Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597848 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #300 : 28.08.09 - klo: 22.49 »
Koheltaja, olisko autosta kuvia (ei sen tarvitse valmis olla :roll: )?
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #301 : 29.08.09 - klo: 01.03 »
Paljonkos porukoilla on painoa buggyissä ajokunnossa? Oma vaaka näytti 4S lipolla 3385g joka hieman nousee kun saadaan vielä vastarinboxi kiinni.
Itsellä painaa buggy myös n. 3,4kg. 4S lipolla ja XL kokoluokan koneella. Saattaa olla 3,5kg Subarun korilla.. Pitäis käydä töissä punnitsemassa joku päivä.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #302 : 29.08.09 - klo: 07.48 »
Koheltaja, olisko autosta kuvia (ei sen tarvitse valmis olla :roll: )?

On kuvia mutta mä oon pihtari... :mrgreen:

Siinä jotain kuvia.

Vaaka näytti kohtuullisemman lukeman mitä alkuun ajattelin. Painonjakauman kanssa vielä pieniä hienosäätöjä, akun puolella 60g enemmän painoa mutta eiköhän se korjaannu mekaanisten jarrujen myötä.





Tällä asettelulla saatiin kaikki rojut istumaan paikallaan ilman änkeämistä ja huoltoa silmällä pitäen sähköt lähtee nipussa irti ilman että pitää piuhoja irroittaa, riittää kun ruuvaa ne irti pohjasta. Servopukki, keskidiffi sekä noparin jalkojen ruuvit niin rojut on pöydällä ja eiku suihkuun. Vastarin boxi on vielä matkalla ja se laitetaan servon päälle, samalla laitetaan telemetria paikalleen ja siistitään johdotukset. Deansit tuli sittenkin laitettua, sitä kun ei usko ennen kun näkee/kokee... Akkuteline menee uusiksi että saadaan akulle väljempi tila, saa akun ympärille tehtyä suojakuorta.



Noparin kiinnitys tehtiin hieman elastiseksi, jalat POM muovista ja kiinnityslevy Lexanista, vaimentaa hieman noparille tulevaa tärinää. Noparin ja levyn väliin jätettiin pieni rako niin pääsee sieltäkin ilma kiertämään, ainakin teoriassa :wink:


« Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo: 20.25 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #303 : 29.08.09 - klo: 12.31 »
60g ei ole paljon enää. Meinaatko laittaa mekaanisten jarrujen vivut pitkipäin, ja servon sille ohjausservon päälle? Vastarille (edit)-paikka pinon kolmantena?

Muuten väljän ja tilavan näköstä, vaikka verrattuna mun muutaman vuoden takaseen infernoon.
Siinä kun oli 6s(3*2s)akut+konkat+bec+vastari+ liki akun kokonen nopari.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4573497&alid=186845&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
« Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo: 15.56 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #304 : 29.08.09 - klo: 13.45 »
Vastarin boxi on vielä matkalla ja se laitetaan servon päälle, samalla laitetaan telemetria paikalleen ja siistitään johdotukset.

Vastarille jotain suojaa kaipais varmaan myös!



Luetaankos ne tekstitkin ;) Varsin siistin olonen toteutus, sitten vaan radalle testaamaan miten menee vs. nitro
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #305 : 29.08.09 - klo: 16.41 »
Jos jarruservo laitetaan niin se tulee moottorin ja ohjausservon väliin, ainoa järkevä paikka. Samalla joutuu konetta siirtämään holkkien kanssa 6mm taaksepäin että saa jarrulevyn sopimaan mottipukin ja moottorin väliin. Katsotaan nyt että laitetaanko mekaanista jarrua vai vedetäänkö sähköllä...

Eka ajo takana ja aika muikean tuntuinen ajettava, tosin krossiradalle ei ollut asiaa kun en halunut autoon savikuorrutusta koska hommat on vielä vähän vaiheessa. Paukkua koneessa on ihan kivasti, aika miedoilla asetuksilla ajettiin ja terävyyttä/agressiivisuutta saa noparista lisää. Nopari on erittäin helppo ja yksinkertainen säätää ja siitä näkee noparin lämmöt ledipalkkeina.

Koneen lämmöt 7-8 minuutin jälkeen 70 astetta ja nopari 45 joten koneelle tarvii puhaltimen ja koppaan jonkun ilmanottoreiän.

Ja sitten... Toki mun tuurilla kone tuli vanhan mallisella roottorilla ja akseli irti roottorista ekan akun jälkeen. Reklamaatio tehty RC-Monsterille joten odotellaan uutta roottoria odotellaan, siihen asti ajellaan vanhalla/korjatulla/parannetulla roottorilla.  Ja Artsi on sitten ihan hiljaa kone/nopari valinnasta... :mrgreen:

Toivotaan että Lavangon paana vielä kuivuu tämän syksyn aikana että pääsee ajamaan rossia, siellä sen vasta näkee miten sähköt pelittää ja minkälainen on ajaa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #306 : 29.08.09 - klo: 19.21 »
No penteles...
Tässähän tarttee ihan ihmetellä millon pääsis lavankoon samaan aikaan, että vois ihan kokeilla kuinka tollanen liikkuu.

Aikaisempia mitä olen viimekesänä nähnyt, olivat kohtuu ankeita ja jäivät kyllä polttisten jalkoihin hyvin helposti...
Nyt olen vain saanut kuulla että nää tykittää kovempaa kuin polttis ja ajoajat kin pitkiä.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #307 : 29.08.09 - klo: 19.28 »
Ja sitten... Toki mun tuurilla kone tuli vanhan mallisella roottorilla ja akseli irti roottorista ekan akun jälkeen. Reklamaatio tehty RC-Monsterille joten odotellaan uutta roottoria odotellaan, siihen asti ajellaan vanhalla/korjatulla/parannetulla roottorilla. 

Tämähän tekee hyvää taas jo valmiille haavoille.
Kun on kaksi Castlen Monsteria grillattu 2 viikon sisään karrelle.
Ja ajattelin tilata sit kunnollisen combon.  :angry: ei ei ei... 6s:llä kuitenkin mennään
täällä.


edit: onko ulkoisia yms muita merkkejä mistä tunnistaa vanhan roottorin.
Meikäläisen tuurilla sieltä lähtee koneesta kaikki muutkin ns ulos.
« Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo: 19.32 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #308 : 29.08.09 - klo: 20.16 »
Olipa kyllä makian näkönen ja kulkunen tuo Koheltajan peli! Hyvin tuntu rokkaavan tolla tekniikalla, tuntu suorat olevan kohtuu lyhyet  :mrgreen:

No katos perhana, taas tuli uusia naamatuttuja :azn: Ei se oikein yskinyt niin kuin pitäisi, kotiin kun pääsin niin moottorin akselia sai käsin pyöritettyä roottorin sisällä. Kun vaan pääsisi isolle paanalle ehjällä koneella :evil:

No penteles...
Tässähän tarttee ihan ihmetellä millon pääsis lavankoon samaan aikaan, että vois ihan kokeilla kuinka tollanen liikkuu.

Hoke, Hoke, etkö sä muista että viime keväänä annoin sulle kenkää/potkut/fudut meidän tiimistä kun ajoit liian hyvin Minikisassa meidän kylätason autolla :mrgreen: Heh, no toki pääset testaamaan patterikonetta kun saadaan ensin peli rokkaamaan ja kestämään enemmän kuin yhden akullisen verran :wink:

edit: onko ulkoisia yms muita merkkejä mistä tunnistaa vanhan roottorin.
Meikäläisen tuurilla sieltä lähtee koneesta kaikki muutkin ns ulos.

En tiedä, veikkaan että ei ole ulkoisia merkkejä. Jesiltä sain vihjettä että pakkauksesta pitäisi löytyä valmistuspäivämäärä valkoisesta lapusta mutta mun pakkauksesta sitä ei löytynyt.

Vanha roottori:


uusi roottori:



« Viimeksi muokattu: 29.08.09 - klo: 20.40 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #309 : 30.08.09 - klo: 13.58 »
Alkaa tuo omakin honkkarin truggy konversio olemaan viimeisiä osia vaille. Perjantaina pääsi jo muutaman minuutin kokeilemaan. Moottorin ratas tosin sai kyytiä kun oli joku alumiininen. Rähinää on ihan holtittomasti.. Alkuviikosta pitäisi tulla loputkin osat. 
HPI Baja 5b Flux

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #310 : 30.08.09 - klo: 14.58 »
Oma projektikin etenee hyvää vauhtia. Muuttui vähän suunnitelmat kun vaihdossa tarjottiinkin toisen merkkistä autoa mitä olin alunperin suunnitellut.
Mutta ei mennyt mönkään mielestäni valinta!

Auto (HongNor X2 CRT Pro) tuli minulle uutena,kasattuna ja lähes valmiina hienosti toteutettuna sähkökonversiona.Pieniä viimeistely/säätöhommia,korin maalaus ja sähköjen asennus jäi vaan minulle. Sähköiksi tuli tuo "surullisen kuuluisa" MMM 2200kv castle/neu koneella. Saa nähdä miten omalla kohdallani käy. Savun kanssa vai ilman...  :lol: Ohjausservona toimii Futaba 9351.Ja kahdella 2s lipolla sarjaan kytkettynä(4s) tullaan ajelemaan.
Enää puuttuu oikeastaan vaan pinjoni ja vanteet. Sitten pääsis kokeilemaan.

Täytyy sanoa että ei tuonne kopan alle liikoja tiloja jäänyt vaikka ei edes ole mekaanisia jarruja.Hyvin nuo tavarat sinne kuitenkin meni.
Kuvia tulee sitten kun auto on kokonaan valmis.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #311 : 30.08.09 - klo: 15.14 »
Höpöhöpö, heti vaan kuvia eikä aleta pihtaamaan niitä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #312 : 30.08.09 - klo: 15.32 »
Nyt kun näyttäis noita truggyja tulleen muutama, niin laittakaas vähän painoja tänne, että minkä painoisia autoja teillä on kun auto on ajokunnossa,
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa nettijätkä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #313 : 30.08.09 - klo: 16.00 »
Olipa kyllä makian näkönen ja kulkunen tuo Koheltajan peli! Hyvin tuntu rokkaavan tolla tekniikalla, tuntu suorat olevan kohtuu lyhyet  :mrgreen:

Vähän jäin lähinnä niiden kiihytysten jälkeen odotteleen dumpin sihahdusta, kulut oli luokkaa b-ryhmän Lancia asvaltilla  :mrgreen: Lancia ei vaan ois ollu ehkä näin kiinnostava.


Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #314 : 30.08.09 - klo: 18.17 »
Höpöhöpö, heti vaan kuvia eikä aleta pihtaamaan niitä :wink:

Itekkin pihtasit...  :wink:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #315 : 30.08.09 - klo: 19.00 »

Tuommosta(kin) tuossa värkkäilly.
Neu 1515 1.5Y + Tekno RC Elektri-Clutch & 18t kello. Toiselle puolelle diffiä tulee 6S ja MMM.
Miniservossa tuntuisi ainakin lattialla tehtyjen rullaustestien perusteella teho riittävän jarrukäyttöön.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #316 : 30.08.09 - klo: 19.30 »
« Viimeksi muokattu: 30.08.09 - klo: 19.38 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #317 : 30.08.09 - klo: 20.18 »
onkos kukaan miettiny että korvais keskitasauspyörästön sopivan hitaasti pyörivällä koneella

Muunmuassa "Janezki" ja minä, mutta kumpikaan ei ole vielä toteuttanut sitä...
Tästäkin ketjusta löytyy alkupuolelta pohdintoja ko. aiheesta...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #318 : 30.08.09 - klo: 20.58 »
onkos kukaan miettiny että korvais keskitasauspyörästön sopivan hitaasti pyörivällä koneella

Muunmuassa "Janezki" ja minä, mutta kumpikaan ei ole vielä toteuttanut sitä...
Tästäkin ketjusta löytyy alkupuolelta pohdintoja ko. aiheesta...

Joo löyty se tuolta, muistin vaan että olis ollu semmonen konekin johon sais suoraan molempiin päihin kardaanikupit kiinni. Moista konetta ei kuitenkaan tullut vastaan

epäilyttävän halpoha on noi koneet esim: Turnigy B36-56-06 1800kv Inrunner 19,99 $

ei taida tehä mitään noilla
« Viimeksi muokattu: 30.08.09 - klo: 21.07 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #320 : 30.08.09 - klo: 21.15 »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #321 : 30.08.09 - klo: 21.42 »
Onkos Jyväskylässä tai lähialueella jollakin toimivaa 8e autoa tai rakenteilla?

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #322 : 30.08.09 - klo: 21.44 »
Kyllä siihen saa molempiin päihin kiinni kun on ulkopyörijä, takapäätyyn joutuu tekemään adapterin ulostulolle.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #323 : 30.08.09 - klo: 21.54 »
Tuohon saa kupit suoraan kiinni:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5204&Product_Name=TURNIGY_50-65D_270kv_Outrunner_%28eq:_4030AXi%29

Kuvasta päätelen ei saa kuin 1 kupin kiinni, sillä on vaikee toteuttaa 4wd autoa
Kyllä siihen saa molempiin päihin kiinni kun on ulkopyörijä, takapäätyyn joutuu tekemään adapterin ulostulolle.



Outrunnereissa tuota akselia saa siirrettyä pituussuunnassa, jolloin taaksekin saa kupin kiinni... Ei tarvi adaptereita.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #324 : 30.08.09 - klo: 22.17 »

Outrunnereissa tuota akselia saa siirrettyä pituussuunnassa, jolloin taaksekin saa kupin kiinni... Ei tarvi adaptereita.

Eikös noissa koneissa nimensä mukaisesti pyöri tuo ulkokuori? eikä akseli niinkuin normaalissa koneessa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #325 : 30.08.09 - klo: 22.21 »
Ulkokuori pyörii akselin mukana. Vain etulevy pysyy paikallaan...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #326 : 30.08.09 - klo: 22.27 »
Ulkokuori pyörii akselin mukana. Vain etulevy pysyy paikallaan...
Jeps, ihan helppo operaatio tuota ei ole laittaa autoon.

Pitänee käytännössä tehä moottoripukit jossa toisessa on tukilaakerointi, muuten ei varmaan kannakkeet kestä pitkään tärinää ja iskuja.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #327 : 30.08.09 - klo: 22.31 »
Mitä etua saavutetaan kun korvataan keskidiffi moottorilla? Äkkiseltään ajateltuna ajettavuus tärvääntyy krossissa, piharäppäyksessä voi olla toisin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #328 : 30.08.09 - klo: 22.37 »
Mitä etua saavutetaan kun korvataan keskidiffi moottorilla? Äkkiseltään ajateltuna ajettavuus tärvääntyy krossissa, piharäppäyksessä voi olla toisin.

Siihen en osaa sanoo mitään :) olis vaan mielenkiintonen testaa tuollasta. Vedoltaanhan se vastais 1/10 crossia sillo

edit: Mielenkiintonen keskidiffi, varmaan jo aikasemminkin ollu täällä esillä

http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCMslipperential

« Viimeksi muokattu: 30.08.09 - klo: 23.16 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #329 : 31.08.09 - klo: 08.16 »
Joo, toi slipperidiffi on vaihtoehtona jos en laita autoon mekaanisia jarruja/kytkintä. Tässä on pitkä talvi aikaa miettiä eri vaihtoehtoja ja tehdä mielikuvakokeiluja sohva selässä...
Kylätason RC-kuski.