Kirjoittaja Aihe: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.  (Luettu 211132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #60 : 27.01.09 - klo: 19.52 »
Kyllä 5400kv riittää, aluksi liikaakin  :p
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #61 : 27.01.09 - klo: 20.01 »
Meneekö se 3s lipon kanssa?
Hommaan kyllä lisää 2s lipoja, koska 3s lipolla tulee vähän liikaan tehoja sinne sisäradalle.

-jarkko

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #62 : 27.01.09 - klo: 20.21 »
Jaa, itellä oli joskus tämä asso ja siinä oli 4200 mamba, sillä ajoin ulkona 3s lipoilla. Ei sisälle missään nimessä 3s lipoja
Mulla on sharkissa se graupneri 380 in line ja 5800 on kv. Ja niinku viimeksi oli ajoissa puhetta, nopari on lusuimmalla säädöllä
mitä voi olla, ja jos ajoa kattelit keu oli pystössä siellä pääsuoralla  :p

Sharkin otin vain vertailun vuoksi esille, se kun on painavampikin kun asso. Kyllä toi 5400kv vie assoa aivan tarpeeksi lujaa radalla. Saati jos ei osaa autoa säätää radalle sopivaksi, siitä ajosta ei tuu yhtään mitään. Kokemusta on nyt siitäkin
kuinka vaikeaa siitä autosta on saada ajettava, sisäradalle !! 



Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #63 : 27.01.09 - klo: 21.05 »
Nyt on diffissä joku vikana, ei toimi kerpele. Moottoriasiasta, itellä on speed passion combo ja 2kennonen lipo
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #64 : 27.01.09 - klo: 21.10 »
Nyt on diffissä joku vikana, ei toimi kerpele. Moottoriasiasta, itellä on speed passion combo ja 2kennonen lipo

EDIT: pahoin pelkään että väänsin etupuolendiffin liian kireäksi, ja näin ollen hajalle. Noh tulossa on tosin varaosia,renkaita yms autoon joten uudet diffit myös laitoin samalla. Täytynee testata poistuuko ongelma. Mikä olisi sellainen "sopiva" kireys diffille
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #65 : 27.01.09 - klo: 21.16 »
Oikea kireys saadaan laittamalla kaksi ruuvaria ulostulojen hahloihin ja tämän jälkeen koitetaan pyörittää diffiratasta peukaloilla.
Jos saat juuri ja juuri pyöritettyä ratasta, on kireys sopiva.

Itsellä oli yleensä edessä hieman kireämmällä kuin takana.

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #66 : 27.01.09 - klo: 21.19 »
Oikea kireys saadaan laittamalla kaksi ruuvaria ulostulojen hahloihin.

Anteeksi, mutta tarkoitat ilmeisesti "ruuvvarilla" ruuvimeisseliä?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #67 : 27.01.09 - klo: 21.24 »
Taitaa ruuvimeisseliä tarkoittaa.

-jarkko
« Viimeksi muokattu: 27.01.09 - klo: 21.56 kirjoittanut hpi-cen »

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #68 : 27.01.09 - klo: 21.48 »
täytynee melkein kokeilla. Vaihdan kyllä koko diffin samalla
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #69 : 27.01.09 - klo: 22.02 »
kyllä tuo 7800kv menee 3s lipon kanssa ihan hyvin, vauhtia on ainakin tarpeeksi heti kun renkaat saavat pitoa :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #70 : 27.01.09 - klo: 23.07 »
Lopeta nyt jo tuo typerä leukojen louskutus.
Kysyjä kysyi sopivaa moottoria ja vieläpä sisäkäyttöön.
Itse olen ajanut eniten mamban 5400 koneella ja 2s lipolla.
Tehoa oli uutena varsinkin niin paljon että auto keuli kaasulla.

7800 setillä olen myös ajanut ja tehoa on niin paljon että oikeasti on tiukkaa pidellä keulaa maassa.
Nopeutta on suoralla vähintäänkin yhtä paljon kuin 1/10 krossareissa.
Yksinkertaisesti aivan liikaa.
5400 on vähintäänkin kiitettävällä tasolla kun ajaa sisä radalla.

Tuollainen typerä höpinä 7800 ja 3s lipo on suoraan sanottuna lapsellista lätinää eikä tuota kannata ottaa ainakaan neuvona

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #71 : 27.01.09 - klo: 23.13 »
AUTS! Itse ajattelin myös sitä, että mikä kone ja säädin (combo) olisi paras. Itse päädyin Speed Passion 6900 comboon, mutta pelkään että onko siinä tehoja jo liikaa pikkuassolle ? Nähtäväksi jää. Onko suomesta saatavana osaa pikkuAssoon joka rauhoittaisi auton klappia ja ohjausta ? EI viitsisi jenkeistä tilailla pieniä osia
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #72 : 27.01.09 - klo: 23.16 »
Haha!

7800kv ja 2S alkaa olemaan jo hyvän maun rajoilla...
3S:llä mennään jo älyttömyyksiin ja sillä ei kyllä enään mitään järkevää aikaan saa.

2S LiPo ja kone sinne 4200-6000kv:n paikkeille, niin hyvä tulee.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #73 : 27.01.09 - klo: 23.28 »
No kaksi kennoinen lipo on myös autossa voimanpesänä. PRKL saa nähdä miten käy. Kuvia vloppuna
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa gate

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #74 : 28.01.09 - klo: 02.41 »
Ongelma selviää toi drag link ottaa kiinni keskipalkkiin....................Jesus
-> Dremel
« Viimeksi muokattu: 28.01.09 - klo: 03.14 kirjoittanut gate »

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #75 : 28.01.09 - klo: 06.45 »
Lopeta nyt jo tuo typerä leukojen louskutus.
Kysyjä kysyi sopivaa moottoria ja vieläpä sisäkäyttöön.
Itse olen ajanut eniten mamban 5400 koneella ja 2s lipolla.
Tehoa oli uutena varsinkin niin paljon että auto keuli kaasulla.

7800 setillä olen myös ajanut ja tehoa on niin paljon että oikeasti on tiukkaa pidellä keulaa maassa.
Nopeutta on suoralla vähintäänkin yhtä paljon kuin 1/10 krossareissa.
Yksinkertaisesti aivan liikaa.
5400 on vähintäänkin kiitettävällä tasolla kun ajaa sisä radalla.

Tuollainen typerä höpinä 7800 ja 3s lipo on suoraan sanottuna lapsellista lätinää eikä tuota kannata ottaa ainakaan neuvona

Pidä sinä see pääs kiinni, ei vois vähempää kiinnostaa sun mielipiteet ja mitä vatun väliä sillä on jos auto keulii? se on vaan merkki siitä että tehoa riittävästi ja tarvitseeko kaiken olla aina niin järkevää?? harrastushan tämä kumminkin on eikä elämän tarkoitus. Niin että ota herneet pois sieltä nenästä ja pistä vaikka suuhun niin hyvällä tuurilla saattaisit vaikka kasvaa.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #76 : 28.01.09 - klo: 07.25 »
matti1983 ei ilmeisesti ole tutustunut foorumin sääntöihin sen paremmin kuin sisäradalla ajamiseenkaan.

Toki 7800kv ja 3s on kiva jos ajaa parkkipaikkaa eestaas..aikansa , mutta radalla kun tuo tehontarve on aivan toinen.
Lippulaivaan tai muualle radalle kokeilemaan niin tiedät mistä puhutaan.

Ja todellakin kyseessä on harrastus , tuommonen asenne ei oikeen kuulu tähän.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #77 : 28.01.09 - klo: 08.45 »
Lopeta nyt jo tuo typerä leukojen louskutus.
Kysyjä kysyi sopivaa moottoria ja vieläpä sisäkäyttöön.
Itse olen ajanut eniten mamban 5400 koneella ja 2s lipolla.
Tehoa oli uutena varsinkin niin paljon että auto keuli kaasulla.

7800 setillä olen myös ajanut ja tehoa on niin paljon että oikeasti on tiukkaa pidellä keulaa maassa.
Nopeutta on suoralla vähintäänkin yhtä paljon kuin 1/10 krossareissa.
Yksinkertaisesti aivan liikaa.
5400 on vähintäänkin kiitettävällä tasolla kun ajaa sisä radalla.

Tuollainen typerä höpinä 7800 ja 3s lipo on suoraan sanottuna lapsellista lätinää eikä tuota kannata ottaa ainakaan neuvona

Pidä sinä see pääs kiinni, ei vois vähempää kiinnostaa sun mielipiteet ja mitä vatun väliä sillä on jos auto keulii? se on vaan merkki siitä että tehoa riittävästi ja tarvitseeko kaiken olla aina niin järkevää?? harrastushan tämä kumminkin on eikä elämän tarkoitus. Niin että ota herneet pois sieltä nenästä ja pistä vaikka suuhun niin hyvällä tuurilla saattaisit vaikka kasvaa.

Parempi sitten napero että lopetat tuon leuanlouskuttamisen samantien.

Jos sinulla ei ole kysyjälle antaa mitään muuta vastausta kuin sellainen joka ei hänelle ole edes lähellekään oikea... OLE HILJAA!!!!

Ja kaiken lisäksi... opettele lukemaan.
Sanoin jo että 2s lipolla ja 5400 mamballa auto keulii.
Siinä on tehoja niin paljon että siitäkin pitää rajotella radalla ajaessa.
Ja vielä pieneksi meriitiksi...
Jokainen kilpailu mihin olen assolla kyseisen moottorin kanssa osallistunut, on päätynyt selkeään voittoon...
Paukkuja siis vähintäänkin riittävästi jos osaa yhtään ajaa.

Täysin ajotaidottomille vatipäille 7800 ja 3s lipo on ihan passeli parkkipaikka suditteluun ja aivottomaan pelleilyyn.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #78 : 28.01.09 - klo: 09.14 »
Laitan tilaukseen sen 5400kv mamban koneen, ja hobbycity:stä 2s lipoja.
Sisä radalla tulee pikku autolla ajeltua, eikä sinne tehoa tarvitse paljoa.Sen verran että pysyy muitten perässä,kun ajelevat niin lujaa siellä.
Mitkä välitykset olisivat hyvä tolle 5400kv koneelle, eli minkä kokoinen spurri ja pinjoni?

-jarkko

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #79 : 28.01.09 - klo: 09.15 »
vinkkinä moottori valintaan xray m18t pro kuskilta:
itse ajan reiskalla sisäradalla speedpassion 7800kv setillä 2s lipolla, kun halvalla sain.
potkua on aivan liikaa, joku viidentonnin kv kone olisi sopivampi.

kyllä sie käärhmeenmyrkky tulet varmaan sillä sp:llä toimeen, mulle toi oli eka 1/18 auto ja olen sinnitellyt 7800kv:lla.
mutta suosittelen pientä pinjonia...
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #80 : 28.01.09 - klo: 09.26 »
Laitan tilaukseen sen 5400kv mamban koneen, ja hobbycity:stä 2s lipoja.
Sisä radalla tulee pikku autolla ajeltua, eikä sinne tehoa tarvitse paljoa.Sen verran että pysyy muitten perässä,kun ajelevat niin lujaa siellä.
Mitkä välitykset olisivat hyvä tolle 5400kv koneelle, eli minkä kokoinen spurri ja pinjoni?

-jarkko
60 spurri ja 15 pinioni on ollut käytössä.
Vois vaikka pykälän isompi pinioni olla.
14-16 on sopiva mikäli ratana on lippulaiva.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #81 : 28.01.09 - klo: 09.35 »
Ratana on kemin rata ja sitten tuo oma täällä rollossa.
oisko se 60t spurri ja 15t pinjoni?
Melko tasainen on rata, eli ei ole hyppyjä paljoa.

-jarkko

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #82 : 28.01.09 - klo: 10.16 »
Kokeile 15 pinionia.
Se on ainakin mulla toiminu lähes radalla kuin radalla.
Jos on lisää kulkupuolta tarvinnut isomman radan takia niin olen vain ennakkoa lisännyt.
Yleensä olen käyttänyt 5 asteen ennakkoa... sillä kulkenut hyvin ja vääntö ollut sopiva.
Jos 15 pinioni tuntuu radallasi liian lyhyeltä välitykseltä niin vaihda vaikkapa spurri pienempään mikäli sinulla on... Tai titetysti pinioni on helpompi vaihtaa jos vain löytyy oikea.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #83 : 28.01.09 - klo: 11.05 »
Lopeta nyt jo tuo typerä leukojen louskutus.
Kysyjä kysyi sopivaa moottoria ja vieläpä sisäkäyttöön.
Itse olen ajanut eniten mamban 5400 koneella ja 2s lipolla.
Tehoa oli uutena varsinkin niin paljon että auto keuli kaasulla.

7800 setillä olen myös ajanut ja tehoa on niin paljon että oikeasti on tiukkaa pidellä keulaa maassa.
Nopeutta on suoralla vähintäänkin yhtä paljon kuin 1/10 krossareissa.
Yksinkertaisesti aivan liikaa.
5400 on vähintäänkin kiitettävällä tasolla kun ajaa sisä radalla.

Tuollainen typerä höpinä 7800 ja 3s lipo on suoraan sanottuna lapsellista lätinää eikä tuota kannata ottaa ainakaan neuvona

Pidä sinä see pääs kiinni, ei vois vähempää kiinnostaa sun mielipiteet ja mitä vatun väliä sillä on jos auto keulii? se on vaan merkki siitä että tehoa riittävästi ja tarvitseeko kaiken olla aina niin järkevää?? harrastushan tämä kumminkin on eikä elämän tarkoitus. Niin että ota herneet pois sieltä nenästä ja pistä vaikka suuhun niin hyvällä tuurilla saattaisit vaikka kasvaa.

Parempi sitten napero että lopetat tuon leuanlouskuttamisen samantien.

Jos sinulla ei ole kysyjälle antaa mitään muuta vastausta kuin sellainen joka ei hänelle ole edes lähellekään oikea... OLE HILJAA!!!!

Ja kaiken lisäksi... opettele lukemaan.
Sanoin jo että 2s lipolla ja 5400 mamballa auto keulii.
Siinä on tehoja niin paljon että siitäkin pitää rajotella radalla ajaessa.
Ja vielä pieneksi meriitiksi...
Jokainen kilpailu mihin olen assolla kyseisen moottorin kanssa osallistunut, on päätynyt selkeään voittoon...
Paukkuja siis vähintäänkin riittävästi jos osaa yhtään ajaa.

Täysin ajotaidottomille vatipäille 7800 ja 3s lipo on ihan passeli parkkipaikka suditteluun ja aivottomaan pelleilyyn.


Eli sinun mielestä ainoa järkevä käyttö tuolle autolle on kisaaminen? ja kysyjähän kysyi että mitkä koneet soveltuvat autoon ja vastasin että 7800kv eikö se jo vastaa kysymykseen. Ja mitä sinun "saavutuksiin" tulee niin ne ovat aivan yhdentekeviä. Sinunlaisesi vatipäät pilaavat tämänkin harrastuksen.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #84 : 28.01.09 - klo: 11.32 »
Hei... Nyt herätys.
Kysyjä kysyi omaan käyttötarkoitukseen joka on siis radalla ajaminen.
Silloin suositellaan ja varsinkin perustellaan mikä on hyvä jne.
5400 on vähintäänkin hyvä ja mainitsin vain omat "saavutukseni" sen takia että ehkä voidaan tajuta kyseisen moottorin olevan vähintäänkin riittävä jos sillä kisoja voitetaan vastaavilla radoilla kuin kysyjä meinaa ajaa.
Jokainen joka on myös nähnyt minun ajavan pikkuassolla jo vuosia, voi varmasti yhtyä siihen että kulkupuolella ei todellakaan ole mitään ongelmia.
Ja taas jokainen joka on kokeillut assossaan tehokkaampaa konetta on mennyt vain suoralla kovaa, mutta radalla auton hallinta ei ole ollut enää sillä tasolla että pystyisi oikeasti kovia kierrosaikoja ajamaan jne.

En ole sekuntiakaan väittänyt että ainoa järkevä käyttö on kisaaminen, mutta jos radalla ajetaan niin 99% pyrkii ajamaan radalla mahdollisimman kovaa ja kehittämään omaa ajotaitoaan ja harrastusta muutenkin.
Tällöin ei ole fiksua hommata reilusti ylitehokasta moottoria joka kostautuu vaikeana ajettavuutena, osien kestämättömyytenä jne.
Asson diffit on hyvät, mutta järkyttävällä teholla ja varsinkin sisäradalla diffit eivät vain yksinkertaisesti jaksa.
Ylimääräisellä teholla radalla ajaessa kasvaa virheiden määrä, sitäkautta kolarit, sitäkautta osien hajoaminen ja innostuksen hyytyminen jatkuvan ruuvailun ja varaosainvestointejen takia.

Mitä tulee tuohon harrastuksen pilaamiseen niin olet hyvin pihalla tässäkin asiassa.
Senverran lukematonta määrää on tullut autettua radalla ja myös sen ulkopuolella että et osaa edes kuvitella.

Odotetaanpas jonkin aikaa kun HPI-Cen on saanut moottorin hommattua ja sillä käynyt radalla ajamassa... Voisit ihan huviksesi tulla kommentoimaan että autoinko harrastuksessasi, vai pilasinko sen.
Jokainen maalaisjärkeä omaava kyllä tietää kumpi se vastaus on.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #85 : 28.01.09 - klo: 12.00 »
Hei... Nyt herätys.
Kysyjä kysyi omaan käyttötarkoitukseen joka on siis radalla ajaminen.
Silloin suositellaan ja varsinkin perustellaan mikä on hyvä jne.
5400 on vähintäänkin hyvä ja mainitsin vain omat "saavutukseni" sen takia että ehkä voidaan tajuta kyseisen moottorin olevan vähintäänkin riittävä jos sillä kisoja voitetaan vastaavilla radoilla kuin kysyjä meinaa ajaa.
Jokainen joka on myös nähnyt minun ajavan pikkuassolla jo vuosia, voi varmasti yhtyä siihen että kulkupuolella ei todellakaan ole mitään ongelmia.
Ja taas jokainen joka on kokeillut assossaan tehokkaampaa konetta on mennyt vain suoralla kovaa, mutta radalla auton hallinta ei ole ollut enää sillä tasolla että pystyisi oikeasti kovia kierrosaikoja ajamaan jne.

En ole sekuntiakaan väittänyt että ainoa järkevä käyttö on kisaaminen, mutta jos radalla ajetaan niin 99% pyrkii ajamaan radalla mahdollisimman kovaa ja kehittämään omaa ajotaitoaan ja harrastusta muutenkin.
Tällöin ei ole fiksua hommata reilusti ylitehokasta moottoria joka kostautuu vaikeana ajettavuutena, osien kestämättömyytenä jne.
Asson diffit on hyvät, mutta järkyttävällä teholla ja varsinkin sisäradalla diffit eivät vain yksinkertaisesti jaksa.
Ylimääräisellä teholla radalla ajaessa kasvaa virheiden määrä, sitäkautta kolarit, sitäkautta osien hajoaminen ja innostuksen hyytyminen jatkuvan ruuvailun ja varaosainvestointejen takia.

Mitä tulee tuohon harrastuksen pilaamiseen niin olet hyvin pihalla tässäkin asiassa.
Senverran lukematonta määrää on tullut autettua radalla ja myös sen ulkopuolella että et osaa edes kuvitella.

Odotetaanpas jonkin aikaa kun HPI-Cen on saanut moottorin hommattua ja sillä käynyt radalla ajamassa... Voisit ihan huviksesi tulla kommentoimaan että autoinko harrastuksessasi, vai pilasinko sen.
Jokainen maalaisjärkeä omaava kyllä tietää kumpi se vastaus on.

No minkä He*vetin takia sä sit tyrmäsit ton ehdotukseni aivan täysin? tuo kone käy siinä missä 5400kv:kin joutuu vaan tehoa rajoittamaan. Ja juurihan sinä sanoit että "Täysin ajotaidottomille vatipäille 7800 ja 3s lipo on ihan passeli parkkipaikka suditteluun ja aivottomaan pelleilyyn." tuosta saa kyllä aika helposti sellaisen kuvan että et pidä pihasudittelua järkevänä tai et kunnioita sitä harrastavia ollenkaan. Kas kun jotkut eivät viitsi lähteä toiselle puolelle kaupunkia vaan sen takia että saa muutaman hassun tunnin ajella radalla. :wink: 
 

sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #86 : 28.01.09 - klo: 12.09 »
Tyrmäsin ehdotuksesi täysin koska se on suoraansanottuna typerä kun ajopaikkana on sisärata.

Edes rajoittamalla ei saa kyseistä moottoria sille tasolle että se olisi helposti ajettavissa.
Saa siitä toki tehoja pudotettua parillakin keinolla, mutta se itse ajettavuus kärsii.
Ja radalla kaikkein tärkeintä on nimenomaan ajettavuus.
Teho tulee sitten vasta sen jälkeen kysymykseen.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #87 : 28.01.09 - klo: 12.10 »
Jotkut ne lähtee 140km päähän että saa muutaman hassun tunnin (6) ajella radalla :D
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #88 : 28.01.09 - klo: 12.19 »
Sama vika,kuka vaan pystyy ajamaan tasaisella pläänillä ristiin rastiin,mutta radalla.... :lol:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #89 : 28.01.09 - klo: 12.54 »
Tehokkaan oneen hankinta ja tehon rajoittaminen ei kulje käsi kädessä. Kun rajoitat korkean kv:n omaavaa konetta niin helposti vääntö kärsii ja ajettavuus heikkenee. Oikeat kv:t oikeaan paikkaan, eikä ne kv:t tee autuaaksi vaan moottorin ajettavuus, oltiin sitten kentällä tai syheröllä radalla.

Porukalla on kumma vimma hankkia hyvin usein se korkeimmalla kv tai pienellä lankalukemalla tai oleva moottori, sitten ihmetellään kun pelit on karmeita ajaa ja osia paukkuu. Malttia niihin kv lukuihin, kyllä niillä pienemmilläkin kerkee ja pelit pysyy paremmin nipussa ja ehkäpä oppii vielä ajamaan sekä ajoaika on pitempi. Tosin se ei ole niin äijämeininkiä kertoa matalasta kv:stä ja siitä että kirppu kulkee vaan kuuttakymppiä...
Kylätason RC-kuski.