EA Import

Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 607462 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1020 : 30.10.09 - klo: 21.58 »
Mikä vakio kone? Vakionahan tässä on Mamba Monster Max 2200kv HPI:n tarroilla!
Eli Kannattaa varmaan MMM hommata :wink:.

-Jarkko
Hpi baja 29cc | Associated B44.3

Poissa hpi racing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1021 : 30.10.09 - klo: 22.29 »
miksei vakiolla pärjais.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1022 : 30.10.09 - klo: 22.33 »
Mikä vakio kone? Vakionahan tässä on Mamba Monster Max 2200kv HPI:n tarroilla!
Eli Kannattaa varmaan MMM hommata :wink:.

ups  :laugh:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1023 : 31.10.09 - klo: 05.24 »
dodii yhet akulliset(2x2s 5000mah) takana bullet proofeilla ja vielä hengissä :p
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1024 : 31.10.09 - klo: 05.29 »
..ja tosiaan kipasin ne hobbylinnasta.. toivotaan että ei tartte heti uusia hakia muuten voi olla pelimerkit äkkiä kortilla :wink:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1025 : 31.10.09 - klo: 21.33 »
Iso ja pikkuveli.

Pikkuveli löyti uuden kodin mun luota :)

Miten voikaan kohta 40 vuotias poika olla onnellinen uudesta lelustaan :D
Nyt sitten tilaukseen rompetta joka tilistä pikkasen, pysyy vaimo tyytyväisenä :angel:
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa m@sse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1026 : 31.10.09 - klo: 22.17 »
Tulipahan viimein syy avata omakin taaempi diffi. Yllätys oli suuri kun pinjoni ja bevel gear oli ehjiä mutta sisältä oli moinen ratas mennyt nätisti kahtia.. Liekkö sitten valmistusvirhe, ei taida muilla olla hajonnut  :roll:

Osanumero taitaa olla 86032, voisi tietenkin harkita myös niitä bulletproof diffejä..

HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1027 : 31.10.09 - klo: 22.22 »
dodii yhet akulliset(2x2s 5000mah) takana bullet proofeilla ja vielä hengissä :p

Eiköhän ne sen 4s tehot nyt pitäis ainakin kestää, jos ne kestäis 6s:llä pommittamista niin hyvä olis. :p
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1028 : 31.10.09 - klo: 23.16 »
totta.. kyllä 6s seuraavana hankinnassa :smiley: ja uuvet radiot! en tiijä muista liekö ihan normia nuilla vakio radioilla kun alkaa nykimään ja pätkimään jo 20-30 metrin jälkeen? elikkäs giga ratiot sitten ja kummathan ois paremmat halpis sanwat vaikohan futabat? :roll:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1029 : 31.10.09 - klo: 23.19 »
Tulipahan viimein syy avata omakin taaempi diffi. Yllätys oli suuri kun pinjoni ja bevel gear oli ehjiä mutta sisältä oli moinen ratas mennyt nätisti kahtia.. Liekkö sitten valmistusvirhe, ei taida muilla olla hajonnut  :roll:

Osanumero taitaa olla 86032, voisi tietenkin harkita myös niitä bulletproof diffejä..



ohho! liekö tuo tappi katkennu ja sen myötä halkassu rattaan?
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa hpi racing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1030 : 31.10.09 - klo: 23.36 »
totta.. kyllä 6s seuraavana hankinnassa :smiley: ja uuvet radiot! en tiijä muista liekö ihan normia nuilla vakio radioilla kun alkaa nykimään ja pätkimään jo 20-30 metrin jälkeen? elikkäs giga ratiot sitten ja kummathan ois paremmat halpis sanwat vaikohan futabat? :roll:
osta futabat.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1031 : 01.11.09 - klo: 13.55 »
Toinen akullinen tuli äsken päästeltyä, eikä ilman vaurioita selvitty. Ajajan kyynärpää otti osumaa hiekkarinnettä alas kieriessään sen verran että nahat lähti paksusta nahkatakista huolimatta :lol:
Autolle ei sitä vastoin käynyt kuinkaan. Ruorista vääntyi hiukan antenni, mutta sen sai suoristettua. Markan gigaradiokin on jo tilattu, niissä kun ei sojota niin pitkiä antenneita niin on helpompi pyöriskellä rinteitä alas :p

Moottorin pinjoni (ensiöratas, sanoisi koneteknikko) tahtoo liukua pois paikaltaan joten huomenna on käytävä hommaamassa lukitetta. Lisäksi toisesta akkutelineestä hävisi yksi niistä kumilärpyttimistä joilla lukitaan kansi kiinni. No tiedossa oli että tuo systeemi ei tuollaisenaan oikein pelaa, jatkossa kannet pysyy sitten tarranauhan avulla läjässä.

Toiset akut täytyy hommata, yhdellä setillä ei kerkeä vielä edes kunnolla innostumaan. Vauhtiakin saisi olla vähän lisää, joten 3x3s patukat on harkintalistalla. Tietysti voisi ensin kokeilla hieman paremmalla virranantokyvyllä (30c?) olevia 4s akkuja.
Nopari ja ohjausservo täytyy kyllä väkertää vesitiiviiksi, niin pääsee lumikeleilläkin sitten ajelemaan. Vastaanotin saakoon jonkin sortin pussin ympärillensä, se ei varmaan muuta tarvitse.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa jesi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1032 : 01.11.09 - klo: 14.01 »
Toinen akullinen tuli äsken päästeltyä, eikä ilman vaurioita selvitty. Ajajan kyynärpää otti osumaa hiekkarinnettä alas kieriessään sen verran että nahat lähti paksusta nahkatakista

Repesin.
Melkeen ois kuvan paikka  :afro:
/ Jere Siirilä

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1033 : 01.11.09 - klo: 16.47 »

Repesin.
Melkeen ois kuvan paikka

Joo vaimo oli mukana ja kamera myös, arvaa että harmittiko sitä kun ei just sillon sattunut olemaan se kamera käpälässä :D
Nauratti kyllä itseänikin aika lailla. Ei sitä aamulla osannut ajatella että tänään tulee kaatuiltua selvin päin pitkin lenkkipolun pientareita, auto edellä ja mies perässä ohjain kädessä juosten nauraen ja sitten lentäen ja nauraen :roll:

BTW, tilasin tähän uudet akut, käsittääkseni nuo nykyiset on virranannoltaan 20C, 2s 5Ah Turnigy akut ja tilatut on 30C 2s 5Ah Turnigyt, onko jotain käsitystä heittää että kuinka paljon tuo virranantokyky tulee vaikuttamaan kulkuun?

Noi nykyiset tulee jäämään hyvin pian aivan liian tehottomiksi, toisen ajokerran jälkeen jo alkaa tuntumaan että lisää tehoa saisi olla käytettävissä. Kolmannet akut saa joka tapauksessa sitten olla 3s.

Voikos muuten tehdä siten että laittaa 2s+3s kennot? Sähköteknistä estettä sinänsä ei ole noita sarjaankytkemästä, mutta jotain muuta? Epätasainen virrananto? Epätasapaino autossa? Epätasapaino ajajalla? :D
Kun tuo 6s tuntuu käyvän jo auton tekniikan päälle tämän topicin perusteella, niin 5s saattaisi olla sellainen hyvä kompromissi tehon ja kestävyyden suhteen?

Joku ajopaikka täytyy kyllä kehitellä missä saisi muodostettua ihan jonkun radan, jota voisi alkaa kelloa vastaan kiertämään. Muutoin mielenkiinnon säilyminen voi olla vähän niin ja näin pitkällä aikavälillä.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa m@sse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1034 : 01.11.09 - klo: 17.51 »
Mitä tuohon 20 C vs. 30 C tulee, en usko juurikaan olevan vaikutusta kulkupuoleen. Itse olen myös ajanut 20 C akuilla, ja niissä virranantokyky tuntuu riittävän mainiosti, koska akut ovat lämminneet korkeintaan kädenlämpöisiksi.

2S+3S comboon en ota kantaa, enkä ensimmäisenä taida olla kokeilemassa vaikka mahdollisuus onkin :) 6S ftw, vaikka vähän osat paukkuisivatkin.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa koivistonkylä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1035 : 01.11.09 - klo: 19.48 »
Onnea uudelle omistajalle vaan ja toivotan pitkää elinikää autolle ja ...

"alas kieriessään sen verran että nahat lähti paksusta nahkatakista huolimatta"

Varinkin kuskille :angel:


Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa Janos

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1036 : 01.11.09 - klo: 21.00 »
Itse olen ainakin todennut 2s+3s akut parhaimmaksi vaihtoehdoksi tuohon Fluxiin. Niilla nykyään vallan ajelen. 6S oli liikaa ja 4S liian vähän. Eikä se aiheuta mitään ongelmia ainakaan itsellä että on kaksi erilaista akkua. Tosin akut on Turnigyn 2S 5000mAh 20C/30C ja Turnigyn 3S 5000mAh 20C/30C eli saman valmistajan akkuja käytän
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1037 : 01.11.09 - klo: 23.16 »
Kiitos uskonvahvistuksesta, siispä tilaan seuraavaksi vastaavat 3s akut ja käytän niitä sarjassa näiden nyt tilattujen kanssa.

Sellaista kysyttävää vielä olisi että kun olen menossa käväisemään tuossa parin viikon päästä Kanadassa Burlingtonissa (Torontosta tunti etelään), niin mitähän sieltä kannattaisi tällaiseen autoon ostaa? Eli mitä mä tartten kuitenkin ennemmin tai myöhemmin?

Sen verran yritin jo katsella että HobbyHobby kauppa olisi Torontossa ja toki olen tätä topicia lukenut, että phatlinet asfaltille ja ilmeisesti Prolinen badlandsit olisi pätevää kamaa nurmelle ja soramontulle. Lisäksi kiinnostaisi tuo voimansiirron heikoin lenkki eli tasauspyörästö laittaa suosiolla kuntoon, jos ja kun 6s kennoillakin tulee vielä kulkua kokeiltua. Ei vain löytynyt tuon puljun listoilta vielä Bullet Proofia. Pari (1) (2) koppaa tekisi mieli laittaa matkalaukun täytteeksi. Ehkä tukivarsisetit ynnä muut muoviosat on tuolta halvempi tuoda, mutta entäs jos toisi noparin ja moottorin, niistä lienee pääsee täällä eroon käypäisellä hinnalla. Jos ottaisi tullausriskin ja pakkaisi laukun täyteen MMM nopareita ja vaikka yhden Braman :afro:

Niin ja jos joku tuolta kaupasta jotain katselee niin tiedoksi että kurssi on 1Ca$ = 0,63€ 
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1038 : 03.11.09 - klo: 19.35 »
Jos sanotte, että ajatte 4s:llä, niin tarkoittaako se sitä että ajatte niinku 2+2s vai 4+4s?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa tapsa92

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1039 : 03.11.09 - klo: 19.37 »
Kumpikin on mahdollista mutta 4+4s on mun mielestä vaan rahan tuhlausta.
- Tapsa

Poissa jesi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1040 : 03.11.09 - klo: 19.39 »
Säädin kestää maksimissaan 6s.
Eli kysymykseesi vastaus: on mahdollista käyttää 2*2s sarjassa. Tai 2*4s rinnan.

Fyysisesti tilat varmasti estää 4s kennojen käytön, joten uskoisin että puhutaan kahdesta 2s pakasta jotka on kytketty sarjaan, ja siten saavutettu 4s kytkentä.
/ Jere Siirilä

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1041 : 03.11.09 - klo: 19.49 »
Itse on tullut ajeltua 2x 3700mah 4s rinnakkain, noilla melko hyvä ajoaika ja mahtuu koteloihin vielä.
Nykyään ajan lähes aina 2x 3s akuilla, kun pitää saada isoa ilmaa :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 03.11.09 - klo: 19.53 kirjoittanut -rcmh- »
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1042 : 03.11.09 - klo: 19.49 »
Jup! Kiitoksia tiedosta  :azn:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1043 : 03.11.09 - klo: 21.45 »
https://www.tcscrawlers.com/HPI-Racing-MACHINED-BULLETPROOF-DIFF-BEVEL-GEAR-29T-9T-SET-102692-p-17874.html

Ei ollut kallis setti, kaksi settiä jää tullirajan alle postikuluineen. Toivottavasti tavara myös saapuu perille...

Niin juu, tilasin samalla tällaisen paketin täytteeksi, mutta tuo ei ollutkaan "hardened", mikä lie karkaistua yrittää tarkoittaa. Tekeekö sillä mitään tän auton kanssa?
« Viimeksi muokattu: 03.11.09 - klo: 22.00 kirjoittanut triheadwolf »
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa rekonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1044 : 03.11.09 - klo: 22.02 »
Ei ollut kallis setti, kaksi settiä jää tullirajan alle postikuluineen. Toivottavasti tavara myös saapuu perille...

Jos ihan tarkkoja ollaan niin 2 settiä posteineen ei jää tullirajan alle vaan kyllä tuosta marraskuun tullin muuntokurssin mukaan joutuu reilu 12e pulittamaan. Tietysti mahdollisten alennusten kanssa voi toki saadakin alle tullirajan.

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1045 : 03.11.09 - klo: 22.05 »
Ei ollut kallis setti, kaksi settiä jää tullirajan alle postikuluineen. Toivottavasti tavara myös saapuu perille...

Jos ihan tarkkoja ollaan niin 2 settiä posteineen ei jää tullirajan alle vaan kyllä tuosta marraskuun tullin muuntokurssin mukaan joutuu reilu 12e pulittamaan. Tietysti mahdollisten alennusten kanssa voi toki saadakin alle tullirajan.

SKU17874    HPI Racing MACHINED BULLETPROOF DIFF BEVEL GEAR 29T/9T SET #102692
$25.02      2    $50.04 
SKU17773    Novak Mod 1 5mm pinion gear - 20T #5114
$6.53      1    $6.53 
Subtotal:     $56.57   
Shipping cost:    $9.32   
Total:     $65.89

/ 1,4771 = 44,60

Lisäksi vielä virheellisesti tulin maininneeksi tullirajan, josta ei ole kyse, vaan arvonlisäverorajasta.
« Viimeksi muokattu: 03.11.09 - klo: 22.11 kirjoittanut triheadwolf »
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa rekonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1046 : 03.11.09 - klo: 22.19 »
Shipping cost:    $9.32   
Total:     $65.89

/ 1,4771 = 44,60

Lisäksi vielä virheellisesti tulin maininneeksi tullirajan, josta ei ole kyse, vaan arvonlisäverorajasta.

Juu minun moka. Nyt vasta huomasin, että tcscrawlerilla on oletuksena EMS postipalvelu, jos menee suoraan Check out with Paypalin -kautta. Normaalin checkoutin mukaan voi valita tuon USPS:n toimitustavaksi, jolloin myös postituskulut muuttuu hieman inhimillisemmiksi.

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1047 : 03.11.09 - klo: 22.22 »
Juu minun moka.

Ei se mitään  :azn:

Ajattelin vain kertoa niin saa muutkin hyödyn edullisemmasta hinnasta.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1048 : 04.11.09 - klo: 23.25 »
No niin tuli laitettua bulletproof diffit tilaukseen eteen ja taakse, noi kun shimmaa vielä niin luulis kestävän. Alubulkit olis kyllä hyvä vielä hommata.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1049 : 05.11.09 - klo: 18.19 »
Tuossa kun nyt hiukan ennätin hiplaamaan tuota laitetta niin onpahan välykset joka paikassa.
Tiedä sitten mikä on tavanomaista ja mikä ei, mutta melkoista hölkkälöysää on kyllä ja huolella.

Jos tuo oikea auto olisi niin ohjauksessa olisi väljää varmaan kaksi kierrosta ruorista. 1:1 kilpa-autojakin ropanneena osaan nyt ainakin sen verran sanoa että moisella on kyllä vaikutusta ajettavuuteen.

Vähän tuolta suuren maailman foorumeilta jo yrittänyt myös katsella että mitäs tälle asialle olisi tehtävissä, mutta ajattelin vähän kysellä täältäkin. Eikä varmaan muistakaan modeista,"hop-up":sta tai miksi ikinä noita paranteluita kutsutaankaan, ole pahaksi jakaa tietoa. Joissain kuvissa näkyi alumiinisia osia jne ja olikohan ihan ohjekirjassa jostain laakerisarjasta mainintaa. Jos ennättäisi enemmän perehtymään asiana niin kaivelisin toki lisää tietoa, mutta jos jollain on jo lonkalta laukaista asiaan tuntemusta niin aina helpompi :)
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.