Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10  (Luettu 286600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc-fani95

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #750 : 26.05.14 - klo: 10.09 »
Hei!

Olen kiinnostunut tästä autosta, ja saatan ehkä ostaa tämän kun saan palkan kesätöistä. Harrastus on ollut muutaman vuoden pannassa rahanpuutteen takia, niin on asiat unohtunut.

Eli näin ensi alkuun: mitä työkaluja kannattaa ostaa auton kokoamista varten? Sähköiksi varmaan käy mitkä tahansa 1:10-koon autoon suunnitellut sähköt?

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #751 : 27.05.14 - klo: 18.05 »
Eli näin ensi alkuun: mitä työkaluja kannattaa ostaa auton kokoamista varten? Sähköiksi varmaan käy mitkä tahansa 1:10-koon autoon suunnitellut sähköt?

SC10:ssä on B4-alustasta perittynä tuumaset ruuvit, jolloin tarvitset seuraavat tuumakoon työkalut:

- kuusiokoloavaimet koossa 3/32", 5/64" (2mm), 1/16" ja .050" (1.3mm)
- mutteriavaimet koossa 11/32", 1/4" ja 3/16"

Kannattaa ostaa suosiolla kunnon kahvalliset työkalut, L-avaimilla saa olla aika masokisti jos meinaa autonsa saada kasaan. Jos Hudyn ja muiden merkkityökalujen hinta hirvittää, niin osta vaikka ensin edulliset á la Dynamite tms. ja vaihda myöhemmin parempiin jos innostusta ruuvailuun riittää niin paljon että halvoista menee kärjet pyöreiksi.

Tuuppi-SC:hen (kuten SC10) riittää aivan hyvin normaalit 1/10 sähköt. Koneeksi joku 7.5T-10.5T ja nopariksi mikä tahansa sensorillinen min. 60A säädin. Nelkku-SC vaatii sitten vähän järeemmät sähköt.

SC10/SC10.2 alkaa pikku hiljaa olla elinkaarensa päässä, ja todennäköisesti Asson julkaisuhistoriaan perustuen voisi olettaa että loppuvuonna tai viimeistään 2015 markkinoille tulee uusi B5/B5M-alustaan perustuva SC-tuuppi. Tämä ei tarkoita etteikö autoa kannattaisi ostaa, mutta ainakaan täyttä listahintaa siitä ei kannata maksaa.

Wacky Stack Racing Team

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #752 : 28.05.14 - klo: 16.39 »
Onko tuosta "uudesta mallista" mitään tietoa tippunut internetin ihmeelliseen maailmaan.
Veikkaisin kyllä kanssa tuon B5 pohjalle perustuva keski/takamoottori mallin tulevan JOSKUS tulevaisuudessa markkinoille

Mutta hyvä auto tuo on edelleen, joten osta SC10.2  Suomesta alle 300e(299.99) :grin:
Team Associated SC5M

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #753 : 23.12.14 - klo: 19.05 »
Ei näemmä liiemmin eloa tässä topicissa enää nykyään :D

Nyt kun tuon SC10 RS:n hankin (semi-varma lähtölaukaus uuden version myyntiin tulolle, hah!), yksi ensimmäisistä asioista mikä ihmetytti ajotuntumassa oli tuo servo saver - moisesta mitään ensin edes tiennyt, kun ei noissa toisissa autoissa moista ollutkaan. Vähänkään tiukempaa käännöstä ei saanut tehtyä jarruttelematta, koska ei vaan suostunut renkaat melko hitaassakaan vauhdissa kääntymään tarpeeksi. Melkein tekis mieli pistää Avid AV1000 alumiiniosat tilalle tuolta osin, ei vaan tunnu tällä hetkellä mistään mokomia saavan.

Hauska ajettava noin muuten, vielä kun saa paikallisradalle sopivammat renkaat alle niin hyvä homma - muista päivitysosista en vielä tässä vaiheessa tiedä. Nuo vakiokumit antaa muuten ainakin paikallisradalla melkoisen Hollywood-fiiliksen ulisemisineen ja vinkumisineen! Odotan kuitenkin ennen kaikkea innolla että tällä pääsisi ulkoradalle, olisi vähän enemmän tilaa missä kaahata.

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #754 : 23.12.14 - klo: 19.37 »
Perinteinen konsti asson servosaveriin on liimata ne palikat kiinni toisiinsa ettei jousta yhtään...

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #755 : 24.12.14 - klo: 00.13 »
Joo, luin jostain tuosta että jengi on niitä liimaillut, se olisi tietysti yksi konsti näin alkuun.

Pääsisi lauantaina tuota autoa periaatteessa testaamaan pienimuotoisessa kisassakin, mutta vaikkei muutenkaan osaa nopeasti ajaa niin olisi kyllä tarvinnut ne uudet renkaat sitä ennen. Noh, pitää katsoa kehtaako sitä.

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #756 : 25.12.14 - klo: 12.12 »
Jos kirrin kurvailuja meinaat niin ei sinne mitään uusia kumeja tarvii. Riittää jos niissä on joskus ollut nappulaa.  :roll:
Sekaan vaan..

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #757 : 25.12.14 - klo: 16.28 »
Tottakai ajaa voi vakiokumeillakin, mutta olishan se kiva saada parempi käsitys oikeanlaisilla kumeilla siitä paljonko muita hitaampi sitä onkaan ;)

Tai itse kumithan minulla uudet jo onkin, mutta ei sopivia keskiöitä/vanteita/mitälie.

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #758 : 26.12.14 - klo: 19.58 »
Tänään vielä vähän ajelin, ei kyllä oikein vakuuta tuo vakioservokaan. "Välystä" on aika paljon, renkaat pääsee heilumaan koska servo itsessään antaa myöten. Siihen kun vielä lisää tuon todella löysän servo saverin (ja ei niin hyvin tuolla alustalla pitävät renkaat) niin ei ihmekään että ohjaustuntuma on vähän kehno. RCM:ltä pitäisi varmaan hakea JConceptsin alumiinibellcrank että pääsisi servo saverista eroon, nyt kun minulle tänään radalla avuliaasti kerrottiin että JConceptsiltakin semmoinen löytyy. Tietysti voisi liimatakin kuten puhe oli, mutta sitäkään tiedä kauanko se lopulta kestäisi, siinä missä tuo alumiininen varmaan kestää iät ajat vaikka toki sitten hintaakin sillä. No, teki kummin tahansa, kun sitten vielä saa nuo sopivammat kumit alle niin sitten pitänee varmaan verrata tuossa B5M:ssä olevaa Savöxin 1257TG-servoa tuohon SC10:n vakioservoon ajossa, että pitääkö sekin vielä vaihtaa jossain vaiheessa jos ajotuntuma on Savöxillä merkittävästi parempi.

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Akselin paksuus?
« Vastaus #759 : 01.01.15 - klo: 13.32 »
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #760 : 01.01.15 - klo: 14.11 »
Auton manuaalista kun tutkii laakerikokoja, niin 6mm näyttäisi olevan akselin paksuus:

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/SC10_4x4/RTR/cat_sc104x4.pdf

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #761 : 01.01.15 - klo: 19.21 »
Jeps niin näyttäisi olevan, kiitos pikaisesta vastauksesta:)
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa rxv89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #762 : 30.03.15 - klo: 09.49 »
voiko tuuppi sc10 käyttää takavakaajaa, tai onko siitä hyötyä kovapitoisella radalla?

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #763 : 30.03.15 - klo: 09.59 »
voiko tuuppi sc10 käyttää takavakaajaa, tai onko siitä hyötyä kovapitoisella radalla?

Voi käyttää, B4:n vakaajat menevät siihen suoraan. Hyödystä voi olla montaa mieltä, itse en juuri niitä käyttänyt kun SC10:n omistin. Jos katsoo Amerikan pro-kuskien setup-lappuja, niin ei siellä vakaajia ole käytetty edes niillä kovapitoisilla sokeriradoillakaan.
Wacky Stack Racing Team

Poissa jyxy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #764 : 01.04.15 - klo: 15.50 »
Miten jäykkää öljyä olette käyttäneet ratasdiffissä. Ulko-ja sisäradalla.
T.O.P Racing Photon, Team Associated TC4, SC10, Tamiya Mini-M05, Kyosho Landmax, Yokomo BD5x2

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #765 : 01.04.15 - klo: 17.31 »
Miten jäykkää öljyä olette käyttäneet ratasdiffissä. Ulko-ja sisäradalla.

Moi, sisäradoilla menty ratasdiffillä(öljyt 3000-10000) ja ulkobaanoilla kuuladiffillä.
 
« Viimeksi muokattu: 04.04.15 - klo: 21.01 kirjoittanut Joppe75 »

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #766 : 01.04.15 - klo: 19.28 »
Tänä talvena käytin ratasdiffissä Turussa 5000, Tiksissä 12500 ja Nokialla 15000. Ulkona 3000 tai 5000, kuula tosin olis ehkä parempi jos vaan en olis niin pirun laiska sitä huoltaan.

Poissa jyxy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #767 : 03.04.15 - klo: 13.34 »
Viime kesän ajoin kuuladiffillä enkä saanut autoa toimimaan yhdessäkään kisassa ja nyt ajattelin vaihtaa sen ratasdiffiin. Mikä on suurin ero näiden välillä, auton käyttäytyminen jne.. #25
T.O.P Racing Photon, Team Associated TC4, SC10, Tamiya Mini-M05, Kyosho Landmax, Yokomo BD5x2

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #768 : 03.04.15 - klo: 14.32 »
Viime kesän ajoin kuuladiffillä enkä saanut autoa toimimaan yhdessäkään kisassa ja nyt ajattelin vaihtaa sen ratasdiffiin. Mikä on suurin ero näiden välillä, auton käyttäytyminen jne.. #25

Kokemusta kuuladiffistä ei ole kuin nykyisen B5:n kanssa (jolla ajanut radalla kokonaisen kerran), mutta lukemani/kuulemani/huhupuheiden/puskaradion perusteella kuuladiffi on oikein ylläpidettynä herkempi ja sitä parempi mitä löysempää öljyä ratasdiffissä käyttäisi (eli vähäpitoisilla radoilla parempi). Yhtenä etuna kuuladiffillä on ettei lämpötila vaikuta siihen samalla lailla kuin ratasdiffien öljyihin (ei jäykisty/löysisty ulkoilman lämmön mukaan niin paljoa).

Poissa rxv89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #769 : 07.04.15 - klo: 10.28 »
Mitäs renkaita kannattas laittaa tuon asson alle kesäksi? Lähinnä mietin, kun pitäisi summer cuppia ajaa kesällä.
Onko ne jotain Prolinen renkaita ?

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #770 : 07.04.15 - klo: 11.01 »
Mitäs renkaita kannattas laittaa tuon asson alle kesäksi? Lähinnä mietin, kun pitäisi summer cuppia ajaa kesällä.
Onko ne jotain Prolinen renkaita ?

Riippuu tietysti radan pinnasta, jolla ajetaan.

Saviradalle joku AKA/Proline/JC:n savirengas, toimivaksi todettuja ovat ainakin

- AKA Cityblock/Enduro/GridIron
- Proline Caliber
- JC Subsultures/Double Dees

Seos (compound) kelin ja radan pinnan mukaan, yleensä takavedossa ainakin taakse on hyvä saada maksimaalinen pito, jolloin Supersoft/Soft -seokset toimii parhaiten. Edessä riittää usein vähän liukkaampikin rengas/seos - on kisoja voitettu jopa nappularenkaat edessä.

Turffiradoille (esim. Tammisaari) sitten taas omat renkaansa...
Wacky Stack Racing Team

Poissa Duploc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #771 : 01.01.16 - klo: 20.28 »
Terve,

Ensimmäinen viesti tälle foorumille, tällaisella autolla olisi tarkoitus alkaa tätä lajia harrastamaan. Tarkalleen ottaen RS-versio ja valmiiksi koottuna. Taidot riittäisi varmasti myös kasaamaan auton, mutta hinta tuntuu karkaavan liian korkeaksi niin mennään valmiilla paketilla.

Kysyttävää/suosituksia tulen varmasti kyselemään jatkossa

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Associated SC5M

Poissa Duploc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #773 : 01.01.16 - klo: 22.03 »
Ai juu, nämä haluavat mennä poikki.
Kiitos vinkistä *thumbup

Poissa Duploc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #774 : 02.03.16 - klo: 15.55 »
Nyt on auto hommattu, hauska vekotin. Omat 10-12v likatkin tykkäävät ajaa.

Ihan varmistuksen varmistus: Ostin ja asensin tuon RPM:n puskuri/pohjalevykombon, eihän iskaritorniin tule enää niitä alkuperäisiä tukia puskurista?

Seuraavaksi opetellaan perussäätöjen tekemistä

Poissa Marazo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #775 : 07.04.16 - klo: 23.25 »
Juu, kuten varmana jo olet selvittänytkin, niin ei tule mitään enää puskurista runkoon. Sen takia se niin hyvä onkin, kun on vain semmoinen pitkä joustava levy, joka syö kaiken törmäysenergian. Originaalissa se pohjalevyn kärki menee varmasti heti ekasta kunnon töötistä poikki, koska puskuri välittää koko iskun suoraan siihen etupään rakenteeseen (iskaritorni, "front bulk" jne.)

Toinen etupään kestävyyttä parantava juttu, mikä melkein kannattaa hommata on nämä RPM:n tukivarret.
http://fi.eurorc.com/product/3853/rpm-associated-gt2-t4--sc10-front-a-arms---blue

SC10 tapauksessa pitää sitten vielä muistaakseni koittaa jostain etsiä GT2:n saranatapit, koska SC:n omat ovat liian lyhyet näihin.

Vaiva kannattaa nähdä, koska nuo asson omat menevät jossain vaiheessa rikki. Hommaa ainakin osat valmiiksi, että sitten kun korjausta tarvitaan, niin on romppeet valmiina. Ensimmäisen kymmenen akun aikana (9v poika tosin oli kuskina, joten hieman niittejä saattoi tulla enemmän kuin aikuisella kuskilla) oli meidän autosta mennyt sekä pohja, että tukivarsi. Nyt noiden RPM:n settien asentamisen jälkeen ei ole ollut oikein mitään ongelmia kestävyyden kanssa. Eikä kolarit ole ainakaan LiPojen ja harjattoman moottorin myötä yhtään lempeämmiksi muuttuneet.

Poissa Duploc

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #776 : 11.04.16 - klo: 18.59 »
Kiitos tuo kävikin ilmi Youtubesta, siellä opetetaan kädestä pitäen näköjään mitä vaan. Takatukivarsi olikin jo poikki ja tuurilla löysin nopeasti juuri noita RPM:n tekeleitä joka nurkkaan varmuuden välttämiseksi. Eteen vaihdan sitten kun hajoaa nuo orkkikset. Varmaan samaa luokkaa tuo hajoamisprosentti täällä, tosin kuski on 42 vuotias mutta 9 vuotiaan taidot.

Edessäkö nimenomaan on nuo saranatapit liian lyhyet? Ja juurikin noista tukivarsien tapeista puhut?


Poissa MiniMan

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #777 : 11.04.16 - klo: 19.40 »
Ne tapit (hinge pin) joilla kiinnitetään C-pala tukivarteen kiinni ovat liian lyhyet. Itsekin tilasin nyt tuommoiset RPM:ät, ei vaan ole tullut vielä, kun Amerikasta piti tilata, kun sieltä löytyi myös noi saranatapit, noin neljä viikkoa nyt odoteltu :angry:.
Associated T4.1 FT | Tamiya M05 Mini | Tamiya M06 Alfa Romeo Giulia | 2X Yokomo MR-4TC BD | 3X Marui Big Bear | Losi Micro-T | Tamiya Re-re Super Hot Shot

Poissa Marazo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #778 : 12.04.16 - klo: 11.32 »
Eli asson osanumero 7927 on se tappisarja, jota itse käytin. Vanhan GT2 auton osia.

Nythän on niin, että tuota voi olla melko vaikea saada. Joutuu melkein tilaamaan jenkkilästä tai odottamaan. Kyseinen ulompi tappi on 3mm x 23mm ja esim TC5 saranatapit (osanumero 31222, esim rcm:ltä) ovat tietääksenikseni 3x22 ja 3x25 (ulompi/sisempi). Itse lähtisin nyt kokeilemaan tuolla. (Tätä en siis ole itse testannut ja jos internet ei pidä paikkaansa dimensioiden suhteen niin homma ei tietenkään toimi... Muuten en näe mitään syytä miksi ei voisi käyttää tuota helpommin saatavaa settiä).

Poissa Marazo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10
« Vastaus #779 : 15.04.16 - klo: 22.18 »
Onko tuo B4:n boksin keskiratas (idler gear) ihan perus kulutustavaraa? Eli on ihan normaalia joutua vaihtamaan sitä ~20 akullisen välein?

Kallishan tuo osa ei ole, mutta ajattelin silti kysäistä. Slipperi toimii mielestäni ihan normaalisti. Alkaa vaan tuo vaihteisto raksuttaa kovissa kiihdytyksissä ja paremman pidon paikoissa, eikä siitä nyt tosiaan ihan hirveän paljon ole aikaa, kun viimeksi juuri tuon keskirattaan vaihdoin.

Diffin ratas ei mielestäni ollut kulunut, mutta eipä kai senkään paljoa tarvitse kulua että alkaa yhdessä kulahtaneen keskirattaan kanssa hyppiä hampaita...