Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597499 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1320 : 26.10.10 - klo: 22.05 »
Onko tuolle ennakko asialle mitään ohjesääntöä/hyviä lähtökohta arvoja. Jos puhutaan esim. kiinan koneesta XL kokoluokassa 1300kv, ampeerin syönti jotain 80A luokkaa. Itsellä tuo hobbywingin ezrun ja olis tietysti hyvä tietää hieman, minkälaista ennakkoa sinne kannattais jättää päälle. Onko ennakoilla merkittävää vaikutusta auton suorituskykyyn, akun kuumenemiseen, virrantarpeeseen akulta/noparilta?

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1321 : 26.10.10 - klo: 22.37 »
Halvat kiinankoneet on tyypillisesti mallia "2-pole", jolloin ennakko on parempi olla pienellään. Isommalla ennakolla voi ehkä huippuja irrota enempi, mutta hyötysuhde jäädä heikommaksi (eli lämpenee enempi).

http://www.aircraft-world.com/prod_datasheets/ac-esc.htm
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1322 : 28.10.10 - klo: 13.07 »
Oisko tuossa osoitteessa http://www.hobbylinna.com/brushless-conversion-kyosho-inferno-p-22963.html oleva moottoripukki ja alempaa löytyvä moottori ja nopari paketti hyvä infernoon?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1323 : 28.10.10 - klo: 14.14 »
On. Akkuteline tosin ei ole parhaimmasta päästä, mutta kyllä silläkin alkuun pääsee. Ehkä parempi olisi hommata Kyoshon orkkis teline akulle...
Nopari - kone combo on hyvä Infernoon.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1324 : 28.10.10 - klo: 18.59 »
Tarviikos mitään muuta että saa sähköauton? Että eihän mitään pikkunippeleitä puutu?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1325 : 28.10.10 - klo: 21.56 »
Ei puutu. Näky pinjonikin tulevan tuossa konversio setissä mukana...
Akku ja liittimiä tietenkin olis hyvä olla olemassa jos meinaa päästä sitten ajeleenkin...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1326 : 30.10.10 - klo: 14.31 »
Joo kyllä akut ja liittimet sitten hommaan. Kiitoksia kun vastasitte  :smiley:

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1327 : 31.10.10 - klo: 18.40 »
Ei kellään olis ylimääräsenä tommosta moottorin kiinnityslevyä Hobaoon: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmhypermount
Tuolta jos tilais nii tulis maksamaan semmoset 50€ postikuluineen nii ajattelin jos täältä löytys joltai pikkasen halvemmalla  :smiley:
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1328 : 04.11.10 - klo: 20.29 »
Iltaa
Tuli ongelmia vastaan, aloin sähköistämään Hobao Hyper 7.5 tolla hobbylinnan conversio kitillä:
http://www.hobbylinna.com/brushless-conversion-hobao-hyper-p-22962.html
Moottoripukki istui todella nätisti paikalleen mutta akkutelinettä en saa käymään
runkoon mitenkään päin paikalleen.
onko kukaan tehny hyper seiskaa tolla samalla kitillä että osaisi neuvoa miten se siihen tulee.
Akkutelineen pohjalevyssä on ruuvinpaikat vähän samalla tavalla kun polttomoottirssa mutta ei käy
mitenkään päin polttomoottorin tilalle tuo levy koska ruuvien reikäväli on toistepäin 4mm liian kapea
ja vaikka reikä väliä leventäisi niin itse akkuteline ottaa siinä tapauksessa
vasemmanpuolen rungonlevikkeen keskimmäiseen kiinnitys ruuviin kiinni.
« Viimeksi muokattu: 04.11.10 - klo: 21.45 kirjoittanut Petri Uutela »

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1329 : 08.11.10 - klo: 09.16 »
Itellä on tulossa Mugen MBX 5 konversio. Moottoripukki ja akku kotelo on halpismallia ebaysta (samoja kuin hobbylinnasta), mbx 6:lle tarkoitettuja, mutta istui viitoseenkin ongelmitta.
Sähköiksi on tulossa mamba max monster 2200 kv kombo. Noita komboja näyttää maailmalta löytyvän aikas edukkaasti. Oma tuli posteineen maksamaan 171 € ja ehkä tullit päälle. Akku asia vielä askarruuttaa. Jos hankin 4s akun 3300-4000 mAh niin paljonko c arvon tulisi olla ettei kyykkää?
riittääkö 3300 mah 40C ?

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1330 : 08.11.10 - klo: 20.30 »
´´Topcat´´mistäs tuon MMM 2200kc combon noin edukkaasti löysit?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1331 : 08.11.10 - klo: 20.43 »
´´Topcat´´mistäs tuon MMM 2200kc combon noin edukkaasti löysit?
Jatkettu yv:llä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1332 : 08.11.10 - klo: 21.08 »
Akku asia vielä askarruuttaa. Jos hankin 4s akun 3300-4000 mAh niin paljonko c arvon tulisi olla ettei kyykkää?
riittääkö 3300 mah 40C ?
Hyvin riittää tuo 3300mah 40c,varsinkin jos on jatkuvaa.Tuolloinhan jatkuva puruvirta saa olla 132A.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1333 : 10.11.10 - klo: 15.41 »
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1334 : 10.11.10 - klo: 15.55 »
Akku asia vielä askarruuttaa. Jos hankin 4s akun 3300-4000 mAh niin paljonko c arvon tulisi olla ettei kyykkää?
riittääkö 3300 mah 40C ?
Hyvin riittää tuo 3300mah 40c,varsinkin jos on jatkuvaa.Tuolloinhan jatkuva puruvirta saa olla 132A.
Hyvä homma, nuilla sitten mennään. Kumpa kusti vaan polkaisisi kombon kotiin niin pääsisi testaamaan... Pistän kuvaa kun homma etenee.

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1335 : 11.11.10 - klo: 10.57 »
Aiemmin jahkailin CRT.5E vs SCRT10 ja päädyin 10:iin kun semmoinen oli RC-Garagen hyllyssä.
5 jäi kuitenkin kummittelemaan mielessä, joten tuli hommattua CRT.5 Pro (kiitos Penguinin) johon jatkeeksi sähkökonversiosetti.
Viikonloppuna pitää kartoittaa oman hyllyn nopari- ja mottivalikoima minkä femmaan laittaisi kiinni.

(lisäysedit: 2 päivää meni lukea kaikki tämän ketjun 45 sivua, onneksi työaikana  :wink: )
« Viimeksi muokattu: 11.11.10 - klo: 11.50 kirjoittanut bastor »
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1336 : 11.11.10 - klo: 19.02 »
Kyllähän tuo polttisrevon laatikko pitkään kesti ja aikamoista sikaa sai mutta pariviikkoa sitten lopulta antautui. Tuo voimansiirron pääratas oli jotenkin päässy halkeemaan ja ehkäpä se oli syy tuohon hampaiden putoamiseen. No uusi ratas tuli Amainista eli niputetaan ja työnnetään jonnekkin piiloon oottelemaan kevättä.
En ole kyllä mikään talvi rc-autoilija mutta kyllähän tuon SCX:n kanssa saa aikaa menemään sisätiloissakin :lol:
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1337 : 11.11.10 - klo: 19.35 »
Aiemmin jahkailin CRT.5E vs SCRT10 ja päädyin 10:iin kun semmoinen oli RC-Garagen hyllyssä.
5 jäi kuitenkin kummittelemaan mielessä, joten tuli hommattua CRT.5 Pro (kiitos Penguinin) johon jatkeeksi sähkökonversiosetti.

(lisäysedit: 2 päivää meni lukea kaikki tämän ketjun 45 sivua, onneksi työaikana  :wink: )

Parempi laittaa auto käyttöön, kun säilyttää hyllyllä pölyyntymässä. Hienoa, että joku vielä jaksaa näitä ketjuja lukea läpi. Itse luin aikanaan Stampede-ketjun kokonaan kun se oli suunnilleen saman mittainen, mutta nyt ei sitä jaksaisi enää lukea, kun pituutta on yli 200 sivua.

Asiaakin olis, eli mistähän löytäisi X2-CR:ään sähkömoottoripukin? Ei mitään Tekno-viritystä, eikä muutakaan kokonaista konversiokittiä, vaan pelkästään sellaisen pukin, joka korvaa toisen keskidiffipukin tarttisin projektiin. Itseasiassa niitä todennäköisesti tarvitsisi kaksi, mutta yhdellä saisi yhden auton rakenneltua.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa horisontti

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1338 : 12.11.10 - klo: 07.13 »
saako Giga Crusherin muuttaa harjotomaksi?jos saa mitän?ja mitä tarvitaan?siis nopari+mottori(2000kv)ja toi QRC varmaa pitä heittää veks mitäs toi vaihteet?ehdotuksia  :huh:

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1339 : 14.11.10 - klo: 15.41 »
Mullois suunitelmana muuttaa toi Firestorm sähköseksi, joku sen on jo tehnytkin... http://www.rcuniverse.com/forum/m_9800639/anchors_9800639/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#9800639
Moottoriksi:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6672
Nopari:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993
Pinjonina pitäisi toimia 19 hampulainen 32p.
Moottoripukin taidan tehdä itse... Siellä ensimmäisen linkin takana on hyvä esimerkki.
Tuon auton haittapuolena on ettei voi kamalan paljoa moottoria siirtää, eli ei ole monta ratas vaihtoehtoa.
Passiivista harrastelua

Poissa horisontti

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1340 : 15.11.10 - klo: 01.11 »
Mullois suunitelmana muuttaa toi Firestorm sähköseksi, joku sen on jo tehnytkin... http://www.rcuniverse.com/forum/m_9800639/anchors_9800639/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#9800639
 sen ei pitäis olla ongelma sehen oo takaveto eiks o siinä ei ooo 3 vaihde ei oo QRC yoka on mun ongelma gigassa!!!gigassa on 3vaihde yks suuntainen ratas  :huh:

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1341 : 15.11.10 - klo: 09.05 »
Mullois suunitelmana muuttaa toi Firestorm sähköseksi, joku sen on jo tehnytkin... http://www.rcuniverse.com/forum/m_9800639/anchors_9800639/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#9800639
 sen ei pitäis olla ongelma sehen oo takaveto eiks o siinä ei ooo 3 vaihde ei oo QRC yoka on mun ongelma gigassa!!!gigassa on 3vaihde yks suuntainen ratas  :huh:
Selevä...
Pieni panostus kirjoitusasuun ei olisi pahitteeksi. :wink:
Asiaan, eihän se välttämättä tarvitse vaihteita, sähkömoottorithan tunnetusti vääntävät(yleensä) enemmän kun polttomoottorit.
Passiivista harrastelua

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1342 : 15.11.10 - klo: 18.12 »
Noniin nyt on tämä aihe suurinpiirtein kahlattu läpi.

Kysymyksiäkin vielä jäi.

Tarkoituksena olisi sähköistää joku trukki. Eli alustaa ei ole vielä hankittu.
Ajattelin ensin hieman kartoittaa tarvittavia tarvikkeita ja kuunnella asiasta tietävien mielipiteitä.

Tarkoitus on lähteä pienehköllä budjetilla.

Nopariksi ajattelin HobbyKingin 150A. Koneeksi olin ensin ajatellut samasta puljusta joko tämä tai tämä.
Mutta luettuani aiheesta enemmän tulin aina vain vakuuttuneemmaksi ettei se kannata.
4S voimalla on tarkoitus liikkua. Joten saa ehdottaa jotain kohtuu kestävää ja edullista moottoria tähän tarkoitukseen.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1343 : 15.11.10 - klo: 22.14 »
Itellä ei pahaa sanottavaa hobbykingin moottoreista. Tuosta kd36 sarjasta ei kylläkään kokemuksia, ainoastaan kd45 sarjasta.

Noista nopareista on aika paljon huonoa kommenttia ollu, mutta on ne kyllä melkosen halpojakin. Itse kuitenkin päädyin Hobbywingin ezrun 150A säätimeen, kestää 6s lipot ja on ihan ok säätimen maineessa.

Mamba monster max compohan on melko tehokas ja suhteellisen luotettava setti. Itse jätin sen kuitenkin väliin kun ei mikään ikuinen tunnu sekään olevan ja hobbywingin noparista hyviä kokemuksia ainakin tähän asti. Käynyt myös mielessä koitta Kershaw Designin moottoreita, mutta tiedä onko niistä mihinkään.

Budjetista siis riippuen tuo "parempi" moottori ja nopari haku. Yleensä tuppaavat tonne 300dollariin menevän jos aikoo niin sanotun merkki compon ostaa. Itse pärjänny tuolla isolla pannulla paremmin kun hyvin Hyperin kanssa, Kershawilta löytyy sitten vähän rajumpiakin moottoreita, jos ei mambaa halua/haluaa vielä enemmän tehoja.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1344 : 15.11.10 - klo: 22.38 »
EzRun 150A:ta ei enää valmisteta. Se on korvattu XeRun 150A:lla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1345 : 16.11.10 - klo: 07.20 »
EzRun 150A:ta ei enää valmisteta. Se on korvattu XeRun 150A:lla.

Ei ehkä valmisteta, mutta myydään kuitenkin vielä täyttä menoa ainakin ebaysta mistä pari noita tullu osteltua. Halpa nopari siellä, varmaan joutuu tuohon XeRuniin taipumaan, jos tuo joskus hajoaa. Ezrun tuntuu vaan olevan vähän jykevämpää tekoa, onhan sitä käytetty jonkun verran 1/5 autoissakin, iso se kyllä fyysisesti on.
« Viimeksi muokattu: 16.11.10 - klo: 08.36 kirjoittanut Lassi »

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1346 : 16.11.10 - klo: 08.16 »
Molempia näyttää olevan myynnissä, eikä hinnassa tunnu olevan kovin isoja eroja.
Toisessa luvataan piikki kestoiksi 1080A ja toisessa 950A.

Kumpi niistä kannattaisi napata mukaan?

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1347 : 16.11.10 - klo: 15.32 »
Tottakai yleensä tuo isomman virran kestävä versio,mutta ainakin mun mielestä tuo Xerun on hienompi vrt. EZrun,mutta tuolla näöllä nyt ei varmasti mitään merkitystä ole,kun ajossa sitä ei edes huomaa.Iteltä löytyy MMM ja olen kyllä siihen ollut todella tyytyväinen,vaikka ei omista sensoria,mutta ite en ole sitä edes huomannu tarvitsevani.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1348 : 16.11.10 - klo: 16.57 »
Eipä sillä  ulkonäöllä ole mulle mitään merkitystä. Mutta taidan silti ottaa tuon uudemman painoksen.

Päivitystä.

XERUN ja LCD ohjelmointipulikka tilattu.
Autoksi valikoitui Hong Nor X2 CRT, Tekno RC:n konversiokitillä.

Moottori on vielä hakusessa, niin sekä tietysti servot.
« Viimeksi muokattu: 17.11.10 - klo: 21.41 kirjoittanut Ama »

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1349 : 18.11.10 - klo: 20.58 »
Nyt on honkkari haettu matkahuollosta.

Onhan se perhana ISO. Ainakin siltä tuntuu kun ei ole kokemusta kuin 1/10 kokoluokasta ja pienemmistä.

Kyseessä siis tämä auto. ---> http://rc10.fi/index.php?topic=38450.0
Auto on oikein hyvässä kunnossa.
Keskeltä löytyy torsen.

Ja sitten niitä kysymyksiä.

Riittääkö ohjaukseen 16Kg/cm vääntävä servo.

Entä se moottori? Ajattelin että suunnilleen 2200-2500kv moottori olisi sopiva 4S akulla ajettavaksi. Mielipiteitä tästä?