Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 951152 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2490 : 28.03.12 - klo: 09.41 »
Castlen puolelta ei ainakaan ole poikittaista sanottavaaa asikaspalvelusta. Tullut niin moneen kertaa oma kohtasesti todettua + tältäkin voorumilta luettua.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2491 : 28.03.12 - klo: 09.43 »
Hankkikaa parempia nopareita kuin pilipali kiina tuotantoa, esim. Tekin RX8 tai esim. MGM Compron X-sarjalainen. Ei muuten hajoa helposti ja takuu asiat hoituu loistavasti, MGM Comproa saa vedenpitävänä ja vaikka tupla tuulettimilla ja tuplakaapelit akuille ja noparille, lisäksi saa vaikkapa jarru valot tai muuta kivaa. Tekin RX8 1/8 autoon, MGM Compron tuotteita taas 1/8 - 1/5 kokoisiin autoihin vaikka, valikoima on jälkimmäisellä valmistajalla vakuuttava.

Maksavat enemmän kuin pilipali noparit kuten voikin arvata, mutta kestävät monta kertaa pidempään eivätkä tuhoa muita sähköjä autosta pahemmin.

En väitä että xerunit ja muut vastaavat eivät toimisi, mutta tiedän sen että ne eivät ole todellakaan yhtä laadukkaita kuin euroopassa tai jenkeissä valmistetut.
Saako suomesta MGM veden pitävää noparia? ja mistä liikkeestä.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa JaliM

  • Jäsen
    • Profiili
Fluxin akut
« Vastaus #2492 : 28.03.12 - klo: 13.05 »
Olisiko jollakin myydä kaksi kappaletta 2S lipoja minulle. Tuli ostettua Savage, mutta akut uupuu.
Pitäis jonkulaiset yrittää hommata. Hyvä kuntoisia mielellään!

Missäpäin asustelet. Jos pk-seudulla, niin minulla on kaksi käyttämättömäksi jäänyttä ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C -akkua. Noilla ajelee ~20min. Ison kapasiteetin akuissa 20C virta riittää fluxille ja purskevirta noissa on 30C.

Vara-akuiksi ostin nuo, mutta nälkä kasvoi syödessä ja 6s -akut tekivät nuo tarpeettomiksi minulle. Ihan uusia siis ovat. Hinta vaikka 20e/kpl?

/Jali
Hyper 7 TQ Sport .28 / HPI Savage Flux

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Fluxin akut
« Vastaus #2493 : 28.03.12 - klo: 16.08 »
tarviis apuja selvittämään tätä kaavaa kun ostin fluxsi projektin

pitääkö osa nro hpi 85234 (puskurin kiinike)
ylä tukivarren nro (85238)
joka kiinittyy tapeilla nro (86074)
tohon osaan kiinni (102272)?

eli ongelma on kun nuo kiinnitys tapit 86074 jotka kiinnittää yätukivarret kiinni autoon niin ne tahtoo luisua pois.

niin lähteekö ongelma kun hommaan puskurit pitääkö osa nro hpi 85234 (puskurin kiinike) ne tapit siellä sisällä kun tossa kaupassa ei tullut puskureita eikä keulinta tukea nekin on etinnässä.

kaipais apua.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Fluxin akut
« Vastaus #2494 : 28.03.12 - klo: 17.33 »
tarviis apuja selvittämään tätä kaavaa kun ostin fluxsi projektin

pitääkö osa nro hpi 85234 (puskurin kiinike)
ylä tukivarren nro (85238)
joka kiinittyy tapeilla nro (86074)
tohon osaan kiinni (102272)?

eli ongelma on kun nuo kiinnitys tapit 86074 jotka kiinnittää yätukivarret kiinni autoon niin ne tahtoo luisua pois.

niin lähteekö ongelma kun hommaan puskurit pitääkö osa nro hpi 85234 (puskurin kiinike) ne tapit siellä sisällä kun tossa kaupassa ei tullut puskureita eikä keulinta tukea nekin on etinnässä.

kaipais apua.

Suosittelen tilaamaan http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=102538, sen mukana tulee kätevät ruuvilla kiinnitettävät "tulpat" jotka pitää nuo tapit paikallaan varmasti.
« Viimeksi muokattu: 28.03.12 - klo: 18.38 kirjoittanut Mordex »
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2495 : 28.03.12 - klo: 18.56 »
Hankkikaa parempia nopareita kuin pilipali kiina tuotantoa, esim. Tekin RX8 tai esim. MGM Compron X-sarjalainen. Ei muuten hajoa helposti ja takuu asiat hoituu loistavasti, MGM Comproa saa vedenpitävänä ja vaikka tupla tuulettimilla ja tuplakaapelit akuille ja noparille, lisäksi saa vaikkapa jarru valot tai muuta kivaa. Tekin RX8 1/8 autoon, MGM Compron tuotteita taas 1/8 - 1/5 kokoisiin autoihin vaikka, valikoima on jälkimmäisellä valmistajalla vakuuttava.

Maksavat enemmän kuin pilipali noparit kuten voikin arvata, mutta kestävät monta kertaa pidempään eivätkä tuhoa muita sähköjä autosta pahemmin.

En väitä että xerunit ja muut vastaavat eivät toimisi, mutta tiedän sen että ne eivät ole todellakaan yhtä laadukkaita kuin euroopassa tai jenkeissä valmistetut.
Saako suomesta MGM veden pitävää noparia? ja mistä liikkeestä.

Ei saa suomesta, suosittelen tilaamaan valmistajan sivuilta nettikaupasta. Noparit pitää omilla valinnoilla "kustomoida" valitsemalla omat halutut ominaisuudet nopareihin.

Täältä voit tilata jonkun mieleisen noparin omilla valinnoila: http://mgm-compro.com/index.php?cat=brushless-speed-controllers

Maksuvaihtoehdot on melko laajat, mm. paypal pitäisi onnistua muistaakseni.

@ Lassi, en ymmärrä mikä ihmeen tarve sulla on mustamaalata MGM Compron tuotteita yhden susi noparisi takia. Sulla on kokemuksia niistä vanhoista MGM kikkareista missä oli softa bugia ja muuta ongelmaa, monilla meni niitä rikki muutama vuosi sitten. Nykyään en ole kuullut valituksia ainakaan RC-Monsterin foorumeilla, mitkä ovat huomattavasti laajemmat RC-alan foorumit kuin tämä rc10 foorumi.

Voin sanoa että MGM Compro tekee nykyään ne kestävimmät ja laadukkaimmat noparit isompiin vehkeisiin, en ole koskaan törmännyt mihinkään muuhun nopari valmistajaan mikä ottaisi huomioon asiakkaan tarpeet siinä muodossa että saisi valita ITSE lisävarusteet ja osat mitä nopariin kuuluu. Tämä kertoo jo mun mielestä siitä että osaavat asiansa. Valmista vesieristystä et saa luultavasti miltään muulta valmistajalta.

Jos tilaat MMM perus susi noparin tai jonkun xerunin, et varmasti voi valita yhtään mitään lisäominaisuuksia / lisäpalikkaa nopariin. Lisäksi takuu on surkuhupaisa ainakin xerunin kohdalla kiinasta tilattaessa. MMM takuuasioita kun yritin selvitellä niin helkkarin kalliiksi olisi tullut posteineen kaikkineen jonnekkin jenkkeihin, luovuin siis omasta MMM noparistani ja vaihdoin MGM:n. Enkä katunut yhtään.
« Viimeksi muokattu: 28.03.12 - klo: 19.05 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2496 : 28.03.12 - klo: 22.29 »
Jooh, onhan näissä nopareissa vielä paljon kehiteltävää. Oma valintani olisi tällaiseen bashaus vehkeeseen hyvä hintalaatu/käytetty .Tuohan vasta ottaiskin päähän,että uhraa 250 nopariin ja savut karkaa :afro:
Vai antaako Tapsa takuun?
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2497 : 29.03.12 - klo: 00.19 »
Jahas oli pieni yllätys fluxia kootessa. Pääsin moottorin kiinnitys vaiheeseen ja aloin ihmettelemään että mitenkäs tämä vihreä castle saadaan niihin alumiini clampseihin kiinni? Ajattelin että ne pitää venyttää auki jotta moottori istuu sitten naftisti kerralla, vaan eihän se alumiini tietenkään mihinkään veny.
Sitten hoksaa tönärillä mitata clampin ja eihän siihen mene kuin 40mm ulkomitaltaan olevat kannut, vihreä castle on n. 41,6mm paksu.
Nyt sitten dremelöin puolen yön aikaa clampseista 0,8mm pois puoleltansa, toivottavasti naapurit ei herää tai häiriinny.
Torkkeli on päistä ohuempi ja keskellä jähytysrivasto toisin kuin castlessa se on koko matkalla.

Ajattelin katsoa että jos se alu lätkän alle jää tilaa niin laittaisin pc:n piirisarjacoolerin sinne kiinni tehostamaan lämmön haihtumista. Lämpöhän siirtyy ainakin jossain määrin clampseja pitkin siihen ala levyyn ja sitä kautta cooleriin. Ainakin kun tuossa dremelöin ja clampsi oli stabiiliuden vuoksi kiinni siinä alalätkässä lämpesi koko paketti aika tasaisesti. Saa nähdä mikä käytännön hyöty sitten olisi?
5h nyt koonnut fluxia, etupää ja takapää on kasassa, tuli tosin tuohon aikaan järjesteltyä ruuvvit jne pientä säätöä.
Saa nähdä malttaako jättää jotain koottavaa huomiseksikin. ;)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2498 : 29.03.12 - klo: 09.04 »
tapsa92, Ei ole tarvetta mustamaalata MGM toimintaa, kun kerron omia mielipiteitä. 2kpl näitä on lähipiirissä palanut. Vanhempaa malliahan nuo luultavasti oli, niinkun tuossa viittasinkin. Joka tapauksessa halusin kokemukseni asiasta kertoa ja myös tämän huoltoon lähetys kokemuksen kun sitä tunnut niin kovasti kehuvan.

Hyvä lisä toki, että optioita saa rahalla valittua mutta ei se tarkoita sitä että säädin olisi loistavin kaikista. Niinkun tuo vanhempi erä MGM osoitti sai silloinkin kaiken valita optio listalta, mutta niin vaan noita hajoili.

Puolestaan en tiedä miksi sun pitää niin kovasti ylistää MGM:ää, MMM ei nyt käsittääkseni ole "susinopari" maineessa. (Enkä sen paremmin tiedä onko XeRun:kaan) MMM myydään varmasti hurjalla prosenttilla maailman markkinoilla RTR vehkeisiin, joiden käsittely on varmasti sitä kaikista väliinpitämättömintä osalal käyttäjistä. MGM tms kallis nopari jos ostetaan, niin sitä luultavasti käytetäänkin erilailla kun esim. MMM noparia joka on siin vakio RTR autossa kiinni. Myynti määrät mun käsityksen mukaan MMM vr MGM Compro on melkosella prosentilla MMM:lle varmasti osasyynä tuo RTR autoissa esiintyminen. Siitä syystä toki normaali markkina systeemiin perustuen tulee myös hajalla olevia MMM enemmän esille.

Castlen ehdottomia vahvuuksia on tuo vaikka muovikököksi palaneen noparin korjaaminen siihen sivuilla ilmotettuun hintaan. Näin ollen suhteellisen halpa uusia nopari jos se palaa jostain syystä.

Ei ole siis MGM mitään vastaan, yritin vaan kertoilla kokemukseni siitä ja samalla kysyä onko kokemuksia näistä uudesta x-sarjan vehkeistä. Kyllä itsekkin sellasen voin joskus ostaa, mutta tällä hetkellä mennään MMM kun se tuntuu hyvin pelaavan ja hinta on huomattavasti halvempi. (+loistava korjaus palvelu)

koivistonkylä:ltä hyvä pointti mitä itsekkin käytän. Tähän omaan rälläykseen ja bashaukseen hyvä hinta/laatu suhde palvelee ja myös tuo MMM hajonneen tuotteen vaihto x summalla "aina". Koska niinkun koivistonkylä sano niin kyllä se vaan harmittaa jos 250€ tai kalliimpi mgm antaa savut ulos. Jokainen noparihan ne voi antaa ulos, varsinkin bashaus käytössä ne tulee yhtälailla sieltä MGM:stäkin ulos jos sopivasti sattuu, silloin ei paljon auta että on kallis MGM nopari. MGM ei taida tarjota mitään korjauspalvelua x hintaan jos nopari on palanut "omasta" syystä vai onko nykyisin tarjolla? Takuuhan on hieman häilyvä käsite RC touhuissa käytännössä aina valmistaja voi halutessaan vedota käyttäjävirheeseen.
« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo: 09.15 kirjoittanut Lassi »

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2499 : 29.03.12 - klo: 16.10 »
Tänään tuli kotiovelle Savage  :azn:

Tuossa meni pari tuntia ihaillessa, enää akkuja vaille valmis ajoon. Ja jos hyvin sattuu niin huomena tai viimestään lauantaina pääsen ottamaan ensimmäiset savut ulos  :cool:

Tuli tässä pari kysymystä mieleen.

Miten olette piilottaneet tuon antennin tuolta katolta?
Mikä on helpoin tapa irroittaa moottori?
Mitä kannattaa ottaa huomioon ensimmäisessä ajossa?
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2500 : 29.03.12 - klo: 16.25 »
Itse piilotin antennin vastarin koteloon. Ja miksi moottori pitäisi saada pois? ja Ei ekalla kerralla mitään kummempia tarvitse ottaa huomioon, vähän kannattaa ensimmäisen ajon jälkeen muttereita ja ruuveja tarkistella.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2501 : 29.03.12 - klo: 17.06 »
Ajattelin laittaa ruuvilukitetta pinioniin, ettei keskeydy ajot heti ensimmäisessä kurvissa.
Mutta laitampa sitten jos lähtee irti.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2502 : 29.03.12 - klo: 17.47 »
Ajattelin laittaa ruuvilukitetta pinioniin, ettei keskeydy ajot heti ensimmäisessä kurvissa.
Mutta laitampa sitten jos lähtee irti.
Ja jos ruuvilukitetta laitat niin laita vain vähän tai ei ainakaan kovin vahvaa. On meinaan aika v.ttumainen saada pinionin lukitusruuvi auki jatkossa,vaikka olis kunnon työkalutkin.
Tietty lämmittäminen auttaa irroitusvaiheessa mutta silti..
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2503 : 29.03.12 - klo: 18.06 »
Ajattelin laittaa ruuvilukitetta pinioniin, ettei keskeydy ajot heti ensimmäisessä kurvissa.
Mutta laitampa sitten jos lähtee irti.
Ja jos ruuvilukitetta laitat niin laita vain vähän tai ei ainakaan kovin vahvaa. On meinaan aika v.ttumainen saada pinionin lukitusruuvi auki jatkossa,vaikka olis kunnon työkalutkin.
Tietty lämmittäminen auttaa irroitusvaiheessa mutta silti..

Onko teillä sitten pysynyt pinion paikallaan ilman ruuvilukitetta?  :huh:
Eihän minun sitten sitä tarvitse käyttää  :wink:
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2504 : 29.03.12 - klo: 18.13 »
Onko teillä sitten pysynyt pinion paikallaan ilman ruuvilukitetta?  :huh:
Eihän minun sitten sitä tarvitse käyttää  :wink:

Kyllä se yleensä vaatii sen ruuvilukitteen siihen pinjoniin että pysyy, ainakin itsellä ei pysynyt ilman lukitetta.
Mä kaytän miedompaa lukitetta, niin saa poiskin ilman lämmittämistä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2505 : 29.03.12 - klo: 18.18 »
Onko teillä sitten pysynyt pinion paikallaan ilman ruuvilukitetta?  :huh:
Eihän minun sitten sitä tarvitse käyttää  :wink:

Kyllä se yleensä vaatii sen ruuvilukitteen siihen pinjoniin että pysyy, ainakin itsellä ei pysynyt ilman lukitetta.
Mä kaytän miedompaa lukitetta, niin saa poiskin ilman lämmittämistä.

Itellä on tuota keskikovaa (sinistä)
Taidan sitä laittaa jos irtoaa.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2506 : 29.03.12 - klo: 20.24 »
Lukite muuttuu savuksi tollasella muutaman euron "pencil torchilla" parinkymmenen sekunnin lämmityksellä, joten ei se nyt oikeesti niin iso homma ole siihen nähden, että ei tarvi miettiä löystyykö se pinioni vai ei. Jokainen tietysti tyylillään, mutta näin meillä.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2507 : 29.03.12 - klo: 21.08 »
Kävin neitsyt bashauksella ja on tosi hauska peli ajaa, jopa hauskempi kuin e-revo mitä en voinut kuvitella etukäteen. Kummassakin tietenkin puolensa mutta fluxi on ihan omaa luokkaansa.

Hyvin tyydyttyi ajonälkä suht uusilla 4000mah 40c zippyillä, ei paljoa lyhempi ajoaika kuin 5200 30c turnipseilla. Vissiin tuo c luku ratkaisee.

Badlandsit alla ja pito oli ihan hyvä ottaen huomioon että oli todella jäistä.
Viime ajolla renkaiden sisään oli jäänyt vettä ja vipattavat aika paljon kun auto ilmassa painaa kaasua.
Täytyy laittaa pariksi päivää johonkin lämpimään kuivumaan.

Moottori oli ajon jälkeen ihan viileä, niinku arvelinkin ne moottorin kiinnikkeet ja se pohjalevy siirtänee lämpöä jonkin verran pois moottorilta. Ei revossa ikinä ollut moottorin noin viileä, saattoi johtua toki välityksistä.

-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2508 : 29.03.12 - klo: 22.23 »
Kyllä se pinjoni on itellä pysynyt kiinni noin 9kk, tosin olen ajellut 4 kennosilla. kannattaa vaihtaa robinson racing pinjoni tuon vakion tilalle, koska se ei kestänyt ainakaan itsellä kauaa.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2509 : 30.03.12 - klo: 15.18 »
Paljonkos MMM:ssä on vakiona lipo cutoffi?
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2510 : 30.03.12 - klo: 16.37 »
oisko ollu 3,2V/kenno, ite nostinheti 3,4V tai 3,5volttiin.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2511 : 30.03.12 - klo: 16.57 »
otti taas projekti takapakkia tilasin vanteet netis info et ois 17hex tuli vanteet kotio niin niissä olikin 14hex
 :angry:

ompahan ees renkaat nyh tilattu eli eikun ehtimään nyh 14hex ja keulinta tuki.

oisko jollain tarjota ylimääräsenä hexsejä ja keulintatukea
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2512 : 30.03.12 - klo: 19.33 »
oisko ollu 3,2V/kenno, ite nostinheti 3,4V tai 3,5volttiin.

Juu, pitää hommata se Castle link, kun jostain semmosen bongaan.
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2513 : 30.03.12 - klo: 22.17 »
No onkosta tuota normaalia että kun mulla on li-po cut off 3,1v mambassa niin kennot on 3,55v ajon jälkeen.
Siis kun ajan siihen asti että auto alkaa pätkimään.
5200 30c 2s Turnigylla ajo loppuu kuin seinään ja nytkähtää sen jälkeen muutaman kerran kaasusta.
4000 40c 3s Zippyillä auto hiipuu lopussa kulkemaan kävelyvauhtia.

Käytin tuota cut-offia jossain vaiheessa 3,0v:ssäkin mutta pelasin varman päälle ja nostin 3,1v kummassakin tapauksessa akut jää 3,55v/kenno, akut on aika tuoreet et johtuuko siitä noin korkea loppu jännite?

Nyt on kahdesti käyty 3s akut tyhjentämässä ja 2s:t kerran, 4s kombinaatiollakin liikkui tosi hyvin 6s:llä ei kaasua voi ainakaan tässä kerrostalon parkkipaikalla + takapihan lumikentällä painaa pohjaan asti, hirveän vauhdin saa.
Vaikka just tein revoon iskarirempan niin ei siinä näin smootit iskarit ole, auto ikään kuin kelluu kun se menee tuolla :)

Koska moottori kiinnittyy fluxissa alumiiniin se pysyy viileämpänä vrt. revo jossa kiinnittyy pieneen palaan alumiinia joka ei johda lämpöä pois. Kyllähän mä mietin että miten kesällä voi ajaa revolla kun talvellakin on niin kuuma että saa lumipallolla välillä jäähdyttää, onneksi tuli hankittua tämä auto.
Pahoittelen tätä tekstin non-informatiivisyyttä, oon vaan niin onnellinen mun fluxin kanssa että pakko vähän hehkuttaa. =)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2514 : 31.03.12 - klo: 11.15 »
On normaalia, rasituksessa akun jännite tippuu siihen cut-off rajaan jolloin nopari pätkäisee virrat.
Jännitettä rasittamattomana mitatessa se onkin sitten jonkin verran korkeampi.

Tee muuten jotkut n. milliset reiät sinne renkaiden kulutuspintaan keskelle ainakin kahteen kohtaan vastakkaisille puolille, muuten se vesi ei lähde sieltä koskaan pois.
Vesi renkaan sisällä käy laakereiden päälle, sekä tarpeeksi hanaa annettaessa repii renkaan reikaleiksi.
Kulutuspinnan reiän kautta vesi poistuu renkaasta keskipakoisvoiman takia autolla ajettaessa.

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2515 : 31.03.12 - klo: 13.25 »
Ihanan kallista...


+Postikulut 8,60€.

Eli tilaukseen lähti MGM:n nopari usb-palikoineen ja setti liittimiä. Toi saa kyllä luvan kestää, prkl.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2516 : 31.03.12 - klo: 13.36 »
oisko ollu 3,2V/kenno, ite nostinheti 3,4V tai 3,5volttiin.

Juu, pitää hommata se Castle link, kun jostain semmosen bongaan.
http://www.hobbylinna.com/castle-link-programming-p-15844.html tossa on, jollet ole vielä löytänyt.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2517 : 31.03.12 - klo: 14.00 »
Juu, pitää hommata se Castle link, kun jostain semmosen bongaan.

Tuosta: http://rc10.fi/index.php?topic=65606.0  :wink:
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2518 : 31.03.12 - klo: 15.41 »
huihai. Neitsytajo suoritettu  :laugh:

Akutkin kestää mukavan kauan, kun tuossa pihalla ajelee, koska yli puolen välin ei ole järkeä kaasua painaa.
Yllättävän hyvin loikkaa tuo fluxi.  :cool:

Tuli muuten mieleen, että kuuluuko jarrutuksessa kuulua semmonen krohina, joltain osin samanlainen ääni kuin eteen päin työntäessä?  :roll:

Löysin 30 eurolla sabelta tuommosen Castle linkin. Sen vois samalla napata koriin, kun pistää RR mod 1 pinionin tulemaan. Kiitos kumminkin avusta  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 31.03.12 - klo: 16.00 kirjoittanut nukkumasa »
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2519 : 31.03.12 - klo: 19.32 »
Ihanan kallista...


+Postikulut 8,60€.

Eli tilaukseen lähti MGM:n nopari usb-palikoineen ja setti liittimiä. Toi saa kyllä luvan kestää, prkl.

halpahan toi on vaikka ite maksoinkin ekasta mgm olikohan 60€ ja toisesta 80€ kumpikin käytettyjä mut toimii edelleen
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8