Kirjoittaja Aihe: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT  (Luettu 5028 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« : 22.01.09 - klo: 10.25 »
No niin. Laitanpa nyt tämän aiheen ihan omaksi topiciksi. Eli Omistan kyseisen laturin ja siihen virtalähteen. Laturi on toiminut NIMH käytössä kiitettävästi ja mitään valittamista ei ole. Nyt kuitenkin kun LiPot yleistyvät ja tulevat jopa kisoissakin sallituiksi, olen myös itse ajatellut siirtyväni LiPo-aikaan. Pulsar 3:en on ilmoitettu pystyvän lataamaan myös LiPoja. Laturissa ei kuitenkaan näy minkäänlaisia paikkoja joihin tasaajaa voisi kiinnittää. LiPo ohjelma myös löytyy kun selataan valikkoja. Miten siis tällä möhkäleellä laitetaan LiPoihin virtaa, olen kuullut jopa juttua että laturi ei tarvitsisi tasaajaa, mutta siihen en menisi luottamaan. Onko muilla täällä kyseistä laturia, ja oletteko sillä LiPoja ladanneet ja miten. Lisäksi haluaisin selvitystä muutamiin toimintoihin joita laturissa on ( mikä virka on milläkin toiminnalla ) pahoittelen huonoa englannin päätäni.

Ensiksi ohjelma 1 ja 2. 1 NiMH programm linear. 2 NIHM programm Multi-Step mikä ero ohjelmilla suomeksi sanottuna on ?

Toiseksi
- Discharge on suomeksi mikä toiminto =)

Ja kolmanneksi
- Match on suomeksi mitä ja mikä toiminto.

Kiitoksia etukäteen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #1 : 22.01.09 - klo: 10.34 »
Toiseksi
- Discharge on suomeksi mikä toiminto =)
Purkaus

Ja tuosta tasaaja-asiasta, eikös tasaaja yleensä kytketä suoraan akkuun eikä laturiin? Viisaammat korjatkoon. Tosin olen käyttänyt vain yhtä tasaajaa, joka vaan kytketään akun tasausliittimeen eikä mihinkään muuhun :roll:
« Viimeksi muokattu: 22.01.09 - klo: 10.44 kirjoittanut meitsi »

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #2 : 22.01.09 - klo: 10.37 »
ekoihin ohjelmiin en osaa sanoa kun en ko. kampetta omista.

Discharge on purku, charge on lataus.

Match on tarkoittaa yhteensovittamista, akuista puhuttaessa se kertoo jotenkin, kuinka hyvä pari kennot ovat. Toteutuksesta laturissa en osaa sanoa. Matchattu akku tarkoittaa sitä, että sen kennot on valittu keskenään siten, että niiden purkuvirrat ja varaukset, sekä purkautumisaika ovat mahdollisimman lähellä toisiaan, jolloin kennojen välinen balanssi säilyy mahdollisimman pitkään, eli kennojen varaukset eivät muutu nopeasti toisiinsa nähden ja niitä ei tarvitse tasata niin usein.

Viisaammat korjailkoot taas :)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #3 : 22.01.09 - klo: 11.22 »
Tuohon tasuri asiaan osaan toivottavasti vastata.

Itselläni ei vastaavaa laturia ole. Mutta samalla periaatteella toimiva.
Omassa laturissani ei ole balansseria mutta lipo-ohjelma löytyy.

Joten olen menetellyt seuraavasti.

Kytke akku normaalisti laturiin ja ulkoinen balansseri akkuun.
Esim: http://www.hobbylinna.com/smart-balancer-p-7220.html (itsellä vastaava)
Tällä menetelmällä balansseri purkaa täydempää kennoa latauksen aikana. (saattaa hieman hidastaa latausta)

Toinen tapa:
Kytke balansseri akun ja laturin väliin.
Esim: http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=2&products_id=47
Tämä estää toisen kennon ylilatauksen. (lue. lopettaa toisen kennon latauksen kun jännite on ok)

Näillä olen itse pärjännyt mainiosti.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #4 : 22.01.09 - klo: 11.27 »
Itselläni käytössä Hyperion lba10net balanceri, joka kytketään laturin ulostuloihin banaaniliittimin, ja akkuun deansilla sekä balanceriliittimellä. Nappuloiden painelu ja piuhojen oikea-aikainen kytkentä tuottivat aluksi päänvaivaa, mukana tulleen ohjeen mukaan ei todellakaan tapahtunut mitään.... Onneksi apu löytyi toisesta harrastajasta joka oli kokeillut kaikki mahdolliset kytkennät ja nappulat ja löytänytkin oikean toimintatavan lopuksi....

Tosin niin paljon helpompi on ollut ladata noita esim. imax b5 tasurin sisältävällä laturilla, etten ole varma muistanko enää tuota hyperionin käyttöä vaikka kokeilisinkin....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #5 : 22.01.09 - klo: 11.43 »
Tuohon tasuri asiaan osaan toivottavasti vastata.

Itselläni ei vastaavaa laturia ole. Mutta samalla periaatteella toimiva.
Omassa laturissani ei ole balansseria mutta lipo-ohjelma löytyy.

Joten olen menetellyt seuraavasti.

Kytke akku normaalisti laturiin ja ulkoinen balansseri akkuun............
 

Eli tulkitsemme asian siten, että sisäistä balanceria ei ole.

LRP:n sivuilta:
 DISCHARGE NIMH – LIPO – NICD• Discharge current 0.1A to 12.0A adjustable on the fly. Displays discharge time, capacity and average voltage.
• Adjustable cut-off voltage from 0.9V to 7.2V
• Matching Mode: fully automatic measurement of a battery pack

http://www.lrp.cc/en/products/charge/charger-with-discharging-function/produkt/pulsar-competition-3/details/

Siis lipojenkin purku (?)  :shocked:

En minä ainakaan löydä mistään sitä, että olisi sisäinen balanceri.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #6 : 22.01.09 - klo: 12.00 »
Niin, sama minulla. Pakko nyt sanoa, mutta RC-pisteeltä oltiin sitä mieltä että laturi ei tarvitsisi balanceria, mutta en oikein uskalla tuohonkaaan luottaa

:edit mainittakoon nyt vielä että laturi on Rc-pisteeltä hommattu
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #7 : 22.01.09 - klo: 12.04 »
Tuo laturihan on ollut ymmärtääkseni tosi suosittu "isojan poikien" käytössä. Luulis ny jonkun osaavan sanoa 100% varmuudella, ettei siitä balanceria löydy.

Ilman balanceria lataaminen on vähän riskaapelia, kun se voi ladata sitten yksittäisen kennon liian täyteen ja sillon tuloo tulipallo!

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #8 : 22.01.09 - klo: 12.06 »
No niin, tulihan se ytimekäs vastaus. Nyt vain täytyisi hommata se balanceri, ja mielellään sellainen jonka tuohon saa kiinni

: edit Ja eikös tuo toinen ( pienempi ) liitin ole se joka tulee tasaajaan? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-Lipot/Speed-Passion-Power-Made-Lipo-Potkoakku-4000-20C-74V-103399

Eli menisikö lataus kokonaisuudessaan näin

1.Kiinnitä laturin johdot oikein akkuun

2 Kiinnitä Balancerin ja akun "pienempi" liitin

3 Valitse laturista LiPo-ohjelma ja aloita lataus ?

PS. Missäs tasaajissa on tuollaista pientä liitintä, joka käy esim tuohon SP:n LiPo akkuun?
« Viimeksi muokattu: 22.01.09 - klo: 12.15 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #9 : 22.01.09 - klo: 12.08 »
Öö, siis jos mun viestiin viittaat, niin mä ihmettelin, että miten kukaan EI osaa sanoa, onko siinä balanceria. Itse en ottanut kantaa, että onko tässä kyseisessä laturissa sitä. :huh:

Mutta noita on myyty nyt viimeaikoina aika paljon foorumilla, joten jos siitä voi jotain johtopäätöksiä tehdä, niin se ei ole 100% lipo-yhteensopiva, eli puuttuu balanceri. *Sherlockmaista päättelykykyäkö?*

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #10 : 22.01.09 - klo: 13.11 »
Ei ole balanceria ainakaan noiden sivujen mukaan.

Eli laturiin kytketään vain balanceri, akku kytketään balanceriin sekä deansilla ja balanceripiuhalla. Ainakin hyperionin tapauksessa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #11 : 22.01.09 - klo: 14.12 »
miten sä kytket balancerin laturiin, kun laturissa ei ole sellaista kohtaa mihin sä sen balancerin voit kytkeä, kai se on rcpisteelle laitettava viestiä jumalauta
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #12 : 22.01.09 - klo: 14.34 »
Se balanseri tulee laturin out putt johtoihin kiinni. Kolvaat deanssin niihin piuhoihin, jos ei vielä ole ? Sitte akkujen virtoihin deanssit. Ja kun löydät kiinnostavan balanserin, otat luurin käteen ja kysyt mitkä tasauspiuhat tarvit, kun akkuna/ akkuina ne ja ne. Lipoissahan on vaikka inkä mallista tasausliitintä. Kysymällä säästyt sitten oston jälkeen taas täällä huutelulta.

Ja balansereita on sitten monenlaisia, tää ohje on sellaselle balanserille jota käytetään laatamisen yhteydessä !!
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #13 : 22.01.09 - klo: 14.52 »
En kyllä ala laturiini kolvaamaan liittimiä, hauenleuan ovat toimineet hyvin ja sellaisena ne pidänkin. Mielummin ostan vaikka uuden laturin LiPoja ajatellen, niitäkin kun saa halvalla. Ja tämän topic:in tein juurikin sen takia että täällä saa "huudella" nuista asioista ja kysyä muiden mielipidettä sekä ratkaisuja asiaan. Ja aion myös "huudella" tästä eteenpäinkin.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #14 : 22.01.09 - klo: 14.56 »
En kyllä ala laturiini kolvaamaan liittimiä, hauenleuan ovat toimineet hyvin ja sellaisena ne pidänkin. Mielummin ostan vaikka uuden laturin LiPoja ajatellen, niitäkin kun saa halvalla. Ja tämän topic:in tein juurikin sen takia että täällä saa "huudella" nuista asioista ja kysyä muiden mielipidettä sekä ratkaisuja asiaan. Ja aion myös "huudella" tästä eteenpäinkin.

edit: On se jumalauta kumma kun foorumilla joka on perustettu RC-harrastajia varten, ei asioita saa kysyä. Itselleni LiPo on uusi ilmestys jota en koskaan ennen ole käyttänyt. 90 luvulla lipoja ei tunnettu. Mielummin kysyn tarvittavat asiani täällä kun että alan soittelemaan liikkeisiin joka päivä häiriten jollain pikkuasioilla. Ja pyydän anteeksi jos se teitä "fiksumpia" pätijöitä loukkaa. Kyllä täältä kuitenkin löytyy avuliasta porukkaa joka neuvoo miten laitetaan vaikka rengas paikalleen RC-autoon
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #15 : 22.01.09 - klo: 15.01 »
Onko siinä sun balancerissa virralle sekä meno- että ulostulo? Ja niiden lisäksi tasausliitin....

Ja aina on fiksumpaa kysyä kun polttaa esim. kämppä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #16 : 22.01.09 - klo: 15.03 »
Joo, saako kysyä mitkä liittiet sulla tällä hetkellä akuissa on jos hauenleuat on hyväksi havaittu  :p Ja mun puolesta saat huudella kuinka paljon haluat, se vain saattaa karsia vaastaajien määrää jos kovin noita "painotus" sanoja käyttää.

Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #17 : 22.01.09 - klo: 15.12 »
miten sä kytket balancerin laturiin, kun laturissa ei ole sellaista kohtaa mihin sä sen balancerin voit kytkeä

Kyllä siinä on, ne on ne hauenleuat johon akku kytketään...

****

Jos laturin spekseissä sanotaan että LiPo niin tämä tarkoittaa yleensä sitä (ts. ellei toisin mainita) että siinä on latausprofiili lipo latausta varten. Lipoa voi ladata aivan hyvin ilman balanceriakin mutta pitkässä juoksussa tämä ei ainakaan paranna akkua, balancerin käyttö on suotavaa sitä enemmän mitä enemmän akussa on kennoja.

Ketjussa oli jo tullut ilmi että balancereita on kahta tyyppiä, sellaista joka kytketään pelkästään akun balanceri liittimeen (purkaava balanceri) ja sellainen joka kytketään akun ja laturin väliin (lataava ja purkava balanceri).

Tavallisesta laturista _EI_ saa lipolataavaa vaikka siihen laittaisi minkä balancerin ts. pitää siis olla Lipoja lataava laturi. On myös olemassa latureita joissa on valmiina balanceri.

Itselläni ainakin toimii tuo balanceri siten että törkkään sen ensin akkuun ja sitten laturiin. Painan yhtä nappia balancerista jolloin sen moodi muuttuu ja sitten laitan laturista latauksen päälle. Tämän jälkeen voi pyöritellä peukaloita reilu tunnin verran tai käydä hakemassa vaikka jääkaapista jotakin juotavaa ja lukea päivän postin.

Balanceri/tasaaja ei ole turvalaite...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #18 : 22.01.09 - klo: 15.15 »
Ennen kuin annamme ohjeita tinata, niin meidän tarvitsee antaa neuvo BALANCERIn hankintaan.

Eli mikä balanceri on sellainen, johon tarvitaan laturista vain ne latausjohdot kiinnittää.

http://www.google.com/search?q=+Flight+Power+V-balancer&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADBR

Tässä linkissä kuva parempi kuin Hobbylinnan sivuilla http://www.heliproz.com/prodinfo.asp?number=777010

http://www.hobbylinna.com/flight-power-vbalancer-p-4934.html

Eikös tämä ole sellainen.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #19 : 22.01.09 - klo: 15.32 »
Tuo yllämainittu on juuri balansseri, joka liitetään laturin ja akun väliin.

Ja minun aikaisemmin laittamissa linkeissä on erillinen tasuri jota voidaan käyttää ladattaessa, että myöskin erikseen.
Eli: http://www.hobbylinna.com/smart-balancer-p-7220.html

Tämä liitetään akun tasausliittimeen (pienempi) jolloin se alkaa purkamaan täydempää kennoa.
Sen jälkeen akun voi liittää laturiin virtaliittimestä ja aloittaa lataus.
Akku latautuu ja tasuri valvoo että kennot pysyvät tasapainossa.

Itse olen toiminut niin että kun laturi ilmoittaa latauksen päättyneen niin annan tasurin olla kiinni niin kauan että se ilmoittaa kennojen olevan täysin balanssissa.

Huono puoli on se että tämä on purkaava laturi.
Eli tyhentää täydempää kennoa, jolloin lataus saattaa hieman pitkittyä. (muutaman minuutin)

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #20 : 22.01.09 - klo: 15.40 »
Tuo yllämainittu on juuri balansseri, joka liitetään laturin ja akun väliin.
 

Mikäli vähänkin käsitin oikein, niin sellaista snakepoison kaipaa.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #21 : 22.01.09 - klo: 15.46 »

Tämä liitetään akun tasausliittimeen (pienempi) jolloin se alkaa purkamaan täydempää kennoa.
Sen jälkeen akun voi liittää laturiin virtaliittimestä ja aloittaa lataus.
Akku latautuu ja tasuri valvoo että kennot pysyvät tasapainossa.

Tämä juurikin kuulostaisi helpolle ja yksinkertaiselle. Tuossa mainitsemassasi tasaajassa ei näytä olevan mitään johtoja, joten nekin on luultavammin tilailtava erikseen ? Mutta tuossa systeemissä on helppo puoli se, että ei tarvitse olla sähköalan guru jotta tuota voi käyttää, enkä saa luultavasti mitään oikosulkuja aikaan. Ja sitten vielä tähän minun vaaahtoamis asiaan. Minä yritän asiallisesti kysyä neuvoa jotta tosiaan en polta koko taloa näiden akkujen kanssa. Jos tänne joku tulee sössöttämään sellaista tekstiä josta ei ole minulle mitään apua, ja samalla yrittää minua nolata niin kyllä varmasti ne ärräpäät lentelee. Kuten sanoin en ole ollut LiPojen kanssa ennen tekemisissä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #22 : 22.01.09 - klo: 15.55 »
Tuo yllämainittu on juuri balansseri, joka liitetään laturin ja akun väliin.
 

Mikäli vähänkin käsitin oikein, niin sellaista snakepoison kaipaa.

Nimenomaan! Kaipaan yksinkertaista tasaajaa, joka kuitenkin toimii, ja estää sen että en polta kallista akkua saati sitten koko taloa.

:edit Meni hieman lainaukset ketuilleen tuossa ylhäällä. Pahoittelen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Tamppi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #23 : 22.01.09 - klo: 23.02 »
Mulla on pulsar 3 ja lipoja ladatessa käytän tuota. http://www.hobbylinna.com/smart-balancer-p-7220.html. Se kytkekään akun balanseripiuhaan ja laturin hauenleuat normaalisti suoraan akun johtoihin. Kyseinen balanceri ei kaipaa ulkoista virtalähdettä, vaan se alkaa tasailemaan heti kun sen kytkee akkuun.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #24 : 23.01.09 - klo: 01.44 »
Tamppi. Kiitos kovasti! Enimmäinen vastaus liittyen laturiin. Täytyy itse ottaa sama käytäntö. Käytätkö mitä liitintä palanserissa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #25 : 23.01.09 - klo: 02.55 »
Helppo ratkaisu, Racing Factoryn Imax B5 laturi.

Siinä on sisään rakennettu balansseri, eli akku kiinni latauskaapeleilla ja lipoakun
balansseri liitin laturin omaan balansseri liittimeen, eikä oo edes kovin kallis.

AINA BALANSSERI, joko sisäinen tai ulkoinen tai lipo räjähtää. (hyvällä tsägällä)

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa lehmustus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP-Pulsar ja Li-Po yhteensopivuusa + KUVAT
« Vastaus #26 : 22.03.09 - klo: 10.12 »
Jos nyt joku sattuis tietämään ni kumpi tapa on nopeempi latauksessa:
a) http://www.hobbylinna.com/smart-balancer-p-7220.html lähinnä innostais tämä, pelkkä balanceriliitin tähän
tai
b) http://www.hobbylinna.com/flight-power-vbalancer-p-4934.html elikä siis tämä olis latauspiuhojen välissä
« Viimeksi muokattu: 22.03.09 - klo: 11.21 kirjoittanut lehmustus »
2x Xray T2 &T1FK04 | 2xCorally SP12M Ahoniemi | Asso B3FT&TC3FT | Futaba | Graupner XS6 Pro | CS electronics | Tekin