Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 544224 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #600 : 27.05.09 - klo: 12.09 »
Mitkä hexit tuossa autossa on? Meneekö esim hong norin 1/8 truggy renkaat heittämällä vai pitääkö tehdä muutoksia?

Autossa on kiinni vakiona 17mm hexit ja mukana tulee myös 14mm hexit.
Kyllä tähän pitäis mennä heittämällä truggy renkaat, kuvia olen nähnyt jossain kun on laitettu kiinni.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #601 : 27.05.09 - klo: 12.26 »
Jos  2s 5000mah lipoilla ajelee noin pitkään niin 3s saman kapasiteetin omaavilla 3s lipoilla ajais minun laskujen mukaan noin kymmenen minsaa pitempään.

Mihinkäs tuo laskutoimitus perustuu? Ite voisin kuvitella juuri toisinpäin, isommilla volteilla ajoaika lyhenee.
Vai elänkö itse harhaluulossa?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa JL-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #602 : 27.05.09 - klo: 12.44 »
Arvelisin sen johtuvan siitä, että 3s lipoilla harvemmin on kaasu pohjassa, eli akku kuluu hitaammin.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #603 : 27.05.09 - klo: 13.35 »
^ No niin joo, en ajatellukaan ihan noin yksinkertasesti asiaa..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Slim-7-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #604 : 27.05.09 - klo: 15.11 »
Jos  2s 5000mah lipoilla ajelee noin pitkään niin 3s saman kapasiteetin omaavilla 3s lipoilla ajais minun laskujen mukaan noin kymmenen minsaa pitempään.

Mihinkäs tuo laskutoimitus perustuu? Ite voisin kuvitella juuri toisinpäin, isommilla volteilla ajoaika lyhenee.
Vai elänkö itse harhaluulossa?


Ajattelin että olis ihan fiksua säätää ohjaimen epalla tehot vastaamaan 2s lipojen tehoa kun näyttää niiläkin menevän liian kovaa ainakin omiin taitoihin nähden. Ja laskin että noissa 5000mah 3s lipoissa on kapasiteettia 33% enemmän verrattuna saman kokosiin 2s:iin mikä olis ajassa kolmenkymmenen minuutin vertailu aikaan kymmenen minuuttia lisää :afro:
B6D| Savage Flux | Tamiya TT02D

Poissa Slim-7-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #605 : 27.05.09 - klo: 15.27 »
Mitkä hexit tuossa autossa on? Meneekö esim hong norin 1/8 truggy renkaat heittämällä vai pitääkö tehdä muutoksia?

Autossa on kiinni vakiona 17mm hexit ja mukana tulee myös 14mm hexit.
Kyllä tähän pitäis mennä heittämällä truggy renkaat, kuvia olen nähnyt jossain kun on laitettu kiinni.

Joo tuossa hong norissa on kans 17mm heksit joten pitäs mennä kivuttomasti.Offsettiähä noissa on varmasti enemmä, mikä on ainakin minun käyttötarkoituksessa hyvä asia. Renkaat on bow tie kuvioiset joten toivottavasti pitoa on tarpeeksi. Haaveena olis tehä tuosta omasta autosta semmonen monster/truggy hybridi :afro:. samalla vois lyhentää vähän iskarien shafteja että auton sais matalammalle ja testailla eri iskariöljyjä.

youtubesta oon bongaillu noita rata savageja ja yllättävän tyylikkästi ne kiertää rataa.

B6D| Savage Flux | Tamiya TT02D

Poissa savo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #606 : 27.05.09 - klo: 21.59 »
Miulle ainakin riittää 2s lipojen tehot tän auton kanssa!
Paukkua löytyy ihan riittävästi näillä ja ei se loppuen lopuks kaasuliipaisin kärsi kovin pitkiä aikoja olla pohjassa jos meinaa pitää tilanteen hallussa.  :lol:
Tietty jos sattus joskus olemaan tarjolla kokeiltavaks 3s lipot niin voishan sitä ihan vain mielenkiinnosta kokeilla...  :p
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #607 : 27.05.09 - klo: 23.35 »
Tuli tilattua hobbylinnasta fluxi ja yungtongin 5000mah 20C 7.4V akkuja pari. Mietin kyllä, että olenko hullu kun sijoitan näin paljon "pikkuautoon", mutta rahaahan se vain on  :azn:
Pääkriteereinä auton valintaan olivat auton oletettu kestävyys ja tehokkuus. Tehot varmasti menevät yli omien ajotaitojen, mutta jospa se siitä kun hellästi ottaa  :azn:

Orkkis liitäntä taitaa tuplata jännitteen. Pystyykö tuolla ajamaan jos laittaa akut rinnan?
Mitäs kaikkea castle linkillä voi säätää? Ohjeen mukaan radiolla ei voi juuri muuta kuin laittaa lipo cut offin päälle.
Aika moni on moittinut näitä rtr radioita, joten luultavasti acoms 2.4ghz radio menee tilaukseen jossain vaiheessa.
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #608 : 28.05.09 - klo: 03.24 »
Tuli tilattua hobbylinnasta fluxi ja yungtongin 5000mah 20C 7.4V akkuja pari. Mietin kyllä, että olenko hullu kun sijoitan näin paljon "pikkuautoon", mutta rahaahan se vain on  :azn:
Pääkriteereinä auton valintaan olivat auton oletettu kestävyys ja tehokkuus. Tehot varmasti menevät yli omien ajotaitojen, mutta jospa se siitä kun hellästi ottaa  :azn:

Orkkis liitäntä taitaa tuplata jännitteen. Pystyykö tuolla ajamaan jos laittaa akut rinnan?
Mitäs kaikkea castle linkillä voi säätää? Ohjeen mukaan radiolla ei voi juuri muuta kuin laittaa lipo cut offin päälle.
Aika moni on moittinut näitä rtr radioita, joten luultavasti acoms 2.4ghz radio menee tilaukseen jossain vaiheessa.

Hyvän valinnan teit. Ja kyllä, rahaa se vaan on ja hyvään kohteeseen meni.. vaikka tuo auto maksoi omalle emännälle kerrottuna "vain 300e"... :wink:

Kyllä, akut on kytkettynä sarjaan vakiona. Pystyy ajamaan rinnan, mutta joudut tekemään noparin akkupiuhalle muutoksen.
Itse ajan kahdella 2S 5000mah akulla sarjassa ja kahdella 4S 3000mah akulla rinnan, eli jännite sama kuin kahdella 2S akulla sarjassa, mutta kapasiteetti tuplaantuu. Eli kun akut on kytketty, niin ne on 4S 5000mah ja 4S 6000mah. Noilla ajan yhteensä n. vajaan tunnin.

Castle Linkillä voit säätää käytännössä kaikkea mitä noparista tarvii säätää. Radiolla voit säätää kyllä muutakin kuin lipo cut-offia, mutta kaikki säädöt on käytössä CL:n kanssa.
Alla suora kopio manuaalista, säädöt mitä voit tehdä ilman CL:ää:

1. Brake/Reverse Type
Sets whether reverse is enabled or not, and exactly how it can be accessed.

2. Brake Amount
Sets what percentage of available braking power is applied with full brake.

3. Reverse Amount
Sets how much power will be applied in the reverse direction, if reverse is enabled.


4. Punch/Traction Control
This setting controls how fast the throttle position within the ESC can be changed over time. This smooths high power starts and limits punch somewhat.

5. Drag Brake
Sets the amount of drag brake applied at neutral throttle to simulate the slight braking effect of a neutral brushed motor while coasting.

6. Dead Band (NEW!)
You may adjust the neutral throttle “width” of the controller with this setting.

7. Cutoff Voltage
Sets the voltage at which the ESC lowers or removes power to the motor in order to either keep the battery at a safe minimum voltage (Lithium Polymer cells) or the radio system working reliably (NiCad/NiMH cells).

8. Motor Timing
Advancing the timing on an electric motor can have varying effects. Lowering the timing advance will reduce the amp draw, increase runtime, reduce motor/battery temperature, and may slightly reduce top speed and punch. Raising the timing advance will increase amp draw, decrease runtime, increase motor/battery temperature, and may slightly increase top speed and punch.

9. Motor Type
This setting sets which type of motor you will be using with the Castle ESC. The ESC may be damaged if this setting does not match the motor type/hook-up method in the car, and this damage is not covered under warranty.


Siinäpä ne. Suosittelen kuitenkin Castle Linkin ostoa, helpottaa elämää kummasti ja kuten mainittu, lisää säätöjä saa sitä kautta.
Ja kyllä, vakioradiot on huonohkot. Tuo oma HPI:n radio meni ekan ajokerran jälkeen crawlerille radioks, itellä oli kantavuus peräti 20 metriä eikä aina sitäkään..
« Viimeksi muokattu: 28.05.09 - klo: 03.34 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #609 : 28.05.09 - klo: 22.18 »
Itse sanoin emännälle, että entisiä autoja lähtee talosta ulos. Hulluksi se kyllä silti väitti  :lol:
Fluxi vetääkin virtaa aikalailla. Täytyy toiset akut laittaa tilaukseen kiinanpojilta. Acoms radiot onkin jo tilattu.

Aika paljonhan tuota pystyykin säätämään ohjaimen kautta. Tämä riittänee aluksi. Ei kiinnosta läppäriä kuljetella montuilla. hobbywingillä ja vastaavilla on aika kätevä ulkoinen ohjelmointipalikka noparin säätöön. Pikkuassossa oon tota käyttänyt muutaman kerran ja se on hyvä.
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #610 : 28.05.09 - klo: 23.38 »
Ei kiinnosta läppäriä kuljetella montuilla.

No eihän sitä noparia tarviikaan koko aika säädellä, ite olen koskenu noparin säätöihin tasan kaksi kertaa reilun kuukauden aikana.
Eikä ne säädöt ny nii tärkeitä ole että ajopaikalla pitäs säätää.
Suosittelen silti sen Castle Linkin hommaamista, maksaa 30e eli pikku sijoitus.
Saat samalla noparin päivitettyä uusimpaan firmikseen.

Yksi suositus iteltä noihin säätöihin. 100% jarrua et tarvii ellet halua että auto vetää koko ajan etuperin voltteja.
Meinaan, jos ostit halpis-Acomsin radioksi, niin radion liipasimessa jarrun liikerata on muutenkin lyhyt ja se tekee autolla jarruttamisesta/pakittamisesta helposti äkkinäistä ja sitä myöten volttimaisen ei-hauskaa. Toki tuossakin voi opetella maltillisen jarruttamisen, mutta mulla sen oppiminen kesti niin kauan että katto meni jo puhki.
Nyt on jarruteho 50% ja riittää itelle. Auto jarruttaa nyt hiekalla aivan kuin olis ABSilla varustettu..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #611 : 29.05.09 - klo: 23.33 »
Totisesti halpa Acomsit tilasin ma.
Kiitokset vinkistä. Varmasti tulee puotettua jarrutehoja. Vaikkakin hallitut etuperin voltit voisivat olla siistejä mutta harvemmin tällä autolla nähtäviä.

HMS77: Millä laturilla /latureilla lataat akkuja? Itellä olis nyt hakusessa sellainen laturi, joka pystyy lataamaan 2:ta lipoakkua 5A virralla.
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #612 : 30.05.09 - klo: 01.35 »
^ Lipot latautuu itsellä Graupner Ultramat 14/Hyperion LBA-10 -combolla.
Kahta lipoa ei tolla voi ladata, paitsi kytkemällä lipotasurit sarjaan jos on toinen LBA10. Se kyllä löytyykin iteltä, mutta parin äärimmäisen ärsyttävän piuhaviidakko-kokeilun jälkeen päätin että lataan akut yksitellen. Nyt mietin itekin että ostanko toisen Ultramatin käytettynä, vai myynkö kaikki pois ja Hobbycitysta halpaa lipolaturia pari kappaletta tilalle.
Meinaan, jos haluat nimenomaan yhden laturin joka lataa kahta lipoa samaan aikaan niin ei tule muuta mieleen kuin:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultra-Duo-Plus-40-107619

Ja tuon hinnalla teet jo Hobbycityyn hyvän tilauksen.

Esim 2 kpl näitä:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028&Product_Name=Turnigy_Accucel-6_50W_5A_Balancer/Charger

+ virtalähteet niin kappas, rahaa jäi vielä kahteen pariin lipoakkuja..  :wink:

Ja tuo kaikki oli toki karkeasti laskettuna, kuvaten miten kallis tuo Graupner on. Varmasti hintansa väärti mutta silti, ite ottasin ennemmin kaksi kiinanihmettä laturiksi ja se on harkinnassa itellä edelleen..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Slim-7-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #613 : 30.05.09 - klo: 02.05 »
^ Lipot latautuu itsellä Graupner Ultramat 14/Hyperion LBA-10 -combolla.
Kahta lipoa ei tolla voi ladata, paitsi kytkemällä lipotasurit sarjaan jos on toinen LBA10. Se kyllä löytyykin iteltä, mutta parin äärimmäisen ärsyttävän piuhaviidakko-kokeilun jälkeen päätin että lataan akut yksitellen. Nyt mietin itekin että ostanko toisen Ultramatin käytettynä, vai myynkö kaikki pois ja Hobbycitysta halpaa lipolaturia pari kappaletta tilalle.
Meinaan, jos haluat nimenomaan yhden laturin joka lataa kahta lipoa samaan aikaan niin ei tule muuta mieleen kuin:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultra-Duo-Plus-40-107619

Ja tuon hinnalla teet jo Hobbycityyn hyvän tilauksen.

Esim 2 kpl näitä:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028&Product_Name=Turnigy_Accucel-6_50W_5A_Balancer/Charger

+ virtalähteet niin kappas, rahaa jäi vielä kahteen pariin lipoakkuja..  :wink:

Ja tuo kaikki oli toki karkeasti laskettuna, kuvaten miten kallis tuo Graupner on. Varmasti hintansa väärti mutta silti, ite ottasin ennemmin kaksi kiinanihmettä laturiksi ja se on harkinnassa itellä edelleen..



Kivasti lämmitti tuo edellinen teksti mieltä ku painin tuon ongelman kanssa että vaihdanko oman turnigyn kalliinpaan vai ostanko vaan toisen kaveriksi :afro:

Onko muuten kellään tietoa kauanko tuo accucel-6 lataa 5000mah 4s lipoja balance modella?
B6D| Savage Flux | Tamiya TT02D

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #614 : 31.05.09 - klo: 19.13 »
HPI lähetti meiliä että uusi nopari tulossa.
Eihän tässä kestänykään ku reilu kuukaus, mutta sainpa uuden tilalle ilman mukinoita ja kustannukset toistaiseksi 7e noparin lähettämisestä jenkkilään.

Nyt on pian sitten pari noparia poltettavaks.. :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #615 : 31.05.09 - klo: 21.39 »
Noniin, nyt on ajettu omalla Savalla myös montulla ja ei mennyt rahat hukkaan :mrgreen: 4s 5000mah lipoilla kulkee kivasti mut ajoaika on lyhyt -hobbycitystä akkuja tilaamaan. Saa ehdottaa mitkä akut tilaisi.
Vakio pinjoni roskaa, hajos muutaman ajokerran jälkeen mut muuten huippu auto :mrgreen:
Vakio radiot lensi tänään romukoppaan, ajoin itsestä poispäin - kaasu pohjassa tottakai ja voi arvata mitä kävi. No totta kai tielle osui savikasa ja siitä pitkän matkaa pellolle :mrgreen: Ehjänä onneks säilyi...

Pari videookin tuossa väänsin:




Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #616 : 31.05.09 - klo: 22.07 »
Noniin, nyt on ajettu omalla Savalla myös montulla ja ei mennyt rahat hukkaan :mrgreen: 4s 5000mah lipoilla kulkee kivasti mut ajoaika on lyhyt -hobbycitystä akkuja tilaamaan. Saa ehdottaa mitkä akut tilaisi.
Vakio pinjoni roskaa, hajos muutaman ajokerran jälkeen mut muuten huippu auto :mrgreen:
Vakio radiot lensi tänään romukoppaan, ajoin itsestä poispäin - kaasu pohjassa tottakai ja voi arvata mitä kävi. No totta kai tielle osui savikasa ja siitä pitkän matkaa pellolle :mrgreen: Ehjänä onneks säilyi...

Ite sanosin että ihan kohtuullinen ajoaika tehot huomioiden. Mulla myös 4S 5000mah ja 4S 6000mah lipot ja 45-60 minuuttia ajan noilla, riippuen pitkälti ajotyylistä luonnollisesti.
Mutta toki ajoaikaa vois olla enempikin, kolmatta akkuparia en vaa halua kyllä enää hommata.. jos löytäs vaikka 4S 5000mah akut jotka sopii noihin Fluxin koteloihin ja kytkis ne rinnan niin sais 4S 10000mah akut.. tolla setillä ajaa jo melkein tunnin ja kun noita olis pari, niin parin tunnin ajosessiot joka kerta.. :grin:
Hobbycityssahan moiset akut olis, mutta taitaa jäädä akun paksuudesta kiinni, koteloon taitaa mahtua juuri ja juuri 29mm ja tuo 4S 5000mah Zippy oli muistaakseni 33mm.

Tuon pinjonin kanssa on pakko olla hiukan eri mieltä, olihan se heikkoa tekoa kuten moni on täällä toteen näyttäny, mutta itellä se vaan kesti reilu parikymmentä ajokertaa ennenku korkkas. Toki, todella huono ajomäärä, mutta paremmin kuin odotin.
Ite kokeilin tänää eka kertaa sitä mukana tullutta 25T pinjonia ja kylläpä auto muutti taas luonnettaan..
Entistä hankalampi hallittava enkä voi sanoa että kovin hauskaa.. ainakaan slipperyllä joka on umpikiinni.
Toki, vauhtia on nyt sitten vaikka vähemmistöryhmille jakaa, mutta selkeästi ajettavuuden kustannuksella.
Enkä kyllä tiedä haluanko edes nähdä tuota autoa 6S/25T-combolla, sillähän mennään jo kuuhun.. :huh:

Vakioradioista nyt ei tarvitte varmaa enempää spekuloida, niistäkin on puhetta ollu täällä aika paljon.. :wink: mutta, oikeassa olet.

Iteltä tais nyt korkata sitten joko taka- tai etudiffi, tosi pahan kuulosta rutinaa kuuluu jostain, eikä ole jakolaatikko.
Yksi ajokerta pinjonin korkkauksen jälkeen ja nyt tämä. Hemmetti että ei sitten voinu tämäkää tulla pinjonin kanssa samaan aikaan.. :angry:
Se on tää mun karma kun ei vaa jätä rauhaan... :huh:
Noh, tutkitaa ja katellaa mitä on auto syöny..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa savo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #617 : 31.05.09 - klo: 22.20 »
...slipperyllä joka on umpikiinni.

Iteltä tais nyt korkata sitten joko taka- tai etudiffi, tosi pahan kuulosta rutinaa kuuluu jostain, eikä ole jakolaatikko.

 :grin: :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #618 : 31.05.09 - klo: 22.35 »
...slipperyllä joka on umpikiinni.

Iteltä tais nyt korkata sitten joko taka- tai etudiffi, tosi pahan kuulosta rutinaa kuuluu jostain, eikä ole jakolaatikko.

 :grin: :grin:

No juu..  :grin:

Mutta onpa tuo aika hyvin kestänykin.

EDIT: Otetaas hieman takapakkia, eipäs olekaan slippery täysin umpikiinni, olen näköjää aukassu sitä ihan inan verran täysin kiinni olevasta.
Enkä kyllä nyt ole enää varma tuosta diffin hajoamisestakaan, huomasin just että takavetaria puristaa taas aika tiukasti, mikäs muu kuin sormenpään kokoinen kivi.. :grin:
Ei meinaan diffit pidä mitään ääntä laatikko irrallaan. Sen verran tutkin että alkaa olla tuo drive gear ainakin mailiensa päässä, ei kauaa kestä enää kun pari hammasta antautuu, pieniä palasia lohkeillu jo muutamasta hampaasta.
Kun nyt tulis sinne Towerille vaa noita niin sais varaosapaketin matkaan..
« Viimeksi muokattu: 31.05.09 - klo: 22.43 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #619 : 31.05.09 - klo: 23.00 »
Vakio pinjoni roskaa, hajos muutaman ajokerran jälkeen mut muuten huippu auto :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=nNByBtiRLz0&hd=1


Hevikeppi vetäs muutaman hyvän hypyn  :grin: Jotain 5 metrii viimenen hyppy?

^ Lipot latautuu itsellä Graupner Ultramat 14/Hyperion LBA-10 -combolla.
Kahta lipoa ei tolla voi ladata, paitsi kytkemällä lipotasurit sarjaan jos on toinen LBA10. Se kyllä löytyykin iteltä, mutta parin äärimmäisen ärsyttävän piuhaviidakko-kokeilun jälkeen päätin että lataan akut yksitellen. Nyt mietin itekin että ostanko toisen Ultramatin käytettynä, vai myynkö kaikki pois ja Hobbycitysta halpaa lipolaturia pari kappaletta tilalle.
Meinaan, jos haluat nimenomaan yhden laturin joka lataa kahta lipoa samaan aikaan niin ei tule muuta mieleen kuin:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultra-Duo-Plus-40-107619

Ja tuon hinnalla teet jo Hobbycityyn hyvän tilauksen.

Esim 2 kpl näitä:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028&Product_Name=Turnigy_Accucel-6_50W_5A_Balancer/Charger

+ virtalähteet niin kappas, rahaa jäi vielä kahteen pariin lipoakkuja..  :wink:

Ja tuo kaikki oli toki karkeasti laskettuna, kuvaten miten kallis tuo Graupner on. Varmasti hintansa väärti mutta silti, ite ottasin ennemmin kaksi kiinanihmettä laturiksi ja se on harkinnassa itellä edelleen..



Graupner on kyllä niin kalis, että ei helevata. Ajattelin vain, että olis kätevä ladata samasta laturista kahdet akut, mutta jos se on hirveetä piuha viidakkoa ja säätämistä niin yksinkertaisempi ja halvempi tilata toinen laturi esim em paikasta.
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #620 : 01.06.09 - klo: 15.34 »
Onkos kukaan testannu jousituksen eri kombinaatioita Fluxissa ja niiden vaikutusta ajettavuuteen?
Nyt kun nuo hypyt alkaa olla hanskassa ton auton kanssa, niin pääasiassa olis tarkotus jäykistää alustaa jonkin verran.
Mutta kaatuuko auto sitten herkemmin ja miten muuten vaikuttaa ajettavuuteen?
Tuota vakioalustaa ei kannata varmaan ainakaan löysätä yhtään, menee varmaan liian löllöksi sitten?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa savo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #621 : 01.06.09 - klo: 16.59 »
Onkos kukaan testannu jousituksen eri kombinaatioita Fluxissa ja niiden vaikutusta ajettavuuteen?
Nyt kun nuo hypyt alkaa olla hanskassa ton auton kanssa, niin pääasiassa olis tarkotus jäykistää alustaa jonkin verran.
Mutta kaatuuko auto sitten herkemmin ja miten muuten vaikuttaa ajettavuuteen?
Tuota vakioalustaa ei kannata varmaan ainakaan löysätä yhtään, menee varmaan liian löllöksi sitten?

Mie lisäsin fluxiin 4 kpl samanlaisia jousia/iskareita kun vakiot ovat. Toimii mielestäni erittäin hyvin soralla,asfaltilla ja nurmikolla. Montulle en oo kerenny kun tuo pirulaisen kattoremontti ottaa lähes kaiken ajan. Ehkä loppuviikosta saan kokemuksia hypyistä.
Luulisin että toimii hypyissäkin ja ei ainakaan pitäs pohjata ja vääntyä iskarit niin helposti kun vakio kokoonpanolla.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #622 : 01.06.09 - klo: 17.15 »
^ Niinpä taisit aiemmin jo mainita.. Eikö siitä tule jo liian jäykkä jos pidät vielä vakiospacerit välissä? Vai vähensitkö spacerien määrää?

Juu tuohan se on radikaalein keino muuttaa tätä autoa, ite meinasin vaan kikkailla noiden spacereiden kanssa.
Tänään testataan sitten löysä keula/jäykkä perä-comboa, melkein arvaan miten käy, mutta hauska päästä silti kokeilemaan..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #623 : 01.06.09 - klo: 18.32 »
Kellään kokemusta näistä akuista: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9183&Product_Name=Turnigy_5000mAh_3S_25C_Lipo_Pack# ?
Speksien mukaan hyvältä vaikuttaa mutta tiedä sitten?

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #624 : 01.06.09 - klo: 19.34 »
Kellään kokemusta näistä akuista: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9183&Product_Name=Turnigy_5000mAh_3S_25C_Lipo_Pack# ?
Speksien mukaan hyvältä vaikuttaa mutta tiedä sitten?


taisivat tulla vasta myyntiin. Kysele parin kuukauden päästä uudestaan käyttäjä kokemuksia.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa savo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #625 : 01.06.09 - klo: 20.17 »
^ Niinpä taisit aiemmin jo mainita.. Eikö siitä tule jo liian jäykkä jos pidät vielä vakiospacerit välissä? Vai vähensitkö spacerien määrää?

Juu tuohan se on radikaalein keino muuttaa tätä autoa, ite meinasin vaan kikkailla noiden spacereiden kanssa.
Tänään testataan sitten löysä keula/jäykkä perä-comboa, melkein arvaan miten käy, mutta hauska päästä silti kokeilemaan..  :grin:

Ei siitä nyt äkkiseltään tuntunu tulevan liian jäykkä (vähensin pikkasen niitä muovirinkulajutskaholkkeja siitä välistä).
Eikä todellakaan auto kaadu helpommin kun ennen,ainakaan badlandsit ja ulospäin levittävät vanteet alla. On muuten mielestäni todella hyvä yhdistelmä savage fluxissa tuo rengas/vannesetti,sama mikä on
-rcmh-:lla.Auto on paljon helpommin hallittavissa kovemmissa nopeuksissa.
Heti kun saan kokemuksia hypyistä montulla tällä jousitus kokoonpanolla niin kerron kyllä!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #626 : 02.06.09 - klo: 16.43 »
Joo-o, kesti ne RPM:än vanteet sitten sen muutamat akulliset jopa, yhdestä vanteesta hexin kolo pyöreänä ja yksi vanne halki.
Taidan siirtyä takaisin vakiohin ne kestää sentään ajoa, näköjään RPM tekee myös huonoa tavaraa, vaikka yleensä hyviä kokemuksia RPM:än osista.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #627 : 02.06.09 - klo: 16.46 »
^ Kappas, ei olis kyllä RPM:stä uskonu..
Joo ei nuo vakiovanteiden hexit ainakaa ole yhtää pyöristyny itellä, mutta kromit on kyllä lähtent kävelemää joka vanteen reunoilta.
Ite ajattelin ajella nyt vielä jonki aikaa noilla vakiokumeilla, kumit itessää alkaa olla siinä kunnossa että ei mene kauaa kun repeävät ja sitten onki pakko keksiä jotai muuta.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #628 : 02.06.09 - klo: 16.55 »
Joo, kyllä tuolla jenkki-foorumilla joku jo varoitteli että ne vanteet on ihan jätettä, mut olin jo ehtinyt tilaamaan ne.
Tosiaan yllättävän heikot vanteet RPM:ltä.

Vakiovanteissa ei ole mullakaan mitään ongelmia, mutta vakiokumit sitten taas repeilee, mutta ei se ihmekkään kun venyy 6s:llä puoli metriä varmaan.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #629 : 02.06.09 - klo: 17.29 »
^ Tuosta RPM:stä tuli mieleen että etkös ole ostanu myös RPM:n tukivarret tähän autoon?
Mistäs ostit ne ja mitä makso? Itellä on pieni halkeama toisessa taka-alatukivarressa ja ajattelin tilata varulta uudet.
Mutta jos RPM on tehny tähän tukivarret niin ehdottomasti sitten ne ennemmin kuin alkuperäset, näiden kohdalla voisin luottaa kyllä RPM:n laatuun.
« Viimeksi muokattu: 02.06.09 - klo: 17.37 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4