Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597550 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #630 : 07.10.09 - klo: 19.55 »
Mulla toimi MambaMax pois tiehensä tuommosella 2800kv koneella 4S lipoilla.
Tosin koneesta antautui magneetit noin varttitunnissa, mutta kyllä nopari kestää.
Huom! MambaMax maximi 3S ja ulkoisella becillä 4S.
Aiheuttiko nopari tuon vian? Ja eikös sen saa toimimaan 4s lipolla kun ottaa sen punaisen johdon joka menee vastarille irti?

Tainnu olla joku kiinakone ja kuumennut liikaa. Ite tuhosin 3000kv kiinakoneen (KD36-60-08L ) kans alle vartissa kun testailin hieman 4s:llä ja en huomannu seurata lämpöjä tarpeeksi,  koneesta irtos akseli.

Jos noparia ei ole jo niin kannattaa harkita vaikka tätä, ite ajellu jonku 5 akkua nyt ja ei ainakaan vielä ole antautunut :D http://www.swanghobby.com/hobbywing-ezrun-80a-sd-electric-brushless-speed-controller-1-8-c-271-p-1-pr-909.html
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #631 : 07.10.09 - klo: 20.01 »
Aiheuttiko nopari tuon vian?

Ei nopari vaan halpa kiinakone jota kierrätin yli sen mekaanisen kestokyvyn. 4S lipolla kiertää 47000 R/min. Magneetti hajos kolmeen osaan ja se oli sitten siinä. Lämpöjä ei ollu ku vajaa 60c.

Ja eikös sen saa toimimaan 4s lipolla kun ottaa sen punaisen johdon joka menee vastarille irti?

Punainen johto irti, jolloin se ei anna virtaa vastarille ja servoille.
Siihen ulkoinen BEC antamaan virtaa tai vastarin akku.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #632 : 07.10.09 - klo: 22.12 »


Näppäilin testailun vuoksi kiina 2800kv xl pannun kiinni.
Kaveriksi Mamba Max ja CC-Bec 6.1v, akkuina kiina hardcase 2s 4000mah, toki sarjaan kytkettynä.


Ykkösellä kulkee sen mitä poitsulle normaalisti tarvii, kakkosella heittääkin jo sitten volttia, joka sinällään on  :cry:
Mutta nyt on vetoja sen verran että itsekkin jaksaa bashailla enemmän, menee ihan mukavasti hytti vinossa kun laittaa pelkän takalukon päälle...
(Kalkulaattori sanoo ykkösellä 20kmh, kakkosella 65kmh)


Kevyt crawlinki onnistuu tuolla pannulla, vaikka kiinapadat eivät ole tunnettuja alapään tuntumastaan, varsinkaan kun sensoria ei ole.
Mutta pitää ajella tuolla enemmän ja haistella että vaatiiko tuo sensoripannun ja noparin (esim: Tekin RX8)


Mamba veti vartin tms ajon jälkeen temp-cutoffin, joka ei sinällään ollut yllätys.
Huomenna kipasen noparin kanssa paikalliseen ele-tukkuun sovittelemaan sopivaa purkkia noparille ja öljylle.

Sen takia protoilen maxilla, koska ne ovat jo luotettavaksi osottautuneita ja kun Joe nihkeilee takuun kanssa, mun tuurilla MMM kyrvähtäis luonnostaan ja takuut on poltettu kun öljyssä on ollut (toki kunnolla putsaamalla öljyistäkin pääsee eroon).


Tuossa tuo Jesin kiinakone kokeilujuttu Mamba Maxilla, sori tastä lainauksesta...
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #633 : 08.10.09 - klo: 08.21 »
ei jaksa selata koko ketjua niin kysytään, onkon noi liquidrc:n pinjonit laatukamaa

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=mod1
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #634 : 08.10.09 - klo: 08.27 »
Kyllä ihan toimivia pinioneja nuo on, ja kestäviäkin.
son loppu ny.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #635 : 08.10.09 - klo: 11.36 »
Kyllä ihan toimivia pinioneja nuo on, ja kestäviäkin.

mkay, täytynee muutama tilata.

mahtaakohan Kyosho 46T Spur Gear [KYOIF148] käydä hoban keskidiffiin, sais tuota mekkalaa vähää pienemmäksi.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #636 : 08.10.09 - klo: 15.40 »
Lipo akut viel tarvii hommata.
Miten te ootte suojannu vastaria, aattelin et meneeks ne kuinka helposti rikki?


-Antti
« Viimeksi muokattu: 12.11.09 - klo: 09.49 kirjoittanut _^andy^_ »
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #637 : 08.10.09 - klo: 16.42 »
Miten te ootte suojannu vastaria, aattelin et meneeks ne kuinka helposti rikki?


Itse hommasin tälläisen ja laitoin vastarin sinne.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/27191/n/Traxxas-Sealed-Receiver-Box-SlashE-Revo
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #638 : 08.10.09 - klo: 21.44 »
mahtaakohan Kyosho 46T Spur Gear [KYOIF148] käydä hoban keskidiffiin, sais tuota mekkalaa vähää pienemmäksi.

Silikonin kanssa sai limat pysymään sisällä.

Aika isolla rajotukella pitää sähkökonversiota ajella, jos haaveilet muovisen spurrin kestävän!
Jos se rikkoo jo feigao-XL8/ bk120A nopari yhdistelmällä niin nopeasti spurrin ettei inferno liiku omaa mittaansa. Vain pöllähdys jauhetta ex moottorinreijästä saaliina...siis eka lähtö 14,8 voltilla. Uudet kumit saatto vaikuttaa jotain pitoon? Uudet lipot? Uusi kone?
(tosin sitte 22.2 voltilla läx melkein yhtä nopeasti karkasematon pinion spiderin viereltä....)

Sisään parina ajetun pinion-spur metalliparin, saa (rasvattuna,säädettynä) melkein hiljaseksikin. Ja pysyy sellisena jos säädöt (o-)saa samaan!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #639 : 08.10.09 - klo: 22.17 »

Täytyy viell keksiä jotain millä nopari varmasti pysyis kiinni?

Käännä sitä 90 astetta ja vetäise kahdella isolla nippusiteellä kiinni. Lisäksi 2puoleinen teippi alle. Se ei haittaa vaikka nippusiteet peittääki osan ritilästä...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #640 : 08.10.09 - klo: 22.30 »
Itse kötöstin tuossa yhden version ns.Vastariboksista.

Edit:vähän tuli epätarkkoja.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #641 : 08.10.09 - klo: 23.59 »
Sisään parina ajetun pinion-spur metalliparin, saa (rasvattuna,säädettynä) melkein hiljaseksikin. Ja pysyy sellisena jos säädöt (o-)saa samaan!

Näin on ja nuo voi valmiiksi myös valita sellaiset, joissa hampaan profiili käy yhteen, eikä turhia riitasointuja kuulu siksi että hampaat purevat toisiaan. Itsellä on autossa Robinson Racingin Extra Hard mod1-pinioni (kai se on karkaistu) ja Hong Norin torsenin ratas vastakkain. Alkuun piti vähän ääntä, mutta puolen tunnin ajon jälkeen ääni asettui ja nyt voimansiirrosta kuuluu vain hiljainen sirinä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #642 : 09.10.09 - klo: 00.40 »
ei jaksa selata koko ketjua niin kysytään, onkon noi liquidrc:n pinjonit laatukamaa

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=mod1
Ne on Robinson Racingin tavaraa eli ihan huippulaatua!

Tuosta vastari hommasta, että laita sitten samalla vastarin alle jotain pehmeää, että vaimentaa hieman iskuja.
Itsellä meni yksi vastari pimeäksi hypyn jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 09.10.09 - klo: 00.45 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #643 : 09.10.09 - klo: 06.23 »
eli pinjonia tilaten ja muovi spurrit unohtaen

edit:
Olipas hupasaa kävästä ajaan saviradalla joka on jäässä!

edit2: todii itelläkin olis vastari traxxas slashin vastariboxissa, eipä kastu enää :)

voi lähtee hyvillä mielin ajaa vaikka onkin vähän vettä radalla!
« Viimeksi muokattu: 09.10.09 - klo: 14.33 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #644 : 09.10.09 - klo: 21.29 »
Moro
Vaihdoin tuon SP:n moottoripukin omatekoiseen, kun ei viikonlopuksi saanut tuota yleisintä mallia missä kone tulee Diffi pukkiin kiinni.
 
Alumiinin palasesta viilailin ja akullisen kävin pihalla testaan toimi ok. Saa paremman painojakaman reiskaan niin että akut on koneen paikalla, vaikka ei missään nimessä huono ollut ajaa edelliselläkään konversiolla. Muutos ei ollut iso mutta, jopa välityksen ääni pieneni tuolla tekeleellä. Siinä kun spurrin ja pinjonin väli ei pääse muuttumaan kuten diffistä erillisessä pukissa. Nyt auton leiska on saman tyylinen kuin Koheltajan autossa.

Huomenna olis tarkoitus mennä Nokian radalle testaan vaikuttaako muutos kierrosaikaan. Vielä kun on n.0.5 sek. jäljessä M10-4 autoja, tuolla hieman syheröllä radalla.
Multi surfase on hanurista

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #645 : 10.10.09 - klo: 10.15 »
moi. tuli pieni robleema fluxin koneen kanssa (2650kv) mulla on xray xt8 konversio rc-monsterin pukilla, kone ottaa pohjalevyyn kiinni eikä saa konetta pukkiin kiinni  :embarrassed: voiko keskidiffiä nostaa vähäsen ylemmäks jollain sovitepaloilla? tekeekö voimansiirrolle pahaa? hyvin pienestä nostosta olisi kyse.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #646 : 10.10.09 - klo: 10.25 »
Voi nostaa vaikka useita millejä jos on tarvetta.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #647 : 10.10.09 - klo: 14.04 »
Medusa omistajat, täältä löytyy lika suoja taakse. Sekä 60mm ja 70mm moottoreille vara roottoreita 16,8mm ja 17,3mm versioina, onko tuo isompi malli sitten "viri" roottori sitä en tiedä...

Tuolta löytyy myös aika kätevän oloisia "lämpötilanäyttöjä" mikä tulee moottoriin kiinni, ei tarvitse pitää mittaria aina mukana.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #648 : 10.10.09 - klo: 18.12 »
ei jaksa selata koko ketjua niin kysytään, onkon noi liquidrc:n pinjonit laatukamaa

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=mod1
Ne on Robinson Racingin tavaraa eli ihan huippulaatua!

Joo todellakin!
Parhaita pinioneja mitä olen kokeillut,kestää yllättävän hyvin verrattuna monen merkin vakio pinioneihin.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Toms

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #649 : 13.10.09 - klo: 13.30 »
Suunnittelen harjatonta truggyä. Se tulis ei rata-ajoon ja mahd. jatkossa rata-ajoon.

Onko Mugen MBX6T, RCMonster konversio kitti, Tekin RX8 1550 tai 1700 moottori kombo, Hyperion G3 5S 5000 mAh  hyvä kokoonpano?

Minkä kokoinen pinjonin pitäisi olla?


Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #650 : 13.10.09 - klo: 14.25 »
Suunnittelen harjatonta truggyä. Se tulis ei rata-ajoon ja mahd. jatkossa rata-ajoon.

Onko Mugen MBX6T, RCMonster konversio kitti, Tekin RX8 1550 tai 1700 moottori kombo, Hyperion G3 5S 5000 mAh  hyvä kokoonpano?

Minkä kokoinen pinjonin pitäisi olla?



Osta "hardcase" lipo, jolloin akku on enemmän suojassa iskuilta, etsi esim. hobbyking.com  ista, siellä aiankin Turnigyn ja Rhinon patterit ihan hyviä...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #651 : 13.10.09 - klo: 16.24 »
Kun kerran sanot että ei rata-ajoon, niin sanomasi setti on oikein hyvä 1700kv koneella lämmöt pysyy alhaalla.
Unohda nuo jonde_sorone "suosittelemat" akut, tuo Hyperion G3 on paljon paljon paljon parempi akku kuin Turnigy tai Rhino.
Pinjoniksi suosittelisin ihan ilman mitään laskelmia, sitä vakio pinjonia minkä ohjekirja antaa, kerran moottori ottaa lähes samat kierrokset kuin polttis.
Mutta kannattaa silti laskea se tällä laskurilla, jätät pinjonin koon tyhjäksi ja laitat halutun huippunopeuden niin kertoo sopivan pinjonin.

Tuo hardcase on toimiva jos ne kennot EI liiku siellä kuorien sisällä ja kennomääräksi käy 4S tai 6S.
Omaan projektiin suunnittelin 2x 2S hardcase akut.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #652 : 13.10.09 - klo: 16.43 »
Mitä muuta vikaa Rhinoissa on kuin halpa hinta? Entä mikä muu tekee Hyperion G3:stä paremman kuin kalliimpi hinta?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #653 : 13.10.09 - klo: 17.03 »
En sanonut että niissä on mitään vikaa, Hyperion on vain erittäin laadukas akku, hintava ehkä myös.
Rhinolta ei löydy akkua mikä vastaa tuota kyseistä Hyperonia, kapasiteetissa päästän lähelle mutta ei purkuvirroissa.
Rhino on kiina akuista varmasti parhaimpia.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Toms

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #654 : 13.10.09 - klo: 17.45 »
Kiitos neuvoista!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #655 : 13.10.09 - klo: 18.58 »
Mitä muuta vikaa Rhinoissa on kuin halpa hinta? Entä mikä muu tekee Hyperion G3:stä paremman kuin kalliimpi hinta?

Ko merkkiset/kokoiset akut omistavan mielipide:
Ladatessa ovat liki aina balanssissa sekunneissa.
Ladata saa vaikka 5C nopeudella (=25A), joten akkujen väsyessä ei tarvitse vähwntää lataustehoja.

Kun akun teho alkaa hiipumaan, kennoissa on palautumiskykyä nimellisjännitteeseensä asti, joten ei ole kiire päästä lataamaan....
Ajaessa potkua on maxamps 8000mAh akkuun verrattuna selkeästi lisää, sekä tempasuun, että piiitkään kiljutukseen.
(huonoa on että koneet jälkimmäisessä tuppaa ehtimään kuumaksi. Akun vai käyttäjän syy?)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #656 : 13.10.09 - klo: 19.04 »
Osta "hardcase" lipo, jolloin akku on enemmän suojassa iskuilta, etsi esim. hobbyking.com  ista, siellä aiankin Turnigyn ja Rhinon patterit ihan hyviä...

Kymysys: Kuka kaipaa jotain hardcase-lipoja kun tuommoiset perus-softikset ajaa ihan täysin saman asian. Varsinkin kun kyseessä on trukki jossa varmasti on sisustassa lääniä enemmän ettei tarvitse akulle tulevia iskuja varoa.

Ja vielä enemmän jos hommaa tuon kitin conversionin tekoon.. siinä on ihan hyvä kotelo joka oikeilla mitoilla saadaan varmasti tiiviiksi ettei kolise ja pauku.

Tietty jos hartkeisseistä tykkää niin mikä jottei. Onko ne sitten kalliimpia vai ei?

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #657 : 13.10.09 - klo: 21.07 »
Kyllä täältä tulee ääni kovakuorisille, turvallisempaa touhuta kaikinpuolin kun akut on kotelon sisällä. Jos perusteluita haluaa niin selaa vaikka tätä viestiketjua ja Kilpailijoiden topicceja, sieltä löytyy selkeitä syitä miksi kovakuoriset lipot on rokrok.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #658 : 13.10.09 - klo: 21.31 »
Kilpailijat käyttää niitä koska se on säännöissä...
Samat kennot siellä on sisällä, kovakuorinen akkupaketti painaa hieman enemmän tietenkin.
Tosiaan suojan vuoksi noita kovakuorisia käytetään "normaali" ajossa.
On niissä kovakuorisissa huonojakin puolia, ei näe jos pientä pullistumaa, voi liikkua kotelon sisällä huomaamatta ja tuhota lipon, lika pääsee sisään mutta harvoin ulos, lisää painoa...
Näistä pystyy melkein kaikki kyllä karsimaan pois, jos haluaa, laadukkaat kennot että pullistumisen vaara pienenee, "liimaa" kennot kuoriin kiinni ettei liiku ja lopuksi vielä tiivistää paketin.

Itselle nämä kovakuoriset tulee juurikin tuon säännön (älytön) takia ja ne on helpompi sitoa akkutelineeseen kiinni kun ei tarvitse kotelon reunoja korottaa.
Enkä aja kisaa, vaan on vain tarkoitus tehdä kisasääntöjen mukainen peli.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #659 : 13.10.09 - klo: 21.34 »
Kilpailijat käyttää niitä koska se on säännöissä...

Kyllä vain, monesta kilpailulajista ne askeleet turvallisempaan elämään löytyy, kuten autoissa tuvavyöt :wink:
Kylätason RC-kuski.