Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 949346 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3210 : 16.10.13 - klo: 17.49 »
Onhan tuo nyt paljon vakaampi ajaa ja helpompi.samalla tuli se vakaajasatsi laitettua mut sen vaikutuksesta en oikeen osaa sanoa kun montulla tulee ajeltua.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3211 : 16.10.13 - klo: 18.07 »
Mulla on ollut tuo HPIn konversiosarja asennettuna mun Fluxissa mutta enpä silloin mitannut pituutta. Mutta nuo runkolevyt on kotona, voin mitata XL-runkolevyn pituuden ja tavallisen Fluxin runkolevyn pituuden ja raportoida tänne. Noin 7-8 cm se taisi olla eli muistaakseni 2,5 tuumaa.
Haluutko joskus pistää ne autoon kiinni niin näkis xl livenä esim tuolla kattilajärvellä/nuuksiossa ja vois vähän kokeilla? :roll:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3212 : 17.10.13 - klo: 00.57 »
Mut oiskohan noin radikaali tehoero siitä et mulla ei koskaan ole ollut uutta castlen moottoria, niitä on vissiin 3kpl mulla ollut, tosin yksi oli Neu 1515 2200kv. Mut eiks toi Neu:n malli mistä puhun oo ollu esikuvana Castlelle kun ne on omansa tehneet Mamba Monsterin kaveriksi? näin muistelen lukeneeni tai kuulleeni jostain. Identtisiä ne eivät tietääkseni ole, Neu on kuulemma laadukkaammin käämitty ja eri materiaaleista nuo on vuoltu sitten Castle käyttöön.
Neu:n hintakin on paljon kovempi.

Vai tekiskö se 200kv ero niin paljon? No jompi kumpi.

Mitä minä olen kuullut niin ne Castlen vihreet moottorit on just niitä parempia ja kalliimpia Neu moottoreita ja siiten taas ne mustat mitä Traxxas käyttää niin ovat niitä jotka on tehty halvemmalla ja halvemmista komponenteistä. Ja tietääkseni noita mustia moottoreita ei saa ainakaan Castlelta ostettua erikseen. Minun mielestä tuo musta on ehkä tyylikkäämpi, toisaalta ei se vihreäkään ruma ole :wink:

http://aijaa.com/Jv3jdE
http://aijaa.com/rwfJQX

Jotenki ei taas luonnistu puhelimella toi kuvan lataus... Sorry

Mitkä renkaat + vanteet sulla on tossa Savagessa ?
« Viimeksi muokattu: 17.10.13 - klo: 01.05 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3213 : 17.10.13 - klo: 07.06 »
Kertokaahan käykö tohon vorzan/savaken vakio mottipukkiin miten hyvin muut koneet, esim. leopardit tai castlet? Vai osuuko puristus vaan tossa hpi "omassa" koneessa.

Eilen tuli castlelta viestiä että mmm on vaihdettu mmm v2, ja kysyivät että tahdonko samanlaisen torx motin tilalle (minkä lähetinkin) vai otanko mielummin vihreän castle teksteillä. No otin vakion koska ne tuuletus rivat on tosi toimivat tuossa vorzassa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3214 : 18.10.13 - klo: 14.25 »
Jaahas nyt olis itsellekkin hankittuna ensimmäinen Savage. Tulipahan kahlattua parissa illassa nää kaikki 108sivua läpi :s 4s:llä lähdetään alottelemaan koska tossa lentovehjeessä olis valmiina 4s 4000mAh 25C (tarjolla siis 8000mAh ja 25C:tä (200A sais siis jatkuvaa virtaa ulos) akut, jos sattuvat sopimaan Savagen koteloihin.

Jotain varaosiakin on laatikossa ja takahubit on ainakin alumiinisiksi vaihdettu ja raidevälin leventäjät on näiden alumiini hubien jatkona. Näyttää että hexi on todella pitkä cnc työstetty osa, joka tuota levyntänyt melko paljon.

Moottorina perus torx 2200kv ja noparina zerun 150A. Ohjauservona ilmeisesti joku Align 12kg malli, kuulostaa melko ponnettomalta tuon kokoluokan laitteeseen. Tossa nykysessä 6s hyperissä on jo 12kg savoxi muistaakseni. Tätä servoa mietiskelin, jos tää olisi kohtuu hintanen ja tehokas malli. Erillisen becin toki vaatii, mut niin vaatinee kaikki tehokkaat servot. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213

Yksi iskari on hieman vääntynyt. Onko Savageen mitään järkeä ostaa jotain toisia iskareita ja löytyykö sellasia järkevään hintaan? Vai kannattaako ettiskellä korjausosat/uusi iskari tuon hajonneen vakion tilalle?

Siitä ei ole paremminkaan tietoa onko bulletti diffeillä ja onko tätä paljon puhuttua drive gearia yms vaihdetty kestävämpään. Itsellä pakissa ainakin yksi 20piikkinen robinson racing jo Hyper ajoilta varastossa se osunee noihin savan välityksiin kohtuu hyvin, toimii ainakin hätävara pinjonina.

Mistäs noita shimmi prikkoja kannattas tilailla nipullinen että vois käydä perät läpi? Tartteekos keskiloottaa shimmailla?

Onkos porukalla nämä keskidiffit Alzalta nyt kestäneet ja toimineet hyvin, hirveesti ei vielä kokemuskia niistä ollut kirjoteltu. Toki ei hirveen pitkään ole tarjollakaan ollut.

Renkaiksi ilmeisesti tänäkin päivänä on hyvä valinat nuo ProLine Badlands 3.8"? Vai löytyykö jo parempaa mallia noiden tilalle. Onkos jotain hyväksi todettua paikkaa mistä saisi halvalla rengas/vanne settejä tähän?

Muita ehdotuksia mitä käytetystä laitteesta kannataisi käydä läpi tai vahvistaa jos ei ole vahvistettu jo?



« Viimeksi muokattu: 18.10.13 - klo: 15.03 kirjoittanut Lassi »

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3215 : 18.10.13 - klo: 17.25 »
Jaahas nyt olis itsellekkin hankittuna ensimmäinen Savage. Tulipahan kahlattua parissa illassa nää kaikki 108sivua läpi :s 4s:llä lähdetään alottelemaan koska tossa lentovehjeessä olis valmiina 4s 4000mAh 25C (tarjolla siis 8000mAh ja 25C:tä (200A sais siis jatkuvaa virtaa ulos) akut, jos sattuvat sopimaan Savagen koteloihin.

Jotain varaosiakin on laatikossa ja takahubit on ainakin alumiinisiksi vaihdettu ja raidevälin leventäjät on näiden alumiini hubien jatkona. Näyttää että hexi on todella pitkä cnc työstetty osa, joka tuota levyntänyt melko paljon.

Moottorina perus torx 2200kv ja noparina zerun 150A. Ohjauservona ilmeisesti joku Align 12kg malli, kuulostaa melko ponnettomalta tuon kokoluokan laitteeseen. Tossa nykysessä 6s hyperissä on jo 12kg savoxi muistaakseni. Tätä servoa mietiskelin, jos tää olisi kohtuu hintanen ja tehokas malli. Erillisen becin toki vaatii, mut niin vaatinee kaikki tehokkaat servot. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SA-1283SG-30kg013-Digital-Servo-109213

Yksi iskari on hieman vääntynyt. Onko Savageen mitään järkeä ostaa jotain toisia iskareita ja löytyykö sellasia järkevään hintaan? Vai kannattaako ettiskellä korjausosat/uusi iskari tuon hajonneen vakion tilalle?



Renkaiksi ilmeisesti tänäkin päivänä on hyvä valinat nuo ProLine Badlands 3.8"? Vai löytyykö jo parempaa mallia noiden tilalle. Onkos jotain hyväksi todettua paikkaa mistä saisi halvalla rengas/vanne settejä tähän?


Ajele ensin ihmeessä tolla 12KG servolla jos se onkin toimiva käyttöösi säästäisit 90e  :azn:
Omasta monsterista (ei sava) vääntyi iskarit ja väänsin takaisin suoriksi. Huomioitava tapa saada iskari toimivaan kuntoon.
Renkaista että itse olen hankkimassa Badlandseja E-Maxxiin. Trenchereillä menty tähän asti ja hyvät ovat. Big Joes kovaa kamaa myös. Itse ainakin suosittelen niitä kaikkia  :azn:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3216 : 18.10.13 - klo: 18.38 »
Vääntäisin ensin sen iskarin suoraksi ja jos ei skulaa niin vakiolla kandee mennä.
« Viimeksi muokattu: 21.10.13 - klo: 13.26 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3217 : 18.10.13 - klo: 19.01 »
Kyllä tuo servo sopii vakio paikalle, ainakin E-Maxxiin sopii. Tuo on se iso 1/5 bensa mörköihin tarkoitettu servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SV-0235MG-35kg015-74V-Digital-Servo-109301 joka ei siis vakio paikalle sovi ilman modaamista.
vai tuotako mcly tarkoitit ?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa hartge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3218 : 20.10.13 - klo: 10.43 »
minkä kokonen esc tuohon kannattais talveks hommata? ajatuksena etsiä "vedenkestävä" vähän halvempi malli jota suojata, ettei vakio esc kärähdä...2x 2s olis tarkotus ajella liukkaat. linkeis pari vaihtoehtoa, mikä olis hyvä?

http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-Ezrun-Waterproof-WP-SC8-120A-ESC-for-1-8-4WD-RC-Short-Course-Truck-SCT-/251316587349?pt=FR_YO_Jeux_RadioComRobots_VehiculesRadiocommandes&hash=item3a83a2cb55

http://www.ebay.com/itm/HPI-Racing-RC-Car-Flux-Vapor-Pro-Waterproof-Brushless-ESC-106767-/251360940445?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item3a8647919d
« Viimeksi muokattu: 20.10.13 - klo: 11.03 kirjoittanut hartge »
Tamiya tt-01d m3
ex.HPI savage flux hp 1:8

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3219 : 20.10.13 - klo: 10.55 »
2S?? Tarkoitat varmaan 4S...  eli ajat kahdella 2S akulla, yhteensä 4S. Eli toi hpi vapor nopari ei sitä kestä.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa hartge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3220 : 20.10.13 - klo: 11.04 »
2S?? Tarkoitat varmaan 4S...  eli ajat kahdella 2S akulla, yhteensä 4S. Eli toi hpi vapor nopari ei sitä kestä.

jeap, juurikin noin, korjasin sen viestiin.. tuo toinenko vois toimia?
Tamiya tt-01d m3
ex.HPI savage flux hp 1:8

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3221 : 20.10.13 - klo: 11.18 »
Hobbywingi on 2-4S. Pitäis sen mun mielestä kestää Savagessa. Riippuu tietenki esim. Moottorista ja renkaista.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa hartge

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3222 : 20.10.13 - klo: 11.28 »
Hobbywingi on 2-4S. Pitäis sen mun mielestä kestää Savagessa. Riippuu tietenki esim. Moottorista ja renkaista.

moottori on se vakio Flux Tork 2200 ja renkaat vakiot...
Tamiya tt-01d m3
ex.HPI savage flux hp 1:8

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3223 : 20.10.13 - klo: 15.39 »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3225 : 20.10.13 - klo: 15.49 »
Castle ja "se kestää ainakin" ei sovi samaan lauseeseen, jos näiden historiaa katsotaan.
/ Jere Siirilä

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3226 : 20.10.13 - klo: 17.43 »
No minulla ei tuosta MM2 ole kokemusta mutta HPI Blur (joka siis sama kuin MM) on E-Maxxissa toiminut jo kaks vuotta ilman mitään ongelmaa.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3227 : 20.10.13 - klo: 21.36 »
Savage saatu nyt käsiin ja ekat akulliset ajettu. Onhan tuo uskomattoman hauska peli vaatii vähän vaan totettelua kaasun käytön kanssa.. ihan näin 4s setuppinakin :) Hyperillä saa pistellä kaasu pohjassa menemään miten lystää vaikka tehoja on 6s:n turvin hurjasti, tän kanssa saa olla aikalailla varovaisempi :)

Tänne nyt yleisesti tietoon myös että 4s 4000mAh Zippy Compact mahtuu tuonne vakiokoteloihin juuri ja juuri. Tällä saa mukavan 8000mAh (25c) combon millä ainakin ajoaikaa ja virtaa pitäisi riittää moottorille :)

Nopari ja motti pelas ihan hyvin yhteen.. näyttäis kyll tarjoovan eteenpäinvauhdista pakkii päälle.. Pitänee katsoa noparin asetukset onko siellä valittavissa että menee jarrun kautta ennen suunnan vaihtoa.

Voi olla tosiaan että tolla 12kg Align:lla jatketaan kunnes hajoaa. Kyll se vauhdissa tuntuis renkaita kääntelevän paikallaan ei juurikaan :) Toisaalta tuntuu että toi vakio servosavarikin on melkonen rimpula. Tiedä sitten onko siihen jotain hyviä vaihtoehtoja. Toki tuo servosavarin löysyys voi säästellä tota servoa.

Iskarin väänsin suoraksi ja tuntuisi pelaavan ihan ok. Pitää seurailla alkaako tuo vuotamaan. Melko raivostuttava nitinä ajessa osottauttui johtuvan jokaisen dogbonen ääntelystä. Ne kun rasvari päistä niin ei kuulu enää pienintäkään vinkasua pitänee laittaa niihin jotain kuivavoitelu ainetta niin eivät kerää kaikkea mahdollista rojua.

Renkaiksi tuli hankittua Proline Trencher katsotaan miten niiillä pärjää ovat ainakin järkevämmän näköset kun toi sekasikiö setti :) Kori odottais myös maalia pitänee se vetää jossain välissä maaliin.

Saa nähdä innostuuko tällä ajamaan talvella. Eipä tuossa muuta menetettävää oikein ole kun tuo nopari. Moottori varmaan lunta kestää kohtuudella, kunhan nyt ton päätylaakerin ainakin peittelee, ohjausservo voi kans ottaa itteensä, jos vettä saa sisälleen. Muuten vaikutti yleisilmäyksellä ihan ehjältä laitteelta keulinta tuki vielä tulossa.. sen jälkeen olis valmiina kovaan ajoon :)

Edit. Onkos hpi tai käyttäjät määritelly paremmin mikä on hyvä pinjoni koko 4s:lle? Hieman mietiskelin että toi nykynen 20hampainen pinjoni lienee 6slle tarkotettu? Koneena siis vakio 2200kv torx.

Robinson racingilta voisi ottaa vaikkapa 22t ja 24t pinjonit? 25t ei varmaan oo itellä tarvetta rasittaa konetta. Renkaina käytössä tosiaan Proline Thencher 3.8.
« Viimeksi muokattu: 21.10.13 - klo: 13.40 kirjoittanut Lassi »

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3228 : 24.10.13 - klo: 16.38 »
Nyt olis kunnon rengaat Savagessa alla. Proline Trencher saapuivat eräältä käyttäjältä kiitokset niistä :) Olipas hurja koko ero noihin Savan vakioihin ja Prolinen Max Mulcher:hin verrattuna.

Se noissa hieman mietitytti pitäiskö noissa olla reikä keskellä kulutuspintaa että vesi ja lika lentäis renkaan sisältä pois ja toisekseen nyt jos painaa renkaat lyttyy niin jäävät lyttyyn kun ovat niin tiiviit.

Renkaiden camperit on melko erikoiset varsinkin edessä. Onkos täällä kokemuksia kannattaako niitä säädellä vai säätääkö about pysty suoraan nuo? Takapää hieman myös auraa, mut aurausta näissä ei tainnut pystyä säätämään eli auraa sen mitä vakiotukivarret auraa.

Noparin vesitiiveyttä mietin harmi että toi HPI vastari kotelo on noin synkästi kasailtu. Kun noi servojen pullistukset olis jättänyt toiseen päähän tms. Niin pystyis tonne hpi vastarikoteloon rakentelemaan vastarin lisäksi noparinkin lumelta suojaan ja ajon jälkeen vois kannen avata niin kosteutta haihtuis pois jos sellasta meinais ilmaantua.

Tässä kuitenkin muutamat kuvat:
ennen: https://www.dropbox.com/s/ugd25j08q7grtc9/20131024_160022.jpg
jälkeen:  https://www.dropbox.com/s/nbh5mo7ohfjb4vc/20131024_161322.jpg

Rengas vertailua: https://www.dropbox.com/s/ogfd9d633uphl7y/20131024_160041.jpg

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3229 : 24.10.13 - klo: 22.44 »
Toi ilmausjuttu renkaissa hoituneen vanteen sisäpuolisella reijällä paraiten? Ei heikennä rengasta, toki vesipoistuisi parhaiten renkaassa olevasta reijästä.
Mut haittaako tuo jos on molemmatkin, koittaa vanteen reijällä eka, vaikka millin reikä ni ei kerää kiviä yms törkyä niin pahasti?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3230 : 24.10.13 - klo: 23.07 »
Nyt olis kunnon rengaat Savagessa alla. Proline Trencher saapuivat eräältä käyttäjältä kiitokset niistä :) Olipas hurja koko ero noihin Savan vakioihin ja Prolinen Max Mulcher:hin verrattuna.

Tässä kuitenkin muutamat kuvat:
ennen: https://www.dropbox.com/s/ugd25j08q7grtc9/20131024_160022.jpg
jälkeen:  https://www.dropbox.com/s/nbh5mo7ohfjb4vc/20131024_161322.jpg

Rengas vertailua: https://www.dropbox.com/s/ogfd9d633uphl7y/20131024_160041.jpg
Hienot ovat! :wink: Vielä 69 chargerin body päälle  :cool:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3231 : 26.10.13 - klo: 19.21 »
Nyt olis kunnon rengaat Savagessa alla. Proline Trencher saapuivat eräältä käyttäjältä kiitokset niistä :) Olipas hurja koko ero noihin Savan vakioihin ja Prolinen Max Mulcher:hin verrattuna.

Se noissa hieman mietitytti pitäiskö noissa olla reikä keskellä kulutuspintaa että vesi ja lika lentäis renkaan sisältä pois ja toisekseen nyt jos painaa renkaat lyttyy niin jäävät lyttyyn kun ovat niin tiiviit.

Renkaiden camperit on melko erikoiset varsinkin edessä. Onkos täällä kokemuksia kannattaako niitä säädellä vai säätääkö about pysty suoraan nuo? Takapää hieman myös auraa, mut aurausta näissä ei tainnut pystyä säätämään eli auraa sen mitä vakiotukivarret auraa.

Noparin vesitiiveyttä mietin harmi että toi HPI vastari kotelo on noin synkästi kasailtu. Kun noi servojen pullistukset olis jättänyt toiseen päähän tms. Niin pystyis tonne hpi vastarikoteloon rakentelemaan vastarin lisäksi noparinkin lumelta suojaan ja ajon jälkeen vois kannen avata niin kosteutta haihtuis pois jos sellasta meinais ilmaantua.



Pyörien kulmista voin sanoa sen verran että kun sen HPI:n oman suspension conversion setin kasaa millilleen ohjeiden mukaan ja kiinnittää huolella ainakin normipituiseen fluxiin, niin auton hallittavuus muuttuu aika radikaalisti parempaan suuntaan. Enemmä pitoa, enemmän kiihtyvyytä. Varsinkin takapään pito muuttui ihan täysin. Säädettävät tukivarret saattaisivat auttaa jonkin verran, mutta kitissä on ne low-roll-center palikat lisäksi. Muista kierrelukite niihin spindleihin! ;)

Hyvä idea tuo noparin kotelo, täytyy tutkia mahdollisuutta valmistaa siitä noparille jäähdytetty, roisketiivis kotelo. Tuon plastictapen avulla joita noppiakin tivitään.

Mä en tykänny niistä leveämmistä trenchereistä viime talvena, ei pitoa niin leveillä. Luisteluksi menee. Mutta jos niihin ostaisi niitä pienimpiä coldkuttereita ja laittas niihin isohin nappuloihin? Lyhimpien kuttereiden pituus on n. 9,5mm ja kannan korkeus n. 4,7mm. Niistä vois tulla toimivat. :)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-


Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3233 : 27.10.13 - klo: 19.17 »
Miten ois vaikka slässin vesitiivis boksi?
Maksaa vitosen tms ja on vesitiivis

Vai onks savan boxilla joku kantavan rakenteen merkitys?
/ Jere Siirilä

Poissa Doikin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3234 : 27.10.13 - klo: 19.31 »
Tänään tuli testailtua savan kulkupuolta ja tuloksena oli 89km/h ja haljennu rengas.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3235 : 27.10.13 - klo: 19.59 »
Uskosin että toi kantavan rakenteen merkitys on tommosessa rungossa helppo ohittaa kokonaan tai vahvistaa jotenkin jos tarvii.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3236 : 27.10.13 - klo: 22.23 »
Kiitoksia vinkeistä tuplaesa1. Noista tukivarsista en ole varma ovatko jo edellisen omistajan puolesta päivitetty johonkin suuntaan. Ainakin camperia pystyy joka renkaasta säätämään, muistaakseni niitä ei pääse vakiona säätämään ollenkaan? Minkäslaiset nuo low roll center palikat ovat?

Jooh vois harkita tuota jesi:n ehdottamaa Slashinkin koteloa epäilyttää vaan että on niin pieni ettei sinne mitenkään saa tollasta mmm nopari kokoluokkaa sopimaan sisälle, tuo Villen ehdottama taas vähän turhan kallis.

Täytyy noita nastojakin harkita, katselee nyt miten talvellä lähtee ensiksi homma käyntiin :)

...

Tässä myös ensimmäiset ajokuvat Savagen testailusta, ei mitään erikoista mutta ompahan pari räpsyä jos joku haluaa katsella :)

(klikkailemalla isommaksi.. parikin kertaa)
http://koti.kapsi.fi/~lassivv/Savage_Flux/ajot_271013/

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3237 : 27.10.13 - klo: 22.26 »
Ei kai kukaan noparia pane suljettuun kippoon?
/ Jere Siirilä

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3238 : 27.10.13 - klo: 22.27 »
Ei mutta huomattavampi helpompaa on järjestää roiskevedet yms lumet tollasessa tiiviissä kotelossa rakentaa siihen sitten sopivan jäähdyttely reiästön tms mihin ei lumipääse, eikä sulanut lumi.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Re: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #3239 : 27.10.13 - klo: 22.28 »
Mäe anna mitään kannustuspisteitä tuolle idealle, mutta sei kyl merkitse mitään ;)
/ Jere Siirilä