Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 949764 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2880 : 01.02.13 - klo: 14.37 »
Noni flux tuli ja testattu.
Olihan se hauskaa sen 15min mitä sitä kesti, sitten meni osaa p*skaksi ja nyt tarvittais apuja.

Saako diff bevel gear 9t (102692) irrallisena jostain?

Jokapaikassa myydään vaan settiä missä tulee mukaan isompi ratas myös n. 30e hintaan. Multa lähti tosta bevel gearista vaan hampaat mäkeen.
Melko bulletproof joo.. Onkohan jokuosa jääny kiristämättä tai jotai tapahtunut mitä en ole ottanut huomioon?

edit:
takaosa siis kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 01.02.13 - klo: 14.43 kirjoittanut kehveli »

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2881 : 01.02.13 - klo: 15.09 »
Ei saa erillisenä.
Tarkista että sen 9t rattaan takana on shimmejä sopivasti. tehtaalta tullessaan niitä on 2.
shimmaa omiin osiisi sopivaksi rattaiden välys. itse olen shimmannut niin että ei ole välystä juuri ollenkaan, jatkuvassa kontaktissa hampaat.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2882 : 02.02.13 - klo: 08.50 »
Ei saa erillisenä.
Tarkista että sen 9t rattaan takana on shimmejä sopivasti. tehtaalta tullessaan niitä on 2.
shimmaa omiin osiisi sopivaksi rattaiden välys. itse olen shimmannut niin että ei ole välystä juuri ollenkaan, jatkuvassa kontaktissa hampaat.

Kiitos tiedosta. Laittelin hobbylinnasta tulemaan setin, eipä auta muukaan.
Oli kyllä pettymys kun tuota niin mainostettu kestävänä vehkeenä ja bulletproof ja kaikkea ylisanaa käytetty. Tosiaan ei mitää ihme hc menoa edes ollut.

Laitoin palautetta myös hpi:lle suoraan, en odota sieltä mitään korvausta tulevan mutta eipä tuossa mitään menettänytkään.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2883 : 02.02.13 - klo: 09.08 »
Nyt vaan kehveli leuka ylös ja kohti uusia pettymyksiä... :wink:
Tosi p*skaa tuuria että noin nopesti hajos ja varmasti vetää mielen matalaksi.
Todennäköisesti juuri sinun yksilössäsi on ollut jo tehtaalta lähtiessä liian paljon mittaheittoja osissa ja kun kaikki autot kasataan vakiomäärällä shimmejä mutta autot/osat ovat kuitenkin yksilöitä niin sitten käy näin.Tai onhan sekin mahdollista että siellä on vaan ollu joku asennusvirhe.
Kasaat vaan nyt uusilla osilla ja shimmaat tarkasti molemmat diffit niin kyllä se siitä.
Mulla on ollut jo useampi Sava Flux ja diffien kanssa oli vaan ongelmia niissä ei bulletproof malleissa.Toki näistä bulletproof malleistakin ne hajoaa joskus mut ei noin nopsaan jos shimmaukset on kohillaan.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2884 : 02.02.13 - klo: 09.38 »
Aika nopeasti hajos, kun itsellä bulletproofit kestänyt yli kolme vuotta 6s:llä bashailua. Diffin laakereita mulla on enimmäkseen hajoillut.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2886 : 02.02.13 - klo: 13.05 »
Ei saa erillisenä.
Tarkista että sen 9t rattaan takana on shimmejä sopivasti. tehtaalta tullessaan niitä on 2.
shimmaa omiin osiisi sopivaksi rattaiden välys. itse olen shimmannut niin että ei ole välystä juuri ollenkaan, jatkuvassa kontaktissa hampaat.

Kiitos tiedosta. Laittelin hobbylinnasta tulemaan setin, eipä auta muukaan.
Oli kyllä pettymys kun tuota niin mainostettu kestävänä vehkeenä ja bulletproof ja kaikkea ylisanaa käytetty. Tosiaan ei mitää ihme hc menoa edes ollut.

Laitoin palautetta myös hpi:lle suoraan, en odota sieltä mitään korvausta tulevan mutta eipä tuossa mitään menettänytkään.

Mulla meni noita rattaita kesällä neljä settiä mutta siinä oli syynä huolimattomuus, vaihdoin autoon keraamisen laakerisarjan ja shimmit jäi vanhaan laakeriin kiinni. Oli liian iso välys ja hampaita irtoili just tolleen että yks lähti kerrallaan.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2887 : 02.02.13 - klo: 14.16 »
Mulla meni noita rattaita kesällä neljä settiä mutta siinä oli syynä huolimattomuus, vaihdoin autoon keraamisen laakerisarjan ja shimmit jäi vanhaan laakeriin kiinni. Oli liian iso välys ja hampaita irtoili just tolleen että yks lähti kerrallaan.

Mulla pamahti 4 hammasta kertalaakista. Hyvä tietää, että tarkastan nuo välykset noista kunhan setti tulee kotio.

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2888 : 04.02.13 - klo: 12.00 »
Tuon etupään nyt avasin osia odotellessa. En oikein tiedä mitenkä saisi parhaiten katsottua paljonko välystä tuossa bevel gearissa on kun ei sitä nää silmällä.
Mutta kuitenkin liikuttelemalla rattaat etupäässä noin 1mm liikkuvat, ennenkuin kontaktia ottavat, eli välystä on aika reippaasti sielläkin. Pitänee varmaan shimmata vaan niin, ettei tunnu ylimääräistä tyhjää olevan.



Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2889 : 07.02.13 - klo: 09.37 »
Välyksen voi tarkistaa näin: auto selälleen, Ruuvaa pohjan muovi+alulevy irti -> pidä kardaania tukevasti paikallaan toisella kädellä niin ettei se liiku milliäkään -> pyöritä diffiboksin alapuolella olevasta reiästä isoa lautasratasta ees taas niin siitä saat tuntumaa välyksestä. Vakiona sitä ei ole juuri ollenkaan, n. 0,1-2mm ehkä? 1mm on aivan liikaa.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2890 : 09.02.13 - klo: 15.42 »
Joo-o

Shimmailin niin, ettei välystä ollut omaan silmääni ainakaan. Parit akulliset tuli ajeltua ja hyvin pelas.

Nyt taas sitten pamahti sama prkleen bevel gear takapäästä.  :angry:

Lumikassasta (suht jyrkkä) hyppyä vedin suht isoilla tehoilla ja siinä nousussa tai juuri hypätessä kuului PAM ja silppuna taas se ratas...
Hpi:ltä tulossa entisestä pamauksesta rikkoutunut ratas postissa varaosaksi, että saan sen tuohon ensiviikolla mutta mikä hemmetti tässä nyt on. Ei mielestäni nyt _niin_ kovaa sikaa tuollainen hyppyyttäminen ole. Vai oliko sitten välystä kuitenkin liikaa vaikka yritin kuinka kokeilla ja liikutella ettei olisi.

Oletteko shimmanneet pelkästään sitä bevel gearia välyksen poistamiseksi vai myös sitä vastakkaista isoa lautasratasta (siinähän parit shimmit myös).


Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2891 : 09.02.13 - klo: 15.49 »
No joo. Miten oli se muovi osa HPI102272?
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2892 : 09.02.13 - klo: 18.28 »
No joo. Miten oli se muovi osa HPI102272?

Siis meinaat, että sen takia hajoaa kun ei ko. osaa ole vai?
Hieman lisäinfoa kaipaisin. Voihan toki tuon laittaa tilaukseen ei siinä mitään jos se ongelmat ratkaisisi.

edit:
Eli siis tuo vissiin ihan orginaali eikä mikää upgrade osa fluxiin. Meinaatko, että olisi vaurioitunut tuokin jollaintapaa ja siksi uusi ostaa?
« Viimeksi muokattu: 09.02.13 - klo: 18.32 kirjoittanut kehveli »

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2893 : 11.02.13 - klo: 01.28 »
Ai niin joo, mullahan hajoili noita rattaita myös sen takia että juurikin tuo muovinen diffiboksi oli haljennut siiitä kohtaa mistä kardaani menee sisään boksiin. sitä ei huomannut ennenkuin purki koko etupään autosta ulos, se jää ikävästi sen radiolaatikon alle. Eli se jousti se diffiboksi sopivasti just hypyissä kun antoi yhtäkkiä lämää ja rattaita hajos. Et pura se pää irti kokonaan mistä noita sulla hajoilee, siellä voi olla näin talvipakkasilla tullut halkeama. Itselläkin halkes vanha boksi talven eka pakkasilla just hypystä alas tullessa.
Pura se auto ja tutki nyt. Sitä ei välttämättä huomaa paikoillaan.
Varg varmaan meinaa et se boksi on joko venynyt/kulunut laakerien kohdalta ja antaa periksi.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2894 : 11.02.13 - klo: 09.27 »
Joo purkanu nyt koko takapään, eipä tuossa boksissa näytä olevan mitään vikaa. Toki ei tiedä onko venynyt tms jonkun seurauksena joten tilaan uuden sellaisenkin ny samaan syssyyn. Kunhan osat tulee niin shimmaa niin maan penteleen tarkasti, ettei oo välystä eikä oo liikaa välystä  :grin:

Lisäksi tiedostin, että mulla on oikeasti aika raaka liipasinsormi. Molemmat diffit meni juuri suht jyrkkään hyppyyn noustessa jossa olin lisännyt varmaan aika reippaasti kaasua kesken nousun. Siksi laitoin noparista punch controllia 70% kattoo miten se vaikuttaa käyttäytymiseen.


Lueskelin ulkomaisia foorumeita. Siellä väittivät, että suurinsyy diffien poksumisiin on slippery liian kiinni. Täällä tätä topiccia lueskellut, että slippery pitäisi olla täysin kiinni joten sen heti aluksi ruuvasin täysin kiinni.
Kumpi sitten lienee oikeampi/parempi vaihtoehto, slippery täysinkiinni vai sen puolkierrosta auki mitä esim hpi suosittelee.


Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2895 : 19.02.13 - klo: 12.14 »
Tässä taaaas miettimässä uusia sähköjä xl savageen.

Mitäpä sanotte vaikkapa Leopard 4082 2200kv venemoottorista josta tulee johdot persuuksista. Onko kv luku vähän turhan suuri? Edellinen moottori oli kans 2200kv ja ihan jees se pelasi 6s:llä, vaikkakin persuuksissa oli sellainen tunne että ihan limitillä mennään että kestääkö nuo 120-150a Castlet tai Hobbywingit.

Olisiko mahdollisesti joku 1500-2000kv moottori järkevämpi valinta? Onko pienemmällä kv:llä enemmän vääntöä? kierroslukulaskelmat kertoo mulle että 2200kv + 22,2v jännitettä antaa älyttömän suuret kierrokset, harvoin uskalsi edes painaa kaasua ihan pohjaan sen järkyttävän tehon vuoksi.

4s konfiguraatiolla tullaan ajamaan myös että se pitää huomioida kans moottoria valittaessa.
5s ajelua aion kokeilla myös koska se tuntuu olevan paras molemmista maailmoista, olettaen että seuraavat akku kombinaatiot toimivat yhdessä, sanokaa jos näette heti jonkun ongelman seuraavissa esimerkeissä:

1: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Zippy 2s 5900mAh 60c
2: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 5300mAh 30-60c
3: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 6000mAh 65-130c

Mikä noista ylläolevista olisi paras yhdistelmä kun haluaa körötellä 5s konfiguraatiolla?

Mitä kv:ta olette itse suosineet silloin kun ajetaan tuollaisilla sekalaisilla kennomäärillä 4, 5 ja 6?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2896 : 19.02.13 - klo: 12.26 »
Tässä taaaas miettimässä uusia sähköjä xl savageen.

Mitäpä sanotte vaikkapa Leopard 4082 2200kv venemoottorista josta tulee johdot persuuksista. Onko kv luku vähän turhan suuri? Edellinen moottori oli kans 2200kv ja ihan jees se pelasi 6s:llä, vaikkakin persuuksissa oli sellainen tunne että ihan limitillä mennään että kestääkö nuo 120-150a Castlet tai Hobbywingit.

Olisiko mahdollisesti joku 1500-2000kv moottori järkevämpi valinta? Onko pienemmällä kv:llä enemmän vääntöä? kierroslukulaskelmat kertoo mulle että 2200kv + 22,2v jännitettä antaa älyttömän suuret kierrokset, harvoin uskalsi edes painaa kaasua ihan pohjaan sen järkyttävän tehon vuoksi.

4s konfiguraatiolla tullaan ajamaan myös että se pitää huomioida kans moottoria valittaessa.
5s ajelua aion kokeilla myös koska se tuntuu olevan paras molemmista maailmoista, olettaen että seuraavat akku kombinaatiot toimivat yhdessä, sanokaa jos näette heti jonkun ongelman seuraavissa esimerkeissä:

1: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Zippy 2s 5900mAh 60c
2: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 5300mAh 30-60c
3: Nano 3s 5000mAh 65-130c + Nano 2s 6000mAh 65-130c

Mikä noista ylläolevista olisi paras yhdistelmä kun haluaa körötellä 5s konfiguraatiolla?

Mitä kv:ta olette itse suosineet silloin kun ajetaan tuollaisilla sekalaisilla kennomäärillä 4, 5 ja 6?
Vakionahan tässä on toi Castlen 120A. Kyllä mä menisin tuolla 2200kv:llä jos sekin ottaa tuon 120A minkä ESC kestää. Ettei tule savut sitten ulos jos moottori haukkaa enemmän kuin ESC kestää  :wink: Toki vääntöä varmaan saa jollain 1600kv moottorilla mutta en tiedä onko niin suurta eroa. Venemoottorista ei kyllä ole kokemusta, eroaako normista ?

Noista akuista sen verran, että miten aiot hoitaa sen lipo cutoffin ? Kun se nopari laskee vaan keskijännitettä ? Ettei mene vaan se toinen akku liian tyhjäksi ennen kuin lipo cutoff katkasee sun ajot ?

Jos olis pakko ajaa 5S setupilla 2 eri akulla niin ostaisin akut jotka purkaan yhtä hyvin ja omaa saman mah arvon..
« Viimeksi muokattu: 19.02.13 - klo: 12.35 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2897 : 19.02.13 - klo: 12.41 »
Oletteko Sava kuskit ikinä koittaneet Spooleja näissä vehkeissä ? Ja jos olette niin kokemuksia olis kiva saada  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2898 : 19.02.13 - klo: 15.19 »

Mikä noista ylläolevista olisi paras yhdistelmä kun haluaa körötellä 5s konfiguraatiolla?

Mitä kv:ta olette itse suosineet silloin kun ajetaan tuollaisilla sekalaisilla kennomäärillä 4, 5 ja 6?

5S:llä olen kokeillut 2+3s kennoilla alkuperäisissä akkukoteloissa ja mun mielestä auto muuttuu lähinnä ajokelvottomaksi epäkeskeisen painojakauman takia. Heti kun etupyörät saa ilmaa alleen niin auto kampee sivuun. Samoin kääntyvyys vauhdissa on toispuoleista. En suosittele. Aja kuudella kennolla ja rajoita kaasua radiosta niin pääset parempaan lopputulokseen.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2899 : 19.02.13 - klo: 16.39 »
Ahaa, erittäin asiallista tekstiä jätkät! kiitos.

Pienempi kapasiteettisen lipon cutoffin voisi hoitaa esim erillisellä low voltage piipperillä, tajuaisi lopettaa ajot vaikka 3,2v/kenno? teoriassa ok, käytännön aplikaatiosta en osaa sanoa..
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2900 : 23.02.13 - klo: 12.16 »
Nonii vihdoin savage taas kasassa. Uusittu bevel gear takana ja samoiten tuo muoviosa (diffin ympäryslaatikko kokonaan) mistä oli puhetta aikaisemmin.

Varmasti shimmattu ettei välystä ole. Eteen jäi pienenpieni välys, en saanut shimmejä bevel geariin enempää mutta välys melkein olematon. Edestä ei ole hajonnut (vielä) diffiä muutenkaan. Ilmeisesti hieman pienempi rasitus etupäähän tulee.

Jokatapauksessa säädin punch controllia noparista 70 prosenttiin. Oli defaulttina 0.
Eron näkee selvästi kyllä ajossa. Paljon pehmeämpi mutta mielestäni tuollaiseen bashaukseen silti aivan riittävän hyvä vasteaika. Ehkä tiputan 50prosenttiin jossainvälissä sitä. Tämä ajatus ainakin yksien akullisten jälkeen.
Varmasti paremmin kestää paikat tuon kanssa. Mullakin sellasta on/off liipasinsormea aina väliin kun tuppaa olemaan. Noh katsoo mitenkä kestää.

Diffeissä itsesään hieman välystä sisällä. Purin ja katsoin niin nii diffin sisälle menevässä varressa on reikä mihi tulee kiinnitystappi ratasta varten. Reiät on vaan kertakaikkiaan isontuneet senverran. Varmasti leviävät kohta nekin. Laitoin jo tilaukseen niitä lisää.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2901 : 23.02.13 - klo: 12.46 »
Nonii vihdoin savage taas kasassa. Uusittu bevel gear takana ja samoiten tuo muoviosa (diffin ympäryslaatikko kokonaan) mistä oli puhetta aikaisemmin.

Varmasti shimmattu ettei välystä ole. Eteen jäi pienenpieni välys, en saanut shimmejä bevel geariin enempää mutta välys melkein olematon. Edestä ei ole hajonnut (vielä) diffiä muutenkaan. Ilmeisesti hieman pienempi rasitus etupäähän tulee.

Jokatapauksessa säädin punch controllia noparista 70 prosenttiin. Oli defaulttina 0.
Eron näkee selvästi kyllä ajossa. Paljon pehmeämpi mutta mielestäni tuollaiseen bashaukseen silti aivan riittävän hyvä vasteaika. Ehkä tiputan 50prosenttiin jossainvälissä sitä. Tämä ajatus ainakin yksien akullisten jälkeen.
Varmasti paremmin kestää paikat tuon kanssa. Mullakin sellasta on/off liipasinsormea aina väliin kun tuppaa olemaan. Noh katsoo mitenkä kestää.

Diffeissä itsesään hieman välystä sisällä. Purin ja katsoin niin nii diffin sisälle menevässä varressa on reikä mihi tulee kiinnitystappi ratasta varten. Reiät on vaan kertakaikkiaan isontuneet senverran. Varmasti leviävät kohta nekin. Laitoin jo tilaukseen niitä lisää.
Onko sulla vieläkin slipperi täysin kiinni ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2902 : 23.02.13 - klo: 13.11 »
Onko sulla vieläkin slipperi täysin kiinni ?

On, unohdin sitä muuttaa. Pitääpä laittaa se puolkiekkaa löysää mitä hpi suosittelee.


Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2903 : 23.02.13 - klo: 17.10 »
Onko sulla vieläkin slipperi täysin kiinni ?

On, unohdin sitä muuttaa. Pitääpä laittaa se puolkiekkaa löysää mitä hpi suosittelee.
Sitäpä juuri  :wink: En ihan lukossa pitäisi vaikka olis kuinka löysä maasto  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa juicerki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2904 : 24.02.13 - klo: 15.13 »
Mulla meni takadiffi jumii ja nyt ku avasin takapään niin huomasin että diffin 4:stä ruuvista 3 oli katkennu ja vaan yksi oli enää kinni (jonka takia bullet proof ratas on vinosa). Ongelmana on että se yksi ruuvi on varmaan vääntyny eikä sitä saa auki, että pääsis näkee onko diffin sisällä jotain vikaa.
Kiinnostas, että onko muilla saman tapaisia kokemuksia savan diffeistä. Pitää varmaan tilata hobbylinasta http://www.hobbylinna.com/alloy-gearcase-diff-assembled-p-17171.html ja http://www.hobbylinna.com/machined-bulletproof-diff-bevel-gear-29t9t-p-22213.html. Vai??

Vielä yks kuva niistä kolmesta ruuvista!
HPI Savage Flux HP, Kyosho Lazer ZX-5, Kyosho Mini-Z Monster (osina)
www.youtube.com/user/juicerki

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2905 : 24.02.13 - klo: 22.51 »
Joo, mulla kans meni samalla tavalla yhdestä takadiffistä ruuvit poikki.. pistin tilalle uuden koko bulletproof diffin.
Ebaysta ainakin sai joskus aika edullisesti kokonaisia asennettuja bulletproof diffejä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2906 : 25.02.13 - klo: 14.59 »
Wooot! Vihdoinkin se on valmis. Eli nyt saa 1/8 keskidiffin Savageen kiinni, niin loppuu se rattaitten paukkuminen vaihdelootassa:



http://shop.alza-racing.com/parts/58-center-differential-kit.html

Lähti oistis tilaukseen. Huolettomampaa bäshäilyä tiedossa siis. Ostin aikasemmin myös:

http://shop.alza-racing.com/parts/56-savade-bulkhead-plates.html

Noilla saa kätevästi ulosjoustoa rajoitettua, jolloin auto ei kippaile niin helposti kääntyessä.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2907 : 25.02.13 - klo: 15.33 »
Wooot! Vihdoinkin se on valmis. Eli nyt saa 1/8 keskidiffin Savageen kiinni, niin loppuu se rattaitten paukkuminen vaihdelootassa:



http://shop.alza-racing.com/parts/58-center-differential-kit.html

Lähti oistis tilaukseen. Huolettomampaa bäshäilyä tiedossa siis. Ostin aikasemmin myös:

http://shop.alza-racing.com/parts/56-savade-bulkhead-plates.html

Noilla saa kätevästi ulosjoustoa rajoitettua, jolloin auto ei kippaile niin helposti kääntyessä.

Jeps, näyttää hyvältä! Millä moottorilla/välityksillä meinasit lähteä kokeilemaan? Mistä keskidiffi/ratas??
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2908 : 25.02.13 - klo: 15.43 »
Mulla on toi 2240/9 Lehneri, eli 1680kv. Vorza keskidiffi 48 spurrilla ja 11-12 pinioni. Eli huiput sinne ~80-90 kmh tienoille.
« Viimeksi muokattu: 25.02.13 - klo: 16.30 kirjoittanut Mordex »
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #2909 : 25.02.13 - klo: 15.53 »
Mulla on toi 2040/9 Lehneri, eli 1680kv. Vorza keskidiffi 48 spurrilla ja 11-12 pinioni. Eli huiput sinne ~80-90 kmh tienoille.

Mulla on Leopardin 4082 2000kV, joten tarttisin vähintään 52 spurrin ja enintään 10 pinjonin, aika hakusessa taitaa olla noin pienet pinjonit. Kestävyyskin voisi olla jo vähän koetuksella, tarttis muovisen spurrin niin olisi helpompi kuorma pinjonille. Toisin sanoen, taitaa mennä moottori myyntiin ja pienemmän kV:n konetta tilalle samassa rytäkässä. Jos nyt kokeilis saada edes tämä versio kerran liikahtamaan omin voimin niin puretaan sitten taas osiin  :roll:
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.