Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #180 : 30.06.09 - klo: 23.28 »
Tuli vastaan tällänen mielenkiintonen artikkeli, moottorijarrutuksesta ja mitkä vaikuttaa siinä tapahtuvaan jännitteen nousuun.
Eli jos haluaa että nopari pysyy ehjänä, niin tulisi käyttää hyviä lipoja eikä nimh- tai life-akkuja, eikä "deans" liittimiä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #181 : 02.07.09 - klo: 19.57 »
Tässä olisi Hongnor X2CRT Pro, kuvassa on tekinin RX8 sensorillinen nopeudensäädin ja T8 moottori.

.


Pian olisi tarkoitus asentaa ImpactRC:n X2CRT sähkökonversiokitti sekä varustaa moottori kolmipalakytkimellä ja tehdä mekaaninen jarrulinkistö servon avulla. Keskidiffinä on hongnorin supertorsen tasauspyörästö.
Akuiksi tulee 3S zippyt sarjaan kytkettynä, kuvassa ne näkyvätkin.

Nopeudensäätimen säätöpalikkakin näkyy auton takaosassa.

Laturi ja muut tarvikkeet oikeastaan löytyvätkin lukuunottamatta 3 kanavaista radiolaitetta ja balansseria, eli pian olisi valmista.

- Tapio.
« Viimeksi muokattu: 21.07.09 - klo: 22.49 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #182 : 03.07.09 - klo: 11.34 »
Tämä nyt ei varsinaisesti konversio ole, mutta lopputulos hieno!

http://fishki.net/comment.php?id=53952
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #183 : 04.07.09 - klo: 02.14 »
Varsin tarkasti tehdyt yksityiskohdat, ei varmaan taida olla mitkään normaalit sorvit käytössä :cheesy: .
- Tapsa

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #184 : 04.07.09 - klo: 02.33 »
ja mahtaa painaa melko paljon :laugh:
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #185 : 04.07.09 - klo: 09.18 »
Tuli vastaan tällänen mielenkiintonen artikkeli, moottorijarrutuksesta ja mitkä vaikuttaa siinä tapahtuvaan jännitteen nousuun.
Eli jos haluaa että nopari pysyy ehjänä, niin tulisi käyttää hyviä lipoja eikä nimh- tai life-akkuja, eikä "deans" liittimiä.

Mielenkiintonen "artikkeli".

Ite oon tuhonnu 2kpl harjattoman nopareita jarrulla. Tosin 1/10 autossa ja 2s lipolla. Liekö tuollaset pikkunoparit pelaa samalla tapaa edes, tuohon periaatteessa toimii laturina akulle jarruttaessa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #186 : 04.07.09 - klo: 13.50 »
Tämä nyt ei varsinaisesti konversio ole, mutta lopputulos hieno!

http://fishki.net/comment.php?id=53952

Tuo seitsämänneksi viimeisin kuva näyttää siltä että siinä olisi ihan oikea maastoauto.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #187 : 04.07.09 - klo: 14.16 »
Tämä nyt ei varsinaisesti konversio ole, mutta lopputulos hieno!

http://fishki.net/comment.php?id=53952

Ei todellakaan ole konversio vaan scale maasturi ja sopisi paremmin tuonne Crawler osioon :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #188 : 05.07.09 - klo: 04.22 »
Eli nyt olen unohtanut nuo fine designin härpäkkeet joista joskus aijemmin kyselin...

Eli tällä hetkellä olisi tarkoitus muuntaa tuo Losin LST harjattomaksi TDR:n osia käyttäen, joten tähän liittyen kyselisin tuon mamba monster max 2200 combon mukana tulevan moottorin "pulttijakoa".

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #189 : 05.07.09 - klo: 12.32 »
Eiköhä se ole sama kuin kaikissa muissakin 25mm.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa sakja

  • Tulokas
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #190 : 09.07.09 - klo: 08.16 »
Oma Hyper 8.5 Pro kokeilu. Ei vielä ajettu/testattu.




Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #191 : 09.07.09 - klo: 08.27 »
Oma Hyper 8.5 Pro kokeilu. Ei vielä ajettu/testattu.

Ihan hieno conversio kyllä.
Sähköt niputettu asiallisesti. Ainut mikä pistää silmään (itsekkin alkuun laitoin) on tuo akun johto tuolla tarranauhan alla. Hätäpiti tilannekun tulee ni eipä ennätä repiä liitintä auki.

Laitoin (nitron koppakun on) ni tankin aukon kohdalle akun liittimen, saa suht nopeasti auki/pihdeillä poikki. Ja on testattu, suosittelen.
son loppu ny.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #192 : 09.07.09 - klo: 08.59 »
No onkos joku joutunut repimään liittimet irti ettei nopari ole palanut tai lipo räjähtänyt?
Kyllä siinä aikas tuuria on, että auto on sen verran lähellä kun tollasta taphtuu, että kerkeää pelastamaan, kun savua nousee niin on jo myöhästä...

Toinen kysymys Deans tyyppisten liittimien käyttäjille, onko ollut ongelmia ajossa? Pätkiikö ja kestääkö hyppyjä?
Itse käytin drifterissä deans liittimiä, mutta ne "aukesivat" (kiinni, mutta ei yhdistänyt) kun otti vähän seinäkosketusta.
Nuo putkiliittimet on toiminut hyvin Hyperissä, kunhan on laadukkaita (ettei ole löysä) niin ne pysyy kiinni kovemmassakin menossa.
Kannattaa mun mielestä sitoa vähän noita virtajohtoja kiinni ettei ne pääse valtoimenaan liikkumaan, ettei sitten aukea ajossa (hypyissä). Eli vaikka tuolla tavalla kun sakja on tehnyt.
Jos siltä tuntuu niin tekee noihin johtoihin sillaset "vetolenkit" mistä saa kiinni jos tulee paniikin omainen tarve avata liitos. Eli saman tyylinen ratkaisu kun polttiksissa on tankin korkin avaus.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #193 : 09.07.09 - klo: 09.19 »
Ei ole kyllä itsellä ollu ikinä Deansien kans kosketus ongelmia. Niissähän on ne litteät jouset painattamassa pintoja yhteen kaikissa tilanteissa. Joskus oon nähny että ne jouset ei ole aivan kohdillaan halvoissa kiinalaisissa kopio-deansseissa. Mutta ne vialliset voi nakata roskiin samantien, kun ei kauheita kuitenkaan maksa.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #194 : 09.07.09 - klo: 12.51 »
Ainoat ongelmat deans liittimissä omakohtaisesti on kosketuspintojen likaantuminen/tummuminen. Kosketus pintoihin pidemmänpäälle kertyy tummaa p****a joka välillä aiheuttaa kosketushäiriäitä. Tästä pääsee kuitenkin pyyhkimällä/muuten puhdistamalla eroon ja tuskin muut liitin ratkaisut ovat tältä osin sen parempia. Ikinä ei ole deans avautunut mistään tärskystä.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #195 : 09.07.09 - klo: 14.06 »
Deansin miinukset on mun mielestä ne että pitää olla tarkka laittaessa, kun tavallaan on mahdollista kytkeä johdot epähuomiossa oikosulkuun jos naarasliittimen koskettimet on ulompana. Myöskin akkua ja noparia yhteen liittäessä tahtoo liittimet pikkasen räpsäistä joskin ei pahasti. Fyysisesti liittimet voisi olla sellaiset mistä saa tukevamman otteen, kun ovat melko pienet. Muuten ovat hyvät.

Uusissa flightmax akuissa hobbycityssä käytetään bullet-tyyppistä liitintä, jota itse pidän melko hyvänä ratkaisuna. Toki lienee vaikeampi juottaa/rakentaa kun pitää työntää putkeen, mutta ei ainakaan pääse erillisissä putkissa räpsimään toiselle liittimelle.



--

EDIT: en tue enää näitä putkiliittimiä!
« Viimeksi muokattu: 13.07.09 - klo: 22.10 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #196 : 09.07.09 - klo: 14.18 »
noi on hyvät ja traxxas liittimet on todella hyvät.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #197 : 09.07.09 - klo: 15.34 »
Niin se taitaa olla, että tämäkin on maku asia. Oma mielipide on:

Deans hyvät puolet, ei saa kytkettyä väärinpäin, ei ole herkkä oikosululle (naaras liitin) jos osuu johonkin.
Huonot puolet, ei voi juottaa mitään isompaa johtoa (liittimen muovi ei kestä lämpöä), pienet kosketuspinnat >1/8 käyttöön.

Bullet-tyyppiset (jousipuristeinen putkiliitin) hyvät puolet, ei saa kytkettyä väärinpäin jos käyttää muovikoteloa, ei ole herkkä oikosululle jos käyttää koteloa, voi juottaa isompaa johtoa.
Huonot puolet, ei kestä paljoa virtaa (ei hyvä >1/8 käyttöön), iso paketti jos käyttää muovikoteloa.

Putkiliittimet hyvät puolet, löytyy monta eri kokoa eli saa juotettua lähes minkä kokoista johtoa hyvänsä, iso kosketuspinta (erinomainen >1/8 käyttöön), tiukat liittimet (laadukkaissa liittimissä).
Huonot puolet, löystyy ajanmyötä, kohtalaisen herkkä oikosululle.

Traxxas liittimet saman tyyppiset kuin deans (samat hyvät ja huonot puolet), hiukan isommalla kosketuspinnalla eli sopii paremmin 1/8 käyttöön, mutta ei isompiin.

Itse käytän nykyään pelkästään putkiliittimiä (pakon sanelema juttu kun on niin paksut johdot).

Se kipinä akkua nopariin kytkettäessä johtuu noparista, siinä kun on konkkia mitkä lataantuu ja se aiheuttaa kipinän, voin sanoa että MMM ja 6S tuottaa jo ihan kohtuu ison kipinän ja paukauksen.
Tähänkin on olemassa "lääke", käyttää vastusta konkkien lataukseen, tässä linkki ohjeeseen, mutta Castle ei suosittele omien nopareiden konkkien latausta tuolla systeemillä.
« Viimeksi muokattu: 09.07.09 - klo: 16.01 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #198 : 09.07.09 - klo: 23.03 »
Oma Hyper 8.5 Pro kokeilu. Ei vielä ajettu/testattu.


Joko on päivän aikana ehditty testaamaan?
Hyvin oot kaikki osat saanu mahtumaan ja siististikin vielä.

Onko tuo lähtökohta kaiken lisäksi uusi ajamaton Hyperi?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa sakja

  • Tulokas
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #199 : 10.07.09 - klo: 23.01 »
Ei oo vielä valitettavasti ehtinyt testaamaan. Toivottavasti tässä viikonloppuna. Akkuna on Zippyn 4S 5000mAh. Auto on käytetty, mutta osia on uusittu rankasti. Uuden olisi varmaan saanut jo halvemmalla  :grin:

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #200 : 13.07.09 - klo: 22.13 »
Liitinasiaan. Perun puheeni 4mm flightmax bulleteista. Kaksi akkua on mahdollista kytkeä yhteen niillä liittimillä. Tän illan kokemuksesta voin sanoa että jos on kaksi akkua ja laturi vierekkäin ja meinaa ladata akkua niin on mahdollista epähuomiossa kytkeä akut keskenään noilla putkilla. :( Toivottavasti ei akut hajonnu - jännitteet oli vielä ainakin kohdallaan.. liittimien nartut ja niiden putket taas toisaalta otti osumaa.

-> Fake-deansit pitää juottaa ehdottomasti
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #201 : 13.07.09 - klo: 23.59 »
Mahtaakohan ruveta menemään jo ohi aiheen nämä liitin asiat, mutta laitan nyt kumminkin.
Tässä on lista erillaisista liittimistä, kokoineen, painoineen ja ennen kaikkea vastuksineen.
http://www.elektromodellflug.de/hochstromst/hochstromstecker.htm
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #202 : 14.07.09 - klo: 11.30 »
Mahtaakohan ruveta menemään jo ohi aiheen nämä liitin asiat, mutta laitan nyt kumminkin.

Minusta aivan loistava linkki. Koskeehan tämä rakentelua kuitenkin.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #203 : 18.07.09 - klo: 13.47 »
Nyt pojan buggykin on saanu harjattomat ja lipo akun. Epa rajoitettu 80%:iin kulkee aika sopivasti. Iskän ajossa täydet 125%:ia ja on hauskaa :grin:

Kyllä se MP7.5us RTR:kin kestää... Tässäkin on alkuperäistä autoa vielä keskikardaanit, kori, mutasuojat, siipi ja renkaat.





Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #204 : 18.07.09 - klo: 16.03 »
Laitappas infoa että mitä olet tuolle akulle tehnyt, kun näkyy lasikuituteippiä olevan ympärillä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #205 : 18.07.09 - klo: 16.12 »
Sillä oli edellinen omistaja ajanu pari akullista ja hän oli tämän keksinnön tehnyt.
Siinä on 0,75mm lexan levyt jokapuolella, nurkista teipattu kiinni lasikuituteipillä.
Oli sen verran siistin ja käytännöllisen oloinen että päätin jättää ne paikalleen. Etenkin kun se sopi noiden kans just eikä melkeen tohon mun akkukoteloon.
Säilyypähän kennot ehjänä pidempään kun on tuollaiset suojana.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #206 : 18.07.09 - klo: 16.19 »
Tuo lasikuituteippi vaikuttais hyvältä, pitäis itsekkin laittaa sitä lipoihin niin suojais iskuilta.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #207 : 18.07.09 - klo: 16.44 »
Ei se teippi mitään suojaa, vaan ne muovilevyt akun ympärillä "tee se itse hard case" akku :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #208 : 18.07.09 - klo: 16.51 »
Ei se teippi mitään suojaa, vaan ne muovilevyt akun ympärillä "tee se itse hard case" akku :wink:

Mulla ainakin meni pikkukiviä montulla lipokennojen väliin ja totesin että parempi purkaa ja kasata "jesse" teipillä uudestaan kasaan. Toisiin akkuihin heitin vielä pari kierrosta kuplamuoviakin alle, auttaa suojaamaan iskuilta. Nyt ei enää samaa ilmiötä hiekan suhteen ole tapahtunut.

-Matti
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #209 : 21.07.09 - klo: 22.51 »
Tässä olisi Hongnor X2CRT Pro, kuvassa on tekinin RX8 sensorillinen nopeudensäädin ja T8 moottori.

.


Pian olisi tarkoitus asentaa ImpactRC:n X2CRT sähkökonversiokitti sekä varustaa moottori kolmipalakytkimellä ja tehdä mekaaninen jarrulinkistö servon avulla. Keskidiffinä on hongnorin supertorsen tasauspyörästö.
Akuiksi tulee 3S zippyt sarjaan kytkettynä, kuvassa ne näkyvätkin.

Nopeudensäätimen säätöpalikkakin näkyy auton takaosassa.

Laturi ja muut tarvikkeet oikeastaan löytyvätkin lukuunottamatta 3 kanavaista radiolaitetta ja balansseria, eli pian olisi valmista.

- Tapio.

Noniin, tänään 3kpl flightmax akkuja tilattu kiinasta 4s 30c 5000mah :wink: . Impaktrc:ltä tekno v3 kitti hongnoriin tuli myös tilattua. Radiot ostettu, futaba 3pm 2,4ghz. Alkaa olemaan auto nipussa :laugh: .
- Tapsa