Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 949206 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1230 : 08.01.10 - klo: 22.14 »
Siinä kuva miten omassa on rinnan kytkentä. Tosiaan noihin vakio koteloihin ei pahemmin 4-5s pakat mene millään.

Tuo on selkeä rinnankytkentä, plussat plussiin ja miinukset miinuksiin.

Mutta miettikääpäs tuota "kääntää vain toisesta akusta liittimen toisin päin":

Tuolloin virta kulkee noparista lähtien + -> + 1.akun napaan josta - jatkuu toisen akun plussaan -> josta + jatkuu noparin miinukseen.. Ei tuo kovin suositeltavalta kuullosta. Plussat plussiin ja miinukset miinuksiin kuullostaa jo hyvälle. Hobbykingiltä näytti löytyvän _ainankin_ 3700mah 4s akkuja, jotka koteloon sopivat. Kannen kun ottaa irti niin taitaa mahtua isompiakin, löytää vaan sopivan muotoisia.

Yritin etsiä aftermarket akkukoteloita tuohon autoon, mutta ei näyttänyt löytyvän. Olisikohan tässä paikka tehdä itse oma, jos moisen auton hommaa. Kyse on kuitenkin vain parista millistä, mikä jää isompien akkujen kiinnittämisessä vajaaksi.

Alumiini tai kovamuovi materiaaliksi ja ruuvaamaan uusi kotelo autoon. Kantta siihen ei tarvitse, ainoastaan alareunan, kiinnikkeet ja ulkoreunan.. hmm.. täytyypä soitella sorvarille ensi viikolla.
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo: 23.47 kirjoittanut soulost »
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1231 : 09.01.10 - klo: 16.07 »
Siinä kuva miten omassa on rinnan kytkentä. Tosiaan noihin vakio koteloihin ei pahemmin 4-5s pakat mene millään.

Tuo on selkeä rinnankytkentä, plussat plussiin ja miinukset miinuksiin.

Mutta miettikääpäs tuota "kääntää vain toisesta akusta liittimen toisin päin":

Tuolloin virta kulkee noparista lähtien + -> + 1.akun napaan josta - jatkuu toisen akun plussaan -> josta + jatkuu noparin miinukseen.. Ei tuo kovin suositeltavalta kuullosta. Plussat plussiin ja miinukset miinuksiin kuullostaa jo hyvälle. Hobbykingiltä näytti löytyvän _ainankin_ 3700mah 4s akkuja, jotka koteloon sopivat. Kannen kun ottaa irti niin taitaa mahtua isompiakin, löytää vaan sopivan muotoisia.

Yritin etsiä aftermarket akkukoteloita tuohon autoon, mutta ei näyttänyt löytyvän. Olisikohan tässä paikka tehdä itse oma, jos moisen auton hommaa. Kyse on kuitenkin vain parista millistä, mikä jää isompien akkujen kiinnittämisessä vajaaksi.

Alumiini tai kovamuovi materiaaliksi ja ruuvaamaan uusi kotelo autoon. Kantta siihen ei tarvitse, ainoastaan alareunan, kiinnikkeet ja ulkoreunan.. hmm.. täytyypä soitella sorvarille ensi viikolla.

Tuolla on tollaiset:

http://204.186.93.64/SavageFlux-BatteryTray.htm

En tiiä onko yhtään suuremat/paremmat..
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1232 : 12.01.10 - klo: 09.46 »

Voiskos väki laittaa kuvia omista kosteussuojauksistaan? Vai pitääkö suurin osa autonsa varastossa kesään asti ja ajaa sillä vain kuivilla keleillä...?

Savagen pitäisi saapua tänään postissa. Sen jälkeen alkaa uusien patterikoteloiden ja kosteussuojauksen suunnittelu...
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1233 : 12.01.10 - klo: 13.19 »
En kehtaa kuvia laittaa, mutta yksinkertaisesti muovikelmulla ja teipillä olen itse suojannut noparin ja hyvin on lumella toiminut.
Suojalakkaa en ole laittanut, koska nuo on toiminut niin hyvin itsellä.
Ja täälläkin paljon juttua ketkä on lakannut noparin ja silti savut on päässyt heti ulos. :huh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1234 : 12.01.10 - klo: 15.04 »
tässä juuri vuorasin noparin piirikortin starbriten nestemäisellä sähköteipillä.. sievä tuli ja mainiosti pelittää :azn:

tässä tää vinkki http://www.youtube.com/watch?v=LUSmKAvHyEk

omani laitoin mustalla.
« Viimeksi muokattu: 12.01.10 - klo: 15.11 kirjoittanut tikkunekku »
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1235 : 12.01.10 - klo: 15.10 »
Savage-Centralissa on just puitu tuota nesteteipin käyttöä ja sen jälkeen tapahtunutta savustelua.
Taitaa olla ihan sama että tekeekö suojauksia tai ei, aina savuaa.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1236 : 12.01.10 - klo: 15.17 »
Savage-Centralissa on just puitu tuota nesteteipin käyttöä ja sen jälkeen tapahtunutta savustelua.
Taitaa olla ihan sama että tekeekö suojauksia tai ei, aina savuaa.

joo.. saas nähhä miten kauan kestää :angel: ajelen kuitenki vaan 4s:llä,  että jospa ei kävis liian hot :shock:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1237 : 12.01.10 - klo: 15.26 »

Onkohan tässä nyt dilemmaa kosteussuojauksen ja 6s lipojen välillä? Kuormitetaan ja kun nopari ei hengitä -> kuumeneminen ja savut.

Eli talvikeliin sopivaksi voisi kuvitella elmukelmu/lakka/teippi suojauksen ja 4s lipot. Noh, torstaina on molemmat käytettävissä, 4s ja 6s. Täytyy vähän tarkkailla motin ja noparin lämpöjä suojauksen jälkeen...
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1238 : 12.01.10 - klo: 15.35 »
Noparissa on kyllä tempcut, joka kaiken järjen mukaan lyö virrat poikki jos/kun nopari ei pääse hengittämään..

Itse olen muovipussin & 6S lipojen kanssa ajellut, -20 asteessa tosin kuski vaan ei meinaa kestää :cool:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1239 : 12.01.10 - klo: 17.44 »
Eli uskaltaako tohon nopariin laittaa suojalakka sprayta vai täytyykö tilata corrosionX:ää?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1240 : 12.01.10 - klo: 18.24 »
Eli uskaltaako tohon nopariin laittaa suojalakka sprayta vai täytyykö tilata corrosionX:ää?

spraylla luulis olevan hankala tähätä joka rako tiiviiksi, tuolla nesteteippi tuubilla oli helppo tilkitä joka rako ilman että jäähytysrivat ois tökötissä :roll:

nooh saas ny nähä pelittääkö pitkään, ilmotan het jos savu nousee :laugh:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1241 : 12.01.10 - klo: 18.49 »
Mulla on Corrosion X:ää, jos ylöjärvelle asti jaksaa tulla niin muodollista korvausta vastaan saa dippailla nopariaan, kahvit saattaa saada siinä samalla.

Jos tilaata meinaa niin sama paikka minkä laitoin tuonne savage-centralin foorumille eli UK:sta saa http://www.corrosion-x.co.uk/. Nopea toimitus oli eikä ollut ainakaan mun mielestä kallista. Meinasin jos olisi alkanut tuota tuomaan maahan, mutta ei oikein innostanut ruveta sähläämään kun ei ole moisesta riittävästi kokemusta.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1242 : 14.01.10 - klo: 19.20 »

Noh, luotetaan miehen sanaan. Nopari on pussissa.

Kysymys kuuluu, pyöriikö fluxin tuuletin talvella ja pitääkö tuuletin ottaa pois ennen pussiin laittoa vai saako olla pussin sisällä?
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1243 : 14.01.10 - klo: 21.38 »
parit akulliset takana pommitusta maximiforcella ja umpihangessa sukeltamista, eikä vielä savumerkkejä, ainuat kipinät säkenöi toistaseksi silmäkulmissa :angel: eli toimii ku unelma! vuorokausi vierähti vuoratessa, mutta tulipa tehtyä tarkasti, vois vaikka suihkuu ottaa selänpesijäksi   :laugh:

lisää uimatunteja vaa ja päivityksiä sitä mukkaa :wink:

« Viimeksi muokattu: 14.01.10 - klo: 21.43 kirjoittanut tikkunekku »
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1244 : 15.01.10 - klo: 15.24 »
Kysymys kuuluu, pyöriikö fluxin tuuletin talvella ja pitääkö tuuletin ottaa pois ennen pussiin laittoa vai saako olla pussin sisällä?

No harvemmin se ainakaan pakkasilla pyörii, sinne se saa jäädä sisälle, näin ainakin itsellä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1245 : 15.01.10 - klo: 23.59 »
Pukkaa HPI:ltä adapteria Bajan vanteille:



http://www.hpiracing.com/press/102530.html

Ja kun pressitiedotetta katsoo vähän kauemman aikaa sieltä löytää jotain erittän mielenkiintoista!!!

XL?

köh - flux.

Milloinkohan mahdetaan julkaista?
Olisikohan tulossa ihan kesäksi?
2010 kovin julkaisu?
Ei taida täällä härmässä ihan ilmainen olla?
Kuinkahan kallis olisi päivittää vanhasta XL versio?
« Viimeksi muokattu: 16.01.10 - klo: 00.07 kirjoittanut triheadwolf »
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa oden

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1246 : 16.01.10 - klo: 09.46 »
Saahan noita paketteja valmiina esim Desertboy xl http://gcmachine.ca/index.php/rcstuff/desertboyxl

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1247 : 16.01.10 - klo: 19.36 »

Nyt on ekat tyypit savage fluxilla takana 2 x 3S 5000mah akuilla. Alkuun joutui hieman sähkömittauksia tekemään, kun auto ei toiminutkaan. Edellisen omistajan jäljiltä kaapelit oli noparin ja moottorin väliltä ristissä.. Kun kytkentävirhe löytyi, niin päästiin testipuuhiin! Rattina ja vastarina toimii Acomsin 2.4ghz, hyvältä muuten tuntui tuo halppisohjain (toki parempikin tuntuma voisi olla). Hinta/laatusuhteeltaan kuitenkin ihan ok.

Suojasin sähköt ohjeiden mukaan pussilla + päällekkäisillä kahvinsuodattimilla ja pienellä palalla pesusientä. Pesusienen palanen on tukevasti noparin alla vielä antamassa x-tra suojaa.

Kahvinsuodattimet ja sienen palan leikkasin niin, että tuuletin jäi reilusti vapaaksi. Kaupan päälle käänsin koko motin ylöspäin ja laitoin moottorin piuhat menemään tuulettimen yli niin, että tuuletin jää varmasti vapaaksi (ei mikään piuha pääse väliin). Pussin suuaukko on alaspäin, kun nopari on käännetty ylösalaisin (jos kosteutta kertyy, niin valuu pois ja harvoin se vesi ylöspäin nousee).



Kuten kuvasta huomaa, nini sisälle tultaessa pussi tosiaaan kerää kosteutta. Joten kahvinsuodatin ei ole ollenkaan paskempi homma.. Paljoa ei kosteutta tule, mutta tulee kuitenkin.

Kulkuja vehkeessä on niin maan pirusti.. Nättiä pikkuringin pyörittelyä pihassa, tuntui että käy piha pieneksi. Stampedella ja pikku e-revolla piha riitti vallan mainiosti, nyt alkoi kaipaamaan futiskenttää tai vastaavaa....
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1248 : 16.01.10 - klo: 21.17 »
tässä kans yksi kuva suojatusta noparista..

täysin vesitiivis ja tuuletin saa ilmaa jos lämpiää
« Viimeksi muokattu: 16.01.10 - klo: 21.22 kirjoittanut tikkunekku »
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1249 : 16.01.10 - klo: 21.23 »
täysin vesitiivis ja tuuletin saa ilmaa jos lämpiää
Niin no.
Ulkoisesti näyttää orkkikselta mutta vedit vissiin nesteteippiä sisälle ja hyvin taitaa ainakin toistaiseksi toimia. :roll:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1250 : 16.01.10 - klo: 21.39 »
täysin vesitiivis ja tuuletin saa ilmaa jos lämpiää
Niin no.
Ulkoisesti näyttää orkkikselta mutta vedit vissiin nesteteippiä sisälle ja hyvin taitaa ainakin toistaiseksi toimia. :roll:

joo nappasin kotelon auki ja tilkitsin nestesähköteipillä piirikortin molemmin puolin huolella ja jäähdytysritilät pysyivät puhtaana. siinä samassa otin virtakatkasijan johtoineen pois ja juotin kiskot piirikortilla yhteen, eli virrat päällä heti ku akut kytkee (syy tähän oli, että johdot oli höttösesti kiinni ja irtosäikeillä, kun oli päässyt johto pyörimään siinä noparin auki ollessa)

ja hyvin toimii, vaikka tosin parit akulliset takana, ei ainakaan lämmenny niin että ajon aikana ois tuulettimelle töitä tullu :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1251 : 16.01.10 - klo: 21.42 »

Onhan tuo jälkimmäinen "aavistuksen" nohevampi ratkaisu, mutta eipä tuo taida paljon huonommaksi jäädä pussivirityskään. Alapuolelta pussi on sen verran auki, että hengittää vaikka tuuletin lähtisikin pyörimään.

Tuon oman auton nopari on lakattu jo edellisen toimesta, mutta kosteussulkua noparin/tuulettimen päällä en pidä siltikään huonona varmuusvarana. Kelit lämpee ja lumet lähtee niin pussi pois, löytyyhän sitä kosteutta keväällä/kesällä/syksylläkin, joten lakat on hyvä olla joka tapauksessa koneessa.
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1252 : 16.01.10 - klo: 22.36 »
Kuinkahan kallis olisi päivittää vanhasta XL versio?

Eipä se montaa kymppiä maksa, esim. FLM:ältä ja TCS:ältä löytyy myös XL setti Fluxiin.
Ja TCS valmistaa myös 5T konversion Fluxiin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1253 : 16.01.10 - klo: 23.28 »

Eipä se montaa kymppiä maksa, esim. FLM:ältä ja TCS:ältä löytyy myös XL setti Fluxiin.
Ja TCS valmistaa myös 5T konversion Fluxiin.

Juu kyllä mä noita olen jo sillä silmällä katsellut, lisäksi 1offrc.com:n tyttö tekee mielestäni TCS:ää parempaa settiä (saa pohjalevyn ja haluamansa värisen anodisoinnin. Fastlanen hilut tuntuisi noista kyllä olevan pisimmälle viety tuotteena.

Kun saisi vain jostain jonkin sortin cad mallin (.step tai parasolid) fluxista tai edes sivulevyistä niin olisi helppo homma muokata omansa version ja teettää noita itsekin. Saahan nuo pelkät levyt kyllä ihan käsipelissäkin riittävän lähelle millimetripaperin kanssa reverse-engineerattua. Mutta vielä en ole jaksanut käydä toimeen.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1254 : 16.01.10 - klo: 23.34 »
Pukkaa HPI:ltä adapteria Bajan vanteille:



http://www.hpiracing.com/press/102530.html


komialta näyttää :tongue: hiukka vaan mietityttää, että oiskohan turhan raskas taakka nuo 1/5 pyörät fluxin voimansiirrolle  :shock:

xl: ää tässä oon lähössä rakentaan fluxista ja tällä hetkellä mielessä ois hpi: n terra pin renkaat -(vaikuttas hyviltä kunnon töyssytykseen?) ja hiukka offsettiä lisää integyn hex -adaptereilla. rungoksi ehkä tämmöstä http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=flm45400&cat=109 ja xl savan body.
« Viimeksi muokattu: 17.01.10 - klo: 00.03 kirjoittanut tikkunekku »
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1255 : 17.01.10 - klo: 12.35 »
Laittelin vähän teippejä suojaamaan koppaa ja uudet rinkulat + vanteet (badlands + JC concept).



Edit: Dodgen kori on tulossa kiinan ihmemaasta, saapi keltaisen teippauksen kauttaaltaan + mustat vauhtiraidat. Siihen kaveriksi nuo keltaisilla vanteilla olevat badlandsit.
« Viimeksi muokattu: 17.01.10 - klo: 12.38 kirjoittanut soulost »
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa Vilperix

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1256 : 17.01.10 - klo: 15.23 »
Nyt nopari tulossa amainhobbiesilta 206$, mutta yhdestä vanteesta mennyt aika pahasti tuo hexi ja piti tilata uudet vanteet. Nyt nuo saapui, niin mites tuo vanne lähtee renkaaltaan?  :shock:

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1257 : 17.01.10 - klo: 15.50 »
Nyt nopari tulossa amainhobbiesilta 206$, mutta yhdestä vanteesta mennyt aika pahasti tuo hexi ja piti tilata uudet vanteet. Nyt nuo saapui, niin mites tuo vanne lähtee renkaaltaan?  :shock:
No eikun keittämään eli reilu kattila puolilleen vettä ja sinne vaan vanne kerrallaan kiehumaan n.puoli tunti/vanne.Kääntelet välillä että molemmat puolet kiehuu ja ovat tasaisesti vedessä.Sit vaan kokeilet irtooko ja jos ei niin lisää keittämistä.

Joku on kai kokeillut asetonissa liottamista TAI uunissa lämmittämistä mut niistä ei oo omakohtaista kokemusta.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1258 : 17.01.10 - klo: 16.12 »
Ite kokeilin keittämistä, hankalaa hommaa, kuumailmapuhallin on huomattavasti parempi ja nopeampi! Mutta ei taida olla missään muodossa tuo renkaan irrotus mukavaa vanteelta, hirveää repimistä ja sormet palaa. No Beadloceilta ehkä, koska niissä ei ole liimaa, mutta ainuttakaan beadlockkia en ole laittanut kasaan tms.
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1259 : 17.01.10 - klo: 18.52 »
Laitetaan otna.

Itse irroittelen renk vanteilta xyleenillä (tai asetonilla).
Eli pieni injektio ruisku, ja sillä liruttelee vanteen ja renkaan väliin hiljaksiin litkua, samalla rengasta painaen vanteelta.

Tässä operaatiossa mennyt yleensä n. vartti per yks pyörä.
Eikä ole ihmeemmin ottanut kumpikaan itteensä.

On sitten aikuistenoikeesti sellaista kamaa molemmat tökötit, että pidettävä lapset ja muut jäsenet erossa.
son loppu ny.