Kirjoittaja Aihe: Omatekoiset osat  (Luettu 238721 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #450 : 24.06.15 - klo: 16.50 »
Alipainepumppu helposti 300e
Epoxy ~20e
Hiilikuitu ~30-50e riippuu mitäs kuitua käyttää.
ym muut teipit, kalvot, irroitus kalvot ja imetys kalvot.
Ja tässä hinnassa ei ole vielä vaivan palkkiota sisälletty hintaan.
Toinen kori kuin tekee niin hinta tippuu jo reilusti.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #451 : 24.06.15 - klo: 17.05 »
Pyysin nimenomaan korin tekijän kommenttia asiaa... no mutta kuitenkin, eli miten hiilarin laminoiminen eroaa lasikuidun laminoimisesta koska olen nähnyt tehtävän auton korinosia lasikuidusta eikä siinä käytetty alipainetta, ja onko tuon nimenomaisen ylläolevan korin tekemisessä käytetty alipainetta vai miten kori on valmistettu?

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #452 : 24.06.15 - klo: 17.10 »
Alipainepumppu helposti 300e
Epoxy ~20e
Hiilikuitu ~30-50e riippuu mitäs kuitua käyttää.
ym muut teipit, kalvot, irroitus kalvot ja imetys kalvot.
Ja tässä hinnassa ei ole vielä vaivan palkkiota sisälletty hintaan.
Toinen kori kuin tekee niin hinta tippuu jo reilusti.
Jerzi

Alipainepumpun saa 20€:llä.. Vaikka Kaalimadosta  :police:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #453 : 24.06.15 - klo: 17.16 »
Prkl määkin olen tehnyt koreja jotka ovat hiilikuidusta ja yllä olevat hinnat eivät valehtele.
20e alipainepumppu ei riitä imemään niin paljoa että onnistuisi nuo hommat.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #454 : 24.06.15 - klo: 17.30 »
Siitä ei ollutkaan kysymys että onko Jerzi tehnyt koreja, kysyin myös onnistuuko tuo lasi tai hiilikuidun laminointi ilman tuota alipainetta, rakenteesta ilmeisesti tulee vahvempi alipaineen kanssa, mutta voiko noita laminoida ilman, korin tekijän kommentteja odotellessa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #455 : 24.06.15 - klo: 17.50 »
Väitätkös että minulla ei ole vastauksia noihin helppoihin kysymyyksiin.
Minä rakentelen hiilikuidusta joka päivä osia ja myös lasikuitua käytän mutta harvoin. Onnistunee ilman alipainetta mutta en suosittele edes kokeilla jos ei ole mitään hajua mitä on tekemässä.
Tein jo -90 luvun alussa korin lasikuidusta schumacher 2000 tuuppiin.
Videoita löytyy minun osista ympäri facea jossa selviä minun työjälki :wink:
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #456 : 24.06.15 - klo: 19.55 »
Terve.

Tein korin seuraavasti.

Ostin perinteisen lexan korin, joka maksoi 39€. Epoxyt maksaa about 100€, josta käytin n. 1/20 osan. Kangasta meni alle neliö ehkä puolikas. Sitten säkki ja muut tilpehöörit.

Suoria kuluja ehkä 30-40€+toi Lexan korimuotiksi (nyt kori kesti myös irrotuksen eli voin käyttää sen uudelleen)

Ilman oikeaa tyhjiöpumppua tulos on melko huono ja rakenteesta ei tule kestävä/hyvännäköinen ja kyseessä siis tyhjiöön vetävä pumppu ei mikään pölynimuri tai joku muu lelu, joka vetää 0,2-0,3 baria alipainetta..

Kun kori oli laminoitu ja irrotettu, niin leikkaus, hionta, lakkausx3
Sanotaan vaikka minimissään 4h töitä siis ihan minimissään.
Paha tarkkaa hintaa on sanoa, mutta jokainen voi tuosta laskeskella.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #457 : 24.06.15 - klo: 20.13 »
Jos Sami teet yhden korin, mitä se silloin maksaa kuten tässä tapauksessa on tehty??
Laske vaikka 20e tuntiliksa vaikka tiedän että se ei riitä mutta antaa pientä arviota kuinka paljon noissa on työtä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #458 : 25.06.15 - klo: 12.13 »
Jatketaan vielä vielä tuohon hiilarikoriin.
Sellaisen kyllä pystyy tekemään ilman alipainesäkitystä, mutta siinä on omat haasteensa. Tuollainen turistiauton kori olisi aika ihanteellinen muodoltaa toisin kuin corri/buggy korit.

Ehdottomasti kannattaa kokeilla, jos minä olen pystynyt siihen, niin kuka tahansa kykenee vähintään samaan!
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Etsin kovan luokan touring kuskia testaamaan....
« Vastaus #459 : 12.11.15 - klo: 11.27 »
Näitä siipejä voi jo nähdä seuraavassa FTT kisassa joka on PKSRCA järsjestämä.
Ainakin Kalle Lehdolla, Pekko Iivosella, Jonni Kotolalla ja kenties Toni Raikkaalla on autossa ne kiinni.
Menkä ja ihmetelkää.
Siiven paino n.4gr.
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 12.11.15 - klo: 11.42 kirjoittanut iippo777 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #460 : 12.11.15 - klo: 12.27 »
Aiheet yhdistetty. Täällä voi esittää omatekemiä tuotoksia ja keskustella niistä  :smiley:

Toivottavasti on hyötyä mahdollisimman monelle DIY jannulle  :wink:

-Ylläpito
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #461 : 12.11.15 - klo: 23.32 »
Elmauriziolle ( kun jerry panttaa tuota tietoa):
Kyllä sekä lasikuidun että hiilikuidun tekeminen ilman alipainepumppua käy, mutta sen pumpun idea on että hyvin vähän tuota sidosainetta käytetään pumpun kanssa. Alipaine saa sen sidosaineen ( epoksi tms) leviämään tasasiesti ja sellaisiin paikkoihin mihin pensseli tai levitysrulla ei ylety. Myös kuplat poistuvat joten kamasta tulee "homogeenista" ja pinnasta sieämpää.  Kevyitä rakenteita  on vaikea tehdä ilman alipainetta. levyähän voi laminoida vaikka tiiliskiven avulla painona.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #462 : 13.11.15 - klo: 00.31 »
Annan minun prkl nauraa😂😂😂😂
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #463 : 13.11.15 - klo: 02.59 »
Homma menee pääpiirteittäin näin: https://www.youtube.com/watch?v=VodfQcrXpxc

On siinä senverran hommaa ettei naurata yhtään jos joutuu LAATUA aikaansaamaan Eri asia on jos vain lätkii levyä kahden lasilevyn välissä ja dremelillä käsivaralta vinguttaa osaan sitten muotoa...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #464 : 13.11.15 - klo: 05.18 »
Joo joo sää tiedät kuin sää teet tai olet tehnyt noita ja paljon. Taidat elää vain siinä maailmassa mitä joku tekee youtubessa. Itse minä olen oppinut ja tyytyväinen olen tähän. Ulkonäkö on todellakkin sivuseikka tässä asiassa. JA NÄIN SE VAIN ON.
Huh. Hyvän yöaamu ... jälkeen menen uudestaan ... kuin naurussa on pitelemistä.
Jerzi

ps voi olla että kuin uudet krossisiivet tulevat tänään muoteista ( niin muoteista, ei lasilevyjen välistä)ulos niin voi olla, niin sanon vain että voi olla siivellä painoa n.4-5gr ja niitä siipejä saa vain tasan yksi herra ja se on TOHTORI. Hän jos joku arvostaa näitä minun siipejä olkoon ulkonäkö mikä tahansa kunhan ajaa oikeata asiaa vain.
Ja sinä olet maanpäällä ainoa jolle näitä EN lähtis tekee,  ja se on varma asia.
Siinä voisit vetäistä sinun alipaineella kevyempää ja mikä parasta, ilmakuplitonta siipeä ja tarjota niitä sitten ympäriämpäri maailmaa. Sen tiedän että näistä ollaan kiinnostuneita, ja sorry siitä.
Jos minun siiven päällä on 1-3 ilmakuplaa niin KETÄ SE HÄIRITSEE MUUTA KUIN ITSE HERRA ...😕
Ja voit alkaa etsimään netistä tai youtubesta että onko kevyempiä siipejä olemassa maailman nurkilta tarjolla.
Hyvin vahvasti epäilen.


Viestiä muokattu. Kirosanat ja nimet poistettu.

-Ylläpito
« Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo: 08.42 kirjoittanut mcly »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #465 : 13.11.15 - klo: 07.49 »
Pysytään asiassa. Molemmilla on ihan mielenkiintoisia juttuja niin jatketaan otsikon mukaisessa aiheessa.

Yt. Iippo/ Mode

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #466 : 13.11.15 - klo: 09.11 »
Tuollaiset tein Desc10 akkutelineeksi. painoa säästyi paljon ja akku laski 7mm alemmas.
Teline on toistaiseksi kestänyt ajossa.




Valmistus märkälaminoimalla ilman alipainetta.

Voisi kokeilla tehdä saman osan alipaineella ja vaikka infuusiolla tai sitten suoraan prepreg materiaalista.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #467 : 13.11.15 - klo: 09.26 »
Patterikasiin mottipukki ja servoteline.
« Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo: 12.28 kirjoittanut TOMMI »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #468 : 13.11.15 - klo: 09.30 »
Pysytään asiassa. Molemmilla on ihan mielenkiintoisia juttuja niin jatketaan otsikon mukaisessa aiheessa.

Yt. Iippo/ Mode

Niin mitäs luulet nyt kuin on siivottu että meneekös viesti perille.
NO EI MENE JA SE ON VARMA...
Jerzi

Ps harmi että siivottiin.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #469 : 13.11.15 - klo: 09.42 »
Patterikasiin mottipukki ja servoteline.

Tommi mulla ei aukea toi kuva.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #470 : 13.11.15 - klo: 10.23 »
Nyt pitäisi näkyä kuvan.
« Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo: 12.29 kirjoittanut TOMMI »

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #471 : 13.11.15 - klo: 12.32 »
Pysytään asiassa. Molemmilla on ihan mielenkiintoisia juttuja niin jatketaan otsikon mukaisessa aiheessa.

Yt. Iippo/ Mode

Niin mitäs luulet nyt kuin on siivottu että meneekös viesti perille.
NO EI MENE JA SE ON VARMA...
Jerzi

Ps harmi että siivottiin.

/quote]

Jerry : laitan tämän viestin nyt suoraan sinulle että tajuaisit muutaman asian, jotta voitaisiin lopettaa tää eipäs-juupas pelleily.
1) Et varmaan tajua että näen kaikki sinun viestisi vain klikkaamalla sitä, mutta sinä et voi lähettää minulle viestiä, koska olen bannanut sinut.
2) Olen bannannut sinut siitä syystä että en jaksa lukea noita selostuksiasi a) "kiila-autojen typeryydestä  b) Miksi minun ei kannata mitään yrittää, koska kukaan ei seuraa näitä mun touhuja.
3) Mitä selität "mitä minä EN OLE TEHNYT" perustuu harhaan että yksinkertaisesti et ole vielä elänyt tarpeeksi pitkään, etkä varsinkaan ole seurannut mitä muilla pienoislaite aloilla tapahtuu. Jos en nyt sattumalta ole väsännyt siipeä johonkin vanhempaan assoon tai Yokomoon, ei se tarkoita että en olisi hiilikuidusta mitään elämässäni tehnyt, kuten hiilikuituisia kisapotkureita ( minulla on jäljellä noin kaksikymmentä niitä vielä jäljellä) tai hiilikuitujäykisteitä nopeuslennokki siipiin tai balsasiipiä jotka on päälystetty hiilikuitupaperilla ja sitten alipainessa kiinni vedetty- Se mitä sinä olet tehnyt, kyllä selviää lukuisista itseäsi kehuvasta jutusta RC 10 forumilla ja muualla. Nyt on vain ?-merkki hyvä niin, että vertaan tekemisiäsi niihin jotka todella osaavat nuo hommat, kuten venäläiset kokonaan hiillikuidusta tehtyihin osiin joiden muotit  on tehty CNC jyrsimällä ja pinnat kiilloitettuna jotta tulos olisi sellainen että tuloksen eli hiilikuituosan voi sanoa olevan Pro laatua ... Ihan sinun iloksesi lataan minun logon jota olen käyttänyt carbon eli hiilikuitu osien markkinoinnissa.- sekä omien että myös muiden... Pojillani on vielä jäljellä hiilikuituinen SKEITTI DEKKI joka on niin vahva että noin kymmene jamppaa on seisonut sen päällä, vaikka ahdasta oli... Mitäs jos jätettäisiin ?-merkki nää nokkapokat tähän ( moderaattoreiden suosiollisella avustuksella)

---
Peittelin nimet ?-merkki kirjoituksella.
« Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo: 13.43 kirjoittanut iippo777 »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #472 : 13.11.15 - klo: 13.14 »
Mennäänpäs taas asiaan :)

Jos rakentaisin hiilikuitupohjalevyn 3kg SC autoon, niin riittääkö 3mm ainevahvuudeksi? Periaatteessa voisi tehdä vaikka 2mm materiaalista ja sitten jäykistää tarpeen mukaan sivuilta?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #473 : 13.11.15 - klo: 13.20 »
Mennäänpäs taas asiaan :)

Jos rakentaisin hiilikuitupohjalevyn 3kg SC autoon, niin riittääkö 3mm ainevahvuudeksi? Periaatteessa voisi tehdä vaikka 2mm materiaalista ja sitten jäykistää tarpeen mukaan sivuilta?

Jerzillä tuosta jotain juttua:
http://rc10.fi/index.php?topic=91853.0

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #474 : 13.11.15 - klo: 13.23 »
Joo me keskustellaan Bigbearin kanssa puhelimitse kuin me jaetaan mielipiteitä.
Puhelut ovat yleensä aika pitkiä koska jaettavaa tietoa on välillä liikaakin😉
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #475 : 13.11.15 - klo: 13.30 »
Pysytään asiassa. Molemmilla on ihan mielenkiintoisia juttuja niin jatketaan otsikon mukaisessa aiheessa.

Yt. Iippo/ Mode

Niin mitäs luulet nyt kuin on siivottu että meneekös viesti perille.
NO EI MENE JA SE ON VARMA...
Jerzi

NIIN MIKSI MINUN KIRJOITUS SIIVOTTIIN JA POISYETTIIN NIMEJÄ. TÄÄ ?-merkki ?-merkki  SAA KYLLÄKIN IHAN HUOLETTA KIRJOITTAA MINUN NIMEE TÄNNE.
jerzi

Ps harmi että siivottiin.

/quote]

Jerry : laitan tämän viestin nyt suoraan sinulle että tajuaisit muutaman asian, jotta voitaisiin lopettaa tää eipäs-juupas pelleily.
1) Et varmaan tajua että näen kaikki sinun viestisi vain klikkaamalla sitä, mutta sinä et voi lähettää minulle viestiä, koska olen bannanut sinut.
2) Olen bannannut sinut siitä syystä että en jaksa lukea noita selostuksiasi a) "kiila-autojen typeryydestä  b) Miksi minun ei kannata mitään yrittää, koska kukaan ei seuraa näitä mun touhuja.
3) Mitä selität "mitä minä EN OLE TEHNYT" perustuu harhaan että yksinkertaisesti et ole vielä elänyt tarpeeksi pitkään, etkä varsinkaan ole seurannut mitä muilla pienoislaite aloilla tapahtuu. Jos en nyt sattumalta ole väsännyt siipeä johonkin vanhempaan assoon tai Yokomoon, ei se tarkoita että en olisi hiilikuidusta mitään elämässäni tehnyt, kuten hiilikuituisia kisapotkureita ( minulla on jäljellä noin kaksikymmentä niitä vielä jäljellä) tai hiilikuitujäykisteitä nopeuslennokki siipiin tai balsasiipiä jotka on päälystetty hiilikuitupaperilla ja sitten alipainessa kiinni vedetty- Se mitä sinä olet tehnyt, kyllä selviää lukuisista itseäsi kehuvasta jutusta RC 10 forumilla ja muualla. Nyt on vain ?-merkki hyvä niin, että vertaan tekemisiäsi niihin jotka todella osaavat nuo hommat, kuten venäläiset kokonaan hiillikuidusta tehtyihin osiin joiden muotit  on tehty CNC jyrsimällä ja pinnat kiilloitettuna jotta tulos olisi sellainen että tuloksen eli hiilikuituosan voi sanoa olevan Pro laatua ... Ihan sinun iloksesi lataan minun logon jota olen käyttänyt carbon eli hiilikuitu osien markkinoinnissa.- sekä omien että myös muiden... Pojillani on vielä jäljellä hiilikuituinen SKEITTI DEKKI joka on niin vahva että noin kymmene jamppaa on seisonut sen päällä, vaikka ahdasta oli... Mitäs jos jätettäisiin ?-merkki nää nokkapokat tähän ( moderaattoreiden suosiollisella avustuksella)

--

Muotoilin nimien päälle ?-merkki tekstin.
« Viimeksi muokattu: 13.11.15 - klo: 13.42 kirjoittanut iippo777 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #476 : 13.11.15 - klo: 13.46 »
Nyt minunkin tekee vähän mieli keulia.  :azn:

Omatekoisia scale- ja crawlerautojen osia:

Maski



Ohjauspalat



Heksit, jossa jarrulevyt



Panhard -kiinnike Axial SCX10 akselille



Beadlock -vanne



Crawlerin hiilikuiturunko ym. hiilariosaa



Muovi/Hiilikuituvanne



Crawlerin hiilikuituiset vaihdelaatikon kuoret (rattaat tehdasvalmisteiset)



LED Light Bar Scale -auton katolle



Toinen crawlerin hiilarirunko

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #477 : 13.11.15 - klo: 13.50 »
Bigbearille: vaikka olette nyt jertzin kanssa siirtyneet "puhelinkonsultaatioon" minun ehdotukseni hyvän rungon tekemiseen olisi seuraava: katso tämä linkki, tuo hunajakenno materiaali ja myös "CNC cutting service" eli firma leikkaa tarkkustyönä sekä levyä että valmista tuotetta.  http://dragonplate.com/ecart/categories.asp?cID=76

1) hanki kyseistä hiilikuitu hunajakenno materiaalia, leikkaa dremeiliiä suunnilleen kopioitavan alustan suuruinen ja muotoinen kappale katso mihin komponentit kuten ripustukset, motti ym tulee. Dremelöi näiltä kohdilta ylempi hiilikuitu ja hunajakenno pois, laminoi niihin kohtiin kerros kuitua ja paista kiinni. Nyt sinulla on superkevyt mutta superjäykkä pohja jossa on paksuus suunnilleen sama kuin alkuperäisessä pohjassa. Nyt viimeistele reunat  ja poraa osien kiinnitysreijät käyttäen alumiinista alkuperäistä pohjaa "pilottina" Jos haluat varmistaa vielä reikien kestävyys käytä prikkoja varmistamaan hiilikuitu reunojen kestävyys. Jos haluat vielä lisää vahvuutta, laminoi hiilikuitu nauhaa noitten upotusten reunoille. Tällainen homma onnistuu , kun on kuitukangasta ja nauhaa, epoksi hartsia, dremeli ja pari leikkuuterää sekä pylväsporakone ja hyviä poranteriä. Huom: komponentit eivät tule korkeammalle sillä ne on "upotettu" hunajakennoon tehtyihin aukoihin. terv "sähköpaimen"...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #478 : 13.11.15 - klo: 13.59 »
Bigbearille: vaikka olette nyt jertzin kanssa siirtyneet "puhelinkonsultaatioon" minun ehdotukseni hyvän rungon tekemiseen olisi seuraava: katso tämä linkki, tuo hunajakenno materiaali ja myös "CNC cutting service" eli firma leikkaa tarkkustyönä sekä levyä että valmista tuotetta.  http://dragonplate.com/ecart/categories.asp?cID=76

1) hanki kyseistä hiilikuitu hunajakenno materiaalia, leikkaa dremeiliiä suunnilleen kopioitavan alustan suuruinen ja muotoinen kappale katso mihin komponentit kuten ripustukset, motti ym tulee. Dremelöi näiltä kohdilta ylempi hiilikuitu ja hunajakenno pois, laminoi niihin kohtiin kerros kuitua ja paista kiinni. Nyt sinulla on superkevyt mutta superjäykkä pohja jossa on paksuus suunnilleen sama kuin alkuperäisessä pohjassa. Nyt viimeistele reunat  ja poraa osien kiinnitysreijät käyttäen alumiinista alkuperäistä pohjaa "pilottina" Jos haluat varmistaa vielä reikien kestävyys käytä prikkoja varmistamaan hiilikuitu reunojen kestävyys. Jos haluat vielä lisää vahvuutta, laminoi hiilikuitu nauhaa noitten upotusten reunoille. Tällainen homma onnistuu , kun on kuitukangasta ja nauhaa, epoksi hartsia, dremeli ja pari leikkuuterää sekä pylväsporakone ja hyviä poranteriä. Huom: komponentit eivät tule korkeammalle sillä ne on "upotettu" hunajakennoon tehtyihin aukoihin. terv "sähköpaimen"...

Ei tässä nyt mihinkään puhelin konsultaatioon olla siirrytty :)

Tuo dragonplate on tuttu paikka ja olen jo samankailtaista ideaa työstänyt päässäni kuin esitit.
Ainoa oikeastaan mikä on suurempi mietinnän aihe on kick-up. Periaatteessa sisäradoilla voisi pärjätä ilman kick-uppia?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Omatekoiset osat
« Vastaus #479 : 13.11.15 - klo: 14.00 »
TOMMI. Loistavia osia!
Onko sulla cnc kone, jolla työstät osia?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection