Kirjoittaja Aihe: Kyosho mfr  (Luettu 9145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa #Pikku-Ville#

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho mfr
« : 21.12.08 - klo: 18.30 »
Moro!
Onko kellään kokemusta tuosta Kyoshon MFR:stä? Jos on niin miten on tominut ja mitä vikoja on ollut??

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #1 : 15.04.09 - klo: 15.19 »
ai aiot mfr hankkia? en suosittele. mulla on ja parilla mun tutulla ja sen käyttö on yhtä hemmettiä! :evil:
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #2 : 15.04.09 - klo: 18.04 »
Varmaan on jo auton ostanut..
VXL Stampede+slash

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #3 : 12.04.12 - klo: 12.41 »
nostetaas nyt tää ettei tartte alottaa uutta aihetta.

Tosiaan mfr hukkas toisen etuvetarin pellolle nii aloin kaivaan uusia tilalle. K-kaupasta löytyy tietenkin mutta sitten bongasin hobbylinnasta tollaset:

http://www.hobbylinna.com/dogbone-8x142mm-black-p-16238.html

Alkuperänen on 140mm hammastikku niin onkohan tuolla pituudella väliä ja sopiikohan paikalleen?

Mitä viisaammat on mieltä?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #4 : 12.04.12 - klo: 15.50 »
Pituuden puolesta voisi mennä, jos jättää pivot-pallot vähän ulommas, mutta ei taida mahtua diffin ulostulon ja renkaanpään akselin kupin sisälle...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #5 : 12.04.12 - klo: 15.58 »
Pituuden puolesta voisi mennä, jos jättää pivot-pallot vähän ulommas, mutta ei taida mahtua diffin ulostulon ja renkaanpään akselin kupin sisälle...

Tätä itekin mietin, kyllähän ton 2mm saa säädettyä helposti. Vois melki soittaa ks. puljuun niin varmaa osaa heti sanoo onko mitään mahollisuuksia. On vaa edullinen hinta verrattuna k-kaupan alkuperäsiin hammastikkuihin...
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #6 : 12.04.12 - klo: 16.25 »
Itse itselleni vastaten. hobbylinnan akseli HPI86054 8*142 saattaa sopia, pallon halkasija 8mm, tappi 3*14mm

Mittaan vielä sopiiko pyöriin kupissa.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #7 : 12.04.12 - klo: 18.23 »
HPI vetarin pallo on millin isompi halkaisijaltaan kuin MFR:n ja mitä äsken tiirailin autossa kiinni olevia diffin ulostuloja ja vetareita, niin aika ahtaalta näytti vakioillakin (7mm). Mittaa tarkasti, mahtuuko 8 mm pallo kuppeihin, ennen kuin tilaat.

edit: vakiovetarin tapit 3 mm eli sen osalta toimii.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #8 : 12.04.12 - klo: 23.27 »
Joo, eiköhän tuon saa testattua vaikka Infernon osalla ku on tollanen kans. Eipä sitä turhaan viitti tavaraa tilata. Kaikki tönärit on josai hukassa ku niitä tarttis prkl  :grin:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #9 : 12.04.12 - klo: 23.35 »
Poraa isommaks sitä kuppii jos ei mahdu. Tuleepahan kestävämpi niillä paksummilla koiranluilla. Pikaisella googletuksella tuon auton heikoin kohta on nuo vetarit.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #10 : 12.04.12 - klo: 23.39 »
Poraa isommaks sitä kuppii jos ei mahdu. Tuleepahan kestävämpi niillä paksummilla koiranluilla. Pikaisella googletuksella tuon auton heikoin kohta on nuo vetarit.

Joo, on kyllä ihan onnettomat noi vakiot. Eipä siinä kauaa mee ku vähän näyttää dremeliä tai jotain että mahtuu pyöriin.

Eikä tuo paha hinta oo jos 4.40 maksaa tollanen osa. Kunhan nyt tulis muut osat ensin postiin et pääsis kasaan yhtä autoo ensin.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #11 : 13.04.12 - klo: 11.05 »
Itse itselleni vastaten.

Ei onnistu. Diffin kuppi on liian pieni eikä oo varaa yhtään suurentaa. Renkaan päähän ehkä onnistus pienellä kairaamisella.

Kaipa se on pakko kääntyä K-kaupan puoleen kunhan tästä ketutuksesta toipuu.

Edit:

Seuraavaks kysyisin tuosta vaihteistosta. Sehän tuo 2 eteen ja yks taakse. Se ei kytke aina pakkia heti päälle tai siis jos vaihtaa pakille tai vapaalle tai eteen niin ei mee aina pykälä silmään. Onko ominaisuus vai joku korjattavissa oleva vika?
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo: 11.13 kirjoittanut lassii »
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #12 : 13.04.12 - klo: 12.38 »
Siihen on muuten saatavilla K-kaupasta universal malliset vetarit, eli siis semmoiset joissa on ristiniveltappi. Yleensä ne ovat vaan melkoisen hintavia, 45$ ylöspäin.

tuoltakin näköjää löytyy: http://www.infernosonly.com/Kyosho_MFR_Universal_Swing_Shafts_Front_or_Rear_p/kyomtw101.htm
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #13 : 13.04.12 - klo: 12.52 »
Joo, tollaset olis kyl parhaat mutta ompa hintakin mukava. Tuo auto on muutenkin aika lelu nii maksaako vaivaa tehä koko auto uudestaan. Tosin kun vaihtas tollaset nii sitten vois laittaa isomman myllyn. Mutta tietenkin kardaanit sais vaihtaa kans...

Hieno harrastus, ei voi muuta sanoo  :grin:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #14 : 13.04.12 - klo: 13.01 »
Seuraavaks kysyisin tuosta vaihteistosta. Sehän tuo 2 eteen ja yks taakse. Se ei kytke aina pakkia heti päälle tai siis jos vaihtaa pakille tai vapaalle tai eteen niin ei mee aina pykälä silmään. Onko ominaisuus vai joku korjattavissa oleva vika?

Kyllä se on ominaisuus, usein joutuu useamman kerran vaihtamaan ohjaimesta, että menee onnistuu. Toki kannattaa pitää vaihtajan osat hyvässä rasvassa ja puhtaina  siellä boksin sisällä, niin toimii paremmin. Samoin katsoa, ettei vaihtajaservon saveri oli liian löysällä.

Niiden vaihtajaosien pitää olla oikealla tavalla kohdallaan vaihteistoboksin sisällä. Siksi ei aina vaihtaminen onnistu kerralla, jos rattaistojen liike pysähtynyt vähän väärään kohtaan.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #15 : 13.04.12 - klo: 13.06 »
Seuraavaks kysyisin tuosta vaihteistosta. Sehän tuo 2 eteen ja yks taakse. Se ei kytke aina pakkia heti päälle tai siis jos vaihtaa pakille tai vapaalle tai eteen niin ei mee aina pykälä silmään. Onko ominaisuus vai joku korjattavissa oleva vika?

Kyllä se on ominaisuus, usein joutuu useamman kerran vaihtamaan ohjaimesta, että menee onnistuu. Toki kannattaa pitää vaihtajan osat hyvässä rasvassa ja puhtaina  siellä boksin sisällä, niin toimii paremmin. Samoin katsoa, ettei vaihtajaservon saveri oli liian löysällä.

Niiden vaihtajaosien pitää olla oikealla tavalla kohdallaan vaihteistoboksin sisällä. Siksi ei aina vaihtaminen onnistu kerralla, jos rattaistojen liike pysähtynyt vähän väärään kohtaan.

Näin vähän itekin ajattelin. Hyvä että joku vahvisti epäilykseni. Eihän se kytke mitään jos on hampaat väärässä asennossa. Ei vaan turhaa viitti purkaa koko pakettia atomeiks. Kaipa tuonne sisään jonkun 5000 diffi öljyn voi heittää kunhan paketti saapuu?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #16 : 13.04.12 - klo: 13.10 »
Siihen "keskidiffiin", joka siis ei ole diffi vaan vaihtaja/rattaisto tulee ihan "kiinteää" rasvaa, jos sitä huoltaa.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #17 : 13.04.12 - klo: 13.16 »
Siihen "keskidiffiin", joka siis ei ole diffi vaan vaihtaja/rattaisto tulee ihan "kiinteää" rasvaa, jos sitä huoltaa.

Mitähän tarkalleen ottaen sinne kannattaa laittaa? Jotain vaseliinii?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #18 : 13.04.12 - klo: 18.16 »
Olen käyttänyt Eurakan rasvaa tuohon vaihdelaatikon rattaisiin ja diffien ulostuloihin/rattaisiin.
Vaseliinikin varmaan toimii rattaissa.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #19 : 13.04.12 - klo: 20.36 »
Joo.

Ite ainakin muistelin et tamiyan Lunch Boxin takakoppaan laitettiin ihan jotain valkosta terverasvaa joka tuli paketin mukana jopa. Varmaa joku samanlainen mömmö käy.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #20 : 13.04.12 - klo: 21.14 »
Täällä muuten toinen MFR topikki, jossa lisää asiaa autosta
http://rc10.fi/index.php?topic=33613.90
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #21 : 13.04.12 - klo: 21.19 »
Täällä muuten toinen MFR topikki, jossa lisää asiaa autosta
http://rc10.fi/index.php?topic=33613.90

Joo, tuon luin joskus läpi kyllä. tää nyt oli vaa eka aihe mikä haulla löyty. Tietenkin jos joku mode jaksaa niin nääkin vois yhdistää jotenkin.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #22 : 14.04.12 - klo: 20.39 »
osaako joku käyttää paremmin nettiä kun mä, löytyykö noita 140mm vetareita muualta ku kössikaupasta?

Kun samalla vois tilata muutakin mutta ei k-kaupasta viitti noilla hinnoilla perus tavaraa tilata kyllä.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #23 : 14.04.12 - klo: 21.28 »
Kirjota googleen 140mm swing shaft.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #24 : 17.04.12 - klo: 17.31 »
Vetarit tilattu k-kaupasta.

Mites nuo diffiöljyt tohon? Lootaan jotain terverasvaa vaan. Itellä nyt ei oo kun 3000 ja 5000 öljyy et laitanko taakse ton 3000 ja eteen 5000 vai olisko takanakin ok toi 5000 näin aluks....

Edit: Tyhmä kysymys mutta voiko tota autoo startata lipoakulla? kun nyt käytössä ikivanha NiCd
« Viimeksi muokattu: 17.04.12 - klo: 17.52 kirjoittanut lassii »
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #25 : 18.04.12 - klo: 18.03 »
Laita löysempää taakse.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #26 : 18.04.12 - klo: 18.16 »
Juu, taakse meni 3000 ja eteen 5000. Samalla vaivalla iskarihuolto 40 mömmö sisään. Alko kyllä hiukan harmittaan tuo homma kun saa oikoo noita alulevyjä ja vaihdella osia minkä kerkee. No käytetty RTR on mikä on.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #27 : 19.04.12 - klo: 14.09 »
Mahtaako joku tietää,että onko tämä jokin vika jossain tässä ko. autossa vai johtuuko se kenties säästä.
Elikkä nuo vaihteet eteen-vapaa-pakki on alkanu temmpuilee.
1. Menen ulos laitan kaiken valmiiksi ja rupean ajamaan.
2. Laitan vaihteen (eteen) päälle
3. Alkaa kuulumaan "surinaa" ja vaihde ei mene ohjaimesta päälle
4. Laitan vaihteen käsin pääle servosta(siis servossa on semmonen juttu mitä liikuttamalla menee vaihteet päälle ja pois)
5. Vaihde menee päälle
6. Ajan hetken matkaa ja vaihde palautuu itsestään vapaalle   :shocked:
7. Käyn laittamassa vaihteen päälle ja taas samajuttu.
Joskus tuo vaihde palautuu nopeammin takaisin vapaalle joskus taas saa odottamalla oottaa.
Epäilisin,että vika on servossa tai QRC-yksikössä,mutta ajattelin,että ennen kuin puran mitään laitan tänne vähän analyysiä ko. asiasta.
Eli jos on tietoa asiasta olisi kiva jos saisi vähän neuvoja ,kun näytti suht hankalalta purkaa tuota QRC:täkin,kun ohjeista kattoin.
Kiitos jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 19.04.12 - klo: 14.12 kirjoittanut Joo »

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #28 : 19.04.12 - klo: 14.33 »
Mahtaako joku tietää,että onko tämä jokin vika jossain tässä ko. autossa vai johtuuko se kenties säästä.
Elikkä nuo vaihteet eteen-vapaa-pakki on alkanu temmpuilee.
1. Menen ulos laitan kaiken valmiiksi ja rupean ajamaan.
2. Laitan vaihteen (eteen) päälle
3. Alkaa kuulumaan "surinaa" ja vaihde ei mene ohjaimesta päälle
4. Laitan vaihteen käsin pääle servosta(siis servossa on semmonen juttu mitä liikuttamalla menee vaihteet päälle ja pois)
5. Vaihde menee päälle
6. Ajan hetken matkaa ja vaihde palautuu itsestään vapaalle   :shocked:
7. Käyn laittamassa vaihteen päälle ja taas samajuttu.
Joskus tuo vaihde palautuu nopeammin takaisin vapaalle joskus taas saa odottamalla oottaa.
Epäilisin,että vika on servossa tai QRC-yksikössä,mutta ajattelin,että ennen kuin puran mitään laitan tänne vähän analyysiä ko. asiasta.
Eli jos on tietoa asiasta olisi kiva jos saisi vähän neuvoja ,kun näytti suht hankalalta purkaa tuota QRC:täkin,kun ohjeista kattoin.
Kiitos jo etukäteen.


No siis, todennäkösesti vika on siinä siirtäjävivussa, siinä on jousi myöskin. Se yksikön vipu pääsee palautuun itestään pois pykälältä. tietenkin voi olla myös servovika mutta en lähtis ekana ettiin vikaa siitä QRC yksiköstä.

Edit: Korjaan, siinä ei ole jousta. Jos vaihde ei pysy päällä nii joku paikka antaa periks. Lähinnä tuo on täysin turha vipu jos vaihde pysyy silmässä eteenpäin. En oo pakkia tarvinnu kyllä lainkaan.

Ja sitten kysymys. Oletettavasti nuo vetarit on lähes kertakäyttökamaa kun tänään huomasin että se pallo tikun päässä on lähteny liikkuun. Tuskin maksaa vaivaa korjata moista. En ymmärrä kuinka noinkin iso firma kehtaa myydä tollasta tavaraa....
« Viimeksi muokattu: 19.04.12 - klo: 14.52 kirjoittanut lassii »
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr
« Vastaus #29 : 19.04.12 - klo: 15.29 »
Joo,

Tarkista vaihtajaservon servosaverin kireys (ruuvi, muovipala, jousi servon päällä) ja vaihtajan työntötangon kiinnitykset, etteivät ole löystyneet.

Mulle ei ole koskaan käynyt, niin ettei vaihde pysy päällä. Vaihteen päälle saaminen on voinut olla pieni ongelma.

Lassii,

Laita pikaliimaa siihen palloon, niin voi pysyä hetken. Samaa ongelmaa ollut eli pallot saa vetämällä pois tikusta, mutta ajossa ei ole lähtenyt kertakaan.

edit: vaihtamisjutusta sen verran, ett katso myös, että servon asennot eri vaihteille ok (eteen, vapaa, taakse).
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR