Kirjoittaja Aihe: Yokomo B-MAX4  (Luettu 63838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Yokomo B-MAX4
« : 22.12.08 - klo: 10.27 »
Ajattelin ostaa itselleni joululahjaksi nelkkukrossin, ja tämä melko varteenotettava peli mielestäni.

Käyttökokemuksia alkaa varmaan jo löytymään, onko lapsentauteja löytynyt???

Jesilläkin ilmeisesti näitä nykyään, kaksin kappalein???
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #1 : 22.12.08 - klo: 10.35 »
Mitä tossa sivussa seurannut ja ite pikkusen testannut peten autoa niin kyllä se hyvältä peliltä vaikuttaa.

Ei ole mennyt mitään muuta kuin yks laakeri ja pääratas. Nyt kun kaks päivää oikeen säätämällä ajettiin sitä niin saatiin se kulkemaan melkein kuin kiskoilla.

Suosittelen.
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #2 : 22.12.08 - klo: 20.38 »
No tuli sit tilattua.... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #3 : 22.12.08 - klo: 21.29 »
Joo, pari pokemonia on meillä.
Omassani on mamba max ja 5700kv kone, 2s lipot.
Pojan kärryssä maputsi 80-luvun hiilikone ja lifet :D


Manuskassahan on diffien pinjonin shimmaukseen kaks vaihtoehtoa tarjolla, eka oli meidän autoissa ylitiukka, toka ns sopiva.
Ajelin aikani ja iski karies diffin rattaisiin...

Itse suosittelen sisäänajoa setupilla nro 2 ja sitten muuttaa setuppiin nro 1.
Samalla asson diffirasvat periin.

Näin mulla kahdessa autossa, näkisin että muoviset valut voi olla niin ja näin ja kenties tapauskohtaisesti.
Nyt ajanut em ohjeella varmaan joku 50 akkua ja rattaat ovat ok.

Itse tosin ajan matolla pitävillä renkailla, se tekee kipeää diffeihin autossa kun autossa.


Olen kyllä täysin tyytyväinen, yhden etualatukivarren sain poikki kun karkas seinään, samoin pojalla.
Muuten ei ongelmia.

Tarinoin lisää paremmalla ajalla.
/ Jere Siirilä

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #4 : 22.12.08 - klo: 22.08 »
Ok.

Meneekö muuten emolit 2S2P pakkana kyytiin, kokoa 54x70mm ja korkeus 28 mm.

Olis kuustonniset meinaan silloin... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #5 : 22.12.08 - klo: 22.14 »
empäs muista mittoja.

lrp 5100 pakka menee lusikoimalla sisään, ei milliäkään vapaana. (googleta mitat)
trakpowerin 4800 ja 2s2p a123 2400 vaatii modifikaatioo, onneksi korkeuden puolesta.

Ratkaisin pulman seuraavasti:



(tarranauhaa, toimii)


Terveisiä bauhaussin tytöille :)
/ Jere Siirilä

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #6 : 22.12.08 - klo: 22.36 »
Heh, tiukoille menee ainakin jos tuohon LRP:n 5100 vertaa... Suurin ero tosin leveydessä, uskoisin et on hoidettavissa lievällä customoinnilla [dremelöinnillä]... Huomenna pääsee toteamaan meneekö pahasti pohjalevy uusiks...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #7 : 22.12.08 - klo: 22.42 »
sry, taisikin olla niin että pituus & korkeus oli naftia ja leveyden puolesta tais olla joutilasta liki puol senttiä.

Tarkista mitkä on sub-c pakan mitat...
/ Jere Siirilä

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #8 : 23.12.08 - klo: 11.09 »
No tänään pääsee livenä sovittelemaan, on meinaan garagessa semmonen syke päällä toimituksissa.... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #9 : 23.12.08 - klo: 12.56 »
auto on kyllä uskomattoman kestävä ja helppo ajaa (vakio setup). muoviset iskaritkin toimii yllättävän hyvin. akkujen kiinnityksen tein silleen että korotin akku pantaa ja tolppia prikoilla ja laitoin akuille pehmusteet jotka tulivat auton paketissa mukana.




edit: JQ PRODUCTS bling  :afro:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #10 : 24.12.08 - klo: 16.55 »
Osaapas kasattavuudessa olla eroja, Durga oli melkoinen savotta verrattuna tähän....

Mitään ei tartte herkistellä eikä viilailla, tosin diffit käytin auki ja rasvasin kunnolla...

Big Smile!

 :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #11 : 27.12.08 - klo: 12.09 »


trift edition.




Itse en ymmärrä miksi etu-iskareiden yläpultit kehoitetaan manuskassa kasaamaan siten että mutteri on eteenpäin, jää tuo ylimääräinen osa pultista törröttämään eteen, se haukkaa kattokerhossa mattoon, matossa reikä ja pultti mutkalla.
Käänsin sen toisinpäin ja laitoin 12.9 pultit.



Toinen "modaus" mitä tein, oli että porasin tornien yläpäästä nuo reijät isommaksi, että iskarin pultti pyörii vapaasti eikä ole jengalla kuten oletuksena.
« Viimeksi muokattu: 27.12.08 - klo: 13.42 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #12 : 27.12.08 - klo: 16.59 »
Tossa oma, 5 minuutin maalaushomman jälkeen... :)

Ei mikään ruusu mutta kukkiihan perunakin, ja tunnistaa omansa takuulla....

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #13 : 27.12.08 - klo: 18.02 »
hieno toi musta on :D. hyvin oot maalannut
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #14 : 27.12.08 - klo: 19.42 »
hahhaa, porkkanaa
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #15 : 27.12.08 - klo: 22.08 »
oletko pääsyt testaamaan. kumpi malli toi muuten on se world edition vai se normaali kitti. jos ite ostan jonkun kitin niin vois vaikka sulle tuoda maalattavaks korin. mutta ei nyt sentään.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #16 : 27.12.08 - klo: 22.16 »
Juu älä tuo.

Ihan normimalli tuo.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #17 : 27.12.08 - klo: 22.57 »
Meillä myös :afro: mallit, en ole osannut kaivata paremmasta näitä optioita.


Mulla on setuppina:

- Mamba Max
- LRP VECTOR X11, 5.5T (6200kv)
- Trakpower 2s 4800mah
- Multiplex 403 (FM40)
- Joku servo (todo: parempi)
- Pari muchmore flektiä, toinen koneessa 3racing siilen kanssa
- Välitykset, alusta, öljyt vakiot
- Karbiidit diffeissä, bilteman lakrurasvan kera (sanokaa mitä sanotte, en huomaa eroa bAsson rasvaan millään asteikolla)
- DIY foumit
- Kivet peräpaksissa


Nopari on seuraavassa säädössä, mielestäni perfekto:




Koska autossani on jotain vikaa ja kulkuasento kummallinen, flektien vuoksi ohjeistus auton nostamiseen:



(huomaa paikattu etukumi, lipo pehmikkeet, Kivet ja pari(kymmentä) perintätoimiston laskua)
« Viimeksi muokattu: 29.12.08 - klo: 21.48 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #18 : 29.12.08 - klo: 21.50 »
Vaihdoin pannua..
LRP VECTOR X11, 5.5T (6200kv) on nyt kärrys.

Ensin olin että nääh, ei kummallinen.
Sitten ruuvasin noparista vähä ennakkoja ja starttivirtaa, niin perkaa melkeen koko pääsuoran.
Tarvii varmaan vähän lisätä puntsia...
/ Jere Siirilä

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #19 : 29.12.08 - klo: 21.57 »
Hahhaa, Jesi ajaa viat ulos.... :)

En sitten vielä sunnuntaina päässyt sisäänajamaan, kun on liian rupulaiset gummit kuusankosken radalle mukamas....

Meinasin dirt hawgit ostaa, eikös ne pitäisi jo matollakin edes jotain....?

Foameihin en haluaisi mennä, ei semmoista pitoa sitten ulkona kesällä saa millään kuitenkaan...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #20 : 29.12.08 - klo: 22.14 »

Meinasin dirt hawgit ostaa, eikös ne pitäisi jo matollakin edes jotain....?


Ei pidä nimeksikään, menee aivan driftaamiseksi. (testattu on)

holarit ja pitoo tai sit ne foamit.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #21 : 04.01.09 - klo: 22.36 »
Tänään sain GTB:n tähänkin (kiitos Iivonen!), ei tartte aina vehdata drifteristä säädintä lainaan kun krossittaa...

Pakkohan se oli käydä pihakadulla koittamassa, ja kivastihan tuo kulkee :)

6,5T ei enää drifteriin pääsekään, se on varma! Akkuina itsekasattu 2S2P Li-Ion pakka, mukavasti tuntuu potkivan. Tosin tuolla on niin kylmä että jäi paleltuneiden sormien takia muutamaan eestaas vetoon ajot.

Big Smile kuitenkin!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #22 : 06.01.09 - klo: 20.33 »
Olisko laittaa vähän setuppeja millä ajelette? Itte olen laittanut etulinkit lyhemmäksi ja keskiviikkona vähän kokeilee iskarin asentoja edessä, jos vaikka sais vähän vielä lisää kääntyvyyttä. Onko kokemuksia jäykemmistä jousista? Etu diffiä olen kanssa vähän kiristellyt ja saanut veto kääntyvyyttä lisää hieman ja se näkyy kyllä kellossa heti.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #23 : 06.01.09 - klo: 20.40 »
Pakettisetupilla mennään vielä, ei ole päässyt ajamaan kuin tuossa pihatiellä... Onneksi ei ole jepareita näkynyt, kun nopeusrajoitus kuitenkin on 40 km/h....

Renkaat palloina sutii mut kerää kyl kivasti kulkuakin välillä....

 :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #24 : 06.01.09 - klo: 21.20 »
Olisko laittaa vähän setuppeja millä ajelette?
Mun mielestä sun autosi toimii jo :lol: Odotellaan kun toi käkkäräinen saa omanasa kasattua. Paljo sulla oli rajoitettu sitä ulosjoustoa? pätkii muukin kuin säätimet.........

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #25 : 06.01.09 - klo: 23.03 »
mulla on 1.4 kallistuksen vakaaja takana (tuli wc kitissä mukana), kääntyilee paremmin.  :azn: wc iskarit on hyvät! lyhyempää etulinkkii täytyy viel kokeilla.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #26 : 07.01.09 - klo: 23.02 »
Tänään Karrilla ekat akulliset B-Maxilla Lippulaivassa, kokemukset varsin positiiviset. Kiitokset Jirille etuvakaajan lainasta, teki autosta todella helpon ajaa. Iskareissa edessä Asson 40WT ja takana 30WT, jouset vakiot, takaulosjoustoa rajoitettu yhdellä O-renkaalla männän alla, muuten pakettisetuppi. Luottavaisin mielin kohti lauantaita.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #27 : 07.01.09 - klo: 23.11 »
Osaapas kasattavuudessa olla eroja, Durga oli melkoinen savotta verrattuna tähän....

Mitään ei tartte herkistellä eikä viilailla, tosin diffit käytin auki ja rasvasin kunnolla...

Big Smile!

 :mrgreen:

Nojoo, melkoinen savotta löytyi sittenkin, spurripukki vai miksikä sitä pitäisi kutsua....

Oli niin tiukka koko voimansiirto, että huhhuh... En silloin kasaushuumassa tajunnut koko asiaa, spurri ulostuloineen tipahtaa niin mukavasti pukkiin. Mutta kun kannen laittaa paikalleen ei meinaa enää pyöriä, ja piti melko meteliäkin kun koetti ajaa sisään.... Dremeli kouraan ja kannesta aina lastua pois ja sovittamaan, tunnin-puolentoista jälkeen pyörii ruuvit kiristettyinäkin herkästi!

Eli pyöritelkää jo kasausvaiheessa, itse keskityin liikaa diffeihin joista lueskelin jonkin verran ulkomaisilta foorumeilta jo ennen auton saapumista....

Eli tuo BM-302C, laakereita vasten tulevat pinnat sipistellen alkaa toimimaan.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #28 : 08.01.09 - klo: 07.32 »
slipperyn pukin kiristys pitää vetää maltilla ei sillee sika momenttiin, itselläni ei ole dremelöity vaan ruuvit sillee kiinni että pyörii herkästi. Eilisen treenin jälkeen vähä setuppia hakeneena. Eli linkki myös takaa lyhyeksi sai auton vähän nopeammaksi reagoimaan ja edestä iskarit alhaalta sisään ja ylhäältä sisään. Etudiffi aavistuksen kireemmälle. Enskertaan vielä jäykempien jousien kokeilua ja mahdollisesti kevyempää takaaja. Mutta alkaisi olla alueella matolla ajaessa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Yokomo B-MAX4
« Vastaus #29 : 08.01.09 - klo: 07.37 »
slipperyn pukin kiristys pitää vetää maltilla ei sillee sika momenttiin, itselläni ei ole dremelöity vaan ruuvit sillee kiinni että pyörii herkästi.

Ja kohta on spurri sileenä, kun välys pääsee elämään?

Ei mene mun järkeen millään, tuossa nyt vaan on käynyt osassa autosarjoja pieni kämmi joka on onneksi helppo korjata.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu