Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 949169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #750 : 30.06.09 - klo: 14.27 »
Onpas tämä nyt yksinpuhelua.. Fluxin omistajat kaikki vissii lyöny autonsa jäähylle, paitsi mä.. :grin:

Avasin tuossa takadiffin kun olen jo pidempään kuunnellu omituista ääntä sieltä suunnalta.
Yllätys oli suuri kun sain diffin käsiin ja auki..

Molemmat diffin laakerit oli aivan loppu ja klappia oli julmetusti. Sitä sitten ihmettelemään että mistä moinen johtuu, ei tollaset laakerit tietääkseni näin nopeasti kulahda.
No, diffi tarkempaan syyniin ja syyksi paljastui molempien sisempien vetarien lukkotapit, jotka oli poikki molemmilta puolilta.
Eli siis nuo kuvassa näkyvät tapit, osanro Z260:



Onpa kumma että laakerit on loppu..  :huh:
Ison bevel gearin puolella oli käyny jopa niin iso vahinko, että vetari ei tule edes ulos, kun katkennu tappi oli hiertäny reikäänsä levälleen niin paljon, että vetaria ei saa vedettyä ulos.
Onni onnettomuudessa on tulossa Amainilta uus diffisetti, mutta laakerit pitää ny laittaa tilaten.

EDIT: Ja nuo laakerit on sitten erilaisia, että tiedoksi. Ite huomasin vasta kun olin kerenny tilaamaa toista laakeria 12 kpl.. :grin:
« Viimeksi muokattu: 30.06.09 - klo: 15.04 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa nasse82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #751 : 30.06.09 - klo: 15.47 »
Mulla oli noi diffin rattaat muussina ja vissiin se oli edellisen pinionin menonkin syy vaiks ne ehjät oli sillo ku HD setin laitoin ja öljyt vaihdoin!
 Nyt on keskidiffi vuorostaan p*skana, menty tosin neljät akulliset tällä kertaa ehjänä ennenku laukes..  Mielessä välähtänyt jo koko rakkineen myynti kun ei näytä kasassa pysyvän jos sattuu pari kertaa kaasun pohjaan tökkään! 

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #752 : 30.06.09 - klo: 16.02 »
Mulla oli noi diffin rattaat muussina ja vissiin se oli edellisen pinionin menonkin syy vaiks ne ehjät oli sillo ku HD setin laitoin ja öljyt vaihdoin!
 Nyt on keskidiffi vuorostaan p*skana, menty tosin neljät akulliset tällä kertaa ehjänä ennenku laukes..  Mielessä välähtänyt jo koko rakkineen myynti kun ei näytä kasassa pysyvän jos sattuu pari kertaa kaasun pohjaan tökkään! 

En kyllä edelleenkään laittais auton piikkiin noita sun hajoamisia. Tuntuu käsittämättömältä että yhdellä Fluxin omistajalla ei kamppeet kestä muutamaa akullista enempää.. jos muilla kestää niin onko sillon autossa vai miehessä vika..?
Toki, jos tulet hypyistä veto päällä alas niin onko tuo joku ihme jos paikat hajoaa?
Ite ajanu tolla ainakin 30 akullista ja etu- ja takadiffit mulla on edellee kun uudet, poislukien nyt nuo katkenneet lukkotapit ja kyrvähtäneet laakerit.
Mutta siis rattaat on edellee tosi hyvässä iskussa poislukien originaali 20T pinjonia joka kyrvähti jo aikaa sitten.
Keskidiffissä ainoa ratas mikä on osottanu kulumisen merkkejä on drive gear (86097) ja silläkin ajaa vielä kauan.
Toki, ajan 4S:llä ja 6S:llä olisin varmaa saanu jo ratasta enemmänkin hajoamaan, mutta käsittääkseni sinäkin ajat 4S:llä?

Kokonaisuutena, ottaen huomioon oman todella rajun ja autoa säälimättömän ajotyylin, ite en voi kun kehua tämän auton kestävyyttä.
Joka kerta hurjan näkösen mällin jälkeen alkaa vaan naurattamaan kun ei tätä saa rikki mitenkään.. :grin:
« Viimeksi muokattu: 30.06.09 - klo: 16.05 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #753 : 30.06.09 - klo: 16.53 »
Joka kerta hurjan näkösen mällin jälkeen alkaa vaan naurattamaan kun ei tätä saa rikki mitenkään.. :grin:

Hahhahhaa!!  :grin: Tuo oli kyllä aika hyvä!

Oma fluxikin se vaan porskuttaa ja ajelen sillä kuitenki melkein päivittäin. Asfalttia,hiekkaa,nurmikkoa ja aika paljon on tullu montulla otettua niitä yli 15m hyppyjäkin. Laskeutumiset osa neljälle ja osa yhdelle pyörälle ja osa milloin mitenkin.
AINUT osa mitä oon saanu autosta rikki on se etualatukivarren sisemmästä päästä kiinnitystapin vierestä lohjennut pala. Ja senkin jälkeen autolla on ajettu n.5-10 akullista eli ajoa ei tunnu haittaavan ainakaan toistaiseksi. Edes diffejä en oo aukassu joten en tiiä mikä niiden tilanne on mutta tuntuvat kyllä toimivan. Pinjoni ja kaikki muutkin rattaat on vielä alkuperäisiä.
Ja auto todellakin saa niin paljon runtua kun 4s lipoilla on mahdollista!

Eli ei voi kyllä valittaa huonoksi autoksi ainakaan omalla kohdallani. Kestävin auto mitä olen tähän mennessä omistanut!

Tiiä sitten onko auton hajoaminen kuskista vai mistä kiinni mutta näin ainakin täällä päin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #754 : 30.06.09 - klo: 17.07 »
Edes diffejä en oo aukassu joten en tiiä mikä niiden tilanne on mutta tuntuvat kyllä toimivan.

Jos olet ajanu parikymmentä akullistakin niin suosittelen kyllä tarkistamaan noiden lukkotappien tilanteen, mulle tuo oli täys ylläri eikä auto muuten siitä edes oireillu kun sisemmissä takavetareissa näkyi pyörittelemällä aika paljon klappia. Ylimääräinen rahina takaa saattoi johtua myös noista.
Koska kun nuo lukkotapit katkeaa, ne ei pääse paikoitaan putoamaan, mutta antavat sisävetarille mahdollisuuden ylimääräiseen välykseen joka taas syö laakerit aika nopsaan. Toinen puolen shimmilevyssäkin on aika pahat jäljet kun katkennu tappi on hiertäny sitä ja samalla tapin reikää suuremmaks.
Kuten kerroin, vetarissa oleva lukkotapin reikä oli suurentunu aika rajusti eikä sitä meinannu saada irtikään.
Diffi on siis purettava täysin atomeiks että nuo lukkotapit pääsee tarkistamaan. Saa samalla laitettua uudet rasvat sisään.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #755 : 30.06.09 - klo: 18.09 »
Onhan tuolla autolla rummuutettu jo reilusti yli 30 akullista.

Rahaa kun on niin paljon ettei tiiä mihin käyttäs (vitsivitsi) :lol: niin on jo valmiina oottamassa uusi savage flux laatikossaan tuossa autotallin nurkassa.Ostin jo joku aika sitten sen vähän niin kun varaosiks ja estämään ne ikävät hetket kun joutuu oottelemaan osia!
Mut eihän tähän perhana sentään mee niitä varaosia!! No kyllä niitä osia jossain vaiheessa rupee menemään ainakin kulumisen puolesta jos ei muuten. On varmaan omassakin autossa jo joku kohta aika lähellä loppua.
On niin upea auto ajaa tää että äkkiä kertyy niitä ajokertoja!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #756 : 30.06.09 - klo: 18.33 »
Rahaa kun on niin paljon ettei tiiä mihin käyttäs (vitsivitsi) :lol: niin on jo valmiina oottamassa uusi savage flux laatikossaan tuossa autotallin nurkassa.Ostin jo joku aika sitten sen vähän niin kun varaosiks ja estämään ne ikävät hetket kun joutuu oottelemaan osia!

Ite mietin ihan samaa jokin aika sitten ja nyt olis siihen hyvä tilaisuus kun Towerilta sais hyvät alennukset. Flux ei vaan tule alennustenkaan kanssa niin halvaks kuin Summit.
Summit sen sijaan on alkanu oikeasti kiinnostamaan ja sen meinasin jo tilata, se kun tulis nyt oikeasti halvaks.. mutta pakko lyödä jäitä hattuun kun noita romuja alkaa tosiaa olla kaapit täynnä.. :grin:
Mutta hintaa ei jäis tulleineen kuin n. 400e..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #757 : 30.06.09 - klo: 18.50 »

Mutta hintaa ei jäis tulleineen kuin n. 400e..


tarkoitatko fluxin vai summitin hintaa??
-tauolla-

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #758 : 30.06.09 - klo: 19.03 »

Mutta hintaa ei jäis tulleineen kuin n. 400e..


tarkoitatko fluxin vai summitin hintaa??

No summittiahan tuossa tarkoitetaan.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #759 : 30.06.09 - klo: 20.02 »

Mutta hintaa ei jäis tulleineen kuin n. 400e..


tarkoitatko fluxin vai summitin hintaa??

No summittiahan tuossa tarkoitetaan.

ok! kiitän ja kuittaan...
« Viimeksi muokattu: 30.06.09 - klo: 22.05 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Poissa nasse82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #760 : 30.06.09 - klo: 21.30 »
Ajelen kaks 4s rinnan 5000mah zippyt on, en oo montulle asti viel päässy eli yhtään hyppyä en tuossa soratiellä ole tehny! Mul on sitten varmaan maanantai päivän kasaus kun etupäätä vaille kohta koko voimansiirto vaihdettu uusiin..  Tietty on runtua annettu mutta aikas nätisti hajoamisten jälkeen ajellu.. Ennen mul oli kaikilla virityksillä oleva FG 1/6 monsteri ja jotai nitrovehkeitäkin etten kyl ihan tapio ole näis hommis jos niin luulette!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #761 : 30.06.09 - klo: 21.31 »
Eka kerta mullekkin kuulla ratastappien hajoavan rasvassa ollen, ja et välykset säädöissään..!?
Toki tulee joskus ittelle ahneita shimmauksia (jää vuotamaa)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #762 : 02.07.09 - klo: 07.46 »
Tervehdys vaan!

Hei,olen tilaamassa Savage Fluxia nytten,muutaman päivän sisään. Ja on eka RC-auto,eli korvantaustani ovat märät.
Jenkkilästä asti tilaan, siellä kysytään ostaessa Taajuutta? A1-A6:een asti? Yritän kyllä itse selvittää tällaiset newbie kysymykset mutta googlaus ei ole tuottanut tulosta,ja anteeksi jos löytyy helposti vastaus,itselle ei ole osunut silmään.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #763 : 02.07.09 - klo: 09.56 »
oli pakko koittaa googlella rc car frequency chart ja heti löytyi :wink:
http://www.easyrc.com/radiosystems/radiosystems5.html

A1    26.995
A2    27.045
A3    27.095
A4    27.145
A5    27.195
A6    27.255

kaikki nuo on laillisia suomessa.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #764 : 02.07.09 - klo: 11.34 »
Jep, ja Fluxin ollessa kyseessä, ei ole mitään käytönnän merkitystä minkä taajuuden otat.
Ensinnäkin, vakioradiot on niin suolesta, että haluat varmasti vaihtaa gigasiin radioihin hyvinkin nopeasti. Kotimaasta saat gigaradiot halvalla Racing Factorylta, esim. itsellänikin käytössä olevan Acoms Technisportin, maksaa reilun satasen.

Toisekseen, joissain autoissa, kuten yleisesti Traxxasin autoissa, taajuus määrää myös auton värin. Mutta koska Fluxia ei saa kuin sillä yhdellä värillä, niin eipä ole merkitystä.

Sanottakoon vielä että hyvän valinnan teet jos ensiautoksi tämän ostat, itse en voi kun kehua! Aivan mahtava kampe ja tehot on aivan jotain järkyttävää.
Itse luulin että VXL Stampede, joka oli mun ensiauto, olis tehokas, mutta ei sitä voi verrata samana päivänä tämän kanssa, niin eri autoista puhutaan tehojen puolesta.

Niin juu ja tervetuloa aivan mahtavan harrastuksen pariin! Itse ostin tosiaan viime kesänä ekan rc-autoni ja nyt niitä on 3.. :grin:
Mut on ainakin tämä harrastus vieny totaalisesti mukanaan.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #765 : 03.07.09 - klo: 12.44 »
Jatketaas yksinpuhelua..

Tänään tuli varaosat Fluxin perään ja pari huomiota tein perää kasatessa:

1. Sisempien vetarikuppien pohjalle kuuluis ohjeen mukaan kumiset "tiivisteet", joita ei jostain syystö tehtaalla ole laitettu. En ainakaa ole huomannu niitä aiemmin. Noiden tiivisteiden laitto poisti kokonaan sivuttaisklapin vetoakselista, eli akselissa ei ole enää yhtään välystä noiden kahden vetarikupin välillä.
Tiiviste toimii samalla lievänä iskunvaimentimena sivuttaisiskuille.
Ylemmässä kuvassa osanro 6811, mutta Fluxin manuskassa, alempi kuva osanro 75080, joten siinäkin on pieni kummastuksen aihe.
Taitaa vaan nuo kuvat olla eri Savageista, mutta kuitenkin, noita tiivareita ei uutena autossa ollu.





2. Oikean puoleisen sisemmän vetarin laakerin alle tulee ohjeen mukaan 2 todella ohutta metalliprikkaa, osanro Z892, mutta silti vetari jäi väljän tuntuseksi.
Väliin mahtuis kolmas ja jopa neljäskin kevyesti, mutta tuo aiemmin mainitsemani tiiviste poisti lopullisen klapin.
Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että sisempi vetarikuppi pääsee elämään aika rajusti akselinsa ympäri ja juuri tuolla puolella on pienemmillä kuulilla varustettu laakeri joka purettaessakin oli huonommassa kunnossa.

Joten kummallisia virheitä tuon osalta HPI:lta. Eniten ihmetyttää noiden tiivisteiden puuttuminen tehdasvalmiista autosta koska niiden hyöty on kuitenkin huomattava.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #766 : 03.07.09 - klo: 13.03 »
Noi O renkaat vetari kupeissa lähtee kyllä itestään kävelemään ennemmin/myöhemmin.
Eli hajoavat ja postuvat.

Sitä en väitä onko ollut vai ei.

Näin ainakin omassa savassa aikoinaan tapahtui useammankin kerran.

Pyörän puoleisessakin kupissa on nuo O renkaat sit.

Laiton nyt vaan hieman omia kokemuksia, ettei tarvitse yksin höpötellä.
son loppu ny.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #767 : 03.07.09 - klo: 13.16 »
Noi O renkaat vetari kupeissa lähtee kyllä itestään kävelemään ennemmin/myöhemmin.
Eli hajoavat ja postuvat.

Sitä en väitä onko ollut vai ei.

Näin ainakin omassa savassa aikoinaan tapahtui useammankin kerran.

Pyörän puoleisessakin kupissa on nuo O renkaat sit.

Laiton nyt vaan hieman omia kokemuksia, ettei tarvitse yksin höpötellä.

Voihan se olla niinkin, eipä tullu uutena katottua.. mutta nyt on tosiaa pelkästää sisemmissä vetarikupeissa ja jos olis vielä ulommissakin, niin olis menny tosi tiukaks.
Joku juuri Fluxin ostanu vois tarkistaa onko noita vai ei.. ei vaan taida olla sellasia.. :roll:
« Viimeksi muokattu: 03.07.09 - klo: 13.30 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #768 : 03.07.09 - klo: 14.10 »
Voihan se olla niinkin, eipä tullu uutena katottua.. mutta nyt on tosiaa pelkästää sisemmissä vetarikupeissa ja jos olis vielä ulommissakin, niin olis menny tosi tiukaks.
Joku juuri Fluxin ostanu vois tarkistaa onko noita vai ei.. ei vaan taida olla sellasia.. :roll:

Miulla on kotona iskemätön savage fluxi. Voin kattoo illalla jos ei joku kerkee ennen sitä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #769 : 03.07.09 - klo: 19.14 »
No nyt katoin tuosta iskemättömästä fluxista niin ei siinä ainakaan oo mitään o-renkaita sisemmässä tai ulommassa vetarikupissa. Toiselta puolelta takaa katoin eikä ollu ja kaikissa vetareissa on saman verran välystä eli n. 1mm.
Sit tuossa 30-40 akullista ajetussa on kanssa joka vetarissa tuota välystä ihan jonkin verran eli eipä siinäkään taida enää olla niitä o-renkaita,jos on edes ikinä ollutkaan...
Hyvinhän tuo on kestäny ilmankin! Ainakin toistaiseksi...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #770 : 03.07.09 - klo: 19.54 »
Se shimmi Z892 on säätöosa jolla ratasvälys (lautanen/kardaanipinion säädetään poikittain.
(pitkipäin pinionakselin rikoilla toisaalla)
Määrä vaeltaa siis ratassetupin mukaan. Vetariuolostulon päittäisvälystä  ei säädettäisi diffin ja sen petilaakerin välistä vaan kaulan ja diffikupin välistä laittamalla uloskin 82827- shimmejä. Yleensä jätetään olemaan ja hoidetaan siihen vaikuttava T-luu klappi vetokupin pohjakumilla (6811) tarvittaessa. Silläkin klapilla on sallittu määrä ilman. Ristinivelellinen vetari ei taas tartte ollenkaan. ja diffimuljan takia sen sisemmän 6811 on syytä löytyä, sen puute olisi jo merkittävä virhe.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #771 : 04.07.09 - klo: 20.29 »
No niin,nyt on koettu täälläkin se diffin hajoaminen.

Tänään ihan normi monttu ajossa yllättäen alkoi auto vetämään rajusti oikealle puolelle kaasutettaessa. Arvasin heti että nyt tuli remonttia. Nostin auton ylös ja pyörittelin renkaita niin etuset oli normaalit mutta takarenkaista oikea pyöri ihan vapaasti eikä muualla tapahtunut mitään liikettä mutta vasen jumitti pahasti ja sitä pyöritettäessä myös molemmat etuset pyöri samaan suuntaan.
Kotona avasin takadiffin ja eipä sieltä kyllä juurikaan yhtään ehjää osaa löytyny. Melkein kaikki rattaat diffistä palasina...
No ei huolta,varaosa fluxista uusi diffi paikalleen.
Samalla vaihdoin etudiffinkin uuteen. Vanhan tarkastin ja rasvasin,siinä ei ollut kun lieviä kulumisjälkiä. Jääköön se varalle. Myös pinjoni rattaan vaihdoin kun alkoi olla ihan pikkasta vailla valmis.
Aika hyvin mielestäni kesti,onhan autolla ajettu jo lähes 40 akullista ilman mitään remonttia.
Pitää ajan kanssa tilailla vanhaan diffiin osia niin saa siitäkin varadiffin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa nasse82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #772 : 05.07.09 - klo: 11.31 »
Nyt on uusittu lähes koko koko voimansiirto, HD osilla ne mitä on saanu ja välyksiä shimmailtu pienemmiksi! diffeis tuntuis hyvin pysyvän kaivurintappirasvan ja 80-90 vaihteistoöljyn sekoitus!  Hyvin kestäny myös eilen alkoholin vaikutuksen alla ajamista..  :mrgreen:

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #773 : 05.07.09 - klo: 20.46 »
Tuli käytyä vetämäss eka ajot tuon perädiffirempan jälkeen ja voi jessus kun auto hiljeni. Nyt kuuluu kaikki alustan kitinät ja natinat eikä mitään rallatusta perästä. On se ollu sitten pidemmän aikaa jo pskana, sen verran erilainen auto on nyt ääniltään. Ihan kun ajais täysin eri autolta, tuntu jopa että auto ei kulkenu kunnolla kun ei ollu perän rallatuksen ääniä kun oli tottunu.. :grin:
Voi kai sanoa että todellinen ihme ettei yksikään ratas ollu vaurioitunu.
Nuo vetokuppien pohjakumit toi mukanaan sellasen ilmiön, että koska vetarit on nyt täysin klapittomia, niin vetarien ulompi pää hiertää sen verta pahasti ulompaan vetarikuppiin, että sieltä kuuluu ihan kunnon kitinä. Olis varmaa sinneki pitäny kuitennii änkeä myös se kumi..

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Dukduk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #774 : 06.07.09 - klo: 14.25 »
No niin, Slash sai viikonloppuna uudenkodin ja minä Fluxin tilalle.
Aamulla piti hakea pirssi Hobbylinnasta ja työpaikalla kun on hiljaista näin heinäkuussa niin tässä työpäivän rattona akkuja latailen ja auton palikoita kiristelen.

Kohta tulee hymy tai itku, rahat lähti jo  :grin:
-Ei taidolla vaan Tuurilla jo vuodesta -75-
| HPI Savage Flux HP |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #775 : 06.07.09 - klo: 19.37 »
No niin, Slash sai viikonloppuna uudenkodin ja minä Fluxin tilalle.
Aamulla piti hakea pirssi Hobbylinnasta ja työpaikalla kun on hiljaista näin heinäkuussa niin tässä työpäivän rattona akkuja latailen ja auton palikoita kiristelen.

Kohta tulee hymy tai itku, rahat lähti jo  :grin:

Kiristelepä suosiolla sitten ruuvilukitetta pinjonin ruuviin, muuten lähtee alle 5 minuutin liitämään eka ajolla..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #776 : 06.07.09 - klo: 19.50 »
Jos ei sitä ratasta tarvi vähä väliä vaihtaa, nii suosittelen laittamaan loctiten laakerilukitteella se ratas akseliin kiinni...
/ Jere Siirilä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #777 : 06.07.09 - klo: 19.57 »
Jos ei sitä ratasta tarvi vähä väliä vaihtaa, nii suosittelen laittamaan loctiten laakerilukitteella se ratas akseliin kiinni...

Sillä juurikin on omassa fluxissani ratas kiinni ja KESTÄÄ!!!!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Dukduk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #778 : 06.07.09 - klo: 21.03 »
Ensimmäiset akut ajettu ja kyllä on perin toimiva pakettiraketti. Pinionikaan ei lähtenyt irti vaikka paiskoin pirssiä (mielestäni) aika vauhdilla.
Ainoa asia mikä kummastuttaa on tuo ääni, joka muistuttaa hieman rattaiston metallista raavintaa. Muut sähköautot eivät moista ääntä pidä, mutta tosin ne eivät olekaan näin muhkeasti tehtyjäkään.

Juutuubista löysin vastaavan:  http://www.youtube.com/watch?v=HMn2V0z5Wvs

-Ei taidolla vaan Tuurilla jo vuodesta -75-
| HPI Savage Flux HP |

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #779 : 06.07.09 - klo: 21.53 »
Ainoa asia mikä kummastuttaa on tuo ääni, joka muistuttaa hieman rattaiston metallista raavintaa.

Niinpä..  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4