Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 610101 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sami.salmela

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1620 : 10.08.11 - klo: 10.41 »
Itsellä on kaksi Losin 8ight autoa.Toinen varustettu halppis pukilla ja toinen Tekno-rc setillä.Tekno-rc setti on kyllä erittäin hieno ja fiksu,ainakin minun mielestä.Tavarat on erittäin asiallista kamaa,yhtä hyviä ellei parempia kuin Losin omat.Mekaaninen jarru ja polttis kytkimen käyttö kiinnosti itseä eniten.Oikeita käyttökokemuksia ei vielä ole,mutta autoa on pyöritelty ja ihasteltu pöydällä paljon :D

-sami-
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1621 : 11.08.11 - klo: 13.44 »
Nyt nopee vastaus.Onko 8 Mod sama kun Mod1.Pitäs tilata uus pinjoni kun meni sileäksi tuo vanha.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1622 : 11.08.11 - klo: 15.19 »
oikea muoto on varmaan mod 0.8 ja ei ole sama kuin mod 1.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1623 : 11.08.11 - klo: 17.11 »
Juu.Saben sivulla luki 8 mod mutta pitää tilata ulkomailta kun ei hirvee kiire enää ole kun hajosi jo auto muualta kun sain vara pinjonin.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1624 : 15.08.11 - klo: 21.13 »
Moi! Nyt näyttää pahasti siltä, että polttikseni vaihtuu sähköön. Tarkoitus olisi siis ostaa 1:8 sähkö buggy. Vanhan 1:8 polttikseni myyn tietysti alta pois (LRP s8 bx team). Rahaa myynnin jälkeen olisi käytössa reilut 300-400€. Itselläni ei ole kokemusta näistä 1:8 sähköautoista, mutta minkä tasoisen auton saa kyseisellä hinnalla? Mitä tulee ottaa huomioon? Kertokaa kokeneemmat sähköautoilijat enemmän. Sen tiedän, että 300-400 eurolla ei uutta tietenkään saa, mutta käytettyä autoa olen etsimässä.  :cheesy:
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1625 : 15.08.11 - klo: 21.44 »
Moi! Nyt näyttää pahasti siltä, että polttikseni vaihtuu sähköön. Tarkoitus olisi siis ostaa 1:8 sähkö buggy. Vanhan 1:8 polttikseni myyn tietysti alta pois (LRP s8 bx team). Rahaa myynnin jälkeen olisi käytössa reilut 300-400€. Itselläni ei ole kokemusta näistä 1:8 sähköautoista, mutta minkä tasoisen auton saa kyseisellä hinnalla? Mitä tulee ottaa huomioon? Kertokaa kokeneemmat sähköautoilijat enemmän. Sen tiedän, että 300-400 eurolla ei uutta tietenkään saa, mutta käytettyä autoa olen etsimässä.  :cheesy:
Totaa.. eikös kannata tehdä suora konversio nykyisestä? Kerran hyvä alusta jo valmiina?
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1626 : 15.08.11 - klo: 22.16 »
Moi! Nyt näyttää pahasti siltä, että polttikseni vaihtuu sähköön. Tarkoitus olisi siis ostaa 1:8 sähkö buggy. Vanhan 1:8 polttikseni myyn tietysti alta pois (LRP s8 bx team). Rahaa myynnin jälkeen olisi käytössa reilut 300-400€. Itselläni ei ole kokemusta näistä 1:8 sähköautoista, mutta minkä tasoisen auton saa kyseisellä hinnalla? Mitä tulee ottaa huomioon? Kertokaa kokeneemmat sähköautoilijat enemmän. Sen tiedän, että 300-400 eurolla ei uutta tietenkään saa, mutta käytettyä autoa olen etsimässä.  :cheesy:
Kannattaa tarkasti miettiä. Nopari ja mosa maksaa myös aika paljon jos jotakin huippu merkkiä meinasit laittaa. Tosin myös hobbykingistä saattaa saada ihan hyvääkin noparia ja mosaa halvalla.
Myös sinun tulee ostaa lipo akut sekä laturi ja tietenkin se moottorin pukki. Eli rahaa kyllä saa menemään. Kannattaa myös katsella foorumilta jos on myynnissä sopu hintaan noita lipoja sekä nopari+mosia.
Jos tuo lrp on kestänyt käytössäsi hyvin niin eiköhän siihen kannata laittaa sähköt, mutta kannattaa ensin laskea paljon suunilleen menee noihin sähköihin niin voi myös verrata millaista autoa sillä saisi käytettynä. Huomioi myös, että autosta tulee painavampi mitä polttiksena.
« Viimeksi muokattu: 15.08.11 - klo: 22.20 kirjoittanut anqq »

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1627 : 15.08.11 - klo: 22.31 »
Joo-o. Niin varmaan tuleekin tehtyä. Mitä kaikkea autoon tulee ostaa sähköjen lisäksi, muuta kuin moottoripukki ja akkukotelo. Lrp s8 BXe on jo olemassa, niin käyköhän moottoripukki ilman modausta kiinni?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1628 : 15.08.11 - klo: 22.39 »
Kyllä sen pitäisi suoraan mennä jos on tarkotettu kyseiseen autoon.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1629 : 15.08.11 - klo: 22.43 »
Lrp:n sivuilta katoin, niin koko moottori on toisella puolella, joten ei käy suoraan ja kiinnityskin on erilainen. En viitsi ruveta porailemaan, joten LRP myyntiin ja toista tilalle...
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1630 : 15.08.11 - klo: 22.47 »
Xrayssä ei ainakaan ole tarvinnut porailla mitään reikiä eli suoraan on mennyt kiinni. Itse en pahemmin ole noihin lrp perehtynyt.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1631 : 16.08.11 - klo: 09.20 »
Lrp:n sivuilta katoin, niin koko moottori on toisella puolella, joten ei käy suoraan ja kiinnityskin on erilainen. En viitsi ruveta porailemaan, joten LRP myyntiin ja toista tilalle...
Kannattaa perehtyä vielä uudemmen kerran. Ei se sähkömoottoripukki tulekkaan polttiskoneen kiinnityskohtiin, vaan yleensä sähkömoottorin pukki on 'integroituna' keskidiffin toiseen pukkiin. Ja monasti valmiissa konversiosarjoissa akkukotelo kiinnitetään polttiskoneen kiinnitysreikiin. LRP:n systeemeistä ei ole kokemusta, mutta veikkaan että moottoripukki menee suoraan paikoilleen ja akkukotelolle joudut poraamaan pohjalevyyn kiinnityrei'ät.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1632 : 16.08.11 - klo: 11.17 »
Jos se helpottaa niin voisin kuvan räpsäistä,omasta kulkineesta joka juurikin tuo sähköversio.
Jos oikein muistelen niin kuskin penkiltä katsottuna motti on oikeassa takareunassa ja akkukotelo  vasemmalla puolella.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1633 : 16.08.11 - klo: 14.53 »
Tarkemmin katsottuna LRP:n sivuilta moottori kiinnitetään keskidiffistä tulevalla ''pukilla'', joten mietin vielä sitä auton muuttamista sähköversioksi. Kunhan nyt saisi ekaks myytyä ne polttistarvikkeet...
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1634 : 19.08.11 - klo: 17.06 »
Mites muuten Inferno VE pelaa perus Ni-mh 8.4v akuilla? Nyt on 2 kpl niitä ja en vielä raaski lipoja+laturia ostaa. Eihän se tietenkään kulje yhtä lujaa, mutta voiko vaurioita tms. tulla nopeudensäätimelle. T: Polttisten parissa 3 vuotta ollut  :grin:
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1635 : 19.08.11 - klo: 22.18 »
NiMH akkuja kun myydään pötköinä, poikittainkennotettuina-bulkkiakkuina, ja "kisapaketteina".
Viimeset tulee mitattuina, vailkoituina ja laputettuina, joten näkee mitä ostaa.
tyypillinen laatikollinen  sisälsi tekstin: 30A kuormalla 441 sekunttia, voltein 6,01 .
Tässä kiinnostaa nuo voltit, tietyllä kuormalla.
(huomaa 6 kennoa eli pitäs alotusvolttejen olla reilusti 7,2 voltin yläpuolella! silti tämä jännitelukema jatkuvalla kuormalla!)
Siis vielä isommalla kuormalla jännite kyykkää vielä enemmän!
Siis watteina irtoaa eri kuormilla jotain about parisataa wattia!
1/8 auto ei hääppöisesti kulje kymmenesosalla ison nirtokoneen wattimäärästä.
Juuri tämä saa sen noparin osaamisensa puitteissa
- tiputtamaan punch-piikkitehon ottamisen jokaisella kyykkäyksellä alemmas!
- Epäilemään akkujen olevan varotusrajalla tai pox!
- tai pahimmassa tilanteessa vielä sekoittamaan bec-hakurinsa =>  nopari kokkona.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10305__Turnigy_5000mAh_2S_40C_Lipo_Pack.html

$23.66
 parikipaletta noita, niin halvalla 4s verran jännitettä autossa

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12105__HobbyKing_ECO6-10_200W_10A_6S_BalDisCyc_Charger_w_acc..html
 
$39.99

Virtalähde olisko jo ennestään? Ne NiMH:t ei vaan pärjää, ni käyttää sit vaikka polttiksen starttiboxissa niitä...turha tehdä toimimatytomiksi kerrasta, mutu.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1636 : 19.08.11 - klo: 22.29 »
Juuh eipä omastakaan mielestä juuri edellä mainituista syistä kannata enään harkita nimh:ta kuljettamaan autoa, ohjaimen akkuina ne viel menee :)

3vuotta sitten ekaa 1/8 buggyä harjattomalla testasin nimh akulla, taisi olla 14kennoa sarjassa nimh:ta siltikin auton kulkeminen oli melkosen vaivaista verrattuna 4s lipo akulla ajamiseen. Auto oli kun iso nikko auto mikä ehkä kulki pitkän kiihdytyksen jälkeen nikkoa kovempaa, mutta lipo muutti auton vasta sellaiseksi kun harjattoman pitää mielestäni olla :)

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1637 : 26.08.11 - klo: 14.17 »
Mikähän mahtaa olla vikana,kun eilen käräytin yhden sp:n motin patterikasissa.
Tänään kun laitoin uuden paikoilleen,niin tuntuma on hyvä,mutta aina kun päästää kaasusta irti niin jarrut menee heti päälle?

Moneen kertaan on kalibroitu ja ohjaimesta trimmit nollilla.
Settinä on sensorillinen Lrp spx8 ja sp:n cirtix.
Olihan se jo kolmas motti joka tuolle noparille on syötetty, yksi lrp ja kaksi sp:n konetta,
Nopari vaikutta kovastikkin syylliseltä,mutta viime käräytyksen jälkeen kun mittasin noparin lämmöt niin näyttivät 42 astetta,jotenkin omasta mielestä se ei käy järkeen?

Rupeaa usko jo loppumaan näiden sähköhärveleiden kanssa :cry:

:lisäystä
Jos trimmejä säätää niin,että jarru ei mene päälle kun päästää kaasusta silloin pelaa ihan hyvin,mutta kun jarruun hipaisee niin vauhti pysähtyy heti,tosin renkaat ei mene ihan lukkoon asti.
manuaalia lueskellessani huomasin,jos konkka on hajalla suorituskyky huononee,mutta ei kai se nyt jarruun noin vaikuta.

Sensorikaapelikin voi olla osasyynä,mutta nyt on kyllä mennyt sormi suuhun.
« Viimeksi muokattu: 26.08.11 - klo: 16.44 kirjoittanut SH. »
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1638 : 28.08.11 - klo: 12.52 »
dragbrake on katottu ja ei ollut päällä.
Crawler modiakaan tuosta ei löydy,harmi kun tuota dead band säätöä ei saa tehtyä noparista mitenkään,
Sekin kyllä voisi auttaa.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Zombie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1639 : 28.08.11 - klo: 22.12 »
moro! pystyykö ton pinjonin koon laskeen jotenki että mikä se pitäs olla? (mitä tietoja tarvii), itellä on tommonen 1/10 kokoa oleva neliveto työn alla.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1640 : 28.08.11 - klo: 22.17 »
hmm..?
Eli jos haluat auton menevän  60km/h, sinun pitää tietää kaikki muut välitykset autosta (usein pelkät diffit ja ehkä laatikko) ja sitten säätää loput päärattaalla ja pinjonilla, mikäli moottori tietty sallii moiset nopeudet.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1641 : 29.08.11 - klo: 21.22 »
Tuli tänään tuli kursittua Revokonversio kasaan!

HK 150A esc
Turnigy trackstar 2650kv moottori
2x Flightmax 5000mAh 2s 25c akkua
54/14
lukittu toiselle vaihteelle(wide ratio)

Olisiko teillä suosituksia välitysten suhteen, moottori lämpenee, mutta nopari ei ollenkaan.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1642 : 29.08.11 - klo: 21.49 »
Kokeile vielä pienentää pinjonia vaikka 11. Millainen jäähdytys sulla on tuossa koneessa? Kuvista päättellen koneessa ei ole siiliä taikka tuuletinta. Tämäkin auttaisi asiaan.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1643 : 30.08.11 - klo: 18.33 »
Joo tuuletusta ei vielä ole, mutta järjestän sitä kyllä.

Luin jenkkifoorumeilta tämmöistä: Hot motor cool esc = undergeared
                                                   Cool motor hot esc = overgeared

Eli toisin sanoen minulla olisi liian pieni välitys, pitää kokeilla jossain vaiheessa suuremmalla pinionilla!
Kiitos neuvoista kuitenkin.

Ohoh, olen kirjoittanut, että ajan 25C akuilla, mutta ne ovat kyllä 40C!
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1644 : 30.08.11 - klo: 18.35 »
En ymmärrä mitä p****a jenkit höpisee.Joo taidanki laittaa 30/48 välit niin pysyy KD motti viileenä.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1646 : 03.09.11 - klo: 08.25 »
Ropasin eilisenä iltapuhteena polttishilut honkkarista veks ja sähköjä tilalle. Kyseessä siis pitkä DM-1.

Koripuolella hivenen tekisi mieli pitäytyä skaalavehkeissä, mutta oma Mersun koppa on jo polttisrei'illä ja muutenkin resu, niin saattaa "hatun" virkaa toimittaa Ipanema Warrior ainakin alkuun. Pituuden puolesta itse kori on tarpeeksi pitkä (sekä takadiffuusori että etupuskuri mahtuu korin alle), mutta eturenkaat ei välttämättä istu ihan optimaalisesti.



DM-1:stä on ajeltu karvat jo monen tahon toimesta, jolloin erilaisia viritelmiä osien sijoittelusta on kyllä nähty. Tämän hetken setuppi on X2:n konversiosetin vakiokauraa. Ajatus on laittaa Teknon vauhtipyörä ja akseli moottoriin kiinni ja käyttää Honkkarin omaa kytkintä, pitäen auto siis 2-vaihteisena. Jarruservon paikka ja kiinnitys on vielä miettimättä, mutta akkukotelon viereen, joko päähän tai sivulle, sopisi.



Sähköinä alkuperiään oli mielessä Leopardin 4065-1800kv ja 6s-lipo, mutta näytti niin pieneltä, että pistin kaapista tuon 4274-2000kv:n, akuksi varmaankin sitten 5s. Moottoripukin voi asentaa vain siten, että kone on radioboksin kohdalla tai tankin kohdalla. Sijoittelussa trade-offit menee siten, että radioboksin kohdalle pistettynä kaasu-/jarruservo ei mahdu vakiopaikalle, ja tankin kohdalle laitettuna akkukotelo ei mahdu nitrokoneen kiinnikkeisiin. Sikälihän tuossa on lääniä ja wanhat korin kylkikiinnikkeetkin voisi käyttää askartelussa, jos pohjalevyn ulkopuolelle haluaa jotain asentaa. Ylädekkiä on myös jotkut rakennelleet ja noparia on laiteltu diffin päälle.

Ehkä jo ensi viikolla tulee puuttuvat osaset ja ehtii tehdä servotelinettä...  :roll:

Editti: Otimpa silmän käteen... ei tule sopimaan kytkinviritelmä tuon moottoripukin kanssa, joten 2-speed pinjonia tai 1-speed spoolia/diffiä pitänee lähteä metsästämään. Taisi olla niin, että normidiffi on liian lyhyt tuohon.  :undecided:
« Viimeksi muokattu: 03.09.11 - klo: 09.32 kirjoittanut McJones »
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1647 : 03.09.11 - klo: 19.53 »
Entäs honkkarin CRT,5 keskidiffi? Siinähän on vakiohalkaisijainen diffi, mutta ulostulon rattaita kavennettu.
Silmämääräisesti yhtävahva kuin perus 1/8 diffi.
Pikaseen mittaamalla pukkien sisäväli on 18,6 tai 18,7 mm
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1648 : 03.09.11 - klo: 20.56 »
Jos honkkarin kavennettuun diffiin haluaa "isot" ulostulot niin niitä joutuu lyhentämään sisäpuolelta muutaman millin ja jos ei halua porata pinnille uutta reikää niin ne ulostulot tulee diffistä pari milliä liian pitkälle :undecided:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1649 : 04.09.11 - klo: 12.22 »
Entäs honkkarin CRT,5 keskidiffi? Siinähän on vakiohalkaisijainen diffi, mutta ulostulon rattaita kavennettu.
Silmämääräisesti yhtävahva kuin perus 1/8 diffi.
Pikaseen mittaamalla pukkien sisäväli on 18,6 tai 18,7 mm
Täysikokoisen CRT:n keskidiffi kuulemma menee melko helpolla, mutta etukardaani pitäisi ilmeisesti vaihtaa pidempään. DM-1:ssä karkeasti mitattuna pukkien sisäväli on luokkaa 29mm ja pukkien väli ruuvien keskikohdasta arvioiden jo likemmäs 40mm. HoBao One-Sevenissä näytti olevan samoissa haminoissa, eli sikäli normidiffi luultavasti sopii, mutta ulostulot jää lyhyiksi. Harmi, kun noista kasikrossareista ei ole oikein omaa hands-on tuntumaa, kun on tullut keskityttyä suoraan tehdastekoisiin GT-autoihin.

Tilasin RC-Monsterin 2-speed pinjonin ja mennään nyt sillä ajatuksella, että ykkösen väleiksi tulee 18/48 ja kakkosen 22/44. Saapumista odotellessa voisi askarrella servopukin tai etsiä sopivan kaupallisen tuotteen, jolla jarruservon saisi sopivasti sijoilleen akun eteen tai viereen.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST