Kirjoittaja Aihe: Suomalaiset RC-Liikkeet  (Luettu 337302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #150 : 11.10.10 - klo: 14.40 »
Suomalainen ei osaa tuota kaupankäyntiä ja asiakaspalvelua. Verkkokaupaussa pitäisi näkyä varastosaldo ja saldon ollessa nolla arvio tavaran saatavuudesta. Useissa kaupoissa on listoilla tuotteita, joita ei taatusti ole saatavilla lainkaan, jos ei jotain vanhoja varaston pohjia ole. On kauppoja, joilla ei ole mitään varastoja, vaan kaikki tilataan joltain tukkurilta ja saatavuus no sitten joskus, jos koskaan.

Eurorc.com pitää vaan varastossa olevia tuotteita tilattavana, jos tuotetta ei voi tilata niin sitä ei myöskään ole varastossa (poislukien ennakkotilaus tuotteet). Silloin voi sähköpostitse tiedustella saatavuudesta.
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #151 : 11.10.10 - klo: 14.45 »
Mitenkäs racing factoryn tilanne on, missä liike (onko jo siirtynyt  :huh: )? Kiinnostais vaan vierailla kys. kaupassa.

Eiköhän vähäkyrössä ole vielä samassa paikassa RF kuin ennenkin. Helsingin liike on muuttanut kaiketi nyt Espoon Leppavaaraan Gallerian kauppakeskukseen, jossa ennen Hobbylinna oli. Nykyisen liikkeen nimi siellä on Hobbyfactory. Eli Hobbylinna ja Racing Factory pistivät pks putiikit yhteen, mikä sinäänsä erittäin järkevää.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Mikkos

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #152 : 11.10.10 - klo: 16.34 »
Mulla ei ainakaan ole aikaa, eikä rahaa palkata sihteeriä ("yllättävää" että tämmösellä nappikaupalla ei edes maksa itselle joka kuukausi kunno piffi-ateriaa) joka duunais saldoja ja muuta "turhaa" kuntoon.

Jos nappikaupasta on kyse niin eikö silloin itse kerkeä asiat hoitamaan. Ei kai siihen sihteeriä kaivata. Jos ei ole aikaa eikä rahaakaan tule miksi pitää koko kauppaa pystyssä.
Jos varasto tilanne, saldo ja muu on turhaa asiakkaan palvelua niin heikolla kantimilla ollaan.
Asenteessa on paljon korjattavaa.
 "Kukin taplaa tyylillään"

Poissa Nutechracing.fi

  • Veteraani
    • Profiili
    • Nutechracing.fi
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #153 : 11.10.10 - klo: 17.09 »
Jos nappikaupasta on kyse niin eikö silloin itse kerkeä asiat hoitamaan. Ei kai siihen sihteeriä kaivata. Jos ei ole aikaa eikä rahaakaan tule miksi pitää koko kauppaa pystyssä.
Jos varasto tilanne, saldo ja muu on turhaa asiakkaan palvelua niin heikolla kantimilla ollaan.
Asenteessa on paljon korjattavaa.
 "Kukin taplaa tyylillään"

Seuraavasta voi joku imasta herneitä nekkuun, mutta mulla on pakastimessa niitä kyllä lisää!



Viestihistoriastasi osaan lukea, että sullo jotai issueita kotimaisien kauppojen suhteen.
Elä suotta pura niitä minuun, koska meillä ei käsittääkseni ole asiakassuhdetta.

Ja jos nyt ruoditaan tätä tarinaa pisemmälle, niin lähdetään alkujuurista:
- Pyöritän tätä "kauppaa" seuraavista syistä:
1. Omaksi ilokseni, tuen siis omaa harrastustani.
2. Tarjoan asiakkailleni uusia tuotteita.
3. Kilpailun ja närästyksen luominen.


Nappikauppa:
1. Myymäni päätuote on marginaalinen koko skaalan huomioiden, kaikki kauppiaat/merkit ja harrastajat huomioiden.
2. En ala soheltamaan kymmenien tuotemerkkien kanssa.
3. En edes halua tuotteistani ns massamyyntiä, mitä Pikku Penat ostelee, vaan kohdistan kaupankäyntini asiakkaisiin millä on kaikki muumit laaksossa, ts tietää mitä ostaa.
4. En edes halua että nappikauppani kasvaa kovin isoksi, olen tyytyväinen tähän tilanteeseen.


Ajan ja rahankäyttö:
1. Koska tämä on tämmöistä nappikauppaa, teen ns oikeita töitä siviilissä, suurimman osan vuodesta 80-120 tuntia VIIKOSSA.
2. En ole laskenut tämän nappikaupan varaan katteiden ja marginaalisen tuoteryhmän vuoksi edes tämän foorumin mainosalueen vuotuista maksua.
3. Omaan myös muita harrastuksia, perheen koirineen lapsineen vaimoineen.


Ja asiakaspalvelu, ymmärsitkö lukemasi:
Normaalissa tilanteessa otan yhteyttä asiakkaaseen 0-30min sisään tilauksesta, jos on tilauksessa jotain semmosta jota ei ole tai vaatii muuten selvittelyjä.
Jos tavaraa on hyllyssä, postitetaan 0-1pvä viiveellä arkisin.

Ja jos katsot saamiani palautteita, niin sielä ei kovin monia pyyhkeitä ole:
http://rc10.fi/index.php?topic=42348.0


Varastotilanne:
Voin kirkkain silmin sanoa, että edustamaani autoon löytyy jokainen varaosa hyllystä.
Jos ei löydy, niin kyseessä on luultavasti inhimillinen virhe by me.




Mutta kerta sinulla on yritysjohdon hallinta näpeissä ja kaikki muut tekee mielestäsi väärin, rupea ihmeessä kauppiaaksi.
Sitten voit näyttää kyntesi tällä alalla!


Ja sekin kannattaa muistaa, että kuten aina joka alalla, ei ole pakko ostaa, eikä ole pakko myydä.
Siinä missä asiakas voi äänestää jaloillaan, voi myös kauppias.




Jos vielä kaivelee hammastasi, niin ole hyvä ja soita minulle 045-1387723, olen tavoitettavissa 24/7.
(Ja jos saldosi sattuu oleen vähissä, niin tee häläri niin soittelen takasin päin)



Lämpimin syksyisin terveisin: Nappikauppias Jere Siirilä.
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo: 17.21 kirjoittanut SmooSmoo »
/Hanno Kruus
 www.nutechracing.fi

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #154 : 11.10.10 - klo: 17.14 »
Varastosaldo on enemmänkin ostokseen kannustava tekijä. Jos saldoja ei ole niin en itse kovin helpolla nykyään tilaa mitään. Toki jos varastosaldoa joutuu käsin päivittämään kaupan päässä niin kyllä se varmasti aikaa vie. Asiakkaalle varastosaldo voi olla kuitenkin hyvinkin tärkeä.

Poissa Nutechracing.fi

  • Veteraani
    • Profiili
    • Nutechracing.fi
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #155 : 11.10.10 - klo: 17.18 »
Totta puhut.
Mutta omalla kohdalla on se vastakohtana, että saan kolleegoilta virosta, saksasta, ranskasta jne hyvin lyhyellä toimitusajalla kampetta jos sattuu semmonen tuote olemaan mitä ei muka ole hyllyssä.

Tehtaalta saan noin viikossa ns mitä vaan, jos kaikki menee kun elokuvissa, tietyin varauksin toki.
/Hanno Kruus
 www.nutechracing.fi

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #156 : 11.10.10 - klo: 17.27 »
Onko ihmiset todella nykyään mentaliteetilla,nyt äkkiä mulle.
Kun olen itse jotain tilaillut suomalaisista liikkeistä,kaikki on toiminut loistavasti jokaisen kauppiaan kanssa.En milloinkaan tilaa tavaraa sillä ajatuksella,et jos ei huomenna ole osia postilaatikossa niin jo on hel..vtti,vaan tulee kun kusti on polkenut meijän laatikon kohdalle,sitten vaan tulee tauko ajamiseen.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #157 : 11.10.10 - klo: 18.00 »
Onko ihmiset todella nykyään mentaliteetilla,nyt äkkiä mulle.
Kun olen itse jotain tilaillut suomalaisista liikkeistä,kaikki on toiminut loistavasti jokaisen kauppiaan kanssa.En milloinkaan tilaa tavaraa sillä ajatuksella,et jos ei huomenna ole osia postilaatikossa niin jo on hel..vtti,vaan tulee kun kusti on polkenut meijän laatikon kohdalle,sitten vaan tulee tauko ajamiseen.

Pakko kommentoida tähän...suomessa ulkoajokausi on niin lyhyt,että itse en jaksa odotella osia viikkotolkulla.
Enkä nyt tarkoita että siihen tarvittaisiin mitään yli-inhimillisiä suoritteita.
Toimitukset kestää aina aikansa,mutta jos myyjän laiskuus on sitä luokkaa että ei saa hyllyssä olevia varaosia postiin niin eihän se ole palvelua.
Nykyään tulee asioitua vain liikkeissä joissa homma pelaa,ja niitä on toki monta suomessakin.

Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #158 : 11.10.10 - klo: 18.17 »
Varastotilanne:
Voin kirkkain silmin sanoa, että edustamaani autoon löytyy jokainen varaosa hyllystä.
Jos ei löydy, niin kyseessä on luultavasti inhimillinen virhe by me.

Hatun noston arvoinen asia! Liian usein jossakin muissa liikkeissä (ei SmooSmoo) käy niin että, varaosia autoihin on mutta jotain kuitenkin puuttuu ja ne on juuri niitä joita juuri silloin olisi tarvinnut tai muuten vaan ei homma toimi.

*edit*
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo: 22.13 kirjoittanut jucca »

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #159 : 11.10.10 - klo: 18.23 »
Mulla ei ainakaan ole aikaa, eikä rahaa palkata sihteeriä ("yllättävää" että tämmösellä nappikaupalla ei edes maksa itselle joka kuukausi kunno piffi-ateriaa) joka duunais saldoja ja muuta "turhaa" kuntoon.

Jos nappikaupasta on kyse niin eikö silloin itse kerkeä asiat hoitamaan. Ei kai siihen sihteeriä kaivata. Jos ei ole aikaa eikä rahaakaan tule miksi pitää koko kauppaa pystyssä.
Jos varasto tilanne, saldo ja muu on turhaa asiakkaan palvelua niin heikolla kantimilla ollaan.
Asenteessa on paljon korjattavaa.
 "Kukin taplaa tyylillään"
Ihan pakko "puolustaa" hiukan smoosmoo:ta. Itse en ole(vielä)tehnyt kauppaa kyseisen firman kanssa, mutta sivusta olen kyllä ahkerasti seurannut ihan alusta saakka sen toimintaa lukemalla asiakkaiden ja myyjän kommentteja. Minun mielestäni smoosmoo:n asiakas palvelu on melkein parasta mitä suomesta saa. Otetaan pari esimerkkiä: smoosmoo kyselee monesti ihan noissa bensa-auto topikeissakin, että mille osille porukalla olisi tarvetta ennenkuin tekee tilausta tehtaalle, tätä en ole minkään muun kauppiaan nähnyt tekevän tällä foorumilla. Toinen, kauppias soittaa asiakkaalle kauppojen jälkeen ja varmistaa, että kaikki on kunnossa varsinki silloin jos on uusi harrastaja ja uusi auto kyseessä, tämä jos mikä on mielestäni sitä hyvää asiakas palvelua. Kovinkaan moni liike ei välttämättä vaivaudu auttamaan millään tavalla uuden auton liikkeelle saamisessa, tai muutenkaan harrastuksen alkumetreillä ellei siitä ole heille jotain rahallista hyötyä. Ja mitä toimitusaikoihin tulee, niin en paljon pysty niistä sanomaan mitään. Mutta ne eivät välttämättä ole joka tuotteen kohdalla ihan minkään rc-saben tai rf:n tasoa, eikä kyllä mielestäni tarvitsekaan. Sillä smoosmoo taitaa olla yksi suomen pienimmistä firmoista kuitenkin ja pääosin kaikki tavarat taitavat kuitenkin suhteellisen nopeasti tulla aina perille.
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa Nutechracing.fi

  • Veteraani
    • Profiili
    • Nutechracing.fi
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #160 : 11.10.10 - klo: 19.52 »
Yhtiömme kiittää palautteesta!  :angel:
/Hanno Kruus
 www.nutechracing.fi

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #161 : 11.10.10 - klo: 20.07 »
Jos/kun bensa-auton joskus hankin, niin ei kyllä kahta kertaa tarvitse merkkiä, tai kauppiasta miettiä :wink:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #162 : 11.10.10 - klo: 20.39 »
Katos katos, täällähän on taas sota käynnissä. :evil: tahtoo mukaan..

Jep, eilen tuli txt smoosmoon johtajalta ja kyseltiin osatarpeita.
En valitettavasti pystynyt auttamaan asiassa ja ottamaan osia, kun on niin hyvä auto/merkki ettei tarvinnut osia, ainakaan vielä.
Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta, tuskin viimeinenkään.

Eipä ole mistään muusta kaupasta kyselty perään, onko mitään tarpeita.


Kyllähän nämä "suomi" kaupat alkavat olemaan kortilla mistä osia/autoja enää viitsii ostella/kysellä.


Viimeisinkin auto-ostos, axial xr10, itse sai senkin rikkoutuneet rattaat kysellä ja reklamoida euroopan toimittajalta.
Luulisi että liikekkin (RF) olisi saanut asian hoidettua, kerta autotkin sieltä tulevat, mut ei nin ei.

son loppu ny.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #163 : 12.10.10 - klo: 11.42 »
Yksi asia on mielestäni kuitenkin se kaikkein tärkein nettikaupassa. Eli arvioitu toimitusaika on realistinen ja myös asiakkaan tiedossa. Mikäli nettisivuilla lukee tai annetaan ymmärtää että tuotetta on varastossa mutta ei oikeasti olekaan niin kyllä minun mielestä hyvä kauppias siitä asiakkaalle kertoo. Myös muuttuva toimitusaika on asia josta pitäisi asiakkaalle päin viestiä ja mahdollisesti jakaa tilaus kahteen osaan.

Surkeinta on se että tilausaika muuttuu tai on pitkä (useita viikkoja) ja tilausta tehdessä ja varsinkin tilauksen käsittelyn aikana tästä ei kerrota asiakkaalle millään tavalla. Väitän että tämän takia eräskin firma meni nurin tässä vasta...
« Viimeksi muokattu: 12.10.10 - klo: 12.02 kirjoittanut Hyper »

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #164 : 12.10.10 - klo: 18.02 »
Tai sitten se yksi firma meni nurin sen takia että niillä oli niin paljon tavaraa varastossa, mitä yksinkertaisesti kukaan ei vaan osta. Jos puhutaan samasta. Jotain 60 litran 5% nitro tynnyreitä. ja metanoolia...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Karvis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #165 : 12.10.10 - klo: 19.29 »
Tai sitten se yksi firma meni nurin sen takia että niillä oli niin paljon tavaraa varastossa, mitä yksinkertaisesti kukaan ei vaan osta. Jos puhutaan samasta. Jotain 60 litran 5% nitro tynnyreitä. ja metanoolia...

Ja sitten kun siitä kyseisestä liikkeestä meni hakemaan vastarin akkua niin myytiin ei oota vaikka ajokausi oli kuumimmillaan, ei ole ihme jos menee kuppi nurin :roll:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #166 : 12.10.10 - klo: 20.31 »
Jees, kyllä siellä mätti melkein kaikki, ainakin minun mielestä...
Eräs kevät kyselin osia jotka olivat välttämättömiä jos ajatteli ajaa sinä kesänä(pakokäyrä, kori), no jo myöhään syksyllä tuli yllättäen soitto että osat joita kyselin on nyt heillä, oikein kissojen ja koirien kanssa kuulemma oli metsästetty...
Ok, no olin vain ja ainoastaan kysynyt onko hyllyssä, enkä nyt muutenkaan odottaisi reilua puolta vuotta paria osaa ja jättäisi kautta väliin sen takia.
Eli "kissoissa ja koirissakin" parannettavaa olisi ilmeisesti ollut, olisihan noita juttuja lisääkin kuten varmaan monella muullakin ja löytyyhän täältä foorumiltakin aika mielenkiintoisia kokemuksia.("haistattelua" päin naamaa liikkeessä yms.  :roll: )

ps. ei ole ihme että oli kuulemma erittäin suositeltavaa tavaraa myyjän mukaan tuo 5% polttoaine kun eräs tuttu aikoinaan rtr autoa oli ostamassa.  :lol:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Mikkos

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #167 : 21.10.10 - klo: 15.07 »
Ettei mene pelkäksi haukkumiseksi niin kehutaan välillä. Kolme tilausta tehnyt medasecista ja palvelu on kiitettävään. Ei mene montaa tuntia tilauksesta kun puhelin pärähtää tilauksen varmistamiseksi. Tuotteiden puuttuminen ilmoitetaan heti ja tarjotaan vastaavaa tuotetta tilalle. Todella nopeat toimitukset. Harrastuksen juuri aloittaneena ja huonon Lontoon ymmärtämisen takia kaipaisi että kaikki tuotetiedot olisi Suomeksi mutta muuten hyvä palvelu korvaa tämän puutteen.

Sitten vähän moitetta ettei mene pelkäksi kehumiseksi  :grin:
Tuotekysely Hobbylinnaan 02.10.2010 vastaus tuli 19.10.2010
Kauan tuotteiden toimitus kestää jos tuotteen saatavuus tietojen selvittäminen kestää yli kaksi viikkoa. No akut on jo ostettu muualta.

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #168 : 24.10.10 - klo: 11.24 »
Hobbylinnassa on kyllä ollut tosi hyvää palvelua, soittavat myös jos on tilauksessa jotain epäselvää tai tuotteita ei ole varastossa ja neuvovat vastaavat tuotteet. Tilauskin lähtee seuraavana päivänä tilaamisesta lähes aina.

Ja mikkos, ei soittaminen olis mitään?
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #169 : 02.11.10 - klo: 12.18 »
Soittaminen on joustamaton tapa esittää tavaran saatavuuskysely. Se vaatii myyjää vastaamaan kyselyyn sillä hetkellä kun asiakas soittaa ja selvittämään saatavuuden myös juuri silloin. Jos myyjä tarjoaa muuta yhteydenottotapaa, kuten esim. sähköpostia, niin miksi ei käyttäisi sitä. Se ei sido osapuolia samanaikaiseen kommunikaatioon ja se antaa myyjälle aikaa selvittää sen saatavuuden sitten kun se myymälässä oleva asiakas on saatu tyytyväisenä ulos. Kun tämä tuntuu onnistuvan jenkeiltä ja kiinalaisilta, niin miksi se ei onnistu suomalaisilta?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #170 : 02.11.10 - klo: 15.19 »
Soittaminen on joustamaton tapa esittää tavaran saatavuuskysely. Se vaatii myyjää vastaamaan kyselyyn sillä hetkellä kun asiakas soittaa ja selvittämään saatavuuden myös juuri silloin. Jos myyjä tarjoaa muuta yhteydenottotapaa, kuten esim. sähköpostia, niin miksi ei käyttäisi sitä. Se ei sido osapuolia samanaikaiseen kommunikaatioon ja se antaa myyjälle aikaa selvittää sen saatavuuden sitten kun se myymälässä oleva asiakas on saatu tyytyväisenä ulos. Kun tämä tuntuu onnistuvan jenkeiltä ja kiinalaisilta, niin miksi se ei onnistu suomalaisilta?

Ei tunnu onnistuvan kaupankäynti yleensäkään Suomalaisilta, olis vaa pitäny heti tilata jenkeistä kamat ku tarvis ilmeni. Osat olis ollu jo viikko sitten kotona. Suomesta tilaamalla ei vieläkään!!

edit: RF tietty valopilkkuna pimeydessä, ei ole pahemmin tarvinu asioiden perään kysellä.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Zami

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #171 : 26.11.10 - klo: 17.14 »
RacingFactorylle ISO plussa!! tilausvahvistuksessa suoraan linkki mistä pääsee suoraan kattomaan missä paketti kulkee. (ei mitään copy/paste kikkailua) ja kirsikkana kakussa vielä sms kun paketti terminaalis/toimipaikassa =)

thumsup x10!!! loistavaa :grin:
liikkuva shikaani

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #172 : 27.11.10 - klo: 00.29 »
Hehee. Toiset firmat pitää kovaa ääntä ja taas toiset ja kolmannet ja neljännetkin eivät, mutta kuitenkin
varastossa on tavaraa ja toimitukset pelaa, tottakai jotain on aina tilaustavarana... Niin ja hinnat kohdillaan. :wink:
SUURI kiitos kaikille osapuolille joissa "tili" on...

Poissa anzi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #173 : 27.11.10 - klo: 07.59 »



Kyllähän nämä "suomi" kaupat alkavat olemaan kortilla mistä osia/autoja enää viitsii ostella/kysellä.

[/quote]

alkaa ne varmaan hetkenpäästä oleen kortilla mistä voi kysellä
sääli sinänsä,itse kuulun siihen ryhmään ku haluaa käydä ostaas kaiken tiskiltä tai
jos tilaan joudun ni aina suomesta,mut mulla ei muutaman ylimääräisen roposen meno paljoa ahdista  kunhan vaan säilyis
noi liikkeet mitkä tätäkin foorumia auttaa mainostamalla ja sponssaa lajia monissa yhteyksissä
no näitä vuodatuksia on täällä varmaan jo ollu ja jokainen miettii asiat tavallaan
mut on taas ajankohtainen ku hiukan pelottaa yhden liikkeen puolesta.....
sitä päivää pelätessä/odottaessa ku suomesta poistunu kaikki erikoisliikkeet ja  haetaan  siwasta
postipaketteja ja maitoa

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #174 : 27.11.10 - klo: 15.22 »
RacingFactorylle ISO plussa!! tilausvahvistuksessa suoraan linkki mistä pääsee suoraan kattomaan missä paketti kulkee. (ei mitään copy/paste kikkailua) ja kirsikkana kakussa vielä sms kun paketti terminaalis/toimipaikassa =)
Toimiiko tuo muka? itselläni ei ole kertaakaan toiminut seuranta tuon linkin kautta, vaan aina on ollut pakko mennä postin sivuille ja copy pasteta seurantakoodi sinne. Muuten kyllä toimii rf:llä homma todella mallikkaasti :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #175 : 30.11.10 - klo: 19.21 »
Ihmettelen jonkin/joidenkin suomalaisten rc-kauppojen asennetta informointia tai ennemminkin sen puutetta yms. Olen yrittänyt eräästä liikkeestä saada hintatietoa tai yleensäkin jotain vastausta autosta jota olisin ollut ostamassa. Samoin kun aiemmin tilaamiini osiin, ei auton tiimoiltakaan ole tullut mitään yhteydenottoa. Olen yrittänyt kaupan sivujen, sähköpostin ja jopa tekstiviestin (jonka luulisi ainakin huomaavan ja voivan vastata sitten kun itelleen sopii) välityksellä mutta ei näytä olevan mitään hyötyä.

Jos yhteydenpito toimisi edes jotenkin, olisi suomalainen kauppa saanut myytyä minulle viimeisen vajaan vuoden aikana polttisauton, varikkolaukun, sähköauton, varaosia aikamoisen pinon, servoja ym. ym. Mutta koska myyntihaluja ei ole, olen hankkinut tarvittavat tavarat enimmäkseen ulkomailta, pienen osan myös suomesta (mitä olen löytänyt). No, en viitsi enää ihmetellä enempää joten, kuten sanotaan, "pitäköön tunkkinsa". Ostan auton johon saan varaosia ym. tarvittavaa kohtuullisella toimitusajalla ihan suomestakin.

Toivottavasti suomalaisia kauppoja ei ala tipahdella kovin vilkkaaseen tahtiin. Tuntuu vaan jotenkin että olisiko pieni alamäki alkamassa vai mikä on pielessä. Hienoa kuitenkin on se että uusia kauppoja on tupsahtanut kartalle, toivottavasti menestyvät.

Kaikkialta suomesta en ole tilannut mutta hyväksi todettuja kauppoja omalta osaltani ovat ainakin: Future-rc, Sabe, Jp-nitro racing, RF, hobao ym.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #176 : 30.11.10 - klo: 23.57 »
Saa sen kaupan nimenkin mainita, vaikka itse taidan kyllä arvata mistä on kyse. Ei taida kyseinen kauppa olla nykyisin enää ollenkaan auki kuin sovittaessa ja puhelimeenkin vastataan vain muutamille vanhoille asiakkaille. Sähköposteihin ei edes kaikille niille.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #177 : 01.12.10 - klo: 23.52 »
RacingFactorylle ISO plussa!! tilausvahvistuksessa suoraan linkki mistä pääsee suoraan kattomaan missä paketti kulkee. (ei mitään copy/paste kikkailua) ja kirsikkana kakussa vielä sms kun paketti terminaalis/toimipaikassa =)
Toimiiko tuo muka? itselläni ei ole kertaakaan toiminut seuranta tuon linkin kautta, vaan aina on ollut pakko mennä postin sivuille ja copy pasteta seurantakoodi sinne. Muuten kyllä toimii rf:llä homma todella mallikkaasti :smiley:

Moro!

Tuli luettua tätä säiettä mielenkiinnolla läpi.
Aiheellista kritiikkiä meidänkin liikkeestä.
Näitä lukemalla pystymme edelleen kehittämään toimintoja.

Tuossa meidän seurantalinkissä on pieni ongelma.
Kun me teemme osoitekortit iltapäivällä (ja samalla lähetämme seurantalinkit eteenpäin), posti hakee päivän lähetykset noin klo 17.15, seuranta alkaa toimia vasta kun meidän laatikot lähtevät eteenpäin Seinäjoen jakelukeskuksesta (yleensä vasta noin klo 24.00).

Eli linkki toimii, mutta käytännössä vasta puolenyön jälkeen.

Pitääpä kysyä Itellalta että saisko ne seurannan toimimaan jo aikaisemmin.

T.RF

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #178 : 02.12.10 - klo: 08.38 »
Ahaa, kiitoksia tästä tarkennuksesta. Ei ole tullut seuraavana päivänä yleensä edes yritettyä katsoa tuota seurantaa, kun tietää melkein varmasti, että puoliltapäivin yleensä viimeistään tulee tavarat/lappu postiluukusta, jos ei niin yleensä sitten ainakin ennen neljää tulee tekstiviesti, että paketti on saapunut  :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMALAISET RC-LIIKKEET
« Vastaus #179 : 02.12.10 - klo: 11.07 »
minkä takia ihmiset tarvitsevat seurantalinkit RF:n paketteihin, kun ne kuitenkin tulevat seuraavaksi päiväksi :cool: