Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597474 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #960 : 27.02.10 - klo: 23.02 »
Joo paineilmalla varmaan sais äkkiä kamat viileeks,mutta vkl siellä varmasti sille laitokselle jokunen muukin käyttäjä...
Mutta jos jollain tiedossa jotain tehokkaita/hyviä tuulettimia,niin vois laittaa linkkiä taikka kertoa mistä sais sopuhintaan.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #961 : 27.02.10 - klo: 23.07 »
Tosin jos budjetilla mennään,niin sieltä pakista tuskin löytyy toista settiä sähköjä...
Mutta saiskohan jostain sopivia tuulettimia,millä sais äkkiä näitä 1/8 sähköjä varikolla viileeks?
Hae jostain tietokonetarvikkeita myyvästä liikkeestä (ei ehkä lähin gigantti) joku 120mm tai isompi tuuletin. Vaikka yli 2000rpm niin puhaltaa ihan jees. 12v nuo on yleensä speksattu niin varmaan löytyy virtaa jostain.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #962 : 27.02.10 - klo: 23.07 »
Miten saa jarrun toimimaan kytkimen kanssa kahdella kanavalla?
Onko edes mahdollista?
Y-kaapelilla 2 kanavasta ei onnistu, koska sitten kun pakittaisi, niin jarru olisi päällä ja kytkin vaan kuluisi.

Hyvin sen saa toimimaan juurikin tuolla Y-kaapelilla. Noparistahan ohjelmoidaan pakki pois mekaanisten jarrujen yhteydessä. Peruuttelu on aloittelijoiden hommaa (eli minun :grin: )

Miten hyvin keskipakokytkin toimii muutenkaan silloin kun pakitat eli sun sähkömoottori pyörii toiseen suuntaan kuin normalisti? Itellä ei kokemuksia mutta olettaisin ettei se kovin hyvin toimisi oten taitaa olla hankalaa saada kytkintä ja pakkia toimimaan sähköautossa...

Väärään suuntaan pyöriessä tarttuu paremmin ja pienemmillä kierroksilla, joten sen puoleen ei ole mitään ongelmaa...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #963 : 27.02.10 - klo: 23.08 »
Okei,täytyypi käydä jostain tietokone liikkeestä kyselemässä...
Ja eiköhän täällä PK seudullakin oo muutama muukin tietokone kauppa kun se Gigantti... =D
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa renssi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #964 : 28.02.10 - klo: 00.06 »
Jos joku voisi vähän infota mitä kaikkea pitää ostaa jotta saa crt.5 sähköillä toimimaan ja minkä verran siihen pitäisi varata rahaa. Itse vasta koitan päästä sisään sähköautojen maailmaan.
ps. ois tietty kiva että auto menis ja kiihtyis nopeasti.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #965 : 28.02.10 - klo: 00.18 »
Jos joku voisi vähän infota mitä kaikkea pitää ostaa jotta saa crt.5 sähköillä toimimaan ja minkä verran siihen pitäisi varata rahaa.

Suosittelen tätä: Extended Electric CRT.5 Chassis Conversion Kit

Mukana:
- paketissa tulee pidempi pohjalevy (vakiota sekä ofnan levyä parempi bashaamiseen, koska auto ei keuli niin helposti)
- moottoripukki (saat perus sähkömoottorin siihen kiinni)
- aluosaa

Nopeudensäätimeksi suosittelen Mamba Max Pro:ta. Moottori tulee valita oman maun mukaan, mutta tuolla conversion kitillä crt5 oli ihan kipee L-moottorilla ja 3S lipolla.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #966 : 28.02.10 - klo: 11.55 »
Huomioithan kuitenkin, ettei konversiokitissä tule moottoria, noparia, akkuja eikä akuille laturia/laturin-virtalähdettä.
Esim castlen MambaMonsteMax+220kone, 3s-5000 mAh lipot ja latain. Taatusti meno riittää. Tankkaaminen on sitten yli tunnin juttu jos ei ole toista "tankillista" akkuja vaihtaa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #967 : 28.02.10 - klo: 13.18 »
Ainiin, kiitti Ile!

En tiedä tykkääkö sähköt siitä mutta: Prismasta, rautakaupasta.. saa niitä normi paine ilma pulloja ja niistä kun suihkuttaa ilmaa väärinpäin, niin tulee jäätä ulos.
Itse käytän tinauksessa tätä.
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #968 : 28.02.10 - klo: 13.23 »
Nyt olis taas edessä sähköjen hommaus sähkökonversio 1/8 truggyyn.

Castlen tuotteet tiedän ja ne ovat olleet ainakin omalla kohdalla varmoja valintoja.
Sitten on tietysti tuo hyvä Tekin RX8.
Nyt tekis kuitenkin mieli kokeilla jotain muuta.
Tämä pyörii mielessä http://www.hobbylinna.com/xerun-150a-escmotor-combo-p-22731.html
ja sitten tämä http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB9558

Kummassa noista mielestänne kohtaa paremmin hinta/laatusuhde?
Ja ulkomailtakin voin tilata jos on tarvis.
Ja jos jollain on omakohtaista kokemusta noista kahdesta niin kertokoon rohkeasti täällä tai sitten vaikka YV:llä.

Jostain joskus oli lukevinaan kokemuksia ettei noi Losin esc:t olis kovin vakuuttavia, mutta noita koneita mulla on pari(toinen varalla) ja hyvin niillä tuntuu auto liikahtavan 5S lipoilla ja MMM noparilla. Tällä yhdistelmällä saa kyllä renkaat sileeksi vähä liiankin nopeasti. :grin:

Vireoo löytyy tubesta...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #969 : 28.02.10 - klo: 13.52 »
En tiedä tykkääkö sähköt siitä mutta: Prismasta, rautakaupasta.. saa niitä normi paine ilma pulloja ja niistä kun suihkuttaa ilmaa väärinpäin, niin tulee jäätä ulos.
Itse käytän tinauksessa tätä.

Ei oo tullu mieleen ihan kylmäspray?
/ Jere Siirilä

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #970 : 28.02.10 - klo: 15.51 »
En oo koskaan kuullukkaan kylmäspraysta  :grin:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #971 : 28.02.10 - klo: 15.52 »
Kannattaa joskus tutustua...
Löytyy useita makuja, -30 -> -50c
/ Jere Siirilä

Poissa Jyrki-Boy

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #972 : 28.02.10 - klo: 15.58 »
En tiedä tykkääkö sähköt siitä mutta: Prismasta, rautakaupasta.. saa niitä normi paine ilma pulloja ja niistä kun suihkuttaa ilmaa väärinpäin, niin tulee jäätä ulos.
Itse käytän tinauksessa tätä.

Ei oo tullu mieleen ihan kylmäspray?

Varovasti, kun suihkii, niin saa varmaan ihan kätevästi jäähdyteltyä tuolla.
En sitten tiiä, että mitä esim muovit tykkää, jos lämmönvaihdos on 50->-20astetta. Nojaa, eiooniinnöpönuukaa.
Eikös se pilipalin kylmäspray ollu jotain -55 asteista? Siitähän saa jo palovamman. :grin:

Jääsprayllä saa pienen palonkin sammutettua (on hyvää kamaa, kun on palamatonta), mikä on varmaan apu, jos saa oikkarin aikaiseksi...
Nelkkukrossia

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #973 : 28.02.10 - klo: 17.56 »
Joku uus juttu tuo kylmäspray? :roll:
Mä oon tottunu käyttään tinakolvia tinaamiseen :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #974 : 28.02.10 - klo: 18.43 »
Mikäs vikana kun mun tecnon konversiossa, kun kytkin kuumeni varmaan 100 asteiseks? Vesi vaan suhahti pois.

Käytössä komposiitti palat, jäähdyttämätön kytkinkello ja tecnon konversion mukana tulevat löysät kytkinjouset. Välillä hypyistä tultiin kaasulla alas.. johtuisko siitä?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #975 : 28.02.10 - klo: 20.36 »
Se lämpö tulee kitkasta ja liikkeestä, eli kytkin luistaa. Joko palat on huonot tai sitten on liian pitkät välit tai liian kireät jouset.
Kokeile alkuun vaihtaa välityksiä pienempään.
Ei ole polttiksella tullu ajettua pitkään aikaan, mutta eikös se kytkinkello aina kuumene jonkin verran, mutta ei nyt yli 100C pitäisi olla.
« Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo: 20.40 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa anavee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #976 : 28.02.10 - klo: 21.26 »
Kyllä se joskus tuppaa kuumeneen melko kuumaksi. Laakereista palaa rasvat ja kellon värikin muuttuu.

Poissa Janos

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #977 : 01.03.10 - klo: 19.09 »
Tässä oma konversio melkein valmiina, auto siis HB D8 suoraan paketista ja siihen ostin Tekno RC valmiin konversio kitin eli helpolla tyylillä mennään.




Kytkin mulla olisi myös tuohon mutta mennään aluksi ainakin suoralla vedolla, vaihdetaan sitten jos ei miellytä. Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Nopariksi tulee MMM V3 ja moottorina toimii tuo 1900kV kiinanihme. Akut ovat kuvissa näkyvät Turnigyn 2*3S 5000mAh 25C Lipoja sarjassa. Ohjausservoksi tulee Savöxin 16kg vääntävä digitaaliservo. Ja vastarina tulee toimimaan Spektrum 2.4GHz moottorin lämpö ja kierros telemetrialla. Ja tulee myös erillinen BEC antamaan sähköä edellä mainituille sähköille ja lisäksi tuulettimelle mikä tule konetta jäähdyttämään.
Jospa nuo saisi loppuviikon aikana kasaan kun pääsee takaisin kotiin harrastamaan.
Autosta on siis tulossa 1:8 GT auto satunnaiseen rata-ajoon/pihasuttailun pää-asiassa huvin vuoksi. Koppa tulee olemaan Porsche 911. Tämä konversio on vielä hieman kesken kun pitäisi vielä keksiä mitkä iskarit ja jouset laittaa autoon. Alkusuunnitelma on että iskareihin jäykät öljyt ja jousiksi jotkut jäykät myös. Mikäli jollain on ehdotuksia niin vapaasti saa ja myös pitää niitä ehdotella, ei haluaisi keksiä pyörää uudelleen :D
Palaillaan taas kuvien kera kun on enemmän saatu aikaan =)
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #978 : 01.03.10 - klo: 19.30 »
sanosin että toi sun kiinan ihme motti ei kauvan kestä. alle yhen lipon kesä ajos talvella se kestää jotenkin. oma kokemus.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa anavee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #979 : 01.03.10 - klo: 19.41 »
samaa mieltä edellisen kanssa

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #980 : 01.03.10 - klo: 19.54 »
Edellisistä viesteistä huolimatta, mun mielestä tuo kone kyllä kelpaa hyvin alkuun.
Kyllä se pari vetoa ja yhen jarrutuksen kestää, jolla saakin hyvin 1/8 sähköauto innostuksen käyntiin. Sitten voi ostaa laadukkaampa konetta.

Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Moottorijarrulla kyllä pärjää moni. Tuossa kiinakoneessa se ei vaan pääse täysin oikeuksiinsa, kun se on niin magneetiton kone
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #981 : 01.03.10 - klo: 19.57 »
Kyllähän toi kiinanihme jotain kestää jos vain jaksaa jäähdytellä vähän väliä.
Mut lämpimänä se käy ja ei siinä potkua ole jos verrataan esim. castle/neu mottiin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Janos

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #982 : 01.03.10 - klo: 19.58 »
Edellisistä viesteistä huolimatta, mun mielestä tuo kone kyllä kelpaa hyvin alkuun.
Kyllä se pari vetoa ja yhen jarrutuksen kestää, jolla saakin hyvin 1/8 sähköauto innostuksen käyntiin. Sitten voi ostaa laadukkaampa konetta.

Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Moottorijarrulla kyllä pärjää moni. Tuossa kiinakoneessa se ei vaan pääse täysin oikeuksiinsa, kun se on niin magneetiton kone

Näistä asioista olen täysin tietoinen kyllä, tuo kiinanihme on vain sen takia tuossa että saan sitä tässä talvella hieman jossain testattua, kevääksi on tarkoitus ostaa joku laatukone.
Noista alusta-asioista haluaisin niitä ehdotuksia/kommentteja
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #983 : 01.03.10 - klo: 20.01 »
Tässä oma konversio melkein valmiina, auto siis HB D8 suoraan paketista ja siihen ostin Tekno RC valmiin konversio kitin eli helpolla tyylillä mennään.
..
Autosta on siis tulossa 1:8 GT auto satunnaiseen rata-ajoon/pihasuttailun pää-asiassa huvin vuoksi. Koppa tulee olemaan Porsche 911. Tämä konversio on vielä hieman kesken kun pitäisi vielä keksiä mitkä iskarit ja jouset laittaa autoon. Alkusuunnitelma on että iskareihin jäykät öljyt ja jousiksi jotkut jäykät myös. Mikäli jollain on ehdotuksia niin vapaasti saa ja myös pitää niitä ehdotella, ei haluaisi keksiä pyörää uudelleen :D
Palaillaan taas kuvien kera kun on enemmän saatu aikaan =)

Hieno homma! Missäpäin vaikutat ? Päästäänkö radalle samaan aikaan (turku/helsinki/hyvinkää?)

Öljyt on makusia mutta periaatteessa voi olla aika löysätkin, jousen olis hyvä olla aika jäykkä. En tiedä löytyykö jäykkää jousta noin isoille pumpuille.

Omasta GTe:stäni tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg417275#msg417275

Poissa Janos

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #984 : 01.03.10 - klo: 21.15 »

Hieno homma! Missäpäin vaikutat ? Päästäänkö radalle samaan aikaan (turku/helsinki/hyvinkää?)

Öljyt on makusia mutta periaatteessa voi olla aika löysätkin, jousen olis hyvä olla aika jäykkä. En tiedä löytyykö jäykkää jousta noin isoille pumpuille.

Omasta GTe:stäni tuolla http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg417275#msg417275

Turun suunnalla vaikutan.
Tota sun autoasi olenkin tässä myös hieman vakoillut :D
Miettisin että pitäiskö laittaa vaikka oma topikki pystyyn näille Off-Road-->On-Road konversioille. Voisi siis keskustelu olla kaikkien kokoluokkien konversioista saman topikin alla samaan tyyliin kuin tämä polttis->sähkökonversio topikki
HongNor DM-1 Brushless MMM V3&2200kv&6S
Tamiya TA05 Spektrum DX3R

Poissa mikkolah

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #985 : 01.03.10 - klo: 21.20 »
Köyhän miehen konversio  :afro:

Piti sitten tämmönenkin tehdä kun oli inferno turhana hyllyssä.
Sähköt tosin täytyy vaihtaa josain kohtaa, luulen että noi päästää savut aika nopeesti  :grin:



Kyosho :: HPI :: Asso + muuta aiheeseen liittyvää..

Mika R

  • Vieras
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #986 : 01.03.10 - klo: 21.45 »
Turun suunnalla vaikutan.
Tota sun autoasi olenkin tässä myös hieman vakoillut :D
Miettisin että pitäiskö laittaa vaikka oma topikki pystyyn näille Off-Road-->On-Road konversioille. Voisi siis keskustelu olla kaikkien kokoluokkien konversioista saman topikin alla samaan tyyliin kuin tämä polttis->sähkökonversio topikki

Hyvä idea - tee vaan. Laitetaan jutut sinne. Täällä forumissa on muitakin, mm. JVille Pirkkalasta. Hänellä on tosi hieno IGT2 konversio.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #987 : 02.03.10 - klo: 00.57 »
Tässä oma konversio melkein valmiina, auto siis HB D8 suoraan paketista ja siihen ostin Tekno RC valmiin konversio kitin eli helpolla tyylillä mennään.

Kytkin mulla olisi myös tuohon mutta mennään aluksi ainakin suoralla vedolla, vaihdetaan sitten jos ei miellytä. Jarruja en ainakaan heti laita vaan kokeilen aluksi ihan moottorijarrua ainoastaan.
Nopariksi tulee MMM V3 ja moottorina toimii tuo 1900kV kiinanihme. Akut ovat kuvissa näkyvät Turnigyn 2*3S 5000mAh 25C Lipoja sarjassa. Ohjausservoksi tulee Savöxin 16kg vääntävä digitaaliservo. Ja vastarina tulee toimimaan Spektrum 2.4GHz moottorin lämpö ja kierros telemetrialla. Ja tulee myös erillinen BEC antamaan sähköä edellä mainituille sähköille ja lisäksi tuulettimelle mikä tule konetta jäähdyttämään.
Jospa nuo saisi loppuviikon aikana kasaan kun pääsee takaisin kotiin harrastamaan.
Autosta on siis tulossa 1:8 GT auto satunnaiseen rata-ajoon/pihasuttailun pää-asiassa huvin vuoksi. Koppa tulee olemaan Porsche 911. Tämä konversio on vielä hieman kesken kun pitäisi vielä keksiä mitkä iskarit ja jouset laittaa autoon. Alkusuunnitelma on että iskareihin jäykät öljyt ja jousiksi jotkut jäykät myös. Mikäli jollain on ehdotuksia niin vapaasti saa ja myös pitää niitä ehdotella, ei haluaisi keksiä pyörää uudelleen :D
Palaillaan taas kuvien kera kun on enemmän saatu aikaan =)
Mulla olisi tuossa ylimääräisenä Reckward Tuningin Extra Hard truggy jouset, laita mitat iskarista niin kerron sopiiko ne, pituus ja alakupin halkaisija (jousen sisähalkaisija), voin antaa vaikka lainaan niin pääset kokeilemaan vaikka RC-Areenalla.
Vinkkinä vielä että Savage Flux:in jousista löytyy vähän jäykempää mallia, ne sopi ainakin suoraan Hobao ST Pron bigboreihin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #988 : 03.03.10 - klo: 13.49 »
Omaan romuun matkalla MMM 2200 combo.

Kohta kulkee... :evil:
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #989 : 04.03.10 - klo: 10.56 »
Kokeillaan nyt tällä kertaa tässä HongNor X2 CRT Pro:ssa tuota yhden akkutelineen versiota.

Uudet renkaat,vanteet ja kori on vielä tulematta ja nippuside puuttuu noparin ympäriltä...
Jäi taas kokeilematta Kiinan nopari-moottoricombot kun sattui kävelemään vastaan uusi MMMv3 ja hiukan käytetty castle/neu 2200kv kone.

Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!