Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 598263 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #420 : 05.09.09 - klo: 19.23 »
Mä haluaisin nähdä monta nanosekunttia tuo kestää ajaa 200A läpi...
/ Jere Siirilä

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #421 : 05.09.09 - klo: 19.31 »
Mä haluaisin nähdä monta nanosekunttia tuo kestää ajaa 200A läpi...

uskon kyllä että puhutaan useista sekunneista
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #422 : 05.09.09 - klo: 19.34 »
Sopivasti sattuki tuolta Toisaalta:

Lainaus
At Castle, we don't rate our controllers based on a battery size and lifetime. Rather, we rate our controllers based on temperature rise and stabilization. So if you look at something like, say, the Phoenix-ICE-100 (rated at 100A continuous) it can handle 100A for as long as you want to put 100A through it, and will temperature stabilize at about 80C (176F) with a 5mph airflow over the controller.

We decided not to put a current rating on our RC car controllers because we didn't agree with the way the industry rated controllers. There are controllers on the market that are rated at amperage levels that would actually MELT 12ga copper wire. (which is a ridiculous claim... most brushed controllers on the market that claim hundreds of amps of capability can actually only handle about 30-40A by Castle's rating method)

And so we decided not to get into an amperage "arms race" with companies that deliberately mislead the public.


Patrick del Castillo
President, Principle Engineer
Castle Creations

/ Jere Siirilä

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #423 : 05.09.09 - klo: 19.42 »
Kun tunnuksissani ei riitä virrat kommentoimaan tuota alkuperästä M8e ketjua, omalta osaltani kyllä hieman harmittelen tuota 4s rajoitusta.
imho sitä puoltaa vaan se että voi käyttää kynppikrossin hardkeissejä.

4s rajoitus on buggyissä käsittääkseni sääntönä jenkkilässä ja lajia on hyvä lähteä kehittämään vastaavilla säännöillä. Tosin mörssäreihin olisi 6s mielekkäämpi vaihtoehto mutta eiköhän rullata ensin M8e liikkeelle ennen kun aletaan murehtimaan M8Te:stä :wink:

Kyllä moni ajaa pehmeillä lipoilla, kuten itekkin tällä hetkellä. Homma toimii mallikkaasti kun ajetaan huvikseen ja on aikaa poistaa hiekka/kivet akkukotelosta ja käyttää akkuja huolellisesti silloin kun ei ajeta. Kun kisatohina alkaa ja veressä virtaa kisa-adrenaliini niin moni asia unohtuu, jos kesken kisan kysytään kuskilta vaikka omien lasten syntymäaikaa niin vastauskeksi tulee : ööööö?

Kovakuoriset on nykyaikaa ja varsinkin kisakäytössä kovat kuoret lisää turvallisuutta, varsinkin jos kisaan tulee mukaan akkujen vaihdot kesken hiitin. Onhan se toki kalliimpaa laittaa nippu kovakuorisia mutta kokonaisuutta kun ajattelee niin itse käytän mielummin kovempaa käsittelyä kestäviä akkuja kun varoa pehmeäkuorisia kuin kipeetä tavaraa... Tarkkana saa olla noiden lötköjen kanssa, vaikka on kuinka hyvä akkukotelo niin akun/kotelon väliin eksyy monen kokoisia kiviä ja muita kovia roskia. Muistetaan että kisa on aina kisaa ja siinä ei kannata alkaa miettimään ylimääräisten riskien kanssa..
Kylätason RC-kuski.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #424 : 05.09.09 - klo: 19.42 »
Sopivasti sattuki tuolta Toisaalta:

Lainaus
At Castle, we don't rate our controllers based on a battery size and lifetime. Rather, we rate our controllers based on temperature rise and stabilization. So if you look at something like, say, the Phoenix-ICE-100 (rated at 100A continuous) it can handle 100A for as long as you want to put 100A through it, and will temperature stabilize at about 80C (176F) with a 5mph airflow over the controller.

We decided not to put a current rating on our RC car controllers because we didn't agree with the way the industry rated controllers. There are controllers on the market that are rated at amperage levels that would actually MELT 12ga copper wire. (which is a ridiculous claim... most brushed controllers on the market that claim hundreds of amps of capability can actually only handle about 30-40A by Castle's rating method)

And so we decided not to get into an amperage "arms race" with companies that deliberately mislead the public.


Patrick del Castillo
President, Principle Engineer
Castle Creations


Juu toki castlen johtaja kehuu omia tuotteitaan ja kaikki muut on huonoja, idiottihan hän olisi jos ei kehuisi :mrgreen:. Jos löydät jostain käyttäjien huonoja kokemuksia niin linkitä niitä koska ne on niitä kommentteja joita voi lukea tosissaan.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #425 : 05.09.09 - klo: 20.00 »
Koheli: juu, mulle ku puheissa truggy on myös kasi, joten siitä tämä fail lausahduksessani.

Matti: niin, eihän tuossa suoranaisesti kehuttu mitään, vaan puhuttiin juurikin mainospuheista.
Enivei, osta toi nopari ja kerro ihmeessä kuinka toimii.
Eihän tuo maksanu edes mitään, prosentteina pissi meressä koko kasisähkön hinnasta.
/ Jere Siirilä

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #426 : 05.09.09 - klo: 20.24 »
Koheli: juu, mulle ku puheissa truggy on myös kasi, joten siitä tämä fail lausahduksessani.

Matti: niin, eihän tuossa suoranaisesti kehuttu mitään, vaan puhuttiin juurikin mainospuheista.
Enivei, osta toi nopari ja kerro ihmeessä kuinka toimii.
Eihän tuo maksanu edes mitään, prosentteina pissi meressä koko kasisähkön hinnasta.

Juu sen takia tuota ajattelinkin kun on niin halpa että ei hirveästi haittaa jos palaa heti, tuohon katamaraaniini on tulossa tuo noppa joten kokemuksia saadaan piakkoin :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #427 : 05.09.09 - klo: 21.49 »
Tulipa tupeloitua koritolpatkin tuohon katuvermeeseen.





Käytettyä tuli mm. savagen pitkät takatolpat, osa Rustler/Pede wheelibarista sekä pari buggyn takatolppaa.  :laugh:

Revon takasiipikin tuli heitettyä koristeeksi, tuo terve on vähän paljas vielä mutta pitää jotain koettaa tuohon keksiä.

Jousituksen liikerata tulee olemaan sitten todella rajoitettu, elikkäs noin 5mm drooppia ja 5mm joustoa.

Huomenissa olis meininki katsoa vieläkö kopasta kärsii kuvia ottaa, edellyttäen ettei ole paha kanuuna eikä tule vettä taivaalta...

edit: Joo, jäipä testit tekemättä - koko päivän tullut vettä taivaalta joten lykätään myöhempään.
« Viimeksi muokattu: 06.09.09 - klo: 18.35 kirjoittanut Janezki »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #428 : 05.09.09 - klo: 22.05 »
Joku kyseli täällä tai E-Revo -topicissa miten Hong Norin keskidiffin saa Revoon. Tässä meikäläisen toteutus kuvattuna altapäin ilman pohjalevyä:

RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #429 : 07.09.09 - klo: 08.12 »
Tulipas sit huomattu vasta tänään että tossa hobbywingissä ei tule tuo ohjelmointi kikkari mukana, kun ottaa pelkän noparin.  Toivottavasti speedpassionin vastaava passaa tuohon  :roll:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #430 : 07.09.09 - klo: 14.47 »
Lauantaina paukuteltiin 6 akullista krossiradalla ja Tekin toimii kuin kello. Puhaltimet pitää laittaa, tuppaa lämmöt keikkua 70-80 asteen kantturoissa kun ajetaan akullinen yhteen menoon. Eipä tullut katottua kauanko 5000 akuilla ajaa mutta kai se jossain 15-20 minuutin kantturoissa on.

Vääntöä riittää sen verran että eturenkaat kevenee monesti kun lähdetään hitaasta mutkasta liikkeelle, tätä saatiin pois kun noparila laitettiin säyseämmäksi. Vauhti on aika lähellä polttiksia joten kyllä tolla pitäisi keretä kun saa setupit kohdalleen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #431 : 07.09.09 - klo: 14.56 »
Tulipas sit huomattu vasta tänään että tossa hobbywingissä ei tule tuo ohjelmointi kikkari mukana, kun ottaa pelkän noparin.  Toivottavasti speedpassionin vastaava passaa tuohon  :roll:
Tuosta oliki jossain juttua, että ne mitkä tulee tuon setin mukana, ne missä ei ole näyttöä vaan ledit, niin niillä ei pysty päivittämään noparin softaa, vaan siihen tarvitaan tuollainen näytöllinen laite.
Ja SpeedPassion toimii Hobbywingin kanssa.

e. Löytyi tälläinen ilmoitus, jos joku tarvitsee rattaita mitä ei muualta löydy, niin tuolta pitäisi saada.
Kannattaa muistaa myös SDP/SI, linkki löytyneekin jo ekasta postista.
« Viimeksi muokattu: 07.09.09 - klo: 15.17 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #432 : 07.09.09 - klo: 20.53 »
Settejä on sekä led-ohjelmointilaitteella, että PC:hen kytkettävällä LCD-mallilla. Hintaero reilun kympin luokkaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #433 : 08.09.09 - klo: 00.03 »
Jonnii näköstä kuvaa omasta rääpäleestä. Hieman on vielä kesken.





« Viimeksi muokattu: 08.09.09 - klo: 00.26 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #434 : 08.09.09 - klo: 14.33 »
Jos tuohon akkutelineeseen laittaisi pidemmät pultit, niin tuohon voisi tehdä vaikka alumiinistä päälle pannan mikä tulisi noihin "tolppiin" kiinni mutterilla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #435 : 08.09.09 - klo: 20.07 »
Jos tuohon akkutelineeseen laittaisi pidemmät pultit, niin tuohon voisi tehdä vaikka alumiinistä päälle pannan mikä tulisi noihin "tolppiin" kiinni mutterilla.

Tulee 2 pitempää tolppaa/akku (alumiiniset koritolpat) joide välii tulee hiilaripanta korisokilla kii
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #436 : 09.09.09 - klo: 20.57 »
Minkä pituisia pinjonita teillä teillä on käytössä?
Vaihdoin juuri Castlen moottorin autooni ja akselin loveus on hieman liian lyhyt, että hamnmastukset olisivat kohdakkain. Uutta moottoria en mielellään heti alkaisi dremelöimään, jos lyhyempiä/kapeampia pinjoneita löytyisi helposti. Toki ruuvin voi laittaa myös loveusta vastakkaiselle puolelle, mutta tämäkin tuntuu hieman tyhmältä.
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #437 : 09.09.09 - klo: 21.03 »
Hankaa akseliin pidempi lovi tai käännä pinioni toisinpäin mikäli tilaa on akselissa.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #438 : 09.09.09 - klo: 21.04 »
Normi pinjoneita ja pitkiä. Koneen ja pukin väliin sopivasti välilevyjä, niin saa säädettyä etäisyyden sopivaksi...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #439 : 09.09.09 - klo: 21.21 »
Toki jos alkaa fiilailemaan sitä akselia, niin kannattaa käyttää hyvä viis minuuttinen koneen suojaamiseen, ruuvinreijät, tuuletusreijät, lakut, kaikki raot.


Mut pr0 panee pinjonin aksulaan kiinni asianmukaisella liimalla........
/ Jere Siirilä

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #440 : 09.09.09 - klo: 21.25 »
Mut pr0 panee pinjonin aksulaan kiinni asianmukaisella liimalla........

Eikös tuo ole aika v mäinen vaihtaa..
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #441 : 09.09.09 - klo: 21.30 »
Rälläkällä sekin sitte irtoaa :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #442 : 09.09.09 - klo: 21.38 »
pinjoniin kun kohdistaa pistemäisen & hetkellisen kuumuuden, esim taskumallin 1300c kaasupilli, niin pinjoni iloisasti tippuu aksulasta.
Ja jos proseduuri tehdään järkeä käyttäen, tästä ei vaurioidu/kärsi moottori/pinjoni/sormet.
/ Jere Siirilä

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #443 : 09.09.09 - klo: 22.14 »
Ongelma ratkesi hieman laatikoita penkomalla. Sieltä löytyi täysin samanlainen 16 hampainen Novakin pinjoni, mitä yritin asetella paikaalleen, ainoana erona 1mm. kapeampi. Nyt toimii mainiosti. Seuraavan olisin kokeillut erilaisia levyjä pukin ja moottorin väliin. Kiitoksia vaan neuvoista.

On hieman erilainen tuo Castlen tekele verrattuna Feigaoon. Ainakin sormnin vääntämällä akselia on hankala saada pyörimään ilman pinjonia. Samoin pyöriminen tapahtuu nykäyksittäin. Tästä on seurauksena metallinen värähtely pysähdyttäessä ja liikkeelle lähdettäessä pinjonin kilistessä spurria vasten. Tehon puolesta en osaa vielä sanoa mitään eroavaisuuksia, mutta akullisen(4s 4800mah) jälkeen moottori ei ollut lämmennyt sormituntumalta lainkaan, mutta Spektrumin telemetria kertoi muutoksen olleen neljä(4) astetta. Feigao kylläkin lämmitti auton sisätilan pakkasellakin mukavuus lämpöön.

Noparin tuuletin pysyi koko ajelun ajan hiljaa pois lukien virran kytkemisen aikana.
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot; INFERNO VE 2ndPV
« Vastaus #444 : 10.09.09 - klo: 13.18 »
Kyosho on julkaissut päivitetyn videon 1:8 Infernon sähkis versiosta osoitteessa:
http://www.youtube.com/watch?v=BddTNVtf87A&feature=channel

Tosin näyttää siltä että ensialkuun autosta on tulossa ainoastaan bullshit(=readyset) -versio.

Nyt myös http://rc10.fi/index.php?topic=33034.msg364391#msg364391
Pitäsi tulla myyntiin kotimaassa aivan pian.

Tässä vielä tarina kuitenkin vielä tuosta VE mallista jos sopii (siis tuo readyset, ei ysin päälle tehty konversio):

"Suorituskyvystä on hyvä esimerkki Italiasta. He järjestivät ns.
Inferno-päivän. Paikalla oli mm. itse Yuichi. Joku italiaano oli ajanut
35sek radalla omalla kilpurillaan (MP9) ja kymmenestä hyvin onnistuneesta
kierroksesta otettiin keskiarvo. Sitten hän ajoi VE:llä, johon ei ollut
laitettu yhtään osaa lisää. Toki iskarit ja diffit oli tehty ja linkkejä
yms. muutettu, mutta periaatteessa suoraan paketista. Samat kymmenen
kierrosta sitten sillä. Eroksi tuli "vain" 1.5 sekuntia MP9:n hyväksi."

("vain" koska kyseessä siis tämä ReadySet eikä MP9)

Hardcore raaseri katsonee tarjolla olevia pro malleja mutta tuota tarinaa vasten arviolta alle 500€ auto Orionin sähköillä ja Futaba radioilla ei kuulosta pahalta, siihen päälle ajoakku (lipo tai nimh) sekä laturi+tasuri ollakseen mukana M-8e -luokassa
« Viimeksi muokattu: 10.09.09 - klo: 13.44 kirjoittanut Mika R »

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #445 : 12.09.09 - klo: 15.42 »
Kävinpä eilen ottamassa X2 CRT Pro konversiolla kunnolla montulla testejä ja täytyy sanoa että olen todella yllättynyt positiivisesti.
Aikaisempaa kokemusta on lähinnä monsuilla(mitkä suurimman osan ajasta renkaat kohti taivasta) ja nyt tuo truggy. Hyppää erittäin nätisti ja saa vetää ihan reikä päässä ja se vaan kestää pyörillään.
MMM 2200kv combo pysyy hyvin lämpötilojen puolesta aisoissa ja kuumimmillaan mittasin motista reilut 60 astetta,nopari n.55 astetta. Näillä välityksillä 4s lipoilla huiput n.65km/h.
Keskidiffissä nyt 50000 öljy ja normaaliin bashaukseen hyvä, radalle voi olla ehkä hieman liian jäykkä.
Autolla ajettu n.10 akkuparillista ja ei mitään ongelmia.
Erittäin tyytyväinen kaikinpuolin autoon.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #446 : 12.09.09 - klo: 16.03 »
Josta tulikin mieleen että teknollahan on x2-crt eli truggyn konversiokitti, oliko 129usd tms.
Nii jenkkilän honkkaridiileri myy x2-cr eli buggyn samaa konversiokittiä reilun 100usd Kalliimmalla, ja teknon sivuilla ei ole ollenkaan ko. kittiä esillä.

Ovatten vissiin tehneet diilin kulissien takana ja otetaa p0r0ilta rahat pois kun nyt on M8e kiima päällä....
/ Jere Siirilä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #447 : 12.09.09 - klo: 16.07 »
Josta tulikin mieleen että teknollahan on x2-crt eli truggyn konversiokitti, oliko 129usd tms.
Nii jenkkilän honkkaridiileri myy x2-cr eli buggyn samaa konversiokittiä reilun 100usd Kalliimmalla, ja teknon sivuilla ei ole ollenkaan ko. kittiä esillä.

Ovatten vissiin tehneet diilin kulissien takana ja otetaa p0r0ilta rahat pois kun nyt on M8e kiima päällä....

Tilaisuus tekee varkaan... Vai miten se meni?

No oma konversio kitti onkin mallia made by home. Ei tosin minun oma tekemä mutta edellisen omistajan kylläkin jolta auton ostin uutena ja lähes valmiina konversiona ilman sähköjä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #448 : 13.09.09 - klo: 12.39 »
Tässä kunnon 1/5 konversio:











Proline LPR Bow Tie tires in the front. 40 Series Bow Tie tires in the rear. Black wheels.
19.8 inch wheelbase. 18 inches wide. 29.5 inches overall length.
Top speed of 40-60+ mph depending on choice of drivetrain

KershawDesigns.
http://204.186.93.64/Products.htm
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #449 : 13.09.09 - klo: 15.38 »
En kyllä laittaisi akkuja noihin telineisiin...
Pakko olisi käyttää kovakuorisia, mutta eipä niitä taida löytyä kuin muutama 3S, 6S on vähän siinä ja siinä 1/5 kokoluokassa, mielummin käyttäisi 8-12S pakkoja.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-