Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 949233 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #330 : 05.04.09 - klo: 20.04 »
Siis, jos yhdistää tuolla piuhalla akut nopsuun, niin vain kapasiteetti kasvaa, ei tehot? Käsitinkö oikein?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa oden

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #331 : 05.04.09 - klo: 20.08 »
Siis, jos yhdistää tuolla piuhalla akut nopsuun, niin vain kapasiteetti kasvaa, ei tehot? Käsitinkö oikein?

Kyllä kapasiteetti kasvaa eli akut on rinnan.

Poissa Acumen

  • Jäsen
    • Profiili
    • MilanMedia.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #332 : 05.04.09 - klo: 20.48 »
Siis, jos yhdistää tuolla piuhalla akut nopsuun, niin vain kapasiteetti kasvaa, ei tehot? Käsitinkö oikein?

Kyllä kapasiteetti kasvaa eli akut on rinnan.

Tehothan itseasiassa ovat vain puolet siitä mitä jos akut olisi kytketty sarjaan (jos oikein olen ymmärtänyt), eiköstä vaan? 6S lipoilla se varmaan riittääkin, mutta 4S lipoilla tehojen puolittuminen tuplaantuneen ajoajan myötä voi olla jo huono vaihtokauppa?
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

sikatopi62

  • Vieras
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #333 : 05.04.09 - klo: 21.48 »
ihan oikein olet ymmärtänyt, mutta esimerkissä ajetaan 2x4s lipoilla rinnan, kun taas minäkin toteutan tuon 4s pakan 2x2s sarjassa. eli tuo 4s ja 6s "setti" kyllä toteutuu.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #334 : 06.04.09 - klo: 22.25 »
Onkohan noita akkukoteloita mahdollista modata mitenkään isommiksi? Eihän sinne mahdu kummoinenkaan lipo noilla mitoilla..
Tarkotus kun oli tilata neljä 5000mah 4S-pakkaa ja kaksi 5000mah 3S-pakkaa tuolta Hobbycitysta, kunhan nyt sivut suostuis toimimaan.. :angry:

EDIT: Eli tämäkö: https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6500&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_5000mAh_4S1P_15C ei siis mahdu tuohon Fluxin akkukoteloon?
« Viimeksi muokattu: 07.04.09 - klo: 07.48 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #335 : 07.04.09 - klo: 09.33 »
Eipä taida mahtua millään nuo akut koteloon, ei mahdu kiinni enää kun on sen verran leveyttä.
Luulis että joltain valmistajalta tulis tähän isompaa akkukoteloa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #336 : 07.04.09 - klo: 09.49 »
Hemmetti on tossa Fluxissa 6s:llä kyllä ihan liikaa potkua, kaikki foamit renkaista irronnut ja renkaat ihan epätasapainossa.
Nyt sitten vaan keittelemään kumia irti vanteilta.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #337 : 07.04.09 - klo: 16.40 »
Eipä taida mahtua millään nuo akut koteloon, ei mahdu kiinni enää kun on sen verran leveyttä.
Luulis että joltain valmistajalta tulis tähän isompaa akkukoteloa.

No voi hitto.. Pitääpä jatkaa Hobbycityn tutkiskelua, josko löytyis parempaa vaihtoehtoa.
Itelle kun on tärkeintä piitkä ajoaika, tehoja kun sais 4S:llä ihan tarpeeks varmasti. Taitaa tuo 6S olla tosiaa liikaa tuolle autolle.
Onko kukaa kokeillu tuota autoa 2S akuilla rinnankytkettynä? Kulkeeko tuo enää mihinkää tuolla kombolla?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #338 : 07.04.09 - klo: 17.52 »
Tehoja on kyllä ihan tarpeeksi 4s:lläkin, onhan tuolla 6s:llä välillä mukava pommittaa kunnolla, mutta 4s:llä ajettavampi ja autokaan ei ole niin kovilla.

2s rinnakkain ei kyllä riitä mihinkään. Osta vaikka aluksi 2kpl 5000mAh 2S 20C Zippyjä sarjaan, niilläkin varmaan n puolentunnin ajoaika Fluxissa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #339 : 07.04.09 - klo: 19.24 »
Minkäs lainen liitin sitten tulee, jos laittaa sarjaan?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #340 : 07.04.09 - klo: 20.38 »
Deanssit on hyvät. Muita en voi suositella.
- Tapsa

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #341 : 07.04.09 - klo: 20.42 »
Minkäs lainen liitin sitten tulee, jos laittaa sarjaan?

Nyt torakki oikeesti.. :huh:  Tuo auto on vakiona jo sarjaan kytketty ja kuvista voit nähdä Deans-liittimet.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Acumen

  • Jäsen
    • Profiili
    • MilanMedia.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #342 : 07.04.09 - klo: 20.58 »
Apuva.

Nyt Fluxi alko oireilemaan. Menossa 6:s akkulataus ajoa, ja heti kylmänä auto kulkee suht hyvin ja pyörittää p*skarinkiäkin suht mallikkaasti soralla, mutta hetken ajon jälkeen tehot vaan on kateissa eikä auton soundikaan enää ole ihan mitä alussa. Akuissa vika ei ole, vaan selvästi kun auto lämpiää niin tehot häviää jonnekin. Kotvasen kun on ajamatta niin taas voi hetken ajella paremmilla tehoilla, mutta pian tehot taas tippuu niin ettei auto edes sudi soralla paikaltaan lähtiessä signaturessa mainituilla akuilla.

Fiilis on about kuin kytkin luistaisi, voiko näin olla? Rattaat on mun mielestä kunnossa, eikä siellä mikään suoranaisesti tyhjää pyöri. Samoin soundi on tosiaan jotenkin "likanen", se ei ole ihan terve / puhdas ääni mikä autosta lähtee kun tehotkin on kateissa (joskaan ei se ole nyt vallan "auto on rikki" -äänikään).
« Viimeksi muokattu: 07.04.09 - klo: 21.01 kirjoittanut Acumen »
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

Poissa jukik

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #343 : 07.04.09 - klo: 21.17 »
Slippery luistaa, kitkalevy on aika onneton paperinpala.

http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=72131&x=0&y=0

edit: Linkki lisätty
- Rauhotu nyt. Ei karhutkaan riehu koko aikaa, ne vetää välillä puolukoita -

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #344 : 07.04.09 - klo: 21.25 »
Joo, kuulostais että kytkin luistaa. Se kannattaa pitää kireällä tai kuluu nopeasti loppuun.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Acumen

  • Jäsen
    • Profiili
    • MilanMedia.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #345 : 07.04.09 - klo: 21.48 »
Slippery luistaa, kitkalevy on aika onneton paperinpala.
http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=72131&x=0&y=0

Voi god damn, ja nyt(kö) mä sitten tuhosin kytkimen levyt .. argh. Eli jos kytkin luistaa niin HETIKÖ on hyvä sitten kiristellä sitä? Ja mistä taas tietää eron että ei ole enää mitä kiristää (=uudet kitkalevyt tilattava) ja sen että pelkällä kiristyksellä saa taas mennä kahva pohjassa ojanpohjia myöten?

Ohjeissa lukee sekin että liikaa ei saisi kiristää tai voi "drive train" vahingoittua.

Ja kauan noi kitkalevyt yleensä keskimäärin kestää, 5, 10 vai 50 akkulatausta? Mietin vain että kannattaako noita tilata heti kourallinen varastoon valmiiksi.
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #346 : 07.04.09 - klo: 22.24 »
Täh, eikös tuon slipperyn tehtävä ole vain suojella vaihteistoa, eli sen pitääkin saada luistaa hieman? Näin ainakin Stampedessa.
Liian kireällä pidettynä tuhoaa varmasti vaihteiston, repii vetarit pskaks, tms.
Ite pitänyt aina slipperyä 1/4-kierrosta auki täysin kiinni kierretystä ja juuri sopiva on.
Toki, en tunne tuota Fluxia, mutta oma järki sanoo että täysin kiinni sitä ei sais kiertää.
Stampeden slipperyn kitkapalat kestää tietääkseni aika hiton kauan. Ite en ainakaa ole huomannu merkittävää kulumista niissä, ennemminkin lasittumista, joka ei sekään ole hyvä asia.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Acumen

  • Jäsen
    • Profiili
    • MilanMedia.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #347 : 07.04.09 - klo: 22.57 »
Täh, eikös tuon slipperyn tehtävä ole vain suojella vaihteistoa, eli sen pitääkin saada luistaa hieman? Näin ainakin Stampedessa.
Liian kireällä pidettynä tuhoaa varmasti vaihteiston, repii vetarit pskaks, tms.
Ite pitänyt aina slipperyä 1/4-kierrosta auki täysin kiinni kierretystä ja juuri sopiva on.
Toki, en tunne tuota Fluxia, mutta oma järki sanoo että täysin kiinni sitä ei sais kiertää.
Stampeden slipperyn kitkapalat kestää tietääkseni aika hiton kauan. Ite en ainakaa ole huomannu merkittävää kulumista niissä, ennemminkin lasittumista, joka ei sekään ole hyvä asia.

Joo ei, manuaali sanoo että täysin kiinni ja sitten 1/2 kierrosta auki.

Mut mut, mistä siis tietää eron että kiristysvarat on loppu (=uudet kitkalevyt tilattava) ja sen että pelkällä kiristyksellä pärjää vielä? Ja kauan noi kitkalevyt yleensä keskimäärin kestää, 5, 10 vai 50 akkulatausta - mitä on "hiton kauan" noit about? Olen kyllä valmis tilaamaan noita vaikka kourallisen varastoon.
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #348 : 07.04.09 - klo: 23.02 »
Joo näin on, ei sitä liian kireälle kannata laittaa. Tuollahan nuo jenkit kiristää sen ihan tappiin että auto vetelis paikaltaan voltteja helpommin, ja sitten ihmetellään miks diffit ja rattaat rutisee. :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #349 : 08.04.09 - klo: 06.59 »
mun mielestä slipperit on akkojen kotkotuksia, oon vääntäny pakin isoimmalla jakarilla kiinni ja vetoja.
Jos ei pysy nipussa, niin väärät vehkeet.

(ei mun 1:1 autossakaan luista voimansiirto)
/ Jere Siirilä

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #350 : 08.04.09 - klo: 07.30 »
Osta vaikka aluksi 2kpl 5000mAh 2S 20C Zippyjä sarjaan, niilläkin varmaan n puolentunnin ajoaika Fluxissa.

No mutta eikös tämän kanssa tule juuri tuo akkukotelon koko vastaan, tuo on 50mm leveä kun kotelo on 44mm?

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8578&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_5000mAh_2S1P_20C_
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #351 : 08.04.09 - klo: 11.53 »
Tuo 50mm leveä Zippy menee vielä Fluxin koteloon, koska itsellä 51mm leveä 3s 4000mah Zippy menee.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Acumen

  • Jäsen
    • Profiili
    • MilanMedia.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #352 : 08.04.09 - klo: 12.48 »
Osaako kukaan sanoa mistä tietää eron että kiristysvarat on loppu (=uudet kitkalevyt tilattava) ja sen että pelkällä kiristyksellä pärjää vielä? Ja kauan noi kitkalevyt yleensä keskimäärin kestää, 5, 10 vai 50 akkulatausta tai jotain muuta?
Milan Kolarovic
http://www.milanmedia.fi Opiskelija / yrittäjä / RC-newbie HPI Savage Flux HP + Nosram VTEC Lipo 5300mAh 2S 25C

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #353 : 08.04.09 - klo: 16.55 »
Tuo 50mm leveä Zippy menee vielä Fluxin koteloon, koska itsellä 51mm leveä 3s 4000mah Zippy menee.

Ahaa.. Mistähän se 44mm kotelon leveys, tai Fluxin tapauksessa tarkoittanee korkeutta sitten on revitty? Tuohan antaa jo sitten paljon enemmän mahdollisuuksia akkujen osalta, kun aloin jo ihmettelemää että mikä ihmeen akku tuohon mittaan menee.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #354 : 08.04.09 - klo: 17.18 »
Joo, jostain foorumilta luin noi Fluxin akkukotelon mitat kun joku oli mittaillut, ei ne ihan tarkat taida olla. :laugh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

sikatopi62

  • Vieras
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #355 : 08.04.09 - klo: 19.01 »
nyt meni omasta pinjoni, 4s ajeltu vaan, eikä edes testattu kutosella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #356 : 08.04.09 - klo: 19.56 »
Aika nopeaan menee pinjonia ollakseen metallia.. Maksaa kuitenkin Towerillakin 15 dollaria joten ei viittis ihan päivittäin olla vaihtamassa.
Näinköhän on ollu pinjoni/spurri-välys oikea tehtaalta tullessaan..?

Nyt on ite laitettu pari 2S 5000mah 20C Zippya laitettu tilaukseen, vielä pitäs keksiä mistä auton tilaa. Hobbylinnaan noita tulee sivujen mukaa vasta huhti-toukokuun vaihteessa. Ei malttais odottaa nii kauan..
Modelsportsilta tulis kotiin asti hieman alle pelkän auton hinnan Hobbylinnassa, mutta varaosia ei ole ensimmäistäkää.
Towerilta sais 30 dollarin alennuksen ja veroineen jäis hieman alle Linnan ja samaan tilaukseen sais hyvin varaosia, paitsi että kaikissä tärkeimmissä varosisssa on "Order pending".
Hitto että on vaikeeta!  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #357 : 08.04.09 - klo: 19.59 »
Äkkinäisempi laittaa isojen-poikien pinjonit ja jättää noi nikko-osat sikseen....
/ Jere Siirilä

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #358 : 08.04.09 - klo: 20.01 »
Minkäs kokonen moottorin akseli tossa on? Jos on 5mm niin sit vaan kunnon karkaistu pinion RC-mosterilta tai mega motor usa:lta.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #359 : 08.04.09 - klo: 20.03 »
Äkkinäisempi laittaa isojen-poikien pinjonit ja jättää noi nikko-osat sikseen....

Totta, aivan älyttömäm pehmeää tavaraa ne HPI:n pinjonit.

Itse laitoin just Robinson Racing Extra Hard pinjonin kiinni, kun sattu hyllyssä olemaan.

Akseli on se 5mm.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava