Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 323090 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #30 : 31.01.09 - klo: 16.59 »
Kershawilta on tulossa minulle XL:n se "direct drive" laatikko, lienee alkuviikosta kotona.
Omalta kohdaltani en voi Kershawia moittia, maksu hoituu PayPalilla ja sähköpostin välityksellä on tullut tuotteista keskusteltua. Toimitusajat saattavat joskus olla pitkiä jos tuotetta ei ole valmiina, sillä liikkeen pitäjä (Dan Fischer) ei tee rc-hommaa kokopäivätyökseen.

Poissa AE-Mod

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #31 : 31.01.09 - klo: 18.33 »
AE-Mod: Mikäs kone sinulla tulossa Hyperiin, ja millä akuilla? Olisi tuossa lattialla muutama vastaava Hyperi käyttöä vaille.. Itse lähinnä MMM 2200 kombosta haaveillut..

No, mulla on tossa kaksi vaihtoehtoa hyllyssä.
Kumatkin on XL 06-Kiinamoottoreita, kv:t muistaakseni 1600 ja 2100.

Täytyy testailla miten noi toimii ja jos ei toimi, niin sitten aletaan tilaamaan NEU:ta.
THE Car #12 (THE Photographer)
Hobby Factory

Poissa 4wdkanootti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #32 : 01.02.09 - klo: 18.36 »
Mulla ja kaverilla taas on noita XL06 koneita poxunu pari tän viikonlopun saaliiksi..
- punakuorinen kiinankone kuumenee ja metelöi (pyörii kylmänä hetken kivasti)
- mustakuorinen Feigao (eikös feigao tehä kiinassa) korkkas ajossa kantensa hukkaan
   (siis rattaanpää irti ja piuhojenpään kansi jossain mettässä yhä)

Mietintö alkoi alusta aiheesta: monta halpaa peräkkäin  vai 1 kallis ...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #33 : 04.02.09 - klo: 10.16 »
Pahoittelen tietämättömyyttäni, mutta vaikka nämä ovatkin mielenkiintoisia ja hienoja projekteja niin itseä on jo pidempään askarruttanut, että mikä on tämän touhun varsinainen pointti? Haetaanko konversiolla nimenomaan tuota 1/8 skaalaa vai onko taustalla jotain muuta?
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #34 : 04.02.09 - klo: 10.52 »
Kai se pointti on yletön rassaamisen ja kokeilemisen (joskus jopa onnistumisen) halu. Minulla ei ainakaan tässä suhteessa ole ylempää päämäärää.

Miksi jotkut tekevät palapelejä? Ei ainakaan siksi, että se lopullinen kuva on niin hieno.
Flying Calacucco

Poissa Penguin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #35 : 04.02.09 - klo: 12.07 »
Ainakin itse pidän omaa tekeillä olevaa polttis-Revon konversiota sähkö-Revoksi ihan haasteellisena projektina. Toki olen valinnut valmisosien käytön sijaan ehkä sen kaikkein vaikeimman tavan tehdä tuo konversio, tekemällä itse osan osista ja muuttamalla auton tekniikkaa merkittävästi. Oikeasti tuon projektin tarkoituskin on ihan muu kuin polttis-sähkökonversio, joten lähtökohta olisi voinut olla myös E-Revo, jos sellainen olisi sattunut kohdalle.

Tuon projektin lisäksi itseäni ovat kiehtoneet jotkin polttisautot, joista ei sähköversiota ole saatavilla. Itseäni ei kuitenkaan kiinnosta läträtä noiden polttoaineiden kanssa, joten sähkökonversio kiinnostaa siinäkin mielessä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Qazu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #36 : 05.02.09 - klo: 02.21 »
Pahoittelen tietämättömyyttäni, mutta vaikka nämä ovatkin mielenkiintoisia ja hienoja projekteja niin itseä on jo pidempään askarruttanut, että mikä on tämän touhun varsinainen pointti? Haetaanko konversiolla nimenomaan tuota 1/8 skaalaa vai onko taustalla jotain muuta?
Useat tekevät polttiksista conversioita silloin kun alustasta ei ole saatavilla sähköistä versiota (esim nelivetoinen truggy) ja polttisauton runko saattaa olla useimmiten myös kestävämpi. Ei taida se koko varsinaisesti olla merkitsevä tekijä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.09 - klo: 02.31 kirjoittanut qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #37 : 05.02.09 - klo: 10.47 »
Näinpä just.
Polttisten alustat on monesti parempia kuin sähköautojen.
Tehokkaat/painavat sähköt vaativat kestävän alustan.

Esim. jos saat ängettyä jotkut XL harjattomat ja isot Lipo akut vaikkapa 1/10 4wd sähköcrossiin niin eipä pitkään muovi/hiilikuitu alusta kestä noita painoja/tehoja.
E-Maxistakin suli slipperyt ja vetarit kierteellä, mutta samat sähköt Hyper 8.ssa niin ei koskaan mitään ongelmia.

Ja kyllä. Mitä isompi sen parempi :lol:
Vaikka oli mulla 1/12 konversiokin, kun polttisten alusta vaan on hyvä.

En nyt kummiskaan tarkoita, että kaikki polttikset olis parempia kuin sähköautojen alustat.
Mutta juurikin esim. crossit ja trugyt.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #38 : 05.02.09 - klo: 14.49 »
Niin, itsellä ainakin oli hakusessa kestävä auto ja varaosien hyvä saatavuus ja läheltä, niinpä päätysin polttisrunkoon, eikä noita 1/8 kokosia truggyja taida olla montaa sähkösenä alunperin.
Tosin sähköistykseen vaikutti myös, huonot kokemukset polttiskoneesta, polttiksen likaisuus (polttoaine vaikeahko puhdistus) ja halu rakentaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #39 : 05.02.09 - klo: 15.32 »
Tällänen pikku mietintä tähän väliin, että kun näissä käytetään tota XL kokoista mottia.
Miksei esim touringin sähköt?
Vai loppuuko vääntö kesken?
Onko tos XL motis enempi vääntöä, vai mikä ratkaisee?
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa ma-de

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #40 : 05.02.09 - klo: 15.37 »
Itse olen kokeillut sähkö mädillä GM 4,5 evo2 moottorilla ajamista ja vaikka ei ole xl kokoa niin hyvinhän se toimi. Eli normaalillakin 540 kokoisellakin toimii.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #41 : 05.02.09 - klo: 16.08 »
Tollanen 5kg järkäle ei paljoa liiku, jos ei voimaa ole ja yleensä vielä ovat 4 vetoja.
XL koneessa on tuplasti vääntöä mitä tollasessa kiertävässä koneessa.

Ja kun kummiskin käytetään 4-6 kennosia Lipoja niin kiertääkin tarpeeksi.

Se voima kun ei ole kierroksista kiinni.

Suurinpiirtein näin, että mitä pidempi kannu = enemmän vääntöä, mutta vähemmän kiertää.
Axial SCX 10 TR

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #42 : 05.02.09 - klo: 16.15 »
No näinhän mä sen vähän järkeilinkin, kiitoksia.
Sopiiko muuten 550 kokoinen ja XL samaan moottoripukkiin?
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #43 : 05.02.09 - klo: 16.23 »
Juu kyllä.

Sama 25mm kiinnitysväli. Kannu vaan pidempi.
Axial SCX 10 TR

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #44 : 05.02.09 - klo: 16.30 »
Selvä, hyvä, kiitos.
Tos vaan väsättiin hyper 7:kaan moottoripukki 550 kokoista mottia apuna käyttäen.
ei puutu kun enää yks pikku juttu......sähköt(kaikki)
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa Jabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #45 : 05.02.09 - klo: 18.27 »
Se kone pitää olla oikeen kokonen auton kokoon nähden. Esim Castle ei anna säätimelle takuuta jos otat turistista koneen ja laitat sen savageen kiinni ja koitat ajaa, ja säädin palaa.
Vaikka olis kaks saman kokosta XL koon konetta, niin toisessa voi olla huomattavasti enemmän vääntöä, vaikka kiertäisivät saman verran, se vääntö kun on myös kiinni siitä että kuinka monta napaa koneessa on, 2, 4, 6, 8, tai enemmän.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ile__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #46 : 07.02.09 - klo: 18.09 »
Onko kukaan vielä testaillut tuota noparia. SPecsien ja mainos puheiden perusteella ei ois huono vaihtoehto, aika hintava kylläkin...
http://www.lipoly.de/index.php?main_page=product_info&products_id=3361&language=en&zenid=148d7ebadac78d6a5419efe79b7be483
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Jabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #47 : 07.02.09 - klo: 18.27 »
Onko kukaan vielä testaillut tuota noparia. SPecsien ja mainos puheiden perusteella ei ois huono vaihtoehto, aika hintava kylläkin...
http://www.lipoly.de/index.php?main_page=product_info&products_id=3361&language=en&zenid=148d7ebadac78d6a5419efe79b7be483
Saksalainen laatutuote, tarviiko muuta sanoa...
Huomaa kuitenkin:
cell count NiCd/NiMh: 18-45
cell count LiPoly: 5-15
Operating Voltage: 13-63V
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ile__

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #48 : 07.02.09 - klo: 19.19 »
Saksalainen laatutuote, tarviiko muuta sanoa...
Huomaa kuitenkin:
cell count NiCd/NiMh: 18-45
cell count LiPoly: 5-15
Operating Voltage: 13-63V

Tosiaan, pitäis vähintään 5 kennosilla ajaa...mutta ylärajaa piisaa :grin:
Onko noita mamba monster comboja kukaan löytäny vielä eu:n sisältä?
Äsken etin niitä ja jenkeissä niitä kyllä piisaa, on vaan aika suolaisen hintaisia alvien ja itellan kulujen jälkeen...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa camshaft6

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #49 : 07.02.09 - klo: 20.22 »
tälläinen valmis asson sähkö 1/8 crossari pisti silmään
https://www.ssl-stormerhobbies.com/cgi-bin/seekpart.pl?pn=ASC80903
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa JUkka-san

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #50 : 07.02.09 - klo: 20.49 »


Tosiaan, pitäis vähintään 5 kennosilla ajaa...mutta ylärajaa piisaa :grin:
Onko noita mamba monster comboja kukaan löytäny vielä eu:n sisältä?
Äsken etin niitä ja jenkeissä niitä kyllä piisaa, on vaan aika suolaisen hintaisia alvien ja itellan kulujen jälkeen...

Kuin Novakin HV ei kelpaa? Näyttävät ainakin edullisilta. Niin ja LRP:ltäkin näyttää pukkaavan säädintä. Molemmissa sensorilliset koneet eli niillä voi ajaa pintakaasullakin...

Poissa Jabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #51 : 08.02.09 - klo: 01.10 »
Tosiaan, pitäis vähintään 5 kennosilla ajaa...mutta ylärajaa piisaa :grin:
Onko noita mamba monster comboja kukaan löytäny vielä eu:n sisältä?
Äsken etin niitä ja jenkeissä niitä kyllä piisaa, on vaan aika suolaisen hintaisia alvien ja itellan kulujen jälkeen...
Onhan niitä, hintakin on sitten kohdallaan... 349€, onkohan tossa joku virhe? Jenkeissä sama combo on halvempi jopa dollareissa. Kauppa siis Framega, italiassa.
Kyllähän noita hyviä säätimiä löytyy, ja varmasti kesäksi niitä julkaistaan paljon lisää. Selaa vaikka nuo ekan postin säädin linkit läpi, niin löydät omasi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa blaah

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #52 : 14.02.09 - klo: 15.23 »
Sanokaapa tarviiko ulkoista BECiä mihinkään MMM noparilla? Muistelen että esim Mamba Maxissa vaikutti huomattavasti noparin lämpiämiseen, mutta onko tuohon MMM:ään tehty jokin parempi viritys?
Taisi lukea "switching BEC" tuotekuvauksessa = parempi viritys?

Poissa 4wdkanootti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #53 : 14.02.09 - klo: 16.51 »

---------Taisi lukea "switching BEC" tuotekuvauksessa = parempi viritys?
 Pitäs olla suht sama toteutus...

MMM käyttää omaa becciään  puhaltimeensa. Vanhemmat versiot v1, v2 tarttee yhä ubecciä oikastaan aina. muuten käyttöikä jää pieneksi.
v3 osaa paremmin muttei vieläkään ole myyntipuheessa luvattuja volttiensäätöjä ja isotehoisten servojen ruokintakykyä. >Isommilla volteilla sama servo on nopeampi.
4-pyöräohjaus isommassa autossa on taas kuormamäärällään perustelu ubecille.

Isotehoisilla tarkoitan niitä jotka tarttevat servovirtaa esim. 5A tai 10A piikki
(kuten mun pari servoa hitec_5995) ISOLLE NOPARILLE ISO AUTO = PAINAVAA OHJATTAVAA
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa MirosHima

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #54 : 15.02.09 - klo: 23.03 »
http://www.swanghobby.com/product.php?productid=723&cat=36&page=1

kukaa testannu, hinta ei ainakaan ole este!

nopari ilmeisesti saman kuin Speed Passion SilverArrow 1/8 Brushless ESC, passionissa vaa alumiinikoppa päällä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #55 : 15.02.09 - klo: 23.24 »
Tekiniltäkin tulossa moinen http://www.teamtekin.com/rx8.html

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Qazu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #56 : 16.02.09 - klo: 01.00 »
nopari ilmeisesti saman kuin Speed Passion SilverArrow 1/8 Brushless ESC, passionissa vaa alumiinikoppa päällä.
Hobbywing taitaa olla tuo äitimerkki noille. Nimet, värit ja kuoret sitten vaihtelee. EZRUNiin oon itse ainakin luottanut.

Tekinin häkkyrässä alkaa jatkuvan kestoa olla. :O
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa MirosHima

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #57 : 16.02.09 - klo: 09.19 »
Tulipahan testattua seuraavan lainen viritys nopari ja servo kytketään rinnakkain vastariin.
Tällä tapaa saa helposti mekaanisen jarrun, jos noparista on ohjelmoitavissa pakki/jarru pois tai käyttää kytkin kelloa.
Servohan toitenkin vetää eteenpäin kun kaasuttaa, mutta haitanneeko mitään? Sen enempää en sitten asiaa tutkinutkaan, eli käytännön toimivuudesta ei pysty sanoa mitään.

tämä kytkentä on tarpeen vain jos on 2 kanavaiset radiot, 3 kanavaisella saa paljon paremmin aikaan.
« Viimeksi muokattu: 16.02.09 - klo: 09.41 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #58 : 16.02.09 - klo: 09.25 »
Ja sama asia useimmilla paremmilla 3 kanavaisilla radioilla kun miksaa 3 kanavan samaan noparin/jarru-kaasu servon kanssa (monesti käytetty ominaisuus bensa autoissa kun etujarrut olemassa). Ja tuossa miksaamisessa vielä se etu, että ei kaasun suuntaan toimi servo.
« Viimeksi muokattu: 16.02.09 - klo: 09.41 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR

Poissa MirosHima

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #59 : 16.02.09 - klo: 09.57 »
Djaa, nytkun on hetken tutkinu ja laskenu niin eipä kannata ees alkaa rakentaa ite tuollasta. Valmiin auton saa 450-600$  :undecided:

kuitenkii saa sähköihin menee jo 400 että heilahtaa (nopari, kone, servo(t)) toki valmissa autossa ei ole mekaaniselle jarrulle mahollisuutta.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi