Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 598244 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #240 : 18.08.09 - klo: 18.46 »
Tämä ST Pro on vähän vanhentunut alusta jo, X2 crt on siltä osin parempi.
Ja X2 crt:hen löytyy ihan valmis konversio setti, kun taas ST Pro:hon ei ole.

No mistä tuota x2 crt:n konversio settiä saa?
Sähköt on jo valmiina. Mamba monster+2200kV combo...
Nettiä kun selaa ja vaihtoehtoja plärää n.8h päivässä niin nuppi meinaa mennä vähän sekasin. :lol:
Käy ihan toisesta työstä!

näkys yksi olevan ny foorumillakin myynnissä ja siellä linkki
http://rc10.fi/index.php?topic=38942.0

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #241 : 18.08.09 - klo: 18.49 »
auto on jo päätetty ja nyt yritetään päättää sähköistä. Tällä hetkellä päällimmäisenä on Tekin RX8 1700 tai 1900kv combo sekä Losi Xselorin 1700kv, noiden välillä pähkäillään kumman ottaisi. Vai onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

No kerro nyt mistä autosta alat rakentaa... Vao onko salaisuus? Kyllä itsekkin tod.näk. ostaisin tekinin jotain vähän alle 2000kv combon jos tarviis sähköt ostaa. Mutta kun sattuu tuo MMM olemaan jo valmiina.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #242 : 18.08.09 - klo: 19.20 »
Sellaista pakettia on kaavailtu kun XB808, Tekin tai Losin combo, RC-Monsterin mottipukki, servot varmaankin Savöx. Akut on vielä hieman auki, alkuun päästään nykyisillä akuilla. Jarru pidetään mekaanisena jos saadaan servo sovitettua paikalleen.

Katotaan nyt kui äijän käy, täällä keskustellaan vakavasti pääkopan sisällä: Sähkökopteri vs M8e :grin: 
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #243 : 18.08.09 - klo: 19.32 »
Koheltaja, kyllä melkein tuo Tekinin 1700kv kombo, kun se on "sensorillinen", kokemusta ei kyllä kummastakaan ole mutta tekin vaikuttaisi laadukkaammalta. Siihen 6S lipot, niin päästään +37k rpm lukemiin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #244 : 18.08.09 - klo: 20.19 »
Katos niinpä olikin tuon sensorin osalta, jotenkin sitä kuvittelee että kaikki värkit on sensorellisia kun muuta en ole pariin vuoteen huolinut autoihin :wink:

Näillä näkymin peli rakennetaan 4S lipoille jos vaikka innostuisi lähteä mahdollisesti tuleviin M8 sähkökisoihin. Koneeksi kaavailin 1900kv konetta, tai jos pituuden puolesta mahtuu niin Truggyyn tarkoitettua 2000kv pataa. Lähdetään mielummin liikkeelle varmanpäälle ja mielummin vähän tuhnulla koneella, hirvittää ne kone/noparikäryt ja lämpöongelmat kiivaammilla koneilla.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #245 : 18.08.09 - klo: 20.49 »
4S lipotkin on ihan hyvä vaihtoehto ja varmasti toimii buggyssa, mutta tuo kone taitaa jäädä vähän alakanttiin, ainakin itse olen pitänyt nyrkkisääntönä 35k rpm. Toinen hyvä nyrkkisääntö on ~1:1 "rollout".

Nyt on pientä testausta tehty uusilla akkukoteloilla, eipä taida akku liikkua ollenkaan tuossa kotelossa, mitä sitä nyt vähän hypyytin.
« Viimeksi muokattu: 18.08.09 - klo: 20.55 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #246 : 18.08.09 - klo: 21.01 »
Hyvä pointti toi 35k rpm joka lienee sitä luokkaa mitä keksiverto nitrohyttyset inisee. Näkemyksiä ja kokemuksia saa tuoda lisää esiin ennen kun kamoja aletaan haalia kotiin, tapsa92 prokkista jo lueskelin ja odotellaan mielenkiinnolla miten Tekin pelittää :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #247 : 18.08.09 - klo: 21.32 »
Mä oon tukenu kanssa kohtuullisia rpm:iä noissa truggeissa. 28000 - 35000 saa jo hyvin kulkevan auton sekä tuollasella laadukkaalla vääntävällä koneella voi tehdä niin että hoitaa pinionilla loput. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #248 : 18.08.09 - klo: 22.17 »
Saisko tollasta 1/8 buggya kulkee MMM 2200kv combolla + 4s lipolla?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #249 : 18.08.09 - klo: 22.17 »
Kohtuullista kyytiä Tekin T8 1900kv koneella: http://www.youtube.com/watch?v=eDFGvKMviHE&feature=related
Kylätason RC-kuski.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #250 : 18.08.09 - klo: 22.37 »
Saisko tollasta 1/8 buggya kulkee MMM 2200kv combolla + 4s lipolla?

Tottakai ja oikein hyvin vielä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #251 : 18.08.09 - klo: 23.09 »
Pakko kysäistä,tämäkin on sähkökonversio Hongnor CRT.5 (ei itse tekemä) eli minkälaisia mömmöjä olette käyttänyt diffeissä crossareissa yleensä,koska omani puskee niin pirusti kaasu päällä kun yrittää kääntyä.

Joten asiasta johtuen etudiffi on tuossa levällään ja aika harmaata mönjää on,luultavasti samalta näyttää kaikki diffit.Ohjekirjassa suositellaan 1000 eteen 1000 keskelle (spider?) 500 taakse.

Eikös tuo viissatananen ole jo aika lirua diffiin vai onko tämä nyt vain eri taulukon mukaan laitettu?

Niin ja vielä,haut on katottu läpi ja semmoista yleistyhjentävää vastausta en ole saanut (tuskin semmoista on tähän asiaan keksittykään),mutta kokeillaan.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #252 : 19.08.09 - klo: 12.25 »
Minkä ihmeen 100-300 eur? Eihän noissa oo ku 2kympin hintaero :shock:

Käytettynä noiden autojen arvot on eri luokkaa. Hobao 150-250 EUR kun HN 250-400 EUR.

Eikä se konversion tekeminen uutta autoa välttämättä tarvi.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #253 : 19.08.09 - klo: 13.31 »
Käytettynä noiden autojen arvot on eri luokkaa. Hobao 150-250 EUR kun HN 250-400 EUR.

Eikä se konversion tekeminen uutta autoa välttämättä tarvi.

Oho, mikäs tekee tuollaisen hintaeron noiden autojen välillä? Onko honkkari sitten vaan parempi?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #254 : 19.08.09 - klo: 14.35 »
Käytettynä noiden autojen arvot on eri luokkaa. Hobao 150-250 EUR kun HN 250-400 EUR.

Mistä sää tollaset hinta haarukat oot keksiny? HN:äähän saa uutenaki jo tohon 400 euroon...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #255 : 19.08.09 - klo: 14.42 »
Käytettynä noiden autojen arvot on eri luokkaa. Hobao 150-250 EUR kun HN 250-400 EUR.

Mistä sää tollaset hinta haarukat oot keksiny? HN:äähän saa uutenaki jo tohon 400 euroon...

Perustuu perimätietoon.

Oho, mikäs tekee tuollaisen hintaeron noiden autojen välillä? Onko honkkari sitten vaan parempi?

Rullaavan honkkarin jälleenmyyntihinta on ollu vähän tai enemmänkin korkeampi kuin hobaon. Ja pidän kyllä honkkaria laadukkaampana.
« Viimeksi muokattu: 19.08.09 - klo: 14.47 kirjoittanut Qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #256 : 19.08.09 - klo: 20.47 »
Jaahans, Xray XB808 tuli haettua ja nyt pähkäillään edelleen sähköjen kanssa. Katotaan mihin kuppi kallistuu ja tuleeko autoon Tekin vai Speed Passionin combo, kasataan ensin alusta ja mietitään sitten mitkä sähköt jurppastaan kiinni :cool:
Kylätason RC-kuski.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #257 : 19.08.09 - klo: 21.11 »
Kyllä tuo Hobao Hyper ST vaan vahvistaa asemiaan vaihtoehdoista... Olisi aika hyvä aloitus aihiokin jo tiedossa. Tosin on RTR alustainen mutta kuitenkin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #258 : 20.08.09 - klo: 20.42 »
Tässä olis video, jonka kuvasin tänään.
Harjattoman teho ja HoBaon kestävyys, ainut mitä tuossa touhussa meni oli että yksi pyöränmutteri irtosi ja hävisi.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gwiCjffa98A[/youtube]
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #259 : 20.08.09 - klo: 20.54 »
Mutteri jääny kuusen oksalle  :wink:

Onko kuusiaidan takana omaa pihaa vai onko sielä erittäin ihmeissään oleva naapuri, kun oranssi ohjus lentää vähänväliä kylään :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #260 : 20.08.09 - klo: 21.04 »
Ei helvata tota videota :mrgreen:

Runko olisi kasassa ja sitten pohtimaan millä sähköillä kasaisi. Minkälaisia kokemuksia on kertynyt Mamban combosta? Nousi yhdeksi vaihtoehdoksi Tekinin rinnalle.

Akkuja sovittelin ja ajatuksena oli käyttää kahta sarjaan kytkettyä hardcasea mutta eipäs mahdukkaan ellei korota koria 10-15mm. Vaihtoehdoksi jää oikeastaan 4 kennoisen käyttö mutta kun niitä ei ole kovakuorisena niin tarttee lähteä tallille jyrsimään POM-muovista kova kotelo johon saa akun sujautettua, ei tartte pelätä akun puolesta kun on keissi ympärillä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #261 : 21.08.09 - klo: 14.43 »
Tänään sain uuden projektin käsiini.

Tarkoituksena olisi rakennella Team Magic M1B:stä sähkö vehje  :roll:

Entuudestaan minulta löytyy sähköistetty crt.5.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #262 : 21.08.09 - klo: 18.08 »
Ile_ siellä takana on metsää, kyllä taisi puiden rungot kolista pari kertaa kun  tuonne hyppäs, välillä kyllä tuli ihan suoraan maahan. Vaikkei uskoisi niin 85% hypyistä päätyi pyörilleen.

Kohelta kokoa hiilikuitu- tai lasikuitulevystä se kotelo suoraan ympärille.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #263 : 21.08.09 - klo: 19.41 »
Saisko tollasta 1/8 buggya kulkee MMM 2200kv combolla + 4s lipolla?

Mulla on juuri tuollainen combo omassa Hyper8:ssa. Liikuttaa todella hyvin autoa. Tällä hetkellä on 16/52 välitykset. (Hyper ST:n pääratas, jotta sain mekaaniset jarrut mahtumaan)
Ajattelin 17 hampaista kytkinkelloa, niin saa huiputkin kohdilleen.

 - Hount

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #264 : 22.08.09 - klo: 15.29 »
Paketti alkaa hahmottua pikkuhiljaa, sähköiksi tulee Tekin RX8 2050kv koneella. Saas nähdä menikä konevalinta ja pinjoni (15T) pahasti metsään 4S lipoille, näillä aloitetaan ja hankitaan sitten sopivampia palikoita jos ollaan ihan kujalla.

Akut vielä tilaukseen ja odottelemaan että pääsee huristelemaan, ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 30C ajattelin lähteä liikkeelle. Turnigyn vastaava paketti oli myös vaihtoehtona mutta niiden kanssa on käsittääkseni ollut ongelmia savujen sisällä pysymisen kanssa autokäytössä?

Joku tämän näköinen tötterö siitä on tarkoitus rakentaa, sähköjen sijoittelu on simppeliä ja siististi nipussa.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #265 : 22.08.09 - klo: 16.30 »
Tein omasta akusta myös "hardcase" mallin, kun näytti pahalta kun akun sivun takaosa on kivien hakkaama.
Tähän hommaan meni varmaan 3min, eli kun olin saanut tuohon kotelon sisälle nuo kumit ettei akulla ole enää liikkuma varaa, niin lisäsin sivulle tuollaisen 1mm paksun muovilevyn palan, ajaa ihan asiansa tässä.


Tänään tuli todistettua kyllä Hobaon muovin kestavyyttä taas, kun 3mm terästappi meni poikki ennen kuin muovi ja alumiini antoi periksi.
Noilla 2x flightmax 2650mah 6S 30C akuilla ajelin varmaan lähemmäs tunnin radalla, ei mitään yhtäjaksoista ajoa, vaan sillasta huvittelua kun ei radalla montaa ajajaa ollut.

Koheltaja, kannattaa harkita tuota deans-liittimen käyttöä vielä, se ei ihan sovellu tähän käyttöön, hanki vaikka traxxas-liitin sekin on parempi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #266 : 22.08.09 - klo: 16.43 »
Toi kuva ei ole omasta autosta mutta hyvä huomio tuo Deans. Alkaako Deansit lämpenemään vai miksi ne kannattaa unohtaa?

Melko varmaan teen noihin akkuihin "köyhänmiehen" kovat kuoret, kietaistaan 1mm polycarbonaatista palat ympärille ja kutisukka päälle. Eihän se haartkeissiä vastaa mutta suojaa vähän paremmin kuin orkkiskunnossa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #267 : 23.08.09 - klo: 18.42 »
Tarvitsisin vinkkejä/ajatuksia. Olen muuttamassa Honkkarin X1X crt Truggyn sähköiseksi. Autoon tulee Losin xcelorin combo 1700kv koneella. Akuiksi 2x7.4v 5000mah ja joku 18.5v 5000mah. Moottorin rattaaksi 14 piikkinen?. Ja keskidiffin ratashan on 62 piikkinen. Muuttuuko auton huippunopeus suuremmin ja minkälainen ero voisi olla 4S ja 5S? mikä voisi olla yhtäjaksoinen ajoaika radalla ajettaessa noilla 2x5000 yht 14,8v tai 1x5000 18,5v? Miten akut ja muut hilppeet kannattaisi asettaa autoon? Itse ajattelin laittaa akut kuskin puolelle ja moottorin, ohjaus servon ja noparin apukuskin puolelle. Olen nähnyt joitain asennuksia missä nopari on keskidiffin päällä, onko ajatus että viilenisi paremmin vai hiekan ja muun lian takia.
HPI Baja 5b Flux

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #268 : 23.08.09 - klo: 21.55 »
Syötä nuo tiedot tähän laskuriin, niin näet vähän nopeuksia.
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html
Ajoaika on siinä 20min yhtäjaksoista uskoisin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #269 : 26.08.09 - klo: 21.15 »
Rojekti etenee pala kerrallaan, Tekinit tuli ja sähköjä soviteltu paikalleen. Ongelmana on pinjoni, tuli tilattua vahingossa MOD1 ja meteli on sen mukainen. Huomenna metsästämään pinjonia jos vaikka viikonloppuna pääsisi sysäämään :smiley:

Kuvia tulee kun saan sähköt lopullisesti paikalleen, odotellaan vastarinboxia, akkuja ja servoa. Tällä hetkellä paino ilman akkuja 2864g joten aika hevi paketti tulee kun laitetaan puolikiloinen 4S akku kyytiin...

Sellainen huomio tuli tehtyä että joudun unohtamaan ainakin toistaiseksi haaveilemani mekaanisen jarrun, ei mahdu takalevy paikalleen moottorin takia.
Kylätason RC-kuski.