Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597904 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TMH_77

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1890 : 17.06.12 - klo: 23.08 »
Ei ole ihme ettei meinaa kääntyä kun noin jäykkää öljyä käytät. Ota vaikka yks nolla pois öljyn jäykkyydestä..

Luin toisen vinkin alla:

Gt autoon etittiin säätöjä niin tässä hieman osviittaa...

etupää:
-etuiskareihin 1500 diffiöljy, 1.4mm reikiä x 2 ja hong nor valkoinen tai keltainen GT auton jousi
-kickupit niin pieniksi kuin saa ts. nollaan
-casterit jonnekin 10-15 astetta
-diffiin 150 000 öljy
-kokonais auraus eteen n.3 astetta (haritus)
-camber 2-2,5 astetta
-maavara 8mm

Keskidiffi 100 000 öljy.

Takapää:
-takaiskareihin 1000 diffiöljy, 1,4mm reikiä x 2 ja hong nor valkoinen GT auton jousi
-antisquad lähelle nollaa tai jopa negatiiviseksi
-diffiin 50 000 öljy
-kokonais auraus 8astetta (auraus)
-camber 4-6 astetta
-maavara 9mm

Tässä on toimiva ja helppo ajettava setuppi. Setuppi on hyvin samankaltainen kuin viime vuoden GT8 sarja voittajaautossa. Toki ei aivan sama ja jotain tukivarsien dremelöintiäkin usein joutuu tekemään että varsia saa siirreltyä suuntaa jos toiseenkin.


--------

Tämän vuoksi laitoin paksumpaa öljyä. Pitää kokeilla normi 6000 öljyillä edessä. Keskidiffissä on 150k öljyt ja eturenkaat palloontuun asfaltilla aikamoisiksi, vaikka onkin sliksit. Jotain pitäs tehdä että saisin taakse enempi vetoa.

Poissa TMH_77

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1891 : 17.06.12 - klo: 23.11 »
Mulla on UR 7000/10000/2000 ja tuo on keskidiffissä ihan tarpeeksi jäykkä 6S tehoilla. Jos on kyse Truggysta niin sitten tarvitsee paljon jäykemmät mutta buggy ei kevyillä renkailla(tai badlandseillakaan) tarvitse tuon jäykempiä, tod näk toimisi paremmin hieman löysemmil. 7/7/2 on melko yleinen m8e setupeissa 4S sähköillä.

Pitää kokeilla jotain tollasta 6000 öljyä eteen kun sellasta on.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1892 : 17.06.12 - klo: 23.16 »
Se takadiffi vaikuttaa eniten ohjaukseen. anna olla etudiffin ja laita taakse jotai 2000-4000 vaikka ajaisitkin asfaltilla. Rupee varmasti kääntymään.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1893 : 25.06.12 - klo: 13.03 »
Jos kovasti alkais optimoimaan, niin... saisiko tuon ohjausservon pystyyn ja noparin siihen viereen? Sitten katsoisi että miten paljon painavaa moottoria pitäisi siirtää keskilinjasta vasemmalle, että se vastaisi sitä mitä nopari ja servo ovat oikealla puolella. Kun sitä moottorin paikkaa lähtisi siirtämään sivulle niin samallahan se painopistekin tippuu  :wink:

Piti ihan lukea mitä oli tullut tänne kirjoteltua, vaan omat visioinnit oli menny vaan kaverille. Lähinnä kun omat ajatukset on mennyt vähän siihen suuntaan että yhdellä akulla ajaessa akun laittais vasemmalle ja moottori oikealle puolelle moottorin perä keulaa kohti ja kaikki muutkin romut sinne oikealle puolelle. Tahtoo olla omat haasteensa kun käyttää yhtä 4S 8 Ah akkua, vaikka eihän se paina kun vain kilon verran.

Kuvaa höpinöiden tueksi (lisää löytyy MT4 G3 ketjusta).
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1894 : 15.07.12 - klo: 20.02 »
Mites on, löytyykö muiltakin sähköistettyjä The Autoja?

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1895 : 17.07.12 - klo: 09.04 »
mulla oli sellainen mutta möin kaverille, tuskin se tänne tulee kirjoitteleen. kestävä peli eniveis. Onko millaisia kokemuksia kertynyt tänä kesänä porukalle näistä moottoreista. Itse ajellut 5S ja 6S akuilla leopard 4065 1800kv moottorilla ja tuntuu et vois ehkä hieman tehokkaampaa vielä hommata kuitenkin. tää olisi varmaan radalle sopiva motti mutta jätetään ne radalla ajo jutut tuonne m8e topikkiin.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1896 : 17.07.12 - klo: 09.32 »
Taitaa olla kovin isoja eroja eri valmistajien kV-luvuissa. Ajoin muutaman akun Lavangossa Tekin 1400 kV koneella ja 6 s-akulla. Auto kulki aivan liian kovaa. Vastaavasti Tekin 1900 kV kulkee jotakuinkin samaa vauhtia polttiksen kanssa 4s akulla!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1897 : 17.07.12 - klo: 10.04 »
Juu ei se kv luku meinaa kaikkea, ota huomioon että sanoin 4065 eli vain 65milliä pitkä kannu, tekin t8 taitaa olla lähempänä 75mm. Tilalle ajattelin 4074 1400kv moottoria itseasiassa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1898 : 17.07.12 - klo: 10.14 »
Joo...tuota en tietysti ottanut huomioon...

Poissa andy98

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1899 : 17.07.12 - klo: 11.49 »
Nyt rupee olemaan oma x1 konversio valmis.
Mottina leopard 4082 1600kv
Noparina ezrun 150a pro
hong nor x1

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1900 : 17.07.12 - klo: 11.54 »
4082 ois tietty yks vaihtoehto, menee vaan melko painavaksi mutta eipähän luulisi lämpenevän hirveästi buggykäytössä.
Ei kannata tommosia metallisia patterikoteloita itse räpeltää kun niitä saa kuudella eurolla kaupasta: http://fi.eurorc.com/product/1201/teamc-battery-tray
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1901 : 28.07.12 - klo: 17.02 »
Xerun 150A vaihdettu Ezrun 60A:n tilalle Ishimaan. Nyt uskalsi pistää lisää ennakkoa, vaan taitaa se 0-ennakko olla paras noin köykäselle (1850kv 3665) koneelle. 5min hillitöntä revittelyä ja jarruttelua 15° ennakolla, niin koneen lämmöt alko olla siinä pisteessä, ettei kättä pystyny pitämään koneen päällä montaa sekuntia. Pitää vielä kokeilla siilellä ja tuulettimella, mutta tuon koneen kannussa on joku paksu ja rypyläinen pinnote, joka siirtänee lämpöä melko huonosti.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1902 : 04.08.12 - klo: 21.27 »
Kun ei kerran polttis mene kaupaksi, niin tehdään siitä sitten sähkö konversio.

Ostanko sen konversio kitin? Saako välityksiä sopivaksi pelkällä pinjonin vaihdolla? Vai pitääkö vaihtaa spurria?

Nopariksi oon katellut noita:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14635__Turnigy_TrackStar_150A_1_8th_Scale_Brushless_Car_ESC_.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17979__Turnigy_160A_1_8th_Scale_Sensorless_ESC_w_Fan.html

Auto on siis 1/8.

offtopic: Myynnissä: UUSI Polttomoottori, pilli, kaasuservo, tankki ja vanha väljä moottori. Kaikki 160€!!!
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1903 : 04.08.12 - klo: 21.36 »
Varmaan se auton merkki ja malli olis hyvä tietää jos meinaa konversio kitin ostaa..
Pinionin vaihto yleensä riittää, riippuen toki moottoripukista joka tulee siinä konversiokitissä, että riittääkö siinä tila laittaa tarpeeksi isoa/pientä pinionia.
En ostaisi hobbykingin 1:8 sähköjä koska melkein samaan hintaan saa hobbywingit rcecholta. Hobbywin on kuitenkin laatumerkki.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1904 : 04.08.12 - klo: 21.43 »
Varmaan se auton merkki ja malli olis hyvä tietää jos meinaa konversio kitin ostaa..
Pinionin vaihto yleensä riittää, riippuen toki moottoripukista joka tulee siinä konversiokitissä, että riittääkö siinä tila laittaa tarpeeksi isoa/pientä pinionia.
En ostaisi hobbykingin 1:8 sähköjä koska melkein samaan hintaan saa hobbywingit rcecholta. Hobbywin on kuitenkin laatumerkki.
Kyseinen auto on joku epätunnettu p*ska, joka on kestänyt hyvin.  :grin:

http://www.windhobby.com/product_view.asp?productid=837
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1905 : 04.08.12 - klo: 21.45 »
Saiskos kyosho dst:hen sitä konversio kittiä?

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1906 : 04.08.12 - klo: 21.47 »
Rc fani: Luulempa että tollaseen et saa valmista konversiokittiä, esim. moottoripukin joudut varmaan tekemään itse.

Blaze: Ei ainakaan vielä
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1907 : 04.08.12 - klo: 21.56 »
Millanen moottori tohon muuten? Hobbykingistä jos tilaan noparin niin sieltä myös moottori.

Ja oiskohan se moottoripukki vaikee tehä, vai oisko helpompi jalostaa jostain toisesta pukista?
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1908 : 04.08.12 - klo: 21.58 »
Moottoripukin teko riippuu omista taidoista, erikoistyökaluja ei tarvitse, porakone, rautasaha ja viila ovat pakolliset.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1909 : 04.08.12 - klo: 22.03 »
Moottoripukin teko riippuu omista taidoista, erikoistyökaluja ei tarvitse, porakone, rautasaha ja viila ovat pakolliset.
Nuo tietenkin löytyy. Kyllä se itse pitää sitten tehdä, kunhan saa moottorin, ja pinjonin ja muut jutut.

Ja kumpi nopari on noista parempi? Ja mikä moottori siihen sit?
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1910 : 04.08.12 - klo: 22.06 »
Minä ottasin tuon ylemmän, sitä saa myös muistaakseni valmiina compona.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1911 : 04.08.12 - klo: 22.10 »
DST:hen taitaa käydä DBX:n kamat ja sitä saa sähköversiona. ei taida kyllä konversiota löytyä erikseen ja on kyllä semmoisia autoja että mieluummin ostaa tuolta myydään osista ~150 eurolla tilalle kunnollisen käytetyn kuin konvertoi käytettyä. Edelleenkin noita hobbyking sähköjä ei kannata ostaa. moottoreita ja nopareita saa melkein samaan hintaan mutta huomattavasti paremmalla laadulla esim rcecholta.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1912 : 04.08.12 - klo: 22.20 »
No entäs tuommoinen nopari: http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=239

Paljonko ton hinta on, ja missä sitä myydään?

Tartteeko sitä ohjelmointi korttia muuten?

Kannattaako muuten ostaa toi combo? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9127__Turnigy_Brushless_1_8_Scale_Car_Power_System_2000KV_150A.html
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1913 : 04.08.12 - klo: 22.22 »
No entäs tuommoinen nopari: http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=239

Paljonko ton hinta on, ja missä sitä myydään?

Tartteeko sitä ohjelmointi korttia muuten?

Kannattaako muuten ostaa toi combo? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9127__Turnigy_Brushless_1_8_Scale_Car_Power_System_2000KV_150A.html
Suosittelen ostamaan vaikka asso b4.1 rtr kun tohon menee saman verran rahaa ja ei pakosti toimi kunnolla.

Tai joku halvempi esim. teamc

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1914 : 04.08.12 - klo: 22.34 »
No entäs tuommoinen nopari: http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=239

Paljonko ton hinta on, ja missä sitä myydään?

Tartteeko sitä ohjelmointi korttia muuten?

Kannattaako muuten ostaa toi combo? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9127__Turnigy_Brushless_1_8_Scale_Car_Power_System_2000KV_150A.html
Toi Hobbywing nopari on ilmeisesti sama laite kuin mikä tuossa Turnigyn combossa on, eri tarra vaan kyljessä. Itsellä on toi kombo ja se on toiminut moitteitta noin 20 akullista mitä sillä olen ehtinyt ajella. Kannattaa tsekata noparin fyysiset ulkomitat ja varmistaa että sopii autoon, se on meinaan todella iso!

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1915 : 04.08.12 - klo: 22.39 »
on ainakin ihan prkl kallis tuo combo. hobbywing xerun on parempi ja saa 177 taalalla.
http://www.rcecho.com/HOBBYWING-XERUN-Sensored-4274SD-1800KV-Motor-150A-ESC-LCD-Card-Combo-ME231.html

tai sit nopari ja motti erikseen tulee jotai 130$ maksaan. vaikka http://www.rcecho.com/XERUN-Competition-RC-Car-Brushless-Motor-150A-ESC.html tai vielä halvemmal http://www.rcecho.com/XERUN-Competition-RC-Car-Brushless-Motor-80A-ESC.html

ja motiks http://www.rcecho.com/LEOPARD-RC-Model-4065-KV1800-4-Poles-R-C-Hobby-Inrunner-Brushless-Motor-IM132.html tai jokin isompi, ihan siitä kiinni millä akulla haluaa ajaa, 4S, 5S vai 6S. tuo sun auton voimansiirto tuskin kestää ihan älyttömiä.

TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1916 : 04.08.12 - klo: 22.48 »
4S akuilla oon aatellu ajella. Tuo hobbyking:n combo vaikuttaa kumminkin hyvältä ja siihen tulee se alennus juttu välillä. (Tais olla 149 dollarii. Eli jtn 120€?)
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1917 : 04.08.12 - klo: 22.54 »
4S akuilla oon aatellu ajella. Tuo hobbyking:n combo vaikuttaa kumminkin hyvältä ja siihen tulee se alennus juttu välillä. (Tais olla 149 dollarii. Eli jtn 120€?)
http://www.xe.com Tuolta löytyy kurssit.
Kannattaa kuitenkin harkita jo uuden auton ostoa, jos konversiosta tulee suurihintainen. Polttiksestasi saa kuitenkin jonkinverran rahaa, vaikkei ehkä niin paljon kuin haluaisit.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1918 : 04.08.12 - klo: 22.57 »
4S akuilla oon aatellu ajella. Tuo hobbyking:n combo vaikuttaa kumminkin hyvältä ja siihen tulee se alennus juttu välillä. (Tais olla 149 dollarii. Eli jtn 120€?)
http://www.xe.com Tuolta löytyy kurssit.
Kannattaa kuitenkin harkita jo uuden auton ostoa, jos konversiosta tulee suurihintainen. Polttiksestasi saa kuitenkin jonkinverran rahaa, vaikkei ehkä niin paljon kuin haluaisit.
Kyllä yli 180e luulis  saavan tosta autosta ku on ajamaton motti mukaan

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1919 : 04.08.12 - klo: 23.00 »
4S akuilla oon aatellu ajella. Tuo hobbyking:n combo vaikuttaa kumminkin hyvältä ja siihen tulee se alennus juttu välillä. (Tais olla 149 dollarii. Eli jtn 120€?)
http://www.xe.com Tuolta löytyy kurssit.
Kannattaa kuitenkin harkita jo uuden auton ostoa, jos konversiosta tulee suurihintainen. Polttiksestasi saa kuitenkin jonkinverran rahaa, vaikkei ehkä niin paljon kuin haluaisit.
Niin, mutta kun ollut kohta koko kesän myynnissä toi polttis ja ei vieläkään ollu kunnol ees kysyjii. Hintakaan ei pitäs olla paha kun uus moottori tulee mukana?

Ja Blaze: Sen motin ovh oli muistaakseni 169, niin pitäs se 250 saada koko p*skasta?
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php