Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 9  (Luettu 131728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yamaha201

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #210 : 18.02.10 - klo: 19.36 »
Näitä tarkoitin! http://www.deracing.net/images/gen2_hyper9_big.jpg

Sain jo ostettuakin.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #211 : 24.02.10 - klo: 17.33 »
Sabella on noita
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #212 : 05.03.10 - klo: 15.14 »
HoBaon uusi Ysi 2.0 UK versio, joka on käytännössä sama kuin Suomeen tuleva HBF malli!

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #213 : 05.03.10 - klo: 15.32 »
Tuossa on tuo sama kuva isompana, jotta näkee mitä siinä on uutta KLIK

Muunmuassa
- muoviset ohjauspalat
- uudet tukivarret
- "20mm" iskarit
- uus takaiskarituki
- yms
PSM upright engine mount system? Tämä kiinnostaisi nähdä tarkemmin mistä on kyse...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #214 : 05.03.10 - klo: 17.15 »
muoviset ohjauspalat.. luottoa löytyy finaaliin  :wink:

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #215 : 05.03.10 - klo: 17.51 »
muoviset ohjauspalat.. luottoa löytyy finaaliin  :wink:
Luulen että niitä on ollu vakio cnc-ohjauspalojen tilalla joillakin kuskeilla jo viime kaudella ja ilmeisesti ei ole ollut ongelmia.
Muoviahan ne monessa reiskassakin vakiona...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #216 : 05.03.10 - klo: 18.05 »
Entäs Losi?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #217 : 05.03.10 - klo: 18.17 »
Mä en tiiä Losista, kun ei oo ollu yhtään sellasta ja kaikissa kolmessa Hyper9:ssä jotka mulla on ollu on ollut cnc-alumiiniset ohjauspalat. Eikös nuo muoviset ohjauspalat pidä laittaa jos käyttää B-version keulaa.
Mun mielestä A-version keula on hyvä, varsinki jos laittaa 8.5:sen ylätukivarret. Ne menee pikku modauksella nätisti paikalleen ja on kestävät :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #218 : 06.03.10 - klo: 22.31 »
Mä en tiiä Losista, kun ei oo ollu yhtään sellasta ja kaikissa kolmessa Hyper9:ssä jotka mulla on ollu on ollut cnc-alumiiniset ohjauspalat. Eikös nuo muoviset ohjauspalat pidä laittaa jos käyttää B-version keulaa.
Mun mielestä A-version keula on hyvä, varsinki jos laittaa 8.5:sen ylätukivarret. Ne menee pikku modauksella nätisti paikalleen ja on kestävät :wink:

Käytin niitä myös kunnes HoBao teki uudet etuylätukivarret Ysiin. Uudet kestää kanssa tosi hyvin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #219 : 06.03.10 - klo: 22.34 »
Käykö ne uudet etuylätukivarret myös A-version keulan kanssa vai pelkästään B-keulan kans?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #220 : 07.03.10 - klo: 04.08 »
A

Ne on lähinnä vain tehty vahvemmiski.

Paremmasta muovista ja myös paksummat.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #221 : 07.03.10 - klo: 04.10 »
muoviset ohjauspalat.. luottoa löytyy finaaliin  :wink:
Luulen että niitä on ollu vakio cnc-ohjauspalojen tilalla joillakin kuskeilla jo viime kaudella ja ilmeisesti ei ole ollut ongelmia.
Muoviahan ne monessa reiskassakin vakiona...

Reiskassa ollu alusta alkaen muoviset ohjauspalat.
Kestää.... kestää ja kestää.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #222 : 07.03.10 - klo: 12.10 »
Kyllä käy. Siitä tulee päivityssarja.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #223 : 08.03.10 - klo: 21.57 »
Hyper 8 ja 9 kannattaa tehdä tämä modaus:

87055A ohjauslinkin kuulat alkuperäisten tilalle kannattaa vaihtaa. Alkuperäiset voi pullahtaa irti kuluneina tai jos isku tulee sopivassa kulmassa.



Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #224 : 27.06.10 - klo: 19.05 »
olisiko tuo uk malli pätevä vehje suomen oloihin, vai pitääkö tehdä pahemmin muutoksia?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #225 : 28.06.10 - klo: 13.31 »
Pätevä suoraan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #226 : 28.06.10 - klo: 15.06 »
Nuo 2.0 uk version renkaat olivat vakiorenkaat yhdessä t2m/hobao autossa -90 luvun lopussa  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #227 : 28.06.10 - klo: 16.07 »
Nuo 2.0 uk version renkaat olivat vakiorenkaat yhdessä t2m/hobao autossa -90 luvun lopussa  :wink:
Jerzi
Niinhän ne on olleet vakiona 2000-luvun Hobaoissakin. Mitä kukaan sillä tiedolla tekee Jerzi? Kaikki kuitenkin tietää ettei niillä renkailla mitään tee, vaan alle laitetaa heti jotkut oikeat renkaat :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #228 : 28.06.10 - klo: 16.40 »
kestävä? seiskan kanssa ongelmia esim takaiskaritornien kanssa...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #229 : 28.06.10 - klo: 17.34 »
Ei ole ollut Pro seiskan iskaritornien kanssa koskaan kestävyys ongelmia.
Niillä ajettiin vaikka pari vuotta kilpaa ja kyseiset osat olivat ikuiset.

Eri asia on sitten näiden ei CNC tornien kanssa.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #230 : 28.06.10 - klo: 19.24 »
niin. Nuo ovat sellaiset levyt. Ja taipuvat aika helposti. Cnc ja varmaan hiilikuitukin kestää paremmin... Houkuttelisi kyllä tuo ysi. Tai agama. Mutta kun tuosta agamasta ei paljon ole ensikäden tietoa kestosta ym. Olisi se kyllä kiva kun olisi kunnon vehkeet. Ei tarvis aina olla hampaat irvessä radalla. Ei rtr kamat kyllä sovellu tuonne radalle minun mielestä. Nyt se on todettu että ei kannata säästää väärässä paikassa. Tai ei siinä mitään säästä jos ostaa halvan auton. Täytyy sitä kuitenkin päivittää. 
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #231 : 28.06.10 - klo: 20.24 »
niin. Nuo ovat sellaiset levyt. Ja taipuvat aika helposti. Cnc ja varmaan hiilikuitukin kestää paremmin... Houkuttelisi kyllä tuo ysi. Tai agama. Mutta kun tuosta agamasta ei paljon ole ensikäden tietoa kestosta ym. Olisi se kyllä kiva kun olisi kunnon vehkeet. Ei tarvis aina olla hampaat irvessä radalla. Ei rtr kamat kyllä sovellu tuonne radalle minun mielestä. Nyt se on todettu että ei kannata säästää väärässä paikassa. Tai ei siinä mitään säästä jos ostaa halvan auton. Täytyy sitä kuitenkin päivittää. 

Hyper 7 Pro:ssa tuli juuri tuollaiset CNC iskaritornit. Itse ajoin niillä kaksi kautta ja tämän jälkeen auto lähti kiertoon. En tiedä tornien kohtalosta sen koommin, mutta en muista että yhtään takaiskaritornia olisi särkynyt. Seiskassa oli oikeastaan ainoana ongelmana etuylätukivarret.

 - Hount

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #232 : 28.06.10 - klo: 20.49 »
Joita niitäkään en saanut kertaakaan rikki vaikka todella paljon seiskalla ajelinkin...Kunnes tuli kasi.

Ne RTR auton tornit tottakai on jo laadultaankin huonompaa alumiinia ja kestoltaan aivan eri tasoa kuin pro auton 7075 T6 alumiinista jyrsityt.
Sehän rtr autoista juuri tekee halvemman että monta kohdetta on tehty halvemmista materiaaleista ja tietenkin sitäkautta myös heikommista osista.

Itseasiassa kun muistelen hyper 7 kausiani niin en muista koskaan hajoittaneeni osia kuin pari iskarin vartta.
Ja jokainen minut tunteva tietää että en todellakaan käytä näitä laitteita helläkätisesti, vaan todella paljon pommitusta ja rymistelyä saa osakseen.

Itseasiassa seiskalla hypin lavangossa olleesta keskistopparista ajaja korokkeen katon korkuisia hyppyjä alastulojen tullen tasamaalle.
Eli puhutaan jo 10 metriä korkeista leiskautuksista ja tasamaalle täräytyksistä.
Jose pelas samassa hyppyrissä koripalloa tähdäten isoon tynnyriin... Kymmenkunta kertaa auto tippu suoraan keula edellä maahan eikä yhtäkään osaa hajonnut.

Seiska oli aikanaan niin naurettavan pommin kestävä että kesti aivan kaiken radalla tapahtuvan ja vähän muutakin.
Oli se tosin lähes puolikiloa nykyautoja painavampikin.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #233 : 28.06.10 - klo: 20.52 »
10m alas tolla mun vehkeellä niin on pohjalevy u:n mallinen ja iskaritornit j:n malliset  :grin:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #234 : 29.06.10 - klo: 22.43 »
Joita niitäkään en saanut kertaakaan rikki vaikka todella paljon seiskalla ajelinkin...Kunnes tuli kasi.
Itse muistelen että pahin tälli taisi olla Salossa Kavilassa täydestä vauhdista pääsuoralta auto "kakkosneloseen" ja auto pysähtyi kuin seinään. Tuolla kertaa ei mennyt mitään rikki. Koko autosta sain rikki vain pari ruuvinkantaa, C-paloja, siipiä ja ylätukivarren muoviosia. Yhden etualatukivarren dremelöin ahneena liian kapeaksi ja se meni myös vaihtoon.

Lainaus käyttäjältä: *HOKE*
Itseasiassa kun muistelen hyper 7 kausiani niin en muista koskaan hajoittaneeni osia kuin pari iskarin vartta.
Ja jokainen minut tunteva tietää että en todellakaan käytä näitä laitteita helläkätisesti, vaan todella paljon pommitusta ja rymistelyä saa osakseen.
Joo, tää on nähty! :D

Lainaus käyttäjältä: *HOKE*
Seiska oli aikanaan niin naurettavan pommin kestävä että kesti aivan kaiken radalla tapahtuvan ja vähän muutakin.
Oli se tosin lähes puolikiloa nykyautoja painavampikin.
3550 grammaa oli oma seiska tuossa pomminkestävässä kunnossa. Aika harva nykyauto on ajokunnossa alle 3100 grammaa. (Kavilan SM-kisoissa olin puntarin vieressä ja siellä muistaakseni yksi auto alitti oli alle tuon)

 - Hount

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #235 : 30.06.10 - klo: 00.10 »
Reilu pyöreä 3700 oli oma seiska spider diffejen kanssa.
Nykyinen rassini painaa noin 3260 eli ei se kaukaa vie...

Otetaan huomioon että renkaista tulee todella iso painoero, eli riippuu vähän millä renkailla olet autosi puntaroinut jos tosiaan seiska on ollut noin köykänen.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #236 : 30.06.10 - klo: 23.42 »
Joo, renkaat tekee ison eron. Tuo 3550 oli yhdellä spider diffillä ja kevyimmillä renkailla mitä silloin omassa reservissä oli.

 - Hount

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #237 : 01.07.10 - klo: 01.27 »
No ihmekös.

Omassa oli aina edessä ja keskellä spideri.
Ja prolinet tunnetusti painavimmasta päästä.

No mut niin... ysi topikkihan tää olikin  :mrgreen:

Ysi onkin sit selvästi kevyempi kuin seiska oli.
Vaikka uusissa yseissä onkin 4 millinen pohja ja järkyn isot iskarit jne.
Silti se on kevyt suoraan paketista.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #238 : 05.07.10 - klo: 19.28 »
Mun Hyper 7 Pro oli kaikilla tinkentankeleilla 3400 paikkeilla Prolinen Crime Fightereilla kuten silloin kaikki käyttivät.

Hyper 7.5 iskaritornit on 7075, mutta ne ovat ohuemmat kuin PRO:n CNC iskaritornit.

7.5 RTR:ään täytyy vaihtaa rungonäjykkärit, iskaritornit ja CNC ohjauspalat. Sitten auto on yhtä kestävä kuin H7 PRO.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 9
« Vastaus #239 : 29.07.10 - klo: 10.57 »
jos haluaa päivittää nuo iskari tornit  niin näyttäisi olevan tuolla model sportissa eteen 19.46 taalaa ja taakse 23.57 taalaa en tiedä onko ne just ne PROO auton tornit mutta CNC 7075 näyttää olevan...ei olisi hirveä tuhlauskaan  :mrgreen:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->