Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 597941 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1530 : 10.05.11 - klo: 09.15 »
hiukka tuohon vesistö ajoon..

Itselle on summitti tulossa joka videoiden mukaan on hyvinkin vesitiivis, AINAKIN HETKEN, niinkuin lassi kirjoitteli.
Aion ajaa summitilla niinkuin muillakin autoilla vain kuivalla kelillä, kolmesta syystä. En tykkää vesisateesta, en jaksa putsata autoa kaikenaikaa, ja jo pyöränlaakerit kuluu aika paljon äkimpää jos niitä vedessä uittaa, ne pölytiivisteet ei kauaa kestä, ainakaan vesitiiviinä.

Toki oikein kunnon kuralätäkössä mäskääminen on lystiä, kun aurinko paistaa, mutta se jääköön suoritettavaksi 1:1 autoilla.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1531 : 10.05.11 - klo: 12.05 »
Uusimmallakin konversiolla on nyt akullinen ajettu ja hyvin tuntuu toimivan.
Sähköinä MMM 2200 combo. Tekin RX8 menee mahdollisesti myohemmin paikalleen, tai sitten ei kun tuokin tuntuu toimivan niin täydellisesti.
Nopari on TRX:n telineessä, jolle tein M3 kierrereiät pohjalevyyn.







Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1532 : 10.05.11 - klo: 21.39 »
Veden siedosta:
Ainakin Hitecin, kalliitkin, sevomallit oli myytäessä kasattu niin, että vain toiselta puolen suojattu kuulalaakeri oli suoja sisäpuolella, rasvan puolella. Vain kuoren muovinen roiskekynsi ulkosuojana.
Sääli sellasen lompsaa joka tähän luottaa.

Jokaisessa näkemässäni RC-mallissa on ensiasennuslaakerit vain pölysuojilla, ei neste-, tai painetiiviit. tietysti herkemmät rullaamaan puhtaina , mutmut..
Bocabearingsin hybridikeraamiset laakerit moottorivirveleihin myytiin suolavedentiiviinä, joten pistin taannoin sellaset CM4600 koneeseen uusiessani. Toki muutenkin suojailtu. Ei rullamisero ole haitannut. Ihmeen pehmeä värinätön käyntiääni on jaksanut hämmästyttää. Ehkä 40-50 akullista on koeajoa kestänyt, ympäri vuoden.
Taidan kuulua laiskoihin huoltajiin, ja koittaa ajella niin kauan kunnes vika on ilmeinen, joten, suunnittelen uhraavani aikaa/rahaa, ja pistää auton ympäri noita !!
Sen verran monta kertaa on diffin asetukset valuneet laakerien kuluessa pieleen,
likasuuttaan leiponut laakeri tuhonnut edelleen muita osia, jne. Tämä saattais auttaa märällä ja sannallakin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1533 : 11.05.11 - klo: 07.31 »
Hienon pelin Ile on rakentanut, sähkökampeet näyttää sopivan hienosti paikalleen.

Muutama kysymys, mikä mottipukki sulla on kiinni? Korin kiinnitys tarroilla, tuleeko pysymään kiinni kovemmissa mälleissä kun tarranauhat likaantuu?

Ninimerkillä: Ei yhtään tekisi mieli rakentaa patterikasia...
Kylätason RC-kuski.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1534 : 11.05.11 - klo: 08.12 »
Asso RC8e moottoripukki, etudiffipukki kans samasta autosta, kuten myös päällilevy. Mitkään noista ei sovi suoraan paikalleen, enkä niitä suosittele tähän tarkoitukseen käytettävänkään, vaikka niillä sainkin tehtyä hyvin toimivan kokonaisuuden.
Kyllä kori ainakin vielä pysyi tälleissä kiinni, jopa sellaisessa jossa puolet akun kennoista siirtyi 4mm eteenpäin...softcase-akku :roll:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1535 : 11.05.11 - klo: 11.36 »
Yes, on kyllä smoothin näköinen tuo _Ilen The Car. 10+

Nyt vaan likaamaan sitä radalle!

Paljon saat radalla ajoaikaa tolla?
Noi on kyllä niin hienoja mutta itse en vaan millään pysty nauttimaan ajamisesta kun "tankkiväli" on 10min ja sitten ladataan tunti, puolitoista. Kun itse tarvitsen sen ekat puoli tuntia yhtäsoittoa että saan ajoani edes jotenkin kuosiin. Ja sitten seuraavat 3-4 että homma yhtään kehittyy, heh. Mutta nää on henkilökohtaisia juttuja, joillekin tuo sähkisrytmi taas sopii (kai).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1536 : 11.05.11 - klo: 11.43 »
Eiköhän tuolla Ile:n setillä MMM 2200 ja 5000 mah ajoaikaa lohkea jo lähemmäs 30 min.
Itsellä sama kombo ja 3300 mah akulla voi huristella 15 min (mulla tosin suuri osa ajasta säästyy virtaa kun renkaat kohti taivasta) huoletta. Kolme tuollaista akkua kun on niin kokoajan piisaa ajoakkua, eli ekat ehtii latautua kun muilla ajetaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1537 : 11.05.11 - klo: 11.46 »
ok, 30minaa radalla on paljon. Ile voisi vahvistaa. Oma kokemus nimittäin 2 x 2S 30C 5400 mAh ja 2200kv oli se että radalla se oli 10min vaikka bashatessa oli 20-30min. se on vaan niin erilaista se kaasun tarve ja käyttö radalla joka syö akkua. hyvä tietty jos näin!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1538 : 11.05.11 - klo: 11.57 »
ok, 30minaa radalla on paljon. Ile voisi vahvistaa. Oma kokemus nimittäin 2 x 2S 30C 5400 mAh ja 2200kv oli se että radalla se oli 10min vaikka bashatessa oli 20-30min. se on vaan niin erilaista se kaasun tarve ja käyttö radalla joka syö akkua. hyvä tietty jos näin!
Bashailusta ei ole kokemusta tällä vehkeellä. Onhan se toki ajotavastakin paljon kiinni. Oma tapa kun tuppaa vielä olemaan varovainen ja kaatojakin tuppaa tiheään tulemaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1539 : 11.05.11 - klo: 12.12 »
Hyvä pointti, ajotavalla ja radalla on merkitystä. En tiedä ajatko ulkona vai sisällä, mutta väittäisin että liukas pölyinen savibaana syö akkua kun osa powerista menee sutimiseen. Kun ajoin niin sitä ei oltu silloin vielä suolattukaan pidon parantamiseksi. Ja ajoaika varmasti pitenee jos tassut ovat ylospäin ja pohja ottaa aurinkoa  :grin: just kidding
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1540 : 11.05.11 - klo: 12.28 »
Tuo akku on jo pari vuotta vanha ja ollut vähällä käytöllä. Eilen eka akullisen ajoin nurtsilla lähes koko ajan täysiä vetoja ja ajoaika oli 13min. Mutta akkuun ei sitten mennytkään kuin vähän reilu 4000mAh.
Toisen kerran ajeltiin illalla kossin kans yhdessä kahden auton voimin vähän enempi keskittyen hyppimiseen ja muutenkin auton hallintaan, myöskin välillä täysiä vetoja ajellen. 25minuutin ajelun jälkeen kun lopeteltiin, akku ei osoittanut vielä hiipumisen merkkejä. Saattaa olla että tuo vamha akku alkaa pikkuhiljaa heräilemään, kun tulee lataus syklejä. Uskon että sillä voi hyvinkin päästä 30min ajoaikaan.
Muutamalla akulla pärjää hyvin pidemmissäkin ajosessioissa.

Ei loppunu kossin autostakaan virta tuossa 25min kohilla vielä. Sen auto K MP7.5 Tekin RX8 2650 combolla ja akkuina 2x Nosram 7,2V 3600mAh nimhit :grin:
(epasta rajoitettu tosin reilusti kiihtyvyyksiä, jotta pysyy hanskassa...)

Edit: tämä kaikki siis pihasuttauksessa, radalla tosiaan voi olla huomattavastikin erilaiset ajoajat :roll:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1541 : 11.05.11 - klo: 12.34 »
No hyvin kyllä sitten kestää, kyllä 25-30 min jo ihan hyvään rytmiin pääsee.

Saattahaan se olla omissa luvuissanikin on vähän värikynää, en tullut kellottaneeksi silloin kunnolla.
Eli kahdella kunnon akulla veivais jo tunnin, not bad, ei ollenkaan. Kyllähän tuolla jo mielekkäät kisatkin väsäis.

Ja nyt kun mietin niin kyllähän se mun SC8 aika hyvin kesti ajoa pikkubaanalla Espoossa.

Kuinka pitkä teidän rata on eli läppiaika? Mitäs se Lavangossa oli, jotain 25 sec - 30 sec (?)
Pääsuora aika pitkä, veikkaan 50-60m ainakin.

edit: Ile mainitsikin ettei radalla. Luulen että siinä tulee sitä eroa kuitenkin jonkin verran kestoihin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1542 : 11.05.11 - klo: 12.37 »
Ja ajoaika varmasti pitenee jos tassut ovat ylospäin ja pohja ottaa aurinkoa  :grin: just kidding
Niinpä, yksin kun on radalla ja itse kipittelee korokkeelta nostelemaan niin ajoaika tuntuu hyvinkin pitkältä :laugh:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1543 : 11.05.11 - klo: 12.38 »
Aiemmat kokemukset mulla 5000mah akuista että Tekin 2050 koneella ajoi lappu lattiassa krossia maksimissaan 15-16 minuuttia. Sen jälkeen akkut hiipui ja sähköjen lämmöt sitä luokkaa että pieni tauko oli hyvästä ennen seuraavaa akullista.
Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1544 : 11.05.11 - klo: 12.38 »
Ja ajoaika varmasti pitenee jos tassut ovat ylospäin ja pohja ottaa aurinkoa  :grin: just kidding
Niinpä, yksin kun on radalla ja itse kipittelee korokkeelta nostelemaan niin ajoaika tuntuu hyvinkin pitkältä :laugh:

I got the feeling... yesh  :grin:  :grin:

Koheltaja, OK
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1545 : 11.05.11 - klo: 13.56 »
Sisäradalla MMM  2200kv setillä 5000mAh 4S akuilla ajoaika on 15-20min, riippuen vähän paljonko sitä ohjainta puristaa. Tämä siis tasan 4kg painavalla HoBao e-Hyper 8.5:lla

Omien kokemusten mukaan ulkoradalla akkukesto on pienen vaihtelun sisällä about sama kuin sisäradalla. Mutta jos ulkoradalla jättää pääsuoran ajamatta on akkukesto vähän pidempi, koska ei vaadi niin paljon tehoja, kun pito on huomattavasti huonompi.

Kesäksi pitäisi saada tiputettua painoa ainakin 200g että voisi ulkoradalle laittaa siniset jouset.

 - Hount

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1546 : 11.05.11 - klo: 14.21 »
Minkälaisia kokemuksia löytyy teiltä noista hot racingin ja rc4wd:n 48p pinjoneista jotka on 5mm akselille? Robinsonin pinjonit taitaa olla laatukamaa mutta niitä ei ole 5mm akselille ja noista kahdesta muusta ei paljoa hyvää ole kuullut.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1547 : 11.05.11 - klo: 23.40 »
Minkälaisia kokemuksia löytyy teiltä noista hot racingin ja rc4wd:n 48p pinjoneista jotka on 5mm akselille? Robinsonin pinjonit taitaa olla laatukamaa mutta niitä ei ole 5mm akselille ja noista kahdesta muusta ei paljoa hyvää ole kuullut.
Kyllä löytyy Robinsonin pinjoneita 5mm akselille
http://sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=217&order_id=WO1305146238&grpid=3606

edit.. Taisit tarkoittaa näköjään 48p pinjoneita 5mm akselille, voisin opetella lukemaan...
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo: 23.44 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1548 : 12.05.11 - klo: 14.56 »
Tuosta Ile:n sähköistetystä The Carista huomaa kyllä että keskidiffin sijainnilla on suuri vaikutus sähkökonversion lopputulokseen. Omassa Hyper 8.5:ssa akku tulee väkisinkin runkolevyn ulkopuolelle muovisen kylkiponttoonin päälle. Tähän kun lisätään vielä jarrua käskyttävä toinen servo ja BEC, niin tulos ei olekaan enää noin siisti ja kompakti. Painoakin tuo oma patterikasi kerää arviolta 400-500g enemmän kuin tuommoinen siististi kasattu konversio.

Voisinkin ottaa pari kuvaa Hyperistä kun laitoin sen kesäkuntoon.

 - Hount

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1549 : 12.05.11 - klo: 15.19 »
tässä RB:n näkemys vastaavasta

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1550 : 12.05.11 - klo: 15.34 »
Toi on kyllä näppärä vaihtoehto jossa on kaksi akkukoteloa. Varmaankin painopiste jakaantuu optimaalisemmin ja akkuvaihtoehtoja on lähes rajaton määrä 4s, 6s, 8s jne ilman että painopiste siirtyy toiselle puolelle.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1551 : 12.05.11 - klo: 15.52 »
Kyllä ja kardaanit ovat samalla aivan keskilinjassa, joka on ehdotonta plussaa. Varmasti pätevä vekotin niinikään.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1552 : 12.05.11 - klo: 23.41 »
Tuon Revo 3.3:sen sähköistämistä oon taas puuhaamassa. Viimesyksynä Novakin noppa kärähti ja sitä ennen oli ilmiö että vähän kaasuun koski niin täydet tehot ja porsi lodju ja spurri.

No nyt vanhaa on jäljellä motti Novak 6.5 ja orginaali servot.

Aattelin laittaa nyt ubecin niin siitä että..
- Ootteko laittaneet piuhat noparin liittimestä vai jostain muualta?
- Riittääkö servojohdot tuohon?

Noparista (Hobbyking 150A) onhan sille oma topikkikin mutta kysyn nyt tässä
- siinä on oma piuha tuulettimelle, manuaali ei kerro siitä mitään,onko se ulkoiselle tuulettimelle becin kautta vai miten?
Viimevuonna laitoin suoraan 4s akulta virrat 12v tuulettimelle.
Niin ja jos irroitan virtapiuhan noparista (ubecciä varten) niin siinä ohjelmoitikalikassahan on kaksi reikää,
onko se toinen ulkoista virtalähdettä varten jos on noparista irti se punainen?

Nimim. niin paljon kysymysmerkkejä ja niin vähän tietoa :undecided:

Revo e
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1553 : 13.05.11 - klo: 12.19 »
Tuo sähkö The Car painoi 4S 5000mAh akulla ja 2200kv koneella 3.8kg.
Nyt testasin 3S 5000mAh akulla ja 2650kv koneella, 3.6kg
Aikalailla samanlainen ajettava 3S:illä isompi kv:eisella koneella kuin tuolla ekalla setilläkin. Jos en olis tienny, niin en olis huomannut eroa. 20minuutin pihasudittelun tuoksena akkuun sai menemään 3,4  4,4 Ampeeria. En ajanu sitä vielä tyhjiin asti, mutta eiköhän tässä lähiaikoina jouda sitäkin kokeileen, kun päästään taas pojan kans ajeleen.

Edit: renkaina kummassakin punnituksessa Proline CrimeFighterit V2 vanteilla.
Edit2: amppeerimäärä
« Viimeksi muokattu: 13.05.11 - klo: 13.28 kirjoittanut Ile__ »
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1554 : 13.05.11 - klo: 13.13 »
tuossa mielessä 1x 3S konfiguraatio on siis parempi kuin 2 x 2S vai mitä?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1555 : 13.05.11 - klo: 13.30 »
Saattaapi ollakkin. Mä en oo oikein tykänny noista 2x2S konfiguraatioista, kun niiden kans tulee väkiselläkin johtoja kabinettiin niin paljon, että näyttää epäjohdonmukaiselta. 1x4S on siinä mielessä parempi kuten mikä tahansa yksittäinen akkupaketti.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1556 : 13.05.11 - klo: 13.49 »
"johdot näyttävät epäjohdonmukaiselta"  :grin:

no tuleeko sinne korin alle jatkuvasti katseltua ?   :wink:
ei kai ajellessa huomaa onko siellä yksi johto enemmän hehe

ajattelin lähinnä painon kannalta. no mutta hyvä homma joka tapauksessa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1557 : 13.05.11 - klo: 18.18 »
Puntaroin huvikseni ton Ofna GTP konversion minkä rakensin.
Autossa oli puntaroidessa Grp:n renkaat, Savox servo, Speedpassionin combo
Gt Mclarenin koppa ja 4s 5200mah lipo. Vaaka näytti tuolla kokoonpanolla 3490g
En tiedä onko tuo paljon vai vähän mutta omasta mielestä ihan ok.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1558 : 13.05.11 - klo: 18.24 »
Ihan ok, jopa sähkismittapuulla kevyehkö.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1559 : 13.05.11 - klo: 20.06 »
Saattaapi ollakkin. Mä en oo oikein tykänny noista 2x2S konfiguraatioista, kun niiden kans tulee väkiselläkin johtoja kabinettiin niin paljon, että näyttää epäjohdonmukaiselta. 1x4S on siinä mielessä parempi kuten mikä tahansa yksittäinen akkupaketti.

Mulle 2x2S oli aivan liikaa auto liikkui kuin raketti, päätin heittää pari p*ska rudia, sillä seurauksella että
foamit lensi vanteen välistä lähimpään pusikkoon, tästä oppineena hankin lisää 3S jotka riittää mulle.  :grin:.

Toki se on hienoa kun peli liikkuu, mutta mä en voi vastustaa liipasimen pohjaan painamista.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd