkurssia. Valitettavasti ovat loppu tällä hetkellä.
No huhhu saako tolla hinnalla muka muuta kuin muljahduksia aikaan :shocked:
Saa nähdä luultavimmin panostan laatuun eli HUDYyn, kun muistan pari huonoa
kuusiokoloavainta joskus omistaneeni ja ne tahtoi muljahtaa aika herkästi
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #69 : 09.02.11 - klo: 15.20 »
http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11048
Noilla pärjää, eikä tule konkurssia. Valitettavasti ovat loppu tällä hetkellä.
No huhhu saako tolla hinnalla muka muuta kuin muljahduksia aikaan :shocked:
Saa nähdä luultavimmin panostan laatuun eli HUDYyn, kun muistan pari huonoa
kuusiokoloavainta joskus omistaneeni ja ne tahtoi muljahtaa aika herkästi

Kyllä ite oon noilla pärjänny. Tosin en oo paljon autoo ruukannu vasta 30 ruuvia kiristetty ja aukastu per meisseli. Hyvin on muotonsa pitäny meisselin kärki, eikä kertaakaan muljahtanut. Toimitus tosin kesti vaan 2kk  :undecided:

Ruuvimeisseli keskustelussa myös kehuttu näitä ja ovat mikrometrilla mitattuna täsmällisemmän kokoiset kärjet, kuin monissa muissa meisseleissä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #70 : 09.02.11 - klo: 15.24 »
Ok pitää varmaan joskus vilkasta josko niitä tulis sinne lisää :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #71 : 09.02.11 - klo: 21.14 »
1.5mm 2mm ja 2.5

Muita ei tartte.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #72 : 09.02.11 - klo: 21.27 »
1.5mm 2mm ja 2.5

Muita ei tartte.
Aha ok säästyy muutama juuro kun haen Hudyja varmaan tälläviikolla.
3mm kö ei oo ollenkaan 808:ssa? siihen käy tietysti varmaan sitte jo tavallinen vaihtokärkikin...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #73 : 09.02.11 - klo: 23.05 »
1.5mm 2mm ja 2.5

Muita ei tartte.
Aha ok säästyy muutama juuro kun haen Hudyja varmaan tälläviikolla.
3mm kö ei oo ollenkaan 808:ssa? siihen käy tietysti varmaan sitte jo tavallinen vaihtokärkikin...

Ei, mutta pallopää kuulemma.  http://rc10.fi/index.php?topic=49586.msg483174#msg483174

samasta linkistä löytyy jotain muitakin typeriä kysymyksiä itseltäni.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #74 : 09.02.11 - klo: 23.28 »
Ei tartte pallopäätä.
2.5 pallopää on ainoastaan "hifistely" varuste mikäli haluaa sellaista käyttää moottorin irroittamiseen.
Itse en ole koskaan sellaista käyttänyt, vaan se normaali pitkä 2.5 millinen avain on hyvin sopinut moottorin irroittamiseen, vaikka vähän kansi meinaa tiellä ollakin.

Pallopäällähän kun ei mitään kireellä olevia ruuveja voi/saa availla vaan sitä käytetään ainoastaan kun ruuvarilla ei päästä suoraan kohteeseen, vaan joudutaan hieman kulmasta työskentelemään.
Moottorin ruuvejen kanssa ei kylläkään kummoista kulmaa tule, joten se ihan perus tasapäinen ruuvari kelpaa jopa paremmin kuin pallopää.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #75 : 09.02.11 - klo: 23.45 »
Ei tartte pallopäätä.
2.5 pallopää on ainoastaan "hifistely" varuste mikäli haluaa sellaista käyttää moottorin irroittamiseen.
Itse en ole koskaan sellaista käyttänyt, vaan se normaali pitkä 2.5 millinen avain on hyvin sopinut moottorin irroittamiseen, vaikka vähän kansi meinaa tiellä ollakin.

Pallopäällähän kun ei mitään kireellä olevia ruuveja voi/saa availla vaan sitä käytetään ainoastaan kun ruuvarilla ei päästä suoraan kohteeseen, vaan joudutaan hieman kulmasta työskentelemään.
Moottorin ruuvejen kanssa ei kylläkään kummoista kulmaa tule, joten se ihan perus tasapäinen ruuvari kelpaa jopa paremmin kuin pallopää.
Huomasin tämän kun LST:hen vaihdoin koneen viimeksi ja siinä ei oo kannessa edes viistettyjä ripoja niinkuin nykykoneissa tahtoo olla, mutta onnistui silti normaalilla kuusiokolo avaimella. Varovainen kannattaa kyllä olla kun noi kuusiokolot on niin kovaksi karkaistu ettei ne tykkää siitä taittamisesta ollenkaan :tongue:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #76 : 10.02.11 - klo: 00.11 »
Nyt jo kuudetta vuotta menee sama Hudy 2.5 avain.
Olen vääntänyt jopa väkisin paikoilleen sillon kun on sattunut olemaan sellainen kone ettei kannessa ole viisteitä ollut.
Hienosti kestää  :azn:
Ja tosiaan nykyään kun lähes jokainen kansi on sillätavoin tehty että ruuvari ei tule kummoiseenkaan kulmaan niin ei tuota mitään ongelmaa.

Pallopäitä olen pätkinyt ja porukalla nähnyt seillaisia katkeilleen ruuvin kantaan.

Eli pallopää vain jos haluaa "hifistellä" noiden neljän ruuvin kanssa.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #77 : 10.02.11 - klo: 00.53 »
Jahas. En vielä itekkään ollu pallopäätä hankkinu, mutta aikeissa oli.

Kannattaako muuten joidenkin muoviosien tilalle hankkia alumiinisia? Lähinnä runkotukea ja osaa 353302 (tukivarren pidike tai mikäonkaan) ajattelin. Vaikuttaa olevan hintaakin tommosilla osilla...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #78 : 10.02.11 - klo: 01.26 »
Korkeintaan tukivarren kiinnikkeet mikäli haluaa.
Nekin lähinnä vain säätömahdollisuuksien takia.

Muuten ei millään tavoin tarpeelliset.

Muoviset kestää siinä missä alumiinisetkin... vaikka voi vähän hullulta kuulostaakin.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Xray 808
« Vastaus #79 : 10.02.11 - klo: 09.53 »
Muoviset kestää siinä missä alumiinisetkin... vaikka voi vähän hullulta kuulostaakin.

Itseasiassa muoviset kestää monessa tilanteessa paremmin. Niissä kun elastisuus aste on isompi kun taas alumiiniset menee plastisen muodonmuutoksen puolelle eli vääntyy.

Juraj kertoo asiasta aika hyvin rx8 suunnittelun yhteydessä miksi alumiini on halvempaa monelle yritykselle mutta myös huonompi vaihtoehto.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #80 : 10.02.11 - klo: 17.56 »
Korkeintaan tukivarren kiinnikkeet mikäli haluaa.
Nekin lähinnä vain säätömahdollisuuksien takia.

Muuten ei millään tavoin tarpeelliset.

Muoviset kestää siinä missä alumiinisetkin... vaikka voi vähän hullulta kuulostaakin.

Selvä, tuskin kuitenkaan viitsin niistä maksaa 20euroo kappaleelta. Laakereita pitää hommata vielä, mutta mitä kokoo? Ainakin ekan sivun perusteella 8x14x4 ja 13x19x4. Ja sitten vielä kahta muuta mallia, mutta mitä kokoa ne ovat?

Niiden lisäksi vetoakseleiden pinnejä ja varalle ruuveja. Joitakin tukivarsia on jo. Mitä muuta tarvitsee kesän ajeluihin?
« Viimeksi muokattu: 10.02.11 - klo: 21.08 kirjoittanut kallekaahari »
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #81 : 10.02.11 - klo: 18.06 »
Muutama pyörän mutteri on hyvä olla varalla, jos vaikka sattuu irtoamaan :wink:

Mä laitoin tipan mietoa lukitetta mutskun kierteeseen niin loppui löystyminen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #82 : 10.02.11 - klo: 18.26 »
Diffeihin menee 8x16x (muistaakseni 6) no eniveis se 8x16 laakeri
Renkaisiin 8x14x4 sekä 13x19x4

Sitten riippuen auton vuosimallista ja siitä mitkä diffiboksit on käytössä, 13x20 tai 13x19

2010 mallissa diffin pinionin laakerit on 13x20 ja vanhemmissa 13x19




Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #83 : 11.02.11 - klo: 19.37 »
Tänään saapui (eka...) Reiska ja renkaita oli "köh" riittävästi mukana...
Jos pysyin laskuissa niin renkaita oli 12sarjaa joista iso osa käyttämättömiä
ja loput vähän ajettuja, eli ainakaan treenirenkaat ei lopu ihan hetkeen :laugh:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #84 : 11.02.11 - klo: 22.02 »
Nonii, itsekin sain renkaita 6 sarjaa, mutta vain yhdet uudet.

Olikos noi laakerit liuku-vai kuulalaakereita?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #85 : 11.02.11 - klo: 22.36 »
kuulalaakereita tietty,liukulaakerit on nikkoautojen juttuja.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #86 : 12.02.11 - klo: 17.11 »
Auton purku alotettu ja etupää paloina. Diffiä en avannut kun tuntuu hyvältä, mutta esim etukardaanin nivel
on ihan muusina ja epäilen kelpaako enää pinionikaan uuden kardaanin ja nivelen kaveriksi :tongue:
Pinionin laakerit uusin myös samalla, eli tämä taitaakin jäädä tällä korjaustahdilla vara-autoksi, jos
Takapäässä löytyy samalla mitalla huollettavaa puhdistelun lisäksi.

Harmi sinänsä, että en viittisi ruuvata välillä noita rikkinäisiä osia takas paikalleenkaan, mutta en oikeen tiedä mihin ne tenaviltakaan piilotan :tongue:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Xray 808
« Vastaus #87 : 13.02.11 - klo: 01.04 »
Eikös se auto ajosta tullu sulle? älä korjaa jossei se ole rikki :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #88 : 13.02.11 - klo: 02.20 »
Eikös se auto ajosta tullu sulle? älä korjaa jossei se ole rikki :)
No tuskin suoraa ajosta tuli kun on talvi...
Mutta eikös ne osat kulu huonoksi usein ennenkö antaa kokonaan periksi?
Kyllä toi kardaani vielä menee, mutta tapit pitää uusia. Laakerit löyty pinionille
myyjän mukana laittamista varaosista, mutta takapään remonttiin varmaan tarvii
taas uudet ja varallahan on hyvä olla.

tukivarsien tapit hioin kiiltäväksi porakoneeseen asennettuna (oli niin ruostees ettei meinannu irrota)
ja ohjaksen laakerit oli täysin jumissa, mutta sain nekin puhdistettua ja rasvattua, että toimii tyydyttävästi.

Ehän tää kuitenkaan huono auto oo! Todella hyvä, mutta pari paikkaa vaan on ollu huonolla huollolla.
Eiköhän tästä vielä kova peli tuu kun se saa hiukan rakkautta ja huolenpitoa :smiley:

Ps.Toinen joka pitäs olla tulossa pitäisi olla paremmassa kunnossa. No ompahan ainaki uudempi
ja ne lisävarusteet mua eniten kiinnosti siinä...
« Viimeksi muokattu: 13.02.11 - klo: 02.31 kirjoittanut rs tuning »
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #89 : 13.02.11 - klo: 15.39 »
Nyt takapään osat purettu ja tiskauksen jälkeen takas kasaan. Huomasin että takakardaanin pienempi tappi ainakin on kanssa tiensä päässä, tuntui vaan paremmalta, mutta tarkemmin katottuna oli kääntynyt 90astetta.
« Viimeksi muokattu: 14.02.11 - klo: 20.33 kirjoittanut rs tuning »
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars