Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #661 : 14.10.09 - klo: 01.27 »
Kyllä vain, monesta kilpailulajista ne askeleet turvallisempaan elämään löytyy, kuten autoissa tuvavyöt :wink:

Edellä tuli jo useampikin syy miksi kovakuoriset lipot voivat olla jopa turvattomampia. Toki isoissa autoissa on paljon turvallisuusasioita kehitetty kilpapuolella, ei kuitenkaan läheskään kaikkia.

RC puolella osa tiettyjen lajien säännöissä vaadituista asioista on mielestäni ajastaan pahasti jäljessä, täysin tarpeettomia tai jopa naurettavia. Jokaisella on kuitenkin vapaus olla osallistumatta noihin lajeihin, joten puolestani saavat hyvin pitää vaatimuksensa. Osin tuosta syystä olen itse valinnut lajiksi foffin, jossa säännöt ovat erittäin vapaat. Olen myös huomannut, että aika moni muu kisoihin osallistunut on tullut juuri siksi, että auton rakentelussa on aika vapaat kädet, eikä esim. akkujen suhteen ole mitään turhia rajoituksia. Itseasiassa tällä kaudella vielä oli kahdessa luokassa rajat maksimijännitteelle, mutta ensikaudella toinen luokka lopetetaan ja toisessa akkurajoitukset poistuvat. Myöskään akun kemiaa ei ole mitenkään rajoitettu, joten saa käyttää ihan mitä vaan. Niitä kisoja kun ei ratkaista akuilla, nopareilla tai moottoreilla. Tai sanotaan, että ne voidaan hävitä, mutta ei voittaa näillä. Toki ymmärrän, että näin ei ole mahdollista kaikissa rc-autoilun lajeissa, mutta siksi meillä onneksi onkin monia lajeja ja luokkia ja lisää tulee kokoajan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #662 : 14.10.09 - klo: 06.46 »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #663 : 14.10.09 - klo: 08.59 »
RC puolella osa tiettyjen lajien säännöissä vaadituista asioista on mielestäni ajastaan pahasti jäljessä, täysin tarpeettomia tai jopa naurettavia.
Jos koet asiat noin niin kannattaa varmaankin laittaa lajiryhmälle palautetta eikä itkeä täällä?  :grin:

Kesällä tulleet liposäännöt ovat olleet erittäin toimivia eikä yhtään onnettomuutta ole ollut lipojen kanssa. Tuollainen pehmeäkuorinen lipo kun pääsee autosta tippumaan ja siitä päältä jyrää 9 takana tulevaa autoa ei takaa sitä että se olisi sen jälkeen ehjä, mutta sääntöjen vaatima kovakuorinen sen kestää. Lataussäkeistä ja balanserin käytöstä voi olla tietty montaa mieltä mutta ei ole omaa harrastamistani haitannut.

Foffissa autoja ei ole radalla kuin yksi kerrallaan? Siinä luokassa taitaa pääpaino olla auton rakentamisessa kun muissa luokissa se on kisaamisessa, joten aika turha vertailla näiden luokkien sääntöjä keskenään. Kaikki nykyiset tiukat säännöt käytännössä vähentää kuluja, jos kaikki sallitaan niin karkaa kulutkin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #664 : 14.10.09 - klo: 13.41 »
Suunnittelen harjatonta truggyä. Se tulis ei rata-ajoon ja mahd. jatkossa rata-ajoon.

Varmaankin sulla on tuo MBX6T koska sen mainitsit.
Jos ei niin tuossa voisi olla vaihtoehto http://rc10.fi/index.php?topic=40749.msg362999

Huomiona, että näitä on myynnissä usein. Johtuuko se siitä ettei jaksa kauaa kiinnostaa? - aika moni panee kiertoon muutaman akullisen jälkeen.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #665 : 14.10.09 - klo: 13.54 »
Tai sitten talvi tulossa ja halutaan sisälle radoille pienempiä autoja.
Oma Xray XB8EC on kyllä hyvällä malli.Akku koteloa pitää hieman vielä muokata ja laittaa johdot asiallisesti,niin pääse ajamaan kunnolla.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #666 : 14.10.09 - klo: 14.03 »
Jep, mutta EC on buggy. Jos niille on luokka tulossa niin jo se yksistään perustelee asian  :cool: Mutta sanottakoon edellinen noin niinku ulkopuolisen havaintona. Hyvä että olette eri mieltä.




Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #667 : 14.10.09 - klo: 14.19 »
Huomiona, että näitä on myynnissä usein. Johtuuko se siitä ettei jaksa kauaa kiinnostaa? - aika moni panee kiertoon muutaman akullisen jälkeen.

Tätä olen itsekkin ihmetellyt, ensin veuhkataan kuinka hyviä ja ylivoimaisia nämä konversiot on ja sitten auto kumminkin laitetaan heti myyntiin? :huh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #668 : 14.10.09 - klo: 14.20 »
Osa varmaan haluaa projekteja...
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #669 : 14.10.09 - klo: 14.26 »
Projektit syntyy mielikuvista ja jos todellisuus ei vastaa mielikuvaa niin lelut lähtee markkinoille aika nopeasti. Oma patterikasi murjottaa kaapissa käyttämättömänä, ei siksi että se on vaille käyttöä vaan siksi että odotellaan kevättä ja isoja paanoja :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Toms

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #670 : 14.10.09 - klo: 14.46 »
Kyllä tuossa kiinnostaa se projekti/rakentaminen ja sähkökäytön helppous.

Ja kun alkaa kaivata bensan katkua ja meteliä voi aina ulkoiluttaa bajaa.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #671 : 14.10.09 - klo: 15.19 »
Niin, mulla on kanssa honkkarin trukki odottelemassa ensi kevättä koska kosteusvaurio riskit on mahdollisia talven myötä.
- Tapsa

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #672 : 14.10.09 - klo: 15.21 »
Ehdottomasti kiinnostavinta on se rakentaminen. Omat projektit (yksi valmis ja toinen työnalla) ovat olleet enemmän kuin vain konversio polttiksesta sähköksi, eikä siinä nyt enää mitään niin kovin ihmeellistä olekaan kun valmiita kittejä saa ja joka toisella on muutenkin sellainen tehtynä. Sen sijaan olen tehnyt ja tekemässä radikaalejakin muutoksia autoon muutenkin ja se homman viehätys on siinä kun suunnittelee kynällä, paperilla, tietokoneella ja vähän protyyppiosiakin tekemällä jotain erilaista ja saa sen vielä toimimaan.

Koko viime talvi meni projektissa, jossa muutin polttisrevon sähkökäyttöiseksi ja samalla tavoitteena tehdä siitä kilpailukykyinen foffiauto. Metriäkään en ollut lajia ennen ajanut, mitä nyt seurannut 1:1-kokoluokassa lajia lähes 20 vuotta, lukenut vastaavista rc-autoista, nähnyt jotain kuvia ja muutaman videon. Siltä pohjalta ja lukuisien vinkkien avulla talven aikana vaan muodostui uusi auto. Sitä fiilistä ei pystynyt sanoin kuvaamaan kun rinteessä huomasi kuinka hyvä siitä tuli. Tietty kokemattomuus lajista teki sen, että vielä ensimmäisen kisankin jälkeen oli vähän epävarmaa tuliko siinä niin hyvä, mutta kun kausi on takana, niin pakko sanoa että hyvä tuli ja rima on seuraavalle projektille todella korkealla.

Ensi talveksi on jo aloitettu uusi "konversioprojekti". Tavoite on ajaa autolla ehkä jo tämän vuoden puolella ensi metrit, mutta varsinaisesti täydessä iskussa pitäisi olla taas huhtikuun alussa. Mitään kiirettä ei ole ja täksi talveksi on muutama muukin projekti tehtävänä. Sitä kun meni tekemään jotain niin hölmöä, että rahoittaakseeni auton rakentelua ja kilpailutoimintaa menin hankkimaan kaupallisia tukijoita tiimillemme, niin sen seurauksena on tullut erilaisia asiakasprojekteja, eli autojen tekemistä sponsoreille.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #673 : 14.10.09 - klo: 15.30 »
Niin, mulla on kanssa honkkarin trukki odottelemassa ensi kevättä koska kosteusvaurio riskit on mahdollisia talven myötä.

Pihasuttaatko (bashaatko) vai ajatko sillä radalla, ja paljonko ajoa tulee noin keskimäärin?
Arvelen että rahaa sulla on mennyt:
- auto 300 (uudesta autosta vähennettynä polttiskamat tai vaihtoehtoisesti käytetty)
- lipot 200
- moottori + säädin 200
Onko yhtään alueella ?

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #674 : 14.10.09 - klo: 16.07 »
Ei se talveen se kausi lopu...
Itsellä ainakin enemmän laitteet kastuu kesällä kuin talvella. Kunhan katsoo että noparin päälle ei kauheasti kerry lunta niin voi surutta ajella.
Se on talvella hienoa ajaa kun lumi pöllyää, silloin kun sitä harvoin täällä etelässä on.
Onkos ketään nähnyt 4S tai isompia hardcase pakkoja? 3S löytyy Polyquestilta mutta 18C purulla... Taitaa noiden hardcase akkujen "esteenä" olla koko, kun yritetään tehdä sitä pötköakun kokoista pakettia.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #675 : 14.10.09 - klo: 16.16 »
Huomiona, että näitä on myynnissä usein. Johtuuko se siitä ettei jaksa kauaa kiinnostaa? - aika moni panee kiertoon muutaman akullisen jälkeen.
Tätä olen itsekkin ihmetellyt, ensin veuhkataan kuinka hyviä ja ylivoimaisia nämä konversiot on ja sitten auto kumminkin laitetaan heti myyntiin? :huh:
Kyllä ainakin omalla kohdallani kun auto menee myyntiin niin melkein poikkeuksetta on syynä rahan tarve johonkin toiseen autoon.Sitä kun haluaa kokeilla aina jotain uutta ja erilaista...

Oma HongNor X2 konversioni meni vaihtoon siitä huolimatta että oli parhaimpia autoja mitä olen koskaan omistanut!!
Enemmän kun varmasti palaan vielä vastaavan auton pariin.Todella laadukas kampe moneen muuhun verrattuna.  :p
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #676 : 14.10.09 - klo: 16.39 »
Huomiona, että näitä on myynnissä usein. Johtuuko se siitä ettei jaksa kauaa kiinnostaa? - aika moni panee kiertoon muutaman akullisen jälkeen.

Omalta kohdaltani voin sanoa että mulla on näitä useita. Koko ajan on yks buggy ja truggy harjattomana. Se on vaan jostain syystä mukava rakennella näitä ja olen jopa kuullut muidenkin olevan sitä mieltä että hyviä autoja olen rakentanut.

On niitä monella pitkäaikaisemmallakin omistajalla, jotka ei foorumille hirveästi kirjoittele autoistaan.
Mulla nyt sattu toi Honkkarin malli merkintä saamaan uuden merkityksen: X2 Kun ostin "savo"lta sen konversio trukin takaisin, jonka pari kuukautta sitten rakensin uudesta autosta :wink:

Ps. On näillä siisti ajellakkin. Mulla on yli kuukauden nitrokoneet olleet ajamatta, kun on sähkövehkeiden kans menny kaikki vähä vapaa aika.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #677 : 14.10.09 - klo: 17.43 »
no sitten.. Olen saanut väärän kuvan että se on video juutuubiin ja sit myyntiin ;) toivottavasti nähdään myös kisoja jatkossa, myös t-malleilla..

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #678 : 14.10.09 - klo: 17.52 »
Kävin äsken varttitunnin päästelemässä X2-CRT:llä ja kyllä se on siistiä.
Tuli postissa tänään harjaton pikku e-revokin, jolla kokeilin ensin. Oli se liian pieni mun makuun vaikka 3kennoisilla kulkikin aika sairaasti.
1/8 on hyvä pysymään lapasessa, koska siinä ehtii hieman reakoida liikkeisiinkin ennekuin se lähtee lapasesta. Kunhan ei paina kaasuliipaisinta 6S:illä pohjaan asti.
Vaikka nyt oonkin ajellu buggyllä ja truggyllä 6kennoisilla, niin olen edelleen sitä mieltä että 4kennoa on sopiva ja riittävä näihin. Varsinkin jos koneena on joku yli 2000kv.
Mulla on koneina Neu 1500kv ja Medusa 1600kv joten nämä sopii hyvin 5 ja 6 ässien kans...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #679 : 14.10.09 - klo: 18.51 »
Onkos ketään nähnyt 4S tai isompia hardcase pakkoja?

Losilta ja Maxampsilta ainakin löytyy 4S HC-pakkoja. 5S tai 6S ei ole mulle eteen tullut.
Flying Calacucco

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #680 : 14.10.09 - klo: 19.04 »
Niin, mulla on kanssa honkkarin trukki odottelemassa ensi kevättä koska kosteusvaurio riskit on mahdollisia talven myötä.

Pihasuttaatko (bashaatko) vai ajatko sillä radalla, ja paljonko ajoa tulee noin keskimäärin?
Arvelen että rahaa sulla on mennyt:
- auto 300 (uudesta autosta vähennettynä polttiskamat tai vaihtoehtoisesti käytetty)
- lipot 200
- moottori + säädin 200
Onko yhtään alueella ?
Pihasuttaan, käyn montuilla ja yksityismontulla, mikäli ensi keväänä tulee ajettua enemmän niin tarkoitus olisi vierailla lavangossakin jos ajotaidot riittää.. Ajoajasta en osaa sanoa kuin sen että ajettua tulee liian vähän kun opiskelijan elämä on mitä on.

Voi voi, enemmän on mennyt, auto lähemmäs 500 torsenilla ja pikku hop-upeilla, lipot jotakuinkin tuota luokkaa ja säädin sekä moottori reilu 300 euroa, plus konversiokitti.

Kytkimen osiin, erilliseen koriin, koritarvikkeisiin, ja muihin osiin meni kanssa kohtuullinen summa.

Yhteensä mennyt radioiden ja muiden tarvikkeiden kanssa vielä enemmän, en ala koko summaa täällä foorumilla sanomaan.
« Viimeksi muokattu: 14.10.09 - klo: 19.29 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #681 : 14.10.09 - klo: 19.16 »
Voi voi, enemmän on mennyt, auto lähemmäs 500 torsenilla ja pikku hop-upeilla, lipot jotakuinkin tuota luokkaa ja säädin sekä moottori reilu 300 euroa, plus konversiokitti.

Niinpä...
Ei nää ilmasia vehkeitä oo,sen olen todennut itsekkin!!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #682 : 14.10.09 - klo: 19.19 »
Niinpä, niinpä :grin: .
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #683 : 14.10.09 - klo: 21.50 »
Niin, mulla on kanssa honkkarin trukki odottelemassa ensi kevättä koska kosteusvaurio riskit on mahdollisia talven myötä.

Pihasuttaatko (bashaatko) vai ajatko sillä radalla, ja paljonko ajoa tulee noin keskimäärin?
Arvelen että rahaa sulla on mennyt:
- auto 300 (uudesta autosta vähennettynä polttiskamat tai vaihtoehtoisesti käytetty)
- lipot 200
- moottori + säädin 200
Onko yhtään alueella ?
Pihasuttaan, käyn montuilla ja yksityismontulla, mikäli ensi keväänä tulee ajettua enemmän niin tarkoitus olisi vierailla lavangossakin jos ajotaidot riittää.. Ajoajasta en osaa sanoa kuin sen että ajettua tulee liian vähän kun opiskelijan elämä on mitä on.

Voi voi, enemmän on mennyt, auto lähemmäs 500 torsenilla ja pikku hop-upeilla, lipot jotakuinkin tuota luokkaa ja säädin sekä moottori reilu 300 euroa, plus konversiokitti.

Kytkimen osiin, erilliseen koriin, koritarvikkeisiin, ja muihin osiin meni kanssa kohtuullinen summa.

Yhteensä mennyt radioiden ja muiden tarvikkeiden kanssa vielä enemmän, en ala koko summaa täällä foorumilla sanomaan.

Ok. Antanee Tomsille kuvaa asiasta, eli budjetti on 1000-1500eur vaikka jäis pelkäksi projektikokeiluksi.

Ja radalle vaan, siellähän sitä sitten oppii lisää.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #684 : 14.10.09 - klo: 21.59 »
Oman auton rakentaminen alkoi tyhjältä pöydältä ja loppusumma on jossakin 1300-1400€ kieppeillä, tässä on pelkkä ajokuntoinen auto sähköineen, sisältää kolme kierrosta akkuja. Ratti/laturin ja muu sälä ei sisälly hintaan koska ne löytyy ennestään.

P.S Mitä näitä hintoja pihtaamaan, jokainen osaa käyttää kvg:tä ja etsiä patterikasin  komponenttien hinnat... :wink:
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #685 : 14.10.09 - klo: 22.03 »
Aivan, ja kisapolttiksen kanssa budjetti näyttäisi olevan suurinpiirtein samoissa, joka nyt sinänsä ei ole ainakaan mulle mikään yllätys. Esim.
Auto 500
Pannu 300
Putki 100
Servot 200
Vastarinakku ja polttoaine, renkaat, starttiboxi 150
yht. 1250,-
« Viimeksi muokattu: 14.10.09 - klo: 22.06 kirjoittanut Mika R »

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #686 : 14.10.09 - klo: 23.57 »
Meni jonkun verran enemmän kuin polttis kisa buggyyn/truggyyn tarvikkeineen, aloitin kaiken oikeastaan siitä että ostin hyvin vähän käytetyn honkkarin truggyn missä oli iskarin suojasukat edessä, keskellä torseni ja jotain muuta sälää mitkä sitten nosti auton hintaa. Kytkimen osiin, koritarvikkeisiin ja muihin säliin meni yllättävän paljon rahaa, varaosiakin tuli hankittua, kuten myös torsen litkua. Akutkaan ei ole ilmaisia, 4kpl akkuja tuli hankittua, 3kpl jäi tulliin ja yhden ostin täältä foorumeilta. Laturikin täytyi ostaa, se irtosi muutamalla kympillä mutta toimii.

Radiolaitteisiin meni turhankin paljon kun tuli hankittua futaban 2,4Ghz radiot sekä futaban laatuservokin.

Teknon setti jäi tulliin, mikä ei sinänsä ollut yllätys.

Tekinin combo oli kallis investointi, mutta kannatti koska softa on todella monipuolinen ja löytyy sensori yms. ja monipuoliset säädöt. Lisäksi hankin HPI:n phatline renkulat asfalttiajoon pomppulinnasta, multa löytykin jo ennestään GQ:n hammerit ja LRP the x renkulat tuli auton mukana.

Kokeilumielessä ja pitkäaikaisena haaveena tuli rakenneltua tällainen auto, konversio kitti helpotti kasaamista eikä tarvinnut kauheasti miettiä omia patentteja autoon.


Mikäli suomeen on tulossa joskus patteri kasi/truggy luokka niin voisi kiinnostaakkin mikäli auto ei vaihda omistajaa :grin: .
« Viimeksi muokattu: 15.10.09 - klo: 00.01 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #687 : 14.10.09 - klo: 23.58 »
Tuon viime talvisen projektin kustannuksia on tullut joskus kesällä räknättyä ja tällaiseen päädyin (suluissa sponssattu hinta eli paljonko todellisuudessa meni omaa rahaa):
- auto (Revo 3.3) käytettynä 350 € (0 €)
- alustan muutososat 100 €
- apurungot 200 € (100 €)
- voimansiirto (diffit, akselit, pukit) 500 €
- voimansiirron koneistukset 800 € (50 €)
- itse suunnittelun rungon koneistukset 600 € (50 €)
- runkomateriaalit 50 €
- korimuotin materiaali 100 €
- korien teettäminen omalla muotilla 300 €
- akut 300 €
- servot 100 €
- nopari ja moottori 300 €
- laakerit ja nesteet 100 €
- vanteet ja renkaat 100 €
- tarvikkeet 150 €

Yhteensä ollaan jo noilla yli neljässä tonnissa. Muutama kymppi saatiin takaisin polttisosien myynnistä ja todellisuudessa kun kisakäyttöä silmällä pitäen on varaosiinkin investoitu, niin 5 k€ ei taida riittää. Eihän tässä mitään järkeä ole, muuta kuin että tämä on harrastus. Noita koneistuksia tuskin olisi ollut vara teettää, jos kaikki olisi pitänyt maksaa itse. Tarkkoja tuntimääriä ei edes ole tiedossa mitä ovat niihin käyttäneet, mutta kun tehdään yksittäiskappaleita, niin ne eivät halvalla synny. Sponsorointia on sitten "maksettu" takaisin asiakasprojektina ja käyty heittämässä näytösajoa sponsorin asiakastilaisuudessa.

Radiot, laturit, virtalähteet, kuljetuskalusto ja "motorhome" on sitten vielä päälle, mutta ne on olemassa joka tapauksessa, niin niille on turha laskea mitään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #688 : 15.10.09 - klo: 00.10 »
Minä olen kyllä ajanut suht paljon vaikka ei M-8e:tä vielä pitkään ole itselläni ollutkaan.
Noin 25 akullista on takana.

Vieläkin suuresti harmittaa että olen Nokian uusitulla todella syheröllä radalla 0,5sek. hitaampi kuin M10-4 autot, kuulemani mukaan esim. Vantaan RC-centerissä M-8e auto olisi nopeampiakin kun pienemmät.

Mitä hintoihin tulee niin vanhasta polttis treeniautosta tein, eli vain nopari/kone compon ja akut hommasin. Hintaa minun M-8e autolle tuli vähän erilailla kuin Penquinin Foffi laitteelle.
-220€ compo
-200€ akkuja 3 sarjaa 4kpl 2s hard case ja 1kpl 4s
-10€ patteri teline, loput konversio osat tein itse.
=430€
Tuolla hinnalla saa toki M10-4 alusta sarjan tai koko autonkin, mutta M10 autojen kestävyys kun on lähinnä lelun luokkaa M-8 autoon verrattuna. 
 
Multi surfase on hanurista

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #689 : 15.10.09 - klo: 08.19 »
Vantaan RC-centerissä M-8e auto olisi nopeampiakin kun pienemmät.

Nounou, Espoon Centerissä, ei Vantaan :wink:

Kyllä se M8e näytti nopeampi olevan niin kauan kun kuskina oli osaava kuski :wink:

Kylätason RC-kuski.