Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1350 : 18.11.10 - klo: 21.04 »
Jahas, mun ex-auto on ilmeisesti vaihtanut omistajaa useampaan otteeseen. Mulla oli tuossa tosiaankin aikoinaan Tekin RX8 Combo, voin suositella. Itselläni oli tuo ~2200Kv mallinen, käytin 4S lipoja. Erittäin hyvä nopari ja moottori, toimi moitteetta ja tuntuma oli smoothi verrattuna sensorittomiin vehkeisiin.

Kyllä 16 kiloinen servo riittää truggyyn erittäin hyvin.
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo: 21.11 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1351 : 18.11.10 - klo: 21.23 »
Itellä täysin sama auto,tosin RTR malli,johon päivitetty tärkeimmät osat vaihdettu CNC ja kestää.Konversio osat on by´´Ile_´´
Tekniikkana toimii MMM 2200kv combo ja 14t pinioni ja 4s,servon virkaa toimittaa Savöxin 12kg,joka ehkä hieman liian vähän,mutta jaksaa hyvin kääntää renkaita.
Tekniikka ei paljoa lämpene ja kulkuja on riittävästi.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1352 : 19.11.10 - klo: 23.00 »
Tässä pari otosta mugen konversiosta. mmm 2200 kv combo on vielä matkalla. Nopari tulee kiinni akkukotelon eteen traxxasin kiinnityslevyllä.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1353 : 19.11.10 - klo: 23.52 »
Entä se moottori? Ajattelin että suunnilleen 2200-2500kv moottori olisi sopiva 4S akulla ajettavaksi. Mielipiteitä tästä?

Mielenkiintoisen tehokkaita aina laitetaan autoihin, johtuuko se siitä että autoilla ajetaan pihoilla?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1354 : 20.11.10 - klo: 01.03 »
´´goos´´missä määrissä tehokkaita?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1355 : 20.11.10 - klo: 09.28 »
Kyllähän se on sellainen vanha vitsi että pihalla ei ole juuri koskaan liikaa tehoa... Ja sitähän saa joka tapauksessa liipasimesta säädettyä.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1356 : 20.11.10 - klo: 10.29 »
´´goos´´missä määrissä tehokkaita?

Mitä itse seurannut niin radoilla ajetaan 1700-2000kv moottoreilla ja täällä kaikilla on vähintään 2200kv vehkeet, 4s:llä siis.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1357 : 20.11.10 - klo: 11.49 »
mitä tekemistä tuolla kV-arvolla on tehon kanssa? Ei sitten niin mitään.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1358 : 20.11.10 - klo: 12.54 »
Ja jos ajatellaan,että polttismotti kiertää about sen 33k,niin 2200kv moottori 4s akulla kiertää 32560,eli aikalailla saman mitä polttismotti,eli ei nyt niin tehokkaista voida puhua,tosin kytkintähän ei ole välissä,mutta eihän sitä sähköautoissa tarviikkaan.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa anavee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1359 : 20.11.10 - klo: 13.44 »
Siis pihalla pitää olla 2200kv Neu 6S:llä ja MMM. Eihän sitä muuten kehtaa edes naapureiden nähtävillä pikkuautolla leikkiä jos ei sillä saa kyselijöitä sanomaan "Oho! Onpas se tehokas"

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1360 : 20.11.10 - klo: 17.19 »
Noniin vihdoinkin alkaa hobao vähän hahmottumaan sähköjen kera. Moottoriksi on tulosilla tuommonen kiinan motti KD36-74-06XL 2800kv. Saa nähä mitenkä pitkään kestäneen vaikka hintansa puolesta ei budjettia kaada. Akuiksi meinasin näin alussa laittaa pari 2S 4000mAh sarjaan elikkä 4S:llä ajellaan. Vielä pitäisi akuille väkerrellä jonkinlaiset laatikot, että pysyy kyydissä.
Lisää kuvia löytyy täältä: http://markustimonen.kuvat.fi/kuvat/Hobao%20Hyper%20ST%20brushless/



-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1361 : 20.11.10 - klo: 17.28 »
Voi tuo Flightmaxien 100 ampeerin virrankesto ylittyä aika nopeasti noin tehokkaan moottorin ja ison auton kanssa. Parempi laittaa heti alkuun paremmat akut eikä pilata noita jos muuten ovat toimivat akut.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1362 : 20.11.10 - klo: 19.38 »
Kyllä taitavat olla alimitoitetut akut, kannattaa hankkia väh. 5000mAh 25-30C akut nyt ainakin.
- Tapsa

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1363 : 20.11.10 - klo: 20.10 »
Joo kyllä mulla oli meininki tuohon isommat akut ostaa. Ajattelin vaan vähän testata noilla akuilla, että en pidempää settiä ajele. Pitäskö sitten pysyä tuossa 2S:ä sarjassa vaiko ostaa pari 4S:n akkua ja laittaa ne rinnan?
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1364 : 20.11.10 - klo: 21.29 »
Moottoriksi on tulosilla tuommonen kiinan motti KD36-74-06XL 2800kv. Saa nähä mitenkä pitkään kestäneen vaikka hintansa puolesta ei budjettia kaada.

Mulla aikoinaan ensimmäisessä sähkökonversio truggyssä tuommonen samanlainen kone. Se kesti kunnon akuilla noin 15min, joka oli minun mielestä ihan hyvä saavutus koneen laatuun nähden. Hyper ST Pro kyllä keulikin sillä koneella :grin:
Löytyy tuolta alku päästä tätä ketjua siitäkin juttua....
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1365 : 20.11.10 - klo: 21.53 »
Itsellä ei valittamista kiinakoneiden laadusta kaikki kestäny ihan mukavasti. Vaikka ei tietysti laadussa neu:lle yms pärjääkkään. Tuntuis vähän että valmistusvirhe tai sitten välitykset tms aivan terveellään jos kone hajoaa noin lyhyessä ajassa.

Kyllä itekkin selvästi oon piha ajon kanssa 6s kannalla, tuo se paljon mielenkiintoa tohon ajeluun kaverin kanssa ja muutenkin. Vielä kun tuo Hyperi tuntuu kestävänkin niitä tehoja eikä tarvi koko ajan rempata voimansiirtoa tms.

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1366 : 20.11.10 - klo: 22.06 »
Itelläni on myös SC10:ssä kiinan nopari ja motti ja eikä tuossa valittamista ole ollut.
Akkuja voi ehdotella tuohon trukkiin, että minkä kokoinen ja ja millä purkuvirralla kannattaa olla kun ei ole kokemusta näistä 1/8 luokan sähköautoista.
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1367 : 20.11.10 - klo: 22.12 »
Itsellä ei valittamista kiinakoneiden laadusta kaikki kestäny ihan mukavasti.

Et ole ilmeisesti koskaan kokeillu noita kyseisiä Kedan koneita. Turnigyn 1/8 koneet on ollut omassa käytössä vielä reilusti lyhyt ikäisempiä kuin Kedan varttitunnin kestävä kone :grin:


Akkuja voi ehdotella tuohon trukkiin, että minkä kokoinen ja ja millä purkuvirralla kannattaa olla kun ei ole kokemusta näistä 1/8 luokan sähköautoista.

Laita Markus Zippy FlightMax tai Turnigy 4S 5000mAh 30C akku, niin riittää virta eikä ole pahan hintasiakaan.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1368 : 20.11.10 - klo: 22.17 »
Lainaus
Laita Markus Zippy FlightMax tai Turnigy 4S 5000mAh 30C akku, niin riittää virta eikä ole pahan hintasiakaan.

Kannattasko laittaa noita pari kappaletta rinnan kun suunnitelin tuota kahdella akulla ajettavaksi?
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1369 : 20.11.10 - klo: 22.20 »
Voi laittaa. Eräs foorumilainen ajelikin juuri noin Mun entisellä ST Prolla. Oli ajo ajat MMM V3 2200kv combolla muistaakseni jotain 30-45minuutin luokkaa riippuen ajotyylistä :grin:
Kyllähän se 10amppeeria kestää mukavasti ajaa ja samalla ne pystyy antamaan reilusti virtaakin tarpeen tullen...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1370 : 20.11.10 - klo: 22.25 »
Jees pitää tässä laitella tilaukseen. Löytyykös noihin semmosia valmiita T-liittimiä kun saattaa olla aika tiukkaa kolvailla deansiin sitten noi akun johdot  :smiley:
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1371 : 20.11.10 - klo: 22.34 »
Kunnon kolvia kehiin vaan, niin tulee sellaset johdot kuin on tarvekin :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1372 : 21.11.10 - klo: 15.17 »
Mitenkäs on teillä kokemuksia noista leopardin koneista? Ketjussa taisi aikaisemmin olla vain maininta ostoaikomuksista mutta onko kukaan noilla ajanut?

Poissa -Markus-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1373 : 21.11.10 - klo: 15.58 »
Eikös tämmönen akku olis myös käypänen http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10869

Tuo olis aika passeli kun on kovakuorinen niin kestää ottaa vähän iskujakin vastaan.
-- HoBao Hyper ST -- Team Associated SC10 -- Traxxas Slash 4X4 --

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1374 : 21.11.10 - klo: 16.14 »
Se on ihan hyvä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1375 : 21.11.10 - klo: 16.47 »
Mitenkäs on teillä kokemuksia noista leopardin koneista? Ketjussa taisi aikaisemmin olla vain maininta ostoaikomuksista mutta onko kukaan noilla ajanut?

Samaa asiaa oon mietiskelly, kovasti kiinnostas tuollainen ostaa Hyperiin kun tosta kiinan koneesta savu poistuu. Maksavat kyllä kuitenkin sen verran, että olis mukava saada käyttökokemuksia vai onko parempi metsästää vaan castle neu kone.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1376 : 21.11.10 - klo: 17.02 »
Ennemmin kannattaa ostaa aito Castle 65 dollarilla :wink:
http://www.castlecreations.com/products/neu-castle_motors.html
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1377 : 21.11.10 - klo: 17.09 »
Castlen 2000kv ja ylöspäin koneet on kyllä ihan eri hinnoissa jos vertaa leopardeihin...

Ainakin ebayssa on kahta mallia myynnissä:
http://cgi.ebay.co.uk/Leopard-LB-4274-2000KV-Brushless-Motor-RC-Car-Truck-/170550580637?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item27b59b559d
JA
http://cgi.ebay.co.uk/Leopard-LBP4074-2000KV-4-Class-Inrunner-Brushless-Motor-/260695254941?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item3cb2a5e79d

Toinen näyttäs olevan 4074 ja toinen on 4274. Mikäs ero noissa on? Erinäköisiä vain  :huh: Vamistajan sivulla samat speksit kaikkinensa kummallekkin...
« Viimeksi muokattu: 21.11.10 - klo: 17.20 kirjoittanut Hyper »

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1378 : 21.11.10 - klo: 17.23 »
Castlen 2000kv ja ylöspäin koneet on kyllä ihan eri hinnoissa jos vertaa leopardeihin...


Kato niitä 1800kv ja alaspäin. Ei niiden koneiden tarvi aina olla isoilla kv arvoilla. Laittaa isompaa pinjonia ja antaa väännön hoitaa homma :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1379 : 21.11.10 - klo: 17.47 »
Toinen näyttäs olevan 4074 ja toinen on 4274. Mikäs ero noissa on? Erinäköisiä vain  :huh: Vamistajan sivulla samat speksit kaikkinensa kummallekkin...

Ulkoinen koko, joka johtuu toisessa kiinteästi olevasta jäähdytyssiilistä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.