Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: Yokomo B-MAX4  (Luettu 37517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #60 : 05.02.09 - klo: 13.24 »
Heh, Isosuolla ei kyllä paljoa sanottavaa ole, et oo muuta tehnykkään tässä topicissa kun vääntäny hoken kanssa. Ja turha vinkua siitä vääntämisestä, itehän sä sen tarkoituksella taas aloitit. :wink:

Muttajoo, itekkin oon yhden yksilön kasannu, ja voimansiirron herkkyys ei siinä muuttunu vaikka kiristikin ruuvit kunnolla. Oliskohan asia korjattu? Turhahan tosta muutenkin on väitellä, eiköhän se ole ihan itsestään kiinni jos haluaa dremelöidä tai jättää ruuvit vähän löysälle. Tuskinpa se kansi siitä irtoaa vaikka ei kiristäis ruuveja ihan tappiin saakka. 

Kansi ei irtoa vaikka ruuvit jättäis vähän löysälle, kun ne ruuvithan tulee muoviin...
Ja autohan pitää tietenkin myös huoltaa säännöllisesti niin siinä samalla sen kireyden tietenkin tarkistaa.

Isosuolla näköjään myös lukemisen ymmärtämisen kanssa vaikeuksia.
Totesinhan loppuun että (mitä sitten...??)
Ihan sama se on kuinka monta autoa on kasannut tai kuinka kauan... Se kun ei mitään todista.
Eikä varsinkaan tässä asiassa.
Kasaaja on osaava siinä vaiheessa kun hän huomaa tällaiset asiat jo kasaus vaiheessa... Ja kasaajahan voi olla kasaamassa vaikkapa ensinmäistä autoaan.
Jos on kasannut autoja jo 100 vuotta joka päivä niin voi silti olla pihalla kuin lumiukko.
Eli aivan turhaa lesoilua kuten jo totesin.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #61 : 05.02.09 - klo: 13.32 »
Itse asiassa kaksi ruuveista tulee alumiiniseen keskipukkiin, eli melko varmasti kiertyvät pikkuhiljaa auki (eli spurri pääsee liikkumaan) ajossa, lukitteella tietty saa hidastettua...

Olisi vaan joutunut niin löysälle jättämään, että näin fiksummaksi dremelöidä.

Ja edelleen mielestäni tuo on aivan selvä valmistusvirhe, josta tulisi ainakin tiedottaa ostajia, esim. manuaalin välissä lappusella ellei muuta.

Mut eiköhän tuo tästä aiheesta riittäne, jokainen kasailee omat (tai kaverin) autot niinkuin parhaaksi näkee, tai kokee.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa ks3411

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #62 : 09.02.09 - klo: 06.27 »
heräsin kysymään, et millaista noparia ja moottoria ootte käyttänyt k.o autossa. Mikä olisi oikein hyvä vaihtoehto n 150e luokassa. Itse taidan pitkien taistelujen jälkeen valita Yokomon. Yritän tilailla ulkomailta, josta kaikki muutkin kilkkeet. Kattotaan kuinka käy.

Poissa Datajätkä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #63 : 09.02.09 - klo: 08.59 »
Ja oulun Datajätkälle, miksi et voi ostaa osia Suomen jälleenmyyjältä? Osia pitäisi olla hyllyssä ja hinnat tuskin on 200% USA-hinnoista.

Voin tietenkin ostaa, kysymys olikin että missä ulkomailla osia myydään. Tietääkö kukaan. Hieman vähemmän vielä näkyy näiden Jokomoiden kiluja missään.

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #64 : 15.02.09 - klo: 10.18 »
Ja oulun Datajätkälle, miksi et voi ostaa osia Suomen jälleenmyyjältä? Osia pitäisi olla hyllyssä ja hinnat tuskin on 200% USA-hinnoista.

Voin tietenkin ostaa, kysymys olikin että missä ulkomailla osia myydään. Tietääkö kukaan. Hieman vähemmän vielä näkyy näiden Jokomoiden kiluja missään.

Täältä Eurooppalaiset haluaisi ostaa BMAX-4 osia, kuten muitakin Yokomon osia. www.power-racing.net
« Viimeksi muokattu: 16.02.09 - klo: 08.28 kirjoittanut AAKE K. »
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #65 : 18.02.09 - klo: 08.12 »
Törmäsin 4mm hiilikuitutorneihin, onkos kokemuksia kellään?

Setti tulossa, kuvia kunhan ilmestyvät.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Datajätkä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #66 : 18.02.09 - klo: 11.35 »
Mistäpäin löysit noita torneja? Oliko muuta spesiaalikilkettä laitokseen?

Millasillä välityksillä ja motti/nopariyhdistelmillä ootte ajelleet matolla/ulkona? Entä millä tiukkuudella olette pitäneet diffejä/slipperiä? Omassa on vielä ex omistajan jäljiltä noi luistonestot, pitää tutkailla josko noita pitäs tiukkoa jossain vaiheessa hieman, tuntuu ehkä vähän liikaa tota luistoa olevan. Mottina 5.5lrp ja sphere + lipot.




Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #67 : 19.02.09 - klo: 07.08 »
Mistäpäin löysit noita torneja? Oliko muuta spesiaalikilkettä laitokseen?



Oopel:illa (joo tiedän...) joku britti niitä teettänyt, pisti sopuhintaan parin postiin...

Ainakin mulla google vie ensin kys threadiin hakusanoilla "b-max carbon"
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Datajätkä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #68 : 19.02.09 - klo: 11.39 »
Noniin, sieltähän sitä löytyikin hyvin juttua jokomosta.

Onko kukaan testannu noita asson jousia (blue / silver). Jousitaulukon mukaan perästä löystyy ja keula kovenee vrt Yokomon black black jousiyhistelmään.

Tossa pikku pätkä eiliseltä kun ajelin päin penkkoja talvipakkasessa.

« Viimeksi muokattu: 07.07.09 - klo: 09.28 kirjoittanut Datajätkä »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #69 : 21.02.09 - klo: 22.00 »
Hiilaritornit eBaylla, silvuplee!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #70 : 21.02.09 - klo: 22.27 »
Tänään pääs vähän kokeileen Bluebeetlen B-maxia Lippiksessä... tahtoo oman!  :mrgreen:

Sori BB siitä iskaritornista... Mut oli komee hyppy!  :lol:

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #71 : 21.02.09 - klo: 22.50 »
 :cheesy: Se ois pitäny nähdä.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #72 : 21.02.09 - klo: 23.00 »
Tänään pääs vähän kokeileen Bluebeetlen B-maxia Lippiksessä... tahtoo oman!  :mrgreen:

Sori BB siitä iskaritornista... Mut oli komee hyppy!  :lol:

Mikä niistä? Sekö joka paukkas vastapalloon vai esimerkiks se kun koko auto katosi nurkkahyndähässäkän taakse????

 :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #73 : 24.02.09 - klo: 08.29 »
Eilen tuli tornit, on JÖÖTIIIII!

4mm on 4mm. Veikkaisin että pomminvarmat, eikä enää fleksaa..

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #74 : 01.03.09 - klo: 07.47 »
Asennettuna
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #75 : 17.03.09 - klo: 08.20 »
Azarashilta pukkaa koria beemaksiinkin piakkoin:



Linkki Red RC:n uutiseen aiheesta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa ks3411

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #76 : 27.03.09 - klo: 10.02 »
apuva!!

mistähän saisi iskareihin niitä hemmetin pieniä sokkia jotka pitävät iskärin mäntää paikallaan??? kokoamisvaiheen virhe erhe

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #77 : 07.07.09 - klo: 09.02 »
Viljami kasasi auton puolitoista viikkoa ennen Vantaan 4.-5.7.09 kisaa ja käytiin kokeilemassa autoa pari kertaa periaatteella, että kaikki toimii.
Auto on Yokomon B-MAX4 lisättynä ChampionPack iskareilla, ilman takakallistuksen vakaajaa. Auto tuntui mutkissa heti johdonmukaiselta ja tasapainoiselta. hypyt vaan tuppas menemään miten sattuu, joko lyhyeksi tai pitkäksi tai katolleen tai sivuun. Tämä oli kuitenkin kuljettajan ensimmäinen sähköcrossiautoajelu.
Moottori oli aluksi LRP X11 5.5 kun oli jäänyt mattoautosta ylimääräinen, vaihdettiin kisaan uusi LRP X12 4.5T, jossa on parempi ajettavuus ja teho, noparina uusi LRP SXX Tc-Spec, servoksi Futaba voimakas 9351 ja radiona käytettiin Sanwa M11 40 Mhz. Akkuina oli LRP Big Mamat 5 cells ja asetettiin moottoripuolelle 2 kennoa takimmaiseen ja loput tekniikka puolelle. Tämä teki hypyissä tasapainoisimman tunnun.
Perjantaina päästiin ekaa kertaa mittaamaan vauhtia kun treenaamaan tuli lajin parhaimmistoa. Kaikki näytti olevan kunnossa ja ajatus jopa SM-kisan A-finaalipaikasta alkoi herätä. Auto purettiin ja putsattiin illalla ja vaihdettavia osia ei ollut.
Lauantain kisa oli kansallinen ja siinä Viljami otti voiton. Tämä herätti jo ajatusta että palkintopallisijoitus on mahdollinen SM-kisassa.
Sunnuntaina ajettiin SM-kisalähdöt ja sade sääti alkueriä enemmänkin, mutta toinen lähtöruutu oli hieno saavutus. Kisa meni ihan ok eka lähdön voitto ja pari seuraavaa vähän penkin alle, mutta kuitenkin SM-kisan toinen sija ekassa SM-kisassa antaa viitteitä tulevasta. Harjoitusten ja alkuerien aikana Viljami sääti lähinnä diffien ja slipperin kireyksiä. Auton perusäädöt pysyi samana koko viikonlopun ajan.
Auto on perussäädöissään erittäin nopea ja johdonmukainen auto. Nyt aletaan tekemään hienosäätöä ja katsotaan kuinka nopeaksi se saadaan.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa Datajätkä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #78 : 07.07.09 - klo: 09.27 »
Aake, kehtaatko pistää diffien shimmaukset jakoon. Omassa tötterössä menee laakerit ja diffien rattaistot uusiksi, niin funtsin että jostain ois varmaan hyvä aloittaa tuo säätäminen myös hammaskosketuksen osalta. Tarviiko sisäänajon jälkeen vielä diffien hammaskosketusta shimmata tiukemmaksi vai meneekö kerrasta "hyväksi"? Entä millanen slipperisäätö/diffit teillä oli?

Millä iskarisetupeilla ajoitte vantaalla?


Ite tykkään kyllä kamppeen ajotuntumasta paljon, talviaikaan oli vaan "vähän" ongelmia muovin kans. Toi Bmaxin muovi ei kesta pakkasella ratakolistelua niinkuin esim Asso kestää. Kesällä on selvitty vähemmällä rikkoontumisella.

Omassa ratarossauksessa on hajonneita osia olleet etutukivarret ja talvella ratkennut pohjalevy peräosasta (todella ohut kannake pitää takatukivarsien takakiinnikettä kiinni) + samassa rytäkässä iskarin hattu. Laakereita on myös mennyt vino pino, mutta ne onkin ajamalla ajettu loppuun.

Pistetään vielä kuumaa kesää värittämään muutama talvinen rossauskuva  :azn:







Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #79 : 07.07.09 - klo: 13.15 »
Rattaat laitettiin aika tiukkaan, vakiosimmit laitoimme vain diffin toiselle puolelle eli tuli tiukka paketti. Saatiin me heti aluksi takapinioni (pikkuratas) rikki kun pinionin simmi oli pois ja diffin simmit oli molemmin puolin. Samalla slipperi oli lähes kiinteä. Sitten slipperiä löysättiin ja kisojen aikana (2 kisaa) ei enään ollut ongelmaa. Finaaleihin kiristettiin slipperiä, ihan varmuuden vuoksi kun kisatilanteessa ei aina pääse ottaan vauhtia ennen hyppyriä.
Iskarit ovat vakiot 30 LRP öljyillä. Jouset Championpackin vakiot. Takana iskarit kiinni alas ulommaiseen ja ylhäällä keskimmäiseen, edessä alhaalla sisimmäiseen ja ylhäällä keskelle. Kallistuksenvakaajaa taakse olisin halunnut kokeilla, mutta kun oli päivän nopein auto, niin ei haluttu enään kisan aikana tehdä muutoksia.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #80 : 20.09.09 - klo: 17.16 »
Nostetaanpa vähän aihetta, kun täältäkin kyseinen auto nykyään löytyy.

Minkälaisilla välityksillä porukka on ajanut, ja millä moottorilla? Välityksiä on tässä tullut pohdittua, ja yrittänyt täältäkin vähän vinkkiä etsiä, tuloksetta. Tällä hetkellä autossani on se champions packin 81 piikkinen spurri, ja pienin siihen sopiva pinjoni on 22 piikkinen. Kaveri ajaa 87/13 välityksillä, joten tuo oma 81/22 alkoi tuntua varsin raskaalta. Eroa tosin löytyy moottoreistakin, kaverilla 3.5T speed passion, mulla 5.5T ja 7.5T Gm evo3. Geeämmää on kyllä kehuttu vääntäväksi, mutta kuitenkin tuntuu suurelta erolta.

Kokeilin itseasiassa 81/26 välityksilläkin jo pienen lenkin ajella tuolla kireämmällä moottorilla, eikä moottori/nopari kerännyt lämpöä oikeastaan yhtään. Voimaa oli vaikka muille jakaa, renkaat löi tyhjää ja sillee. Testailut jäänyt vähän vähemmälle intin takia (onneks sekin on jo parin viikon päästä ohi), jos hyvin käy, niin ensi viikonloppuna saa taas auton ajoon.

"Setuppina" siis:

GM Evo3 5.5T/7.5T
Speed Passion GT 2.0 Pro
Trackpower 3200mAh
Välitykset 81/22-26
| Academy | Axial |

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #81 : 20.09.09 - klo: 19.27 »
Bmaxin sisäinen välitys on 2,353, joten noilla sun pinjoneilla välkäksi tulee 81/22*2,353= 8,66 - 81/26*2,353= 7,33

Evo3 moottorin manuaali antaa suositukseksi 5,5T moottorille 9-11 ja 7,5T 7-10

Eli tolla 7,5T koneella ja 22 pinjonilla voi aloitella kun osuu vielä suositusalueelle, mut 5,5T koneella kannattaisi jo hommailla pienempiä pinjoneita tai laittaa 87 spurri takaisin..


Nostetaanpa vähän aihetta, kun täältäkin kyseinen auto nykyään löytyy.

Minkälaisilla välityksillä porukka on ajanut, ja millä moottorilla? Välityksiä on tässä tullut pohdittua, ja yrittänyt täältäkin vähän vinkkiä etsiä, tuloksetta. Tällä hetkellä autossani on se champions packin 81 piikkinen spurri, ja pienin siihen sopiva pinjoni on 22 piikkinen. Kaveri ajaa 87/13 välityksillä, joten tuo oma 81/22 alkoi tuntua varsin raskaalta. Eroa tosin löytyy moottoreistakin, kaverilla 3.5T speed passion, mulla 5.5T ja 7.5T Gm evo3. Geeämmää on kyllä kehuttu vääntäväksi, mutta kuitenkin tuntuu suurelta erolta.

Kokeilin itseasiassa 81/26 välityksilläkin jo pienen lenkin ajella tuolla kireämmällä moottorilla, eikä moottori/nopari kerännyt lämpöä oikeastaan yhtään. Voimaa oli vaikka muille jakaa, renkaat löi tyhjää ja sillee. Testailut jäänyt vähän vähemmälle intin takia (onneks sekin on jo parin viikon päästä ohi), jos hyvin käy, niin ensi viikonloppuna saa taas auton ajoon.

"Setuppina" siis:

GM Evo3 5.5T/7.5T
Speed Passion GT 2.0 Pro
Trackpower 3200mAh
Välitykset 81/22-26
« Viimeksi muokattu: 21.09.09 - klo: 08.32 kirjoittanut ALi »
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #82 : 20.09.09 - klo: 19.59 »
Pitää sitte 87 spurri tilailla jossain vaiheessa, tuo 81 kun on alkuperäinen (Champions pack). Tilailin jo pari viikkoa sitten itseasiassa 87 ja 84 spurria, oli vain loppu varastoista.
| Academy | Axial |

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #83 : 26.09.09 - klo: 13.38 »
Onko varaosatilanne tämän auton kohdalla tosiaan näin huono? Suomessa kaksi liikettä, jotka myyvät varaosia tähän, ulkomailta löytyi ainoastaan yokomon japanin sivuilta osia, yokomousan sivuilla koko b-maxia ei edes mainittu.
| Academy | Axial |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #84 : 26.09.09 - klo: 14.17 »
Kyllähän noita näytti UK ja Saksan kaupoissa olevan ainakin listoilla.
---

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #85 : 26.09.09 - klo: 14.42 »
Mistähän kaupoista löysit? Googlella kun etin esim. hakusanoilla "yokomo b-max4 parts" tulee vain artikkeleita kyseisestä autosta, tai foorumeille linkkejä. B-max partsilla löysin yhden kaupan, CML Distribution, mutta eipä sielläkään voi varaosavalikoimaa kattavaksi sanoa, ainakaan esillä olevaa. Tottu vaan ton pikkuasson kanssa niin huikeeseen valikoimaan, että tuntuu ettei nyt löydy mitään  :tongue:
| Academy | Axial |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #86 : 26.09.09 - klo: 14.52 »
« Viimeksi muokattu: 26.09.09 - klo: 15.49 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #87 : 26.09.09 - klo: 15.06 »
Missä lie piilossa ollut.. :laugh:
| Academy | Axial |

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #88 : 06.10.09 - klo: 23.31 »
Koko kesän on ollut tavaraa varastossa hyvinkin. Nyt on juuri spurrit 84 ja 87 loppu, tulee viikon sisällä lisää.

Moottorisetupista:
LRP X12 4,5t tai 5,0t ovat hyviä kun ajetaan 5-kennolla.
LRP X12 7,5t on paras kun ajetaan lipoilla.
Molemmissa tapauksissa 12 mm roottori ja keraamiset laakerit antaa parhaan lopputuloksen.
Noparina LRP SXX TC-Spec.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #89 : 12.11.09 - klo: 19.09 »
Autosta on tulossa Factory Team -malli.
Samassa paketissa kaikki tarvittavat viriosat. Uudet iskarit parantavat ajettavuutta entisestään.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net