Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597831 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #360 : 01.09.09 - klo: 20.06 »
Hieno tuo sava:n auto, odota vaan kun se likastuu...
Tein pienen päivityksen omaan, eli hankkisin tuon Traxxasen MMM kiinnikkeen ja laitoin noparin sillä kiinni, eikä yllättäen tarvinnut edes mitään modailla riitti kun käänsi noparia 90-astetta. Tarkkaillaan miten se pysyy kun toisella puolella oli sen verran iso "reikä" että tarvii korilaatan, eikä sekään meinaa riittää.

Tosi ahdas sovitus se meinaa olla, kun toisella puolella on moottori ja toisella puolella servon varsi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #361 : 01.09.09 - klo: 20.07 »
Osaisiko joku kertoa hieman 1/8 losin xcelorin noparista. Ihmettelen hieman jäähdytys flektin käytöstä. Mahtaakohan siinä olla jonkin sortin termostaatti. Kaksi ensimmäistä akullista flekti pyöri jatkuvasti. Sitten säätelin parametrejä ja lakkasi pyörimästä. Parametreissä ei näytä olevan mitään flektiin viittaavaa. Nyt näyttäisi sitten pyörivän satunnaisesti. Nopari ei tunnu kuumuvan kovinkaan paljon. Onkohan mennyt rikki ja jostain syystä pyörii silloin tällöin. Onko muilla merkeissä vastaavaa käytöstä?
HPI Baja 5b Flux

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #362 : 01.09.09 - klo: 20.09 »
Lämpösensorilla pelaa nuo noparit ja ehkä motitkin. Pyörii sitten kun saavuttaa n-lämpötilan. Jos kevensit noparin pyytämiä tehoja tai vähensit ennakkoa pitäisi moottorin pyöriä viileämmin.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #363 : 01.09.09 - klo: 20.22 »
Aika monet on näköjään rakennellut akkutelineitä alumiinistä. Eikö se ole hieman riskialtista touhua akkuja ajatellen?
Flying Calacucco

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #364 : 01.09.09 - klo: 20.24 »
Kyllä varmaan jos ei ole mitään pehmusteita,mutta laittaa pehmustetta joka puolelle,niin iskut ei ole niin kovia.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #365 : 01.09.09 - klo: 20.40 »
Ei se akku muutenkaan saa siellä liikkua, ihan kokemuksella voin sanoa...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #366 : 01.09.09 - klo: 21.51 »
Aika monet on näköjään rakennellut akkutelineitä alumiinistä. Eikö se ole hieman riskialtista touhua akkuja ajatellen?

Ei. Päinvastoin.

Akkujen pitää olla kunnolla kiinni kunnollisessa telineessä, jossa se ei pääse liikkumaan vaikka sattuis huitaseen kuuttakymppiä betoni seinään. Muuten voi tulla niitä palovaurioita...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #367 : 01.09.09 - klo: 22.06 »
Huomenna saapunee moottoripukki, pääsee testaa miten siika kulkee 3000kv koneella ja 2s lipolla. Voi olla ettei vauhti paljoo päätä pakota  :roll:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #368 : 01.09.09 - klo: 22.31 »
Peitsamon kanssa samoilla linjoilla noiden metallisten akkutelineiden osalta. Toki ne suojaa ja on siltä osin turvallisia mutta aina hirvittää kun iso määrä energiaa lepää metallin päällä...

Oma akkuteline on tehty polyasetaalimuovista, vastaavaa löytyy täältä: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCMFPbatterytray

Joku CNC koneistaja voisi varmaan tehdä kotimaisia akkutelineitä jos kysyntää tulee riittävästi, itellä ei ole mahdollisuus kuin manuaalijyrsimeen ja sillä ei viitsi alkaa valmistaa kaupallista versiota.   
Kylätason RC-kuski.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #369 : 01.09.09 - klo: 22.36 »
Joku CNC koneistaja voisi varmaan tehdä kotimaisia akkutelineitä jos kysyntää tulee riittävästi, itellä ei ole mahdollisuus kuin manuaalijyrsimeen ja sillä ei viitsi alkaa valmistaa kaupallista versiota.   

Keksi vaan mitat ja heitä ne YV:llä, niin laitetaan tulemaan repullinen! Hinta on takuulla kilpailukykyinen ja matskuna alumiini taikka muovi onnistuu. Tarkistan muovin laadun huomenna, jos tarvetta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #370 : 01.09.09 - klo: 22.39 »
En usko että mulla on kaupallisia intressejä, riittää kun saa tehtyä itelle :evil:

Joku RC-liike voisi niitä vaikka teettää myyntiin, eiköhän noilla olisi kysyntää jos niitä saisi kotimaasta?
Kylätason RC-kuski.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #371 : 01.09.09 - klo: 22.48 »
Kyllähän tuolla RC-Monsterin akkukotelollakin varmasti pärjää.



Mutta itse suosin tuota tyyliä, kiinteä alumiininen kotelo, 4mm kovilla pehmusteilla.
Esim mulla Genesiksessä pysyi MaxAmpit koteloissaan, vaikka otti kiristyssiteet pois ja koitti koputella autoa katollaan betonilattiaan. Akut lähti pois vasta sitten kun kuski niin halusi. Piti ottaa kunnolla akusta kiinni ja vetää ne pois sieltä



Tulee mullakin jossain vaiheessa todennäköisesti olemaan "muovinen" akkukotelo, kun näkyy semmonen olevan jo. Nuo osat löytyy jo, loppu auto puuttuu vielä :roll:

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #372 : 01.09.09 - klo: 22.58 »
Ite meenasin panostaa myös akun nopeeseen irrotukseen. tuosta korkeimpien tappien välistä veetään pannalla vaan akku kiinni (pannassa ja alussa velcroa) Panta tulee tappeihin korisokilla kiinni. Itellä kun kaikki akut tulee olemaan kovakuorisia akkuja jotka käy myös 1/10 autoon.

Materiaali luonnollisesti hiilikuitua.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #373 : 01.09.09 - klo: 23.51 »
En usko että mulla on kaupallisia intressejä, riittää kun saa tehtyä itelle :evil:

Joku RC-liike voisi niitä vaikka teettää myyntiin, eiköhän noilla olisi kysyntää jos niitä saisi kotimaasta?

Kannattaa laittaa ne mitat silti, et tule pettymään! Jos pari sulle ja samaan rahaan pari ylimääräistä? Ei tuosta kaupallista juttua saada aikaan, mutta muuan onnistunee helposti. Se repullinen oli läppä...  :roll: :grin:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #374 : 02.09.09 - klo: 19.39 »
Eka ratareissu takana ja tällä kertaa kaikki pelitti, paitsi koneen ja noparin puhaltimet sanoi sopparit irti. Pinjonina 16T ja kulkua Lavangon radalla kohtuuhyvin, paha sanoa tarkemmin kun kuskit aika ruosteessa...

Kun puhaltimet toimi niin kone alle 60 asteinen ja nopari 50 astetta. Ilman puhaltimia lämmöt keikkui molemmissa 70-80 asteen välillä joten hyvältä näyttää tässä vaiheessa. Flightmax 4s 5000mah 30c akut ajon jälkeen 43 astetta ja Deans liitin 30 astetta joten näillä mennään.

Ajoaikaa ei tullut katsottua tarkemmin mutta perstuntumalta arvioituna 15-20 minuuttia.

Tekin RX8 pelitti hyvin mutta hieman säädöiltään löysän oloinen pienellä kaasulla, jospa Hotwire parantaisi hieman tilannetta kun pääsee paremmin säätää käppyröitä.

Paljon on opettelua 11 vuoden M8 tauon jälkeen, kuten ajaminen mälläämättä... Auto kulki paljon mallikkaammin Josen käskytyksessä, mää en tajuu... :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #375 : 02.09.09 - klo: 21.02 »
V1 on testiajokunnossa.





Paino ajokunnossa asfalttirenkailla 3780g, joten ei mikään älytön möhkäle.
Ja siis 6S 3300mAh (30C) pakka kyydissä.
Hätäisesti ehdin iltahämärissä käydä asfaltilla tyypit ottamassa ja täytyy sanoa että on aika jännä kokemus tuo Teknon kytkin ensialkuun - varsinkin kun on tottunut sähkiksen repäisevään lähtöön. Kyllähän tuokin kulkee kuin pieni eläin, mutta se paikaltaanlähtö on sellainen pehmeä.
« Viimeksi muokattu: 03.09.09 - klo: 03.45 kirjoittanut Janezki »

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot; INFERNO VE 2ndPV
« Vastaus #376 : 03.09.09 - klo: 08.31 »
Kyosho on julkaissut päivitetyn videon 1:8 Infernon sähkis versiosta osoitteessa:
http://www.youtube.com/watch?v=BddTNVtf87A&feature=channel

Tosin näyttää siltä että ensialkuun autosta on tulossa ainoastaan bullshit(=readyset) -versio.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #377 : 03.09.09 - klo: 09.45 »
Onpa huonosti leikattu inferno video. :O
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #378 : 03.09.09 - klo: 10.15 »
Oma M8-e liikahti tänään aamulla.. voi jesus mitä mekkalaa tuo voimansiirto pitää  :shocked:

polttiksessa kun sitä ei kuule ollenkaan.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #379 : 03.09.09 - klo: 10.20 »
Mä sain pinjonin pärinän siedettäväksi kun tempaisin Xrayn oman kytkinkellon sorviin kiinni. Sorvasin kellon kokonaan pois ja puristesovitteisen holkin niin että nyt se menee 5mm akselille, toimii ja on hiljainen RCM:än pinjoniin verrattuna :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #380 : 03.09.09 - klo: 12.20 »
Pitihän se kävästä jo testaamassa radallakin, vauhti ei tosiaan 2s lipolla päätähuimaa. varmaan 25-30km/h kulkee. :grin:

edit: Tuli sit tilattua tuo Hobbywingin nopari hintaa jäi huimat 44,91 €  http://www.swanghobby.com/hobbywing-ezrun-80a-sd-electric-brushless-speed-controller-1-8-pr-909.html
« Viimeksi muokattu: 03.09.09 - klo: 13.36 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #381 : 03.09.09 - klo: 14.33 »
V2 olisi testiajua vaille - tosin koritolppia pitää vielä suunnitella ennenkuin pääsee kunnolla asfalttia rullaamaan...



Tekniikkana siis MMM + Tekno Neu 1515 1Y + 6S LiPo.
Paino ajokunnossa tulee olemaan aika tarkalleen 4kg.



Valmiina pitäsi siis näyttää jotakuinkin tältä:



Sisarukset vielä yhteiskuvassa.


Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #382 : 03.09.09 - klo: 19.22 »
Moi,milläs ootte kiinnittäny noita akku koteloita tohon pohjalevyyn?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #383 : 03.09.09 - klo: 19.54 »
Ruuveilla.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #384 : 03.09.09 - klo: 20.02 »
Okei,mutta miten ne ruuvien kannat saa siisti pois?Ja kummalta puolelta ootte ne ruuvit laittanu?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #385 : 03.09.09 - klo: 20.06 »
Pohjaan senkattu reikä ja sitten uppokantaruuvilla kiinni, tämä tapahtuu siis pohjasta päin.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #386 : 03.09.09 - klo: 20.30 »
Okei,kiitti tuosta vastauksesta autto paljon,oma xb8 tulee varmaan huomenna,joten sitten alkaa rakentaminen.Tännekkin laitan kuvia kun projekti etenee.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #387 : 03.09.09 - klo: 20.38 »
Itse olen laittanut ruuvit kummallekkin puolelle. M3x8 uppokantaruuvit toimii hyvin.
Välissä on ollut 6mm alumiinista tehty välikappale jossa on M3 kierteet.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #388 : 03.09.09 - klo: 20.57 »
Tänään sain uuden projektin käsiini.

Tarkoituksena olisi rakennella Team Magic M1B:stä sähkö vehje  :roll:


Tämänkin rakentelu edistyny, puuttuu enää moottori ja akkukotelo on tekemättä, kori on leikelty mutta maalia pitäisi vielä ruiskia.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #389 : 04.09.09 - klo: 07.16 »
Nyt on omalla HongNor X2 CRT Pro konversiolla testailtu muutamat akulliset ja on se niin outoa kun auto ei keuli heti ympäri jos vähän enemmän kaasua antaa ja auto myös kääntyy kaasu päällä.Vertauksena savage flux jossa ei ollut näitä ominaisuuksia. :lol:
On se keskidiffi vaan hieno asia.

4s 5000mAh lipoilla ajelin akulliset kaasun käyttöä säästelemättä ja sen jälkeen moottori 48 astetta,nopari 45 astetta ja akut 35 astetta eli viileänä käy. 14T pinjonilla huiput vajaa 60km/h. Vois ehken piikin tai pari isompaa pinjonia kokeilla. Sekä keskidiffiin pikkasen jäykemmät öölit niin ei pullistelis niin nuo eturenkaat.

Itse ainakin luotan noihin alumiinisiin akkukoteloihin.Kun on hyvät pehmusteet,Hard case akut ja vielä tiukasti tarranauhalla kiinni niin ei ainakaan minua huoleta tuo. Ja on nuo minun auton akkukotelot mallia KESTÄVÄ! Kiitos siitä toisaalle.  :wink:

Hieno auto ajaa kaiken kaikkiaan!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!