Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 9  (Luettu 131799 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #180 : 16.07.09 - klo: 17.08 »
"myös ohjauspalat vaihdoin varmuuden vuoksi, koska nyt ja jatkossa kaikki muovit on tuttua "Hobao" muovia eli samaa mitä on käytetty jo Hyper7 autoissa"

Siis C-Palat
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #181 : 18.07.09 - klo: 11.24 »
Ei tarvi nyt ottaa hernettä nenään, mutta miten tämä hyper 9 vertautuu hong norin "vastaavaan" eli x2 pro buggyyn?

http://www.hobao-racing.com/products/hyper9pro/hyper9pro.php

Tuolta sivustolta zoomailin kuvia, rungon jäykkärit muovia? ohjauslevykin muovia? Muita eroja kestävyydessä?

Tampereen radalla näkyy vain hong norin autoja, joten en ole päässyt näkemään. Tuo hobaoshopin tarjous houkuttelee silti kovin...

Ajattelin  vaihtaa truggyn buggyyn, jos olisi hauskempi/vaikeampi ajaa.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #182 : 18.07.09 - klo: 14.04 »
Kyllähän ne muovijäykkäritkin toimii(niinhän ne on MP9:sissäkin). Etujäykkäri ei anna yhtään periksi, takajäykkäri vähäsen. Mä laitoin cnc-versiot niiden tilalle, ihan vaan huvin ja ilon vuoksi, en kestävyyden. Ohjauslevyn alla on cnc-alumiininen levy, se ei vaan näy päällepäin.

Sehän on melko pitkälle mielipide kysymys, että kumman noista kahdesta laittaa. Mun piti ostaa tää, kun tässä monia mielenkiintoisia ratkaisuja - ja kaikki pakattu erittäin kapeaan tilaan, mutta silti ne mahtuu sielä toimimaan.
Ja " V1- moottori "  :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #183 : 24.07.09 - klo: 21.08 »
JConcepts kori on hieno, matala ja istuu hyvin. Huomatkaa myös uudet ISOIMMAT iskarit  :cheesy:
Hobao 17mm. Hyper7 auton iskari mahtuu kokonaan tämän iskarin sisään...





« Viimeksi muokattu: 24.07.09 - klo: 22.38 kirjoittanut AkiM »

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #184 : 24.07.09 - klo: 22.04 »
Onks noi ny ne 17milliset Hobaon omat "oikeasti" bigboret?
Ei kuvasta oikeen ota selvää, mutta iskareiden hatuista vois päätellä niin...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #185 : 24.07.09 - klo: 22.56 »
Kyllä on.

Itse olen jo päässyt pari kertaa testaamaan.
Aki taitaa ottaa ensimetrit huomenna lavangon SM  kisoissa.

Suoranaisesti loistavat iskarit.
Todella smuutti pinnasta, ollen silti niin hyvin vaimentavat että auto ei pohjaa yhtä helposti kuin pienemmillä iskareilla.
Vaikka siis ovatkin paljon pintapehmeämmät.

Lisää pitoa selvästi tähän autoon.

Vielä viilataan iskarinmäntien kanssa optimaalista setuppia.
Katsotaan jos huomenna kisojen aikana saatais jotain suuntaa antavaa ainakin.

Itsellä lähtökohtana on:
Etuiskareissa. 6x1.5 reijät (vakiot) ja 45 öljy... Hieman jäykkä, mutta tästä on hyvä lähteä liikkeelle.
Takana on 3x1.5 ja 3x1.6 ja 40 öljyt.
Alkufiilikset on että poraan eteen reiät jotka on nyt takana, ja taakse kaikki 1.6.

Ps: näissä uusissa bigbore iskareissa on 4mm varret.... todella massiiviset, eikä ihan heti tarvitse pelätä katkeamista... kuten ei kyllä vanhoillakaan.

Pps: Öljyt vaan alkaa piruvie käymään kalliiksi.
Yksi iskariöljypullo (esim ultimate kokoinen) riittää täyttämään takaiskarit juuri ja juuri kaksi kertaa.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #186 : 21.08.09 - klo: 12.38 »
Kävin tänään ajamassa eka tankillisen tälle kesää nitro buggyllä. Mahtavalta vaikutti uus ysi. Käytökseltään tuntui äkkinäisemmältä kuin 8.5Pro, mutta nehän on säädeltävissä mieleisekseen.
Yllättävän paljon meni voimaa taakse vaikka diffeissä on "vain" 4-4-1 UR öljyt.
Tuntui että keula pyrkivän ilmaan aika herkästi, vaikka mulla on tuo optio siipiteline 8.5:sen yläosilla, eikä ST Pron niinkuin kuuluisi. Kuvittelisin siinä olevan vähempi downforcea kuin alkuperäisessä. Se on hieman matalampi kuin ysin oma siipi. Kokeilemalla alkuperäistä sen tietenkin näkisi minkälaiset erot niissä on.

Iskareissa on edessä ja takana UR40 öljyt 1,4mm rei'illä (16mm HN)
Lapasessa pysyminen oli jostain syystä haastavampaa, kuin pojan harjattomalla 1/8 buggyllä. Liekkö Speedissä enempi paukkuja kuin 2200kv 4S buggyssä :grin:

Renkaina oli jotku heikolla hapellaolevat renkaat. Saattoi sekin vaikuttaa huomattavasti äkkinäisiin kääntyily taipumuksiin.
Fioronin TurboSlide kytkin tuli samalla testattua ja hyvinhän sekin toimii, silti omaan makuun UR:n compak on ainoa oikea valinta huollon ja asennuksen helppoudellaan..

Hyvin on Hyper 9 muotoiltu. Ohjausvirheen jälkeen meni auto useita kertoja kyljen kautta voltteja ympäri, eikä koriin, iskaritorneihin eikä iskarinpäihin tullu naarmuakaan. Vissiin siipi ja renkaat ottaa maa kosketukset vastaan niin hyvin :angel:




Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jounihi

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #187 : 21.08.09 - klo: 19.08 »
sulla näköjään legendaariset WOOPS renkaat alla. oli mahtavat renkaat aikoinaan. Kokeile taakse porata männän reiät kaikki 1,5mm niin saat vähän pitoa taakse lisää ja muutenkin paremmaksi. Joo ei taida "teamilläkään" etu jäykkäri olla mallia cnc, onko st:n jäykkäri?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #188 : 21.08.09 - klo: 19.28 »
Kokeile taakse porata männän reiät kaikki 1,5mm niin saat vähän pitoa taakse lisää ja muutenkin paremmaksi.

Hoke vinkkasi tossa heinäkuun alussa hyvän setupin jolla tein tämänki. Piti oikein nyt tarkistaa miten ne meni ja väärinhän mä ne muistin :shock:

Eli mulla on sekä edessä että takana 45 öljy.
Edessä 1.4 reiät, takana 1.5 ja takana tuntui pitoa olevan hyvin, kun keulaa tahto pikkukivenmurikoiden kohdalla keventää herkästi.

Paljonko sulla on suunnilleen edessä aurausta/haritusta?
Mulla on kutakuinkin suorassa eturenkaat vielä...

Tota ackermania on vähä hankala säätää ilman pitempiä välitankoja, sillä sais kokeiltua kans käyttäytymis muutoksia autolle.


Joo ei taida "teamilläkään" etu jäykkäri olla mallia cnc, onko st:n jäykkäri?

Huono kuva. Kyllä siinä lukee "Hyper 9". ST:n eikä muidenkaa jäykkärit passaa koneistamallakaan tähän... (Hokelle vihjasin jo mistä näitä saa :wink: )
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jounihi

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #189 : 23.08.09 - klo: 11.31 »
Mulla oli haritusta edessä n.2 astetta, jouduin kylläkin ottamaan pois kun ei mahtunut leveytensä puolesta enää laatikkoon kisoissa. Johtuu kylläkin renkaista. Muuten setuppina mulla on diffit 5-5-1 ja iskarit hobao uudet bigboret joissa takana 6x1,6 35 öljy sin. jouset, edessä 6x1,5 40 öljy ja valkoiset jouset. tuolla setupilla ajettiin tampereen kisat läpi. Tokalla rundilla 8.sija ettei se nyt ihan huono ole. :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #190 : 23.08.09 - klo: 11.49 »
Itsellä samat männät, mutta takana 40 ja edessä 45 öljyt.
Valkoset jouset edessä ja takana.
Haritusta yleensä hyvinkin reilusti... Enemmän kuin jounilla...
Diffeinä tällähetkellä 6-6-1
6 keskidiffillä tuntuu veto välittyvän ainakin näillä suomen radoilla nätin jouheasti eteen ja taakse.
Auto tulee mutkasta ulos todella jouhealla linjalla, eli kaasua voi tarjota aikaisemmin mutkassa ja sitäkautta tullaan tietenkin kovempaa mutkasta ulos.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #191 : 19.12.09 - klo: 22.17 »
Torttu, eli Davide Tortorichi siirtyi sitten ajamaan HoBaolla, Hyper 9:llä.

Kaveri on EM mestari ja moninkertainen Italian mestari.

Tästä tulee mielenkiintoista.

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #192 : 20.12.09 - klo: 14.04 »
minkä takia tässä autossa on motti kallellaan.  :huh:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #193 : 20.12.09 - klo: 14.23 »
minkä takia tässä autossa on motti kallellaan.  :huh:
Painopistettä saadaan näin keskemmälle autoa.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #194 : 26.01.10 - klo: 12.11 »
Kyllä on.

Itse olen jo päässyt pari kertaa testaamaan.
Aki taitaa ottaa ensimetrit huomenna lavangon SM  kisoissa.

Suoranaisesti loistavat iskarit.
Todella smuutti pinnasta, ollen silti niin hyvin vaimentavat että auto ei pohjaa yhtä helposti kuin pienemmillä iskareilla.
Vaikka siis ovatkin paljon pintapehmeämmät.

Lisää pitoa selvästi tähän autoon.

Vielä viilataan iskarinmäntien kanssa optimaalista setuppia.
Katsotaan jos huomenna kisojen aikana saatais jotain suuntaa antavaa ainakin.

Itsellä lähtökohtana on:
Etuiskareissa. 6x1.5 reijät (vakiot) ja 45 öljy... Hieman jäykkä, mutta tästä on hyvä lähteä liikkeelle.
Takana on 3x1.5 ja 3x1.6 ja 40 öljyt.
Alkufiilikset on että poraan eteen reiät jotka on nyt takana, ja taakse kaikki 1.6.

Ps: näissä uusissa bigbore iskareissa on 4mm varret.... todella massiiviset, eikä ihan heti tarvitse pelätä katkeamista... kuten ei kyllä vanhoillakaan.

Pps: Öljyt vaan alkaa piruvie käymään kalliiksi.
Yksi iskariöljypullo (esim ultimate kokoinen) riittää täyttämään takaiskarit juuri ja juuri kaksi kertaa.

Jäi käten tollaset uudet 17/20mm bigboret... Kumpaa öljyä sinne nyt kanstii laittaa..? Olis tos tuota mukana tullutta Hobaon öljyä 300wt(eli vastaa mitä?) ja sit olis Ultimaten 50:stä. Rata-ajoon tämä vehjes ei oo tulossa, vaan ihan hupiajeluun joten ei tämä kovin tarkkaa ole.

Löytyykö muutes mistään kokoonpanokuvaa näille iskareille, ettei tartte yritys erehdys menetelmällä koota? Vaikka en mä tiedä onko tossa nyt kauheasti mahdollisuuksia koota väärin..?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #195 : 26.01.10 - klo: 12.56 »
Oliko tullut virhe ? Eli Hobaon öljyä 300 cps (centipoise) joka vastaa noin 30wt (weight) öljyä. Siis todellakin noin. Merkeissäkin kun on vaihtelua.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #196 : 26.01.10 - klo: 13.04 »
Piti vielä uudestaan kattoa ja tollanen teksti siinä tuubissa on "300 wt 30cc". Melko notkeaa kuitenkin on kun purnukkaa kääntelee...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #197 : 26.01.10 - klo: 13.08 »
Ok, en tiedä noista hoppan iskareista, ehkä joku asiantuntevampi osaa neuvoa - minusta 300wt kuulostaa kyllä aika jäykältä kamalta..

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #198 : 26.01.10 - klo: 13.19 »
Tuolla ei ollut Ofnaa/Hobaota listattu mutta kun noita taulukoita kattelee hieman soveltaen niin toi vois olla jotain 30-35 ölppää. Ja on toi lievempää kuin tuo 50:nen tossa Ultimaten putelissa.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #199 : 26.01.10 - klo: 17.25 »
Kyseinen öljy on aika lähellä ultimate 30 öljyä.

Mikäli iskareille ei tee mitään muokkauksia niin kyseinen öljy on ihan toimivaa...
Itse sillä öljyllä ekat testit ajoin ja ihan toimiva öljy oli.

Mikäli alkaa porailemaan mäntiä niin sitten tarvitaan paksummat litkut.
Muistaakseni vikassa kisassa ajoin 55/55 ultimate öljyillä.
Takana 6x1.6mm reiät ja edessä 3x1.5 + 3x1.6 reiät

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #200 : 26.01.10 - klo: 17.46 »
Ok, nyt iskarit öljyä vaille koottuna. Kysyn nyt varmuuden vuoksi et kummalle puolelle mäntää ne pienet teräsprikat kuuluu laittaa? Itse laitoin ne varren puolelle ja pelkän mutterin toiselle puolelle. Ajattelin että kovimmat iskut tulee kuitenki sisäänjoustoissa ja prikka jakaa mäntään kohdistuvan voiman. Menikö oikein?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #201 : 26.01.10 - klo: 18.06 »
Kyllä.
Ilman prikkaa, varsi menee männästä hyvin nopeesti läpi.

Ja siis iskarithan kasataan kuten muutkin hobaon iskarit.
Eli alapäähän tulee O rengas, ohuempi muoviprikka, O rengas ja paksumpi muoviprikka... tai holkki... miksikä sitä haluaakaan kutsua.

Iskarinvarren mutteria... eli se joka pitää männän kiinni, ei kannata kovin tiukkaan kiristää.
Ihan vaan nätillä sormivoimalla... kuitenkin ns tiukkaan.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #202 : 27.01.10 - klo: 10.30 »
HoBao Hyper 9 2.0 B editionin esittely:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9HqM3-EAT18[/youtube]
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #203 : 11.02.10 - klo: 23.29 »
Puuh, olisipa meilläkin tuollaisia ratoja, mutta eipä taida olla toivoa kun muka hyppyreissä menee autot rikki  :sad:  :afro:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BLs8tngxrEo[/youtube]
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #204 : 12.02.10 - klo: 14.46 »
Kato pidetään Jyrkkälässä hieman isommat talkoot  :afro:

EDIT: Ei muuten taida ihan kerhon rahoilla toi rata olla pystyssä  :wink:

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #205 : 12.02.10 - klo: 19.53 »
onhan tossa autossa ainesta että kyllä mullekkin kelpais  :tongue: mitähän toi radan aines oli kun on tollasta tummaa?olis aika kiva ja haastava rata varmastikin ajaa  :grin:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #206 : 14.02.10 - klo: 19.47 »
Savea käytetään ulkomaanradoillakin. Tosin hieman erilaista savea.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Yamaha201

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #207 : 18.02.10 - klo: 12.53 »
Mistä täältä suomesta kannattaisi kysellä hyper ysiin kulutuspaloja (taakse)?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #208 : 18.02.10 - klo: 18.04 »
Mistä täältä suomesta kannattaisi kysellä hyper ysiin kulutuspaloja (taakse)?

Maahantuojalta.
http://www.hobao-shop.com
http://hobao.fi

 - Hount

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #209 : 18.02.10 - klo: 18.51 »
Mistähän ihmeen kulutuspaloista on kyse?