Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 397058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #150 : 05.11.03 - klo: 15.55 »
:lol:  :lol:  :lol:

Kysy toki toistekin, yritämme vastata enemmän, kuin kysyit! :wink:

(selvyyden vuoksi, olen itse ihan oikeasti töpännyt, niin monta kertaa, että menis päivä kertoa niistä)

Tämän lasken malttamattomuuden piikkiin! (joten älä pahastu hymiöistä)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #151 : 11.11.03 - klo: 17.38 »
Mistäs sais TC3:seen hiilikuiti rungon?
atomi tc3 & stampede

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #152 : 11.11.03 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Jethron"
Mistäs sais TC3:seen hiilikuiti rungon?


RC-Pisteestä........!

http://www.rcpiste.pp.fi/
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #153 : 11.11.03 - klo: 17.47 »
asiasta viidenteentoista mikä runko tuossa Asso team kitissä on valmiina?
atomi tc3 & stampede

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #154 : 11.11.03 - klo: 18.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Jethron"
asiasta viidenteentoista mikä runko tuossa Asso team kitissä on valmiina?


Käsittääkseni muovirunko, joka toimii mielestäni ihan hyvin!
Tuntuu olevan helpposäätöisempi näille 27:n renkaille!

Joku toinen kertokoon, jos on parempaa tietoa!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #155 : 11.11.03 - klo: 22.19 »
Ei mitään sekoilin hieman ;)
atomi tc3 & stampede

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #156 : 11.11.03 - klo: 22.22 »
Pitäsko tuonne rc-pisteeseen soittaa ku ei siellä listalla näy hiilikuitu runkoa :(
atomi tc3 & stampede

Poissa TapHaap

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/topaz.tattoo/
Asso Talk
« Vastaus #157 : 11.11.03 - klo: 22.30 »
On listalla:

FACTORY TEAM
1356 Titaani vanttiruuvisarja sininen 45,5€
1414 Titaani vantit siniset (2) 13,5€
3849 TC3 pohja hiilikuitu 64€
3854 Akkupanta hiilikuitu 17€
3861 Etutukivarret hiilikuitu 17€
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #158 : 11.11.03 - klo: 22.48 »
.... en huomannukkaan että tuossa on enemmänki sivuja  :oops:
anteeksi vaivasta, pitää olla seuraavalla kerralla huolellisempi.
Sattuuko kellään olla kuvaa tuosta rungosta?
Eikai se tarkota tuota http://www.teamassociated.com/shusting/CatalogHub/KitSpecs,TC3/fttc3_chas.JPG
atomi tc3 & stampede

Poissa TapHaap

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/topaz.tattoo/
Asso Talk
« Vastaus #159 : 11.11.03 - klo: 22.52 »
Alla olevassa entisessä autossani oli sellainen:
http://www.saunalahti.fi/~tat2supp/Asso_TC3.html
#### Tapsa ####
## nick:Biker62 ##

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #160 : 11.11.03 - klo: 22.57 »
tuo tulee vakiona mun tietääkseni team ja factory team kitissä?
atomi tc3 & stampede

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #161 : 11.11.03 - klo: 23.07 »

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #162 : 11.11.03 - klo: 23.13 »
Pitää kysyä sitten kai risto bloigulta lauantaina kerhoillassa
Hän omistaa kyseisen rungon mitä tässä nyt haen 8)
atomi tc3 & stampede

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #163 : 12.11.03 - klo: 06.56 »
Olisit voinut kysyä ensin Ristolta niin olisit saanut vastauksen heti ja muutenkin kannattaa kysyä ensin kerholla jos on jotain pulmia. Näkemällä ongelmakohteen
pystyy paremmin neuvomaan verrattuna epämääräisiin kuvauksiin.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Asso Talk
« Vastaus #164 : 12.11.03 - klo: 07.48 »
Hetkonen! Jethron tarkoittaa sitä EI asson valmistamaa runkoa, vaan sellasta EI amme tyylistä.. dääm ei muista sen valmistajan nimeä..
Galant VR-4

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #165 : 12.11.03 - klo: 08.10 »
Sellaista runkoa kuin Ristolla ei saa kaupasta. On Oulussa valmistettu proto.

Team ja FactoryTeam autoissa tulee amme alusta mukana. FT versiossa muovin seassa on enepi hiilikuituta ja siksi sitä myydään graphite nimikkeellä. On kevyempi ja jäykempi. Muttei välttämättä parempi joka tilanteessa.

Noita erityyppisten hiilikuitulevyrunkojen valmistajia on nykyään kyllä useita. Ainakin Warpspeed, IRS, B.M.I,...

Kerholla tulet näkemään ainakin Warpspeedin valmistamia runkoja.
mm. Multa löytyy semmoinen ehkei vielä tänä lauantaina, mutta ainakin seuraavina. Ja oli lauantain kerhokisassakin yksi kyseisen valmistajan runko.

Ammerunko on silti ihan hyvä, eikä siitä ole mikään välttämätön pakko vaihtaa mihinkään paitsi kokeilunhalusta. Suosittelen ajamaan vakiorungolla ainakin alkajaisiksi. Multa voit tiedustella säädöt autoon kerholla.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #166 : 12.11.03 - klo: 08.57 »
Meidän tiimi vaihtoi FT kitin hiilikuituisen alustalevyn muoviseen ja ihan hyvin toimii ainaskin matolla.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #167 : 12.11.03 - klo: 17.08 »
Voisi kyllä mielenkiinnosta hommata tuollaisen Mikan mainitseman Warpspeed rungon omaan Ft:en ja kokeilla millainen se on ajaa verrattuna orkkis amme runkoon.

Tuskin tulokset paranisi, koska en osaa ajaa, mutta ihan vaan mielenkiinnosta verrata niitä.

Toimiiko se paremmin kovalla pidolla.... vai???
Sponsored by own wallet

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #168 : 13.11.03 - klo: 18.42 »
Cruisaaja:
Oletko sinäkin palannut ajamaan Assoa niinkuin jotkut muutkin  8)
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #169 : 13.11.03 - klo: 20.49 »
Niin, no... en tiedä sen palaamisen kanssa. Mullakun on nuo turistit  Xray T1 & Asson Tc3 joilla ajelen aina joskus enimmät pölyt pois.

Tc3:lla ajoin viime kesän kerhokisat ja nyt tunnin kisoja, mutta kyllä minä mieluummin T1:llä ajan, ainaskin matolla :wink:  

Molemmissa autoissa on hyvät ja huonot puolensa, joten täytyy aina funtsia missä ja millä ajaa :mrgreen:

MikaM: n kommenttia rungosta yhä kaipailen... :roll:
Sponsored by own wallet

Poissa Jethron

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #170 : 13.11.03 - klo: 21.39 »
Mistäs semmosen warpspeedin saa tilattua? kiinnostais testata sitä
atomi tc3 & stampede

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #171 : 13.11.03 - klo: 21.51 »
MikaM ja Jani.S tietävät Warpspeedin rungoista ja heidän kautta niitä myös varmasti saa tilattua.  http://www.warpspeed-racing.com/pages/1/index.htm
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #172 : 14.11.03 - klo: 08.53 »
Tossa kuvassahan on kone väärällä puolella.....
Onkohan toi kuvausteknjnen vahinko.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #173 : 14.11.03 - klo: 09.04 »
Warpspeed saa mun kautta, en autoja kaupittele aktiivisesti koska warpia ei myydä virallisesti euroopas mut tottakai jos joku haluaa semmoisen niin voinhan mä semmoisen hommata. Warpeja suomessa on tällähetkel noin 10 kpl. Kaikki ovat näitä vanhempia malleja paitsi omani & Mikan prototyyppi ovat D2+protoosia mallia. Tällähetkel warpil ei montaa tehdas miestä ole, kovin varmaan Doseck joka on kyseisellä autolla vetänyt kovaa jenkeis ( A-finaaliin viris mm. Halloween kisas ).

Nykyään warpista on kaksi malli olemassa. Demon 1 on hyvin pitkälle samanlainen kuin perus asso mut kyseises autossa on hiilikuitu alusta ja säädettävä akselinvälin ( samaantapaan kuin esimerkiksi xray:sää ) sekä akut toisella puolella ( väittävät kovasti et vähentää kardaani ominaisuutta, samahan on toteutettu mm. uuteen Barracuda myös ). Sitten on olemassa Demon 2 malli joka on uus versio Demon 1, erona tohon Demon 1 on se että autossa käytetään NTC kardaani eli autosta tulee huomattavasti lyhyempi kuin vakio Asso. Myös akkujen paikkaa on siiretty eteenpäin.

Niin ja kaikki warpit on tehty värjätystä hiilikuidusta, ovat sinisiä. Cool!! Tämä ei ole sitten mitään SD SSG tyyppiä vaan ihan samaa kuin musta hiilikuitu. Ja viel mitä warpeis on mielestäni hyvää on se että autossa voidaan käyttää NTC ohjausta Asson vakio ohjauksen sijasta.

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #174 : 14.11.03 - klo: 10.54 »
Jep. Tuossa kuvassa johon Henkka pisti linkin on akku aika paljon taaempana, kuin nykyversioissa. Muuten näyttää samalta.  

Cruisaaja: Joudut odottaan vielä reilun viikon kommentteja autosta, että oon päässy etes vähä ajamaankin sillä. Nyt voin kommentoida, että pöydällä näyttää hyvältä :)

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #175 : 14.11.03 - klo: 12.36 »
CAi: Tarkotuksella tolla puolella ja kovan testauksen tuloksena päätetty laittaa tolle puolelle ( sama myös esim. uudes barracuda ja yokomon uudesta protosta näin kans kuvia jos akut oli tol puolel ). Ja mitä ollaan vanhalla warpilla testailtu niin se on rauhallisempi kuin perus asso. Mut tästä varmaan niin monta mielipidettä kuin kaveria.

Ja mikä suurin ero tuohon kuvassa olevaan autoon on se et auto on sininen :)

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #176 : 16.11.03 - klo: 13.43 »
Aattelin ostaa ens kesänä tommosen Asson. Onko hyvä valinta mulle joka olen ajanut jo 1v turisti luokkaa xpressilla. Xpressista en tykännyt kun siit hajosi osat suunnilleen kokoajan. Onhan Asso kestävämpi?

Onko Assos hyvä varaosa palvelu, tai sii onko toi rcpiste ajantasalla aina et ei tarvii venaa jotain osia joku 4viikkoa et saa ne käsiin.

Nyt pitää viel venaa puol vuotta et pääsee hyvän harrastuksen pariin. (Skootteri pitää eka hankkii :) )
täysii

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Asso Talk
« Vastaus #177 : 16.11.03 - klo: 13.50 »
Jeps pitää tulla kuokkimaan tännekin topikkiin  :lol:

Oon nähnyt tota kardaaniauton testausta lähes puolenkymmentä vuotta ympärimaailmaa kisoissa ja treeneissä.
*edit* En voi väittää että olisin silti tietoinen viimeaikaisista testeistä koska olen ajellut itse lähinnä hihna ja krossi peleillä */edit*
Semmoinen asia on jäänyt ainakin mieleen että peilikuva asso eli moottoriväärällä puolella ei toimi ollenkaan. Perus assohan vetelee vähän vinoon ja kääntyy eriverran tuoseensuuntaan johtuen koneen tuomasta väännöstä. (tätähän on korjattu mm. erilaisilla ohjauspaloilla yms)(lisäksi tämä ei tuo suurta ongelmaa, jos radassa on pitoa, sitä ajetaan oikeaan suuntaan) Tuo väärällä puolella oleva kone pahentaa tätä ongelmaa huomattavasti ja ainakaan Hara ei pystynyt ajamaan omalla HPI peilikuva autolla metriäkään kovaa. Joku insinööri voi selittää ehkä tarkemmin mitä tapahtuu tuon koneen väännön seurauksena ja vaihteluna kun siirrytään pois kaasulta ja kaasulle takaisin.

Toinen homma on toi rungon jousto.. sitä ainakin HPI tiimi testasi ihan riittävästi eritilanteissa ja erilaisia hiilikuitu pohjia ja ylälevyjä oli valehtelematta repullinen mukana testeissä.
Itse ajelin matolla ja pakkasessa(kuusankosken kaudenavaus) muovirungolla joka ehkä jouston myötä tuo lisää mekaanista pitoa. Tätä säädin lisäksi vielä erilaisilla rungon jäykistepaloilla lähtien jäykästä hiilikuituisesta, normaaliin muoviseen ja löysimpään muoviseen josta oli toinen ripa katkaistu. Pienen ongelman tähän tietysti tuo yhdellä puolella oleva akku ja se että autossa oli vaikea saada samallainen jousto puolelta toiselle, kannattaa varmistaa esim ettei koneen, servon ja akun kiinnitys lukitse joustoa toispuoleiseksi.
Huomiota kannattaa laittaa myös siihen että jokainen runko joustaa eriverran ja väsyy käytössä jolloin kaverin setuppi ei välttämättä toimi johtuen erilaisista joustoista. Rungon jousto myös rauhoittaa auton käyttäytymistä ja täten ehkä helpottaa matolla ajamista joka on yleensä aika agressiivistä. Joustoilla pelailu tietysti jatkuu niin tukivarsissa kuin muissakin osissa mutta ehkä tässä oli liikaakin jo tekstiä..  :mrgreen:

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #178 : 16.11.03 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
Aattelin ostaa ens kesänä tommosen Asson. Onko hyvä valinta mulle joka olen ajanut jo 1v turisti luokkaa xpressilla. Xpressista en tykännyt kun siit hajosi osat suunnilleen kokoajan. Onhan Asso kestävämpi?

Onko Assos hyvä varaosa palvelu, tai sii onko toi rcpiste ajantasalla aina et ei tarvii venaa jotain osia joku 4viikkoa et saa ne käsiin.

Nyt pitää viel venaa puol vuotta et pääsee hyvän harrastuksen pariin. (Skootteri pitää eka hankkii :) )

Asso on erittäin hyvä valinta. Se toimii hyvin ihan pakettisäädöistä alkaen, säätöjen muuttaminen on helppoa ja siihen löytyy paljon kokemusta.
Auto on myös kestävä. Juniorilta meni eilen ensimmäistä kertaa osa rikki (arvo 9e) autosta, joka on ollut ahkerassa käytössä elokuun lopulta. Eikä ilmalentoja ja törmäilyitä ole säästelty!  :wink:

Asson varaosapalvelu on ehdottomasti Suomen paras: RC-Pisteellä on myyntitiski kaikissa koko Suomen isoissa kisoissa ja myös Alue-8:n kerhokisoissa.
Itse pidän VAU:n treeni-illoissa ja kerhokisoissa mukana Asso-minibaaria, josta löytyy ensiapua Assoille ja joskus muillekin.

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #179 : 16.11.03 - klo: 14.21 »
Mäkin olen näistä HPI kokeiluista kuullut ja niis auto ei toiminut yhtään jos akut oli toisella puolella. Taas kun esimerkiksi barracuda joka on jenkeis ja kaukoidäs erittäin suosittu auto jolla on pärjätty kisoissakin hyvin niin niiten kavereiden kans juttelin niin kuulin et akut ehdottomasti toiselle puolelle kuin perus Assos. Sama kokemus myös warpin kavereilta, mm. Doseck joka on warpin tehdas mies kokeili warpis akkuja eri puolil ja totes et ei suurta ero mut parempi eri puolel kuin AE on. Joten kuten täs edellises viestis mainitsin et mielipiteitä tämän suhteen on varmaan niin monta kuin on kuskiakin ja moni muukin asia vaikuttaa mikä on paras vaihtoehto.

Mut tosi ensinmäinen kokeilu uuden uudel warp demon 2 on ajettu ( aikaisemmin vastaavalla autol ei ole ajettu Euroopas metriäkään ). Siis suurimmat erot ovat perus assoon hiilikuitu alusta, akut vääräl puolel, NTC ohjausta voi käyttää sekä autos käytetään NTC kardaani ( huomattavasti lyhyempi ) niin ja viel et akselin väliä voi säätää. Ekan testi päivän päätteeksi voin sanoa et auto toimi todella hyvin ja oli kyl todella suuri yllätys kuinka vakaa ja stabiili auto oli. Tämän varmaan jokainen Oulun treeneissä oleva näki myös joten ei ole omaa höpinää. Autos kieltämättä piti käyttää ihan erinlaista setup kuin perus AE, todella paljon jäykempää tai sanotaanko niin et oikeastaan jäykiä takajousia ( kulta takana & sininen edes ). Varmaan johtuu aika pitkälti tosta lyhyestä akselinvälistä. Suoraan sanottu kuten Mika M tais todeta kerholla et Warp toimii paremmin kuin hänen perus AE. No kyl Mikan auto toimii aina yhtä hienosti mut silti voin sanoa et kyl warp mukavasti meni.

En näitä ylistys/mainos lauseita sano sen takia et näitä autoja ostettaisiin. Warp ei myy eurooppaan autoja ja ei mullakaan niitä ole tarkoitus tänne alkaa tuomaan/myymään. Mut ihan vain tiedoksi eka testi raportti Warpil ajosta ja mielestäni vaik Asso onkin ns. perus hyvä auto niin joskus on ihan hyvää kokeilla jotain uutta. Sitä ei kyl voi kieltää että eikös tämmöisen auton kans ole pallohukas kisois ja yleensäkin erinlaisis olosuhteis joten varmasti näette mut+muut warpi miehet pyörimäs siel Ö-finaalis mut ei sitä tiedä vaik jos oikein menis nappiin niin pääsis siihen toiseks viimeiseen finaaliin. Se ollut aina tavoite ja muutaman kerran onnistunutkin.

Sen sanon kaikille AE kuskeille lähinnä niille jotka aloittelevat harrastusta et älkää ihmeessä ostako mitään ihme hiilikuitu alustoja esimerkiksi warpeja, perus AE on perus hyvä vaihtoehto ja sil kyl varmasti pääsee parhaiten SM/NM kisoissa. Miksi otin asian esil on siksi et sain yli kymmenen maili kavereilta jotka luulen eivät ole paljon edes ajaneet touring et tilaa mulle warpi mut en ala tilamaan autoja koska tiedän et ei siitä tule kuin harmaita hiuksi. Perus Assos varmasti tarpeeksi tekemistä useiksi vuosiks.