Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 949258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #720 : 19.06.09 - klo: 11.16 »
Mitkä ovat akkukoteloiden mitat, jos joki viitsisi mitata, (En omista kyseista autoa) jotta voisin katsella minkälaisia akkuja autoon menee.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #721 : 19.06.09 - klo: 11.28 »
Fluxin akkukotelon mitat on kuulemma nämä:

19.7 cm long
4.4 cm high
2.9 cm deep
Tuon löysin topicin tokalta sivulta. Kannattaa lukea topic läpi jos enemmän auto kiinnostaa, niin saat tietää heikot kohdat ja oikeastaan kaiken olennaisen :wink:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #722 : 19.06.09 - klo: 14.35 »
Fluxin akkukotelon mitat on kuulemma nämä:

19.7 cm long
4.4 cm high
2.9 cm deep
Tuon löysin topicin tokalta sivulta. Kannattaa lukea topic läpi jos enemmän auto kiinnostaa, niin saat tietää heikot kohdat ja oikeastaan kaiken olennaisen :wink:
Ja topicia lukemalla selviää myös että jotkut on laittanu jopa hieman isompia akkuja kuin mitä nuo mitat antais myöten. Nimim. itsellä 50mm korkea akku.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #723 : 19.06.09 - klo: 19.10 »
Kyllä se kestikin!!

Autolla piiskattu jo vaikka kuinka ihan viimisen päälle sen mitä 4s lipoilla pystyy ja tänään ensimmäinen hieman vaurioitunut osa.

Kolme paria 5000mAh akkuja tyhjensin tänään ja se ajo oli enimmäkseen 15-20m pitkiä ja n. 2-3m korkeita hyppyjä.Olin ihan varma että ei säily ehjänä auto kun eihän tietenkään kaikki alastulot ollu ihan onnistuneita.(Lue suurin osa)  :grin:
Kotona putsasin auton ja tutkin joka kohdan niin huomasin että etu alatukivarren rungon puolelta oli kiinnitystapin juuresta lohjennut pala. Ei ainakaan vielä haittaa kun tuntuu hyvin kestävän tukivarsi paikallaan.

Itse ainakin olen ollut TODELLA tyytyväinen auton kestävyyteen!!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #724 : 19.06.09 - klo: 19.38 »
Huh, aika pitkiä hyppyjä... Vai hypitkö jonkun ison hiekkakasan päältä täysiii alas?

Mutta joo, kestää kyllä tosi hyvin hyppyjä mutta voimansiirto on vähän niin ja näin. Tai kuski ei vaan osaa :mrgreen:
Kannattaa muuten aina välillä tarkistaa että slipperi tarpeeksi tiukassa kun ainakin 6s:llä tuntuu aukeavan aika paljon :grin:
Ajelin tasaisella sorakentällä 6s:llä ja ihmettelin että väsähtikö ne turnigyt heti kun sai vauhdista löydä kaasun pohjaan eikä keulinut.
ajon jälkeen totesin että pääratas aivan törkeen kuuma kun oli slipperi luistanu koko ajan ja hukannut paljon tehoa siihen.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #725 : 19.06.09 - klo: 22.26 »
Huh, aika pitkiä hyppyjä... Vai hypitkö jonkun ison hiekkakasan päältä täysiii alas?

Mutta joo, kestää kyllä tosi hyvin hyppyjä mutta voimansiirto on vähän niin ja näin. Tai kuski ei vaan osaa

Joo se oli sellanen pari metriä korkea hiekkakasa mihin sai vetää melkein täysillä. Sit vaan yrittää ilmalennon aikana ohjailla että tulisi oikein päin alas...  :grin:
Ja laskeutuminen oli tasaiselle alustalle!

Varmaan auttaa tuohon voimansiirron kestävyyteen kun löysää kaasun ennen alastuloa. Ei tuu sillon niin kovia äkillisiä rasituksia.
Omassa fluxissa on kyllä kestäny hyvin voimansiirto.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #726 : 19.06.09 - klo: 23.26 »
^ Jeh, mutta joskus ne hyppyjen oikasut menee vaan niin täpärälle että maihin tullaan veto päällä. Ja toistaseks oma voimansiirto on kestäny hyvin, kuten juuri avattu etudiffi todisti, kunto oli ajomäärään ja tyyliin nähden hyvä. Tosin, pitäs varmaan avata se takanenkin, kun vähän veikkaan että se ottaa suuremmat damaget kuin etudiffi.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #727 : 19.06.09 - klo: 23.36 »
Kävin testailemassa hyppyjä ja sen totesin, että mitä pienempi vauhti sitä suuremmalla todennäköisyydellä tultiin vituralleen alas. Kun on paljon vauhtia niin hyppykin lähtee hyvin ja on aikaa suoristaa auto. Itse tosin jatkuvasti vetelen vaistomaisesti jarrua ilmassa ja silloin se vetää nokankautta ympäri. Yleensä vielä siinä tilanteessa kun pitäis painaa kaasua.

Kun nyt tulis ne laturit niin pääsis ajamaan...
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #728 : 20.06.09 - klo: 00.03 »
^ Jeh, mutta joskus ne hyppyjen oikasut menee vaan niin täpärälle että maihin tullaan veto päällä. Ja toistaseks oma voimansiirto on kestäny hyvin, kuten juuri avattu etudiffi todisti, kunto oli ajomäärään ja tyyliin nähden hyvä. Tosin, pitäs varmaan avata se takanenkin, kun vähän veikkaan että se ottaa suuremmat damaget kuin etudiffi.
Joo, tuo viimeisin ratas meni just tuossa hypyn oikasussa kun jäi vähän myöhään ja olin painanut kaasua reilusti just ennen kun auto osui maahan. Kaasua ei maahan osuessa enää ollut mutta rusahti kuitenkin...

Poissa nasse82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #729 : 20.06.09 - klo: 11.39 »
No meitsi tilas ja laitto HPI Machined Super HD Bevel Gear 43t/13t Set #102246. Vimpan päälle laittelin mut minusta tuntuu että vika onkin siinä että takadiffin muovikotelo antaa sen verran periks että siihen tulee välys tuohon rattaiden väliin, ja sit pääsee hyppää yli tiukassa paikassa kun yhdet akulliset tuossa pihanurtsilla sudittelin niin jo oudosti ruksahteli välillä!! Oiskohan tuohon metallista päivitystä tulossa vai pitääkö alkaa sitä cenin pakettii lyömään!! Mulla varmaan vikaa tuossa jos muilla kestää?  :shock:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #730 : 22.06.09 - klo: 13.53 »
Tuli avattua etudiffi ensimmäisen kerran ja pinjoni oli melko loppu  :cheesy:, diffin lautaspyörä oli silti kuin uusi. Nyt on uusi sisällä ja diffit pyörii äänettömästi ja pehmeästi.



HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa nasse82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #731 : 22.06.09 - klo: 21.09 »
Eli tuo HD paketti kesti kahdet akulliset ajella.. Meno loppu äsken kesken pihasudittelun, tai siis muuttui etuvetoiseks!   En ostais tätä autoa jos nyt oisin ostamassa vaan rakentelis itte nii tulis parempi!    :shock:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #732 : 22.06.09 - klo: 21.22 »
Eli tuo HD paketti kesti kahdet akulliset ajella.. Meno loppu äsken kesken pihasudittelun, tai siis muuttui etuvetoiseks!   En ostais tätä autoa jos nyt oisin ostamassa vaan rakentelis itte nii tulis parempi!    :shock:

Kyllä jossain on häikkää jos pari akullista kestää, millä akuilla ja miten sait rikki?

Itse olen ollut todella tyytyväinen autoon, on kestänyt lähes mitä vain, jopa 6s:llä pommitusta :azn:

Siis rakentelisit itte paremman, koko auto alusta asti vai?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #733 : 23.06.09 - klo: 00.57 »
Eli tuo HD paketti kesti kahdet akulliset ajella.. Meno loppu äsken kesken pihasudittelun, tai siis muuttui etuvetoiseks!   En ostais tätä autoa jos nyt oisin ostamassa vaan rakentelis itte nii tulis parempi!    :shock:

Kyllä jossain on häikkää jos pari akullista kestää, millä akuilla ja miten sait rikki?


No todellakin.. jotain on nasse kasannu tai tehny väärin, en jotenkin itsekään jaksa uskoa että diffi hajoaa kahden akun jälkeen normioloissa.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #734 : 23.06.09 - klo: 11.46 »
kaikista autoista löytyy vikoja ja kaiken saa hajotettua.  :evil:
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #735 : 23.06.09 - klo: 12.08 »
Tottakai löytyy, mutta diffit kyllä kestää enemmän kuin pari akullista. Tai saahan ne rikki hetikin jos haluaa, esim kaasu päällä hypyistä alas.
Se on ihan käyttäjästä kiinni kuin nopeasti menee, itsellä diffit kesti 6s:llä montakymmentä akullista hyvin. Ja kyllä mäkin annan aika hyvin mailaa tolle Fluxille. :laugh:
« Viimeksi muokattu: 23.06.09 - klo: 12.11 kirjoittanut -rcmh- »
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #736 : 23.06.09 - klo: 14.30 »
juu niinkuin olit antanut entiselles revolles joka oli puoliksi p*skana,
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #737 : 23.06.09 - klo: 14.43 »
En läheskään niin paljon kun Savalle, kun Revo ei pysynyt edes kevyessä ajossa kasassa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #738 : 23.06.09 - klo: 19.06 »
Mitä tuo punch control tarkottaa savage fluxin noparin asetuksissa?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #739 : 23.06.09 - klo: 19.09 »
Mitä tuo punch control tarkottaa savage fluxin noparin asetuksissa?

Paljonko nopari antaa höökiä koneelle.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #740 : 23.06.09 - klo: 19.25 »
Mitä tuo punch control tarkottaa savage fluxin noparin asetuksissa?

Paljonko nopari antaa höökiä koneelle.

Vakiona tehtaan jäljiltä oli asetuksissa 0%... Kokeilin castle linkillä eri arvoja mutten huomannu juurikaan eroa.
Mihin arvoon se kannattas säätää?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #741 : 23.06.09 - klo: 19.29 »
nollaan jollet kerran eroa huomannut.
tuon pitäisi rajoittaa sitä kuinka äkäisesti auto lähtee kun junttaa liipasimen pohjaan, 0% se ei rajoita yhtään ja 100% pitäis lähteä pehmeemmin.
turhaa työtä vaan tommoset noparille ja nostaa lämpöjä, kaasu kontrolli on sormessa. :cool:
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #742 : 23.06.09 - klo: 19.39 »
ehkä turboviive kuvaa parhaiten.
Eli jos kaasu on kuskilla lattiassa niin tuolla voidaan määrittää viive jonka aikana esc annostelee voimaa.
Helpottaa ajamista huonolla pidolla ja säästää paikkoja.

Voimaa taas saa ennakolla, startti powerilla jne, ei puntsilla.

(btw, linkissä on jokaisen asetuksen vieressä sininen kysymysmerkki, kannattaa painaa)


edit: empäs huomannu kännyllä jeesuksen viestiä.
« Viimeksi muokattu: 23.06.09 - klo: 21.52 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #743 : 23.06.09 - klo: 22.29 »
Mitä tuo punch control tarkottaa savage fluxin noparin asetuksissa?

Paljonko nopari antaa höökiä koneelle.

Vakiona tehtaan jäljiltä oli asetuksissa 0%... Kokeilin castle linkillä eri arvoja mutten huomannu juurikaan eroa.
Mihin arvoon se kannattas säätää?

No en minäkää huomannu mainittavaa eroa, mutta johtuu ehkä juuri tosta että kokeilin myös eri arvoja asteittain.
Ehkä eron huomais parhaiten laittamalla ensin 0% ja sitten 100%. Tai sitten ei..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #744 : 24.06.09 - klo: 17.39 »
Saako tolla castle linkillä säädettyä lipo cut offia, esim 3.4v per kenno?
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #745 : 24.06.09 - klo: 18.58 »
Saako tolla castle linkillä säädettyä lipo cut offia, esim 3.4v per kenno?

Saa. Ite pidän molempia Castlen nopareita Auto-Lipolla, jolloin nopari katkasee 3.0 voltissa ja hyvin on riittäny.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #746 : 24.06.09 - klo: 19.09 »
sulla taitaa olla aika kova luotto siihen että pakat pysyy täysin balanssissa.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #747 : 24.06.09 - klo: 19.25 »
sulla taitaa olla aika kova luotto siihen että pakat pysyy täysin balanssissa.

No joo, itseasiassa tarkotus olikin nostaa tuota ainakin 3,2V ettei vaa tule vahinkoja.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #748 : 27.06.09 - klo: 00.10 »
Nyt meni lopullisesti hermo noiden vakiokumien ajettavuuteen. Tai siis sen puutteeseen.
Panin sitten tilaten Badlandsit + Maximizer Beadlock-vanteet half offsetillä, eli auto levenee hieman ja toivottavasti sitä myöten myös kuperkeikat vähenee.
Vanteet on siis:



Mielenkiinnolla lyön nuo alle..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #749 : 29.06.09 - klo: 19.30 »
Hoh, meinaspas käydä hassusti ajelureissulla.
Eka akkuparin jälkee aloin vaihtamaa toisia tilalle ja olin jo kytkeny rinnankytkentäpiuhan toiseen akkuun kiinni kun aloin pujottamaan sitä toiselle puolelle.
Sitten kuulu NAPS ja kipinää niin maan perkuleesti, piuhan toinen pää nappasi takajousesta hieman kontaktia.
Jouseen tuli selvä jälki ja deanssi mustui kärjistään, mutta tutkimusten jälkeen näytti siltä että mitää suurempaa vahinkoa ei sattunu.
Piuha kiinni ja kovaa ajoa.

Mutta kyllä säikäytti oikein kunnolla, muistutus taas siitä että tarkkaavaisuus kunniaan lipjen kanssa pelatessa..
Toki, nimhi olis varmaa lyöny kipinää myös, mutta oikea vaaratilanne varmasti hieman vähäisempi.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4