Kirjoittaja Aihe: Käytetyn tuotteen myyminen  (Luettu 26240 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Käytetyn tuotteen myyminen
« : 04.12.08 - klo: 19.36 »
Onko tämä nykyajan pelleily mennyt siihen, että kun ostaa tavaran mallia X niin siitä karisee puolet arvosta välittömästi pois kun paketin avaat? Jostain syystä tuntuu, että mitä tahansa kauppaat niin kaikki pitäisi antaa ilmaseksi pois. Vai onko kohdalleni vaan osunut kaikki pallopäät? Hyvänä esimerkkinä pari kuukautta vanha tietokonepaketti. Nippa nappa puolet arvosta joku suostuisi maksamaan. Onko tämä joku nykyinen ilmiö? Myöskin raivostuttaa kun ihmiset tinkivät muutaman sadan euron tuotteesta jopa yli sataakin euroa pois. Varmaan jollekkin raharössille tuo ei tunnu missään, mutta kyllä itselle ihan tarpeeksi iso raha. Jää usein ihan sellainen maku suuhun, että ostaessa pelataan markoilla ja myydessä euroilla. Toki tarjota saa aina ei siinä mitään. Ja usein tuleekin tarjouksia joissa ostaja pahoittelee jo heti alkuun tarjouksen määrää :grin: Mutta sitten kun tulee tekstiviestiä keskellä yötä tyyliin "myyx kahellax kymmennelläx EGELLÄ!!!???" alkaa usein hiljasempaakin miestä vi********n. Koita tästä nyt päätellä, että mitähän tavaraa tuo tarjous taas mahtaa koskea. Tämän tekstin tarkoitus jää itsellekin epäselväksi :cheesy: toivottavasti joku saa tästä edes huumoriarvoa tai herättää keskustelua.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #1 : 04.12.08 - klo: 20.09 »
Nykysuuntaus tuntuu ennemminkin olevan että ostetaan jotain jota ei sitten oikeasti tarvita, ja koetetaan sitten saada omia pois käytettynä....

Esim. tietokoneet vanhenee (hinta laskee) todella nopeasti (ellei sitten osta applea...)

Jotain rajaa pyynteihin, niin kyllä ne turhat tinkarit katoaa....

Eikä ollut nyt mitenkään somniumille suunnattu viesti.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #2 : 04.12.08 - klo: 20.54 »
Tuohon tietokoneiden hinnanlaskuun vielä pakko kommentoida. Oma kokoonpano on itseasissa tällä hetkellä ainakin ostopaikasta katsottuna jopa hieman kalliimpi kuin n. 3kk sitten ostaessa. Ja tuo koneen osto ei ollut harkitsematon päätös, jostain vaan on luovuttava ilmeisesti kun nämä yksityislekurien taksat on suolaiset. Julkisella puolella taas kaikki tapahtuu niin hitaasti, että diagnoosi tulee ruumishuoneella. Mutta joka tapauksessa se on itsellän kyllä tiedossa ettei käytetystä uuden hintaa saa, mutta ei sitä nyt viittisi esim. tonnin pakettia 500 euroon myydä varsinkin jos tavara on täysin uutta vastaava. No mutta kuten sanoin saahan sitä tarjota. Täytyy itsekkin vissiin opetella tuon tinkaamisen jalo taito, kun näytti olevan taas polttiksia tarjolla myyntiosastolla  :grin:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #3 : 04.12.08 - klo: 21.04 »
Jep, mutta kun tietokones on kaupasta kannettu kotiin on siitä kyllä hinnasta jo melkein puolet kadonnut...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #4 : 05.12.08 - klo: 18.17 »
RC autoissa olen huomannut reilun hinnan alenemisen riippuvan aika paljon myös merkistä,
samahan se on oikeiden autojenkin kaupassa, opel, fiat, renault, peugeot ja korean ihmeet
tiputtavat hinnat nopeasti koska ihmiset "tietävät" niiden olevan vika-alttiimpia
kuin esim. japanilaiset autot. Tällaisen mielikuvan muokkaaminen vie valmistajalta
monia vuosia vaikka laatua parannettaisiin heti.

Yksi syy hinnan alenemiseen johtuu mielestäni myös siitä että jos minä olen ostanut
auton uutena 250 euroon, myyn sen käytettynä vaikka 150 euroon, sitten tämä käytetyn
ostaja myy auton eteenpäin ja tyytyy vaikka 100 euroon ja sitten tämän ilmoituksen
nähnyt henkilö joka on etsimässä samanlaista autoa saa mielikuvan että tuo 100 euroa
on tuon auton markkinahinta käytettynä, ja päättääkin tarjota samanlaisesta autosta
vaikka 80 euroa, silloinhan uutena auton ostaneesta tarjous tuntuu lähinnä naurettavalta
koska hänen mielestä siitä pitäisi saada se 150 euroa, mutta ostaja joka on nähnyt vain
tuon 100 euron myynti-ilmoituksen pitää 80 euron tarjoustaan ihan sopivana.

Ainakin itse olen saanut ilmoituksiini kommentteja että "näin samanlaisen myynnissä paljon halvemmalla"
ja epäilen että se johtuu juuri tuosta em. jutusta.
Jos ilmoituksessani on ollut hinta, niin pyydän ystävällisesti naurettavaa tarjousta tehneen
hankkimaan kamansa muualta jos kerta saa paljon halvemmalla.
- Tamiya solar car -

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #5 : 05.12.08 - klo: 19.46 »
Jep, mutta kun tietokones on kaupasta kannettu kotiin on siitä kyllä hinnasta jo melkein puolet kadonnut...

Noinhan se menee.

Mutta itsellä hyvä tuore kokemus.

Mun entinen läppäri hajos n. 3kk sitten. Ikää koneella oli silloin vajaa 2 vuotta.
No koska mulla on laaja kotivakuutus niin eikun papereita täyttämään ja koneen vein paikalliseen atk alan firmaan tsekattavaksi.
Tulos: emolevy ja näppis hajalla = 855€ korjauskustannus + 50€ vikatutkinta/lappu vakuutusyhtiöön.

Vakuutus yhtiön päätös:
Korvataan 540€. Kone maksoi silloin 2-v sitten 800€ ja nykyjään jo tuolla 540€ saa tuplasti paremman kuin tuo hajonnut oli.
Tässä on nyt hyvä uudella ja monta kertaa tehokkaammalla kirjoitella :wink:

Joten tietokoneiden jälleenmyynti hinta tippuu silmissä samassa tahdissa kuin niiden ominaisuudetkin.

Ps: Jos vakuutus kattaa niin äkkiäkös sitä pihalla liukastuu kone sylissä :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #6 : 06.12.08 - klo: 00.03 »
Nykyään mikään ei kestä niin kauaa, että niitä voisi käyttää pitkään. Ainakin vanhat kengät ovat monesti parempikuntoisia kuin paljon uudemmat ja kalliimmat. Tämähän vaikuttaa suoraan arvon laskuun. Käytetyn osto on myös aina riski. Ennen kampetta ei vaihdettu kokoajan joten hinta laski hitaammin.
Jere M

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #7 : 06.12.08 - klo: 01.26 »
Asiassa on myös se puoli että vähän käytetystä tuskin edes kannattaa maksaa lähellekään samaa hintaa kuin uudesta. Jos joku vaikka myy uutena 500€ arvoista autoa parin kuukauden ikäisenä ja vaikka puoli gallonaa kulkeneena hintaan 450€ niin minun mielestä se on tyhmä joka tuon maksaa ellei mukaan tule jotain extraa kuten akkuja, latureita ja muuta pientä varaosaa ja sittenkin harkitsisin neljästi ennenkuin moiseen ansaa koskisin. Varsinkin kun rc-vehkeen voi saada huonoon kuntoon jo eka käyttökerralla.

Itse ainakin ajattelen että tuote on aina käytetty kun paketti on aukaistu ja tämän pitää näkyä hinnassa. Jos vaikka itse ostaisin 400€ tavaran ja huomaisin että en jostain syystä tarvikaan sitä niin tuskin sitä 400€:lla kukaan ostaa, vaikka olisi kuinka tehtaan paketissa. Itsekin myin tuossa vuosi sitten aivan uutta vastaavan pelikonsolin plus paria peliä ja muuta lisälaitetta ja tyhmähän olisin jos odottaisin että joku maksaisi melkein täyden osien hinnan kun on "niin vähän käytetty". Kun tavaraa myy niin harvoin saa "omiaan pois", se nyt on vaan kylmä fakta eikä itku kalliista bling palikoista ja "tonnin" radioista jne. kasvata muuta kuin puhelinlaskua  :lol:. Tietenkin ihan oma lukunsa on nämä jotka yrittävät päästä voitolle myymällä vähän käytettyä uuden hinnalla. Ei voi muuta kuin ihmetellä jos joku vaikka jonkun 200€ uutena maksavan ostaa käytettynä 180€:n hintaan. Kun maksaa sen 20€ enemmän nin ainakin tulee kaikki palikat varmasti mukana ohjeineen kaikkineen eikä osa tavaroista "unohdu tai puutu".

Minun mielestä kun yksityinen myy jotain tavaraa niin vaikka kysessä olisi vielä tehtaan paketeissa ja muoveissa oleva täysin käyttämätön kampe niin hinta ei saa olla sama kuin kaupasta saatavalla vastaavalla uudella värkillä. Riski on aina kuitenkin aivan eri luokkaa kun ostaa yksityiseltä verrattuna liikkeeseen. Ongelmatilanteissa niitä vipuvarsia on muutama enemmän mistä korvausta voi yrittää hakea. Ja jos tuntuu ettei tavara mene kaupaksi niin eihän sitä ole pakko myydä. Turha siitä on kuitenkaan suuttua jos joku haluaa tingata.

Tavarahan pitää osata myös myydä. Jos on revoon ängennyt tonnilla alumiinia niin ei siitä silti kukaan sitä tonnia maksa. Myy tavarat erikseen niin saat varmasti enemmän. Jos et jaksa tai viiti niin oma on tappiosi.

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #8 : 06.12.08 - klo: 02.51 »
Vähän ehkä kuitenkin vaikuttaa myös se, että mitä myy. Itse ainakin suhtaudun eri tuotteissa eri tavalla hintaan. Rc-auto nyt on selviö, että se kuluu joka ajokerralla ja voi todellakin olla aivan romuna jo parin käyttökerran jälkeen. Tietokonetta taas varmaan harvemmin paiskotaan pitkin soramonttuja ja kuralätäköitä. Pleikkarin ja telkkarin olen tosin nähnyt kerran pakenevan 6. kerroksen parvekkeelta, mutta noita tuskin koitettiin myydä enää :wink: Se on aivan tosiasia, että koneen palikat vanhenee nopeasti. Mutta ei sentään parissa kuukaudessa. Enkä myöskään ole väittänyt, että tavaroista yrittäisin omiani saada pois. Takkiin tulee aina käytetyn kanssa se on selvä asia. Mutta kun valmiiksi reilusti "ale" hintaisesta tavarasta pitäisi vielä saada parisatkua pois niin kyllä rupeaa ihmetyttämään.

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #9 : 06.12.08 - klo: 10.07 »
Kai joillakin on pakko tinkiä vaikka ilmaiseksi saisi. Kyllä minä kysyn lähes aina alennusta, harvat kuitenkaan niin polkuhintaan antavat ettei kannattaisi. Jos myyjä sanoo että hinta on justiinsa ja kampe on kohtuuhintainen niin ostan jos oikeasti tarvin. Jos hinta on järkevä niin kyllä siitä joku on valmis maksamaan.
Jere M

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #10 : 06.12.08 - klo: 15.29 »
Mjoo mullon sellane periaate että tinkarien viestit menee samantien poistoon. Yleensä jos myyn jotain niin myyn sen 3/4 ovh:sta, jos ei mene silläkään niin postikulut omasta puolesta, jos ei silloinkaan niin myyn 2/3 tuotteen ovh hinnalla pois, joka on hyvä menetelmä. En koskaan myy mitään puoleen hintaan ellei tuote ole edullinen tai pelkkä tarvike. Hinnoitus ei ehkä kaikkien mielestä ole oikeudenmukainen, mutta mä todellakin putsaan ja puunaan jokaikisen nurkan ja palikan vaikkapa autosta ja laita viimosenpäälle kuntoon ennenkuin myyn, ja sitten vielä hyvät myyntipuheet ja varaosaluettelo kaupanpäälle.

Jos mullon käytetty auto jolla en oo ite ajanu yhtään ja oon ostanu sen esim. 150e, niin myyn sen yleensä siihen 150e hintaan itse pois koska sillä ei ole mitään merkitystä paljonko pyydän käytetystä tuotteesta jolla en ole itse ajanut yhtään, yksi ylimääräinen omistaja autonb historiassa tulee vain listaan ja se on siitä :wink: . Joskus täytyy kyllä ottaa hieman pois hinnasta tuossakin tapauksessa jos hinta tuntuu liian korkealta omasta mielestä, jotain järkeä tuossakin pitää olla.

Näin kun toimii niin menee aina kaupat hyvin ja jää suurin osa rahoista käteen, toimii aina ja on kannattavaa eikä väärin :wink: .

- Tapsa.


« Viimeksi muokattu: 06.12.08 - klo: 15.36 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #11 : 06.12.08 - klo: 15.38 »
Sellaset v****n vitsailiat ärsyttää kans. Tänään pistin 5.1 kotiteatteri vahvistimen ja CD-soittimen myyntiin ja hinnaksi laitoin 100e tai tarjouksien perusteella ni joku urpo sit laitto tarjouksen 1e sis. postikullut.

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #12 : 06.12.08 - klo: 16.09 »
Noiden pelleily tarjouksien lisäksi tuntuu olevan näitä, jotka eivät osaa tai eivät jaksa lukea myynti ilmoitusta tai sitten eivät vaan välitä. Kirjoitappa myynti ilmoitukseen, jotta "ei vaihtoa". Silti sitkeästi vaan lähetetään vaihtotarjouksia. Toinen porukka on sitten nämä jotka pyytävät tuotteen tietoja laitettavaksi sähköpostilla vaikka ne lukevat jo myynti ilmoituksessa :huh:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #13 : 06.12.08 - klo: 16.49 »
Niin tosiaankin ja laitan aina ilmoitukseen "ei vaihdeta muuhun kuin käteiseen" tai vastaavaa ettei todellakaan tule mitään mudassa poljettuja krossareita tarjotuksi.
- Tapsa

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #14 : 07.12.08 - klo: 01.21 »
Ja silti tulee vaihto ehdotuksia :angry:
Yks tuttu oli kerran mopoa myymäs ja laittoi ,että vaihdetaan ferrariin...silloin ei tullut vaihto ehdotuksia :grin:
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #15 : 06.05.09 - klo: 19.42 »
Mun mielestä porukka pyytää käytetystä RC tavarasta usein liikaa.

On se hienoa että arvostaa tavaroitaan, mutta osta nyt kisakuntoinen rullaava auto 200e
ja vaihda siihen kaikki laakerista lähtien tai vaihtoehtoisesti moottori johon koneremppa maksaa melkei uuden motin verran.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #16 : 06.05.09 - klo: 19.52 »
Tai sitten osta 170€ kisa-auto ja koita pitää se yhtä hyvänä kuin se oli tullessaan.
Riippuu ihan myyjän rehellisyydestä missä kunnossa tavara on.
Kannattaa, jos et jo ole, tuolla "Risut ja ruusut"-aiheessa kommentoida myyjän tekemisiä jos on nimimerkki foorumilla. Eipä menekkää enää kamppeet kaupaksi.
Jere M

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #17 : 08.05.09 - klo: 17.32 »
Tai sitten osta 170€ kisa-auto ja koita pitää se yhtä hyvänä kuin se oli tullessaan.
Riippuu ihan myyjän rehellisyydestä missä kunnossa tavara on.
Kannattaa, jos et jo ole, tuolla "Risut ja ruusut"-aiheessa kommentoida myyjän tekemisiä jos on nimimerkki foorumilla. Eipä menekkää enää kamppeet kaupaksi.

Ei ole tapana heti motata otsaan, monesti on kysymys näkemyseroista.

Ei se ole tyhmä ketä pytää vaan se ketä maksaa, selvän kusettajan kyllä tunnistaa
kaupanteon yhteydessä tai jälkeen ihan kysymällä.

kertaakaan tällä forumilla ei ole sattunut kohdalleni tapausta jossa myyjä e ole valmis perumaan kauppaa tai puhumaan siitä.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #18 : 08.05.09 - klo: 22.22 »
Ei se ole tyhmä ketä pytää vaan se ketä maksaa, selvän kusettajan kyllä tunnistaa
kaupanteon yhteydessä tai jälkeen ihan kysymällä.

Siis mikä hel**tin "ketä"???? Se on KUKA.
Tuo "ketä"-juttu ei ole enää muotia, oli nuorison keskuudessa varmasti tosi cool juttu joskus 2 vuotta sitten.. :undecided:
Mitään murretta tuo ei ole joten diipadaapa sen osalta..
Meinaan vaan, että miksei voi kirjoittaa sitä suomenkieltä niinkuin kuuluu.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #19 : 08.05.09 - klo: 22.49 »

Meinaan vaan, että miksei voi kirjoittaa sitä suomenkieltä niinkuin kuuluu.

Jos kerran kielipoliisiksi rupeaa, niin pitäisi osata itse kirjoittaa niin kuin kuuluu....

Jepjep.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #20 : 08.05.09 - klo: 23.11 »
Lainaus
Jos kerran kielipoliisiksi rupeaa, niin pitäisi osata itse kirjoittaa niin kuin kuuluu....

Jepjep.


Lainaus
Itse ainakin ymmärrän tuon sarkasmiksi, kun arvioidaan toisten kirjoittajien "kirjoitus asua" ja jätetään samalla itse 'vahingossa' virhe lauseeseen.

 :wink:
« Viimeksi muokattu: 09.05.09 - klo: 01.21 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #21 : 09.05.09 - klo: 01.13 »
Tuo "ketä"-juttu ei ole enää muotia, oli nuorison keskuudessa varmasti tosi cool juttu joskus 2 vuotta sitten.. :undecided:
Mitään murretta tuo ei ole joten diipadaapa sen osalta..

Sitä en tiedä onko murretta vai ei, mutta vaimon suku asuu Turun suunnalla ja niistä jokainen ikään katsomatta sanoo ketä, kun tarkoittavat kuka.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #22 : 09.05.09 - klo: 01.15 »
Tuo "ketä"-juttu ei ole enää muotia, oli nuorison keskuudessa varmasti tosi cool juttu joskus 2 vuotta sitten.. :undecided:
Mitään murretta tuo ei ole joten diipadaapa sen osalta..

Sitä en tiedä onko murretta vai ei, mutta vaimon suku asuu Turun suunnalla ja niistä jokainen ikään katsomatta sanoo ketä, kun tarkoittavat kuka.

Joo niin asuu oma siskokin perheineen Turun Ruissalossa eikä niistä ole koskaa kukaan sanonu "ketä" juuri tuossa väärässä yhteydessä. Tai en ole ainakaan kuullu koskaan. Tai sitten se on huomaamattomampi puheessa, kirjoitettuna osuu heti silmään.
Mutta end of OT omalta osalta..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Jyrki-Boy

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #23 : 10.05.09 - klo: 20.02 »
Kyllä Turussa "ketä" on yhäkin käytössä...
En kyllä itse osaisi kirjoittaa niin, vaikka saattaa puheeseen joskus livahtaakin.
Nelkkukrossia

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #24 : 10.05.09 - klo: 22.00 »
No voi ny v***u!
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #25 : 12.05.09 - klo: 09.45 »
Ajattelin vähän lueskella mitä harrastajat on mieltä käytettyjen tavaroiden myynnistä mutta täällähän keskustellaan vaan kielitieteistä ja biologiasta. Jos on pakko kommentoida jonkun offtopikkia, tehkää sille oma aihe ja linkittäkää sinne. Ei ole iso vaiva mutta säästää asialliset keskustelut parempaan tarkoitukseen. Kiitos.

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #26 : 16.09.09 - klo: 07.14 »
Olen huomannut tätä kyseistä asiaa täällä RC foorumillakin. vaikka myisi puolivuotta vanhaa tuotetta ja on tiputtanut alkuperäsestä hinnasta 430 euroa pois mitä itse on pulittanut kyseistä paketista liki 700 euroa niin sitten tulee joku matti meikäläinen yrittämään että oiskos vielä mahollista tiputtaa hinnasta pois. Jos paketin mukana tulee muutakin tavaraa mitkä on joutunut ostamaan erikseen mitä ei pakettiin kuulu niin eikö osa ihmisistä tajua kattoa paljonko näiden oikea arvokin ois jos menisivät ostamaan itse kaupasta. Tällöin jos vaivautuisi katsomaan paljonko nämä kaikki tuotteet maksaisi uutena niin tajuaisi että henkilö myy tuotetta lisähärväkkeineen helvetin edulliseen hintaan.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #27 : 16.09.09 - klo: 10.44 »
Jos kuvittelee tekevänsä tiliä tai edes pyrkivänsä fiftisiksti tilanteeseen, niin on aivan väärällä "alalla" jobbaamassa romuja.

Toki, jos tekee kuten eräät, ostaa useita esm tonnin (siis eur) kattavia settejä ja myy niitä sitte pienemmissä palasissa, niin voihan siitä jäädä tuohta käteenkin.


Jos joku mattinäsä tms random nimimerkki myy täällä käytettyä nitropannua, niin itse hinnoittelen sen painon perusteella ja käytän samaa kilohintaa kuin banaanilla on k-kaupassa.

Ja itse en kyllä mitään arvokasta/monella tavalla rikkoontuvaa tavaraa osta muuten kuin f2f, ellei myyjä ole entuudestaan tuttu tai uskottava.
Olen ajanut tuhansia ja tuhansia kilometrejä ostamaan / myymään jotain rc-kampetta, näkee mitä saa.


Itsellä on tapana myöskin ottaa arvokkaammista/helposti rikottavista tavaroista videoo tuotteen toiminnasta, ennen myyntiä.
Koska niinkin on käynyt että viikon päästä kun ostaja on saanut tuotteen, tullaan itkemään että olen myynyt risan ja vaaditaan rahoja takasin.
/ Jere Siirilä

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #28 : 17.09.09 - klo: 03.52 »
Juu tuo on hyvä että kuvaat tavaras itelle toiminta kuntosena ennen myyntiä, niin ei varmana pääse kukaan ainakaan sanomaan että tämä oli rikki ja haluan rahani takaisin.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa nitrott

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käytetyn tuotteen myyminen
« Vastaus #29 : 21.09.09 - klo: 17.22 »
Tuohon kuvaamiseen se että laittaa samaan videoon vielä saman päivän sanomalehden tms...
Eipähän voi kukaan sanoa että video olisi kuvattu vuonna nakki.
LRP Shark 18 + quark ProCar 33, Multiplex permax 400/4D