Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10  (Luettu 286595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 07.06.13 - klo: 19.49 kirjoittanut vihku »
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa gargoth

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #721 : 08.06.13 - klo: 00.43 »
Juu selvä, kiitos vastauksesta!

EDIT: Mitäs näillä kahdella on eroa:

http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/team-associated/associated-1-10-sc10-race-truck-kmc-rtr-7030.html

http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/team-associated/team-associated-sc10-rs-rtr.html

Toinen on kitti, ei sisällä sähköjä vaan pelkän rungon.
sitten tuo RTR taas on setti missä on kaikki ajoon vaadittava.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #722 : 08.06.13 - klo: 05.30 »
Juu selvä, kiitos vastauksesta!

EDIT: Mitäs näillä kahdella on eroa:

http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/team-associated/associated-1-10-sc10-race-truck-kmc-rtr-7030.html

http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/team-associated/team-associated-sc10-rs-rtr.html

Toinen on kitti, ei sisällä sähköjä vaan pelkän rungon.
sitten tuo RTR taas on setti missä on kaikki ajoon vaadittava.
Aa okei.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #723 : 08.06.13 - klo: 08.19 »
Molemmat on RTR paketteja. Toinen on RS (Race-Spec), jossa on enemmän viriosia valmiina mukana.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #724 : 08.06.13 - klo: 11.34 »
Onko molemmissa samat sähköt?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #725 : 08.06.13 - klo: 13.33 »
Ei, tuossa RS versiossa on paremmat sähköt.

Perus RTR:

XP2 radio system with metal gear steering servo
XP SC200 digital electronic forward/reverse speed controller with optional LiPo low voltage cutoff and optional reverse lockout
Reedy 17-turn motor

RS RTR:

XP3-SS 2.4GHz 3-channel radio system with XP S1903 metal gear steering servo
New High-Power Water-Resistant XP SC700 Brushless Speed Control with Deans(R) Ultra Plug(R) battery connector
Reedy 3300 KV Brushless Motor

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #726 : 08.06.13 - klo: 14.50 »
Ei, tuossa RS versiossa on paremmat sähköt.

Perus RTR:

XP2 radio system with metal gear steering servo
XP SC200 digital electronic forward/reverse speed controller with optional LiPo low voltage cutoff and optional reverse lockout
Reedy 17-turn motor

RS RTR:

XP3-SS 2.4GHz 3-channel radio system with XP S1903 metal gear steering servo
New High-Power Water-Resistant XP SC700 Brushless Speed Control with Deans(R) Ultra Plug(R) battery connector
Reedy 3300 KV Brushless Motor
Ookei. Kiitos kun selvensit asiaa!  :cool:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #727 : 10.06.13 - klo: 19.37 »
Assolta tuli virallinen modipalikka, jolla saa noparin akun taakse ja vastarin vielä sinne alle. Lanseerausviestissä mainitaan vain B4 ja T4, mutta kaiken järjen mukaan tuo sopii myös SC10:iin.

http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1160-NEW_Factory_Team_Centered_ESC_Mount

Olinkin suunnitellut että syksyllä sisäkauden alkaessa siirrän noparin akun taakse. Mayfieldillä on vissiin ollut pidempään vastaava viritys käytössä, tosin vastari on ollut kuvissa edelleen perinteisessä paikassa. Akkupanta ja kiinnitysruuvit menee kyllä vaihtoon, koska SC10:n akkupanta lukitaan aivan servon vierestä jolloin se täytyy kiilata takaiskaritornin alle.
Wacky Stack Racing Team

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #728 : 31.07.13 - klo: 08.39 »
Tietääkö joku eroaako tämän auton koritolppa jollain tavalla 4x4 versioon ? Jos eroaa niin miten ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #729 : 14.08.13 - klo: 23.42 »
Assolta tuli virallinen modipalikka, jolla saa noparin akun taakse ja vastarin vielä sinne alle. Lanseerausviestissä mainitaan vain B4 ja T4, mutta kaiken järjen mukaan tuo sopii myös SC10:iin.

http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1160-NEW_Factory_Team_Centered_ESC_Mount

Olinkin suunnitellut että syksyllä sisäkauden alkaessa siirrän noparin akun taakse. Mayfieldillä on vissiin ollut pidempään vastaava viritys käytössä, tosin vastari on ollut kuvissa edelleen perinteisessä paikassa. Akkupanta ja kiinnitysruuvit menee kyllä vaihtoon, koska SC10:n akkupanta lukitaan aivan servon vierestä jolloin se täytyy kiilata takaiskaritornin alle.


Tuossa olisi toinen versio. http://www.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=269253
Team Associated SC5M

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #730 : 29.08.13 - klo: 20.23 »
Tässä vielä tuupin säädöt. Tämäkin auto toimi hienosti loppupäivästä kun säädin akselivälin pitkäksi ja iskareihin jäykemmät öljyt... välityksiä piti ruuvata hieman että sai Viperin combon potkimaan riittävästi ja siihen löytyikin apuja viereisestä pöydästä... kiitokset! :azn:

-Goldi
-Goldi

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #731 : 30.08.13 - klo: 13.51 »
Tässä vielä tuupin säädöt. Tämäkin auto toimi hienosti loppupäivästä kun säädin akselivälin pitkäksi ja iskareihin jäykemmät öljyt... välityksiä piti ruuvata hieman että sai Viperin combon potkimaan riittävästi ja siihen löytyikin apuja viereisestä pöydästä... kiitokset! :azn:

Goldi,

oliko tuo alusta "vanha" SC10 smallbore-iskareilla vai SC10.2 kuten RCM:n Asso-hehkutus antoi ymmärtää? Onko harmaa takajousi vihreän ja hopeisen välimaastosta?

Aika hurja ero välityksissä, itse ajoin HW 8.5T-koneella ja 18-piikkisellä pinionilla spurrin ollessa sama. Tosin mulla oli boostia noparista säädettynä 40+ astetta...

Akku oli ilmeisesti keskikohdasta hieman taaksepäin, jos isompi täytepala edessä? Lisäpainoja takana näköjään sinullakin, ei vissiin toimi tämä auto ulkona ilman lisäpainoja kun tehtaan kuskitkin ajaa lyijyt kyydissä.

Wacky Stack Racing Team

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #732 : 30.08.13 - klo: 16.07 »
Moro

Joo vanha alusta oli kyseessä. RCM:n hehkutus ei osunut ihan nappiin tällä kertaa =) Eli pikku iskareilla jne...

Harmaa jousi on pykälän jäykempi kuin hopea. Jouset oli autossa valmiina ja muita ei ollut mukana, joten noilla ajettiin ja toimi ihan hyvin.

Välitys on pitkä. Alkuun oli 23 piikkinen pinjoni ja siitä pudotettiin pykälä ja homma toimi. Viperin moottori on tunnettu pari pykälää isommasta pinjonista verrattuna muihin valmistajiin. Pidemmällä välityksellä on myös helpompi ajaa kun kaasu ei ole niin hätäinen.

Akku oli keskiasennon takapuolella. Niin takana kuin sen 50g rengaspainojen kanssa sai. Painot lisäsin kyytiin ensimmäisen vedon jälkeen, eli ihan eka säätö :) Punttia tuo vaatii. Olisin lisännyt vielä asson lipoballastin mutta ei ollut pakissa mukana.

Auto oli noilla säädöillä hyvä ajaa ja auton omistajakin oli tyytyväinen muutoksiin meidän radalla :)
-Goldi

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #733 : 29.09.13 - klo: 14.55 »
Mikä ois ratasdiffiin hyvä silikooni jäykkyys.asson purkit(1.000-100.00cst)?

Sisä ajoon tulisi, kokemusta on ollut vain muovailuvaha lukoista :wink:
Team Associated SC5M

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #734 : 01.10.13 - klo: 17.35 »
ite ainakin ratasdiffiin parhaax todennu ulkona ja sisällä asson 30w mulla ainakin toimii.

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #735 : 01.10.13 - klo: 18.22 »
ite ainakin ratasdiffiin parhaax todennu ulkona ja sisällä asson 30w mulla ainakin toimii.

No tuli ostettua 60K(60,000), saas nähä kuinka liippaa :roll:
Team Associated SC5M

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #736 : 02.10.13 - klo: 06.11 »
kyllä sen tuntee,ku löytyy oikeet öljyt boksiin =) väärilläöljyillä melko mahoton ajaa ! youtubessa o hyviä videoita "asson omia" vähän kaikesta mekkauksesta.

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #737 : 24.10.13 - klo: 17.40 »
mun sc10 keulii överissti hypyissä... lisää reikiä koriin vai jäykempää jousta taakse ?

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #738 : 24.10.13 - klo: 17.45 »
Paina jarrua hypyn nokalla...
-Goldi

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #739 : 25.10.13 - klo: 14.15 »
kaveri hei =) ei auta...

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #740 : 10.11.13 - klo: 21.08 »
onko iso ero säädöis tuuppi crossiin ? muu kun maavara ? mattoradal itellä ihan hakusessa =) kääntyvyyttä pitäs saada lisää,silti pidosta kaatamatta...

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #741 : 08.12.13 - klo: 21.00 »
ainut ero testaamise jälkee,tuuppi crossii o maavara ja iskari öljyt... ajotavan isoin ero on must et jarruu heti hyndest hypättäes.tehdas setupit toimii lähes joka baanal.pientä hieno säätöö omiin sormii sopivax ja loppu o kuskist kii  :cool: eri koreja en hirveesti o kokeillu,mut siitä voin kokemuksia laittaa vuodenvaihtees. tulkaa joensuuhun koittaa oonko vääräs...meikän asso-tuuppicorri o a-finaali nopein !

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #742 : 03.01.14 - klo: 23.05 »
vedetää vähä takas  :shocked: taitaa olla corri asson ominaisuus huonosti lentävä ? eli toimii kuitenki erilailla ku crossi...iskareilla kai ton sais toimii... jep ,yritetää !

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #743 : 04.01.14 - klo: 00.00 »
Kyllä sen saa hyvinkin lentämään :grin: Huomasin omassa, painoo eteen ja koriin konepeltiin aukot

Tuossa kuva korista.
painoja
-oma pala?
Rengaspainoja
-akun takana 30g
-vastarikotelon alla 60g (toisella puolella 100g nopari)
-servon vieressa tyhjissä kolmiopaloisa 10g per puoli



Ja veto pois ilmalennon aikana.


« Viimeksi muokattu: 04.01.14 - klo: 01.27 kirjoittanut akkunen »
Team Associated SC5M

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #744 : 15.01.14 - klo: 17.00 »
Millaisia sähköjä teillä on sc10:pissä kiinni tai mitä suosittelisitte?
« Viimeksi muokattu: 25.01.14 - klo: 18.15 kirjoittanut miorgog »

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #745 : 02.02.14 - klo: 07.31 »
8,5 kone ni jaksaa möhkäle liikkuu ei pienempää eikä isompaa...testattu on !

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #746 : 04.05.14 - klo: 18.28 »
Morjens! Onko suomen suvessa ollut tapana käyttää korin alla vielä erillistä suojaa (overtray) vai vedelläänkö ns. paljaalla?

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #747 : 04.05.14 - klo: 18.33 »
Vaikka paljaalla vetäminen tuntuu paremmalta, niin suosittelen suojausta varsinkin jos alusta on hiekkainen/muuten irtoavaa matskua sisältävä pläjäys.

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #748 : 04.05.14 - klo: 21.59 »
Paljaalla on menty ja mennään edelleen :grin:  Vaikka kaksi säädintä on jo tuhottu. Pöly/roiske suojattu säädin nyt  :grin:
Team Associated SC5M

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #749 : 04.05.14 - klo: 22.12 »
Kiitos vastauksista!  :grin: :grin: :azn: