Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597729 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #840 : 19.01.10 - klo: 22.35 »
Ajattelin juotella uudet suorat johdot MMM:än ja motin väliin ilman turhia liitoksia. Riittääkö tuohon AWG12 johto vai pitäiskö olla 10:iä? Setuppi on sigussa.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #841 : 20.01.10 - klo: 00.55 »
En lähtisi sieltä piirilevyltä mitään juottelemaan irti...
Tuota 12awg johtoa käytetään yleensä 1/10 kokoluokassa, 10awg eli n.4mm2 on kyllä suositellumpi 1/8 koon laitteisiin, mutta jos matka on oikein lyhyt niin miksei voisi käyttää pienempääkin.
En näe kyllä järkeä poistamaan niitä liittimiä kun autoa joutuu kuitenkin huoltamaan, niin on paljon helpompaa kun on liittimet välissä, tietenkin jos ajaa vain puhtaissa olosuhteissa niin ei tarvitse huoltaa niin usein.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #842 : 20.01.10 - klo: 01.21 »
No tuota, lähteehän ne johdot irti MMM:stä. 6mm plugeilla noi johdot siinä kiinni. Taidan siis laittaa 10 johtoa...


Edit.

Hmm. Mistäköhän tuota 10awg johtoa löytäis. Useimmilla kauppiailla on vain 12awg:tä maksimissaan.
« Viimeksi muokattu: 20.01.10 - klo: 07.31 kirjoittanut Maxximo »
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #843 : 20.01.10 - klo: 08.07 »
Tuota 12awg johtoa käytetään yleensä 1/10 kokoluokassa, 10awg eli n.4mm2 on kyllä suositellumpi 1/8 koon laitteisiin, mutta jos matka on oikein lyhyt niin miksei voisi käyttää pienempääkin.

Eipä sillä johtojen pituudella ole juurikaan merkitystä näissä vehkeissä, johtojen pituuseroissa puhutaan kuitenkin muutamista kymmenistä milleistä joilla ei ole kuin psykologinen merkitys. Enemmän vaikuttaa johdon paksuus joten laita niin paksut piuhat mitkä saat juotettua kiinni, itellä muistaakseni 12awg ja pelittää hienosti.
Kylätason RC-kuski.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #844 : 21.01.10 - klo: 14.37 »
Eilen tuli pari uutta akkua ja harmikseni ns. samankokoiset akut ei ollutkaan samankokoiset.
Oikean kokoiseksi tehty akkuteline meni sitten uusiksi. Nyt sopii kiinan toleransseillakin akut koteloon.

Ilmeni erikoinen vika mm3 säätimessä joka virran katkaisun jälkeen pitää säätää kaasu, jarru ja neutraali uudestaan. Onko tuohon jotain neuvoa ?.
Vika hävisi yön aikana, eli nyt hakee aivan normaalisti säädöt kohdalleen.
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo: 20.14 kirjoittanut mmrc »
Multi surfase on hanurista

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #845 : 27.01.10 - klo: 19.12 »
Morjens!

Minkäslaista moottori/nopari/akkupakettia suosittelisitte taikka olette itse käyttäneen HoBao Hyper ST:ssä? Itselläni ei ole kokemusta esim. näistä 1/8 kokoluokan sähkömoottoreista, että minkälainen motti sinne kannattaisi sijoittaa.
Ajot olisi enimmäkseen tuolla soramontuilla ja ehkä myös rata-ajossa.
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #846 : 27.01.10 - klo: 20.31 »
Nopariks varmaan Castlen MMM tai Tekinin RX 8
Ja konetta kannattaa valita hieman kenno määrää silmällä pitäen,mutta radalla varmaan tollanen trukki liikkus iha hyvin esim. MMM 2200kv combolla ja 5s.
Tai sitten MMM 2650kv combo ja 4s.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #847 : 27.01.10 - klo: 22.26 »
tekini vaikuttaa mielenkiintoiselta paketilta mutta siitä ei taida olla vielä kauheesti kokemuksia. mamba monster itsellä castlen 2650kv moottori ja todella lyhyillä välityksillä ajellaan asso rc8e autolla sisällä. 4s lipoilla liikkuu ainakin sisälle todella liian ripeästi eli pakko noparista sekä radiosta rajottaa aika reippaastikkin ja kaasun käytön kanssa saa olla todella tarkkana. eikä ainakaan itsellä mamba monsterista ole pahaa sanottavaa *koputtaa puuta* toimii kuin junan vessa ainut miinus että on sensoriton. akkuihin kannattaa kiinnittää huomiota että purkuvirtaa on tarpeeksi saatavana. itsellä tuppaa vielä gm 5000mah 35c akut kuumenemaan kun ajaa pidempään ja ne on siis 2kpl kytketty sarjaan (4s)tuolla paketilla veikkaan että trukkikin liikkuu ihan kohtalaisesti ottaen huomioon että ajan tolla sisällä (tekonurmi matolla) minipinneillä ja nekin vielä sutii uutenakin vaikka pito on ihan järjetön. käytäntö osoittanu että vähintään dual laturi tarviais olla tai sitten kaksi jotain muuta laturia
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #848 : 27.01.10 - klo: 22.34 »
Sen verran Tekinistä kokemuksia että sitä uskaltaa suositella patterikasiin, kunhan varmistaa että moottori on uudempaa versiota jossa on vahvistetu akseli/roottori. Kesällä vasta näkee miten kauan savut pysyy sisällä kun pääsee oikein kunolla rankaisemaan vehkeitä krossipaanalla :evil:
Kylätason RC-kuski.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #849 : 27.01.10 - klo: 22.54 »
Sen verran Tekinistä kokemuksia että sitä uskaltaa suositella patterikasiin, kunhan varmistaa että moottori on uudempaa versiota jossa on vahvistetu akseli/roottori. Kesällä vasta näkee miten kauan savut pysyy sisällä kun pääsee oikein kunolla rankaisemaan vehkeitä krossipaanalla :evil:
Testaa ihmeessä sisälläkin, ainakin itsellä 8 autosta (tosin eri sähköillä) niin hyvät kokemukset että voi suositella. Toki ulkonahan se pääsee vasta oikeuksiinsa mutta sisälläkin ajo on hauskaa kun laitteet tuntuu kestävän mitä vaan, ja ajo on tarpeeksi helppoa ainakin Nokian radalla.
Multi surfase on hanurista

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #850 : 27.01.10 - klo: 23.21 »
Sen verran Tekinistä kokemuksia että sitä uskaltaa suositella patterikasiin, kunhan varmistaa että moottori on uudempaa versiota jossa on vahvistetu akseli/roottori. Kesällä vasta näkee miten kauan savut pysyy sisällä kun pääsee oikein kunolla rankaisemaan vehkeitä krossipaanalla :evil:

Jenkkilässä ilmeisesti aika yleistä et on savut karannu noista Tekinin nopareista... Mutta toisaata tuntuu olevan siellä kovassa huudossa joten on niitä myytykin "muutama" kappale.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #851 : 28.01.10 - klo: 07.11 »
On ajettu sisällä parikyt akullista ja pelittänyt hienosti, ulkona vaan on enemmän fiilistä noiden kanssa kun pääsee ajamaan isookovaa kun sisällä se nyt on vähän sellasta näpertelyä, mutta hauskaa sellasta. Odotellaan kesää ja ajellaan sisällä sillä aikaa SC10:llä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #852 : 28.01.10 - klo: 12.42 »
Testaa ihmeessä sisälläkin, ainakin itsellä 8 autosta (tosin eri sähköillä) niin hyvät kokemukset että voi suositella. Toki ulkonahan se pääsee vasta oikeuksiinsa mutta sisälläkin ajo on hauskaa kun laitteet tuntuu kestävän mitä vaan, ja ajo on tarpeeksi helppoa ainakin Nokian radalla.
[/quote]

juu kyllä voi kans suositella m8e:tä sisälle on todella hauska ajaa ja todella helppoa kaasun kanssa saa vaan olla tarkkana. ja todellakin kestää mitä vaan. (täysiä tolppaan ym)
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #853 : 30.01.10 - klo: 14.27 »
Tässä vielä yksi otos ex-autostani:



Nytten tulossa siis "hieman" isompaa brushlessia tilalle :cheesy: . Tekee mieli saada oma kädenjälki esille tälläkertaa, hongnorin kanssa se ei onnistunut tarpeeksi hyvin..
- Tapsa

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #854 : 30.01.10 - klo: 14.35 »
Mikäs on tapsa92:lla konversion tilanne?
Eli Suomeksi missä mennään?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #855 : 30.01.10 - klo: 14.40 »
Nutech Thunderbolt 2 brushless konversio :wink: . Sähköiksi turnigyn 120A opto lennokkinopari, hv-ubec, scorpion systemsin helikopteri outrunneri ja servoiksi futaban large scale s3306 ja s9351, akuiksi 10s lipo akut ja niin edelleen.

http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/hk40/HK-4035-560/ tuossa kyseinen moottori, mulla on tuollainen jo hyllyssä odottelemassa moottoripukkia mikä ei ole vielä valmis ollenkaan.

Auto löytyy jo.
- Tapsa

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #856 : 30.01.10 - klo: 14.51 »
No odotellaan projektin etenemistä.
Kirjoittelet varmaan täällä kun homma etenee.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #857 : 30.01.10 - klo: 15.09 »
Kyllä mä laitan lisää infoa heti kun olens aanut osia valmiiksi, eilen tein moottoriadapteri holkin, pysyy pinjonin vakioruuveilla kiinni eikä muuten lähde irti :grin: Eli moottorin kiinnitys pinjoniin on ratkaistu.

Tässäpä hieman kuvia :wink: .
Kuvat on juuri äsken otettuja.












Viimeyön pikkutunneilla viimeistelin korin. Noh, kattoo nytten josko pääsisi itsekkin ajelemaan pulkalla vielä tässä kevättalvella.
- Tapsa

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #858 : 06.02.10 - klo: 00.17 »
Onko kellään kokemusta losin 1:8 moottori ja nopari combosta, taitaa olla aika perusrautaa, mutta riittäiskö liikuttamaan Hyper 7:aa?

Tossa linkkiä: 1/8 Xcelorin 2100Kv Brushless Combo

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #859 : 06.02.10 - klo: 01.02 »
Onko kellään kokemusta losin 1:8 moottori ja nopari combosta, taitaa olla aika perusrautaa, mutta riittäiskö liikuttamaan Hyper 7:aa?

Tossa linkkiä: 1/8 Xcelorin 2100Kv Brushless Combo

Mulla on toi Losin 2100kv kone käytössä yhdessä MMM:n kanssa ja hyvin pelittää Hyper 8:ssa. Tossa pientä videonpätkää kulusta: http://www.youtube.com/watch?v=cKpTnBLjULc
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #860 : 06.02.10 - klo: 02.08 »
Onko kellään kokemusta losin 1:8 moottori ja nopari combosta, taitaa olla aika perusrautaa, mutta riittäiskö liikuttamaan Hyper 7:aa?

Tossa linkkiä: 1/8 Xcelorin 2100Kv Brushless Combo

Mulla on toi Losin 2100kv kone käytössä yhdessä MMM:n kanssa ja hyvin pelittää Hyper 8:ssa. Tossa pientä videonpätkää kulusta: http://www.youtube.com/watch?v=cKpTnBLjULc

Hyvin näyttää kulkevan, löysin tossa meinaan aika edullisen paketin ja ajattelin muuttaa ton mun auton sähköiseksi jos ei kukaan sitä tahdo ostaa. Kuinkas olet jarrut laittanut?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #861 : 06.02.10 - klo: 06.39 »
Kuinkas olet jarrut laittanut?
Nopari hoitaa jarrutuksen. Ei siihen hyvällä noparilla ja koneella tarvi mekaanisia jarruja...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #862 : 06.02.10 - klo: 11.38 »
Jep, niinkuin Ile__ tos totesikin niin mekaaniset jarrut pois vaan ja antaa noparin hoitaa se puoli. Tosin, kyllähän jotku "hifistelijät" ehkä haluaa säilyttää nuo levyjarrut jotta etu ja takapää jarruttaa tasaisesti. Moottorijarrun vaikutushan ohjautuu keskidiffin välityksellä enemmän tai vähemmän epätasaisesti...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #863 : 06.02.10 - klo: 12.53 »
"Moottorijarrun vaikutushan ohjautuu keskidiffin välityksellä enemmän tai vähemmän epätasaisesti..."
Etu- ja takadiffi jakaa sitten , miten tykkää,kardaanien jarruja levyjarruisissakin.

HEH  :afro:
Keskitorsen, eikös se kerro huonomman pidon 4:llä ja laita toiseen, myös jarrutussuunnan voimissa. Kunhan voima tulee torseniin spurrista, rummusta. Minusta keulan yli kippaaminen rauhoittui, ja mutkaan saa sisään jarruttaa vielä käännön alussakin, torsenilla. MMM ja suhteellisen kevyt auto kestävät, ja jarrua voi säädellä vaikka käyrästä.

 :police:
Toiseen suuntaan, eli erillisten jarrujen  hyviä puolia:
myös jarruttamisen käskyn hukkalämpö kertyy nopariin koneella jarrutettaessa. Jos on jo kuuma nopari ja painava auto, ni sitäkin energiaa riittää ihmetellä.
Lataavat noparit taas saattavat  pistää hieman yli sallitun C:n tota jarrutuksessa tunkevaa energiaa akkuunpäin.
Aina ei voi voittaa. Edes joka kerta!
Pitäkää se kaasu pohjassa!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #864 : 06.02.10 - klo: 13.08 »
Pitäkää se kaasu pohjassa!

Joo, tosimieshän ei jarruja tarvitse. :grin:
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #865 : 07.02.10 - klo: 01.29 »
Ei tarvitse ei, mutta kattelin tossa noita paketti koneita ja löisin mielestäni aikast edullisen vaihtoehdin, kuin RTR  :grin:

Turnigy Brushless Car Power System 2350Kv/150A

Mitä mieltä olette, ainakin 100$ halvempi kilpailijoihin verrattuna

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #866 : 07.02.10 - klo: 10.07 »
Lussu 1/5 autoon varmasti! Jos konelle saa max antaa 76A piikkii, noparille max 6s, eli 22.2volttii, jää piikkitehoksi 1687,2wattii miinus hävikki.

Teoreettinen teho siis sama tai alle mambamax-combon luokkaa, vai kannun pituus ja kierrosten sopivuus etunaan.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #867 : 07.02.10 - klo: 12.10 »
Lussu 1/5 autoon varmasti! Jos konelle saa max antaa 76A piikkii, noparille max 6s, eli 22.2volttii, jää piikkitehoksi 1687,2wattii miinus hävikki.
Hyper seiskaan jos oli menossa, niin mitäs sennii väliks vaikka lussu 1:5 autoon olisi? Vertailun vuoksi, pappamopon huipputehot on luokkaa 1,5 kW, joten kyllä sen 1:5 kokoisen saa liikkeelle tuolla, vaikka ei välttämättä lentämään...

Turnigyn kombo liikutti E-Revoa ihan liukkaasti. Sittemmin koneosastolla on ollut testissä vaikka mitä, tällä haavaa Swanghobbystä hommattu 4465SL (2000kV, paksumpi mutta pidempi kuin tuon kombon mukana tuleva kone). Nopari siis antaa pelivaraa ihan hyvin laittaa isompaakin konetta.

Uudempaa Xerunin komboa pitäisin myös mielenkiintoisena, buggyyn esim. http://www.rc-fans88.com/details.asp?prodid=1753
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #868 : 07.02.10 - klo: 14.28 »
Muotoilin kyllä hieman huonosti kysymykseni mutta McJones ymmärsi pointti, eli kyselin sitä lähinnä Hyper 7:ään sopivana.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #869 : 07.02.10 - klo: 16.05 »
Uudempaa Xerunin komboa pitäisin myös mielenkiintoisena, buggyyn esim. http://www.rc-fans88.com/details.asp?prodid=1753

Tuo nopari on ainakin hyvän oloinen ja siisti päällepäinkin, verrattuna esim. Ezrun sarjaan.
Laitoin pojan MP7.5US:ään tollasen 80A Xerunin ja hyvin se 4kennoisella toimi sen vajaan 3 minuuttia, jonka halpis Turnigy 1800kv kesti :grin:
Pitäis joskus keretä laittaan Castlen konetta paikalleen, niin pääsis poikaki ajeleen...

Ja siinä Xerunissahan on tosiaan sensorilliselle koneellekkin liitäntä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec