Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 952654 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1920 : 03.02.11 - klo: 18.13 »
Mites te ootte tätä elmukelmua tähän laittaneet kun on tuo alapuoli ihan auki? monta kierrosta vaan rungon ympäri ja teipillä kiinni?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1921 : 03.02.11 - klo: 19.34 »
No, vaikkei vastausta tullut, kävin tekemässä ensitestit, ja on se ihana auto. moottori ei ollut kovinkaan lämpöinen, nopari vähän lämmin, vaikkei kyllä ajettukkaan kuin jotain 15 min.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1922 : 03.02.11 - klo: 19.57 »
En muista tiedä, mutta itse laitan elmukelmua ja teippiä vain tohon noparin ympärille, en rungon ympärille.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1923 : 03.02.11 - klo: 20.15 »
Nojoo, pistin varmuuden vuoksi.

Eihän tuolla kovin paljoa pitoa ollut, joten parhaat puolet autosta jää vielä näkemättä. :afro:

Edit2: Nyt pistin ohjekirjan mukaan lipo cut offin päälle ja sitten kun se tuli päälle, pystyi vain hipaisemaan kaasua. sisälle tullessa tarkistin jännitteet, ja näyttivät tältä:

AKKU1: 3.4v, 3.4v
AKKU2: 3.01v, 2,98v

Eikai niitten nyt nuin paljoa pitäisi erota? Huolestutti jo tuo 2.98v mutta latasin 2c (2,5A) niin kyllä se tasaantui. Tilasin castle linkin ja ajattelin pistää cut offin 3,4v niin jos tasaantuisi tuo jännitteiden ero.
« Viimeksi muokattu: 04.02.11 - klo: 15.25 kirjoittanut ghhgtd »
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1924 : 04.02.11 - klo: 16.38 »
Itse pidän 3.2v ja ei ole tuolla tavalla käynyt.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1925 : 04.02.11 - klo: 18.14 »
Nii eli mullahan ei voi nyt valita sitä jännitettä milloin se katkaisee vaan on se mikä on vakiona mamba max proossa.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1926 : 04.02.11 - klo: 19.39 »
Noniin, kolmas akku ajettu, ihan vakiona ja mitään ei olla saatu rikki...luonnollisesti  :wink:. Lähtihän se backflippikin 4s lipoilla, ehdin jo epäillä.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1927 : 05.02.11 - klo: 19.10 »
Näköjään Sava Fluxista tulossa myös mini versio. :cool:

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1928 : 05.02.11 - klo: 19.21 »
Sehän on suora pienennös mitä mahtaa tulla tuommoiselle hintaa. Saatavilla vuoden 2011 loppupuolella.

Tuollaista tietoa löysin hpi:n sivulta pikkusavasta.

Preview: "Small Scale" Savage
Completely new for 2011 is this small scale Savage - here in prototype form! This is a completely new design and features the look and feel of the Savage monster truck in a new smaller size. With scaled-down Savage body, tyres and wheels, this is the perfect Savage for anyone tight on space! It will fit a standard-size NiMH or LiPo battery pack in a cool hinged protected compartment, and fits standard-size electronics!


•Dimensions: 365 L x 285 W x 165mm H, 231mm WB
•Savage TVP Design
•4WD Shaft Drivetrain
•Flux Brushless System
•2.4GHz Radio System
•Waterproof electronics
•Metal Drivetrain
•Secure Battery Box
•Full-size Electronics
•540-size Motor
•Low CG Motor position
•Full Size Sub-C 6-cell batteries or 2S/3S LiPo Packs

Ja tuossa vielä kuva korinalta:
http://www.hpieurope.com/showimage.php?imgSrc=graphics/news/nurn11/IMG_4108_e.jpg
« Viimeksi muokattu: 05.02.11 - klo: 20.10 kirjoittanut fergu »
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1929 : 05.02.11 - klo: 19.45 »
Elämme jännittäviä aikoja...
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1930 : 05.02.11 - klo: 20.15 »
Aika hyvältä toi pieni savage näyttää, mitäköhän mahtaa olla hintaa tommoisella.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1931 : 05.02.11 - klo: 20.36 »
vielä tämmöstä: http://www.hpieurope.com/feature.php?id=14 selakkaa vähä alaspäi nii näette mullistavan, ihmeellisen ja turhan pienen savage nanon harjallisella moottorilla!
« Viimeksi muokattu: 05.02.11 - klo: 21.12 kirjoittanut ghhgtd »
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1932 : 05.02.11 - klo: 21.09 »
Eivät sitten voineet tohonkaan laittaa hex kantaisia ruuveja..
Ja renkaissa matalan näköinen kuvio.

Muuten näyttää ihan asialliselta!
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1933 : 05.02.11 - klo: 23.57 »
Saihan se sen auki... Takaa diffistä bevel gear osina. Aika edukas sulake osa, jotta varmaan kannattaa toinen satsi ottaa varalle.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1934 : 06.02.11 - klo: 11.59 »
Heh, oli teipit lähteny elmukelmu suojauksesta ja mennyt kardaanin väliin. Ihmettelin jo että olisin 4:nnellä akulla bevel gearit saanut rikki.onneksi ei nopariin mennyt vettä. :roll:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa muikku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1935 : 06.02.11 - klo: 12.09 »
Waterproof electronics  :shocked:
Tohon pitää varmaan jo alkaa säästämään!

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1936 : 06.02.11 - klo: 12.28 »
No jaa, oli minigrip pussi vielä varmuuden vuoksi noparin päällä ja se pelasti. Thank god for minigrip. :grin:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1937 : 06.02.11 - klo: 16.17 »
vielä tämmöstä: http://www.hpieurope.com/feature.php?id=14 selakkaa vähä alaspäi nii näette mullistavan, ihmeellisen ja turhan pienen savage nanon harjallisella moottorilla!
No, on se pieni! :grin:
http://www.hpieurope.com/showimage.php?imgSrc=graphics/news/nurn11/05.jpg
Passiivista harrastelua

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1938 : 06.02.11 - klo: 17.04 »
Sehän on vastaava kun se vanha hb minizilla, eroja on sähköt, renkaat vanteet, kori, ja oranssit alu osat:
minizilla http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=hb51503&lang=en
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1939 : 06.02.11 - klo: 17.39 »
...joka oli ihan miina.
/ Jere Siirilä

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1940 : 06.02.11 - klo: 18.10 »
Olin tänään taas ajamassa ja kiedoin nyt vain noparin ympärille elmukelmua. Piti hyvin veden poissa, mutta nopari ylikuumeni ja ylikuumenemisesto tuli päälle. Luulin että olin käräyttänyt jo tuonkin noparin, mutta testasin noparin jäähdyttyä, ja kaasu toimi, jarru toimi ja pakki toimi, eli nopari toimi. Haisee vähän kärähtäneelle, muttei ole. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Ratkaisuja?
« Viimeksi muokattu: 06.02.11 - klo: 18.13 kirjoittanut ghhgtd »
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1941 : 07.02.11 - klo: 22.33 »
No niin ensimmäiset ajot takana savagella. Ajoa kesti noin 3 minuuttia kun autosta tuli etuvetoinen  :undecided: Hyppäsin peräti kerran ja tuli noin 30 cm neljälle pyörälle alas.

Purin diffin ja sieltä oli se pinni katkennut mistä täälläkin on ollut juttua, onneksi se ei kerinnyt rikkoa mitään rattaita. Uusi pinni löytyi mukana tulleista toisten hexien pinneistä joten huomenna uusi koitos.

Toivottavasti oli joku valuvika. Diffiöljyä mulla ei ollu niin laitoin rasvalla kasaan ja se tiivistekkin vähän huonolta näytti, laitoin jo hpi:n oman diffiöljyn ja tiivisteitä englannista tulemaan, sekä läjän niitä 2,5 x 12 pinnejä.

Auto tuntui suht äkäiseltä 4s akuilla, 6s en kerinnyt edes kokeilla ehkäpä huomenna sitten.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1942 : 08.02.11 - klo: 20.00 »
No niin.

Tänään sain kunnon ensituntumat ajokkiin kun pysyin poissa hyppyreistä ja ajelin akulliset 4s:ia ja akulliset 6s:ia. Tässäpä hieman ajatuksia:

- 4s:llä auto oli kohtuu pirteä, aikalailla yhtä äkäinen kuin bullet fluxi 3s:llä
- 6s:llä auto oli melkein koko ajan keula pystyssä  :grin: todella nopea, ei oikein soveltunut niin pienelle parkkipaikalle
- Kääntyvyys yllätti negatiivisesti, ei oikein "taivu"
- Myöskin iskarien öljyt taisi tuossa -1 asteen pakkasessa jähmettyä kun kesti aika kauan suoristua kurvista, siis tuntui, että auto jäi kenolleen ja näin ollen painopiste "veti" autoa johonkin suuntaan
- Akkukotelo oli auennut kesken ajon 3S akut todella tiukkoja, joten pitänee siihen laittaa hyväksi havaittu velcro strappi.
- Lipo cut tuli mielestäni liian myöhään, oli 3,45 akut kun lataukseen laitoin, täytyy kaverilta lainailla castle linkkiä kun sillä sitä ilmeisesti pystyy säätämään?


Kysymyksiä:
 - Mitä ölppää noihin iskareihin näin talveksi pitäisi laittaa? 
 - Kuinka täyteen pitää diffiin sitä öljyä kaataa?

Muuta yleistä:
Vielä en osaa sanoa oliko auto juuri se "bang for the buck" kun en hyppyreistä ajellu ollenkaan. Toivottavasti kestää niin kuin suurimmalla osalla teistä. Vähän harmittaa kun katkesi se diffin tappi heti silloin, nyt laitoin ne puuttuvat o-renkaatkin dogbonejen päähän sinne diffikuppeihin kun niitä uutena ei ollut ja manuaalissa sanotaan et pitäis olla.

Turnigyn gigamankkasta oli kantomatka pudonnut aika paljon, alueella oli kyllä langattomia verkkoja ja mankastakin jännite laskenut jonkun verran, täytynee siihen perehtyä.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1943 : 09.02.11 - klo: 09.37 »
jos 3.45v per kenno niin siitä on vielä varaa pudottaa sitä cut offia jonnekin 3.1-3.2v per kenno tietämille ilman että on vaaraa akun tuhoutumisesta liian tyhjäksi purkamalla.

diffi laitetaan ihan piripintaan täyteen.

pöö

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1944 : 09.02.11 - klo: 13.02 »
jos 3.45v per kenno niin siitä on vielä varaa pudottaa sitä cut offia jonnekin 3.1-3.2v per kenno tietämille ilman että on vaaraa akun tuhoutumisesta liian tyhjäksi purkamalla.

diffi laitetaan ihan piripintaan täyteen.


Mä oon yleensä pitänyt 3.7 per kenno alarajana. Kopteroinnista jäännyt tuo perinne, onpahan akkujen käyttöikä sit vähän pidempi.
Ilmeisesti kuitenkaan autot ei niin tarkkoja ole, joten voin olla huoleti. Kiitoksia.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1945 : 09.02.11 - klo: 14.30 »


Tuon näkönen takadiffi oli. Huono kuva kyllä, mutta silppua täynnä... Mitäs laardia tonne pitäis tunkea täyteen? Jotain mitä sais haettua vaikka honkkarista tai jos löytyis hyllystä?

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1946 : 09.02.11 - klo: 15.58 »
Minä pistin vaseliinia sinne.
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1947 : 09.02.11 - klo: 19.17 »
ghhgtd:
Ei sitä kelmua kannata pelkän noparin ympäri pyöritellä,ainakaan kovin tiukasti.Sillon kyllä ylikuumenee varmasti ainakin tuo MambaMax Pro. MMM noparista en tiedä kun en ole noin kokeillut mutta luulisin samoin käyvän sillekkin.Itse pyörittelen jonkun 6-8 kierrosta koko auton ympäri kelmua ennen korin laittoa ja ongelmia ei ole ollut.

OV:
Toimii ihan perus vaseliinillakin ihan jees mutta jos välttämättä haluaa yrittää jotain hienosäätöä niin sit jotain diffi ööliä,lukemia en osaa sanoa kun aina olen tuolla vaseliinilla ajellut.Ei tähän taida kunnon ajo ominaisuuksia saada ainakaan diffiöljyillä...

Itellä jäänyt ajot ajamatta auraamattomien piha alueitten takia kun möin loppuun ajetun traktorin reilu viikko sitten.
Nyt näyttäs kuitenki siltä että saan huomenna ajoon Valtran josta tein viime perjantaina kaupat. :tongue:
Näin ollen pihat puhtaaksi ja Fluxi taas ratalle!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1948 : 09.02.11 - klo: 20.57 »
Joo kyllähän se koko rungon ympärille pyöräyttely toimi, kunnes alkoi kasoissa kiipeillä ja lumipaukku painoin sen kardaanin väliin ja sitten oli muuten melkoisen kiva homma repiä yli kaksi kourallista elmukelmua kardaanista. Uskaltaiskohan tohon liquid tapeen luottaa ihan 150% ettei tarvitsisi pelleillä elmukelmujen kanssa?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1949 : 09.02.11 - klo: 21.04 »
Joo kyllähän se koko rungon ympärille pyöräyttely toimi, kunnes alkoi kasoissa kiipeillä ja lumipaukku painoin sen kardaanin väliin ja sitten oli muuten melkoisen kiva homma repiä yli kaksi kourallista elmukelmua kardaanista. Uskaltaiskohan tohon liquid tapeen luottaa ihan 150% ettei tarvitsisi pelleillä elmukelmujen kanssa?
Ei tuossa kelmu hommassa ole ollu itelläni ainakaan mitään ongelmaa kun sen oikein ja huolella laittaa.Ja ajettu on PALJON tuolla kikalla.
Mut jos se ei kelpaa niin kannattaa ennemmin tutustua tuohon lakkaus hommaan kuin liquidiin.Omaa kokemusta ei ole mutta niinhän nuo kirjoittelevat foorumeilla.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!