Kirjoittaja Aihe: Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002  (Luettu 4330 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bridge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« : 01.08.02 - klo: 15.24 »
LMM kutsuu kaikki halukkaat mittelemään voimiaan kestävyyskilpailuun, jossa ajetaan kaksi 1,5 tunnin kilpailua 2 -henkisin joukkuein.

Aika:  18.8.2002
Paikka: Laukaan Satamapuisto, keskustassa opastusviitat satamaan.
Ilmoittautuminen: kilpailupaikalla, kisatoimistoon viim. klo 10.00.
osallistumismaksu: n.5€

Aikataulu:  
                  vapaaharjoitus           9.00   - 11.00
                  ilmoittautuminen                 - 10.00
                  eräharj. / kilp.           11.15 -
                  palkintojen jako      n.16.30

Ajotapa:
                 eräharjoitus; 15 min, molempien kuljettajien ajettava väh. 5min
                 kilpailu; 2 * 1,5 tuntia, 2(+) kuljettajaa, 2 autoa, 1 ponderi.  Ensimmäiseen kilpailuun lähdetään eräharjoitusten perusteella, toiseen kilpailuun lähtöjärjestys muodostuu ensimmäisen kilpailun perusteella. lopputulos määräytyy molempien kilpailujen yhteistuloksesta.

Tekniset säännöt:
                 pienoisautoilun sääntökirja 2002, Tj-10

Muuta:
                 Varikko Verkkovirtaa saatavana rajoitetusti, omat pöydät mukaan. Satamassa kahvio.

Lisätietoja:
                 www.laukaanmoottorimiehet.fi
                 satuseppo@pp.inet.fi

PS. Jos pipoa kiristää jo, älkööt vaivautuko :lol:
Lentäen olisit jo perillä -- WinterJump

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« Vastaus #1 : 02.08.02 - klo: 16.00 »
Kuullostaa hauskalta. Tuolla seuran sivuilla sanotaan, että parit arvotaan. Periaatteessa hauskaa, mut esim mulla ei ole stanumyllyjä ja olis helpompaa lähteä kisaamaan oman seuran stanumiehen kanssa, jolla vanhoja myllyjä silmät ja suut täynnä.

Poissa Markku

  • Jäsen
    • Profiili
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« Vastaus #2 : 02.08.02 - klo: 17.58 »
Ehdottomasti samaa mieltä MR Calen kanssa. Ja tuon moottoriasian lisäksi on vielä paljon hauskempaa kun saa ajaa ihan itse valitseman (kerho)kaverin kanssa eikä millään arpomalla...

sk

  • Vieras
arvonnasta
« Vastaus #3 : 03.08.02 - klo: 18.13 »
Ei se arvonta ole niinkään pakollinen aihe, mutta aateltiin jakaa kuskit ns. TJ ja TS ryhmiin ja parit muodostuis yksi kummastakin ryhmästä.
Lopulliset "säännöt" muodostuu varmaankin vasta kisapaikalla tässä muutenkin hupimielellä ja verissäpäin ajettavassa kisassa.
Ei varmaankaan ole este saada oman seuran kaveria tiimikaveriksi.
Ei muuta kuin rohkeesti mukaan.

T:Seppo

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
akkujen lataus
« Vastaus #4 : 05.08.02 - klo: 00.39 »
Miten tuo akkujen lataus ja purkaus onnistuu, ei kaiketi ole suotavaa ajaa samalla akulla paljoa yli 5 min?  Moottorikin olis hyvä vaihtaa välisssä, huoltaa ja sorvata, eikä ajaa sitä sököksi. Saiskos vähän tarkennettuja sääntöjä?

sk

  • Vieras
Ajatusta
« Vastaus #5 : 05.08.02 - klo: 10.54 »
Akkuja olis varmaankin hyvä olla valmiina riittävästi.
Mahdolliset huolto, koneenvaihto ym jutut on tehtävä omalla huilivuorollaan ja jos menee vaihto ns pitkäksi niin sehän kuuluu homman juoneen.
Kuskeja joukkueessa on näillä näkymin kaksi ja ajetaan vuoronperään.
Pondereita on joukkueella käytössä vain yksi.
Kyllä kai sitä liki 10 min voi ajaa siistiä ajoa kun on sentään stanukoneesta kyse.
Tuskin mikään joukkue 1,5h kisasta ilman yhtään ongelmaa selviää ja jos tarvitsee huoltaa vähän pitenpään niin sittenhän huolletaan ja odotellaan.

T:seppo

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: akkujen lataus
« Vastaus #6 : 05.08.02 - klo: 11.13 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Moottorikin olis hyvä vaihtaa välisssä, huoltaa ja sorvata, eikä ajaa sitä sököksi.


Muistelen konkareiden kertoneen taannoisesta Modelexpo-näyttelyssä ajetusta 1 tunnin kisasta, että motskareita ei huollettu koko kisan aikana lainkaan. Selitys taitaa olla, että autoisa olivat Syndicate-koneet, jotka selviävät kymmeniäkin akkuja ilman toimenpiteitä. [mainos] Eikä maksa paljoa. [/mainos]

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mekaanikko
« Vastaus #7 : 05.08.02 - klo: 11.41 »
Montako mekaanikkoa/huoltajaa saa kilpaparilla olla?
Ajattelin vaan, että huoltoporukalla kilpailussa on avainasema. Kuka pystyy hankkimaan useamman laturin,purkulaitteita,akkusarjan tai valmiiksisorvattuja moottoreita on kilpailussa vahvoilla.
Kärjistäen yhdellä moottorilla ja akulla on turhaa lähteä kisaan.
Sinänsä kisa tuntuu kiinnostavalta, katsotaan,katsotaan....

sk

  • Vieras
saapi
« Vastaus #8 : 05.08.02 - klo: 13.02 »
Kyllä mekatsuja saa olla niin paljon kun varikolle sopii (ja kauniinpaa sukupuolta mieluummin).
Kone puolella syndicate konekkin oli vahvasti mukana kuvioissa mutta oletettavasti stanukoneita löytyy useammilta.
Alku suunnitelmissa oli täysin vapaa kone ajatuksissa, mutta ongelmana on suuret nopeus erot joten päädyttiin tähän stanu koneeseen.
Ei se varmasti paras vaihtoehto koneeksi ole, mutta josko sillä yritettäisi.

Ps.
Jos kisa kiinostaa monia, (yli 20) niin joukkueessa ajaakin kahden sijasta kolme kuskia, (yli 30) niin neljä jne. ja jos tuntuu tylsältä kun ei pääse tarpeeks ajamaan niin pidennetään kisoja yms.

T:seppo

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« Vastaus #9 : 07.08.02 - klo: 10.37 »
Kuulostaa ihan pätevälle... tosin epäilyttää toi stanumoottori... Onks tonne tulos ketä? Mul ei oo moottoria eikä paria...

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Motskarit
« Vastaus #10 : 07.08.02 - klo: 12.03 »
Lainaus käyttäjältä: "sk"
joten päädyttiin tähän stanu koneeseen.


Moottoria siis vaihdetaan ja/tai sorvataan kisan aikana? Vaikuttaa vähän räpeltämiseltä, mutta voi olla hauskaakin, sekä kisaajille että katsojille.

Täydellisen kokemattomuuden antamalla itseluottamuksella tekee mieli sanoa, että kannattaa laskeskella optimia nopealle välitykselle vs. moottorinvaihtojen määrälle. Muistan kuulleeni, että Syndicate-konekin, joka "virallisella" 8,1-välityksellään kestäisi kisan ilman mitään huoltoa, tukkeutuu lähes siinä missä stanukonekin, kun sillä ajaa nopeammilla rattailla.

Ehdotus: ajakaa kisa kahtena luokkana. Samanaikaisesti, jos väkeä ei olisi paljoa: TJ-10-moottori, ja vapaat moottorit. Jolloin vapaa voi olla viri, Syndicate tai mikä tahansa muu.

Enpä usko olevan ollenkaan selvää, että virikone veisi pisimmälle... Syndi-koneella ajaa samanlaisella akulla ehkä 50% kauemmin, 1,5-2,0 sec hitaammilla kierrosajoilla. Välitysten valinnoista riippuen tietenkin. Tämän perusteella virillä pääsee ehkä 20-30 kierrosta pidemmälle, mutta mutta... Syndi-konetta ei tarvitse vaihtaa kertaakaan, mikä olisi aivan ratkaiseva tekijä!

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« Vastaus #11 : 07.08.02 - klo: 12.25 »
Tuli mieleen tuosta TJ-viri akselista nuo vakioauto kisat joissa audit yrittävät ohi hitaasti taapertavilta porsseista..

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Moottorit...
« Vastaus #12 : 07.08.02 - klo: 14.19 »
Mitä tuohon moottorihommaan tulee, niin en näkis mitään ongelmaa käyttää stanukoneita. Kisassa saa yhdellä joukkuella olla 2kpl autoa, joten moottoreita vähintään 3kpl, 1kpl auto+moottori on radalla, toista autoa valmistellaan ajoon, eli irroitetaan juuri ajettu kone ja ruuvataan huollettu kone kiinni ja ladattu akku jne. Sitten juuri ennen kun ajossaolevasta autosta loppuu akut se ajetaan varikolle, transponderi vaihdetaan toiseen autoon, ja takasin radalle. Varikkopysähdys ei varmasti vie 5-10s kauempaa jos transponderi on suht.helposti vaihdettavissa.

Sitten ajosta tullut auto varustetaan taas tuoreella akulla ja vastahuolletulla moottorilla, ja laitetaan radalle kun aika koittaa. Moottoreita ja varikkoväkeä pitää olla sen verran että joku sorvaa koneita liukuhihnalla, ja latailee akkuja, joku kasaa huolletut koneet ja akut autoon, vaihtaa tarvittaessa renkaat, muistaa renkaanlämmittimet jne.

Tietysti tämä kaikki myös edellyttää tarkkaa auton säätämistä, ja kalustolta sen että molemmat autot ovat samanlaisia ajettavia tekemättä suurempia muutoksia radioon. 2kpl vastarikidettä käytetyllä taajuudella on suuri plussa :)

Syndicate moottorilla ainoa ero olis että moottoria ei yleisen käsityksen mukaan välttämättä olis pakko huoltaa, mutta jos OIKEESTI ajais kilpaa niin varmasti sitäkin kannattais huoltaa aina välillä...

Just my 2cents.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« Vastaus #13 : 07.08.02 - klo: 14.48 »
Kas juu, enpä huomannutkaan, että autoja onkin kaksi.. se tekee kuvion ihan toisennäköiseksi, kuin luulin.

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« Vastaus #14 : 07.08.02 - klo: 16.00 »
Itse olen tulossa paikalle.  :D
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Miten kisat meni?
« Vastaus #15 : 20.08.02 - klo: 23.20 »
Olis mielenkiintoista kuulla, miten kestävyysajot toteutettiin sekä tulokset.
Kiitos.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« Vastaus #16 : 21.08.02 - klo: 13.02 »
Säälin varmaan suosi, kun EN ollut paikalla :lol:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« Vastaus #17 : 21.08.02 - klo: 13.03 »
Siis SÄÄ, ei SÄÄLI.... :lol:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC