Kirjoittaja Aihe: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011  (Luettu 44661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #90 : 24.07.11 - klo: 12.32 »
Ari Heinonen pääsi kovien starojen kanssa finaaliin! Hienoa !
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Jonkka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #91 : 24.07.11 - klo: 12.48 »
Ari Heinonen pääsi kovien starojen kanssa finaaliin! Hienoa !

Eipä näköjään päässykkään :cry:
Muuteltu vielä tuloksia ja Ari jäi 11:sta.
Jared

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #92 : 24.07.11 - klo: 12.52 »
Nyt kyllä onnetar hylkäsi vikalla eräkierroksella. Cragg ja Matsukura sai täsmälleen saman ajan ja molemmille 6 pistettä, jos matsukura olis vetäny 1/1000s hitaamman ajan (tai Cragg 1/1000s nopeemman) ni Ari ois ollu finaalissa.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #93 : 24.07.11 - klo: 12.53 »
Eipä päässytkään näköjään.... kerpele.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #94 : 24.07.11 - klo: 13.20 »
huhhuh, kävi juha miedot
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #95 : 24.07.11 - klo: 22.46 »
Kuvasiko kukaan B-finaalia?
XXX-4 / XXX-CR

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #97 : 25.07.11 - klo: 10.24 »
4wd A-finaalin lopputulokset:

1. Ryan Cavalieri (USA)
2. Joern Neumann (GER)
3. Jared Tebo (USA)
4. Ryan Maifield (USA)
5. Hubert Hönigl (AUT)
6. Neil Cragg (GBR)
7. Lee Martin (GBR)
8. Naoto Matsukura (JPN)
9. Dakotah Phend (USA)
10. Kohta Akimoto (JPN)

http://www.ifmar2011.com/results

Poissa racersrcshop

  • Veteraani
    • Profiili
    • RacersRCshop
1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #98 : 25.07.11 - klo: 11.15 »
missäs muuten Hara oli? eikö aja sähkökrossia enää :)

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #99 : 25.07.11 - klo: 12.04 »
Ajelee aina niitä vehkeitä, mitä HB:lla on tarjota ja tällä hetkellä ei oo sähköcrossia valmistuksessa ollenkaan =(

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #100 : 25.07.11 - klo: 18.40 »
Auttakaa sokeeta :cry:
Missä on kokonaistulokset?

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #101 : 25.07.11 - klo: 20.11 »
Kokonaistuloksia ei kai ole mihinkään vielä pistetty.

Tuloslaskenta/seuranta toimi hienosti, mutta nyt loppumetreillä tuli kai sitten kisaväsy ja ihan viimeinen yhteenveto 4WD puuttuu.

TOP10 on monessakin paikassa.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #102 : 25.07.11 - klo: 20.11 »
Eiku...
-Pekka

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #103 : 25.07.11 - klo: 20.14 »
Niinkuin sanoin TOP 10 monessa paikassa.

Mutta kokonaistulokset 4WD, en ole nähnyt. Eikä näkynyt tossa sun linkissä. Sorry.

-Jaakko
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #104 : 26.07.11 - klo: 09.16 »
Nelivedon suomalaissijoitukset: (Yhteensä 141 kilpailijaa)
12. Joseph Quagraine
20. Ari Heinonen
22. Henry Salmén
33. Arto Heinonen
36. Viljami Kutvonen
45. Jani Hovi
46. Janne Aspinen
47. Harri Kervola
50. Petri Ström
53. Tomi Mairue
55. Jarno Siltanen
56. Riku Tolonen
62. Samuli Kesseli
65. Matti Eskelinen
67. Karri Salmela
69. Christer Andersson
70. Juho Levänen
74. Kalle Lehto
75. Jussi Luopajärvi
76. Sami Salmela
87. Marko Mikama
93. Vesa Yli
101. Pauli Helin
113. Nikke Pitkä
122. Matti Räsänen
126. Niko Andersson
134. Heikki Sorri
141. Tomi Laine

Ari oli todella lähellä A-finaalia, Joselta jo melkein odotettiin vähintään B-finaalia. :)
Muita venyjiä oli mielestäni Henkka: joka sai Asson hurjaan vauhtiin, Arto: jonka alkuerien sijoitusta häiritsi huono tuuri säiden suhteen ja Viljami: joka oli myös kovassa vauhdissa Yokomo-tiimin tuella.

Sen enempää yksilöitä nimeämättä nyt olisi ollut hyvä paikka promota omaa tekemistä ja osaamista, mutta valitettavan moni oli lähtenyt kisoihin valmistautumatta ja tässä on nyt tulokset.

EDIT: Lisäsin muutamia kuvia mun MM-albumiin: https://picasaweb.google.com/janne.aspinen/Worlds2011
« Viimeksi muokattu: 26.07.11 - klo: 12.40 kirjoittanut Janne A »

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #105 : 26.07.11 - klo: 13.14 »
Suomalaisilla oli mielestäni todella hyvä kokonaistulos nelkussa. Jenkkejä mikään muu maa ei ole lähellekään kovan tason kuskien laajuudessa, mutta suomalaiset päihittivät britit ja ruotsalaiset kevyesti kun tarkastellaan maan 10. nopeimman kuskin sijoitusta MM-kisoissa (53. vs 84. vs 102.). Harmi ettei Ari eikä Jose päässyt A-finaaleihin, molemmilta löytyi kyllä vauhtia siihen! Henkalta aivan loistava suoritus C-finaalissa, ajamalla taakse jäi mm. hallitseva sähköcrossin Maailmanmestari, hallitseva polttiscrossin Maailmanmestari, Pinisch ja Kinwaldikin joka Henkan ohittamaksi jouduttuaan veti oman ajonsa ihan pelleilyksi backflippeineen  :tongue:

Torstain ilmoittautumis-TQ:n jälkeen omat kisat olivat aika alamäkeä. Perjantaina ensimmäisen treenin 18, toisen treenin 41 ja siitä päivän päätteeksi sijalle 75. Eräharjoituksessa lähti servon johto irti ensimmäisellä kierroksella niin tuli herättyä vasta ensimmäisessä alkuerässä kaatojen saattelemana. Toisesta rundista meinasin myöhästyä kun sain autoni katsastuksesta alle minuutti starttiin. Kolmannessa oli hirveät radiohäiriöt enkä päässyt edes lämmittelemään. Neljännellä rundilla tuli hyvä ajo, mutta sateen keskeyttämä eräkierros jäi sitten kokonaan laskematta. Sunnuntaina viimeisessä alkuerässä alkupuolikas meni taas 12 kierroksen vauhtia mutta siipi kääntyi 90 astetta huonon alastulon jälkeen ja loppuhiitissä tuli takkiin aika paljon vajaasiipisenä ajaen.

Kahden ensimmäisen rundin huonojen ajosuoritusten saattelemana pääsin K-finaalin viimeiseen ruutuun. Finaali sitten onnistuikin ja oli mukava ohitella mm. viisi ruotsalaista finaalin aikana. Kiitokset kaikille kisajärjestelyihin osallistuneille! Keskiviikon lumisota ja sunnuntain crosscartit olivat hieno lisä hienolle kisalle minkä monet muistavat vielä pitkään!
« Viimeksi muokattu: 26.07.11 - klo: 13.18 kirjoittanut Heuli »

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #106 : 26.07.11 - klo: 13.45 »
Omalta osalta kisat tuli kädetettyä täysin. Sinänsä jäi kovasti harmittamaan, ettei päässyt lähellekkään omaa hyvää ajoa tai saatikka sitä ylittämään, mutta ei auta kun peiliin katsominen, niin luokatonta suorittamista oli jo valmistautumisesta lähtien aina finaaliin asti vaikka yritystä oli loppuun asti... Mutta ei siitä sen enempää ja onnea kaikille suorituksessaan onnistuneille  :wink:

Hienot kisat kyllä oli kaikin puolin ja upeaa työtä tehty kisojen eteen!
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #107 : 26.07.11 - klo: 13.58 »
Lähdin Vaasaan jo lauantaina talkoohommiin. Ekat pari päivää menikin sujuvasti hotellilla Live-sivua koodatessa. Maanantaista keskiviikkoon olin töissä Live-seurannassa tsättäämässä ja videoimassa takavedon kisoja.
Torstaina alkoi osuuteni kuskina. Ohjelmassa oli auton mekkaamista, renkaiden liimausta ja ilmoittautuminen. Myös katsastuttaminen oli mahdollista. Heti kävi selväksi, että IFMAR-listalla olevat Intellectin akut eivät mene mittauksesta läpi, joten jouduin ostamaan uuden Orionin akun. Hieno ja todella tarpeellinen sääntö sähkökrossissa, peukut IFMAR:ille, NOT!

Perjantaina ohjelmassa oli vapaat harjoitukset. Josen ja Arin setupissa oleva autoni oli hyvä ajaa. Tilaa ei tullut harjoituksissa yhtään ja mietin, että noinkohan onnistuu alkuerien ajaminen tällaisten kaverien kanssa. Koitin ajaa läppiä koko päivän, että minut siirrettäisiin ylempään erään. Läppi ei oikein osunut hyvin kohdalleen ja jäin alkuperäiseen hittiini ollessani 69. sijalla.

Lauantaina ajettiin yksi harjoitus ja sitten alkoi alkuerät. Olin heattini nopein kahdella ensimmäisellä kierroksella ja fiilis oli ihan hyvä, kun siellä mahtuikin ajamaan. Kuuma päivä toi ongelmia, kun sähköt puutui loppua kohden. Kolmannelle kierrokselle asensin tuulettimen noparille ja vaihdoin pitemmän pinjonin, että jos vehkeet alkaa puutumaan, niin etuneloset lentää silti yli.

Heattimme oli kierroksen viimeinen, kun olimme ajaneet kierroksen verran kolmatta alkuerää, alkoi sade ja peli puhallettiin poikki. Pressu vedettiin radan päälle ja ilmoitettiin tunnin tauosta. Jossain vaiheessa oli myös ilmoitettu, että heattini jatkaa sitten suoraan, se vain ei kuulunut varikolle asti. Yhtäkkiä kuulin, että heattini autot tekniseen tarkistukseen.

Tässä vaiheessa minulla oli takavantti kädessä ilman kuppeja. Sain auton hässäkällä kasaan ja kerkesin ajallaan katsastukseen. Tosin keskittyminen oli siinä vaiheessa jo mennyttä ja tulos kierroksella sen mukaista. Kaadoin pitkästi heti ekalla läpillä ja sitten rauhotin ajoa ja sain vedettyä pitkään virheettä. Lopussa otin huonosti vauhtia nelosiin ja kaadoin kunnon iskun saattelemana. Auto sammui ja nostaja nosti auton sivuun. Laskin jo ratin kädestä ja aloin katsomaan muiden ajoa. Sitten joku ajajakorokkeen alta sanoi kaverilleen, että auton renkaat suoristui. Kokeilin rattia ja autossa oli taas sähköt. Lähdin vetämään läppiä loppuerän ja kokeilin kornerihyppyä, että jos sitä pitäisi käyttää viimeiselle kierroksella tai finaalissa. Sähläys vei sen verran aikaa, että ehdin tehdä vain 11 kierroksen tuloksen ja olin kierroksen 86. sijalla. Huomasin että noparilta vastarille menevän johdon liitin oli löysä ja menettänyt kosketuksen kovassa iskussa. Neljäs alkueräkierros jätettiin ajamatta sateen aiheuttaman viivästyksen johdosta ja tulokset laskettaisiin kahden tuloksen mukaan. Yön tauolle mentäessä olin 52. sijalla.

Sunnuntai alkoi harjoituskierroksella ja ajo tuntui hyvältä. Koitin vain valmistautua viimeiseen vetoon. Vielä oli mahdollista E- tai jopa D-finaaliin asti. Sade puuttui taas peliin ja hetken odottelun jälkeen tuomaristo määräsi toisen vapaan harjoituksen sateen lakattua. Harjoituksessa ajo tuntui hyvältä ja luotto autoon oli hyvä.

Lähdin viimeiseen alkuerään neljä vetoa ajetulla rengassetillä. Se toimi hyvin ja sain ajettu kohtalaisen puhtaan vitosen. Tulos 12 kierrosta, 14,332s oikeutti kierroksen 35. sijaan. Olin tyytyväinen ajooni ja jäin jännittämään finaaliani. Tulokset tulivat taululle ja olin 50. alkuerien jälkeen, joka oikeutti minut E-finaalin viimeiselle paikalle. Olin helpottunut, nyt olisi vain enää parannettavaa jäljellä. Kävin pesemässä renkaat ja päätin ajaa niillä myös finaalin.

Finaali lähti kohdaltani hyvin. Jätin tilaa eteen startissa ja jäin seuraamaan tilannetta ekaan mutkaan. Kohta korneriin tulikin hässäkkää ja puikkasin välistä ainakin neljän auton ohi. Ajoin hyvää taistelua joukon keskivaiheella ja nousin jopa kolmanneksi. Viimeisellä kierroksella sähläsin kilpaillessa sijoituksestani ja kaadoin röykkyihin. Ohi meni autoja ja olin kuudes maaliviivalle tullessani. Fiilikset eivät olleet korkealla korokkeelta laskeutuessa, mutta joka tapauksessa petrasin neljä sijaa lähtöruudustani. Aina ei voi kaikki mennä putkeen. Loppusijoitukseni oli siis 46. sija, johon täytyy olla tyytyväinen näissä karkeloissa.

MM-kisat oli hieno kokemus ja Vaasan porukka hoiti homman kyllä todella upeasti. Ongelma vaan on se, että tämän jälkeen Maastosarjan kisat tuntuu joltain kyläkisoilta ja haluaa ajaa vaan tällaisia kansainvälisiä hienoja kisoja. :)

Plussat/miinukset:
+ Coolest Race Ever
+ AP:n kanssa Live Coverage-tiimeilystä
+ Suomikuskeille yhteen hiileen puhaltamisesta
+ Vesan ja Jussi R:n mekkausavusta
+ Jaren akkulainaamo
+ DEX toimi hienosti
+ Radan profiili aivan mahtava
+ Isot pojat on joltain toiselta planeetalta

- IFMAR:in akkuspedeilyt
- Kuulutukset kuului aika heikosti välillä varikolle
- Sade pirulainen häiritsee leikkejä
- En asu Vaasassa, että vois harjoitella tuolla radalla

Videot: http://www.youtube.com/playlist?list=PL807D63E183BC7BD7
Kuvat: http://bit.ly/Worlds2011_pics

-Janne

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #108 : 26.07.11 - klo: 14.29 »
Torstaina alkoi osuuteni kuskina. Ohjelmassa oli auton mekkaamista, renkaiden liimausta ja ilmoittautuminen. Myös katsastuttaminen oli mahdollista. Heti kävi selväksi, että IFMAR-listalla olevat Intellectin akut eivät mene mittauksesta läpi, joten jouduin ostamaan uuden Orionin akun. Hieno ja todella tarpeellinen sääntö sähkökrossissa, peukut IFMAR:ille, NOT!
Sen enempää sun keissii ottamatta kantaa niin pienikertaus miksi tietyt säännöt on olemassa:

Säännöt on tehty suojelemaan kaikkia harrastajia ja valmistajia. Esim akkujen maksimikoko on yksi tärkeimmistä että ne mahtuu järkevästi jokaiseen autoon, sekä autoja voidaan suunnitella tietty akkukoko mielessä.

Se että akku ei mee annettuihin toleransseihin on ihan suoraan tehtaan omaa kyvyttyttömyyttä. Jos muotteja vaihdellaan tai kennoja muutetaan niin silloin akut ei vaan ole samat mitkä on hyväksytty vaikka tarra näin saattaisi sanoa. Esim mattispuolella tämä on ISO ongelma.

Akkuerot eivät ehkä tällä hetkellä tee isoa eroa krossipuolella mutta tulevaisuudessa voi olla tilanne missä tapahtuu selkeitä harppauksia teknologiassa jolloin ero voisi olla isokin. (ajattele dynaaminen ennakko)

Henkilökohtaisesti jos olisin harrastajana ostanut IFMAR akut ja ne hylätään kilpailussa mittojen takia palauttaisin akut kauppiaalle ja pyytäisin purkamaan kaupan. Kyseessä ei ole tuote mitä on myyty. Jos akut on ostettu ulkomailta onkin sitten eri tarina toki.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #109 : 26.07.11 - klo: 14.34 »
Valistin aiheesta tietämättömiä ennen kisoja - turhaan:

http://rc10.fi/index.php?topic=57272.msg530286#msg530286
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #110 : 26.07.11 - klo: 14.52 »
^ Kyllä valistuksenne otettiin vakavasti. En vain näe mitään tarvetta millekkään IFMAR-listalle, jos sen listan akuilla ei saa ajaa. Ei se ole kuluttajan tehtävä valvoa, että tekeekö valmistaja lupaamaansa laatua.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #111 : 26.07.11 - klo: 14.58 »
^ Kyllä valistuksenne otettiin vakavasti. En vain näe mitään tarvetta millekkään IFMAR-listalle, jos sen listan akuilla ei saa ajaa. Ei se ole kuluttajan tehtävä valvoa, että tekeekö valmistaja lupaamaansa laatua.

äänestä lompakolla, jostain syystä Orionin akku meni mittoihin  kun taas IP ei :afro:
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #112 : 26.07.11 - klo: 15.03 »
Kysehän ei ole laadusta tai muustakaan kun listalla on koot tarkasti mainittu eli  25.4mm.
http://www.ifmar.org/pdf/electric/2011%20IFMAR%20Batteries%20Fnl.pdf

Tuossa vaan tehty säännöt ja lista eritavalla, mikä on todella typerää ja naurettavaa että noin toimitaan.

Ja kyllä muuten Orion sai muutaman akun noissa kisoissa myydä :D




Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #113 : 26.07.11 - klo: 15.06 »
Kysehän ei ole laadusta tai muustakaan kun listalla on koot tarkasti mainittu eli  25.4mm.
En ole MM sääntöjä lukenut mutta veikkaisin että siellä lukee että akut saa olla tietyn toleranssin sisällä siitä mitä lähetetty sample on. Ja nämä akut jotka eivät menneet läpi olivat tämän toleransin ulkopuolella. Näin EFRA puolella ainakin. Jos näin ei ole juttu niin mikäs siellä sit kiikasti?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #114 : 26.07.11 - klo: 15.27 »
Muutama, todella harvalla sihdillä suodatettu kuva nelkkujen finaaleista.
Pahoittelen, etten ehtinyt kuvaaman kaikkia kotimaan poikia.
Tapojeni vastaisesti kuvasin myös jonkun verran autoja ;)

Edit: Vaihteeksi korjattu kirotusvihreitä
« Viimeksi muokattu: 26.07.11 - klo: 22.29 kirjoittanut reittila »
-Pekka

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #115 : 26.07.11 - klo: 15.28 »
Akku saa olla maksimissaan 25,1mm korkea. Sit jos ei meinaa mennä, arvioidaan tarran paksuutta.

Kuten listasta näkee on GM:n ja Intellectin sample-akutkin olleet jo liian paksuja. Eli IFMAR on hyväksynyt laittoman akun listalleen. Mun neljä saddlea oli uutena: 25,2 mm, 25,4 mm, 26,1mm ja 26,0mm paksuja.

Kuten sanoin, tämä "kokeilu" ei ole kuluttajan hommaa.

Mutta ei anneta akkukeskustelun hämmentää vaasalaisten upean kisan suitsutusta!

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #116 : 26.07.11 - klo: 19.01 »
^ Kyllä valistuksenne otettiin vakavasti. En vain näe mitään tarvetta millekkään IFMAR-listalle, jos sen listan akuilla ei saa ajaa. Ei se ole kuluttajan tehtävä valvoa, että tekeekö valmistaja lupaamaansa laatua.

Akkusäännössä on kaksi olennaista kohtaa, akun pitää löytyä listalta JA mahtua annettuihin maksimimittoihin.

Kysehän ei ole laadusta tai muustakaan kun listalla on koot tarkasti mainittu eli  25.4mm.
http://www.ifmar.org/pdf/electric/2011%20IFMAR%20Batteries%20Fnl.pdf

Tuossa vaan tehty säännöt ja lista eritavalla, mikä on todella typerää ja naurettavaa että noin toimitaan.

Ja kyllä muuten Orion sai muutaman akun noissa kisoissa myydä :D

Virallisesti listalla on kirjoitusvirheet sekä GM:n 5600mAh että Intelectin akkujen osalta joissa mainittu korkeudeksi 25,4mm.

PS. kuten Vesa sanoikin, tuolla warmup topikissa tuosta akkujen korkeudesta jo varoiteltiinkin.
« Viimeksi muokattu: 26.07.11 - klo: 19.05 kirjoittanut mof »

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #117 : 26.07.11 - klo: 22.56 »
Tässä olisi vielä video viimeisestä 4WD A finaalista. Tämä on virallisesta maalilinja kamerasta, jolla tallennettiin kaikki finaalit tuomareiren käyttöön. Vastaava kamera oli myös lähtöruudukkoon vahtimaan varaslähtöjä.

EP BUGGY IFMAR WORLDS 2011 - 4WD FINAL A3, FINISHING LINE CAMERA

Näkemisen arvoista tässä niin on Jörn Neumannin ohitus Ryan Maifieldistä viimeisessä mutkassa.
« Viimeksi muokattu: 29.07.11 - klo: 16.07 kirjoittanut copter »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 1/10th Electric OFF-ROAD World Championships 2011
« Vastaus #118 : 26.07.11 - klo: 23.53 »
Hirveällä uhkapelillä vetäs.
Melkoinen tuuri että Maifield teki pienen virheen ja sen takia ei tullutkaan kolahdusta.

Hieno riskinotto kyllä ja pitäähän tuollaisessa tilanteessa kieltämättä yrittääkin kun tullaan MM kisojen A finaalissa maaliin ja kyseessä kyseisen finaalin voitto.