Kirjoittaja Aihe: Xray 808  (Luettu 84030 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #210 : 21.05.11 - klo: 10.27 »
Laskin kaikki osat mitkä 2009 autoon tarvitaan että siitä tulee 2011 malli... Jokaisen ruuvin ja jopa takajäykkärin niin ei tarvitse olemassaolevaa lähteä dremelöimään.
Hinta koko kitille sisältäen pohjalevyn = 297,20€
Hinta kaikille hiluille ilman pohjalevyä = 208,30€

Ja tietysti mikäli dremelöi alkuperäisestä takajäykkäristä siivun että takakardaani mahtuu paikoilleen niin taas säästää lähes kympin... Mikäli itseltä löytyy pidätinruuvit kardaanin niveleen... taas säästyy kymppi...
Jos laakerit löytyy, säästöä tulee vitonen jne.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #211 : 21.05.11 - klo: 10.36 »
Et hoke viittis laittaa listaa noista osista? :)
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #212 : 21.05.11 - klo: 10.37 »
Voin laittaa kun ehdin... just nyt pitää poistua  :smiley:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #213 : 21.05.11 - klo: 11.35 »
355417  CENTRAL CVD
352004  XB808’11 DIFF BULKHEAD
355108  BEVEL DRIVE GEAR 10T
940816  BALL-BEARING 8x16x5
980263  PIN 2.5x13
355238  XB808 CVD DRIVE SHAFT COUPLING
901303  HEX SCREW SB M3x3

ynnä sopivan mittaaset kardaanit

Nonniin... tehtäiskös tarkempi lista sitten...

355417 CVD nivel 2kpl
355108 pinioni 2kpl
352004  bulkit 2kpl
940816  laakerit 8x16mm 2pussia (4kpl)
980263  pinni pussi (10kpl pussissa)
355238  nivelen tynnyri 2kpl
901303  pidätinruuvi 3x3mm (10kpl pussissa)
901303 pidätinruuvi 4x4mm (10kpl pussissa)
355624 taka kardaani
355424 etu kardaani
356117 servodecki
351104 pohjalevy
353088 rungonjäykkäri (taka)

Tuossa siis kaikki osat joilla 2009 autosta tulee 2011... sillä erolla että 2011 autossa on vielä kevennysosia ja tukivarsien kiinnikkeet ovat myös uudet, mutta siis vetopuoli ja runko on näillä osilla päivitetty uuteen.

2010 auton kanssa listasta voi unohtaa pohjan ja servolevyn... ja tietysti sitämukaa mikäli itseltä pakista löytyy jotain edellä listatuista jo ennestään.

Ja mikäli pitää 2009 rungon, mutta päivittää kardaanit niin sillon tarvitsee eri kardaanin taakse... hieman lyhyemmän.
Sitä en ole ehtinyt tutkimaan mikä kardaani tuohon soveltuisi.

Edit:
Mittaamalla 2009 autosta takakardaanin pituuden... Eli kardaanin mitta koiranluu päästä diffiboksin reunaan...
Sen jälkeen soitto Racingfactoryyn kentsulle josko voisi mitata XB8 kardaanien koko pituuden.
Sillähän se selviää, käykö XB8 kardaani 2009 auton taakse.
« Viimeksi muokattu: 21.05.11 - klo: 13.29 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #214 : 21.05.11 - klo: 21.45 »
Selvä, kiitoksia listoista. Pitänee mitata tuo takakardaani. Melkein halvemmaksi tulee ostaa uusi auto, jos meinaa päivittää noin paljon.

Tänään/edellisellä ajokerralla ilmeni muutamia ongelmia radoilla. Autosta meni välitykset monta kertaa. Moottoripukki liikkuu alustassa ja aiheuttaa sen, että kytkinkello erkanee päärattaasta ja kuuluu jarruttaessa *raahraahraah*. Ruuvit on alustassa niin kireellä kun sain, paljoa enempää ei meisselikään kestä.

Seuraavana tulee ruuvit. Miksi piti vaihtaa hyvät ympyrälieriön muotoisella kannalla varustetut ruuvit pyörökantaisiin?? Ja vielä muuttaa millit 2,5-->2,0. Pyörähtelee nuo uudet ruuvit melkoisen helposti.
Vai onko tämäkin sitä rahastusta, että yritetään saada ostamaan porukka kalliit (ja tietysti laadukkaat) Hudyn meisselit, jotta saisi ruuvinsa auki?

Etuiskaritorninkin sain rikki. Kannattaako pitäytyä hiilikuituisessa, vai ostaa alumiininen? Alumiininen olis kympin halvempi.

Entä miten nuo jarrut tulisi säätää? Nyt heittää frontflipin, jos kunnolla tirvasee jarrua... Löysään etujarrua, mutta tulisiko etupään jarruttaa ennen takapäätä, vai molemmat samaan aikaan?

Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #215 : 22.05.11 - klo: 13.31 »
Kannat on kupukantaisia painon takia.
Muutamat grammat saadaan sieltätäältä pois.
Senkus vaihtaa lieriökantaisiksi mikäli haluaa.
Mitkä uudet???
Ne on ollut tuollaiset kupukantaiset alusta asti.

Kertaakaan ei ole moottoripukit löystyneet vaikka en käytä ruuvilukitettakaan.
Kunnon avaimella ja sopivasti kiinni... ei tarvitse edes kiukulla vääntää.
Yhtään iskaritornia en ole rikki saanut, vaikka on tultu metrejen korkeudesta jopa tasamaalle katollaan alas (takaperinvoltti yritys jäi yritykseksi)
Jos uutta on hankkimassa niin ihan oma päätös sitten kumman ottaa... Molemmat kestää.

Jarrubalanssi on sitten ihan oma tottumus.
Jos tykkää että jarrutuksissa lähtee perä irti tai auto puskee niin sitämukaa säätelee sen balanssin.

Jos jarrua on liikaa niin säädä ohjaimen jarruepasta sitä pienemmälle... Älä linkeistä.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #216 : 22.05.11 - klo: 13.45 »
Tuollaisia on mun autossa: http://www.teamxray.com/teamxray/showimage.php?img_id=10209&crt=0f83556a305d789b1d71815e8ea4f4b0

Noilla on kiinni ainakin iskaritornit ja diffiboksit. Voi hyvin olla, että entinen omistaja on vaihtanut ne.

Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #217 : 22.05.11 - klo: 13.47 »
Edellinen on ne vaihtanut...

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #218 : 27.05.11 - klo: 09.43 »

Ensimmäiset vauriot 2011 versiossa. Mahtaako käydä 2010 mallin etudiffi kokonaisuudessaan 2011 versioon?

2010 diffikotelohan ei passaa, mutta jos laittais tilapäisesti koko etudiffin kardaaneineen.



Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #219 : 27.05.11 - klo: 11.00 »
No passaa passaa.

Täysin samat osat muuten, paitsi että 2011 autossahan on vain se pinionin laakerointi muutettu, ja sitäkautta samalla mennyt kardaani ja pinionikin tietysti uusiks.
Diffiksi käy vaikka XT 8 diffi.

Kuinka ihmeessä muuten tuossa onnistuit  :cheesy:

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #220 : 27.05.11 - klo: 12.22 »

Kuinka ihmeessä muuten tuossa onnistuit  :cheesy:

Vauhtia ja pomppuinen rata ja kylän ainut kivi  :roll:

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #221 : 27.05.11 - klo: 13.24 »
Varmaan parempi vaan laittaa uusi 2011-mallin diffiboksi ja heittää se kylän ainut kivi pois ajoradalta, kuin vaihdella vanhemman version huonompia osia :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #222 : 27.05.11 - klo: 13.33 »


Uudet osat on tilattu, mutta ovat vasta tiistaina tällä. Viikonloppuna pistäydytään Jyväskylässä ajamassa, niin otetaan 2010 version autosta lainalle osat tai jos laiskuus iskee, niin ajetaan viime vuotisella autolla siellä.  :azn:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #223 : 27.05.11 - klo: 13.40 »
Itse en ole vielä edes 2011 autoa korkannut vaan auto odottelee kiiltävänä ja kaikella uudella sähköt ja moottori mukaanluettuna.
Parin viikon sisään mahdollisesti käyn sen korkkaamassa... ennen Jyväskylän kisoja jokatapauksessa ajelen sen sisään.

Treenit menee 2010 autolla... lähes identtinen kuitenkin, eli mitä sitä kisa autoa turhaan kuluttamaan.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #224 : 27.05.11 - klo: 14.10 »
Itse en ole vielä edes 2011 autoa korkannut vaan auto odottelee kiiltävänä ja kaikella uudella sähköt ja moottori mukaanluettuna.

Laitappa kuva kun kerkiät miltä uus reiska näyttää kalustettuna? :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #225 : 27.05.11 - klo: 14.11 »
Itse en ole vielä edes 2011 autoa korkannut vaan auto odottelee kiiltävänä ja kaikella uudella sähköt ja moottori mukaanluettuna.

Laitappa kuva kun kerkiät miltä uus reiska näyttää kalustettuna? :wink:
Veikkaus, että melko pinkiltä :wink:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #226 : 27.05.11 - klo: 22.46 »
No korin väriksi tosiaan arvatenkin tulee jo viimeisestä turisti korista tuttu pinkki sinisellä helmiäisellä ja valkosilla ikkuna reunuksilla... Eli valossa aika mielenkiintoinen efekti.
Mutta siis tosiaan hyyyvin pinkki  :afro:

Autossa on kohtalaisen paljon myös blingiä ja siis varsinkin keventäviä nippeleitä... ja vielä olis yksi keventävä asia tulossa paikoilleen jolla auton paino menee näillänäkymin helposti alle painorajan... Eli lisäpuunttia pitää sitten tunkea reiluhkosti.
Eli lähinnä kevennykset tehty sen takia että pystyy itse vaikuttamaan auton painopisteeseen... ja siis varsinkin pääsee siirtämään sitä enemmän eteenpäin.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #227 : 28.05.11 - klo: 18.58 »
Onkohan taka-diffissä vikaa vai missä, kun työnnän autoa lattialla varovasti eteenpäin, niin takarenkaat menevät välillä lukkoon? Lukko kyllä ''naksahtaa'' auki, jos työntämistä jatkaa ja renkaat pyörivät sitten taas hetken. Moottori siis sammutettuna. Jos työnnän autoa 3 pyörää maassa (toinen takarenkaista ilmassa), niin lukkoa ei synny.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #228 : 28.05.11 - klo: 19.43 »
veikkaan diffin lautaspyörää koska itse juuri korjasin omasta autostani ja oireet olivat samat. nyt shimmasin diffin hieman tiukemmin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #229 : 28.05.11 - klo: 20.08 »
Myös ne pinjonin laakerit kannattaa katsoa, sekä kardaanin nivel, että onko se tynnyri ja pinni kovin kulunut. Pinjonin laakerista voi olla tippunut kuula ja se on rattaiden välissä.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #230 : 28.05.11 - klo: 20.15 »
Takadiffi oli kunnossa ja lautaspyörässäkin näytti olevan kaikki hampaat tallella ja vielä hyvässä kunnossa. Diffi oli vähän öljyjä päästellyt alleen lautaspyörän vastakkaiselta puolelta, mutta ei valikuttanut öljyn lisääminenkään mitään.

Tarkistan vielä nuo laakerit huomenissa, kun en niitä huomannut äskön kattella. Tuo ''tynnyri'' voisi hyvin olla syyllinen, sillä muistaakseni heitin vaan vanhasta kardaanista sen uuteen sisään. Ja vanha kardaanihan näytti siltä, että täällä loksahti muutamalta leuat lattiaan...

http://rc10.fi/index.php?topic=30956.msg522294#msg522294
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #231 : 29.05.11 - klo: 21.06 »
No eipä ollutkaan lautaspyörä kunnossa. Ei ainakaan tän päivän ajon jälkeen. Yks hammas puuttuu... Diffin pinjoni liikkuu muutaman millin, jos kardaanista vetelee edestakaisin. Toinen pinjonin laakereista (sisempi) ei ota pinjoniin kunnolla, jos pinjonia vetää ulommas. Varmaan diffiboksi vaihtoon myös, vai?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #232 : 29.05.11 - klo: 22.14 »
sepä se sitten kuitenkin. joskus vaikea huomata yhden hampaan puuttumista.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #233 : 04.06.11 - klo: 20.16 »
Onkos muita mahdollisuuksia kuin dremelöinti tuon takasiipituen ruuvin poistoon? Ruuvi on syvällä siipituen suojissa, kanta ihan pyöreä ja torxilla ei lähtenyt. Takasiipituki kyllä vaurioituu jonkin verran dremelöidessä...

Nyt on uusi Hudyn meisseli, joten enää ei pitäisi pyörähtää  :afro:

Miten muuten tuon takadiffin vuotamisen voisi tilkitä? Öljyä tulee siis lautaspyörän vastakkaiselta puolelta... Ei paljoa, mutta kovassa ajossa diffistä voi lähteä huomattavasti öljyä kävelemään.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi
Vs: Xray 808
« Vastaus #234 : 04.06.11 - klo: 21.21 »
Onkos muita mahdollisuuksia kuin dremelöinti tuon takasiipituen ruuvin poistoon? Ruuvi on syvällä siipituen suojissa, kanta ihan pyöreä ja torxilla ei lähtenyt. Takasiipituki kyllä vaurioituu jonkin verran dremelöidessä...

Mahdollisesti saat ruuvin pois jos poraamalla, eli noin ruuvin kierteiden paksuinen (Ehkä aavistuksen suurempi) terä jolla poraat kantaa noin pari milliä jolloin kanta irtoaa. Ruuvin kantaa pitäisi jäädä näkyviin jonka saa irti esim. pihdeillä kiertämällä tai sitten dremelillä tmv. tekee uran jolloin pikku ruuvarilla pitäisi saada pois.

Toinen vaihtoehto jota en ole kokeillut, ainoastaan jostain lukenut: pikaliimaa tmv. (ehkä epoxy ?), liimataan avain ruuviin, annetaan kuivua ja kokeillaan jos vaikka saisi irti?
« Viimeksi muokattu: 04.06.11 - klo: 21.24 kirjoittanut jucca »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #235 : 04.06.11 - klo: 21.55 »
Ei liimaa ruuvariin/ruuviin vaan auton venttiilihiomatahnaa, tai jotain vastaavaa hiomatahnaa. Dippaat ruuvarinkärjen tahnaan, hiomatahnan partikkelit antaa mukavasti lisäpitoa nuljaantuneeseen kantaan ja ruuvi voi lähteä auki ilman poraamista :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #236 : 04.06.11 - klo: 22.58 »
En usko, että lähtee millään hiomatahnoilla, koska kanta on jo ihan pyöreä, eikä edes hudyn meisseli ota mitenkään siihen kiinni. Eikä tuota hiomatahnaa taida löytyä kotoa... Mutta poraamalla sitten huomenissa. Täytynee laittaa mutteri toiselle puolelle kiinni, koska diffiboksin kierteet menee samalla.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #237 : 05.06.11 - klo: 00.21 »
Mikäli diffi vuotaa niin silloin mitä ilmeisemmin sekä ulostulo että se diffin lautasratas on kulunut väljäksi.

Itsellä on kauden verran ajetussa diffissä pysynyt öljyt hyvin sisällä... eli osien täytyy olla kyllä aika kuluneet että sieltä alkaa öljy läpi tulemaan.

Kokeile onko ulostulo väljä reijässään...

Mikäli ei ole ihmeemmin väljyyttä niin sitten ihan vain vaihtamalla diffin sisältä ulostulojen O renkaat uusiin.
Ulostulossa tarvitsee aina käyttää myös kuumakestoista rasvaa.
Estää tietysti kulumistä ja osaltaan myös tiivistää kyseistä kohtaa.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #238 : 10.06.11 - klo: 09.08 »
Sedät,
minkä kokoinen (milleissä tai senteissä) vastarinakku on sopiva 2010 speckiin. Nyt jos koskaan pitää niitä tilata että ehtii ennen lumia baanalle, mutta ei ole autoa lähellä mistä mitata. Manuskassa jonka reiskan sivuilta kaivoin, ei ollut millejä.

Tai antakaa vinkki, mitä life-pötköä olette käyttäneet ja joka varmuudella sinne mahtuu.

Kiitos ja anteeksi.
Löysin rantein...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #239 : 10.06.11 - klo: 09.13 »
Otanpa lifestä mitan...

Noin 84 pitkä... 30 korkea ja 18 paksu.