Kirjoittaja Aihe: Xray 808  (Luettu 84300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #150 : 16.04.11 - klo: 15.25 »
Voikos noita keskidiffiin tulevien akseleiden pinnejä vaihtaa ollenkaan? Näyttäs pinni olevan räjäytyskuvassa eri värillä, eli pitäs voida vaihtaa? Etu/Takadiffissä olevan pinnin voi kyllä vaihtaa.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #151 : 17.04.11 - klo: 02.32 »
Siis meinaatko kardaanin tappeja jotka ovat keskidiffin päässä?
Kyllä voi.
Siihen löytyy Hudyltä työkalu ja vaihtotappeja.
Tosin... siinä vaiheessa kun tapit ovat olleet vaihtotarpeessa niin koko kardaani on ollut samalla vaihdon tarpeessa.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #152 : 17.04.11 - klo: 12.05 »
Siis meinaatko kardaanin tappeja jotka ovat keskidiffin päässä?
Kyllä voi.
Siihen löytyy Hudyltä työkalu ja vaihtotappeja.
Tosin... siinä vaiheessa kun tapit ovat olleet vaihtotarpeessa niin koko kardaani on ollut samalla vaihdon tarpeessa.

just niitä. Kardaani näyttää olevan ihan hyvässä kunnossa vielä. Maalit vaan lähteny. Saako noita tappeja ilman sitä special työkalua irti? Vasaralla nakuttamalla tai ruuvipenkissä? Entä käykö Xrayn tapit, mitä laitetaan ainakin sinne taka/etudiffin puoleiseen kardaanin päähän (osa 980263)
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #153 : 18.04.11 - klo: 12.21 »
Hieman kyllä epäilyttää etteikö se itse nivelen pää olisi kulunut.
Itse kun en ole kertaakaan nähnyt kardaania jossa olisivat tapit kuluneet vaihtokuntoon, mutta nivelpää vielä kunnossa.
Huonokuntoinen nivel syö pinionin laakerit nopeasti entisiksi.

Jos kuitenkin haluat vaihtaa niin tappi ei ole tuo mikä nivelpäässä on... Täysin eri kokoinen.
Oikea tappi on 106050

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray 808
« Vastaus #154 : 18.04.11 - klo: 13.29 »
Vasaralla nakuttamalla tai ruuvipenkissä?

Pieni hylsy ja timpurin vasara tai viilapenkki ovat oivat työkalut, tämän lisäksi vielä hieman vajaa tapin paksuinen tuurna. Uuden pinnin voi työntää paikkalleen viilapenkissä ja lopuksi vasaroida kohtaansa. Näillä vaihdoin aikoinaan Losin pinnejä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #155 : 19.04.11 - klo: 21.20 »




Tuossa nyt tappi vielä. Pitäiskö toi tappi vaihtaa vai koko vetoakseli? Ei vetari niin pahalta minusta näytä, mutta mitä sanoo Hoke? Muistin, että olisi ollut kuluneempi tuo tappi...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #156 : 19.04.11 - klo: 21.28 »
Kovaa ajoa, nippanappa sisäänajetulta näyttää.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #157 : 20.04.11 - klo: 02.55 »
Mua kiinnostaa eniten se toinen pää.
Eli ota kardaani irti pinionista ja kuvaa se pitkulainen ura mistä 2.5 millin tappi menee läpi.
Jos siihen on kulunut vähänkään monttua niin koko kardaani vaihtoon mielummin kuin tuon keskidiffinpään tapin vaihto.

Senverran tuosta kuvasta näyttää koko kardaani kuluneelta että hämmästyn suuresti mikäli se toinen pää ei ole kulunut jo entiseksi.
En koskaan nähnyt omaa kardaania tuossa kunnossa tuosta päästä mistä kuvan otit... Toinen pää oli aina se joka määräsi koko akselin vaihdon tarpeen.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #158 : 20.04.11 - klo: 22.36 »
Mä kulutan yhet pinionin laakerit varmaan vielä kulahtaneilla kardaaneilla ja sitte 2011 palikkaa seuraavaks tilalle, kuitenki melko suolasen hintasia noi kardaanitki, kun itte laitan uudempaa mallia kuitenki pian...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #159 : 21.04.11 - klo: 16.43 »


Tuossa nyt toi kardaanin etupää.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #160 : 21.04.11 - klo: 18.31 »
Tuossa nyt toi kardaanin etupää.

GRAAAAH!! Mitä tuolle on tapahtunut? Laiminlyöty huolto täysin?

 - Hount

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #161 : 21.04.11 - klo: 19.34 »

GRAAAAH!! Mitä tuolle on tapahtunut? Laiminlyöty huolto täysin?

 - Hount

Ei kai nyt sentään. Huollettuna ostin  :wink:

Pitänee kardaanit laittaa tilaukseen.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #162 : 21.04.11 - klo: 20.02 »
Voip olla melko *aiskattu laite kyseessä.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #163 : 21.04.11 - klo: 22.04 »
Auttaahan tuossakin paljon kun laittaa sen "tynnyrin" sinne uuden.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #164 : 22.04.11 - klo: 03.14 »
Ei ei eiiii...

Samantien niin pitkässä kaaressa lepikkoon kun vaan jaksaa heittää.

Noin karmeassa kunnossa olevaa niveltä en ole aikaisemmin nähnyt, vaikka kyllä todella pahoja sentään on tullut nähtyä.

Tuollainen kardaani tappaa pinionlaakerit hujauksessa.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #165 : 23.04.11 - klo: 01.35 »
HUH! Mä luulin että mulla oli kuluneet kardaanit :shocked:

Ps. Munkin toinen auto oli "tämä on ainakin tosihyvin huollettu" ja oli huomattavasti kuluneempi kuin 2vuotta vanhempi yksilö! Uskomattomia myyjiä täältäkin piireistä löytyy... Hyvin huollettu on kaikkea muuta kuin "vaihdoin kaikki aina uuteen jotka hajos" :angry:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #166 : 23.04.11 - klo: 08.51 »
Aikaisemmin katsoin kuvasta vain kardaania, mutta nyt huomasin kuvasta phjalevyn...
Vaihtoon.
Tuo on oikeasti loppu.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #167 : 23.04.11 - klo: 20.01 »
Kohtahan onkin sitten uusittu koko auto, vaikka en ole ajanutkaan lähes ollenkaan. Ja nyt kone odottaa laakereita.

Mikä noiden diffin laakereiden uusimisväli on? Ei siis pinjonin laakereiden..
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #168 : 23.04.11 - klo: 23.08 »
Kohtahan onkin sitten uusittu koko auto, vaikka en ole ajanutkaan lähes ollenkaan. Ja nyt kone odottaa laakereita.

Mikä noiden diffin laakereiden uusimisväli on? Ei siis pinjonin laakereiden..
Vissiin noin gallona, mutta kannattaa tarkistella välillä ja Hoke meill ehkä kertoo näkyykö jotenki pikatarkastuksella purkamatta, koska laakerit rupee oleen kulahtanut?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #169 : 24.04.11 - klo: 09.48 »
Tässä on nyt taas tehty ihan liian iso numero tosta pinionin laakereiden hajoamisesta. Mä ajelin kesän 2009 noin 10 gallonaa 808:lla ja hajotin etudiffidtä yhden laakerin! Laakerit kun valmistelee huolella ja välillä huoltaa niin mitään ongelmia niiden keston kanssa ei tule. Laakereista kannattaa ottaa sisemmät kumisuojat pois ja sen jälkeen täyttää laakerit kokonaan esim Hudyn kuulalaakerivaseliinilla. Sen jälkeen täytetään laakereiden väliin jäävä tila vielä vaseliinilla.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #170 : 24.04.11 - klo: 10.17 »
Luitko tämän:

Tässä se taas nähdään, kun kopioidaan toisten huonoja ratkaisuja, ollaan kehityksessä koko ajan askel jäljessä. Hudyltakin meni turhan pitkään, että myönsi tuon systeemin olevan ihan pa**ka ja se todella on. Kokemuksesta tiedän! Mikään noista vippaskonsteista ei auta, joskus voi kestää tankillisen pidempään  :smiley:

Ilmeisesti kokekumkset vaihtelevat radikaalisti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #171 : 24.04.11 - klo: 14.21 »
Aikaisemmin katsoin kuvasta vain kardaania, mutta nyt huomasin kuvasta phjalevyn...
Vaihtoon.
Tuo on oikeasti loppu.

Onko M8 krossareiden pohjalevyissä tapahtunut jokin radikaali muutos sitten vuoden 2006?
Vaihdoin juuri omaan Hyper 8:iin pohjalevyn, kun sellainen tarttui ostoskoriin puoli-ilmaisen hinnan ansiosta.

koitin käsin ja viilapenkin avustuksella moneen suuntaan taivutella uutta ja vanhaa pohjalevyä enkä huomannut niiden fleksaamisessa yhtään mitään eroa.

Vanhalla levyllä ajettu n. 15-20 gallonaa, jonka jälkeen pulttasin sähkökonversion, jolla ajettu n. 80 akullista.

Vanhassa levyssä on naarmuja, syviä railoja ja erikokoisia iskemiä aivan joka puolella. Alkuperäisestä elaksoinnista ei ole takapäässä yhtään jäljellä. Takapäästä levyn paksuudesta on kadonnut niin paljon että uudet uppokantaruuvit jäävät tuntuvasti ulommas kuin uudessa pohjalevyssä. Silti levy on tuntunut säilyttäneen alkuperäisen jäykkyytensä.

Ja minä näen tuossa viimeisessä kuvassa vain hieman takapäästä osumaa saaneen pohjalevyn, pystyykö tuosta päättelemään koko pohjan kunnon?

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 24.04.11 - klo: 14.25 kirjoittanut Hount »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #172 : 24.04.11 - klo: 14.25 »
Kyseinen pohjahan on kulunut jo teräväksi ja jopa siitä hieman yli...
Kulunut jo niin paljon että varmasti on jo muuttunut täysin banaaniksi + että ohueksi kulunut runko ei ole enää lähelläkään samaa jäykkyyttä kuin uudehko.
Näkeehän kuvasta ettei 3 millinen pohja ole enää 3 milliä peräosastaan.... Ei hyvä.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Xray 808
« Vastaus #173 : 24.04.11 - klo: 14.34 »
Kyseinen pohjahan on kulunut jo teräväksi ja jopa siitä hieman yli...
Kulunut jo niin paljon että varmasti on jo muuttunut täysin banaaniksi + että ohueksi kulunut runko ei ole enää lähelläkään samaa jäykkyyttä kuin uudehko.
Näkeehän kuvasta ettei 3 millinen pohja ole enää 3 milliä peräosastaan.... Ei hyvä.

Pitää muistaa että Hoke ajaa kilpaa, joten kilpailijalle täysin kelvoton pohja kelpaa varmasti pihasuttaajalle ihan hyvin kun mikään muukaan ei ole niin tarkkaa. Jos pääasia että auto menee eteenpäin niin ei kannata kauheesti ottaa ongelmaa "pikkujutuista".

Samoin kun ostaa käytetyn auton kannattaa laskea ostohinnan päälle tarvittavat varaosat ja muut mitä tarvii että siitä saa itselleen sopivan ajopelin. Tästä johtuen moni käytetty ei pakosti ole se halvin jos haluaa ajaa täysin uuttavastaavalla autolla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #174 : 24.04.11 - klo: 15.16 »
Mä en tunnetusti ole sellainen joka pienestä valittelee.
Kokemuksesta tiedän että kun pohja on noin kulunut niin sillä on silloin ajettu jo niin paljon että jäykkyys on jo tipotiessään.
Ja kun ajattelen harrastajan näkökulmasta niin tämä tarkoittaa sitä että auto fleksaa todella paljon, kardaanit pohjaavat ja pinionlaakereita / kardaaneita voi mennä erittäin herkästi rikki.

Kilpa ajossa pohja on toki täysin kelvoton... mutta se on jo ylittänyt rajan milloin se alkaa olemaan jo harrastajallekin entinen.

Ellei sitten harrastajat ole kiinnostuneita vaihtamaan osia jo pienemmän ajamisen jälkeen kuin kisakuskit... Joka sekin menee mun mielestä päälaelleen.
Yleensähän kisaajat vaihtavat osiaan tiheään ja harrastajat vasta kun hajoaa...
Ja siis jos auton kantavin osa, eli runko on loppu niin kaikki muukin hajoaa reilusti herkemmin kuin edes kisaajan hylkäämällä pohjalevyllä.
En siis ajatellut nyt yhtään sitä minkälainen auto on ajaa tuolla pohjalla, vaan sitä miten muut osat kestävät.

Tarkoitukseni ei siis missään nimessä ole turhaan masentaa... vaan tuoda asia esiin ettei sitten tule ylläreitä kun muut osat paukkuu, jonka jälkeen todetaan että kyseinen auto tai merkki olisi susi.
Kisaajalle osien vaihtaminen uuteen lyhyellä aikavälillä ei monestikaan ole "ongelma".
Harrastajaa saattaa hyvin nopeasti alkaa hatuttamaan jos jotain hajoaa jokatoisella ajokerralla, vaikka auton pitäisi olla kestävä... Ja harrastajan budjetti kun vielä muistetaan niin kyseessä on monesti huomattavasti pienempi budjetti kuin kisaajalla.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #175 : 24.04.11 - klo: 18.00 »
Lisätään nyt vielä, että kyseinen kuva pohjasta on auton EDESTÄ ja samoin kardaani on edestä. Pohja on melkoisen kulunut molemmista päistä ja ruuvien kannat ovat korkeammalla kuin pohjalevy... Muualla levyssä ei ole kuin pari naarmua.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #176 : 24.04.11 - klo: 19.14 »
Jos kuva on keulasta niin perä on varmasti myös erittäin kulunut.
Varmasti pohjalevy on kulunut ohueksi myös keulan taitteen kohdalta.
Eli siitä mistä keula lähtee ylöspäin.

Laitas pohjalevy tasaista pöytää vasten ja katso kuinka mutkalla se on.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #177 : 24.04.11 - klo: 19.55 »
Levy on muuten ihan suora, keulasta vaan melkoinen partaterä. Taitteen kohta ei ole pahasti kulunut, ainakin 80% paksuudesta vielä jäljellä. Perästä levy oli vähemmän kulunut, mutta siellä onkin skidplatea vielä vähän jäljellä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #178 : 25.04.11 - klo: 02.04 »
Kuuluuko/saako noissa kardaaneissa olla pieni (tönärillä mitattu n. 0,7mm) pitkittäisvälys? Juuri opin kokeneemmilta 1/10 DEXiin kokoamaan nuo diffit "oikein" ja siellä pitkittäisvälystä ei saa olla, muuten syö kuulemma pinjonin laakerit, pinjonin ja lautaspyörän hetkessä.
« Viimeksi muokattu: 25.04.11 - klo: 02.12 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #179 : 25.04.11 - klo: 10.07 »
puhut kenties 2010 mallista tai vanhemmasta.
Saa ja kuuluukin olla.
Rattaiden materiaali on niin eri verrattuna dexiin, että hyvä jos voi samassa lauseessa puhua.